• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2022

Started by Nixon, January 06, 2022, 10:14:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Churchill

Kniklas har hatt et meget dårlig innhopp.
...we shall never surrender.

Lasaron

God kamp av Brann. Suverent best, og det med flere spillere vekke. Det gir større tro på opprykk at vi nå har slått Aalesund og Sogndal.

Jeg syns Finne og midtbanen var de fire beste. Gøy å se Hjorteseth få spille litt, og han klarte seg bra. Han hadde en målgivende som Kniklas tok fra ham på verste vis.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Churchill on March 26, 2022, 17:34:55 PMKniklas har hatt et meget dårlig innhopp.

Ja, han fikk ikke gjort så mye. Jeg er enig med Monsamjelden i at Hjorteseth sitt nedtak og pasning videre mot Kniklas var imponerende. Kan Hjorteseth fortsette slik så er det bra.

Det var ingen bombe at Finne ikke fikk gjort noe som senterspiss, det visste vi jo. Ikke noe til å satse på som enslig spiss i dagens Brann-taktikk. Derfor burde Brann burde ha satt inn Myrlid tidligere, slik at han fikk sjanse til å smake på nivået.

Ellers var han Ørjasæter på Sogndal en interessant spiller. Kan hende han kan bli interessant å følge videre.

krakra

Backrekken er det litt OBOS-kvalitet over, men fra midtbanen og opp syns jeg vi har et lag som holder middels til bra Eliteserie-nivå, og det syns i dag selv om stjernespissen er borte og blir erstattet av en midtbanespiller. Også en del talent bak de fremste med spillere som Hjorteseth og Haaland. Så vil jo forhåpentligvis Wolfe ta venstrebacken og løfte nivået der, og Kolskogen ta den ene midtstopperrollen etter hvert.

Nå har man også fått litt svung over det kollektive, og klarer man å få momentum inn i seriestarten så tror jeg det blir et suverent og svært målrikt opprykk med et lag som også kan slå fra seg i Eliteserien i 2023.

1908

2 seiere på rad.. 2 kamper på rad uten å slippe inn mål.. Det er en GOD stund siden det skjedde sist.. Gleder meg til seriestart no!

Superjack

Var en ting Brann måtte lære i vinter. Vinne kamper.

5 mål, null imot og solid fotball to siste. Bra.

Håper dette også er melodien når serien starter.
Brannsupporter.

Churchill

Deilig med tre poeng i seriestarten!
...we shall never surrender.

Nixon

Dagens roadtrip gav full uttelling (selv med timer i bil med denne Osdal...;), og jeg er som flere litt mer optimistisk med tanke på serieåpningen neste helg. Ikke det at jeg tror på seier, men litt mer tro på greiene har jeg fått. Det er jo til tider som å se på et helt annet lag enn så kort tid som tilbake til KFUM.
Rød makt på Hansa

esp123

Skulle nesten tro at korona har en negativ påvirkning på toppidrettsutøveres fysiske form.

Nixon

Quote from: esp123 on March 26, 2022, 23:27:27 PMSkulle nesten tro at korona har en negativ påvirkning på toppidrettsutøveres fysiske form.

Litt ekstra hvile på mange av spillene har gitt oss en ekstra formtopp den siste uken. En god treningsuke nå, og så er vi tilbake til normalen neste søndag.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Det er en fin framgang å spore, i det minste.
Gå av.

Lasaron

Jeg ser Sotra 2 spilte treningskamp mot Sogndal 2 i formiddag. Og det var jo en god gjeng med blå klær (Sotra sin farge er blå) som tydeligvis heide på Brann i går. Var det rett og slett spillerne på Sotra 2 vi så?
Tren på langskudd

Nixon

Treningskamp mot Haugesund der nede er satt opp 12. juni.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on May 31, 2022, 21:12:03 PMTreningskamp mot Haugesund der nede er satt opp 12. juni.

Sniken Horneland har skaffet seg hjemreise på arbeidsgivers regning...

Nixon

Quote from: Lissabon on June 10, 2022, 13:27:47 PMEr det nykommerne Kalvenes og Sandviken-folket som har fått trumfet igjennom dette, mon. Skeptisk. Frykter det.

Dersom du hadde hevet blikket fra nettroll-skjermen med yr.no og YouTube-videoer av raske spillere som du sannsynligvis blir våt i buksen av, så hadde du visst at Stemmemyren er utilgjengelig til denne kampen.
Rød makt på Hansa

Gulløl

June 10, 2022, 15:34:49 PM #315 Last Edit: June 10, 2022, 15:41:46 PM by Gulløl
Quote from: Lissabon on June 10, 2022, 14:22:55 PMDa er det vel bare å avvikle den et annet sted, byen vrimler av kunstgressbaner. Det er vel ikke et uoverkommelig problem å finne en bane som har plass til de 2-300 tilskuerne
Er sjokkert over at du mener at Stadion matten som var superfin etter Mjøndalen kampen ikke tåler to (dame) kamper over en fem ukers periode i den beste vekstsesongen for gress i Bergen. Forklar deg, hva mener du, en mer grundig analyse av overbelastningen du mener det vil gi Staddanmatten ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 12, 2022, 11:45:54 AM #316 Last Edit: June 12, 2022, 11:50:14 AM by Gulløl
Siden Fkh.no har den fyldigste omtalen av kampen linker jeg den her:
https://www.fkh.no/nyheter/det-kommer-til-a-bli-en-veldig-fin-kamp-pa-sondag

Klipp:
- Brann er pr. nå regnet som et godt Eliteserielag. Selv om de spiller i Obosligaen ser de veldig bra ut så vi får den tøffe matchingen vi etterlyser. Det kommer til å bli en veldig fin kamp på søndag.

Brann.no har kun noen få linjer om kampen.

Ba.no vil sende den regnfulle kampen på nett for sine abonnenter.

Her er det vel snakk om å gi alle spillerne i stallen som er skadefrie minimum 45 minutter kan jeg tenke meg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg vil tro dette betyr at Christiansen nærmer seg kontrakt, ja.
Tren på langskudd

fortune

Noen som ser kampen? Håper og tror at Finne er satt til å utføre en spissrolle som er relativt lik den som resten av laget har vendt seg til med Heggebø. Da blir det også relativt like konkurransevilkår. Om Finne får gjøre «sin greie» og resten av laget må tilpasse seg en midtspiss som fortrinnsvis jager målsjanser for egen del, er det neppe positivt for samhandling og relasjoner.
First is first, second is nothing

Kagain

Det er veldig kjekt at BA sender denne live, men de bør tipse kommentatoren om god mikrofonteknikk...

Forøvrig ligger Brann med en tomålsledelse i skrivende stund, Finne har et mål og FHM har et.

Nixon

Så mesteparten av andre omgang og det virket solid og bra. Skapte ikke veldig mye, men det gjorde ikke hjemmelaget heller. Og de trengte mål. Ikke Brann. Kan ikke tro annet enn at dette var bra for både kropp og hode frem mot kampen i Stjørdal neste helg.
Rød makt på Hansa

krakra

Crone fikk en smell i hodet tror jeg. Så ikke veldig alvorlig ut

Lasaron

Slik jeg tolker slik BA tolker det, så hadde han spilt videre om det var seriekamp.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Nixon on June 12, 2022, 16:03:23 PMSå mesteparten av andre omgang og det virket solid og bra. Skapte ikke veldig mye, men det gjorde ikke hjemmelaget heller. Og de trengte mål. Ikke Brann. Kan ikke tro annet enn at dette var bra for både kropp og hode frem mot kampen i Stjørdal neste helg.
De rundspilte Haugesund i første, og andreomgangen ble nesten en liten nedtur. Ser Heltne Nilsen er misfornøyd med den omgangen. Så selv om det er en treningskamp, så viser de at de har bra Eliteserie-nivå inne.

Pete05

Crone ikke alvorlig skadet heldigvis. Men hadde vi tapt mye på å bruke FHM? Nå spiller uansett Crone til helgen.

Go Up