• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Daglig leder etter Vibeke Johannesen.

Started by 1908, December 16, 2021, 17:54:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: krakra on December 17, 2021, 10:05:26 AMJeg ser på det som mer sannsynlig at noen i flertallet ved neste korsvei vil fjerne Johannessen enn at noen i mindretallet vil frede henne.

Jeg tror heller ikke at det er hogget i stein at Johannesen er fredet av Grevstad-dødarne.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: esp123 on December 17, 2021, 10:13:34 AM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 10:03:05 AMJeg syns ikke sakene er så ekstremt vanskelige. Jeg syns de først og fremst er ekstremt dårlig håndtert.

Men klart. Hvor god jobb man mener noen gjør avhenger jo først og fremst av hvor lavt man legger lista.

Jeg har ikke snakket med noens erfaring og kompetanse. Jeg har sagt at Brochmann og Giske har mest erfaring og kompetanse innen klubbledelse og styring. Er du uenig i det?

Du snakker implisitt ned deres erfaring og kompetanse. De som du mener har peiling vil ikke beholde Johannessen, implisitt at de som vil beholde hun ikke vet hva de snakker om.

Giske har vært daglig leder for Sandviken i 6 år. Espen Brochmann har vært leder i Åsane (mest på hobbybasis, virker det som). Med all respekt, det kan ikke sammenlignes med Brann. Det er to vidt forskjellige verdener. De har helt sikkert masse å tilby styret til Brann med sin erfaring fra toppfotball, men jeg mener at det ikke gir de noe mer eller mindre innsikt/kompetanse til å fatte en beslutning i denne saken enn Hoaas og Skard. Man kan jo til og med spekulere i om Giske kunne vært en kandidat til å ta over jobben til Johannessen, hvis vi følger din argumentasjon.


Jeg snakker ikke ned noens kompetanse, jeg snakker imidlertid opp kompetansen til Brochmann og Giske. Tvert i mot er det du som nå snakker ned disses kompetanse, og sår også tvil om Giskes intensjon. Stygt.

fortune

Quote from: Lissabon on December 17, 2021, 08:41:56 AMSport feilet. Da må sport lukes vekk. Dvs treneren. Grevstad har nix med nedrykket å gjøre.

Er det noen som har skyld er det treneren, 90% og Vibeke, 10%

Dansken kan få 1 år på seg før han må gå.

Det er stor forskjell på skyld og ansvar. En organisasjon som massivt underpresterer i en årrekke er alltid styrets og daglig leders ansvar, selv i de tilfellene hvor man ikke kan knytte konkrete saker til dem. I Vibekes tilfelle kan man knytte mange negative saker til henne og således tillegge henne skyld i tillegg.
First is first, second is nothing

Huff

Ser enkelte argumenter for at VJ er ydmyk og vil lære av sine feil. Jeg er rykende uenig. Johansen er ydmyk sammenlignet med RBH, men hvis dette er listen er 99,97 prosent av befolkningen ydmyke.

Brann er en fullstendig katastrofe, og hun har ledet arbeidet med det som nå er en tre og et halvt års sammenhengende gedigen nedtur. Hvis Johansen ikke hadde tatt selvkritikk på noe, i denne konteksten, ville vi vært på Trump-nivå.

Så er det snakk om å lære av sine feil. Gjør man nødvendigvis dette? Ingen i Brann har vært ute og forsøkt å korrigere Bt når de skriver at Johansen var imot å sparke Ingebrigtsen, noe som sier sitt. Et annet aspekt her er at Johansen -og Soltvedt- umiddelbart gav katastrofen fra Trøndelag all makt i avd. sport når han ankom klubben. Dette skjedde direkte etter at det samme hadde fått katastrofale konsekvenser under LAN.

Jeg klarer overhodet ikke å se en leder som lærer noe som helst fornuftig når jeg ser på Johansen. Tvert imot ser jeg en leder som gang på gang tar elendige avgjørelser.

esp123

Giske og Brochmann har erfaring fra Sandviken og Åsane, som hjelper de å fatte en beslutning, akkurat som Skard og Hoaas har erfaring og kompetanse som hjelper de å fatte en beslutning. Å si at den ene er bedre enn den andre, er jeg ikke med på.

Jeg sår ikke tvil om Giskes intensjoner, men med din argumentasjon så bør hun vel være en kandidat i dine øyne med hennes erfaring?

krakra

December 17, 2021, 10:36:57 AM #55 Last Edit: December 17, 2021, 10:44:48 AM by krakra
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 10:28:32 AMGiske og Brochmann har erfaring fra Sandviken og Åsane, som hjelper de å fatte en beslutning, akkurat som Skard og Hoaas har erfaring og kompetanse som hjelper de å fatte en beslutning. Å si at den ene er bedre enn den andre, er jeg ikke med på.

Jeg sår ikke tvil om Giskes intensjoner, men med din argumentasjon så bør hun vel være en kandidat i dine øyne med hennes erfaring?
Du er ikke med på at det å ha vært daglig leder i Norges beste kvinnefotballklubb, eller styreleder i Bergens nest beste fotballklubb gir er litt tyngre grunnlag for å vurdere enn daglig leder i Brann enn å være næringspolitisk rådgiver i Bergens Næringsråd? Neivell

Når man ser hvilke andre avgjørelser de har vært med på, så er det veldig lite som tyder på at deres bakgrunn har hjulpet dem veldig til å gjøre gode avgjørelser. Syns ikke Hoaas var direkte imponerende på det kunstgressårsmøtet heller, for å si det sånn. Ofte en skarp, arrogant og "Brann vet best"-tone der fra.

Selvfølgelig sår du tvil om Giskes intensjon. Du sier jo at man kan spekulere i at hun kunne vært en kandidat til jobben, i sammenheng med hennes tilsynelatende standpunkt om at Vibeke må vekk. I utgangspunktet burde jo de aller fleste i et Brannstyre inneha en kompetanse og erfaring som gjør at de teoretisk sett kunne vært en kandidat som daglig leder i Brann.

Brann er mye større enn Åsane og Sandviken, men jeg syns ikke de fremstår så mye mer bedre drevet. Måten de håndtert kunstgress-saken og nachspielsaken på er amatørmessig. Den sportsplanen de la fram er jo en aldri så liten suppe. En god intensjon og en grei sak, men ikke akkurat et håndverk som bærer preg av høyt faglig nivå og profesjonalitet. Det er tatt en haug av strategiske valg de siste fem årene som vingler i alle retninger og som må sies å være direkte feil. I Åsane og Sandviken har man derimot klubber som i alle fall sportslig står rimelig sterk tross veldig små ressurser. Erfaringen der ifra syns jeg absolutt er mye mer verdt enn å være næringspolitisk rådgiver i Bergens Næringsråd, eller jobbe på NHH.

Nå har man etterlyst sportslig kompetanse i flere år, så får man inn to stykker som har kompetanse og erfaring nettopp på det å drive fotballklubber. Og så skal man liksom ikke vektlegge denne kompetansen.

ostraume

Ok, så alle er enige om at styremedlemmene er oppegående folk (om de er "fornuftig", jf. Lasaron sitt strenge kriterie er vel tvilsomt, men la gå).

Opp med en hånd de som mener Biggen fortsatt burde sitte som styreleder.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

fortune

Quote from: ostraume on December 17, 2021, 10:40:26 AMOk, så alle er enige om at styremedlemmene er oppegående folk (om de er "fornuftig", jf. Lasaron sitt strenge kriterie er vel tvilsomt, men la gå).

Opp med en hånd de som mener Biggen fortsatt burde sitte som styreleder.

Feil spørsmål! Opp med en hånd alle som mener at Biggen burde avsette daglig leder før han selv fikk sin dom på årsmøtet.
First is first, second is nothing

esp123

Quote from: krakra on December 17, 2021, 10:36:57 AMNå har man etterlyst sportslig kompetanse i flere år, så får man inn to stykker som har kompetanse og erfaring nettopp på det å drive fotballklubber. Og så skal man liksom ikke vektlegge denne kompetansen.

Jeg vektlegger den kompetansen. Det er viktig med kompetanse på å drive fotballklubb. Akkurat like mye som jeg vektlegger erfaring fra næringslivet og som professor med doktorgrad i sponsorkommunikasjon fra NHH. Også relevant, i og med at Brann er en bedrift med over 100 millioner i omsetning, som må forholde seg til sponsorer og omgivelser på en heeeelt annen måte enn det Sandviken og Åsane gjør.

Nixon

Quote from: fortune on December 17, 2021, 10:49:58 AM
Quote from: ostraume on December 17, 2021, 10:40:26 AMOk, så alle er enige om at styremedlemmene er oppegående folk (om de er "fornuftig", jf. Lasaron sitt strenge kriterie er vel tvilsomt, men la gå).

Opp med en hånd de som mener Biggen fortsatt burde sitte som styreleder.

Feil spørsmål! Opp med en hånd alle som mener at Biggen burde avsette daglig leder før han selv fikk sin dom på årsmøtet.

Det er ikke bare bare å gi han en dom på årsmøtet. Jeg tror ikke det ville vært flertall for mistillit. Som nevnt tidligere så har ting ofte en tendens til å roe seg gjennom vinteren før årsmøtet. Så når flertallet i styret fikk sjansen på å uttrykke mistillit nå, skjønner jeg at de grep sjansen.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: ostraume on December 17, 2021, 10:40:26 AMOk, så alle er enige om at styremedlemmene er oppegående folk (om de er "fornuftig", jf. Lasaron sitt strenge kriterie er vel tvilsomt, men la gå).

Opp med en hånd de som mener Biggen fortsatt burde sitte som styreleder.
Han burde blitt avsatt på årsmøtet, av de som skal velge styreleder, etter at valgkomiteen hadde funnet en kandidat til å ta over. Han burde ikke blitt avsatt av styret, og definitivt ikke av styremedlemmer som vil ha ham vekk for å beskytte en daglig leder.

krakra

Quote from: Nixon on December 17, 2021, 11:05:31 AM
Quote from: fortune on December 17, 2021, 10:49:58 AM
Quote from: ostraume on December 17, 2021, 10:40:26 AMOk, så alle er enige om at styremedlemmene er oppegående folk (om de er "fornuftig", jf. Lasaron sitt strenge kriterie er vel tvilsomt, men la gå).

Opp med en hånd de som mener Biggen fortsatt burde sitte som styreleder.

Feil spørsmål! Opp med en hånd alle som mener at Biggen burde avsette daglig leder før han selv fikk sin dom på årsmøtet.

Det er ikke bare bare å gi han en dom på årsmøtet. Jeg tror ikke det ville vært flertall for mistillit. Som nevnt tidligere så har ting ofte en tendens til å roe seg gjennom vinteren før årsmøtet. Så når flertallet i styret fikk sjansen på å uttrykke mistillit nå, skjønner jeg at de grep sjansen.
Jeg er ganske sikker på at valgkomiteen hadde innstilt på ny styreleder. Grevstad har ikke taklet rollet som styreleder. Det har alle sett. Det handler ikke bare om at man er forbannet over en dårlig sesong, men måten han har håndtert nesten samtlige saker som har vært ute i offentligheten på.

krakra

Quote from: esp123 on December 17, 2021, 10:51:30 AM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 10:36:57 AMNå har man etterlyst sportslig kompetanse i flere år, så får man inn to stykker som har kompetanse og erfaring nettopp på det å drive fotballklubber. Og så skal man liksom ikke vektlegge denne kompetansen.

Jeg vektlegger den kompetansen. Det er viktig med kompetanse på å drive fotballklubb. Akkurat like mye som jeg vektlegger erfaring fra næringslivet og som professor med doktorgrad i sponsorkommunikasjon fra NHH. Også relevant, i og med at Brann er en bedrift med over 100 millioner i omsetning, som må forholde seg til sponsorer og omgivelser på en heeeelt annen måte enn det Sandviken og Åsane gjør.
Det er relevant, men ikke like tungt som direkte erfaring fra å lede og styre en fotballklubb. Må også nevne at Brochmann i tillegg til å ha erfaring som klubbleder i Åsane også har en tung bakgrunn innen finans.

Jeg syns det veier mye mer hva de mener enn hva Flatberg mener, som var det du ville vektlegge tidligere.

Nixon

Quote from: krakra on December 17, 2021, 11:13:04 AMJeg er ganske sikker på at valgkomiteen hadde innstilt på ny styreleder.

Grevstad var jo ikke på valg da han hadde ett år igjen, så da måtte valgkomiteen gjort dette på eget initiativ. Jeg vet ikke hvor sannsynlig det er. Har de i det hele tatt mulighet til det, eller måtte det ha kommet eksternt mistillitsforslag først?
Rød makt på Hansa

esp123

Nå avsetter han vel strengt tatt seg selv. Han kunne ha sittet til årsmøtet hvis han ønsket det. To av de tre som ikke har tillit til han er jo på valg.

esp123

Quote from: krakra on December 17, 2021, 11:18:34 AM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 10:51:30 AM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 10:36:57 AMNå har man etterlyst sportslig kompetanse i flere år, så får man inn to stykker som har kompetanse og erfaring nettopp på det å drive fotballklubber. Og så skal man liksom ikke vektlegge denne kompetansen.

Jeg vektlegger den kompetansen. Det er viktig med kompetanse på å drive fotballklubb. Akkurat like mye som jeg vektlegger erfaring fra næringslivet og som professor med doktorgrad i sponsorkommunikasjon fra NHH. Også relevant, i og med at Brann er en bedrift med over 100 millioner i omsetning, som må forholde seg til sponsorer og omgivelser på en heeeelt annen måte enn det Sandviken og Åsane gjør.
Det er relevant, men ikke like tungt som direkte erfaring fra å lede og styre en fotballklubb. Må også nevne at Brochmann i tillegg til å ha erfaring som klubbleder i Åsane også har en tung bakgrunn innen finans.

Jeg syns det veier mye mer hva de mener enn hva Flatberg mener, som var det du ville vektlegge tidligere.

Flatberg representerer supporterne, det er også relevant. Åsane og Sandviken har ikke supportere.

Som Nixon påpeker freder ikke dette VJ nødvendigivis. Brann skal gjennomføre en evaluering, og det kan være at Styret ikke ønsket å fjerne VJ dagen etter nedrykket og før den evalueringen, kun fordi pressen og store deler av Bergens befolkning ønsker blod. Hadde Brann vunnet mot Jerv, hadde det da vært helt OK at VJ fortsatte? VJ er ikke mer eller mindre rett kvinne for jobben bare pga. Brann tapte mot Jerv. Jeg er prinsipielt imot at en enkelt kamp skal ha så mye å si. Det er da bedre å summe seg etter tapet, foreta en evaluering og ta beslutningen når man har hvilepuls og ikke rett etter man har rykket ned.

krakra

December 17, 2021, 11:37:39 AM #66 Last Edit: December 17, 2021, 11:40:02 AM by krakra
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 11:30:04 AM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 11:18:34 AM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 10:51:30 AM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 10:36:57 AMNå har man etterlyst sportslig kompetanse i flere år, så får man inn to stykker som har kompetanse og erfaring nettopp på det å drive fotballklubber. Og så skal man liksom ikke vektlegge denne kompetansen.

Jeg vektlegger den kompetansen. Det er viktig med kompetanse på å drive fotballklubb. Akkurat like mye som jeg vektlegger erfaring fra næringslivet og som professor med doktorgrad i sponsorkommunikasjon fra NHH. Også relevant, i og med at Brann er en bedrift med over 100 millioner i omsetning, som må forholde seg til sponsorer og omgivelser på en heeeelt annen måte enn det Sandviken og Åsane gjør.
Det er relevant, men ikke like tungt som direkte erfaring fra å lede og styre en fotballklubb. Må også nevne at Brochmann i tillegg til å ha erfaring som klubbleder i Åsane også har en tung bakgrunn innen finans.

Jeg syns det veier mye mer hva de mener enn hva Flatberg mener, som var det du ville vektlegge tidligere.

Flatberg representerer supporterne, det er også relevant. Åsane og Sandviken har ikke supportere.

Som Nixon påpeker freder ikke dette VJ nødvendigivis. Brann skal gjennomføre en evaluering, og det kan være at Styret ikke ønsket å fjerne VJ dagen etter nedrykket og før den evalueringen, kun fordi pressen og store deler av Bergens befolkning ønsker blod. Hadde Brann vunnet mot Jerv, hadde det da vært helt OK at VJ fortsatte? VJ er ikke mer eller mindre rett kvinne for jobben bare pga. Brann tapte mot Jerv. Jeg er prinsipielt imot at en enkelt kamp skal ha så mye å si. Det er da bedre å summe seg etter tapet, foreta en evaluering og ta beslutningen når man har hvilepuls og ikke rett etter man har rykket ned.

Det virker med all respekt som den egenskapen du vektlegger mest er hvorvidt man støtter Vibeke eller ikke. At Skards vurdering veier like mye som Brochmann og Giske er nå greit nok, selv om jeg er uenig, men at Flatbergs stemme skal veie tyngre enn disse to er helt uforståelig og gir ingen mening. Branns viktigste strategiske valg kan ikke baseres på hvilke grupperinger man ønsker å holde seg inne med.

Det er ingenting som tyder på at splittelsen rundt Johannessen er noe som oppstod på gårsdagens styremøte, og som førte til at Grevstad trakk seg. Det virker som at posisjonene har vært klare helt siden nachspiel-saken, minst. Skal jeg gjette så skjønte vel Grevstad at han ikke ville få med seg styret på å ta de grepene som han mente var nødvendig(sparke Johannessen)  og gikk derfor av.

At disse evalueringene skal påvirke hvem som blir eller ikke blir i Brann har jeg ingen tro på. Vi får se hvor "brutal" den blir mot lederne i klubben.

Nixon

Det hadde vært for prematurt å avsette Johannesen i går. Og at Grevstad gikk virket også litt tilfeldig og ikke planlagt.

Men visste ikke Grevstad svaret på spørsmålet han stilte? Man må jo kunne anta grunnen til at han ba om tillit var at han visste at et flertall i styret var kritiske. Men regnet han med at de skulle belite seg på direkte spørsmål? Eller var det en lettvint vei ut og så rett på hytten på Geilo?
Rød makt på Hansa

krakra

December 17, 2021, 11:42:02 AM #68 Last Edit: December 17, 2021, 11:45:01 AM by krakra
Quote from: Nixon on December 17, 2021, 11:38:26 AMDet hadde vært for prematurt å avsette Johannesen i går. Og at Grevstad gikk virket også litt tilfeldig og ikke planlagt.

Men visste ikke Grevstad svaret på spørsmålet han stilte? Man må jo kunne anta grunnen til at han ba om tillit var at han visste at et flertall i styret var kritiske. Men regnet han med at de skulle belite seg på direkte spørsmål? Eller var det en lettvint vei ut og så rett på hytten på Geilo?

Jeg syns ikke han legger særlig skjul på at han trekker seg fordi han opplever at han ikke har flertallet i styret med seg på de avgjørelsene som skal tas i tiden som kommer. Han sier ikke hvilke avgjørelser dette er, men man kan jo kanskje tenke seg det.

Jeg vil egentlig vite hvor Johannessen stod da styret valgte å gi LAN fornyet tillit. Det som kom fram i media den gang var jo at både hun og Soltvedt hadde satt ganske harde kluter til for å frede LAN. At de nærmest hadde lagt sine egne stillinger i potten. Hvis det stemmer så sier det jo litt om Johannessen at hun fortsatt er i klubben.

esp123

December 17, 2021, 11:47:06 AM #69 Last Edit: December 17, 2021, 11:52:40 AM by esp123
Quote from: krakra on December 17, 2021, 11:37:39 AM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 11:30:04 AM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 11:18:34 AM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 10:51:30 AM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 10:36:57 AMNå har man etterlyst sportslig kompetanse i flere år, så får man inn to stykker som har kompetanse og erfaring nettopp på det å drive fotballklubber. Og så skal man liksom ikke vektlegge denne kompetansen.

Jeg vektlegger den kompetansen. Det er viktig med kompetanse på å drive fotballklubb. Akkurat like mye som jeg vektlegger erfaring fra næringslivet og som professor med doktorgrad i sponsorkommunikasjon fra NHH. Også relevant, i og med at Brann er en bedrift med over 100 millioner i omsetning, som må forholde seg til sponsorer og omgivelser på en heeeelt annen måte enn det Sandviken og Åsane gjør.
Det er relevant, men ikke like tungt som direkte erfaring fra å lede og styre en fotballklubb. Må også nevne at Brochmann i tillegg til å ha erfaring som klubbleder i Åsane også har en tung bakgrunn innen finans.

Jeg syns det veier mye mer hva de mener enn hva Flatberg mener, som var det du ville vektlegge tidligere.

Flatberg representerer supporterne, det er også relevant. Åsane og Sandviken har ikke supportere.

Som Nixon påpeker freder ikke dette VJ nødvendigivis. Brann skal gjennomføre en evaluering, og det kan være at Styret ikke ønsket å fjerne VJ dagen etter nedrykket og før den evalueringen, kun fordi pressen og store deler av Bergens befolkning ønsker blod. Hadde Brann vunnet mot Jerv, hadde det da vært helt OK at VJ fortsatte? VJ er ikke mer eller mindre rett kvinne for jobben bare pga. Brann tapte mot Jerv. Jeg er prinsipielt imot at en enkelt kamp skal ha så mye å si. Det er da bedre å summe seg etter tapet, foreta en evaluering og ta beslutningen når man har hvilepuls og ikke rett etter man har rykket ned.

Det virker med all respekt som den egenskapen du vektlegger mest er hvorvidt man støtter Vibeke eller ikke. At Skards vurdering veier like mye som Brochmann og Giske er nå greit nok, selv om jeg er uenig, men at Flatbergs stemme skal veie tyngre enn disse to er helt uforståelig og gir ingen mening. Branns viktigste strategiske valg kan ikke baseres på hvilke grupperinger man ønsker å holde seg inne med.

Hvis dette er du mener, så bør ikke Flatberg være styremedlem i det hele tatt.

Min uttalelse om Flatberg var dessuten i en sammenheng der det ble diskutert at Grevstad ble kastet av styremedlemmer slik at se kunne redde sin egen ræv. Ikke i denne diskusjonen. Han er supporternes representant. Hvis ikke han har tillit til Grevstad, bør det veie inn. Vi vet ikke noe om Flatberg sin holdning til VJ. Kan være at han har lyst til å gjøre dette på en ryddig måte, og foreta en grundig evaluering før man kaster VJ. Grevstad har flere ganger tatt slike evalueringer i media, og det kan være at Styret har sett seg lei av klønete uttalelser?

Og jeg syns det er spesielt at Grevstad trekker seg. Han trenger ikke ha tillit fra flertallet i Styret, han er valgt av årsmøtet. Ikke styret. Han kunne lett sittet til årsmøtet, og styresammensetningen kunne sett annerledes ut.

krakra

Quote from: esp123 on December 17, 2021, 11:47:06 AM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 11:37:39 AM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 11:30:04 AM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 11:18:34 AM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 10:51:30 AM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 10:36:57 AMNå har man etterlyst sportslig kompetanse i flere år, så får man inn to stykker som har kompetanse og erfaring nettopp på det å drive fotballklubber. Og så skal man liksom ikke vektlegge denne kompetansen.

Jeg vektlegger den kompetansen. Det er viktig med kompetanse på å drive fotballklubb. Akkurat like mye som jeg vektlegger erfaring fra næringslivet og som professor med doktorgrad i sponsorkommunikasjon fra NHH. Også relevant, i og med at Brann er en bedrift med over 100 millioner i omsetning, som må forholde seg til sponsorer og omgivelser på en heeeelt annen måte enn det Sandviken og Åsane gjør.
Det er relevant, men ikke like tungt som direkte erfaring fra å lede og styre en fotballklubb. Må også nevne at Brochmann i tillegg til å ha erfaring som klubbleder i Åsane også har en tung bakgrunn innen finans.

Jeg syns det veier mye mer hva de mener enn hva Flatberg mener, som var det du ville vektlegge tidligere.

Flatberg representerer supporterne, det er også relevant. Åsane og Sandviken har ikke supportere.

Som Nixon påpeker freder ikke dette VJ nødvendigivis. Brann skal gjennomføre en evaluering, og det kan være at Styret ikke ønsket å fjerne VJ dagen etter nedrykket og før den evalueringen, kun fordi pressen og store deler av Bergens befolkning ønsker blod. Hadde Brann vunnet mot Jerv, hadde det da vært helt OK at VJ fortsatte? VJ er ikke mer eller mindre rett kvinne for jobben bare pga. Brann tapte mot Jerv. Jeg er prinsipielt imot at en enkelt kamp skal ha så mye å si. Det er da bedre å summe seg etter tapet, foreta en evaluering og ta beslutningen når man har hvilepuls og ikke rett etter man har rykket ned.

Det virker med all respekt som den egenskapen du vektlegger mest er hvorvidt man støtter Vibeke eller ikke. At Skards vurdering veier like mye som Brochmann og Giske er nå greit nok, selv om jeg er uenig, men at Flatbergs stemme skal veie tyngre enn disse to er helt uforståelig og gir ingen mening. Branns viktigste strategiske valg kan ikke baseres på hvilke grupperinger man ønsker å holde seg inne med.

Hvis dette er du mener, så bør ikke Flatberg være styremedlem i det hele tatt.

Min uttalelse om Flatberg var dessuten i en sammenheng der det ble diskutert at Grevstad ble kastet av styremedlemmer slik at se kunne redde sin egen ræv. Ikke i denne diskusjonen. Han er supporternes representant. Hvis ikke han har tillit til Grevstad, bør det veie inn. Vi vet ikke noe om Flatberg sin holdning til VJ. Kan være at han har lyst til å gjøre dette på en ryddig måte, og foreta en grundig evaluering før man kaster VJ. Grevstad har flere ganger tatt slike evalueringer i media, og det kan være at Styret har sett seg lei av klønete uttalelser?

Og jeg syns det er veldig spesielt at Grevstad trekker seg. Han trenger ikke ha tillit fra flertallet i Styret, han er valgt av årsmøtet. Ikke styret. Han kunne lett sittet til årsmøtet, og styresammensetningen kunne sett annerledes ut.
Du skriver jo tidligere

"For meg betyr det at Paffen, Skard og Hoaas oppriktig syns Johannessen gjør en strålende jobb og mener det beste for Brann vil være at hun fortsetter. Det må man faktisk respektere, så får heller årsmøtet velge noen andre hvis de er uenig eller sår tvil om intensjonene deres."

Et styre behandler et ganske bredt utvalg av saker og derfor er det greit med et bredt utvalg av kompetanse. Da syns jeg også det er lurt å lytte til de som har tyngst kompetanse på de områdene man behandler. Når det gjelder hvem som skal lede administrasjonen i Brann, så mener jeg at Brochmann og Giske er det som har tyngst bakgrunn. Ikke PAF, Hoaas eller Skard, selv om de også skal få ha sine meninger.

krakra

Quote from: ostraume on December 17, 2021, 07:59:59 AM
Quote from: krakra on December 16, 2021, 23:09:04 PMFor meg er det pill råttent at et delt styre kaster en styreleder og istedenfor at man til tross for uenighetene samler seg om å være åpne, vise ryggrad og i fellesskap gå ut med en offisiell redegjørelse for hvem som sto hvor, så går man og lekker det til begge bergensavisene bak hverandres rygg. Det er feigt og det er et klinkende klart eksempel på den råtne posisjoneringskampen og det skjulte drittspillet som disse middelmådighetene hele tiden skal holde på med.

Alternativet er at de ble enige om å lekke det. Da er det ikke like råttent, men ekstremt idiotisk. Så idiotisk at jeg ikke ser på det som realistisk.

Og det MÅ jo nesten være noen i styre, eller i apparatet rundt styret, som har lekket?

Enig i at de fint kunne gått ut med hvem som stemte hva. Også enig at det er dårlig tegn at det lekkes til BT hva som skjedde (lekket av det tapende mindretallet får vi nesten tro).

Men det er fortsatt riktig å kvitte seg med Biggen. Jeg synes det er helsprøtt det som skjer på forumet nå at Biggen nærmest får en martyrlignende status. Og disse "Geddikonspirasjonene" må jo bare roe seg helt ned. Det var klart lenge før møtet at Geddi var ferdig. Møtet starter med at dette bekreftes. Varaen stemte uansett likt som Geddi (dersom vi antar han var pro styreleder) så det hadde ingenting med den saken å gjøre. Selv om BT vinkler det inn for å antyde at det var tilfelle. Håpløst av Vik/Bøyum.

Fint å ta ting i rekkefølge. Ting går åt skogen. Øverste ansvarlig (som klovner det til hver gang han åpner munnen) blir kastet (han har desverre ikke selvinnsikt til å trekke seg selv).

Neste på listen er VJ, og jeg vil tro hun sitter ekstremt utrygt.
Jeg er ikke nødvendigvis kritisk til at Grevstad går, men mer kritisk til omstendighetene rundt det og veldig kritisk hvis bakgrunnen er at flertallet i styret vil frede Johannessen.

Da vil jeg også vite mer. Hvor har de ulike styremedlemmene stått i andre saker? Hvor stod de i spørsmålet om å gi LAN fornyet tillitt etter 2019-sesongen? Hvor stod de da KI ble ansatt? Hvor stod de da han ble sparket(eller før han ble sparket), hvor stod de i kunstgressaken? Hva har de stått i alle de dårlige avgjørelsene som Brann har tatt, og hv er bakgrunnen for deres standpunkt?

Superjack

Grevstad burde rett og slett ha sagt seg villig til å tre til side etter årsmøtet.

Det hadde vært mye ryddigere.
Så skulle dagens styre fått tatt vurderingen om tilliten til VJ

Men jeg må si at jeg starter å bli oppriktig bekymret for VJ og hvilken stilling hun egentlig har. Og hva hun gjør med klubben vår.

Grevstad har rotet, men i det som har ryktes så har han stått for flere bedre avgjørelser og bidrag til klubben enn VJ.

Ville fjerne LAN
Er den egentlige bidragsyteren til ny tribune og bedre egenkapital
Ønsker å selge deler av stadion for å finansiere nye treningsbaner + dekke på stadion i hybridgress
Nå ville han tydeligvis ha ut VJ og må gå.
Han er nonsjalant og fremstår ikke veldig bra i media, men er det det som betyr noe om han har vært god som styreleder?

Noe lukter fryktelig dårlig oppe på Stadion


Brannsupporter.

krakra

Man er ikke god styreleder hvis man skal kaos og bråk hver gang man åpner kjeften. Det er faktisk en viktig del av jobben til en leder å skape ro, tillit og samhold. Det har ikke Grevstad gjort.

Men ellers så deler jeg dine bekymringer. Jeg klarer ikke se hva det er med Johannessen som gjør henne så viktig å beholde, og hvis den avgjørelsen først og fremst holdes fram av personer som også var sentrale i avgjørelsen om å beholde LAN, så er det enda vanskeligere å ha noen tillit til den.

esp123

Quote from: krakra on December 17, 2021, 12:50:34 PMMan er ikke god styreleder hvis man skal kaos og bråk hver gang man åpner kjeften. Det er faktisk en viktig del av jobben til en leder å skape ro, tillit og samhold. Det har ikke Grevstad gjort.

Men ellers så deler jeg dine bekymringer. Jeg klarer ikke se hva det er med Johannessen som gjør henne så viktig å beholde, og hvis den avgjørelsen først og fremst holdes fram av personer som også var sentrale i avgjørelsen om å beholde LAN, så er det enda vanskeligere å ha noen tillit til den.
Den siste der skjønner jeg ikke helt. Hvis sportslig leder sier at han har klokketro på LAN og mener han skal fortsette. Skal Styret da likevel fjerne LAN? Da har man ekstremt lite tillitt til sportslig leder. Er det ikke akkurat dette Styret til Rosenborg får kritikk for? Å avskilte sportslig leder?

Så kan man selvfølgelig diskutere om Soltvedt også burde blitt fjernet, men hvis premisset var at Rune Soltvedt skulle fortsette som Branns sportslige leder, så mener jeg ikke avgjørelsen om å beholde LAN gjør at man skal ha mindre tillitt til styremedlemmer som var for den avgjørelsen.



 


Superjack


Quote from: esp123 on December 17, 2021, 13:01:05 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 12:50:34 PMMan er ikke god styreleder hvis man skal kaos og bråk hver gang man åpner kjeften. Det er faktisk en viktig del av jobben til en leder å skape ro, tillit og samhold. Det har ikke Grevstad gjort.

Men ellers så deler jeg dine bekymringer. Jeg klarer ikke se hva det er med Johannessen som gjør henne så viktig å beholde, og hvis den avgjørelsen først og fremst holdes fram av personer som også var sentrale i avgjørelsen om å beholde LAN, så er det enda vanskeligere å ha noen tillit til den.
Den siste der skjønner jeg ikke helt. Hvis sportslig leder sier at han har klokketro på LAN og mener han skal fortsette. Skal Styret da likevel fjerne LAN? Da har man ekstremt lite tillitt til sportslig leder. Er det ikke akkurat dette Styret til Rosenborg får kritikk for? Å avskilte sportslig leder?

Så kan man selvfølgelig diskutere om Soltvedt også burde blitt fjernet, men hvis premisset var at Rune Soltvedt skulle fortsette som Branns sportslige leder, så mener jeg ikke avgjørelsen om å beholde LAN gjør at man skal ha mindre tillitt til styremedlemmer som var for den avgjørelsen.


Styret ansetter og sparker daglig leder. Slik er det i alle virksomheter.
Styret er virksomhetens øverste ledelse, og ansvarlig bl.a for virksomhetens strategi osv.

I fotballklubber er det ikke uvanlig at enten sportslig leder eller hovedtrener svarer til og blir formelt ansatt av styret.

Store avgjørelser for virksomheten er vanlig for daglig leder å ta opp med og få godkjent av styret. Som i Brann vil være naturlig med ansettelse og sparking av sportssjef eller hovedtrener. Så jeg mener at avgjørelsen om å sparke Soltvedt skulle vært tatt opp med styret, uansett om dette ble både initiert og effektuert av Vibeke. Har dette noen gang vært diskutert ble gjort?

Samme gjelder planene om kunstgress, må også ha vært diskutert med styret, før det ble klumsete presentert.

I begge sakene kunne Styret gått tilbake til VJ og sagt at det er for dårlig grunnlag for avgjørelse og bedt henne gjøre mer før en avgjørelse kunne fattes.

Jeg mener fortsatt at styrelederposisjonen og styret i helhet burde vært holdt uendret frem til årsmøtet. For det er årsmøtet som velger styre.
Styre velger daglig leder.

Det ville vært rett rekkefølge.
 
Geddien måtte ut, for det er fastslått i vedtektene som gjelder.




 
Brannsupporter.

krakra

Quote from: esp123 on December 17, 2021, 13:01:05 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 12:50:34 PMMan er ikke god styreleder hvis man skal kaos og bråk hver gang man åpner kjeften. Det er faktisk en viktig del av jobben til en leder å skape ro, tillit og samhold. Det har ikke Grevstad gjort.

Men ellers så deler jeg dine bekymringer. Jeg klarer ikke se hva det er med Johannessen som gjør henne så viktig å beholde, og hvis den avgjørelsen først og fremst holdes fram av personer som også var sentrale i avgjørelsen om å beholde LAN, så er det enda vanskeligere å ha noen tillit til den.
Den siste der skjønner jeg ikke helt. Hvis sportslig leder sier at han har klokketro på LAN og mener han skal fortsette. Skal Styret da likevel fjerne LAN? Da har man ekstremt lite tillitt til sportslig leder. Er det ikke akkurat dette Styret til Rosenborg får kritikk for? Å avskilte sportslig leder?

Så kan man selvfølgelig diskutere om Soltvedt også burde blitt fjernet, men hvis premisset var at Rune Soltvedt skulle fortsette som Branns sportslige leder, så mener jeg ikke avgjørelsen om å beholde LAN gjør at man skal ha mindre tillitt til styremedlemmer som var for den avgjørelsen.



 


Jeg vet ærlig talt ikke hva slags grunnlag du mener man skal vurdere jobben noen i Brann gjør på lenger. Hadde vært greit om du kunne presisere det for jeg ser stort sett bare bortforklaringer for åpenbart dårlig jobb og avgjørelser over hele linjen.

Det blir veldig lite ansvarliggjøring hvis daglig leder ikke skal holdes ansvarlig for en lang rekke dårlige avgjørelser, fordi det er styret som tar avgjørelsene og styret ikke kan holdes ansvarlig for sine dårlige avgjørelser fordi de må følge anbefalingen fra administrasjonen. Da er det jo ingen som har noe ansvar for noe. Som faktisk er sånn det virker å være i Brann.

Ja, styret skal fjerne Lars Arne Nilsen hvis de mener det er riktig, selv om sportssjefen innstiller på noe annet. Ja, det er mistillit mot sportssjefen så da må man si opp sportssjefen også. Og daglig leder hvis hun stod bak den innstillingen.


esp123

Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:01:44 PMhttps://www.bt.no/fotball/i/BjvM09/kilder-til-bt-flere-i-brann-styret-var-klare-for-aa-fjerne-vibeke-joha

Står det hvem som var klare for å fjerne Vibeke?
Ja, Geddi og Giske, samt Grevstad. Så 3-3. Jeg trodde det var vanlig med dobbelstemme til styreleder i slike tilfeller, men mulig jeg tar feil. Kan forklare hvorfor man da ønsket å fjerne Grevstad, hvis man i tilllegg ikke hadde tillit til han.


gladiporno

Orker ikke å følge hele denne debatten, men jeg mener at det er helt essensielt å bytte ut Vibeke Johannessen. Jeg har sett henne på gangene på Stadion, og jeg forstår de som mener at hun er flittig og flink. Hun er også brukbar god med mennesker og har et svært folkelig vesen som er lett å like.

Hun har imidlertid over tid vist seg å være en svært dårlig beslutningstager og en ditto dårlig strateg. Og hun har ansatt og holdt fast ved andre dårlige beslutningstagere. Hadde jeg vunnet på Eurojackpot i kveld, så er jeg usikker på om jeg bør gi Brann penger fordi jeg er usikker på om hun vil forvalte dem på en god måte.

krakra

Noen er først og fremst flinke til å skape gode relasjoner til de rette folkene...

esp123

Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:06:11 PM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 15:05:00 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:01:44 PMhttps://www.bt.no/fotball/i/BjvM09/kilder-til-bt-flere-i-brann-styret-var-klare-for-aa-fjerne-vibeke-joha

Står det hvem som var klare for å fjerne Vibeke?
Ja, Geddi og Giske.
Lukter skittent spill fra Vibeke-støtterne lang vei. Få dem vekk!

Nja, hvis man ikke har tillit til styreleder og han har avgjørende dobbelstemme som avgjør en veldig viktig sak, må han fjernes. Mine penger er på at Vibeke Johannessen sin posisjon ikke er avklart ennå.

krakra

Quote from: esp123 on December 17, 2021, 15:12:46 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:06:11 PM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 15:05:00 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:01:44 PMhttps://www.bt.no/fotball/i/BjvM09/kilder-til-bt-flere-i-brann-styret-var-klare-for-aa-fjerne-vibeke-joha

Står det hvem som var klare for å fjerne Vibeke?
Ja, Geddi og Giske.
Lukter skittent spill fra Vibeke-støtterne lang vei. Få dem vekk!

Nja, hvis man ikke har tillit til styreleder og han har avgjørende dobbelstemme som avgjør en veldig viktig sak, må han fjernes. Mine penger er på at Vibeke Johannessen sin posisjon ikke er avklart ennå.
Vi får se. Jeg tipper man kommer til å frede Vibeke med den samme stemmefordelingen som kastet Grevstad. Da vet man hvem som må kastes ved det kommende årsmøtet i alle fall. Tre stykker.

gladiporno

VJ skal jobbe hardt gjennom vinteren for å overbevise oss og nye styremedlemmer at hun er riktig person i stillingen som daglig leder. Jeg tror hun passer bedre i en medarbeiderrolle. Som strateg og beslutningstager har hun vist klare svakheter og gjort en rekke skjebnesvangre feil som sammen har ført til Branns fall.

esp123

Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:11:28 PMNoen er først og fremst flinke til å skape gode relasjoner til de rette folkene...
Tja, det er ikke min erfaring. Vibeke Johannessen er svært behjelpelig og hyggelig uansett hvem som spør. I mine øyne fortjener hun i det minste en skikkelig prosess og ikke en offentlig henrettelse dagen etter nedrykk. Hvis Brann nå er inne i en evalueringsprosess er det tullete å kvitte seg med henne før den er gjennomført.

krakra

Quote from: gladiporno on December 17, 2021, 15:18:17 PMVJ skal jobbe hardt gjennom vinteren for å overbevise oss og nye styremedlemmer at hun er riktig person i stillingen som daglig leder. Jeg tror hun passer bedre i en medarbeiderrolle. Som strateg og beslutningstager har hun vist klare svakheter og gjort en rekke skjebnesvangre feil som sammen har ført til Branns fall.

Som -sportslig- strateg og beslutningstager har hun vist klare svakheter og gjort en rekke skjebnesvangre feil som sammen har ført til Branns fall, i alle fall. På den delen av klubben som ikke omhandler sport virker det som Brann ikke gjør det så verst. Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal ha en så sentral rolle i det sportslige.

Men altså, hvis planen er å redde jobben gjennom en skitten maktkamp med sine allierte i styret, så får hun det tøft framover. Det vil være nok en dårlig avgjørelse, for å si det sånn. Jeg ville ikke fortsatt dersom bare halve styret hadde hatt tillit til meg, og man måtte kaste styrelederen for å unngå at jeg fikk fyken. Det er jo et spørsmål om integritet også.

esp123

Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:14:46 PM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 15:12:46 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:06:11 PM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 15:05:00 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:01:44 PMhttps://www.bt.no/fotball/i/BjvM09/kilder-til-bt-flere-i-brann-styret-var-klare-for-aa-fjerne-vibeke-joha

Står det hvem som var klare for å fjerne Vibeke?
Ja, Geddi og Giske.
Lukter skittent spill fra Vibeke-støtterne lang vei. Få dem vekk!

Nja, hvis man ikke har tillit til styreleder og han har avgjørende dobbelstemme som avgjør en veldig viktig sak, må han fjernes. Mine penger er på at Vibeke Johannessen sin posisjon ikke er avklart ennå.
Vi får se. Jeg tipper man kommer til å frede Vibeke med den samme stemmefordelingen som kastet Grevstad. Da vet man hvem som må kastes ved det kommende årsmøtet i alle fall. Tre stykker.
Og de vet jo det selv også. Men se gjør det de mener er rett.

krakra

Quote from: esp123 on December 17, 2021, 15:20:49 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:11:28 PMNoen er først og fremst flinke til å skape gode relasjoner til de rette folkene...
Tja, det er ikke min erfaring. Vibeke Johannessen er svært behjelpelig og hyggelig uansett hvem som spør. I mine øyne fortjener hun i det minste en skikkelig prosess og ikke en offentlig henrettelse dagen etter nedrykk. Hvis Brann nå er inne i en evalueringsprosess er det tullete å kvitte seg med henne før den er gjennomført.
Men styreleder kvitter man seg med.

Hva hvis det ender med at Vibeke ikke får sparken da?

krakra

Quote from: esp123 on December 17, 2021, 15:21:59 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:14:46 PM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 15:12:46 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:06:11 PM
Quote from: esp123 on December 17, 2021, 15:05:00 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:01:44 PMhttps://www.bt.no/fotball/i/BjvM09/kilder-til-bt-flere-i-brann-styret-var-klare-for-aa-fjerne-vibeke-joha

Står det hvem som var klare for å fjerne Vibeke?
Ja, Geddi og Giske.
Lukter skittent spill fra Vibeke-støtterne lang vei. Få dem vekk!

Nja, hvis man ikke har tillit til styreleder og han har avgjørende dobbelstemme som avgjør en veldig viktig sak, må han fjernes. Mine penger er på at Vibeke Johannessen sin posisjon ikke er avklart ennå.
Vi får se. Jeg tipper man kommer til å frede Vibeke med den samme stemmefordelingen som kastet Grevstad. Da vet man hvem som må kastes ved det kommende årsmøtet i alle fall. Tre stykker.
Og de vet jo det selv også. Men se gjør det de mener er rett.
Gjør de det? Tar de ikke gjenvalg hele gjengen?

SK

Fortsatt noen som tror at det å få ut Geddi nå (som ikke var påkrevd ut fra noen regler etc) ikke var maktkamp for å kvitte seg med noen man var uenig med?

Og hvordan ender man gang på gang opp med folk i styret som ikke er kvalifisert for å sitte der? Skard f.eks., null praktisk erfaring fra virkelighetens verden. Hva i all verden gjør man i Brann sitt styre da? Flatberg, det å representere supporterne er ikke noe relevant kvalifikasjon. Sliter med Hoaas også. Jeg var kritisk til Geddi og, som har utrettet lite relevant annet enn å ha spilt på Brann tidligere.

Klubben styres fortsatt som en breddefotballsklubb og som et amatørskap fra 80-tallet. Det ser vi konsekvensene av igjen og igjen.

krakra

Quote from: SK on December 17, 2021, 15:38:18 PMFortsatt noen som tror at det å få ut Geddi nå (som ikke var påkrevd ut fra noen regler etc) ikke var maktkamp for å kvitte seg med noen man var uenig med?

Hadde man bare ignorert det at mannen som tok over for ham mener det samme, så hadde den teorien stått sterkere.

nøstet

Synes BA sin fremstilling av hva som foregår fremstår mye mer realistisk enn den såpeoperaen og maktspill-konspirasjonen BT legger opp til.

At det var den eksterne evalueringen som forårsaket at Grevstad ikke lenger hadde tillit og trakk seg gir vel mest mening. Alternativet som er at dette styremøtet startet med å plassere medlemmene sitt standpunkt i VJ-spørsmålet, for deretter å gjøre en forhastet innhabilitetsvurdering og kjøre en votering om styreleders tillit ut av det blå, slik at VJ fikk beholde jobben kan ikke stemme.

SK

Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:40:29 PM
Quote from: SK on December 17, 2021, 15:38:18 PMFortsatt noen som tror at det å få ut Geddi nå (som ikke var påkrevd ut fra noen regler etc) ikke var maktkamp for å kvitte seg med noen man var uenig med?

Hadde man bare ignorert det at mannen som tok over for ham mener det samme, så hadde den teorien stått sterkere.

Vet vi det om noe annet enn om man hadde tillit til Grevstad eller ikke? Vi vet i hvert fall at Geddi har vært kritisk til VJ. Beleilig å få han ut da for de som har en annen agenda.
Kan ha vært andre uenigheter også som vi ikke kjenner til.
Ingen tror på at dette ble gjort fordi det plutselig ble så viktig med inhabiliteten til Geddi. Dette hastet ikke på noen måte med mindre man hadde et ønske om å bli kvitt han av andre årsaker.

krakra

Quote from: nøstet on December 17, 2021, 15:53:00 PMSynes BA sin fremstilling av hva som foregår fremstår mye mer realistisk enn den såpeoperaen og maktspill-konspirasjonen BT legger opp til.

At det var den eksterne evalueringen som forårsaket at Grevstad ikke lenger hadde tillit og trakk seg gir vel mest mening. Alternativet som er at dette styremøtet startet med å plassere medlemmene sitt standpunkt i VJ-spørsmålet, for deretter å gjøre en forhastet innhabilitetsvurdering og kjøre en votering om styreleders tillit ut av det blå, slik at VJ fikk beholde jobben kan ikke stemme.

De tre som navngis som de som stemte for å kaste Grevstad er navn som har florert på ryktebørsen ganske lenge som de som har støttet Vibeke Johannessen i styret. Det kan umulig være tilfeldig at stemmene fordelte seg som de gjorde. Det er også veldig typisk Brann å kjøre denne typen maktkamp og skittent spill. Det var samme greiene da RBH var daglig leder.


nøstet

December 17, 2021, 16:09:06 PM #96 Last Edit: December 17, 2021, 16:12:10 PM by nøstet
Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:56:56 PM
Quote from: nøstet on December 17, 2021, 15:53:00 PMSynes BA sin fremstilling av hva som foregår fremstår mye mer realistisk enn den såpeoperaen og maktspill-konspirasjonen BT legger opp til.

At det var den eksterne evalueringen som forårsaket at Grevstad ikke lenger hadde tillit og trakk seg gir vel mest mening. Alternativet som er at dette styremøtet startet med å plassere medlemmene sitt standpunkt i VJ-spørsmålet, for deretter å gjøre en forhastet innhabilitetsvurdering og kjøre en votering om styreleders tillit ut av det blå, slik at VJ fikk beholde jobben kan ikke stemme.

De tre som navngis som de som stemte for å kaste Grevstad er navn som har florert på ryktebørsen ganske lenge som de som har støttet Vibeke Johannessen i styret. Det kan umulig være tilfeldig at stemmene fordelte seg som de gjorde. Det er også veldig typisk Brann å kjøre denne typen maktkamp og skittent spill. Det var samme greiene da RBH var daglig leder.

Dette betyr jo da at de tre har gått inn i dette styremøtet med en langsiktig stragegi for å beholde Johannessen som daglig leder, og at det er hovedfokuset. Det er jo i så fall respektløst og uansvarlig mot vervet. Iflg BA så er ikke Johannessen sin posisjon evaluert ennå. Og det er vel den naturlige rekkefølgen? Man starter med å se på kritikken mot styreleder i den eksterne evalueringen, og kvitter seg med han pga manglende tillitt, for deretter å gå videre på resten av evalueringen og daglig leder?

gladiporno

Quote from: SK on December 17, 2021, 15:54:35 PMIngen tror på at dette ble gjort fordi det plutselig ble så viktig med inhabiliteten til Geddi. Dette hastet ikke på noen måte med mindre man hadde et ønske om å bli kvitt han av andre årsaker.

Du kjenner åpenbart ikke til Flatberg. Han er ekstrem opptatt av ryddighet, og jeg er nesten overbevist om at han ville trukket seg med en gang hvis han selv hadde vært inhabil. Geddi ble inhabil i det øyeblikket Brann 2 og Bremnes havnet i samme liga, og burde ha trukket seg allerede samme dag. Planleggingen av 2022-sesongen er for lengst startet. Han kan påvirke 2022-versjonen av Brann 2 gjennom avgjørelser som tas i dag. Og han har tilgang til alt til han vil vite om Brann 2. Poenget er uansett ikke om vi tror at han vil benytte seg av de fordelene han har i sin konkurransesituasjon med Brann 2, men at det skal ikke være noen slike spørsmål rettet mot styremedlemmer i Brann. Han er helt opplagt inhabil, og må ut.

Hvilke agendaer folk ellers har, får bare BT og andre spekulere videre. Jeg er fornøyd så lenge Biggen og VJ er ute av klubben i god tid før 1. divisjonen starter.


krakra

Quote from: nøstet on December 17, 2021, 16:09:06 PM
Quote from: krakra on December 17, 2021, 15:56:56 PM
Quote from: nøstet on December 17, 2021, 15:53:00 PMSynes BA sin fremstilling av hva som foregår fremstår mye mer realistisk enn den såpeoperaen og maktspill-konspirasjonen BT legger opp til.

At det var den eksterne evalueringen som forårsaket at Grevstad ikke lenger hadde tillit og trakk seg gir vel mest mening. Alternativet som er at dette styremøtet startet med å plassere medlemmene sitt standpunkt i VJ-spørsmålet, for deretter å gjøre en forhastet innhabilitetsvurdering og kjøre en votering om styreleders tillit ut av det blå, slik at VJ fikk beholde jobben kan ikke stemme.

De tre som navngis som de som stemte for å kaste Grevstad er navn som har florert på ryktebørsen ganske lenge som de som har støttet Vibeke Johannessen i styret. Det kan umulig være tilfeldig at stemmene fordelte seg som de gjorde. Det er også veldig typisk Brann å kjøre denne typen maktkamp og skittent spill. Det var samme greiene da RBH var daglig leder.

Dette betyr jo da at de tre har gått inn i dette styremøtet med en langsiktig stragegi for å beholde Johannessen som daglig leder, og at det er hovedfokuset. Det er jo i så fall respektløst og uansvarlig mot vervet. Iflg BA så er ikke Johannessen sin posisjon evaluert ennå. Og det er vel den naturlige rekkefølgen? Man starter med å se på kritikken mot styreleder i den eksterne evalueringen, og kvitter seg med han pga manglende tillitt, for deretter å gå videre på resten av evalueringen og daglig leder?
Det betyr det og det er det, men det gjør det ikke urealistisk. Vi får se hva som skjer når tilliten til Johannessen skal voteres over, men jeg blir ikke overrasket hvis stemmefordelingen er den samme.

SK

December 17, 2021, 16:17:32 PM #99 Last Edit: December 17, 2021, 16:25:09 PM by SK
Quote from: gladiporno on December 17, 2021, 16:09:25 PM
Quote from: SK on December 17, 2021, 15:54:35 PMIngen tror på at dette ble gjort fordi det plutselig ble så viktig med inhabiliteten til Geddi. Dette hastet ikke på noen måte med mindre man hadde et ønske om å bli kvitt han av andre årsaker.

Du kjenner åpenbart ikke til Flatberg. Han er ekstrem opptatt av ryddighet, og jeg er nesten overbevist om at han ville trukket seg med en gang hvis han selv hadde vært inhabil. Geddi ble inhabil i det øyeblikket Brann 2 og Bremnes havnet i samme liga, og burde ha trukket seg allerede samme dag. Planleggingen av 2022-sesongen er for lengst startet. Han kan påvirke 2022-versjonen av Brann 2 gjennom avgjørelser som tas i dag. Og han har tilgang til alt til han vil vite om Brann 2. Poenget er uansett ikke om vi tror at han vil benytte seg av de fordelene han har i sin konkurransesituasjon med Brann 2, men at det skal ikke være noen slike spørsmål rettet mot styremedlemmer i Brann. Han er helt opplagt inhabil, og må ut.

Hvilke agendaer folk ellers har, får bare BT og andre spekulere videre. Jeg er fornøyd så lenge Biggen og VJ er ute av klubben i god tid før 1. divisjonen starter.


Ryddighet og paragrafrytteri er ikke det samme. Og skal man trekke den teorien et skritt lenger, så hadde det ryddige i så fall vært å innhente noen andre sine vurderinger på dette. Ikke konkludere bastant selv, hadde det vært så klart hadde vel alle vært av samme oppfatning og det er jo ikke tilfelle. Det fremstår heller som at det dette ikke hastet nå.
Det er langt mer uryddig å bare plutselig hive et styremedlem på dør sånn uten videre basert på dette, for ikke å snakke om måten Grevstad forsvinner ut på nå. Det er jo uryddig til tusen. Så forklaringen står ikke til troendes.

Go Up