• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Jerv, Onsdag 15.12.2021 - Intility arena - Oslo

Started by Superjack, December 13, 2021, 10:57:10 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Det beste me kan håpa på er ein straffekonk, som blir tapt
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Sakor skal bare TA BALLEN men er treg, feig og slapp.
Gå av.

Christian


Spelaren

Der er det over.
I nærmeste hjørnet på bundesligakeeperen vår. Siverts forsvarsspill på Voss Cup-nivå.
Gå av.

osoerli

Finne og Rasmussen kan få krypa nakne heim til Torgalmenningen, og der kan dei få rullast i tjære og fjær
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

December 15, 2021, 21:27:40 PM #155 Last Edit: December 15, 2021, 21:29:23 PM by Spelaren
Hjelper lite. 30 minutter for sent. Ok, men konken taper vi. ETT FORBANNET MÅL TIL NO.
Gå av.

osoerli

December 15, 2021, 21:28:43 PM #156 Last Edit: December 15, 2021, 21:30:42 PM by osoerli
Dangerous Dan er du her? Det burde faktisk vera di oppgåve å fortelja straffeskyttarane korleis Øvretveit går på straffar. Du kan få krypa heim saman med Horneland
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Christian

Dette er det sykeste. Men det blir jo tap i straffekonken.

krakra

Quote from: stigh on December 15, 2021, 21:14:16 PM
Quote from: krakra on December 15, 2021, 21:11:37 PMDette er bra. Hadde vi reddet plassen skulle vi fortsatt med samme gjengen. Kontinuitet er så jævla bra. Nå kan de rydde opp litt. Få ut søpla og bygg laget rundt Heggebø, Kniklas, Wolfe, Kolskogen og Larsen.

Bare synd at Heggebø, kniklas, wolfe kommer til å forsvinne når vi rykker ned.

Gøy med litt spenning, men Brann ryker i straffekonken, og bra er det.
Selvfølgelig gjør de ikke det. Hvorfor skulle de det?

Spelaren

Jerv scorer jo på alt de får, omtrent. Konken går på trynet de luxe.
Gå av.

Billy Elliott

Kunne de ikke bare tapt etter ordinær tid da? Alle vet at straffekonken går til helvete. Blir fornøyd om de klarer å sette en straffe.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

wintersleep


Nixon

Var det lette mål vi slapp inn. Vanskelig å se over banen.
Rød makt på Hansa

pidre

Tipper vi har ca 1% sjangse til å vinne straffekonken.
Saludar a los monos!

Spelaren

Gå av.

pidre

Saludar a los monos!

fortune

First is first, second is nothing

pidre

Saludar a los monos!

Billy Elliott

December 15, 2021, 21:58:20 PM #168 Last Edit: December 15, 2021, 22:00:21 PM by Billy Elliott
Ok, så vi har nesten et helt lag som er eksperter på straffer, unntatt de vi faktisk bruker på straffer til vanlig.

Jeg sier det igjen, hadde bare Finne eller Rasmussen giddet å bruke en halv kalori på å tenke seg pittelitt om før de tok straffene sine så hadde vi vunnet dette lett og fortjent. Det gadd de ikke, da blir det bingo. Bingoen tapte vi, og straffen blir OBOS.

Det kan godt være Kniklas, Heggebø, Wolfe, osv. er superlojale, men at det kommer til å være mye interesse for dem er det liten tvil om. Så spørs det hvor mange millioner i bud SKB kan stå imot før de faktisk må vurdere salg.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gud

Hoder må rulle. Regner med at Vibeke Johannesen sitter rimelig utrygt nå.

esp123

Heltne Nilsen er ikke mye taper. Jeg er ikke hans største fan, men han spiller en helt enorm kamp. Scorer 4-4, og har baller nok til å ta siste straffe.

Denne kampen oppsummerer sesongen. Vi sløser med sjanser, tabber oss ut, alt ser død og begravet, men vi sikrer oss en ny mulighet. Men så måtte det gå som det gikk. Taylor så helt vettskremt ut etter hver gang Brann traff. Det at han ikke tar straffe før som nummer 9(?), sier alt. Jeg tror jeg nesten hadde valgt Grill foran han.

krakra

Quote from: esp123 on December 15, 2021, 22:02:08 PMHeltne Nilsen er ikke mye taper. Jeg er ikke hans største fan, men han spiller en helt enorm kamp. Scorer 4-4, og har baller nok til å ta siste straffe.

Denne kampen oppsummerer sesongen. Vi sløser med sjanser, tabber oss ut, alt ser død og begravet, men vi sikrer oss en ny mulighet. Men så måtte det gå som det gikk. Taylor så helt vettskremt ut etter hver gang Brann traff. Det at han ikke tar straffe før som nummer 9(?), sier alt. Jeg tror jeg nesten hadde valgt Grill foran han.
Heltne Nilsen, Kristiansen og Knutsen er den eneste av de over 25 år jeg syns er særlig viktig å beholde egentlig.

krakra

December 15, 2021, 22:08:56 PM #172 Last Edit: December 15, 2021, 22:10:38 PM by krakra
Quote from: Gud on December 15, 2021, 22:01:31 PMHoder må rulle. Regner med at Vibeke Johannesen sitter rimelig utrygt nå.
Det går rett og slett ikke an at Johannessen blir. De kan mene hva faen de vil om hvor flink hun er, men det går rett og slett ikke an at en sånn sesong ikke får konsekvenser for en daglig leder som har gjort seg så sentral i også det sportslige arbeidet. Det er umulig.

Men i Brann går det sikkert an. Det er jo hele greien med Brann. Masse ledere som ikke forstår noen verdens ting av konseptet lederskap.

Billy Elliott

Jeg må for øvrig gjenta en ting til, fy faen så deilig det hadde vært å bare ha litt Brann-flaks en gang livet.

Sandstøs første kommentar etter kampen var: - Vi hadde griseflaks i 90 minutter.

Hederlig anerkjent av han.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123

Quote from: krakra on December 15, 2021, 22:06:25 PM
Quote from: esp123 on December 15, 2021, 22:02:08 PMHeltne Nilsen er ikke mye taper. Jeg er ikke hans største fan, men han spiller en helt enorm kamp. Scorer 4-4, og har baller nok til å ta siste straffe.

Denne kampen oppsummerer sesongen. Vi sløser med sjanser, tabber oss ut, alt ser død og begravet, men vi sikrer oss en ny mulighet. Men så måtte det gå som det gikk. Taylor så helt vettskremt ut etter hver gang Brann traff. Det at han ikke tar straffe før som nummer 9(?), sier alt. Jeg tror jeg nesten hadde valgt Grill foran han.
Heltne Nilsen, Kristiansen og Knutsen er den eneste av de over 25 år jeg syns er særlig viktig å beholde egentlig.

Det er bøttevis av mentalitet og innsats i dette laget. De gir seg aldri. De mangler bare kvalitet og erfaring. Det kommer.

Når Blomberg setter ballen i krysset og Kolskogen smiler før han skal ta straffe. Simba som tar Jorginho-straffe. Det er sånne gutter som blir god.

Huff

Jeg så ikke ekstraomgangene. For første gang klarte jeg ikke å se ferdig en Brann-kamp.

Det jeg så i ordinær tid er helt vilt. Av kampene jeg har sett der et lag har hatt et så stort spille- og sjansemessig overtak uten å vinne så tror jeg at jeg kan telle tilsvarende kamper på en hånd. Og, jeg har sett fotball i 30 år. I dag er det totalt utrolig at Brann ikke vinner med kalassifre etter full tid, men sesongen under ett er så dårlig at nedrykket er fortjent.

krakra

Quote from: esp123 on December 15, 2021, 22:12:45 PM
Quote from: krakra on December 15, 2021, 22:06:25 PM
Quote from: esp123 on December 15, 2021, 22:02:08 PMHeltne Nilsen er ikke mye taper. Jeg er ikke hans største fan, men han spiller en helt enorm kamp. Scorer 4-4, og har baller nok til å ta siste straffe.

Denne kampen oppsummerer sesongen. Vi sløser med sjanser, tabber oss ut, alt ser død og begravet, men vi sikrer oss en ny mulighet. Men så måtte det gå som det gikk. Taylor så helt vettskremt ut etter hver gang Brann traff. Det at han ikke tar straffe før som nummer 9(?), sier alt. Jeg tror jeg nesten hadde valgt Grill foran han.
Heltne Nilsen, Kristiansen og Knutsen er den eneste av de over 25 år jeg syns er særlig viktig å beholde egentlig.

Det er bøttevis av mentalitet og innsats i dette laget. De gir seg aldri. De mangler bare kvalitet og erfaring. Det kommer.

Når Blomberg setter ballen i krysset og Kolskogen smiler før han skal ta straffe. Simba som tar Jorginho-straffe. Det er sånne gutter som blir god.
Ja, alle disse er under 25 år.

Pedersen, Strand, Hove, Gerson, Holmen Johansen, Sané og Taylor bør ut. Sakor og Skaanes kan gjerne bli, men jeg blir ikke lei meg hvis de forsvinner for å være ærlig.

Det er stort sett hos unggutta at mentaliteten sitter. De er forbildene, de er tøffingene. Med unntak av Knudsen, Kristiansen og Heltne Nilsen.

Av de som skulle være "ledere" i starten av sesongen, så har faktisk samtlige sviktet. Fra styreleder til tredjekaptein. Kapteinsteamet ved sesongstart var Pedersen, Strand og Barmen. Piss, piss og søppel.

Huff

Quote from: esp123 on December 15, 2021, 22:12:45 PMNår Blomberg setter ballen i krysset og Kolskogen smiler før han skal ta straffe. Simba som tar Jorginho-straffe. Det er sånne gutter som blir god.

Tror to av disse forsvinner. Tipper Simba vil videre, og tipper Blomberg forsvinner fordi jeg tror Horneland ikke vil ha han med videre.

Belfort

Fy faen, dette er tungt! Vi fikk en gylden sjanse til å redde plassen, men vi misbruker den så jævlig. Hvordan i helvete det er mulig å ikke vinne mot dette Jerv laget, er ikke til å fatte og begripe

Billy Elliott

Mange vil nok nå rable gal om alle som må gå, men det er viktig å plassere ansvaret for dette nedrykket der det hører mest hjemme; hos den totalt inkompetente Kåre Ingebrigtsen og mannen som bare måtte hasteansette han, Rune Soltvedt.

Nå er jo disse forlengst sparket på hodet ut, derfor er det sikkert mest fristende å peke på andre (som selvfølgelig også har gjort feil), men dette skal først og fremst legges på de to som styrte det sportslige nivået til denne klubben i dass på rekordtid.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Ingen som kommer ut. Sier litt om de såkalte lederne i klubben. Feige.

esp123

Quote from: krakra on December 15, 2021, 22:16:50 PM
Quote from: esp123 on December 15, 2021, 22:12:45 PM
Quote from: krakra on December 15, 2021, 22:06:25 PM
Quote from: esp123 on December 15, 2021, 22:02:08 PMHeltne Nilsen er ikke mye taper. Jeg er ikke hans største fan, men han spiller en helt enorm kamp. Scorer 4-4, og har baller nok til å ta siste straffe.

Denne kampen oppsummerer sesongen. Vi sløser med sjanser, tabber oss ut, alt ser død og begravet, men vi sikrer oss en ny mulighet. Men så måtte det gå som det gikk. Taylor så helt vettskremt ut etter hver gang Brann traff. Det at han ikke tar straffe før som nummer 9(?), sier alt. Jeg tror jeg nesten hadde valgt Grill foran han.
Heltne Nilsen, Kristiansen og Knutsen er den eneste av de over 25 år jeg syns er særlig viktig å beholde egentlig.

Det er bøttevis av mentalitet og innsats i dette laget. De gir seg aldri. De mangler bare kvalitet og erfaring. Det kommer.

Når Blomberg setter ballen i krysset og Kolskogen smiler før han skal ta straffe. Simba som tar Jorginho-straffe. Det er sånne gutter som blir god.
Ja, alle disse er under 25 år.

Pedersen, Strand, Hove, Gerson, Holmen Johansen, Sané og Taylor bør ut. Sakor og Skaanes kan gjerne bli, men jeg blir ikke lei meg hvis de forsvinner for å være ærlig.

Det er stort sett hos unggutta at mentaliteten sitter. De er forbildene, de er tøffingene. Med unntak av Knudsen, Kristiansen og Heltne Nilsen.

Av de som skulle være "ledere" i starten av sesongen, så har faktisk samtlige sviktet. Fra styreleder til tredjekaptein. Kapteinsteamet ved sesongstart var Pedersen, Strand og Barmen. Piss, piss og søppel.

Jeg er på ingen måte uenig. Jeg tror alle de du nevner forsvinner utenom Hove og Strand. Det er heldigvis OBOS-klausuler i alle kontraktene, så det blir solide lønnskutt på gjengen.

Brann har et fundament, noe å bygge videre. Brann rundspilte Jerv fullstendig idag. OBOS-ligaen tredjebeste lag. Litt mer kvalitet fremme i banen, så tror jeg dette blir er enkelt opprykk.

krakra

Quote from: Billy Elliott on December 15, 2021, 22:19:30 PMMange vil nok nå rable gal om alle som må gå, men det er viktig å plassere ansvaret for dette nedrykket der det hører mest hjemme; hos den totalt inkompetente Kåre Ingebrigtsen og mannen som bare måtte hasteansette han, Rune Soltvedt.

Nå er jo disse forlengst sparket på hodet ut, derfor er det sikkert mest fristende å peke på andre (som selvfølgelig også har gjort feil), men dette skal først og fremst legges på de to som styrte det sportslige nivået til denne klubben i dass på rekordtid.
Selvfølgelig, men Vibeke Johannessen var involvert her også.
For øvrig har Daniel Pedersen vært en elendig kaptein lenge før Kåre Ingebrigtsen kom. Dette er andre gangen han rykker ned på tre år, som kaptein. Kan ikke unnskylde lederne i spillergruppen heller. Strand som kaptein er jo bare tull.

Spelaren

Er ingen som har baller til å komme ut og prate med pressen. Totalt ryggradsløs gjeng, hvorfor i all verden bruker tusenvis av oss tid på denne gjengen med drittunger?
Åh, hurra - en dansk bruktbilselger er først ut. Han er jo ekspert på nedrykk så passer vel fint.
Gå av.

esp123

Jeg har da lest sitater fra Bård Finne etter kampen.

Billy Elliott

Både Grevstad, Horneland, Sivert, Finne og Heggebø har i alle fall snakket på TV.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Gå av.

Lasaron

Syk kamp. Sorgen!

Kampen oppsummerer på mange måter sesongen. Det bor mye i laget. Innsatsen og tapperheten er stor. De gir ikke opp. Men de er kvalitativt for dårlige i boksene og for dårlige i skallen.

Vi fortjente ikke å tape denne kampen, slik den utspilte seg. Men vi fortjente å rykke ned.

Positivt at de unge og lokale stod mest fram.
Tren på langskudd

krakra


Nixon

Det er ikke mye mer å si om denne kampen enn det som har blitt sagt. Med normal uttelling etter spill, sjanser og straffer, hadde vi vunnet komfortabelt. Men når vi ikke gjør det, er det fullt fortjent sesongen sett under etter vi rykker ned.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: krakra on December 15, 2021, 23:07:37 PMHar Strand eller Pedersen uttalt seg?

Nei

«Kapteinene» har glimret med sitt fravær.

De virkelige med ryggrad, Nilsen, Pallesen og til og med Hove og Robert Taylor uttalte seg.

Synest forresten vår sportssjef Jimmi og trener Horneland er dem som prater best for seg av lederne.
Brannsupporter.

Hatleking

Tidenes sjukaste kamp. Er heilt knust. Var uverkeleg å følgje med på alle vendingane. Vanskeleg å tenkje på framtida, men håpar for all del at ein held fram med å satse på dei unge. Så er det ein del som gjerne kan forlate klubben.

Lasaron

Quote from: Superjack on December 16, 2021, 00:08:18 AM
Quote from: krakra on December 15, 2021, 23:07:37 PMHar Strand eller Pedersen uttalt seg?

Nei

«Kapteinene» har glimret med sitt fravær.

De virkelige med ryggrad, Nilsen, Pallesen og til og med Hove og Robert Taylor uttalte seg.

Synest forresten vår sportssjef Jimmi og trener Horneland er dem som prater best for seg av lederne.

Det er mulig at Pedersen ikke var med. Om kaptein Strand ikke har uttalt seg til noe media, så er jo det litt rart.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on December 16, 2021, 06:48:48 AM
Quote from: Superjack on December 16, 2021, 00:08:18 AM
Quote from: krakra on December 15, 2021, 23:07:37 PMHar Strand eller Pedersen uttalt seg?

Nei

«Kapteinene» har glimret med sitt fravær.

De virkelige med ryggrad, Nilsen, Pallesen og til og med Hove og Robert Taylor uttalte seg.

Synest forresten vår sportssjef Jimmi og trener Horneland er dem som prater best for seg av lederne.

Det er mulig at Pedersen ikke var med. Om kaptein Strand ikke har uttalt seg til noe media, så er jo det litt rart.

Pedersen og Kristiansen var på tribunen, ifølge Ballspark.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Trist at kapteinsrollen i Brann er redusert til en seremoniell greie, i stedet for at den ekte lederen kan ha bindet og sørge for at ledelsen blir enda mer effektiv. At det er blitt værende slik er Horneland sin feil. At medspillerne løper ut på der og ser at kapteinene våre ikke utøver lederskap kan neppe være særlig oppløftende. Ei heller at de til stadighet unngår vanskelige intervjuer. At Sønnen (og Pallesen og Heggebø) har lederegenskaper er jo bra, men det blir forvirrende for spillerne med dette kapteinsstyret. Når de står i sirkel, hvem snakker da? Hvem hører spillerne på? Osv.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on December 16, 2021, 08:25:41 AMTrist at kapteinsrollen i Brann er redusert til en seremoniell greie, i stedet for at den ekte lederen kan ha bindet og sørge for at ledelsen blir enda mer effektiv. At det er blitt værende slik er Horneland sin feil. At medspillerne løper ut på der og ser at kapteinene våre ikke utøver lederskap kan neppe være særlig oppløftende. Ei heller at de til stadighet unngår vanskelige intervjuer. At Sønnen (og Pallesen og Heggebø) har lederegenskaper er jo bra, men det blir forvirrende for spillerne med dette kapteinsstyret. Når de står i sirkel, hvem snakker da? Hvem hører spillerne på? Osv.

Nå er sesongen over.
Tror det blir helt nytt kapteinsteam i Obos sesongen 2022.

Brannsupporter.

Leffen

Fortsatt i sjokk over at vi tapte den kampen. Der vi sto i tåken så vi ballen to ganger i første omgang. Så ofte var Jerv over midtstreken. Seff ble det mål. To brente straffer. Hovemist. Ellevilt comeback. To ganger! Straffebonanza. Gikk som det måtte gå.

Mange sier at vi ikke rykket ned i går men det gjorde vi da for fanden! Sesongen har vært er mareritt men vi hadde en alle tiders mulighet. Og leverte bra på mange vis. Allikevel ble det sullet vekk. Hadde vi holdt oss er jeg temmelig sikker på at det hadde vært mange år til vi var i nedrykkssumpen igjen. Nå OBOS. Og maks mobilisering fra alle lag vi møter. Kommer til å bli en lang og pinefull sesong igjen. Men vi går opp! Klart vi gjør

Nixon

https://www.bt.no/fotball/i/MLpLzM/det-har-vaert-det-verste-aaret-i-mitt-liv

Reagerte på at Robert var så langt bak i køen over straffeskyttere i går. Men han ba om å få slippe fordi han var så utslitt etter 120 minutter. Og så skinner det jo tydelig gjennom at det ikke bare var i beina, men også i hodet. Man kan si mye om finnen, men virker som at han i år nesten har brydd seg i overkant mye og at det har hemmet han.
Rød makt på Hansa

Leffen

December 16, 2021, 13:43:11 PM #198 Last Edit: December 16, 2021, 13:48:07 PM by Leffen
Feil

Go Up