• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2022

Started by Nixon, January 06, 2022, 10:14:31 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Simba har null fotballforståelse. Dribler og mister ball selv på dette nivået. Aner ikke når han burde heve hodet og kanskje sentre. Sorry, ikke god nok.

krakra

Quote from: Pyton on March 14, 2022, 18:17:22 PMSimba har null fotballforståelse. Dribler og mister ball selv på dette nivået. Aner ikke når han burde heve hodet og kanskje sentre. Sorry, ikke god nok.
Innleggene er også meningsløse. Konsekvent bak i feltet. Aldri i noe farlig rom, så det ender i beste fall opp med at motsatt kant må legge inn på nytt.

fortune

Blir spennende å se om vi nå klarer å slå tredjedivisjonslaget på bedre kondisjon og innsats utover i andre omgang! What have we become...?
First is first, second is nothing

Nixon

Det snakkes om en treningskamp mot Aalesund neste helg. Hjemme eller borte? Finner ikke noe info på nettet.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on March 14, 2022, 18:51:43 PMDet snakkes om en treningskamp mot Aalesund neste helg. Hjemme eller borte? Finner ikke noe info på nettet.
Borte mot Aalesund på lørdag ble vel nevnt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Borte 11.30 sies det fra noenlunde sikker kilde. Synd.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Vi har et kjempelag på gang.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

To tabbemål i mot. Talentløst!
Rød makt på Hansa

Churchill

Dette Brann-laget er bo usigelig trist å følge. Når man tror bunnen er nådd, får man stadig nye bekreftelser på at det er den ikke. Det verste er jo at de er fullstendig tannløse fremover, belt uavhengig av hvor dårlig motstanderen er.
...we shall never surrender.

Gud

Det er åpenbart at dette laget sliter med selvtilliten og troen på egne ferdigheter. Kan bli en trasig sesong.

Nixon

Om ikke annet kan Moberg blir en Azar-innbytter denne sesongen.
Rød makt på Hansa

krakra

Billig straffespark og selvmål. Det er beholdningen.

1908

Tap mot Ålesund så bør varsellampene blinke....

fortune

Quote from: 1908 on March 14, 2022, 20:05:19 PMTap mot Ålesund så bør varsellampene blinke....

Begynne å blinke? I mine øyne ser Brann Stadion ut  som et diskotek akkurat nå
First is first, second is nothing

Superjack

Quote from: 1908 on March 14, 2022, 20:05:19 PMTap mot Ålesund så bør varsellampene blinke....

Det bør være full flyalarm med nødblussregn fra Ulriken....

Jimmi har en jobb å gjøre neste uken. Finne ny trener.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Nixon on March 14, 2022, 19:50:59 PMOm ikke annet kan Moberg blir en Azar-innbytter denne sesongen.

Kan vel heller børste støv av Azar.

Begynner å forstå hvorfor Huseklepp var av dem som brillierte på den ene treningen han deltok på nede i Spania.
Laget holder jevn 3. divisjon standard.

Hassan. Huseklepp, Azar og Helge Haugen er alle i klubben. Bare å hente tilbake LAN og kjøre snittalder på 40+, for dette går i hundene og PostNord neste.
Tidenes beste PostNord 2023, here we come....
Brannsupporter.

1908

Hva Huseklepp har å gjøre i trenerstabben skjønner jeg ikke..

Superjack

Quote from: 1908 on March 14, 2022, 20:23:43 PMHva Huseklepp har å gjøre i trenerstabben skjønner jeg ikke..


Den var ikke myntet på Huseklepp, myntet på hvor dårlige laget er når Hueklepp er den som briljerer på treningene.
Kan ikke henge denne på Huseklepp.

Men fra min side hugges det litt vilt rundt nå. For dette er totalfiasko
Brannsupporter.

Giles

Har Huseklepp og Fakiri ideer?
I så fall hvilke?
Det finnes mange yngre trenere med moderne tanker, Fakiri sine har jeg aldri hørt og Huseklepp er ingen trener.
Hent en ordentlig trener.

kabelmann

Quote from: Lissabon on March 14, 2022, 20:30:00 PMJeg tipper Huseklepp og Fakiri ikke får gjennomslag for sine ideer, men at de må drive med enkeltspillere mens fantastiske Horneland skal stå for "helheten" ?

Horneland slår meg ikke det minste som en som overkjører andre for å banke gjennom egne ideer. Snarere tvert i mot. Jeg ville ikke blitt forundret om han tok i mot alt for mye input fra andre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

March 17, 2022, 10:54:34 AM #220 Last Edit: March 17, 2022, 11:06:34 AM by Superjack Reason: Refererte til bt. Rettet til Ba
Horneland er intervjuet i Ba og mener at Brann sin spillstil er bra og at han lyktes godt med den både i Rbk og Haugesund.

Vi kan også forvente stor fremgang i Ålesundkampen sier han.

Tror det kan være, om Brann blir det forsvarende lag, som kan være tydelige i kontringer og være «underdog». Men om Brann fremstår bedre mot et Ålesund som presser høyt og ønsker føre kampen så gir det veldig lite for hvordan Brann må agere og fremstå når rollene blir byttet om i Obos kampene.
Brannsupporter.

Superjack

Fra artikkelen:

« Kun fire eliteserielag scoret mer en 50 mål i eliteserien i fjor.

- Men dere har slitt mot lavtliggende lag?

- Ja, men jeg tror det er dumt å komme under tidlig. For da blir den lave blokken enda lavere. Det fleste får problemer mot en lav blokk. En klar forutsetning er å ikke komme under, svarer Brann-treneren.»

No Shit Sherlock.... Det er dumt å komme under tidlig.

Brannsupporter.

krakra

Kun fire lag hadde over 50 mål i fjor, men sju lag hadde flere mål enn Brann i perioden Horneland var trener.

Jeg syns også at problemet først og fremst var bakover, men grepene man har gjort for å bli mer solide bakover koster nok en del offensivt også.

esp123

Det var også et Brann-lag som ikke var spesielt effektivt. Og var veldig utsatt for tabber defensivt. Brann var solide i høst og fikk svært dårlig betalt, men veldig avhengig av Robert Taylor offensivt. Han fikk ofte ballen, skapte mye, og han var også en spiller motstanderen var tvunget til å ta hensyn til. I presspillet var Petter Strand viktig. Han dekket mye rom, og vant ballen mye i siste tredjedelen av banen.

Disse to har nå forsvunnet, og har gjort at Horneland må tenke alternativt. Han har ennå ikke funnet balansen offensivt vs. defensivt. Korona har gjort at han ikke har fått så mange kamper (og tid) som ønskelig for å finne en løsning, men Brann har vært solide defensivt i perioder de to siste kampene. Så gjelder det å finne balansen slik at man skaper nok offensivt. Det er enda tid igjen til seriestart både for Horneland å finne løsningen og for spillere å finne formen. Jeg er ganske sikker på at Brann ikke vil fremstå så dårlig som de har sett ut til nå i sesongoppkjøringen når serien starter. Han snudde svært dårlig prestasjoner og resultater under Ingebrigtsen til mye bedre prestasjoner, men ikke godt nok resultatmessig.

Jeg har inntil videre troen på at han finner en løsning som vil være god nok til at Brann rykker opp. Jeg tror mye av nøkkelen vil ligge i å få i gang Simba og/eller Delaveris, og dyrke Wassberg offensivt. Dette er spillere med de samme evnene som Robert Taylor når det gjelder å utfordre en-mot-en, og evnen til å tenke kreativt offensivt. Spørsmålet blir hvordan man skal balansere en svært offensiv Wassberg OG Simba/Delaveris defensivt. Det funket høvelig defensivt med Skaanes på kant mot KFUM, men han gjorde Brann svært begresnet offensivt.

zeta

Kardinalfeilen er å bruke Finne og Skaanes som kantspillere. Disse har 0 ferdigheter SOM KANTSPILLERE. Man kan ikke holde på som dette. Det kan ikke bli bra når spillerne passer så dårlig til rollene. En kant må enten ha sprintfart eller dribleferdigheter eller duellstyrke eller en spesielt bra fot ala Kvisvik. Har man ca 0 av alt dette så MÅ man ikke spille kant!

  Fansen bør også skjerpe seg synes jeg. Taylor ble ganske upopulær, men han kunne brukes som kantspiller! Noe av det samme gjelder Simba. Folk kritiserer de som prøver og som delvis får til noe, og så virker det som om folk foretrekker slike som Finne og Skaanes som bare slår støtte

  Jeg mener at man må akseptere at spillere kan gjøre feil og være litt urytmiske til tider. Poenget er at spillerne må vise at de har noe i seg til rollen de har. Da kan man få se utvikling etterhvert.

  Deila prøvde i årevis å gjøre Finne til kant, det ble aldri bra. Nå forsøker Horne det samme. Men Finne har ingenting som kant så det er et dødfødt prosjekt. Dette er for dårlig av trenerne. Man har ikke råd til systematiske feil, det er små marginer i toppfotballen.

  Resten av laget er vel brukbart. Men jeg synes at Rasmussen må bli tøffere og råere i hodet. Spillerne må ta for seg, Brann kan ikke bruke slike som tidvis gjemmer seg bort.

  Det er kortere vei fra elendig til bra spill enn man ofte skulle tro. Men man må gjøre riktige grep.

esp123

Jeg syns egentlig om noe at Rasmussen tar for mye plass. Han tar ekstremt mye risiko offensivt. Kan det være at Brann hadde sett bedre ut med en mer balanserende, pasningssikker spiller ved siden av SHN. For eksempel FHM? Jeg tenker det handler om å sette opp NJW mest mulig. Da må vi ikke miste ballen med for mange "hail mary"-pasninger. Noe slikt ville kanskje også gitt bedre balanse defensivt?

Pete05

Gjetter på kun endring i kampen mot Aalesund og det er på høyrekant. Men om det blir Børsting eller Simba som starter gjenstår å se. Kan ikke skjønne hvor ellers Horneland vil endre på sine nå «faste 11» som skal spilles inn. Aalesund er sannsynligvis et bedre lag enn vi møter senere i sesongen men håper ikke Horneland lar det gjenspeile uttaket med feks Moberg inn for Kniklas.

Moffy

Jeg håper vi får se et Brann-lag uten Rasmussen mot Ålesund. Ingen tvil om at han er en god ballspiller, men han passer dessverre ikke inn. Selv i vår spesialtilpassede 4-3-3 der Rasmussen har en noe fri rolle er ikke noe for han. Om vi absolutt skal ha Rasmussen på banen må vi legge om til 4-2-3-1 med han som SOM.
Jeg vil se følgende lag mot Ålesund:
Dyngeland
Crone - Pallesen - Larsen - Kristiansen
Moberg - Heltne Nilsen - Jensen Wassberg
Børsting - Heggebø - Finne

Pete05

Skulle gjerne sett dette laget satt opp i en 4-2-3-1 formasjon... Med følgende oppstilling

Dyngeland
Crone - Pallesen - Larsen - Wolfe
SHN - FHM
Børsting - Kniklas - Finne
Heggebø

Sikrere bakover og mer trøkk forover. Gir oss bedre mulighet for å flytte spillet høyere i banen også.

Nixon

Quote from: Pyton on March 18, 2022, 14:27:44 PMSkulle gjerne sett dette laget satt opp i en 4-2-3-1 formasjon... Med følgende oppstilling

Larsen


Flere skulle gjerne sett det. Men det toget har gått...;)
Rød makt på Hansa

Moffy

Jeg har mer tro på det laget du satt opp i 4-2-3-1 der Pyton enn 4-3-3 uten de rette typene.
For å lykkes i 4-3-3 må vi ha noen skikkelige indreløpere og raske vinger som kan utfordre. Det har vi ikke i dagens stall.

esp123

Jeg tror på følgende lag:

              Dyngeland
Crone-Pallesen-Skovgaard-Wolfe
      Wassberg-SHN-Rasmussen
    Simba/Børsting-Heggebø-Finne

Nå møter vi et lag som også har fått oppkjøring ødelagt av covid og som holder et nivå som vi bør matche skal vi vinne OBOS. No excuses! Her vil jeg se fremgang og spillere med oppadgående formkurve.


Nixon

Hva om Rasmussen byttes ut med Felix? Forhåpentligvis mer bevegelig og fremoverrettet.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Dyng
Blom - Pall - Skov - Wolf
Knik - SHN - FHM - Børst
Finn - Hegg
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

fortune

Tommelfingerregelen for lag som skal styre kamper er å til enhver tid ha fire defensivt orienterte spillere/fire spillere som stort sett  befinner seg bak der spiller foregår. Selv Klopp og Pep organisere lagene sine slik.

Det er med andre ord ikke noe problem at Rasmussen spiller tilbaketrukket indreløper, men da må man samtidig tørre å la backene skyve opp i banen og la vingene gå smalere. Rasmussen som dyptliggende indreløper, brede vinger og backer som kontradekker er imidlertid bare sorgen, da blir Heggebø og Moberg/Kniklas alt for alene foran motstanders mål og man har for få spillere høyt i banen.
First is first, second is nothing

zeta

Det er generelt et problem med vurderingene og holdningene synes jeg. Og disse problemene er akkurat de samme i Vålerenga og Brann

  F eks var Taylor en av Branns viktigste, men også en av de mest upopulære spillerne. Simba blir også kappet hodet av hvis han ikke leverer fantastisk hele tiden. Det ser ut som om prosjektet er å ødelegge selvtilliten til Simba.

  Folk foretrekker stilrene spillere som ikke gjør stort annet enn å løpe i mellom og å slå støtte. Man foretrekker kanter som liker å vende. De vender og vender og kommer aldri frem til mål.

 På kanten er det bedre med småklønete spillere som innimellom faktisk gjør noe fremover og som har råskap, enn puslete vendere som bare stopper spillet og taper dueller. Jeg har i årevis advart om at typer som Skaanes og Finne ikke må spille kant, og hvem ender ut på kanten..?

Finne er bra i to roller: som superinnbytter og i et spisspar. Han er bra på å kombinere og finte rundt boksen til motstander. Han er derimot ræva på defensive dueller. Det hjelper ikke med disiplin og vilje her, Finne er bare veik i duellene.

 Skaanes er midtbane, om han er bedre enn de andre vet jeg ikke.

zeta

Knik kunne tatt en kant, men jeg tror han kan være gull verdt som kreativ offensiv midtbane. De typene er mangelvare. Jeg har stor tro på Knik, Heggebø og Wolfe, men laget må fungere rimelig som helhet. Da må fokuset være på å få til midtbane og kant. Mange lag i Norge sliter med dette, men Brann og VIF er noen av de som sliter mest.

esp123

Quote from: fortune on March 18, 2022, 20:31:03 PMTommelfingerregelen for lag som skal styre kamper er å til enhver tid ha fire defensivt orienterte spillere/fire spillere som stort sett  befinner seg bak der spiller foregår. Selv Klopp og Pep organisere lagene sine slik.

Det er med andre ord ikke noe problem at Rasmussen spiller tilbaketrukket indreløper, men da må man samtidig tørre å la backene skyve opp i banen og la vingene gå smalere. Rasmussen som dyptliggende indreløper, brede vinger og backer som kontradekker er imidlertid bare sorgen, da blir Heggebø og Moberg/Kniklas alt for alene foran motstanders mål og man har for få spillere høyt i banen.

Helt enig. Og til venstre har man Wolfe som har vist enormt potensiale offensivt. Det er bare å slippe han løs offensivt.

Nixon

March 19, 2022, 10:20:04 AM #238 Last Edit: March 19, 2022, 10:24:20 AM by Nixon
Lagoppstilling:
1 Mathias Dyngeland
13 Svenn Crone
3 Fredrik Pallesen Knudsen
5 Andreas Skovgaard
21 Ruben Kristiansen
7 Mathias Rasmussen
19 Sivert Heltne Nilsen
25 Niklas Jensen Wassberg
11 Bård Finne
20 Aune Heggebø
10 Frederik Børsting

Benken:
24 Markus Olsen Pettersen
4 Ole Martin Kolskogen
8 Felix Horn Myhre
14 Moonga Simba
15 Kasper Skaanes
17 Filip Delaveris
18 David Møller Wolfe

Moberg og Blomberg er ikke med oppover.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Kniklas biter seg fast. Bra.
Tren på langskudd

Leffen

Quote from: zeta on March 18, 2022, 20:43:50 PMF eks var Taylor en av Branns viktigste, men også en av de mest upopulære spillerne. Simba blir også kappet hodet av hvis han ikke leverer fantastisk hele tiden. Det ser ut som om prosjektet er å ødelegge selvtilliten til Simba.



Yes. Han er kroneksempelet på en spiller som trenger tillit over tid. Han blir kastet inn siste 20/30 og forventes å snu kampen. Så klager folk om han ikke får det til. Jeg mener han har kjempepotensial. Gi ham sjansen over tid!

Gulløl

Sunnmørske mediaamatører, kunne testet at kameraet virket i morgentimene. Da blir det radiosending med en elendig linje :(
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Fint av Børsting og Finne.
Rød makt på Hansa

Norlings Hund 2

Quote from: Gulløl on March 19, 2022, 11:40:19 AMSunnmørske mediaamatører, kunne testet at kameraet virket i morgentimene. Da blir det radiosending med en elendig linje :(

De har bilder nå, fra BTs egen fotograf. Kunne vært bedre, men det er uansett bedre enn ingenting. Kanskje de får fikset bildene fra Sunnmørsposten i pausen?

0-1 ved Bård Finne, bra mål.

Nixon

2-0 med Heggebø. Har dere sett!
Rød makt på Hansa

krakra

Herregud så god Kniklas er. Setter opp angrepet på 1-0 og har selv målgivende på 2-0.

Børsting skadet

Nixon

Både BT og BA melder at det var Rasmussen som hadde målgivende.
Rød makt på Hansa

krakra

Ja, Kniklas lå nok hakket høyere opp, vanskelig å se på den ikke veldig gode sendingen. Rasmussen har vært god. Han er veldig bra når ballen er høyt i banen, så man må legge fra seg at han skal ligge dypt.

Børsting var positiv, Simba har hatt et grusomt innlegg. Ødelegger all flyt med sin manglende oversikt og spilleforståelse. Vi var gode på venstresiden fram til dansken måtte ut.

Spelaren

Flott redning av Dyngeland, synd Simba ikkje har skuddfoten innstilt.
Gå av.

esp123

Fin kamp! God fremgang, fysisk og taktisk. Klart best i første omgang mot OBOS-ligaens beste lag ifjor. Lar seg høre.


Go Up