• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2022

Started by Nixon, December 15, 2021, 23:16:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

Quote from: Lissabon on July 07, 2022, 19:34:35 PMDu har TOTALT misforstått ALLT, redsel for katastrofe er ikke å HOLDE med andre.

Vi er alle glade nå, men må være våkne. Har man hørt om supporteren som ALDRI så hjemmekamper men som vandret engstelig rundt stadion og prøvde å tolke brølene ?

Eller han som for en gangs skyld var med på bortekamp, låste seg inn på dass og spiste rohybnol, globoid og drakk selters, men så kom kompisene ned og banket på, vi leder 4-1 over hjemmelaget og det er 20 minutter igjen, du kan komme ut nå, så ble det uavgjort.

Han og kompisen gjemte seg i skogen på søndager når laget spilte, men konene kom etter med radioen på full guffe, sportssendingen. De ble pint, pint.

Deilig å si dette: Enig med Lissabon!

Og hysterisk tidig med globoid og setlers! Denne sesongen er skrekkblandet fryd!
Kanskje.

Corran

Quote from: Lasaron on July 07, 2022, 23:30:19 PM
Quote from: Corran on July 07, 2022, 21:46:26 PM
Quote from: Lissabon on July 07, 2022, 19:27:40 PMStabæk er bare 9 poeng bak. Det betyr 6-poengskamp og vel så det søndag. Nå MÅ man reklamere for den kampen søndag kl 15 superduperavgjørende kanskje.

Lyspunkt : Mjøndalen er hektet av, der er nå kun 2 trussler, Ranheim og nevnte Stabæk.



Når en leder med 9poeng så er det ikke en klassisk 6 poengs kamp lengre.
Da er jo omtrent alle kamper 6 poengs kamper.
Stabæk er ikke BARE 9 poeng bak. De er HELE 9 poeng bak

Og om det er 2 trusler så er det egentlig bare en da 2 plass også gir direkte opprykk.

Det er ikke en avgjørende kamp i det hele tatt, men om Brann vinner skal det mye til for å rote dette til.

Greit å være pessimist og forvente det verste men det får da være måte på jamring.
Enkelt ting er det lov å holde inne/for seg sjøl

Jeg elsker denne debatten, og er enig med Lissabon her.

Med seier til Stabæk er det bare seks poengs forskjell, og åpent mellom lagene angående hvem av de som kommer øverst på tabellen.

Med seier til Brann er det tolv poeng i forskjell. Da er den innbyrdes kampen, tabellmessig, så godt som avgjort.

Differansen mellom seks og tolv poeng er seks poeng. Og utfallet om det blir seier til det ene eller andre laget er så stort innbyrdes. Derav sekspoengskamp.
Da er vel alle kamper 6 poengs kamper da?
Kampen mot start endte vi opp 16 poeng foran og med tap hadde det vært 10 poeng
Så da var dette og en 6 poengs kamp og sånn sett er hele begrepet utvannet.
Mener det bør være innenfor 3 poeng om en skal benytte dette begrepet.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Enig med siste her. Begrepet gjelder (burde gjelde) når det er tre poeng mellom lagene før kampen, og det kan bli enten null eller seks poeng etter kampen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Nei, jeg holder på mitt. Sekspoengskamp er et begrep som bare bør brukes om få kamper, og helst litt mot slutten av sesongen. Der forskjellen på seier og tap er at enten er det innbyrdes avgjort, eller full kamp igjen. Det går selvsagt ikke an å sette opp en fasit for hvor mange poeng det skal være i differanse, fordi det har med å gjøre hvor mange kamper som er igjen også, og sånn.

Men nå i sommer vil en differanse på tre poeng være alt for lite, for om det da er seks poeng etter kampen, så er det fullt mulig å ta inn i løpet av 15-16 kamper.
Tren på langskudd

Larsendos

Treneren til Kolbotn herrer, Ruben Tollefsen, har analysert kampen vår mot Start. Ligger på twitter.

Det er skremmende å se hvor enkelt Start spilte seg gjennom vår venstreside, gang på gang.
Skaanes, Castro og Wolfe var altfor ofte feilplassert.

Håper vi også analyserer dette, slik at de står bedre rystet neste gang vi spiller med høyt press.

Pete05

Quote from: Larsendos on July 09, 2022, 08:31:48 AMTreneren til Kolbotn herrer, Ruben Tollefsen, har analysert kampen vår mot Start. Ligger på twitter.

Det er skremmende å se hvor enkelt Start spilte seg gjennom vår venstreside, gang på gang.
Skaanes, Castro og Wolfe var altfor ofte feilplassert.

Håper vi også analyserer dette, slik at de står bedre rystet neste gang vi spiller med høyt press.


Den venstre siden er svak defensivt. Når vi møter mer kvalifisert motstand blir vi avslørt på dette. Så langt i sesongen har vi ikke blitt utfordret på noe særlig bakover.

Hjelper lite å bytte inn Wassberg for Skaanes heller. Wolfe er hypet på offensive prestasjoner, han trenger skolering på det defensive men får neppe mye trening på det i år. Castro har vel vært kun middels offensiv etter ett par gode kamper. Defensivt er han veldig av og på. Har ellers falt igjennom hver gang han har forsøkt seg på et høyere nivå.

Kan det være at vi burde forsterke mer enn mange tror (eller ønsker) for å være klar til neste år?

esp123

Nå skal det påpekes at vinklingen her var at Start var dyktige, ikke Brann dårlige. Og det er utelukkende klipp fra en ti minutters periode i første omgang.

Og ganske rart å påpeke Wolfe sine mangler defensivt etter Start-kampen. Han var tross alt ganske god, vil jeg si, på tross av lite hjelp.

Skal vi dominere kamper er det å fortrekke med Wassberg, Castro og Wolfe på venstresiden. Men vi må ha alternativer til å spille oss ut. Det hadde vi ikke om Start, og vi mistet ballen gang på gang da vi slo langt. Vi hadde hverken bakromstrussel eller oppspillspunkt. Slik fikk Start mer ball, trøkk og selvtillit. Og de kunne spille igjennom et lite kompakt Brann-lag.



krakra

Det blir litt voldsomt å få panikk og skulle ut å handle for å vrake Castro fordi Start skaper noen sjanser på venstresiden i en kamp vi vinner. Man vil glippe litt defensivt i noen kamper. Det går helt fint. Castro er litt ute av form, og Kniklas er langt bedre defensivt enn Skaanes. Så med Kniklas på laget og Castro i skarpere form, så er vi langt strammere både offensivt og defensivt.

Lasaron

Kniklas er en mye bedre ballvinner, og tar bedre for seg i duellene, enn Skaanes.
Tren på langskudd

Corran

Enig med to siste talere her.
Wassberg er bedre som ballvinner.
Castro mener jeg hadde en av sine svakeste kamper fram til målet og Wolfe fikk lite hjelp fra både Castro og Skaanes
Samt at Start var flinke til å angripe de rette rommene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Larsendos

Quote from: esp123 on July 09, 2022, 11:39:52 AMNå skal det påpekes at vinklingen her var at Start var dyktige, ikke Brann dårlige.
Og poenget mitt er at Start ikke var gode, men vi som var dårlige. Hver gang de spilte seg gjennom gjorde vi minst en svak individuell prestasjon.

Larsendos

Quote from: krakra on July 09, 2022, 12:20:02 PMDet blir litt voldsomt å få panikk og skulle ut å handle for å vrake Castro fordi Start skaper noen sjanser på venstresiden i en kamp vi vinner.
Castro skal selvsagt ikke vrakes. Castro skal hjem og trene.

Lasaron

Stabæk sin Oliver Edvardsen går til Nederlandske Go Ahead Eagles. Er det fordel oss?

Forøvrig så betyr klubbnavnet dette på nederlandsk: ga je gang adelaars
Tren på langskudd

krakra

Både Stabæk og Ranheim ligger under med ti minutter igjen. Står dette seg kan Brann lede serien med 12 poeng etter halvspilt serie.

Slitsomt å se Stabæk på hjemmebane. Hører bare Bærumsfolk gjenta at det er de som er STB og at Stabæk er fra Bærum ispedd myr dommerklaging.

Nixon

Uavgjort i begge. Gode resultater det for oss, selv om både Sogndal og KFUM ledet flere ganger.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, tenk at lag 2-5 på tabellen alle mistet poeng. Det er innenfor.
Tren på langskudd

Lasaron

Nå spilte Moberg en omgang for Brann 2 for en ukes tid siden. Hvis det var planlagt på forhånd at han bare skulle spille en omgang, og ikke kjenner noe til skaden som har holdt ham utenfor, er det rimelig at han er med i troppen. Han har utfyllende egenskaper i stallen vår, og var viktig for poengsankingen i starten av sesongen. Så han kan absolutt bidra igjen.
Tren på langskudd

Henrik9

De fire lagene bak oss spiller uavgjort mot hverandre, må vel defineres som en fin mulighet til å øke forspranget, selv om Raufoss er i kjempeform.

Churchill

July 17, 2022, 17:02:33 PM #818 Last Edit: July 17, 2022, 17:14:29 PM by Churchill
Quote from: Lissabon on July 17, 2022, 16:55:45 PMRaufoss er favoritt, storform, hjemmebane, undervurderingssyndromet og de-store-talls-lov ...

De store talls lov, som du har misforstått fullstendig?

https://www.nkhansen.com/misforstaaelser_i_sannsynlighet/
...we shall never surrender.

krakra

Tror a-laget også må ta en diskusjon på om de egentlig vil rykke opp. Det jeg har sett av Eliteserien så langt denne runden har vært veldig trauste greier, på alle måter. Samme som det har vært i hele år.

Henrik9

Quote from: Lissabon on July 17, 2022, 17:15:21 PMDe-store-talls-lov er her at når man går ubeseiret gjennom uke etter uke etter uke etter uke må tapet komme engang.

PS Gjaldt ikke Arsenal i forhistorisk tid.

Det vil jo da, i din begrepsbruk, også gjelde for Raufoss, ettersom de har seks ubeseirede på rad?

Undervurdering er jeg ikke så veldig redd for. Vi har allerede møtt Stjørdals Blink, Grorud og KFUM uten at det synes å ha spilt inn. Jeg tror gruppen er ganske klar over hvilken divisjon de er i, hvem de mlter, og hvilke utfordringer det konkrete laget kan gi dem.

Superjack

Quote from: krakra on July 17, 2022, 20:07:21 PMTror a-laget også må ta en diskusjon på om de egentlig vil rykke opp. Det jeg har sett av Eliteserien så langt denne runden har vært veldig trauste greier, på alle måter. Samme som det har vært i hele år.

Støttes. ES er så uforutsigbar og lav kvalitet. I Obos er det i det minste den rikeste klubben som er desidert best. Og den mest bankerotte ligger sist.
Kan Brann rett og slett si i fra seg opprykket? Bare gå for å gruse Obos ligaen, år etter år?
Brannsupporter.

Nixon

På en annen side blir nedrykket ekstra surt. Vi kunne bitt godt fra oss i år og kanskje hatt et enda bedre utgangspunkt neste år. Både sportslig og økonomisk.
Rød makt på Hansa

Henrik9

Quote from: Nixon on July 18, 2022, 08:00:07 AMPå en annen side blir nedrykket ekstra surt. Vi kunne bitt godt fra oss i år og kanskje hatt et enda bedre utgangspunkt neste år. Både sportslig og økonomisk.

Salget av næringslokalene kunne vel kanskje vært unngått også, noe som ville gitt oss større og mer stabile langsiktige inntekter.

Superjack

Det er bare en god måte å få til stabile og gode inntekter - fokuser på sportslige prestasjoner.

Utenom Molde som har blitt foret med Aker/Røkke midler så er økonomisk suksess (de få som har klart det) vært basert på sportslige prestasjoner.

RBK ble rik på å være gode på trening og i kamp, over mange år.
Glimt ser ut til å klare det samme, basert på å være gode på treningsfelt og kamp.
Brannsupporter.

krakra

Tviler jeg på. Det er ikke så store inntekter Brann har tapt på nedrykket og problemet var vel at man ikke fikk finansiert nytt dekke og treningsbaner uten å ta opp lån og at man egentlig ikke kunne ta opp nye lån. Styret hadde mer eller mindre konkludert med salg før nedrykket.

Hadde vi kvittet oss med Johannessen uten nedrykket? Hadde vi fått det styret vi har? Hadde vi kvittet oss med Larsen, Strand, Taylor og Pedersen? Hadde vi sett den samme mobiliseringen fra supporterne? Hadde vi sett den samme selvtilliten hos spillerne? Hadde vi satset på Wolfe og Kniklas eller hadde man landet på at et utlån var bedre?

Lasaron

Hvem er denne Tviberg?
Tren på langskudd

Superjack

At Brann selger stadiondelen som er kommersiell er kjempelurt. Brann er ikke en kommersiell eiendomsaktør. Har ingen ting med Brann sin kjernevirksomhet å gjøre.

Jeg antar at dette området inngikk i planenen for at långivere gav tilsagn på lån. Så da hadde det en misjon. Nå er det bare tyngende for SKB.

Hadde det derimot vært sportsdelen som ble solgt ut, ville jeg vært helt imot. For da ville Brann blitt prisgitt leiekontrakter osv osv.

Nå skal Brann gjøre noe jeg tror er det smarteste de har gjort i min levetid. Ta ut verdien av de kommersielle arealene og bygge opp gode trening og kampfasiliteter.

Om de bygger stallen videre med spillere som har en utpreget vinnermentalitet og treningsvilje, så blir dette bra.
Brannsupporter.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Aha. Han har Tviberg som mellomnavn.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: krakra on July 17, 2022, 20:07:21 PMTror a-laget også må ta en diskusjon på om de egentlig vil rykke opp. Det jeg har sett av Eliteserien så langt denne runden har vært veldig trauste greier, på alle måter. Samme som det har vært i hele år.

Dette er en Brann-fakkel. Brann sine treningsfasiliteter og spilleflate er jo også i toppklasse i OBOS-sammenheng. Her kan penger spares, og på sikt kan det bli snakk om medlemsutbytte slik som på coopen.
Kanskje.

Superjack

Enig at nå må det være rom for å få inn et par av de beste yngre.

Når Brann dominerer som de gjør nå er det rart å sette innpå Moberget og Pallesen på 3-0.
Brannsupporter.

Finfin respons

En annen sak er jo at dersom vi går for opprykket blir det jo helt ufattelig tidlig sesongoppkjøring, allerede nå i august/september Med en endeløs mengde treningskamper.
Kanskje.

Corran

Quote from: Lissabon on July 18, 2022, 19:04:45 PMLa oss innse det , Brann er trolig oppe. Da må det meste av avdankede eldre skadeplagede spillere VEKK.

UT : Hove, Moberg, Pettersen/Olsen, Børsting og Crone.
INN, FRA EGEN SUPERDUPERSTALL : Børsheim, Tviberg, Tveit, Haaland, Kvinge + at Hjorteseth garanteres masse masse spilletid. Myrlid kan leies ut til f eks Sogndal, megagoalgettertalent

Hvis Kvinge utvikler seg, klar a-stallmann, Delaveris, vent
Vil påstå det er latterigt og userøst å men at en skal kvitte seg med Crone og Børsting. Du nevner dem som avdankede og skadeplagede selv om de ikke har vært skadet og er 27 år som neppe er i kategori avdanket
Viktige spillere å ha med videre sammen med en del unge
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Børsting er nja, men Crone er i alle fall en klasseback i OBOS-ligaen. Uten å ha sett alt av alle andre, så tipper jeg han er  topp 3 høyrebacker i alle fall. Han får ta noen løpeøkter med Wolfe, så blir det veldig bra i Eliteserien og.

Corran

Bør ikke gjøres noe som helst i dette vinduet
I det neste så må det komme inn en midtstopper som er like rask (minst) som Ruben og gjerne mer ballsikker.
Mulig Kolskogen kan ta den plassen.
Hove ut og Pallesen kan få være reserve

Beholder de alle midtbanespillerne og backene trengs ingen inn
Evt Moberg ut og en ung opp

På topp må Brann bestemme seg om de skal fortsette med å gi Heggebø muligheten til  utvikle seg.
Om ikke må det en spiss av samme type inn men som scorer flere mål.

I neste sommer vindu så tenker jeg kanskje noen forsvinner som må erstattes og en må igjen vurdere om en trenger ny spiss og om Kolskogen har vært god nok

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Sett bort fra divisjonsstatus, jeg tror Dyngeland er den beste keeperen vi har hatt i min tid.
Tren på langskudd

Corran

Dyngeland vikrer meget stabil og trygg.
Når har vi ikke sett ham under stort press men er nesten mer impoenerende og vanskelig å dra opp en superredning når en bare har brukt beina tidligere i kampen

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Quote from: Corran on July 18, 2022, 20:53:28 PMDyngeland vikrer meget stabil og trygg.
Når har vi ikke sett ham under stort press men er nesten mer impoenerende og vanskelig å dra opp en superredning når en bare har brukt beina tidligere i kampen



På streken er han god nok synes jeg, men jeg er ikke så veldig imponert over feltarbeidet hans. Der synes jeg han virker litt for lett. Kan bli et problem i ES.
Ballen skal fremover!

Churchill

Jeg tror ikke vi skal basere oss på at mer enn en til to av talentene i Brann, hvis man ser bort fra etablerte spillere som Wolfe, Kniklas og Hulken, tar steget opp til elitenivå. Se for eksempel på Kvinge, som sliter med å få fast plass på GRORUD.

Mange av dem er nok hypet.
...we shall never surrender.

esp123

Quote from: krakra on July 18, 2022, 19:40:40 PMBørsting er nja, men Crone er i alle fall en klasseback i OBOS-ligaen. Uten å ha sett alt av alle andre, så tipper jeg han er  topp 3 høyrebacker i alle fall. Han får ta noen løpeøkter med Wolfe, så blir det veldig bra i Eliteserien og.
Svenn Crone står faktisk med 6 målgivende så langt denne sesongen. Nest-mest i OBOS bak Fallenius og Tønne. Respektabelt fra den svakere høyresiden vår.

Nixon

Quote from: esp123 on July 18, 2022, 22:36:35 PM
Quote from: krakra on July 18, 2022, 19:40:40 PMBørsting er nja, men Crone er i alle fall en klasseback i OBOS-ligaen. Uten å ha sett alt av alle andre, så tipper jeg han er  topp 3 høyrebacker i alle fall. Han får ta noen løpeøkter med Wolfe, så blir det veldig bra i Eliteserien og.
Svenn Crone står faktisk med 6 målgivende så langt denne sesongen. Nest-mest i OBOS bak Fallenius og Tønne. Respektabelt fra den svakere høyresiden vår.

Det er jo veldig bra. Spesielt sammenlignet med Wolfe som bare står med to. Og Wolfe er vel også flere ganger i innleggsposisjon i løpet av en kamp. Men lurer litt på om det av og til kan bli for mye småspill på venstresiden mellom Wolfe, Castro og Skaanes. At kanskje det er litt av forklaringen. Men uansett all ære til dansken.

Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Churchill on July 18, 2022, 22:10:53 PMJeg tror ikke vi skal basere oss på at mer enn en til to av talentene i Brann, hvis man ser bort fra etablerte spillere som Wolfe, Kniklas og Hulken, tar steget opp til elitenivå. Se for eksempel på Kvinge, som sliter med å få fast plass på GRORUD.

Mange av dem er nok hypet.
Kan du gi oss en analyse av dem da? Nå vet jeg ikke hva du legger i "talentene i Brann", men at mer enn to av spillerne som er i Brann nå, men ikke er etablert, skal ta steget til Eliteserien er meget sannsynlig.

Lasaron

Castro er hypet. Vanligvis mener jeg at folk som føler seg omgitt av idioter, gjerne er idioten selv. Jeg føler meg omgitt av folk som skryter Castro ufortjent opp i skyene, så da er det vel jeg som tar feil. Kommentatorer og aviser er blant hyperne. Og han er god på småspill og kombinasjonsspill med lagspillere på venstrekanten.

Er det ikke slik at Brann bevisst spiller mest på venstrekanten, og når de da plutselig vrir over til høyre, eller andre årsaker vrir spillet til høyre, så får Svenn Crone mye mer rom enn Castro pleier å få? Og at det gjør det lettere for Crone å prikke inn innlegg? Men så skal de jo prikkes også, og der er Crone flink.
Tren på langskudd

Superjack

Castro er faktisk en av dem jeg frykter mest ikke holder ES nivå.

Mye fikst, nydelige enkeltdetaljer. Men jeg lar meg faktisk overraske over hvor elendige avslutningsferdigheter han fremviser til tider, og han har en veldig tendens til å gå seg inn i en mann, og ikke komme seg forbi. Mye fotarbeid, lite fremdrift.

Største aktivumet på høyrekanten er at Wolfe sammen med Skaanes / Kniklas holder veldig godt tempo og stor bevegelighet og dermed gjør det vrient for motstandere å holde styr.

Det som er positivt med Castro i forhold til Taylor er at han er mye mer villig til å bruke spillerene rundt seg. Taylor hadde veldig tunnelsyn for å få avsluttet selv.

Crone virker ofte å gjøre det enklere.


Brannsupporter.

Pete05

Quote from: Superjack on July 19, 2022, 09:07:12 AMCastro er faktisk en av dem jeg frykter mest ikke holder ES nivå.

Mye fikst, nydelige enkeltdetaljer. Men jeg lar meg faktisk overraske over hvor elendige avslutningsferdigheter han fremviser til tider, og han har en veldig tendens til å gå seg inn i en mann, og ikke komme seg forbi. Mye fotarbeid, lite fremdrift.

Største aktivumet på høyrekanten er at Wolfe sammen med Skaanes / Kniklas holder veldig godt tempo og stor bevegelighet og dermed gjør det vrient for motstandere å holde styr.

Det som er positivt med Castro i forhold til Taylor er at han er mye mer villig til å bruke spillerene rundt seg. Taylor hadde veldig tunnelsyn for å få avsluttet selv.

Crone virker ofte å gjøre det enklere.


Castro har vel med jevne mellomrom forsøkt seg i ES uten å lykkes. Hans egenskaper kommer best til sin rett mot svakere motstand og med lag som dominerer spillet. Ser du på hans forsøk så blir han veldig avkledt av bedre backer/stoppere. Han elsker å drible men bruker dessverre ofte litt for mye tid på høyere nivåer.

Det er ofte utfordringen med de som «må» drible litt før de sender ball videre. Det går greit mot svakere motstand men når tempo øker og ball går raskere er det ofte at de spillerne faller igjennom, selvfølgelig unntatt de aller beste. Jeg tror dessverre ikke Castro er i den siste kategorien. Er vel noe som heter at det det enkle er ofte det beste...

Nixon

Jeg føler meg heller ikke sikker på Castro i divisjonen over. Men om han flopper og spiller OBOS for en annen klubb i 2024, så vil jeg likevel si at overgangen var en suksess på helt rett tidspunkt.
Rød makt på Hansa

Superjack

Castro har vært veldig rett på venstrekanten i år.
Så han er absolutt ikke flopp.

Er vel ingen flopper i årets Brannstall.

Litt spennende det Grønner sier i Ba, om at mange gode spillere i ES ser hva som skjer i Brann og kan tenke seg å være med i oppturen.

Kanskje det kan komme en spennende spiller inn i sommer som vi ikke har tenkt på? Spesielt om det er i alder 20-22 er det kjempespennende
Brannsupporter.

fortune

Quote from: Lasaron on July 18, 2022, 20:40:15 PMSett bort fra divisjonsstatus, jeg tror Dyngeland er den beste keeperen vi har hatt i min tid.

Ifølge BT-børsen er Dyngeland ikke særlig bra, med sine 4,87 poeng så langt. Slik blir det gjerne når man har innstillingen om at keepere først og fremst skal redde skudd, da vektlegges ikke lav tabbefrekvens, sweeping og egenskaper med ballen i beina noe særlig.

I BTs bok er sannsynligvis de Gea som verdens beste keeper, til tross for at han tvinger lagene han spiller på til å forsvare seg som bunnlag.
First is first, second is nothing

Lasaron

Dyngeland har hatt mange gode redninger i det siste også. I tillegg til det andre. BT kan ta seg en bolle.
Tren på langskudd

Go Up