• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Skeid - Brann - Tirsdag 19.04 kl 18:00

Started by Superjack, April 15, 2022, 09:36:54 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

April 19, 2022, 19:22:17 PM #100 Last Edit: April 19, 2022, 19:24:56 PM by krakra
Quote from: ostraume on April 19, 2022, 19:18:15 PM
Quote from: krakra on April 19, 2022, 19:03:29 PM
Quote from: kabelmann on April 19, 2022, 18:59:39 PMTo målpoeng for Ruben nå. Ingen andre i Brann har flere.
Samtlige Brann-scoringer i åpent spill har kommet på innlegg. Pluss et selvmål og et straffspark vi også fikk etter et innlegg. Det er fint at man klarer å skape trøkk på kantene(hadde vært enda finere med høyere kvalitet på innleggene), men det blir tynt hvis det er alt vi har når vi skal møte topplagene, og etter hvert spille i Eliteserien igjen.

Litt halvtomt glass der. Det er klart at (gode) innlegg og trykk i boksen er tingen mot lag som ligger lavt og med mange mann.
Ja, men ikke BARE det. Man bør klare å skru opp balltempoet og faktisk spille ut en motstander som Skeid. Det er ikke sånn at de bare lå bakpå. De scoret jo to mål. Foreløpig har Brann vært svake både i bakrom og mellomrom. Det er oppsiktsvekkende når vi ser hva slags spillere vi har både på midtbanen og på kantene. Noen ganger virker det som at Brann-spillerne overvurderer OBOS-ligaen. De blir stresset både framover og bakover uten at det egentlig er noen grunn til det.

esp123

Prestasjonene i andre omgang var ikke så hakkende gale. Forskjellen mellom denne og Ranheim-kampen er at Skeid scorer på alt og at Brann ikke er effektive. Skeid ligger dypere og smalere.

Når lag møter oss med en femmer bak så er det så viktig at vi får opp backene. Det er de som får tid og rom i en slik formasjon. Det løste vi bra i andre.

Christian

Quote from: Lissabon on April 19, 2022, 19:36:37 PMSpill på RETTVENDTE SPILLERE I MEDLØP er greien.
Her er eg enig sånn generelt,  men eg antar vi òg er enig om at det ikkje alltid er helt enkelt når motstander har 11 mann innenfor 25 meter.

Ellers enig i at prestasjonen er for dårlig. Mykje unøyaktighet og en del dårlige valg, hos både ung og gammel. Forsvaret må skjerpe seg.

Å spille seg rundt på kant og slå innlegg er forøvrig ikkje primitiv fotball.

krakra

Quote from: Christian on April 19, 2022, 19:54:50 PM
Quote from: Lissabon on April 19, 2022, 19:36:37 PMSpill på RETTVENDTE SPILLERE I MEDLØP er greien.
Her er eg enig sånn generelt,  men eg antar vi òg er enig om at det ikkje alltid er helt enkelt når motstander har 11 mann innenfor 25 meter.

Ellers enig i at prestasjonen er for dårlig. Mykje unøyaktighet og en del dårlige valg, hos både ung og gammel. Forsvaret må skjerpe seg.

Å spille seg rundt på kant og slå innlegg er forøvrig ikkje primitiv fotball.

Hvis det er eneste måten man angriper på, så er det primtivt.

Lasaron

Viktig seier. Viktig for folk som var på kampen også, slik at den fantastiske gjengen får lyst til å fortsette å lage kok. Spillerne viste karakter som stod på kampen ut.

Ironisk at når Ruben Kristiansen for første gang på lenge blir rundspilt defensivt, så treffer han endelig på innleggene.
Tren på langskudd

Pete05

3 poeng trumfer alt... Men spillet virket dårlig planlagt mot et forventet kampbilde. Og hvordan skal vi klare å sette et lag slik dette fremstår? Flere sentrale spillere som ikke leverer og som nå kanskje burde fått en pause? Heggebø er ikke i form, Crone og Skovgaard sviktet flere ganger i dag, Ruben plutselig med to (!) gode innlegg i samme kamp men rufsete bakover? Rasmussen spiller stort sett kun en bra omgang? Wassberg virker ute av form.

Kanskje litt tidlig men hvilket lag skal samspilles? Horneland fomler med taktikk og klarer ikke å få formspillere som Moberg og FHM til å stille fra start? Har vi egentlig så bred og god bredde i stallen som vi tror?

Men som jeg startet med, la oss glede oss over 3 poeng, vi er igang med innsamlingen men ser vi bak dette så er det ihvertfall i mitt hode endel spørsmål.


Giles

3 poeng livsviktig. Og det er alltid flaks når det skjer i siste tilleggsminutt.
Brann spiller tregt, stivt og forutsigbart offensivt, og er vaklevorne defensivt.
Hvordan de tør å spille med så trege stoppere sammen er mer enn jeg kan begripe, backene har heller ikke mer enn middels fart. Her blir det baklengs i tiden som kommer.
Jeg vil også vite hvem som tvinger  Heggebø til å spille med en sandsekk på ryggen, eller er han trent i senk?
Pluss til Castro.
Pluss til Moberg.
La oss be for Kniklas.
Sett spillerne fri!

Billy Elliott

Noen observasjoner:

- Det er kort vei mellom himmel og helvete. Tusen takk til Skeid-spilleren som satt seg ned 5-6 ganger i andre omgang. Uten han hadde det aldri blitt lagt til 6 minutter, og uten alt det tillegget hadde vi aldri vunnet

- Dyngeland er god på mye, men rekkevidden hans er til tider sjokkerende dårlig. En keeper med bare litt større radius hadde ikke sluppet inn noen av de målene

- Castro er åpenbart en klassespiller på dette nivået. Jobber hardt og løper mye også. Godt trent. Bør være første navn på blokken

- Kniklas med sin dårligste kamp i Brann-trøyen. Synd når han først fikk sjansen fra start. Kan bli en stund til neste gang

- Moberg har nok fort spilt seg inn i førsteelleveren nå
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Lissabon on April 19, 2022, 20:15:50 PMDet er EKSTREMT negativt at Moberg er er helten, det kan bety at de tekniske skyves ut

Det hadde vært bedre at det endte  2-2, altså?

Nixon

Quote from: Falkman on April 19, 2022, 22:23:19 PM
Quote from: Lissabon on April 19, 2022, 20:15:50 PMDet er EKSTREMT negativt at Moberg er er helten, det kan bety at de tekniske skyves ut

Det hadde vært bedre at det endte  2-2, altså?

Og sikkert for noen også bedre med 2-2 enn at det var Kristiansen som skulle gi den målgivende...;)

Ja ja, regner med, eller håper, at Horneland i den interne evalueringen ikke er fullt så fornøyd med kampen som han kunne gi inntrykk av etter kampen. Men det sene målet vil jo nødvendigvis gi et flott momentum inn mot kampen på lørdag. Så det blir vel en balansegang hvor trenerteamet skal sette fokuset.

Alt i alt ble det en strålende fotballkveld med tre poeng både her og der!
Rød makt på Hansa

esp123

Oppfatningen av denne kampen blir veldig farget av de to målene til Skeid. Ja, det er isolert sett svakt forsvarsspill, men de er jo på ingen måte ferdigscoret. Og Skeid skaper så og si ingenting utenom.

I hovedtrekk vil jeg ikke si vi presterer så mye dårligere enn mot Ranheim. Mot Ranheim starter vi også seigt, før målet gjør at vi får igang maskineriet. Litt av samme utviklingen her, men her scorer Skeid på sin første sjanse ut av ingenting.

I andre omgang kjører vi til tider over Skeid. Skaper flere store sjanser, og vinner til slutt fortjent. Skeid scorer på et mentalt viktig tidspunkt. Igjen ut av ingenting, og gjør at de kan drøye og til tider få kampen inn i sitt spor. Likevel står vi på til siste slutt og får tre poeng.

Jeg er ikke så negativ til denne kampen. I andre omgang spiller vi både rundt de og igjennom de. Det er utfordrende å spille mot et lag som ligger lavt med 5 bak på en tørr kunstgressbane, men i andre omgang løser vi det bra. Vi får opp backene, og skaper et trykk i boks som Skeid ikke håndterer. Med normal/god uttelling gir akkurat samme prestasjon en 3/4-0-seier og stemningen ville vært en helt annen.

Christian

Quote from: Lissabon on April 20, 2022, 07:43:16 AMSkal Moberg inn må Heggebø ut. Man bytter ikke ut en teknisk midtbanespiller med en treig og tung mann i OBOS.

Wassberg fikk jo ingenting til. Pasningene satt ikke, han klarte ikke å sette fart mot mål (mye pga. mangle på plass). Det funket ikke med en tekniker i den rollen i dag. Bedre da å prøve med noe annet. Vanskelig å si det ikke fungerte også.

Gulløl

April 20, 2022, 08:08:26 AM #112 Last Edit: April 20, 2022, 08:15:11 AM by Gulløl
Snitt børskarakter BA + BT.

Leikvoll Moberg: 6,5 (7+6)
Castro: 5,5 (5+6)
Heltne Nilsen: 5,5 (5 + 6)
Rasmussen: 5,5  (5+6)
Kristiansen: 5,0  (4+6)
Pallesen Knutsen: 5,0  (5+5)
Dyngeland: 4,5 (5 + 4)
Børsting: 4,0  (4+4)
Crone: 3,5  (3 + 4)
Skovgaard: 3,5  (3+4)
Heggebø: 3,5  (3+4)
Jensen Wassberg: 3,0 (3 + 3)

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

BA straffer Kristiansen for de defensive utfordringene han hadde mot Skeids gode ving? To målgivende er jo bra.
Gå av.

krakra

Når man stanger mot veggen og egentlig kun klarer å komme seg rundt på sidene og slå innlegg er det selvfølgelig taktisk smart å bytte inn Moberg, selv om Kniklas har scoret på innlegg før.

Men man får jo Karadas-flashbacks av dette, og jeg syns vi minner mye om tidlig LAN.

krakra

April 20, 2022, 08:29:49 AM #115 Last Edit: April 20, 2022, 08:31:47 AM by krakra
Quote from: Spelaren on April 20, 2022, 08:20:14 AMBA straffer Kristiansen for de defensive utfordringene han hadde mot Skeids gode ving? To målgivende er jo bra.
BA har tydeligvis en eller annen hang up på Kristiansens "defensive kvaliteter", for han pleier å få godt betalt i kamper hvor han ikke skaper noen verdens ting, så lenge han er "trygg bakover". Det at en back får fire etter to målgivende viser jo at produksjon av mål og målsjanser ikke er noe BA setter høyt. Han slet ikke så mye defensivt heller. Ble litt svimmel på 2-2, men jeg syns Crone slet mer. Hva hadde han fått uten disse målgivende? Sikkert det samme.

At Dyngeland får fem stusser jeg også på. De skriver at han ikke "kan lastes" for målene. Er det to konklusjoner man kan trekke på keeper etter baklengs, "tabbe" eller "kan ikke lastes"? Begge målene er mål en keeper med brukbar rekkevidde kunne tatt.

fortune

Vi utfører primitiv og enkel fotball på en god og effektiv måte. Variasjonen består i å enten slå høyt og langt direkte fra stopperne eller å slå høye baller inn i feltet fra sidene.

Neppe særlig utviklende for verken spillere eller lag og lav underholdningsverdi, spesielt på tv. For min del var det tre poeng som gleder i går, resterende var bare sorgen.
First is first, second is nothing

Leffen

Ingen særlig god kamp nei.

Men følelsen på tribunen da Moberg steg til værs. Heelt fantastisk!

Falkman

Quote from: fortune on April 20, 2022, 08:30:35 AMVi utfører primitiv og enkel fotball på en god og effektiv måte. Variasjonen består i å enten slå høyt og langt direkte fra stopperne eller å slå høye baller inn i feltet fra sidene.

Neppe særlig utviklende for verken spillere eller lag og lav underholdningsverdi, spesielt på tv. For min del var det tre poeng som gleder i går, resterende var bare sorgen.

Vanskelig å forstå denne aversjonen mot innlegg. Mot lag som ligger så dypt som Skeid stort sett gjorde, og på en så tørr og treg bane, kreves det temmelig avanserte ferdigheter for å spille seg igjennom sentralt i banen. 

jeg  for min del ville definitivt ikke blitt mer underholdt  dersom vi forsøkte å tråkle oss igjennom i midten gang på gang i går, ettersom det etter all sannsynlighet bare hadde resultert i at vi hadde gått oss fast.

krakra

Quote from: Falkman on April 20, 2022, 10:21:24 AM
Quote from: fortune on April 20, 2022, 08:30:35 AMVi utfører primitiv og enkel fotball på en god og effektiv måte. Variasjonen består i å enten slå høyt og langt direkte fra stopperne eller å slå høye baller inn i feltet fra sidene.

Neppe særlig utviklende for verken spillere eller lag og lav underholdningsverdi, spesielt på tv. For min del var det tre poeng som gleder i går, resterende var bare sorgen.

Vanskelig å forstå denne aversjonen mot innlegg. Mot lag som ligger så dypt som Skeid stort sett gjorde, og på en så tørr og treg bane, kreves det temmelig avanserte ferdigheter for å spille seg igjennom sentralt i banen. 

jeg  for min del ville definitivt ikke blitt mer underholdt  dersom vi forsøkte å tråkle oss igjennom i midten gang på gang i går, ettersom det etter all sannsynlighet bare hadde resultert i at vi hadde gått oss fast.
Det å gjøre det enkleste og mest effektive hele tiden kan sikkert gi resultater på kort sikt, men man blir jo ikke noe bedre av det. Hva gjør man da når man rykker opp og møter lag som ikke lar Brann slå 20 innlegg i løpet av en kamp, men spillere som trenger 20 innlegg for å produsere 3-4 gode målsjanser? "Avanserte ferdigheter" er ikke noe som faller faller i fanget på noen. Det må utvikles. Øves fram. Brann har mer enn nok individuelle ferdigheter til å spille ut samtlige lag i OBOS-ligaen. Det vi mangler er de kollektive ferdighetene. Hvordan skal vi få disse hvis vi ikke tørr å prøve og feile?

Innlegg er selvfølgelig et veldig viktig angrepsvåpen og noe vi har manglet tidligere, men det er ikke sånn at vi er veldig gode på dette heller. Det er i stor grad snakk om å lempe noen høye innlegg inn i boksen og satse på at noen er der ballen lander, og klarer å krige dem inn. Hvor mange innlegg hadde vi i går? Hvor mange av de endte med avslutning?

Superjack

Håper Horneland ikke er fornøyd med utførelsen og prestasjonen mot Skeid

Brann hadde store muligheter å spille ut Skeid. Selv når de lå dypt.
Manglende presisjon og nøyaktighet gjorde at de ikke kom / fikk de største mulighetene. Selv om spillet innimellom var bra, i starten av kampen.

Dette bør Brann øve og øve og øve på.
De siste 20 minuttene med pælming av ball opp i feltet fra forskjellige vinkler er primitivt, og burde ikke være nødvendig.
Ja, det endte med at Brann vant kampen. Men denne burde vært avgjort med flere mål, lenge før den tid. Og med et annet spill.






Brannsupporter.

Superjack

Quote from: krakra on April 20, 2022, 10:26:51 AMDet å gjøre det enkleste og mest effektive hele tiden kan sikkert gi resultater på kort sikt, men man blir jo ikke noe bedre av det. Hva gjør man da når man rykker opp og møter lag som ikke lar Brann slå 20 innlegg i løpet av en kamp, men spillere som trenger 20 innlegg for å produsere 3-4 gode målsjanser? "Avanserte ferdigheter" er ikke noe som faller faller i fanget på noen. Det må utvikles. Øves fram. Brann har mer enn nok individuelle ferdigheter til å spille ut samtlige lag i OBOS-ligaen. Det vi mangler er de kollektive ferdighetene. Hvordan skal vi få disse hvis vi ikke tørr å prøve og feile?...


Helt enig. Det må øves inn kollektiv samhandling. Med klare rolleforståelser hos hver spiller.

Og da kan man heller ikke endre spillertyper i rollene hele tiden.
De lagene som har en tydelig spillesstil/identitet lykkes over tid, for de klarer å få et kollektiv til å bli bedre enn indvididene i et lag.

Brann virker fortsatt litt for mye fokusert på enkeltspillere og enkeltmannsprestasjoner.
Brannsupporter.

krakra

April 20, 2022, 10:46:40 AM #122 Last Edit: April 20, 2022, 10:50:49 AM by krakra
Quote from: Superjack on April 20, 2022, 10:43:06 AM
Quote from: krakra on April 20, 2022, 10:26:51 AMDet å gjøre det enkleste og mest effektive hele tiden kan sikkert gi resultater på kort sikt, men man blir jo ikke noe bedre av det. Hva gjør man da når man rykker opp og møter lag som ikke lar Brann slå 20 innlegg i løpet av en kamp, men spillere som trenger 20 innlegg for å produsere 3-4 gode målsjanser? "Avanserte ferdigheter" er ikke noe som faller faller i fanget på noen. Det må utvikles. Øves fram. Brann har mer enn nok individuelle ferdigheter til å spille ut samtlige lag i OBOS-ligaen. Det vi mangler er de kollektive ferdighetene. Hvordan skal vi få disse hvis vi ikke tørr å prøve og feile?...


Helt enig. Det må øves inn kollektiv samhandling. Med klare rolleforståelser hos hver spiller.

Og da kan man heller ikke endre spillertyper i rollene hele tiden.
De lagene som har en tydelig spillesstil/identitet lykkes over tid, for de klarer å få et kollektiv til å bli bedre enn indvididene i et lag.

Brann virker fortsatt litt for mye fokusert på enkeltspillere og enkeltmannsprestasjoner.

Det er et problem jeg har påpekt tidligere. Nesten all "konkurranse" om plassene på laget er mellom vilt forskjellige spillertyper. Det mest ekstreme er Moberg vs Kniklas. Hvem som er "best" av de to avhenger i stor grad av hvordan vi spiller.

Det aksepteres jo også i stor grad av pressen. De snakker om ulike spillertyper til ulike kampbilder. "Dette kampbildet passer ikke x" sies det. Min mening er jo at det er Brann som skal diktere kampbildet. Blindheim var inne på det i studio i går. Kommer Brann rundt på kant fordi de spiller seg rundt, eller fordi Skeid slipper dem rundt? Presser Brann høyt fordi det er deres kampplan, eller fordi Skeid lokker dem høyt? Hvem er det som dikterer kampbildet. Mitt inntrykk er at det ofte er motstanderen, fordi Horneland er så taktisk begrenset.

Christian

Mye rett i det som sies over her.

Angående Branns presspill i går framsto det for meg som et taktisk grep fra Brann. De gjorde det ikke hele tiden, spesielt ikke innledningvis, men det virket generelt som noe de ønsket og hadde planlagt å gjøre. Det hørtes ut som om de kommuniserte godt mellom seg og presset samlet. Funket, gjorde det ofte også. Åsane var bedre på å spille seg ut enn det Skeid var. De slo mange planløse baller opp og tildels utover sidelinjen.

Angrepsspillet er eg litt mer i tvil om, men samtidig: Trekket med å spille rundt på kant ved hjelp av back har vi sett mye - det må jo være noe de øver på og planlegger å gjøre. Ja, tildels som et grep mot lag som legger seg lavt og smalt, men det er jo likevel en taktikk.

Falkman

Quote from: krakra on April 20, 2022, 10:26:51 AM
Quote from: Falkman on April 20, 2022, 10:21:24 AM
Quote from: fortune on April 20, 2022, 08:30:35 AMVi utfører primitiv og enkel fotball på en god og effektiv måte. Variasjonen består i å enten slå høyt og langt direkte fra stopperne eller å slå høye baller inn i feltet fra sidene.

Neppe særlig utviklende for verken spillere eller lag og lav underholdningsverdi, spesielt på tv. For min del var det tre poeng som gleder i går, resterende var bare sorgen.

Vanskelig å forstå denne aversjonen mot innlegg. Mot lag som ligger så dypt som Skeid stort sett gjorde, og på en så tørr og treg bane, kreves det temmelig avanserte ferdigheter for å spille seg igjennom sentralt i banen. 

jeg  for min del ville definitivt ikke blitt mer underholdt  dersom vi forsøkte å tråkle oss igjennom i midten gang på gang i går, ettersom det etter all sannsynlighet bare hadde resultert i at vi hadde gått oss fast.
Det å gjøre det enkleste og mest effektive hele tiden kan sikkert gi resultater på kort sikt, men man blir jo ikke noe bedre av det. Hva gjør man da når man rykker opp og møter lag som ikke lar Brann slå 20 innlegg i løpet av en kamp, men spillere som trenger 20 innlegg for å produsere 3-4 gode målsjanser? "Avanserte ferdigheter" er ikke noe som faller faller i fanget på noen. Det må utvikles. Øves fram. Brann har mer enn nok individuelle ferdigheter til å spille ut samtlige lag i OBOS-ligaen. Det vi mangler er de kollektive ferdighetene. Hvordan skal vi få disse hvis vi ikke tørr å prøve og feile?

Innlegg er selvfølgelig et veldig viktig angrepsvåpen og noe vi har manglet tidligere, men det er ikke sånn at vi er veldig gode på dette heller. Det er i stor grad snakk om å lempe noen høye innlegg inn i boksen og satse på at noen er der ballen lander, og klarer å krige dem inn. Hvor mange innlegg hadde vi i går? Hvor mange av de endte med avslutning?

At man har flere strenger  å spille på offensivt er naturligvis å foretrekke. men man jo se litt pragmatisk på dette ,  for min del handler iallefall alt om å slippe  og spille på arenaer som  i går i, 2023 også.

krakra

April 20, 2022, 11:41:42 AM #125 Last Edit: April 20, 2022, 11:43:32 AM by krakra
Quote from: Falkman on April 20, 2022, 11:40:30 AM
Quote from: krakra on April 20, 2022, 10:26:51 AM
Quote from: Falkman on April 20, 2022, 10:21:24 AM
Quote from: fortune on April 20, 2022, 08:30:35 AMVi utfører primitiv og enkel fotball på en god og effektiv måte. Variasjonen består i å enten slå høyt og langt direkte fra stopperne eller å slå høye baller inn i feltet fra sidene.

Neppe særlig utviklende for verken spillere eller lag og lav underholdningsverdi, spesielt på tv. For min del var det tre poeng som gleder i går, resterende var bare sorgen.

Vanskelig å forstå denne aversjonen mot innlegg. Mot lag som ligger så dypt som Skeid stort sett gjorde, og på en så tørr og treg bane, kreves det temmelig avanserte ferdigheter for å spille seg igjennom sentralt i banen. 

jeg  for min del ville definitivt ikke blitt mer underholdt  dersom vi forsøkte å tråkle oss igjennom i midten gang på gang i går, ettersom det etter all sannsynlighet bare hadde resultert i at vi hadde gått oss fast.
Det å gjøre det enkleste og mest effektive hele tiden kan sikkert gi resultater på kort sikt, men man blir jo ikke noe bedre av det. Hva gjør man da når man rykker opp og møter lag som ikke lar Brann slå 20 innlegg i løpet av en kamp, men spillere som trenger 20 innlegg for å produsere 3-4 gode målsjanser? "Avanserte ferdigheter" er ikke noe som faller faller i fanget på noen. Det må utvikles. Øves fram. Brann har mer enn nok individuelle ferdigheter til å spille ut samtlige lag i OBOS-ligaen. Det vi mangler er de kollektive ferdighetene. Hvordan skal vi få disse hvis vi ikke tørr å prøve og feile?

Innlegg er selvfølgelig et veldig viktig angrepsvåpen og noe vi har manglet tidligere, men det er ikke sånn at vi er veldig gode på dette heller. Det er i stor grad snakk om å lempe noen høye innlegg inn i boksen og satse på at noen er der ballen lander, og klarer å krige dem inn. Hvor mange innlegg hadde vi i går? Hvor mange av de endte med avslutning?

At man har flere strenger  å spille på offensivt er naturligvis å foretrekke. men man jo se litt pragmatisk på dette ,  for min del handler iallefall alt om å slippe  og spille på arenaer som  i går i, 2023 også.
Det er ingen grunn til å legge listen så lavt. Branns stall er overlegen alle andre i OBOS-ligaen og man bør derfor forventer mer enn at vi bare rykker opp. I går startet vi med flere spillere på benken som fort hadde fått fast plass på lag i øvre halvdel av Elteserien på -benken-. Det sier sitt.

Lasaron

De må trene mer på distanseskudd, både skuddtrening og oppfordres til å skyte mer i spilløkter på trening. Og skyte mer i kamp.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: krakra on April 20, 2022, 11:41:42 AM
Quote from: Falkman on April 20, 2022, 11:40:30 AM
Quote from: krakra on April 20, 2022, 10:26:51 AM
Quote from: Falkman on April 20, 2022, 10:21:24 AM
Quote from: fortune on April 20, 2022, 08:30:35 AMVi utfører primitiv og enkel fotball på en god og effektiv måte. Variasjonen består i å enten slå høyt og langt direkte fra stopperne eller å slå høye baller inn i feltet fra sidene.

Neppe særlig utviklende for verken spillere eller lag og lav underholdningsverdi, spesielt på tv. For min del var det tre poeng som gleder i går, resterende var bare sorgen.

Vanskelig å forstå denne aversjonen mot innlegg. Mot lag som ligger så dypt som Skeid stort sett gjorde, og på en så tørr og treg bane, kreves det temmelig avanserte ferdigheter for å spille seg igjennom sentralt i banen. 

jeg  for min del ville definitivt ikke blitt mer underholdt  dersom vi forsøkte å tråkle oss igjennom i midten gang på gang i går, ettersom det etter all sannsynlighet bare hadde resultert i at vi hadde gått oss fast.
Det å gjøre det enkleste og mest effektive hele tiden kan sikkert gi resultater på kort sikt, men man blir jo ikke noe bedre av det. Hva gjør man da når man rykker opp og møter lag som ikke lar Brann slå 20 innlegg i løpet av en kamp, men spillere som trenger 20 innlegg for å produsere 3-4 gode målsjanser? "Avanserte ferdigheter" er ikke noe som faller faller i fanget på noen. Det må utvikles. Øves fram. Brann har mer enn nok individuelle ferdigheter til å spille ut samtlige lag i OBOS-ligaen. Det vi mangler er de kollektive ferdighetene. Hvordan skal vi få disse hvis vi ikke tørr å prøve og feile?

Innlegg er selvfølgelig et veldig viktig angrepsvåpen og noe vi har manglet tidligere, men det er ikke sånn at vi er veldig gode på dette heller. Det er i stor grad snakk om å lempe noen høye innlegg inn i boksen og satse på at noen er der ballen lander, og klarer å krige dem inn. Hvor mange innlegg hadde vi i går? Hvor mange av de endte med avslutning?

At man har flere strenger  å spille på offensivt er naturligvis å foretrekke. men man jo se litt pragmatisk på dette ,  for min del handler iallefall alt om å slippe  og spille på arenaer som  i går i, 2023 også.
Det er ingen grunn til å legge listen så lavt. Branns stall er overlegen alle andre i OBOS-ligaen og man bør derfor forventer mer enn at vi bare rykker opp. I går startet vi med flere spillere på benken som fort hadde fått fast plass på lag i øvre halvdel av Elteserien på -benken-. Det sier sitt.

Nåja. Heldigvis skiller fotball seg vesentlig fra annen lagidrett ved at laget med de beste spillerene ikke alltid vinner. Når det er selvsagt alt annet en opprykk uakseptabelt.

fortune

Quote from: Lasaron on April 20, 2022, 11:56:01 AMDe må trene mer på distanseskudd, både skuddtrening og oppfordres til å skyte mer i spilløkter på trening. Og skyte mer i kamp.

Dette har jeg sett på før og selv de beste langskytterne i verden (Coutinho, de Bruyne, Asensio, etc.) scorer bare på rundt ett av tjue langskudd. Dette til tross for en relativt snill definisjon hvor alt utenfor sekstenmeteren defineres som langskudd. Det er med andre ord ikke særlig sannsynlig å score når man fyrer fra langt hold.
First is first, second is nothing

krakra

Quote from: Falkman on April 20, 2022, 12:23:57 PM
Quote from: krakra on April 20, 2022, 11:41:42 AM
Quote from: Falkman on April 20, 2022, 11:40:30 AM
Quote from: krakra on April 20, 2022, 10:26:51 AM
Quote from: Falkman on April 20, 2022, 10:21:24 AM
Quote from: fortune on April 20, 2022, 08:30:35 AMVi utfører primitiv og enkel fotball på en god og effektiv måte. Variasjonen består i å enten slå høyt og langt direkte fra stopperne eller å slå høye baller inn i feltet fra sidene.

Neppe særlig utviklende for verken spillere eller lag og lav underholdningsverdi, spesielt på tv. For min del var det tre poeng som gleder i går, resterende var bare sorgen.

Vanskelig å forstå denne aversjonen mot innlegg. Mot lag som ligger så dypt som Skeid stort sett gjorde, og på en så tørr og treg bane, kreves det temmelig avanserte ferdigheter for å spille seg igjennom sentralt i banen. 

jeg  for min del ville definitivt ikke blitt mer underholdt  dersom vi forsøkte å tråkle oss igjennom i midten gang på gang i går, ettersom det etter all sannsynlighet bare hadde resultert i at vi hadde gått oss fast.
Det å gjøre det enkleste og mest effektive hele tiden kan sikkert gi resultater på kort sikt, men man blir jo ikke noe bedre av det. Hva gjør man da når man rykker opp og møter lag som ikke lar Brann slå 20 innlegg i løpet av en kamp, men spillere som trenger 20 innlegg for å produsere 3-4 gode målsjanser? "Avanserte ferdigheter" er ikke noe som faller faller i fanget på noen. Det må utvikles. Øves fram. Brann har mer enn nok individuelle ferdigheter til å spille ut samtlige lag i OBOS-ligaen. Det vi mangler er de kollektive ferdighetene. Hvordan skal vi få disse hvis vi ikke tørr å prøve og feile?

Innlegg er selvfølgelig et veldig viktig angrepsvåpen og noe vi har manglet tidligere, men det er ikke sånn at vi er veldig gode på dette heller. Det er i stor grad snakk om å lempe noen høye innlegg inn i boksen og satse på at noen er der ballen lander, og klarer å krige dem inn. Hvor mange innlegg hadde vi i går? Hvor mange av de endte med avslutning?

At man har flere strenger  å spille på offensivt er naturligvis å foretrekke. men man jo se litt pragmatisk på dette ,  for min del handler iallefall alt om å slippe  og spille på arenaer som  i går i, 2023 også.
Det er ingen grunn til å legge listen så lavt. Branns stall er overlegen alle andre i OBOS-ligaen og man bør derfor forventer mer enn at vi bare rykker opp. I går startet vi med flere spillere på benken som fort hadde fått fast plass på lag i øvre halvdel av Elteserien på -benken-. Det sier sitt.

Nåja. Heldigvis skiller fotball seg vesentlig fra annen lagidrett ved at laget med de beste spillerene ikke alltid vinner. Når det er selvsagt alt annet en opprykk uakseptabelt.

Alt annet enn opprykk med et solid innslag av unge spillere og en mer velutviklet spillestil enn det vi har sett så langt er uakseptabelt. Det er der listen bør ligge.

Go Up