• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Mjøndalen, mandag 30 mai kl.18.00 (runde 9)

Started by Gulløl, May 27, 2022, 08:45:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Gå av.

Norlings Hund 2

Kjipt at vi mangler fart, får håpe det går bra likevel.

krakra

Dette Mjøndalen-laget kommer til å falle som en stein ned tabellen. Dårligste motstander vi har møtt i OBOS i år. Vi leder 5-0, men burde hatt minst fem mål til. Alt jeg har sett og alt jeg har hørt om Mjøndalen er at de har vært dårlige og knapt fortjent å vinne en eneste kamp.

Tror det blir Stabæk som blir de tøffeste konkurrentene om tabelltoppen i år. Uten at de heller er veldig skremmende.

zeta

Dette kan gå veien!

 men man vet aldri med Mjøndalen

Spelaren

Etter kampen viser det seg at Hjorteseth hadde feil knebeskyttere under oppvarmingen. MIF sender protest og resultatet settes til 0-3.
Gå av.

zeta


Spelaren

Blitt noen år siden Finne scoret hattrick som innbytter.
Gå av.

Norlings Hund 2

Finne gir Horneland luksusproblemer, blir vanskelig å ikke starte med ham etter dette.

Huff

I forhold til spill og sjanser er vel dette en typisk Mjøndalen-kamp?


Spelaren

Utrolig andreomgang! Finne er umulig å holde unna startelleveren nå.
Gå av.

krakra

Høyt nivå på alle avslutningene, samt assisten til Finne. Han er i slaget. Opprykket er sikret.

Norlings Hund 2

Quote from: krakra on May 30, 2022, 18:54:17 PMHøyt nivå på alle avslutningene, samt assisten til Finne. Han er i slaget. Opprykket er sikret.

Jepp, vanskelig å se at dette ikke blir opprykk!

Larsendos

På 30 min skårer vi altså like mange mål som på de 900 siste minuttene (før dagens kamp) mot Mjøndalen.

Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

For en deilig seier! Hvert eneste mål var like gøy. Syv deilige øyeblikk. Totalt!
Tren på langskudd

Lasaron

En gøy ting i alt det gøye er at Tomar spilte utmerket.
Tren på langskudd

Spelaren

BT bare våger ikkje å droppe karakter på Finne pga for lite tid på banen  :D   og klinker til med en 9er!
Gå av.

Giles

Mye bra og mye på grunn av riktig innstilling. Riktig innstilling gir også riktig utvikling. Så fortsett sånn og ikke ta foten av gassen.
Tror likevel at det ville blitt trøbbel mot eliteserielag defensivt. Det er sårbart om Heltne blir overspilt noe som ville skjedd mot bedre motstand.
Men likevel svært positivt. Dette er veien framover.

Falkman

Quote from: Spelaren on May 30, 2022, 20:38:33 PMBT bare våger ikkje å droppe karakter på Finne pga for lite tid på banen  :D   og klinker til med en 9er!

Litt pussig at laget som helhet premieres marginalt bedre enn etter den helt middels prestasjonen mot Kongsvinger.

Nixon

Quote from: Giles on May 30, 2022, 20:44:23 PMTror likevel at det ville blitt trøbbel mot eliteserielag defensivt. Det er sårbart om Heltne blir overspilt noe som ville skjedd mot bedre motstand.

Ja, syns ikke Sønnen var like god som i siste hjemmekamp, og spesielt i første kunne et bedre lag straffet oss hardere etter at vi noen ganger ble overspilt på midten. Så helt uten svakheter var denne festkvelden ikke. Men hvis det halve øret mitt på Ballspark hørte rett etter kampen, så var heller ikke Horneland helt fornøyd med den omgangen.

Men påstanden (som har blitt gjentatt flere ganger) om at Brann ikke kan spille med Finne på topp fikk seg vel en solid knekk i kveld. Vel kom han inn på et gunstig tidspunkt, men likevel. Kjappe bein på små flater, der Heggebø ikke har sine styrker, og Brann spilte seg gjennom så lett som varm kniv i smør, som det heter. Betryggende å se at Brann har flere strenger å spille på.

Rød makt på Hansa

SeLyren

Quote from: Lasaron on May 30, 2022, 20:16:00 PMEn gøy ting i alt det gøye er at Tomar spilte utmerket.
Det skal bli veldig spennende og følge han. Virker som han har et overblikk som er utenom det vanlige. Hva er hans beste posisjon? Dm eller Indreløper?

Larsendos

Fantastisk kamp. Fantastisk stemning.
Leotrim Bekteshi og Adrian Aleksander Hansen derimot - de burde avverget de siste 6 målene til Brann.

fortune

Quote from: Nixon on May 30, 2022, 21:24:41 PM
Quote from: Giles on May 30, 2022, 20:44:23 PMTror likevel at det ville blitt trøbbel mot eliteserielag defensivt. Det er sårbart om Heltne blir overspilt noe som ville skjedd mot bedre motstand.

Ja, syns ikke Sønnen var like god som i siste hjemmekamp, og spesielt i første kunne et bedre lag straffet oss hardere etter at vi noen ganger ble overspilt på midten. Så helt uten svakheter var denne festkvelden ikke. Men hvis det halve øret mitt på Ballspark hørte rett etter kampen, så var heller ikke Horneland helt fornøyd med den omgangen.

Men påstanden (som har blitt gjentatt flere ganger) om at Brann ikke kan spille med Finne på topp fikk seg vel en solid knekk i kveld. Vel kom han inn på et gunstig tidspunkt, men likevel. Kjappe bein på små flater, der Heggebø ikke har sine styrker, og Brann spilte seg gjennom så lett som varm kniv i smør, som det heter. Betryggende å se at Brann har flere strenger å spille på.



I en helt annen rolle mot et Mjøndalen fullstendig i oppløsning. Ingen har sagt at Finne ikke kan stikke i bakrom og score mål, vi er mer usikre på om han kan bekle nierrollen ala Heggebø. Det vil si møte, legge igjen, spille opp og så først avslutningsvis gå på mål.

Istedet for å synse og tro, synes jeg det er mer matnyttig å se hvorvidt samme spillertype som Finne lykkes i 433 i andre lag, fortrinnsvis under dyktige managere. Det nærmeste jeg kommer er Aguero mot slutten av sin City-periode, men de spilte da en helt annen type fotball enn hva vi gjør. Ellers synes jeg Thomas Muller gir en del av det samme, men han har jo aldri fungert som ensom midtspiss. Andre kandidater?
First is first, second is nothing

Nixon

Quote from: fortune on May 30, 2022, 22:00:47 PMi er mer usikre på om han kan bekle nierrollen ala Heggebø. Det vil si møte, legge igjen, spille opp og så først avslutningsvis gå på mål.

Jeg mener å huske at debatten også gikk på om vi trenger å spille på den måten med Finne som midtspiss. Det var det jeg tenkte på med flere strenger å spille på. For det er vel liten vits å be Finne om å kopiere Heggebøs nierrolle.
Rød makt på Hansa

Gulløl

May 30, 2022, 22:23:17 PM #75 Last Edit: May 30, 2022, 22:51:25 PM by Gulløl
For en fest det var mot serielederen. Terningskast 6.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Fantastisk 2 omgang. Første omgangen så som så. Mye bedre enn mjøndalen når de sto på men de slapp dem inn i kampen. I andre omgang så var det bare full pinne hele veien.
Og må bare beklage til Skaanes for at eg var litt skeptisk til ham for han hadde en god kamp og en av de bedre i første omgangen selv om han burde hatt et mål da og.

Og så tenker eg at diskusjonen rundt Horneland kan få en pause for det virker som han har fått spillerne til å tro på sitt prosjekt og spillemåte
Og spillestilen er meget underholdende når laget fungerer og har begynt å få troen på seg selv.
Sammenligningen med LAN fotball er i alle fall død og begravet.
27 mål på 8 kamper bør være helt innenfor for oss alle (utenom 1 som sikkert ikke er helt fornøyd da laget mangler fart)


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Quote from: Nixon on May 30, 2022, 22:18:03 PM
Quote from: fortune on May 30, 2022, 22:00:47 PMi er mer usikre på om han kan bekle nierrollen ala Heggebø. Det vil si møte, legge igjen, spille opp og så først avslutningsvis gå på mål.

Jeg mener å huske at debatten også gikk på om vi trenger å spille på den måten med Finne som midtspiss. Det var det jeg tenkte på med flere strenger å spille på. For det er vel liten vits å be Finne om å kopiere Heggebøs nierrolle.

Absolutt, men har vi ikke også (endelig) kommet dit at vi ønsker å spille på omtrent samme måte fra kamp til kamp? Og at spillere skal fylle en rolle istedet for å gjøre «sin greie», med alt det har av konsekvenser for medspillere, samhandling, etc.? At Skaanes kommer inn for Niklas er er tydelig signal på at Horneland nå også tenker i disse baner, han uttalte vel også at Skaanes ble valgt fordi han «ligner mest på Niklas».

Men la oss si at vi likevel skal spille med Finne som ensom spiss, hvordan skal vi da spille? Har vi noen eksempler på andre lag som får der til å fungere med en nokså liten og fotrapp, men ikke spesielt rask midtspiss? Vi kan i det minstr ikke forvente at andre lag skal tillate oss å spille Finne alene med keeper gang på gang bare ved å spille enkle pasninger rett fremover i banen..
First is first, second is nothing

Nixon

Jeg følger ikke med på veldig mange lag der ute. Men er det ikke slik at den klassiske nierspissen er på vei ut mange steder? En klubb som Liverpool har det ikke, her går det mer i "liten og fotrapp", og City må vel legge litt om nå som denne Haaland kommer inn.
Rød makt på Hansa

fortune

Den klassiske nierspissen ala «stor og sterk målscorer» eller «liten og kjapp bakromsspiss» er avleggs. Istedet bruker de beste lagene og trenerne spillere som kanskje har mindre ekstrem-egenskaper, men som er nokså gode til alt.

Spillere som Firmino, Benzema, og Kane fungerer som sine lags playmakere og oppspillspunkt på den offensive tredjedelen, de kan vinne hodedueller og «slåss» med midtstoppere, samtidig som de har tilstrekkelig med fart over korte avstander til å utfordre bakrom. Felles for disse er at de både kan skape sjanser for andre og avslutte selv, men de er kanskje ikke spilletypen som skaper så mange sjanser for seg selv. Hvorvidt de scorer mye mål avhenger således av hvilken rolle de blir gitt av treneren.

Heggebø har alle forutsetninger for å bli denne type spiller for Brann, men foreløpig er han definitivt kommet lengst i utviklingen av det oppbyggende spiller sitt. Skal han få flere målsjanser krever det noe smartere bevegelser og ikke minst bedre samhandling med medspillerne innenfor sekstenmeteren.
First is first, second is nothing

Go Up