• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Skeid - Brann - Tirsdag 19.04 kl 18:00

Started by Superjack, April 15, 2022, 09:36:54 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

fortune

Skovgaard skal få lov å ta deler av den også. Det er greit å tape hodedueller, men en midtstopper skal ikke bli knust på den måten uten å knapt nok forstyrre motstander.
First is first, second is nothing

krakra

April 19, 2022, 17:47:37 PM #51 Last Edit: April 19, 2022, 17:49:53 PM by krakra
Blir spennende å se hvordan signeringene av disse danskene vurderes når nyforelskelsen gir seg.

Og at vi ikke har annet å by på offensivt enn langballer på Heggebø eller småspill ute på kantene og løse innlegg i en nesten bom boks er god grunn til å starte trenerjakten før sommerferien. Helt absurd.

Spelaren

Verdens tregeste angrepsspill. Nesten som om pasningene framover må leses opp fra testamentet til spillerne utpå der.
Gå av.

krakra

Jeg syns definitivt at det var rett å sparke LAN, men at han var mer upopulær enn både Horneland og Kåre Ingebrigtsen sier jo en del om kulturen -rundt- Brann.

Bruiser

April 19, 2022, 18:09:12 PM #54 Last Edit: April 19, 2022, 18:11:03 PM by Bruiser
Dette får vi fordi Horneland hverken har kvalitetane eller filosofien. Ikkje hadde han lyst på jobben heller! Spørsmålet er kor gale blir det før han får sparken. Fyfaen for eit makkverk!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

fortune

Moberg inn for Kniklas. Greit nok gitt kamputviklingen, men sier jo alt om hvilken type fotball Brann står for. Indreløperne fungerer ikke i det hele tatt mellom 20 og 40 meter fra mål, så ligger enten dypt eller henger i boksen. Det er gampefotball.
First is first, second is nothing

Spelaren

Vi mister all momentum framover med unødvendige ekstramanøvre. Innleggene som til slutt slås plukkes lett.
Gå av.

Eivind


Christian


Spelaren

Gå av.

fortune

First is first, second is nothing

krakra

Det tragiske er at hvis vi vinner knapt mot et av OBOS-ligaens dårligste lag, så er alt såre vel. Kanskje litt klaging på ungguttene, men lite fokus på hvor katastrofalt lav kvaliteten på alt vi driver med har vært.

Bruiser

At vi leder er rein bingo. Ruben er elendig på pasningskomboer og innlegg. Enslig svale osv. Og så blei det 2-2 sjølvsagt. Horneland drit og dra.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Spelaren

Fire mann rundt Hicksen(?), likevel vinner me ikkje ballen.
ELENDIG i midtforsvaret, som vanlig. Det er ingen sjefer der inne.
Gå av.

krakra

Det er gøy med Heltne Nilsen når ting går veien, men fy faen så forbanna jeg blir når kapteinen vår ligger og griner på bakken etter en liten touch mens bunnlaget Skeid scorer. Og backene våre har null kontroll defensivt i dag.

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Eivind

Meget usikker på om den danske trioen innehar kvaliteter man virkelig må ut av landet (fylket!?) for å finne.

krakra

Quote from: Eivind on April 19, 2022, 18:24:50 PMMeget usikker på om den danske trioen innehar kvaliteter man virkelig må ut av landet (fylket!?) for å finne.
Til deres forsvar har Brann en unik evne til å lage gråstein av gull, sølv, diamanter, gråstein, kråkesølv, ja hva som helst! Så det er vanskelig å si hvor gode de egentlig er.

ostraume

Det er jo panisk stemning hver gang ballen er i nærheten av vårt mål.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Bruiser

Quote from: krakra on April 19, 2022, 18:27:20 PM
Quote from: Eivind on April 19, 2022, 18:24:50 PMMeget usikker på om den danske trioen innehar kvaliteter man virkelig må ut av landet (fylket!?) for å finne.
Til deres forsvar har Brann en unik evne til å lage gråstein av gull, sølv, diamanter, gråstein, kråkesølv, ja hva som helst! Så det er vanskelig å si hvor gode de egentlig er.
Det er utruleg kor vaklevorent dette Brann-laget er uansett nivå på motstander.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Lasaron

Både Åsane og Skeid er mer ærgjerrig i forsvar enn Brann. Det er skuffende.
Tren på langskudd

Eivind


Bruiser

Børsting ut - Finne inn.

HÆ?! Var Børsting på bana?!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Christian

Quote from: Lasaron on April 19, 2022, 18:35:33 PMBåde Åsane og Skeid er mer ærgjerrig i forsvar enn Brann. Det er skuffende.
Åsane? Kanskje mot Brann, men de har vel sluppet inn 10 mål på tre kamper no...

Bruiser

Verste er at hvis vi mot all formodning tek ledelsen 3-2 blir det berre alle mann i forsvar og 3-3 tilslutt uansett.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Spelaren

Tenk at det går an å savne Skarsfjord, da.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Christian on April 19, 2022, 18:42:34 PM
Quote from: Lasaron on April 19, 2022, 18:35:33 PMBåde Åsane og Skeid er mer ærgjerrig i forsvar enn Brann. Det er skuffende.
Åsane? Kanskje mot Brann, men de har vel sluppet inn 10 mål på tre kamper no...

Jeg skrev det basert på oppofrende forsvarsspill i disse to kampene.
Tren på langskudd

krakra

Ble med det ene gode innlegget fra Kristiansen gitt

Bruiser

Alt som har skjedd sia Horneland fekk jobben er oppsigelsesgrunn i alle seriøse klubber på vår størrelse.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

stigh

Jeg tenker man kan tenke sånn. Laget trenger noen runder på og få igang maskineriet.

Det er alltid hardt 5 første rundene. Vi skaper masse muligheter  

Når 30 runder e spilt har brann 1 plass og leder med 7 poeng.

Finfin respons

Kanskje.

Christian

Quote from: krakra on April 19, 2022, 18:46:49 PMBle med det ene gode innlegget fra Kristiansen gitt
Ja, altså... mer av dette, krakra! ;-)

krakra

Håper virkelig Wolfe er frisk til helgen. Skal hele spillestilen være å slå innlegg, så må vi treffe på mer enn 1/10 innlegg når vi møter bedre lag.

Spelaren

For en drittkamp, men deilig avslutning. Moberg var en opptur!
Gå av.

Finfin respons

Kanskje.

Bruiser

Vi er lidenskap og vibes merchants men faen den her smakte!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

kabelmann

To målpoeng for Ruben nå. Ingen andre i Brann har flere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Til tider en dårlig kamp. Men det må da være lov å glede seg ørlite når vi vinner på overtid!!
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Finfin respons on April 19, 2022, 18:57:00 PM
Quote from: krakra on April 19, 2022, 18:46:49 PMBle med det ene gode innlegget fra Kristiansen gitt

1 og en 1/2.
Ja, og da blir det mål. Verre er det ikke. Har man et par backer som kan slå innlegg og noen i boksen som kan heade dem, så er det mer enn nok til å vinne mange kamper i OBOS-ligaen. Blir bra når Wolfe er klar.

Superjack

Gøy og kritisk med det siste målet.

Men 70 minutter med mye utålmodighet og unøyaktighet.

Syntes Brann viste tendenser til bra spill første 15 minuttene, så ble det panisk

Seie er seier, og denne gjorde godt!

Brannsupporter.

Superjack

Quote from: krakra on April 19, 2022, 19:00:19 PM
Quote from: Finfin respons on April 19, 2022, 18:57:00 PM
Quote from: krakra on April 19, 2022, 18:46:49 PMBle med det ene gode innlegget fra Kristiansen gitt

1 og en 1/2.
Ja, og da blir det mål. Verre er det ikke. Har man et par backer som kan slå innlegg og noen i boksen som kan heade dem, så er det mer enn nok til å vinne mange kamper i OBOS-ligaen. Blir bra når Wolfe er klar.

Men vil det gjøre noe for Brann i eventuelt ES neste år om det gjøres primitivt i år?

Denne sesongen MÅ øves på å spille fotball. Tempo, presisjon og ballspill langs bakken. Ikke slikt nå
Brannsupporter.

krakra

Quote from: kabelmann on April 19, 2022, 18:59:39 PMTo målpoeng for Ruben nå. Ingen andre i Brann har flere.
Samtlige Brann-scoringer i åpent spill har kommet på innlegg. Pluss et selvmål og et straffspark vi også fikk etter et innlegg. Det er fint at man klarer å skape trøkk på kantene(hadde vært enda finere med høyere kvalitet på innleggene), men det blir tynt hvis det er alt vi har når vi skal møte topplagene, og etter hvert spille i Eliteserien igjen.

Falkman

Quote from: krakra on April 19, 2022, 19:00:19 PM
Quote from: Finfin respons on April 19, 2022, 18:57:00 PM
Quote from: krakra on April 19, 2022, 18:46:49 PMBle med det ene gode innlegget fra Kristiansen gitt

1 og en 1/2.
Ja, og da blir det mål. Verre er det ikke. Har man et par backer som kan slå innlegg og noen i boksen som kan heade dem, så er det mer enn nok til å vinne mange kamper i OBOS-ligaen. Blir bra når Wolfe er klar.

Altså , jeg er helt enig i at Wolfe bør satses på. Men det er temmelig merkelig å surmule over at Kristiansen slår målgivende pasninger.

krakra

Quote from: Superjack on April 19, 2022, 19:03:03 PM
Quote from: krakra on April 19, 2022, 19:00:19 PM
Quote from: Finfin respons on April 19, 2022, 18:57:00 PM
Quote from: krakra on April 19, 2022, 18:46:49 PMBle med det ene gode innlegget fra Kristiansen gitt

1 og en 1/2.
Ja, og da blir det mål. Verre er det ikke. Har man et par backer som kan slå innlegg og noen i boksen som kan heade dem, så er det mer enn nok til å vinne mange kamper i OBOS-ligaen. Blir bra når Wolfe er klar.

Men vil det gjøre noe for Brann i eventuelt ES neste år om det gjøres primitivt i år?

Denne sesongen MÅ øves på å spille fotball. Tempo, presisjon og ballspill langs bakken. Ikke slikt nå
Det tror jeg ikke. Denne fotballen er ikke bra nok for Eliteserien. Men på den positive siden så er det viktig for et lag som Brann å komme på vinnersporet så tidlig. Forhåpentligvis følger spiller etter hvert.

krakra

April 19, 2022, 19:07:55 PM #94 Last Edit: April 19, 2022, 19:10:10 PM by krakra
Quote from: Falkman on April 19, 2022, 19:04:32 PM
Quote from: krakra on April 19, 2022, 19:00:19 PM
Quote from: Finfin respons on April 19, 2022, 18:57:00 PM
Quote from: krakra on April 19, 2022, 18:46:49 PMBle med det ene gode innlegget fra Kristiansen gitt

1 og en 1/2.
Ja, og da blir det mål. Verre er det ikke. Har man et par backer som kan slå innlegg og noen i boksen som kan heade dem, så er det mer enn nok til å vinne mange kamper i OBOS-ligaen. Blir bra når Wolfe er klar.

Altså , jeg er helt enig i at Wolfe bør satses på. Men det er temmelig merkelig å surmule over at Kristiansen slår målgivende pasninger.
Det var ikke surmuling, men en poengtering av at man i OBOS-ligaen ikke trenger å gjøre ting så vanskelig. Dette er en oppskrift som vil holde mot de fleste lagene. Det er kanskje 4-5 lag hvor man må ha litt flere strenger å spille på, men utover det så er gode innlegg og et par gode avsluttere i boks mer enn nok.

Folk som mener at Brann-laget ikke er godt nok til å rykke opp, og til og med for dårlige til å ta medalje, kan altså roe ned.

ostraume

Dette var jo ærlig talt alt for dårlig. Kjekt med 3-poeng og sikkert gøy å være på kamp her, men dette er ikke bra nok mot såpass laber motstand.

Castro var et lyspunkt, og tror han kan bli veldig bra sammen med Wolfe på venstre. Også bra innhopp av Moberg, håper selv Stråmyhr ser at det er nyttig med litt kraft og muskler for å vinne fotballkamper.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: krakra on April 19, 2022, 19:03:29 PM
Quote from: kabelmann on April 19, 2022, 18:59:39 PMTo målpoeng for Ruben nå. Ingen andre i Brann har flere.
Samtlige Brann-scoringer i åpent spill har kommet på innlegg. Pluss et selvmål og et straffspark vi også fikk etter et innlegg. Det er fint at man klarer å skape trøkk på kantene(hadde vært enda finere med høyere kvalitet på innleggene), men det blir tynt hvis det er alt vi har når vi skal møte topplagene, og etter hvert spille i Eliteserien igjen.

Litt halvtomt glass der. Det er klart at (gode) innlegg og trykk i boksen er tingen mot lag som ligger lavt og med mange mann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Ekstremt fortjent seier. Skeid er selvfølgelig ingen målestokk og Brann spiller ikke _bra_, men Brann bør vinne denne greit etter den andreomgangen og er veldig mye bedre enn Skeid. Skaper masse målsjanser etter at Moberg kommer inn.

Castro er klasse.

1908

Deiligste seier på lang tid.. En typisk kamp der vi får 1 poeng.. Ruben var god i dag. Innleggene er kvalitet over. No er det bare å lade opp til Lørdag!! =)

fortune

Bra og viktig resultat, men dårlig prestasjon mot nyopprykket lag med 0 poeng. Hva øver man egentlig på når man trener? Lange baller, klabb, babb og tilfeldigheter?
First is first, second is nothing

Go Up