• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Niklas Castro

Started by Gulløl, March 28, 2022, 18:38:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

March 28, 2022, 18:38:29 PM Last Edit: March 28, 2022, 18:40:06 PM by Gulløl
Kjempesignering  8) . 110 målpoeng på 150 kamper er virkelig bra. Har spilt i alle de offensive posisjonene på banen, som midtspiss, hengende spiss og på begge kantene.

https://www.brann.no/nyheter/castro-klar-for-brann
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Leffen

Dette er klasse. Han gikk seg bort under LAN (hvem gjør ikke det). Fortsatt en kanonspiller. Som Jonas Grønner sier på Twitter (han vet hva han snakker om mtp LAN): så perfekt på så mange måter

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

Klipp fra BT:
Tidligere Brann- og Aalesund-spiller Jonas Grønner er begeistret:
- Castro har mye av det som mangler i Brann. De som tror at han først og fremst er en spiller som står for målpoeng, vet ikke hvor mye han løper. Det er en spiller som jobber steinhardt for laget. Krydret med den artisten han er og hvordan han er som menneske, er han den perfekte Brann-spiller, sier Grønner til BT om sin tidligere lagakmerat.
- Han er nok den beste spilleren i OBOS-ligaen, sier Grønner.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Velkommen skal han være.
Brannsupporter.

Nixon

Gode greier! Da kan i alle fall alle som har sett frem til, eller fryktet, at Myrlid skulle være høyt oppe på backup-listen slippe å tenke så mye på det.
Rød makt på Hansa

esp123

Man kan si mye om forgubbing av stallen, men Castro er en enormt sterk signering.

Gulløl

Brann har absolutt manglet en spiller som kan ta gode straffer og cornere. Det får en også med Castro, altså dekket inn en svakhet i laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 28, 2022, 19:35:03 PM #9 Last Edit: March 28, 2022, 19:39:17 PM by Gulløl
Quote from: esp123 on March 28, 2022, 19:30:19 PMMan kan si mye om forgubbing av stallen, men Castro er en enormt sterk signering.
Jepp, utrolig at han noen kan være negativ til dette. Brann har ikke bare god bredde nå, også fått seg en stjernespiller om han spiller opp mot sitt beste. Til en stall som flere har betegnet som noe grå og jevn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

En stjernespiller om han spiller opp mot sitt beste, der, altså. Ja, vi får håpe Horneland får det ut da. Han er jo flink til sånt, eller?
Tren på langskudd

Corran

Endelig en som kan ta straffer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Jeg begynner virkelig å få sansen for JIMMIEN!

Velkommen Castro!
...we shall never surrender.

krakra

Castro selv sier i BA at han trives best i mellomrommet og sentralt, men at Horneland trolig først og fremst vil bruke han som kant. Så det er nok det han har blitt forspeilet. Med ham og Finne får vi to innoverkanter som liker seg klart best sentralt. Den ene i mellomrommet og den andre i boks. Da er det enda viktigere med backer som virkelig kan bidra offensivt.

Fusentast

I don't think you can the rules!

SKBCPH

Jeg er så sykt begeistret for denne signeringen, en spiller jeg har ønsket Brann skulle hente i lang tid. Så fallhøyden er høy. Men han virker såpass profesjonell at hva enn det er som sitter i veggene på Brann stadion som får alle spillere som signerer for oss til å stagnere, det tror jeg ikke smitter over på han!
- Vi har den treneren vi har.

Pete05

Han er vel en type spiller som egne lag liker mens motstandere (og deres fans) knapt tåler tryne på. Nå har vi 2 sånne i stallen og det holder nok. Men Castro på sitt beste er en veldig god spiller så la oss håpe at humør og glede kommer tilbake, virket ikke sånn i fjor. Det er nok mye opp til Horneland om han får han til å virke så det ligger en utfordring der også.

Kagain

Jeg synes det er interessant at det er så mange positive innspill til dette kjøpet. KAn det være det mest populære Jimmien har gjort? Jeg har ikke noen sterke følelser for eller imot, annet enn at jeg personlig ser for meg at de heller kunne ha sett litt på Brann 2 og sett om det ikke var mulig å sjanse på noen av ungfolene der. Men jeg hadde heller ikke noen sterke følelser for eller imot Taylor heller, så...

krakra

Hadde vært noe hvis han slo til og. Det er jo ofte de mindre populære signeringene som slår til, mens de mest populære faller igjennom.

Gulløl

Påstand. Niklas Castro er en bedre spiller en Robert Taylor. Om han er en eller to hyller over kan diskuteres.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

M.I.P

March 29, 2022, 17:09:15 PM #20 Last Edit: March 29, 2022, 17:15:31 PM by M.I.P
Taylor har 12 mål 10 assist på 58 kamper for Brann, 50 kamper for Til 7 mål 3 assist, Castro har 60 mål 50 assist på 150 kamper, tror vi kan trygt forvente litt mer av Castro, enn det Taylor presterte, i min verden er dette en hylle opp

M.I.P

Quote from: M.I.P on March 29, 2022, 17:09:15 PMTaylor har 12 mål 10 assist på 58 kamper for Brann, 50 kamper for Til 7 mål 3 assist, Castro har 60 mål 50 assist på 150 kamper, tror vi kan trygt forvente litt mer av Castro, enn det Taylor presterte, i min verden er dette en hylle opp

Pete05

March 29, 2022, 18:12:38 PM #22 Last Edit: March 30, 2022, 10:34:59 AM by Pyton
De henter fremdeles spillere etter tilgjengelighet, ikke etter system og hvordan man ønsker å spille? Nå kan vel Castro også spille kant men er absolutt best som 10er - som vi ikke bruker. Det er forskjellen på feks B/G og oss.

krakra

Quote from: M.I.P on March 29, 2022, 17:09:15 PMTaylor har 12 mål 10 assist på 58 kamper for Brann, 50 kamper for Til 7 mål 3 assist, Castro har 60 mål 50 assist på 150 kamper, tror vi kan trygt forvente litt mer av Castro, enn det Taylor presterte, i min verden er dette en hylle opp

Taylor sine målpoeng kom i Eliteserien for bunnlag. Castros i OBOS-ligaen for topplag.

ostraume

Benkefyll i Aalesund er altså nå stjernespiller i Brann? Jeg er nøktern optimist, men la oss ikke ta av her.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Fusentast

Quote from: Pyton on March 29, 2022, 18:12:38 PMDe henter fremdeles spillere etter tilgjengelighet, ikke etter system og hvordan man ønsker å spille? Nå kan vel Castro også spille kant men er absolutt best som 10er - sol vi ikke bruker. Det er forskjellen på feks B/G og oss.

Et vesentlig poeng om Branns spillerlogistikk!

De klubbene som lykkes over tid er de som jobber systematisk med å kartlegge og hente spillere som passer inn i de ulike rollene i spillesystemet (og ikke minst har innarbeidet et velfungerende spillesystem). Gode eksempler er Liverpool (når bommet de sist på en overgang?) og som du sier Bodø/Glimt. BG vet nøyaktig hvilke egenskaper og kvaliteter de trenger i de ulike posisjonene, og jeg mistenker at de til en hver tid har en liste over potensielle spillere i de ulike posisjonene de kan hente om de mister noen spillere.

De som mislykkes har en tendens til å hive seg rundt når et kjent navn blir tilgjengelig uten å tenke særlig nøye gjennom om denne spilleren har riktige egenskaper mtp spillesystem. Brann har åpenbart vært i denne kategorien de siste årene, og resultatene av dette har vi jo sett...

Skal ikke felle dom over Castro ennå, vi får se litt an hvordan han blir implementert i laget.
I don't think you can the rules!

Fusentast

March 30, 2022, 08:30:55 AM #26 Last Edit: March 30, 2022, 08:35:37 AM by Fusentast
Quote from: Lissabon on March 30, 2022, 07:58:56 AMCastro er best i mellomrommet. Horneland vil bruke ham som kant. Galskap.

Finne er best foran mål. Horneland bruker ham som kant.

FHM er best midt på banen. Horneland brukte ham som back.

Simba er rask. Horneland bruker ham med å spille "på fot", noe han ikke kan.

Horneland må gå.

Enig angående Castro, tror han gjør seg best i mellomrommet sentralt i en offensiv rolle. 4-2-3-1 vil nok i så tilfelle være mer ideelt for han enn Branns foretrukne 4-3-3, så det er nok en klar risiko for at Horneland plasserer han for bredt eller for langt ned i banen og dermed ikke får brukt egenskapene sine på best mulig måte.
I don't think you can the rules!

krakra

Har vi backer som kan fungere som breddeholdere og angrepsvåen kan gjerne vingene gå inn sentralt oftere. Så Wolfe og Blomberg på back!

Lasaron

Horneland er ikke så flink til å lage et velfungerende, offensivt system. Så da er det greit å hente spillere basert på at de er gode fotballspillere. Så får de tilpasse seg som best de kan.
Tren på langskudd

Gulløl

April 04, 2022, 08:36:38 AM #29 Last Edit: April 04, 2022, 08:56:51 AM by Gulløl
Hvem skal ut av laget om Castro eventuelt skal få startplass mot Åsane ? Det å splitte opp venstresiden med Børsting, Horn Myhre og Kristiansen bør selvsagt være uaktuelt, den siden spilte veldig veldig bra i går. Børsting ble også kåret til Brann sin beste i BT sin spillerbørs i går. Det å benke Heggebø allerede nå på spissplass for å gi plass til Castro er nok helt uaktuelt. Da står vi igjen med Finne som ikke fikk til noen særlig i går, men som har mye målpoeng i seg. Finne sin rolle som innoverkant og delvis litt fri rolle er nok plassen som kan kan passe best for Castro i Brann sitt system. Finne har ikke funnet helt ut av samarbeidet med Crone enda selv om det har fungert bra. Oppsummert kan Finne vrakes mot Åsane men tror ikke det skjer slik at Castro mest trolig starter kampen på benken denne gangen også.

Når Pamer i BT for et par dager siden satte opp det laget Brann bør gå for skrev han følgende om Castro:
Siden han kom har han rett og slett sprudlet på trening. En kreativ offensiv spiller som i form kommer til å levere veldig mange målpoeng. Da gjelder det å få ham i form. Man kjøper ikke en Ferrari og setter den i garasjen.


Mulig det er luksus å ha en Ferrari i garasjen, da har en vel det meste av det en ønsker seg ; ) . I Brann sitt tilfelle et lag som fungerer og et luksusproblem.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

April 04, 2022, 09:44:23 AM #30 Last Edit: April 04, 2022, 09:50:22 AM by esp123
Jeg tror vi skal ta den kampen i går med en klype salt. Brann fikk en autostrada å jobbe med på sine venstreside. På høyrebacken til Ranheim spilte en 19-åring med en håndfull kamper for Ranheim 2, og foran bidro Mehnert svært lite defensivt. På tross av det skapte Brann få kvalifiserte sjanser. Det var generelt for dårlige leveranser fra Børsting og Kristiansen.

Ifølge FotMob endte skuddstatistikken 6-6 igår. Og det på tross av at Brann spilte seg til flere farlige situasjoner. Kvaliteten manglet.

Lasaron

Enig med Esp. Venstresiden vår møtte dårlig motstand, spesielt i første omgang. og innleggene til Kristiansen er dårlige. Mange, men dårlige. Castro spilte forøvrig dårligere enn Finne.

Personlig tror jeg venstresiden vår totalt sett blir bedre om man bytter ut Kristiansen med Wolfe. Kristiansen er oppskrytt.
Tren på langskudd

Corran

Castro gjorde ikke noe som tilsier plass i førstelver på lørdag.
Og at Finne er den eneste som slår brukbare cornere tilsier at han må starte.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Børsting og Kristiansen ut, Wolfe og Castro inn.

Norlings Hund 2

Klasse, rett og slett klasse. I mine øyne en stor oppgradering fra Taylor både når det gjelder kreativitet og skudd, og han legger ned en større jobb i tillegg.

opplett

Castro er en spiller for Brann-publikummet. En stadion kan gispe av når en nydelig flikk eller smart pasning kommer. Deilig.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Synes Castro er litt opp og ned og får litt vel mye skryt enkelte steder
Men at han er god er det ingen tvil om.
Synes han kan være litt mer presis i en del av innleggene og cornerne er det litt å gå på om en ser på snittet i alle kamper.
Men Ja han er bedre enn Taylor, både individuelt og ikke minst som lagspiller
Og så har han Wolfe som kommer stormende hver eneste gang og skaper problemer for forsvaret.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren på langskudd


Kagain


esp123

Nå skal jeg ikke snakke ned Finne (igjen), men det er per 90 min tall. Så Finne sine tall er nok litt inflaterte som følge av at han ofte spilte de siste 30 minuttene da kampene var avgjort.

Men svært imponerende tall fra Castro.

fortune

Quote from: esp123 on December 09, 2022, 11:28:39 AMNå skal jeg ikke snakke ned Finne (igjen), men det er per 90 min tall. Så Finne sine tall er nok litt inflaterte som følge av at han ofte spilte de siste 30 minuttene da kampene var avgjort.

Men svært imponerende tall fra Castro.


Ikke bare var kampene avgjort de siste 30 minuttene, men de semiprofesjonelle motstanderne våre var knapt i stand til å løpe etter at timen var passert. Bra tall, men neppe særlig representative for det som nå står foran oss.
First is first, second is nothing

esp123

Quote from: fortune on December 09, 2022, 11:59:27 AM
Quote from: esp123 on December 09, 2022, 11:28:39 AMNå skal jeg ikke snakke ned Finne (igjen), men det er per 90 min tall. Så Finne sine tall er nok litt inflaterte som følge av at han ofte spilte de siste 30 minuttene da kampene var avgjort.

Men svært imponerende tall fra Castro.


Ikke bare var kampene avgjort de siste 30 minuttene, men de semiprofesjonelle motstanderne våre var knapt i stand til å løpe etter at timen var passert. Bra tall, men neppe særlig representative for det som nå står foran oss.

Absolutt. Men reduseres Castro sine tall me 20-30 prosent, er de fortsatt veldig bra.

Corran

Quote from: fortune on December 09, 2022, 11:59:27 AM
Quote from: esp123 on December 09, 2022, 11:28:39 AMNå skal jeg ikke snakke ned Finne (igjen), men det er per 90 min tall. Så Finne sine tall er nok litt inflaterte som følge av at han ofte spilte de siste 30 minuttene da kampene var avgjort.

Men svært imponerende tall fra Castro.


Ikke bare var kampene avgjort de siste 30 minuttene, men de semiprofesjonelle motstanderne våre var knapt i stand til å løpe etter at timen var passert. Bra tall, men neppe særlig representative for det som nå står foran oss.

Helt feil fokus. Hvor mange andre spillere er det fra nest øverste nivå i skandinavia?
Ja det hjelper litt, men imponerende med 3 på den listen uansett.
Slår meg også som litt overaskende at Norge dominerer topplisten der.

Til slutt så hadde Wassberg fortjent førsteplassen kun for den ene. Mer kreativ pasning tviler eg på det har vært i nord europa ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Er Castro skadet, eller er det BT som driver å hauser opp stemningen?
...we shall never surrender.

Pete05

Quote from: Churchill on February 14, 2023, 13:49:06 PMEr Castro skadet, eller er det BT som driver å hauser opp stemningen?

Fikk seg en smell i går men ble meldt som mindre alvorlig i dag og de forventet ikke noe langt avbrekk.

Churchill

Snensasjonsjag fra BT der altså. De har lite å skrive om for tiden.
...we shall never surrender.

Gulløl

February 14, 2023, 16:51:38 PM #47 Last Edit: February 14, 2023, 16:53:33 PM by Gulløl
BA melder at han ikke spiller på fredag. Han håper på en lett joggeøkt i morgen.
På dagens trening var Simba inne på «førstelaget» under formasjonsøkten. Han og Blomberg byttet på å spille i Castros posisjon på venstrekanten. Simba ser altså ut til å få muligheten til å vise at han duger som kantspiller i 2023 versjonen av Brann. Håper han ikke dribler seg ut av diskusjonen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Quote from: Gulløl on February 14, 2023, 16:51:38 PMBA melder at han ikke spiller på fredag. Han håper på en lett joggeøkt i morgen.
På dagens trening var Simba inne på «førstelaget» under formasjonsøkten. Han og Blomberg byttet på å spille i Castros posisjon på venstrekanten. Simba ser altså ut til å få muligheten til å vise at han duger som kantspiller i 2023 versjonen av Brann. Håper han ikke dribler seg ut av diskusjonen.

Simba er såpass enfotet at han har dårlige forutsetninger til å lykkes på venstrekanten. Spesielt i et Brann-lag som er vant til å ha en playmaker i den rollen, som stort sett vandrer innover og hvor backen overlapper hver gang. Å vende inn i banen for å få ballen på dårligste fot strider mot enhver fotballspillers natur..

Om man ønsker å gi Simba forutsetninger for å lykkes må han plasseres på høyrekanten, om man ønsker det motsatte kan man like gjerne la være.
First is first, second is nothing

Breiflabben

Noen som har hørt om skaden til Castro? Alvorlig eller kortvarig?
Ble litt urolig da jeg hørt om budet på han Lillestrøm-spillernen vi har lagt inn bud på om det har med det å gjøre.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Go Up