• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger Vinteren 21/22

Started by Kagain, September 01, 2021, 15:12:04 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: esp123 on March 30, 2022, 19:23:49 PMDet er ikke unormalt at 17-åringer tar nivået i OBOS. Og Holten virker å ha fysikken til det ihvertfall. Ingenting ville vært bedre enn om han fikk spilletid i år.

Hvis vi skal tenke utvikling, så har han ihvertfall uendelig mye mer utbytte av å sitte på benken i OBOS enn det Kolskogen har.
Men vi mangler ikke stoppere med fysikken i orden. Vi mangler stoppere med fart.

Nixon

Quote from: Pyton on March 30, 2022, 17:43:32 PM
Quote from: Falkman on March 30, 2022, 17:25:07 PMHaugen til Ålesund. Har planer om å utfordre nedrykkskongen Skaanes kan det virke som..

LAN skal bygge opp igjen «gamle» Brann 😂. Lykke til

Haugen og Barmen... Utelivet der oppe kommer til å hente seg greit inn igjen etter pandemien nå!;)

Ellers er utlånet til Moonga bekreftet. Tipper det er det siste vi har sett til svensken i Brann.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Kanskje den største arven etter Simba blir det ikoniske bildet med Kniklas?
Tren på langskudd

Gulløl

Värnamo skal ha sikret seg en opsjon på å kjøpe Simba. Tror vi har sett Simba i Brann trøyen for siste gang.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 30, 2022, 20:22:33 PM #1554 Last Edit: March 30, 2022, 20:36:51 PM by Gulløl
Da er det 27 timer til overgangsvinduet stenger. Hva mer er det en mulighet for kan skje, ut eller inn i troppen ? Også det med mindre sannsynlighet.

Ut:

- Delaveris finner seg en klubb han får spille for ? Den mest sannsynlige spilleren det kan skje noe rundt.

- Blomberg blir vel. En liten mulighet for utlån.

- Skaanes er bak i køen blant mange indreløpere. Er han fornøyd med det ? En liten mulighet for at noe kan skje.

- Olsen Pettersen. Skadet og lite attraktiv for tiden. En liten mulighet for at noe kan skje.Trenger absolutt tillit og spilletid i en klubb når han blir skadefri.

- Holmen Johansen. Siden han er så dyr i drift slipper vel Brann han omgående om han vil avslutte kontrakten selv om Olsen Pettersen er skadet for tiden. Langt rimelige keeperreserve for Holmen kan skaffes. Liten sannsynlig for at det skjer noe men skal ikke utelukkes.

Inn:

- Midtstopper erstatter for Kolskogen ?? Selv om Horneland gir uttrykk for at han er fornøyd med dekningen på midtstopperplass skal vi ikke utelukke at noe kan skje.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Quote from: krakra on March 30, 2022, 19:47:33 PM
Quote from: esp123 on March 30, 2022, 19:23:49 PMDet er ikke unormalt at 17-åringer tar nivået i OBOS. Og Holten virker å ha fysikken til det ihvertfall. Ingenting ville vært bedre enn om han fikk spilletid i år.

Hvis vi skal tenke utvikling, så har han ihvertfall uendelig mye mer utbytte av å sitte på benken i OBOS enn det Kolskogen har.
Men vi mangler ikke stoppere med fysikken i orden. Vi mangler stoppere med fart.

« - Rasmus har gode forutsetninger for å bli en veldig god midtstopper. Han er stor, sterk, har bra fart og er god med ballen, både på lange og korte pasninger, sier El Fakiri. »

Høres rimelig komplett ut.

Billy Elliott

Det er blitt fullstendig overbefolket på midtbanen igjen, så tipper det mest sannsynlige i morgen er en av indreløperne ut. Enten Rasmussen eller FHM for et betydelig millionbeløp til en ES-klubb.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Quote from: Lissabon on March 30, 2022, 18:26:19 PMEr det noen som har noen tanker om hvilke alternativer som er realistisk på stopperplass ved behov. ?

Å spille midtstopper krever konsentrasjon og som stopper er erfaring en fordel. Man må være på tå hev hvert sekund, ligge riktig og følge med. Passe på offsidelinjen, vite når man skal rykke ut, holde igjen osv.

Skal han bruke Ruben ved behov ? Tviler på at Rasmus Holten er klar for dette ennå. Sønnen er heller ikke vant med den rollen.  Hove er skadet og det kan ta lang tid før han egentlig er klar.

Moberg er heller ikke vant med å spille der ofte. Steinseide har vi ikke hørt noe om i det siste.

Derfor mener jeg det ikke er noen åpenbare vikarer klare. Svært overraskende om man er komfortabel med situasjonen.

Hadde faktisk forventet en ny inn slik situsjonen er,nå er det 1 døgn igjen før vinduet lukkes.

Uansett hva de gjør så er det nok en skrape i lakken på Brann. Det skulle ikke forundre meg om de gjentar historien fra i fjor med at de overkompenserer noe voldsomt med å kjøpe stoppere til overgangsvinduet åpner igjen. Vi var flere da som pekte på at etter salget av Löfgren så var det altfor tynt der bak. Brann hentet vel Krogh Gerson rett før overgangsvinduet våren 2021 stengte. Så det er ikke utenkelige at det er noe annet skadeplaget noe som Brann kan hente inn. Yaw Eystein har lagt opp pga. skader, så de får nok ikke han inn, men Aleksander Solli spiller vel fremdeles for Vadmyra, så...

Ellers har vel ikke Gojko Ivković hatt en klubb på en stund (siste jeg kan finne er kamper for Lysekloster i 2017, men det er jo ikke problematisk om det brenner for myr på dass), så man kan jo dra en Yaya med han.

Andre lokale tidligere talenter som kanskje kan la seg friste er Szymon Walczak. Riktignok gikk han til Florø i februar dette året, men et par millioner i den retningen kan løse floken. Eventuelt et par millioner i retning Löfgren da han allerede er kjent for klubben.

Om jeg skal være litt mer seriøs og ikke fullt så karikaturmessig kynisk så tror jeg nok at det er en danske eller to som kanskje kan tenke seg å skifte beite nå, være backup og slikt. Jeg tror jeg har listet dem opp tidligere, men en av dem vil jo være Nikolaj Lyngö. Eventuelt Andreas Kaltoft.

Personlig mener jeg at med så få stoppere (noe jeg ikke trodde at jeg skulle si bare for et halvt år siden) så er det risikosport å låne ut Kolskogen. Tror kanskje også dette er det siste man har sett av han i Brann denne gangen. Om Hove noensinne blir frisk nok igjen, så er han sikkert en god backup, men akkurat nå er ikke det mulig.

Det eneste håpet er at dette kan føre til litt samme situasjon som da Kniklas kom, at ungfoler får sjansen. Bruk den fordømte B-listen, liksom. Eller bare ha Holten i bakhånd for Pallesen Knudsen, og satse på at Skovgaard holder seg frisk og leverer greit.

Quote from: Gulløl on March 30, 2022, 20:02:19 PMVärnamo skal ha sikret seg en opsjon på å kjøpe Simba. Tror vi har sett Simba i Brann trøyen for siste gang.

Ja, det har du nok rett i. Det var et merkelig kjøp som kom fra intet, men det kunne ha fått et langt bedre utfall for en annen klubb med en annen trener...

SKBCPH

Quote from: Gulløl on March 30, 2022, 20:02:19 PMVärnamo skal ha sikret seg en opsjon på å kjøpe Simba. Tror vi har sett Simba i Brann trøyen for siste gang.

Tja, er vel stor sannsynlighet for at de to klubbene har byttet på hvem som er på nivå 1 og 2 i sine respektive land neste sesong. Ikke sikkert Simba ønsker å bli solgt fra en Eliteserie-klubb til en Superettan-klubb.
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Simba har skuffet. Uavhengig av om det er treneren eller spilleren det skorter på så skuffet han, basert på at det virker som han har så mye mer inne.

Gjør ekstremt rare valg.

Har fysikk og fart i massevis, kombinert med en god teknikk.

Spesielt i cupkampen mot Harstad syntes jeg dette viste seg tydelig.
Han hadde enorme muligheter å bare sette på turboen og dra forbi og mot mål. Endte opp med å stoppe opp, la forsvarer komme hjem og opp i han. Så prøvde han å dra av mannen.

Brannsupporter.

Nixon

Da var Kolskogen på utlån bekreftet til et dårligere lag i en bedre liga. Så det blir nok å henge fingrene i og bli bedre på det meste dersom han får spille fast.

Og så får alle oss andre krysse finger på våre gjenværende stoppere beholder både form og kropp på topp, og kortsamlingen på et minimum, gjennom hele sesongen. Men hva er sjansen for det?
Rød makt på Hansa

Pete05

Quote from: Billy Elliott on March 30, 2022, 21:13:08 PMDet er blitt fullstendig overbefolket på midtbanen igjen, så tipper det mest sannsynlige i morgen er en av indreløperne ut. Enten Rasmussen eller FHM for et betydelig millionbeløp til en ES-klubb.

Gikk noen rykter om at det foregikk ett eller annet rundt en midtbanespiller men fikk ikke ut navn. Vi er vel litt mange der akkurat nå som du sier.

Superjack

Nå kan vel Rasmussen fort gå ut?
Brannsupporter.

Falkman

Quote from: Lissabon on March 31, 2022, 13:27:00 PM
Quote from: Superjack on March 31, 2022, 13:12:06 PMNå kan vel Rasmussen fort gå ut?

Håper du på det ? Det betyr farvel til opprykk isåfall. Jeg har forlengst gitt opp prosjekt HOrneland/Jimmi hva nå det prosjektet egentlig er for noe.

Umulig å forstå.


Hehe, du gir virkelig  begrepet " fatalistisk innstilling" et ansikt.

Jeg har sans for Rasmussen, kjipt om han blir solgt.  Men et opprykk avhenger naturligvis ikke av om han blir værende eller ikke, så viktig er det ikke å beholde ham, langtderifra.

Bekymringene vedrørende  Kolskogen er mer berettiget, det ser farlig tynt ut på stoppperplass nå.

Superjack

Sivert ute en stund kan fort løse Brann sitt største problem.

Tror det kan være en skjult velsignelse.
Da blir det fort FHM sentralt, og Wassberg, Rasmussen og evt Moberg på indreløper.

Tror den løsningen fort blir stor suksess. Da blir det vanskelig å sette Nilsen inn sentralt igjen, selv om han er kaptein.

I motsetning til 2021 er det flere ledertyper på banen, spillere som snakker, gir innstrukser og tar ansvar.

Ble faktisk lettet over den meldingen.
Brannsupporter.

Lasaron

Det er timer igjen av vinduet, og vi "mangler" fire utespillere. Spennende om de blir fylt opp internt.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Lissabon on March 31, 2022, 19:12:49 PMKORREKT.

Brann mangler :

RASK stopper

KREATIV midtbanespiller

KLASSISK og RASK utoverkant

RASK spiss

Kan vi unngå nedrykk?
Saludar a los monos!

Lasaron

Da er dette overgangsvinduet over, og det ser ut til at ingenting skjedde de siste timene.

Vi har 18 utespillere nå, og skal ha 22 på A-listen. Da blir de fire siste hentet fra egne rekker, vil jeg tro.

Martin Børsheim må finne seg i å være fjerdekeeper, og utenfor sjanse til å spille i eliteserien - for han vil ikke være på A-listen.
Tren på langskudd

sydnes76

Quote from: Lasaron on April 01, 2022, 05:44:55 AMDa er dette overgangsvinduet over, og det ser ut til at ingenting skjedde de siste timene.

Vi har 18 utespillere nå, og skal ha 22 på A-listen. Da blir de fire siste hentet fra egne rekker, vil jeg tro.

Martin Børsheim må finne seg i å være fjerdekeeper, og utenfor sjanse til å spille i eliteserien - for han vil ikke være på A-listen.

Hele gjengen skal ha problemer med å spille i eliteserien på en stund!

Lasaron

Quote from: sydnes76 on April 01, 2022, 06:44:12 AM
Quote from: Lasaron on April 01, 2022, 05:44:55 AMDa er dette overgangsvinduet over, og det ser ut til at ingenting skjedde de siste timene.

Vi har 18 utespillere nå, og skal ha 22 på A-listen. Da blir de fire siste hentet fra egne rekker, vil jeg tro.

Martin Børsheim må finne seg i å være fjerdekeeper, og utenfor sjanse til å spille i eliteserien - for han vil ikke være på A-listen.

Hele gjengen skal ha problemer med å spille i eliteserien på en stund!

Hvem mener du med "hele gjengen"?
Tren på langskudd

Lasaron

Av aktuelle til de fire, vil jeg liste opp disse:

Myrlid, Hjorteseth, Kvinge, Trengereid, Holten og Haaland. Det er vel de som har trent mest med A-laget. Kanskje Aron Jonsson og bør nevnes.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on April 01, 2022, 07:18:48 AM
Quote from: sydnes76 on April 01, 2022, 06:44:12 AM
Quote from: Lasaron on April 01, 2022, 05:44:55 AMDa er dette overgangsvinduet over, og det ser ut til at ingenting skjedde de siste timene.

Vi har 18 utespillere nå, og skal ha 22 på A-listen. Da blir de fire siste hentet fra egne rekker, vil jeg tro.

Martin Børsheim må finne seg i å være fjerdekeeper, og utenfor sjanse til å spille i eliteserien - for han vil ikke være på A-listen.

Hele gjengen skal ha problemer med å spille i eliteserien på en stund!

Hvem mener du med "hele gjengen"?
Ingen i Brann kommer til å spille i Eliteserien i år. Utenom de vi leier ut for at de skal få mer spilletid da.

Lasaron

Quote from: krakra on April 01, 2022, 08:59:42 AM
Quote from: Lasaron on April 01, 2022, 07:18:48 AM
Quote from: sydnes76 on April 01, 2022, 06:44:12 AM
Quote from: Lasaron on April 01, 2022, 05:44:55 AMDa er dette overgangsvinduet over, og det ser ut til at ingenting skjedde de siste timene.

Vi har 18 utespillere nå, og skal ha 22 på A-listen. Da blir de fire siste hentet fra egne rekker, vil jeg tro.

Martin Børsheim må finne seg i å være fjerdekeeper, og utenfor sjanse til å spille i eliteserien - for han vil ikke være på A-listen.

Hele gjengen skal ha problemer med å spille i eliteserien på en stund!

Hvem mener du med "hele gjengen"?
Ingen i Brann kommer til å spille i Eliteserien i år. Utenom de vi leier ut for at de skal få mer spilletid da.

Ah, den tok jeg ikke.
Tren på langskudd

Lasaron

Om man er førsteårs junior og ikke med i A-stallen til Brann, og aldri har vært det. Er man da ute i kulden? Nei.
Tren på langskudd

Lasaron

Skal vi ta en liten evaluering så langt? Ok.

Dyngeland: Jeg ser på det som en god signering. Han er kanskje ikke norsk fotballs vanskeligste å score på, men han virker svært trygg. Har det noen gang luktet så lite tabbe av en brann-keeper? Gode utspark, utkast, og flink med beina.

Hovgaard: På det jevne. Ville heller hatt Kolskogen.

Crone: Har totalt flere plusser enn minuser så langt. Best offensivt?

Børst: Har skuffet meg, men på 16. mai var han skikkelig god. På gang?

Moberg: Fremstår som en nyttig type å ha i troppen. Utvider arsenalet, på en måte.

Castro: På gang.
Tren på langskudd

esp123

Jeg liker Skovgaard. Han har en fantastisk venstrefot. Og så er han en galning og en ledertype. Har en råskap som Kolskogen ikke har. Jeg ville hatt Kolskogen ved siden av, ikke istede for Skovgaard.

Superjack

Quote from: esp123 on May 20, 2022, 07:52:05 AMJeg liker Skovgaard. Han har en fantastisk venstrefot. Og så er han en galning og en ledertype. Har en råskap som Kolskogen ikke har. Jeg ville hatt Kolskogen ved siden av, ikke istede for Skovgaard.

Støttes.
Brannsupporter.

Lasaron

Quote from: esp123 on May 20, 2022, 07:52:05 AMJeg liker Skovgaard. Han har en fantastisk venstrefot. Og så er han en galning og en ledertype. Har en råskap som Kolskogen ikke har. Jeg ville hatt Kolskogen ved siden av, ikke istede for Skovgaard.

Det siste tror jeg at jeg er enig i. Men jeg fant det relevant å sammenligne de to, siden overgangene skjedde i samme vindu.
Tren på langskudd

Go Up