• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

LSK - Brann, lørdag 11..september 2022, klokken 18.00

Started by Nixon, September 06, 2021, 17:00:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Veldig bra av dansken i forkant. Trodde han skulle vært bedre defensivt enn offensivt.

Nixon

Herlig mål av Finne!! Og like herlig løp med ball av Japhet. Men hvordan så det ut bak han på den første dragningen? Så litt risikabelt ut.

Pokker!!
Rød makt på Hansa

krakra


Nixon

Ser dumt ut. Men hadde Grill hatt en sjanse på den buen? Tror det hadde blitt mest for syns skyld.

Men burde ikke Pallesen konsentrert seg litt mer om mann og mindre om ball?
Rød makt på Hansa

krakra

Han når vel opp til tverrligger? Så det er jo bare å stå der? Eventuelt hoppe opp i tide.

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Nydelig mål, men det er verre forsvarsspill enn vi er vant til i Brann. De forlater jo bare hele det farligste rommet og lar Heggebø gjøre hva han vil.

Henki

Hvis det er noe tidspunkt man skal være stålkonsentrert i kontringene så er det nå. LSK kommer til å kjøre alt fremover.
Ballen skal fremover!

Nixon

Må være den enkleste målgivende som Sønnen har fått!:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa


Henki

Ballen skal fremover!

Nixon

Som natt og dag fra forrige kamp. Egentlig ganske utrolig at det kan variere sånn. Det sier vel kanskje litt om hvor mye den fest-saken tæret på.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Fy faen så deilig, det beste siden gullet. Seier som betyr enormt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

De greide det. Overraskende!

Fin matchplan. Det nye:

Effektive bakrom og kontringer.
Viktig årsak: Balltryggheten til Grill og at de gjør som i Radlingers dager. Åpner opp store rom ved å invitere LSK til å presse høyt.
Eksempel 2-1-målet.

Og Heggebø da. Hallo.
Kanskje.

krakra

For en legende Heggebø er. En støpeskje for den nye Brannkulturen håper jeg.

Lasaron

Deilig. Jeg kom inn på stillingen 1-1. Heggebø sitt mål var ikke bare dårlig forsvar av Lillestrøm. Han gjør en kroppsfinte der.

Det er håp nå.

Siden jeg bare så siste del, fint om noen kan si noe om hvordan Japhet og Grill greide seg.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on September 11, 2021, 19:01:15 PMDeilig. Jeg kom inn på stillingen 1-1. Heggebø sitt mål var ikke bare dårlig forsvar av Lillestrøm. Han gjør en kroppsfinte der.

Det er håp nå.

Siden jeg bare så siste del, fint om noen kan si noe om hvordan Japhet og Grill greide seg.
Det er og et godt løp fra Finne, men de tømmer hele rommet foran mål og det ikke imponerende.

Spelaren

Deilig. Hadde vært så typisk med alle de brente sjansene, som ved forrige nedrykk.

Og Heggebø, ja. Når scoret en Brann-spiller sist etter å ha mottatt ballen på egen halvdel og satt fart framover?
Gå av.

Spelaren

Gå av.

Finfin respons

September 11, 2021, 19:13:23 PM #70 Last Edit: September 11, 2021, 19:16:55 PM by Finfin respons Reason: Svidd Grill?
Quote from: krakra on September 11, 2021, 19:03:59 PM
Quote from: Lasaron on September 11, 2021, 19:01:15 PMDeilig. Jeg kom inn på stillingen 1-1. Heggebø sitt mål var ikke bare dårlig forsvar av Lillestrøm. Han gjør en kroppsfinte der.

Det er håp nå.

Siden jeg bare så siste del, fint om noen kan si noe om hvordan Japhet og Grill greide seg.
Det er og et godt løp fra Finne, men de tømmer hele rommet foran mål og det ikke imponerende.

Ja. Ekstremt bra løp av Finne. Han drar med seg to spillere og åpner opp voldsomme rom.

Grill finfin. Men mulig en tabbe på 1-1 (eller var det 2-2?) målet, han tror ballen går over og vi ser som i sakte film at den går inn.

Syns Jeff var veldig god, flere raid rett og slett.
Kanskje.

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Spelaren on September 11, 2021, 19:05:07 PMJaphet sang med, forresten?

Allerede assimilert bergenser! Han var god i dag. Startet litt usikkert, men spilte seg godt opp. Vet ikke helt hvor rask han egentlig er, men han er såpass god med ball at han kan bli en viktig brikke for oss fremover. Ingen grunn til at ikke han skal starte neste gang.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Den spissprestasjonen til Heggebø i kveld må være en av de beste av en spiller i Brann-drakt på veldig mange år.

Alle kommer til å snakke om målet, men den målgivende til Finne; herrejemeni! Det der er høy, høy klasse.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Billy Elliott on September 11, 2021, 19:20:53 PMDen spissprestasjonen til Heggebø i kveld må være en av de beste av en spiller i Brann-drakt på veldig mange år.

Alle kommer til å snakke om målet, men den målgivende til Finne; herrejemeni! Det der er høy, høy klasse.

Det var vel Sønnen som hadde målgivende til Finne.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Klikk-klakk-assist og scoring etter raid fra midtbanen på Heggebø altså. Kanskje Heltne Nilsen burde lagt til Messi i beskrivelsen sin?

Brannfakkel

Ekstremt deilig seier! Alt for lenge siden jeg har kjent på en slik god følelse etter en Brannkamp. Det skyldes nok den viljen Brann viser under hele kampen. Selv med en og to reduseringer klarer de å mobilisere og slå tilbake! Jeg håper vi får se mer av dette i kampene fremover!

Giles

Glad jeg tok feil, vel fortjent seier selv om alt kunne skjedd der på slutten.

pidre

Saludar a los monos!

Huff

Brann vant, de våget, de kjempet, de angrep, de slo tilbake og viste moral da motgangen slo dem i trynet. De vant en kamp der de verken hadde flaks eller vant fordi motstanderen var usedvanlig hjelpesløs, de vant fordi de var best. Når skjedde dette sist?


Kagain

Quote from: krakra on September 11, 2021, 17:04:56 PMIkke en tillitsvekkende første involvering fra dansken. Hvor høy er han egentlig? Så temmelig liten ut i duellen med Lehne Olsen, som ikke er så høy?

Mener å huske at dansken var 179 på sokkelesten eller noe. Tror jeg påpekte noe om hvor kort han var i en eller annen tråd, spesielt siden han ble markedsført som stopper. Men da var det noen som mente at han ikke kom til å spille stopper, men høyreback...

Norlings Hund 2


Kagain


krakra

Nå håper jeg man beholder beina på jorda og husker at man fortsatt er et bunnlag. Registrerer at mange er superpositive etter denne kampen (og noen gir absurd nok Kåre Ingebrigtsen æren) og mener vi dominerte og viste at vi er for gode til å rykke ned.

Det var én seier. Den utgjorde vår tredje seier på 18 kamper. Vi dominerte ikke. Vi herjet ikke med LSK. Vi var gode, og vant fortjent, men det er ingen grunn til å ta av. Det er helt avgjørende at laget er hyperfokusert mot TIL. Slår vi dem også begynner det å ligne noe. Men dette er fortsatt skjøre greier.

Lasaron

Psykologien er så viktig at begge deler er riktig samtidig:

- Vi er gode nok til å holde oss, og vel så det.
- Vi er ikke for gode til å rykke ned.

Vinner vi mot Tromsø er fortsatt faren for nedrykk akutt.
Tren på langskudd

Pete05

Vi spilte en helt ok kamp, verken mer eller mindre. Det er spesielt to områder vi er ekstremt dårlig på, balltap og pasninger. Det er ingen andre lag som er i nærheten av våre tall på området.


306Acc. passes 210 (69%)

Long balls 20/59 (34%)

Crosses 2/23 (9%)

Possession lost
165

Alle tall fra SofaScore (Fotmob har omtrent samme tall). Den bakre firer har omtrent tall som resten av lagene (de har lavere pasnings% pga at de ofte måker ball vekk. Det som skremmer er tallene til vår midtbane (SHN går litt under radaren som de bakre fire). Strand og Pedersen er langt under pari, spesielt Strand. Han har både svært mange balltap og i tillegg en pasningsprosent som må være ES dårligste (lavt 60-tall). Til sammenligning ligger de beste på over 90%, normalen er på 80-tallet i denne rollen. Det hjelper lite å løpe mye dersom du A) mister ball, eller B) sentrer den vekk.

Men laget som helhet er dårlig på pasninger så det er mye å hente på disse områdene. Kanskje har det noe med samspillet å gjøre slik at vi kan håpe på en forbedring utover høsten?


Nixon

Tviler på at Brann reiser opp til Tromsø og føler seg som favoritter.
Og godt er det!
Rød makt på Hansa

Go Up