• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

KFUM - Brann, mandag 09.05 kl 18:00

Started by Kagain, April 24, 2022, 11:44:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Det er forresten kvalitet i Crone også. Med ham og Wolfe, så har Brann forutsetninger for å bli veldig farlige i backspillet sitt. Særlig hvis Heggebø-bjørnen har våknet!


Og nå renner det inn her!

1908


1908


krakra

Vi kan godt starte med det laget som er på banen nå i neste kamp.

1908

Når scoret Brann 3 mål på 4 min sist? :)

stigh

Quote from: krakra on May 09, 2022, 18:42:46 PM
Quote from: stigh on May 09, 2022, 18:41:41 PMHva er det huse rabler om 1 bytte igjen

Har da virkelig 3 spiller igjen og 2 bytter
Nei, de får bare bytte tre ganger og de byttet inn Wolfe i førsteomgang.


Stemmer😂

1908

Dette trengte billettsalget til 16 mai ;)

Spelaren

Ok, det ble litt vilt der. Kniklas kroner verket med farten og teften sin.
Gå av.

krakra

Vi har 13 mål, og toppscoreren(e) har to mål. Fem stykker er toppscorere for Brann så langt. Når det gjelder målpoeng er det vel litt mindre jevnt.

Lasaron

Dette utviklet seg jo til å bli veldig kjekt. Og mange hyggelige plusser, i tillegg til tre poeng.

At KFUM fikk så mange kort, skyldes jo i stor grad at Brann spilte dem i trøbbel. Det hører med.

Wolfe var enormt mye bedre enn Kristiansen, noe jeg håper Hornis er enig med. Samtidig ble stopperparet neppe svekket heller.

Herlig å punktere en kamp slik.

Crone har en del å fare med offensivt.

Deilig heading av Heggisen. Ikke mange hadde scoret der. Og flott at han endelig fikk et spillemål. Syns han vant flere dueller i dag også, enn på lenge.

Castro er i gang.

Blomberg med målgivende.

Kniklas med mål.

Hjorteseth med debut, som han kom meget anstendig fra.
Tren på langskudd

fortune

Vanskelig å vurdere denne kampen siden KFUM kollapset helt etter 2-1 og vi i tillegg var en mann ekstra. Men Wolfe gir oss en helt annen dimensjon i det offensive spillet og kan sammen med Castro utgjøre en virkelig bra venstreside, selv i eliteserien.
First is first, second is nothing

Giles

May 09, 2022, 19:05:27 PM #111 Last Edit: May 09, 2022, 19:07:49 PM by Giles
Eufori etter dette er bare tull. Brann lå an til tap inntil gibortmålet. Utvisning og kaos på slutten gav 5-1 som selvfølgelig er  et fint resultat, takk for det.
Så er håpet at det siste kvarteret forløser det potensialet som er i troppen og at spillet preges mer av mot og tempo, som det tross alt så ut til mot slutten.
Velg  ballspillere og temposterke og la de spille fritt.

Billy Elliott

Dagens refleksjoner:

- KFUM må ha en slags verdensrekord i flest spillere med navnet Njie

- Uten megatabben og det røde kortet tror jeg faktisk ikke vi tar poeng i dag. Skaper ikke en eneste sjanse før de blir en mindre

- Wolfe var særs god. Regner da med at han starter neste kamp, uansett hvem som er eller ikke er tilgjengelig bak der

- Blomberg var god, men vær så snill; gi han et nytt nummer hvis han skal spille kant! Får helt fnatt av at en ving har nummer 2 på ryggen

- Foruten målene, var de soleklart største øyeblikkene henholdsvis LAN som gjesper seg i hjel på tribunen i førsteomgang, og kommentatoren som høylytt deklarerte at Brann ikke vil få NOE GRATIS i OBOS-ligaen, før han plutselig kommer på keepertabben
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

May 09, 2022, 19:11:13 PM #113 Last Edit: May 09, 2022, 19:12:53 PM by krakra
Det viktigste i dag var at Wolfe fikk vist hvor mye bedre enn Kristiansen han er. Det hadde ikke skjedd uten skaden på Knutsen og da bør det ringe noen varselbjeller. Også viktig å få i gang Heggebø og Castro.

At man vinner 5-1 på en ganske dårlig dag er sånn OBOS er. KFUM kunne fint kollapset på 11 mann også. Så lenge Brann selv på sitt dårligste er minst like gode som motstander, så rykker de opp, og vi har fortsatt ikke spilt en kamp der vi ikke har vært best.

Finfin respons

Synes Blombergs målgivende til Castro var meget effen.

Eller blir jeg rystet over å lese Elliots refleksjoner. Er det innenfor at en utespiller har drakt nummer 1 på ryggen? Eller er det regler for eller mot sånt?
Kanskje.

Lasaron

Surpomper, noen av dere. Det fins ellevilt mange eksempler på at lag ikke har klart å utnytte tabber og overtall. Nå gjorde Brann det til gagns, noe som ikke er en selvfølge. Vær glad!
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Finfin respons on May 09, 2022, 19:31:35 PMEller blir jeg rystet over å lese Elliots refleksjoner. Er det innenfor at en utespiller har drakt nummer 1 på ryggen? Eller er det regler for eller mot sånt?

Regler? Neppe. Men jeg hadde slått av. Kunne ikke sett på det.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Jeg reagerte ikke det pøkk på toeren til Blomberg, men så er jeg også yngre enn Elliott. Dog er jeg gammel nok til at jeg syns voksne, profesjonelle fotballspillere som velger draktnummer 69, er skikkelig umoden, barnslig og lite morsom.
Tren på langskudd

esp123

Quote from: Lasaron on May 09, 2022, 20:33:32 PMSurpomper, noen av dere. Det fins ellevilt mange eksempler på at lag ikke har klart å utnytte tabber og overtall. Nå gjorde Brann det til gagns, noe som ikke er en selvfølge. Vær glad!

Amen! Hvis ikke slike kamper som dette gjør deg glad, så har du valgt feil klubb.

krakra

Målene var flotte også. Gode prestasjoner, men unntak av det første. Det var en gavepakke. Voldsomt rykk på Kniklas på 5-1

SeLyren

Hornelands note to self;

Wolfe på vb og Castro på vv.

Børsting er ingen ving men funger bra som indreløper.

SeLyren

May 09, 2022, 21:28:40 PM #121 Last Edit: May 09, 2022, 21:34:48 PM by SeLyren
Var det noen som savnet Rasmussen?

Ellers minner Wolfe meg litt om Vindheim. God fot og offensiv mentalitet. Kanskje Wolfe kan ta talentet sitt enda lenger enn Vindheim?

pidre

- Om ikkje Wolfe nå har parkert Kristiansen, så må nesten Hornis forklare det for fansen.

- Til dei som tippa 4/5-0 tap mot fantastiske KFUM, at dei ville spele oss ut. Vel, det var klasseforskjell, og vi får mange slike kampar frametter.



Saludar a los monos!

Larsendos

May 09, 2022, 21:38:24 PM #123 Last Edit: May 09, 2022, 21:40:13 PM by Larsendos
Selvsagt savnet Brann Rasmussen. Vi gjør en veldig dårlig fotballkamp fram til keepertabben. Wolfe og Kristiansen eneste lyspunkt.

Jeg har forresten sett en annen kamp enn alle dere som slakter Kristiansen. Har kommet ut av tellingen av dårlige kamper der han er vår beste spiller.

SeLyren

Rasmussen er overvurdert og bør ikke ha klippekort på dette laget. Han bør skape mye mer fra sin indreløperposisjon enn hva han har gjort.

SeLyren

Quote from: Larsendos on May 09, 2022, 21:38:24 PMSelvsagt savnet Brann Rasmussen. Vi gjør en veldig dårlig fotballkamp fram til keepertabben. Wolfe og Kristiansen eneste lyspunkt.

Jeg har forresten sett en annen kamp enn alle dere som slakter Kristiansen. Har kommet ut av tellingen av dårlige kamper der han er vår beste spiller.

Er det noen som slakter Kristiansen? Synes han gjorde en bra kamp i dag. Men Wolfe er en bedre vb.

Corran

May 09, 2022, 21:53:56 PM #126 Last Edit: May 09, 2022, 21:56:31 PM by Corran
Det var trist lenge og en fikk klart svar på at Castro ikke er indreløper og Wolfe bør starte.
Finne var ikke god som kant og Børsting best som indreløper.
Castro sine dødballer var heller ikke så veldig bra.

Crone sitt mål var ja en keepertabbe, men jobben Crone gjør der og klarer å holde ballen inne er fantastisk og (nok) et bevis på at en aldri skal gi opp en ball. Herlig innstilling og fantastisk deilig mål. Det er stygt og det er drit vakkert.

Også vakkert og iherdig jobbing av Crone på 2-1 og flott mål av Heggebø.
Og etter det målet så eg en kjempe stor forskjell på Horneland kontra LAN. For under LAN kontrolerte vi en slik kamp inn. Her pisket Horneland laget framover for å score mer og dermed scoret Honris et billig poeng hos meg.

FHM gjør en grei jobb, men syntes Børsting var bedre som indreløper i dag. Wassberg litt usynlig men for et fantastisk løp og mål.

Det var mye dårlig men fantastisk deilig til slutt. Velfortjent 3 poenger og alle bekymringene før det 70 minutt er glemt for en stakket stund.
Våkner nok opp til realitetene om en uke men frem til da er vi igjen verdens beste lag

Edit: Var også en del slurv spesielt i starten av SHN selv om han hadde noen gode taklinger og ballgjennvinninger, men kan Børsting være et alternativ på den plassen?

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: SeLyren on May 09, 2022, 21:46:09 PM
Quote from: Larsendos on May 09, 2022, 21:38:24 PMSelvsagt savnet Brann Rasmussen. Vi gjør en veldig dårlig fotballkamp fram til keepertabben. Wolfe og Kristiansen eneste lyspunkt.

Jeg har forresten sett en annen kamp enn alle dere som slakter Kristiansen. Har kommet ut av tellingen av dårlige kamper der han er vår beste spiller.

Er det noen som slakter Kristiansen? Synes han gjorde en bra kamp i dag. Men Wolfe er en bedre vb.
Var nervøs stadig vekk når Ruben hadde ballen og gikk rundt seg selv. Et under at han ikke hadde noen farlige balltap.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Larsendos

Quote from: SeLyren on May 09, 2022, 21:46:09 PM
Quote from: Larsendos on May 09, 2022, 21:38:24 PMSelvsagt savnet Brann Rasmussen. Vi gjør en veldig dårlig fotballkamp fram til keepertabben. Wolfe og Kristiansen eneste lyspunkt.

Jeg har forresten sett en annen kamp enn alle dere som slakter Kristiansen. Har kommet ut av tellingen av dårlige kamper der han er vår beste spiller.

Er det noen som slakter Kristiansen? Synes han gjorde en bra kamp i dag. Men Wolfe er en bedre vb.

Wolfes svake defansive kvaliteter er jo grunnen til at vi er i OBOS. Jerv sin skåring burde vært unngått 10/10 ganger. Han har noen fine detaljer offansivt i dag, men Kristiansen er rutinen selv. Min stemme går til Kristiansen. Enn så lenge.

Falkman

Quote from: Larsendos on May 09, 2022, 22:06:18 PM
Quote from: SeLyren on May 09, 2022, 21:46:09 PM
Quote from: Larsendos on May 09, 2022, 21:38:24 PMSelvsagt savnet Brann Rasmussen. Vi gjør en veldig dårlig fotballkamp fram til keepertabben. Wolfe og Kristiansen eneste lyspunkt.

Jeg har forresten sett en annen kamp enn alle dere som slakter Kristiansen. Har kommet ut av tellingen av dårlige kamper der han er vår beste spiller.

Er det noen som slakter Kristiansen? Synes han gjorde en bra kamp i dag. Men Wolfe er en bedre vb.

Wolfes svake defansive kvaliteter er jo grunnen til at vi er i OBOS. Jerv sin skåring burde vært unngått 10/10 ganger. Han har noen fine detaljer offansivt i dag, men Kristiansen er rutinen selv. Min stemme går til Kristiansen. Enn så lenge.

At du foretrekke Kristiansen er fair enough. Men litt mer saklig argumentasjon må det være lov å forvente.

Lasaron

Wolfe er en bedre venstreback enn Kristiansen.
Tren på langskudd

Christian

Quote from: krakra on May 09, 2022, 21:24:47 PMVoldsomt rykk på Kniklas på 5-1
;
Var sikker på at keeper ville være først på den. Fin scoring!

Det var jo igjen lenge en frustrerende kamp der Brann skapte null og niks. Digg å få hull på KFUM og ta hjem en solid seier, men der er fremdeles mye å jobbe med. Brann virker litt utålmodige i oppbyggingen og slo mange uinspirerte og direkte svake baller fra midt i banen og inn i feltet. Litt sånn: Nei, no bare prøver vi på noe.

Så, ja. Digg med seier, mye å jobbe med.

Det blir forøvrig garantert ingen målfest 16. mai. Brann vinner 5-1 her og Sandsnes Ulf taper 0-4. Lukter 0-0 lang vei...

Lasaron

Dagen derpå er det tid for å se bak resultatet.

Jeg la merke til at Brann stadig vekk spilte trangt. De klarte ikke å spille seg gjennom, og forsøkte sjeldent eller aldri å vri spillet når det var trangt. Og dette fortsatte faktisk etter utvisningen. Det virket ikke som at de spilte mot ti mann. Men når man da fikk 2-1, så åpnet det seg opp og KFUM raknet.

Hadde jeg vært treneren, ville jeg øvd på å vende spillet, og at når man triller ball på midten eller egen halvdel, så skal ballen trille fortere. Da åpner det seg mer opp.
Tren på langskudd

Pete05

Dagen derpå og med en reprise i beltet har jeg lyst til å prøve på noen oppsummeringer.

Først, KFUM på hjemmebane er ingen walk-over og de hadde før kampen ikke tapt i år.
Mange klager på første omgang. Det synes jeg virker helt feil. Vi kjører kampen i ett tempo som tømmer KFUM totalt for krefter. Vi har snakket mye om at våre spillere er ett hakk vassere enn motstander i OBOS og i går viste vi akkurat det.
Mange lag vil løpe seg tomme når de prøver å følge vårt tempo. Her kommer nettopp kvaliteten på spillerne inn.

Så får KFUM ett heldig mål men det påvirker ikke oss i det hele tatt selv om det kommer på et opplest verst mulig tidspunkt (rett før pause) som burde gi KFUM ekstra energi inn mot andre omgang.

Vi starter andre omgang i samme tempo men det virker som vi har skrudd opp tempo (hvilket jeg tviler på). Det er snakk om å holde tempo oppe og la motstandere løpe. Da kommer kvalitetsforskjellen mellom lagene tydelig frem.

Castro er best som kant/10er. Siden vi ikke bruker den siste rollen så burde det være rimelig klart. Mange spillere fremstår også som bedre i andre omgang enn i første men det har noe med at motstander er mørnet. Børsting vurdert som indreløper må vente til vi ser han fra start i en kamp.

Blomberg er ok på kant men gjør også endel svake involveringer. Wolfe er meget god og løper/skaper sjanser som Kristiansen ikke gjør. Er nok min favoritt på plassen selv om det nok vil avsløre seg defensive svakheter mot de bedre lagene. Kniklas virker ute av form selv om han scorer ett mål. Totalt fraværende til målet kommer helt på tampen mot et totalt sluttkjørt lag.

Kristiansen tilfører noe fart i bakre midt men er vesentlig svakere som hodespiller enn Palle. Tror jeg heller vil ha Hove inn om det er skade på Palle.

SHN kunne godt tatt seg en kamp eller to på benken i mine øyne. Sliter med tempo i første omgang og blir presset til endel feil som andre spillere ville blitt slaktet for. Når tempo synker litt i andre og presset avtar blir det litt bedre.

Bra gjennomført kamp hvor laget står på helt til slutt. Det har sikret oss en god målforskjell som meget mulig kan bli avgjørende i en tett liga.

Alltid moro å oppsummere når de pulsen har sunket og man faktisk kan nyte kampen.

ostraume

Wolfe har kvaliteter som gjør at han rett og slett bare må spille.

Ruben sin fart og pasningsfot var og fin i midtforsvaret, så dersom Palle nå må stå over tenker jeg vi har fin dekning der. Så får vi bruke Palle/Hove ved behov der vi møter Azarske beist på topp.

Ja, og så veldig gøy med Castro; en sånn type spiller har vært savnet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on May 10, 2022, 11:40:03 AMJa, og så veldig gøy med Castro; en sånn type spiller har vært savnet.

Spilte han indreløper hele kampen?
Rød makt på Hansa

krakra

Han byttet vel plass med Børsting i andreomgangen?

Lasaron

Ja, de byttet plass. Castro var best på vingen.
Tren på langskudd

Go Up