• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger Vinteren 21/22

Started by Kagain, September 01, 2021, 15:12:04 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

February 10, 2022, 15:35:30 PM #1200 Last Edit: February 10, 2022, 15:37:49 PM by krakra
Quote from: nero on February 10, 2022, 15:32:45 PMAt vi hadde skaffet oss en skikkelig dyktig sportssjef og et proft speiderapparat. Noe vi aldri har hatt, kanskje med unntak av POL-perioden. Han hadde riktignok budsjetter Jimmi bare kan drømme om. Dette handler om sportslig kompetanse. Glimt gjorde det nesten uten penger. Molde er også flinke, men de har jo rike onkler i ryggen. Og det kunne vi nok også hatt, om ikke ledelsen hadde vært så manisk opptatt av å stå på egne bein. En mellomting hadde nok vært bedre. Med bedre sportslig kompetanse så kunne også talentutviklingen gått bedre. Men klubben foretrekker å hente inn greie karer som Huseklepp som assistenttrener, istedenfor å hente inn virkelig trenerkompetanse. Horneland virker også som en faglig ganske svak trener etter min mening.

Klubben er nå langt unna å inneha den kompetansen per dags dato. Men de var jo ikke interessert i å bruke POLs kompetanse, selv ikke i kaosperioden der Vibeke lekte sportssjef. Noe som jo var et strålende eksempel på mangelen på kompetanse.
Glimt gjorde hva? Glimt har jo lyktes nettopp med å utvikle lokale talenter og spillestil. Ikke ved å hente toppspillere. Molde har rike onkler i ryggen, men de har også bygd seg en solid kapital ved å hente unge spillere, videreutvikle dem og selge dem og etter hvert har de også tjent mye på Europacup.

Både i Molde og Glimt er spillerutvikling og spillestil helt sentralt. Ikke spillerkjøp. Glimt har vært mer lokale enn Molde, men det er ikke der nøkkelen ligger.

Brann har også fått finansiert tunge spillerkjøp, men der Molde har brukt penger på store talenter, så har Brann brukt penger på såkalte toppspillere. Hadde Brann hatt ti millioner og fikk hentet hvem de ville i fjor, så hadde de sikkert hentet Lehne Olsen eller Ohi. Ikke Sivert Mannsverk.

ostraume

Quote from: Lasaron on February 10, 2022, 06:49:08 AMOk. La oss si at svensken kommer. Og at Kolskogen likevel er i startelleveren. Se for dere at dette skjer: Kolskogen spiller en drittkamp - neste kamp er han på benken - Pallesen og svensken storspiller i den kampen - Pallesen og svensken er deretter faste stoppere, og tåler flere drittkamper uten å bli benket - for de er mye eldre.


Denne gjentagende konspirasjonen blir ikke noe mer sann av at du gjentar den mange ganger. Jeg er helt med på at LAN var opptatt av pondus og erfaring (kall han gjerne talentfiendtlig), men vis meg gjerne data på at eldre spillere får flere sjanser/større tabbekvote enn yngre spillere.

Og ikke kom trekkende med Grønner; han har fått rikelig sjanse til å bevise at han ikke er topp ES-nivå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on February 10, 2022, 15:41:23 PM
Quote from: Lasaron on February 10, 2022, 06:49:08 AMOk. La oss si at svensken kommer. Og at Kolskogen likevel er i startelleveren. Se for dere at dette skjer: Kolskogen spiller en drittkamp - neste kamp er han på benken - Pallesen og svensken storspiller i den kampen - Pallesen og svensken er deretter faste stoppere, og tåler flere drittkamper uten å bli benket - for de er mye eldre.


Denne gjentagende konspirasjonen blir ikke noe mer sann av at du gjentar den mange ganger. Jeg er helt med på at LAN var opptatt av pondus og erfaring (kall han gjerne talentfiendtlig), men vis meg gjerne data på at eldre spillere får flere sjanser/større tabbekvote enn yngre spillere.

Og ikke kom trekkende med Grønner; han har fått rikelig sjanse til å bevise at han ikke er topp ES-nivå.
Spillere som hentes som førstevalg får gjerne mer tålmodighet enn spillere som er her fra før. Det så man senest med Grill i fjor. Alder trenger ikke alltid bety noe. Det betydde mye for LAN, men det trenger ikke bety så mye for Horneland.

Lasaron

Kniklas spilte godt mot Sandefjord i sommer. Kort tid etter startet han også, og hadde mye balltap. Da ble det lenge til han startet. Visse kapteiner fikk spille mange dårlige kamper på rad.

Sånn, Ostraume, der har du ferske eksempel.
Tren på langskudd

Supertzar

Apropos salg av unge stopparar. HamKam i ferd med å selge tjuetoåringen Sam Rogers til RBK for 7 mill + 15-20% vidaresalg.

esp123

Quote from: Lasaron on February 10, 2022, 16:34:55 PMKniklas spilte godt mot Sandefjord i sommer. Kort tid etter startet han også, og hadde mye balltap. Da ble det lenge til han startet. Visse kapteiner fikk spille mange dårlige kamper på rad.

Sånn, Ostraume, der har du ferske eksempel.
Det kan være en milliard grunner til at han ikke startet flere kamper. Han var en 17 åring i stor vekst, hadde landslagssamlinger og slet med litt småskader.

Churchill

Quote from: nero on February 10, 2022, 15:18:32 PMPoenget må jo være å ikke hente middelmådigheter. Selvfølgelig har Brann en elendig historikk på dette med å kjøpe spillere, med unntak av perioden rundt gullet, men det er jo andre klubber som greier å hente billig og bra. Hvis vi skal ha dette fokuset på lokale unggutter for enhver pris, ender vi opp som en farmerklubb for topplagene. Det bør være Åsanes rolle. Selvfølgelig er det flott hvis vi greier å utvikle et par-tre toppspillere, men de fleste lokale talentene er jo ikke gode nok. Se på Grønner som nå er i ... Langevåg. Ble hauset opp som potensiell storspiller her inne.

Hundre prosent enig!
...we shall never surrender.

Churchill

Noen av talentene i Brann får spille, simpelthen fordi de er gode nok. Andre kommer til å falle gjennom og vise seg å ikke børe så talentfulle som mange her inne tror.

Ingen skal starte kamper for Brann simpelthen fordi de kanskje kan bli gode.
...we shall never surrender.

krakra

Selvfølgelig skal man gi spillere spilletid på bakgrunn av potensiale. At de må holde et visst nivå. Hvem som er god nok kommer jo an på hvor listen ligger. Det finnes alltids spillere der ute som er bedre enn de som til enhver tid er i Brann. Så man kan alltids hente spillere som er bedre enn talentene våre. Men det er en ganske dårlig strategi. Kolskogen er god nok, og det er derfor en dårlig idé å hente en 30-åring som ikke er noen topp Eliteserie-stopper dersom han setter Kolskogen ut av laget. Kniklas er god nok. Derfor henter man ikke spillere som setter ham ut av laget med mindre det er topp Eliteserie-klasse. Heggebø er høy Eliteserie-klasse allerede og Brann har egentlig ikke sjanse til å hente noen bedre.

Og ja, noen av talentene vil bli mislykkes, sånn som mange av spillerne vi bruke flere millioner på å hente. Sånn er fotballen. Men totalt sett vil resultatet bli veldig bra. Hvis man er smart nå, og ikke gjør de samme dumme feilene som man har gjort så mange ganger før.

fortune

Quote from: Churchill on February 10, 2022, 17:12:13 PMNoen av talentene i Brann får spille, simpelthen fordi de er gode nok. Andre kommer til å falle gjennom og vise seg å ikke børe så talentfulle som mange her inne tror.

Ingen skal starte kamper for Brann simpelthen fordi de kanskje kan bli gode.

Dette er LAN-innstillingen, å hele tiden ta ut lag og handle spillere for å prestere best mulig i neste kamp.

Et talent vil sjelden være bedre enn en 30-åring fra første kamp, men har potensiale til å bli vesentlig bedre i løpet av en sesong eller to. Da må talentet dyrkes og ryddes plass for, de blir ikke særlig bedre av å sitte på benk eller tribune.
First is first, second is nothing

Pete05

February 10, 2022, 17:41:33 PM #1210 Last Edit: February 10, 2022, 17:46:33 PM by Pyton
Quote from: fortune on February 10, 2022, 17:21:54 PM
Quote from: Churchill on February 10, 2022, 17:12:13 PMNoen av talentene i Brann får spille, simpelthen fordi de er gode nok. Andre kommer til å falle gjennom og vise seg å ikke børe så talentfulle som mange her inne tror.

Ingen skal starte kamper for Brann simpelthen fordi de kanskje kan bli gode.

Dette er LAN-innstillingen, å hele tiden ta ut lag og handle spillere for å prestere best mulig i neste kamp.

Et talent vil sjelden være bedre enn en 30-åring fra første kamp, men har potensiale til å bli vesentlig bedre i løpet av en sesong eller to. Da må talentet dyrkes og ryddes plass for, de blir ikke særlig bedre av å sitte på benk eller tribune.

Helt enig men realistisk sett så er det ikke mer enn plass til en eller to per sesong. Det er ekstremt sjelden du kan bygge et lag rundt for mange unge spillere. Stammen i laget bør være «godt ES nivå» og så kan man slippe til en, to til nød tre stk unge om laget fungerer. Prøver vi å la for mange unge slippe til på en gang så tar man «en Kåre» på nytt. I år så er det vel egentlig for mange unge som mange her inne forventer skal starte de fleste kamper. Vi har nå 4 stk unge, Heggebø, Kniklas, Kolskogen og Wolfe, som er mer enn nok. Heggebø klarte seg bra i fjor men nå kommer den vanskelige andre sesongen hvor forventningene er større. Kniklas var god i ett par kamper men har langt igjen til å bevise stabilt ES nivå. Kolskogen var god i forfjor og klarte seg ok minus i fjor. Wolfe hadde vel maks en eller to gode kamper. I tillegg vil mange ha inn Simba og Blomberg? Skal alle disse spille fra start i år så rykker vi ikke opp. Stikk en finger i jorda. Mange av disse vil blomstre i enkeltkamper og «alle» mener de er verdt 10-talls millioner for deretter å svikte totalt i neste kamp. I tillegg har vi både Rasmussen og FHM som heller ikke er gamle spillere selv om de akkurat nå fremstår som veldig rutinerte og erfarne. Enten vi liker det eller ikke så er det ikke talentutvikling å slippe til for mange unge på en gang.

Ofte slipper de unge unna litt enklere første året men når motstanderne begynner å bli klar over dem og tar dem mer alvorlig så blir det også betydelig vanskeligere å være ung og lett. Derfor er ofte andre året så mye mer krevende. Blir de «tatt» som voksne spillere så er det tøft nok i seg selv.

De fleste her inne forventer opprykk men det er ikke sikkert at det er mulig med for mange unge på laget i hver runde. Realistisk sett så blir det ikke mer enn 2-3 i hver kamp fra start og det er i mine øyne mer enn nok. Så får heller andre være uenig.


krakra

Kommer an på hva man mener med "unge" og stamme. Man kan helt fint ha 5-6 spillere fra 23 år og yngre som spiller regelmessig og fortsatt gjøre det bra. Sånn som Glimt har gjort de siste to årene, sånn som Viking lyktes med i fjor, sånn som VIF lyktes med i 2020 osv osv.

Og så må vi ikke tillate den samme historieforfalskningen som etter forrige nedrykk der man later som det var for mange unge, for naiv trener, for offensiv fotball og så videre som førte til nedrykk. Brann hadde ikke et spesielt ungt lag i fjor(var vel midt på treet i Eliteserien) og ungguttene kommer ikke på topp5-listen over nøkkelårsaker til nedrykket i mine øyne.

1. Taktisk ubrukelig trener, som også (dessverre for Åsane) var en veldig dårlig sportssjef
2. For dårlige etablerte nøkkelspillere som enten ikke hadde ferdighetene, den mentale styrken, helsen eller noen av delene, til å være bærebjelker på et Eliteserielag
3. Et elendig sportssjefsteam i Vibeke og KI som startet sesongen med stopperkrise, manglende kvalitet på keeper og manglende kvalitet på spissplassen(det siste løste seg etter hvert).
4. Marginer
5. Et styre og daglig leder som ikke så hvor svak trener KI var tidsnok.


Ungguttene, med Heggebø, Sery Larsen og etter hvert Wassberg var i større grad sentral i å løfte laget ut av dritten på høsten, enn de var i dritten på våren.

Og Brann skal jo ikke sette sammen et lag som skal kjempe om gull i år eller 2023. De skal sette sammen et lag som kan starte veien mot gull om kanskje 3-4 år og da er det helt greit å starte med mange unggutter. Med påfyll av etablerte spillere med kvalitet, men først og fremst den mentale styrken til å være bærebjelker i et ungt lag.

Pete05

Jeg tror vi er ganske enige men har lyst til å påpeke at VIF i 2020 hadde et meget rutinert mannskap og Viking i fjor hadde innslag av noen yngre men en ekstrem god stamme med spillere fra 24-30 år. I fjor var vi ikke gode nok og manglet som du sier stammen av rutinerte spillere som kunne bære laget. 22-23 åringer kan godt være bærebjelker men vi har kun to av dem i laget (Rasmussen og FHM).

Så er jeg uenig med deg når det gjelder de 3 nevnte spillerne. Heggebø var med å dro lasset på en veldig positiv måte, Kniklas hadde en god kamp og viste et stort talent som var morsom å se på når det lykkes. Selv om jeg tror vi får se en bedre versjon i år er det for meg urealistisk å forvente at han skal bære laget med hans program. Han sliter allerede med smårusk og vokser ennå. Sery Larsen hadde potensial men spilte kun 7 kamper, hvor av ett par småskadet. Heller ikke han sto frem som en solid bærebjelke. Hadde også ett par skikkelig halvdårlige kamper. Jada, de er og var store talenter men langt fra å vise den stabiliteten som feks Ruben viste i fjor og som vi trenger for bære laget til opprykk.

Så kan vi diskutere rammene for å prestere men la oss heller håpe på at rammene i år (og fremover) vil være vesentlig bedre enn hva de var i fjor. Jeg vet ennå ikke helt hva jeg mener om Horneland og hans stil men skal la den diskusjonen ligge til vi ser hva som skjer med laget i år.

krakra

February 10, 2022, 19:16:56 PM #1213 Last Edit: February 10, 2022, 19:21:10 PM by krakra
Sery Larsen spilte kanskje bare sju kamper, men på disse sju kampene så tok vi flere poeng enn på de første 14 kampene med Kåre Ingebrigtsen. Så han rakk jo å være med på et løft. Så var det ikke akkurat å hoppe etter Wirkola, men det er også sakens kjerne. Kåre Ingebrigtsen er en dårlig trener. Taktisk svært svak, og det er hovedgrunnen til at vi rykket ned. Under Horneland var vi gode nok til å overleve, men utgangspunktet han fikk av KI var for krevende.

De unge skal ikke bære laget. De skal de voksne gjøre.
Vi hadde en stamme av rutinerte spillere, men de var ikke gode nok. Så kom det noen nye rutinerte spillere i sommer som løftet oss, og det har kommet et par til i vinter og kommer sikkert et par-tre til etter hvert. Jeg syns den gjengen med spillere over 25 år ser mye sterkere ut i år enn i fjor. Det er ingen team ræv, det er ingen som kommer til å dra med seg ungjenter på nachspiel på Stadion, bite dem og det som verre er, det er ingen "kapteiner" som kommer til å være helt usynlig i motgang, eller "visekapteiner" man ikke hører i løpet av kampen. Kapteinsteamet vi startet med i fjor var vel Pedersen, Barmen og Strand. Det sier jo alt.

Brann ble øyeblikkelig merkbart dårligere da KI tok over, og merkbart bedre da han forsvant. Horneland er ikke noe trenergeni. Han er ikke engang den beste treneren i byen, men han er ikke Kåre Ingebrigtsen.

https://issuu.com/heborres/docs/issuu

En fin oversikt over spilletid for unge spillere og gjennomsnittsalder for lagene i Eliteserien i fjor. Brann var vel rundt sjetteplass i bruk av unge spillere, bak blant andre VIF og LSK. Jeg antar at vi var en del yngre med enn med KI, men det kommer ikke fram her.


Kagain

Quote from: Supertzar on February 10, 2022, 16:38:19 PMApropos salg av unge stopparar. HamKam i ferd med å selge tjuetoåringen Sam Rogers til RBK for 7 mill + 15-20% vidaresalg.

...og, om jeg ikke leste feil, så er dette en spiller som de hadde på lån hos seg i fjor, og fikk kjøpt og signert han til januar 2022...

Corran

Synes det er en artig diskusjon ang talenter og bruk av disse.
Vil påstå jeg havner midt mellom de to "leirene"
Er du god nok skal du spille, men av og til må du også få spille for å bli god nok.
Og det er en balanse mellom hvor mange unge og hvor mange erfarne spillere en bør stille med. Og så har det jo litt med hvor modne de unge er og om de tar sitt ansvar.
Her kan en jo se på hva Ruben sa om at de unge nå var mer sultne enn de som har vært her tidligere

Når det gjelder stopper f.eks så må jo Brann se på situasjonen.
De har litt få med kun 3 stk spesielt siden en er skadet.
De mangler en som kan ta ballen med seg gjennom et ledd eller to og en spillende stopper.
Så når de skal ut å handle denne stopperen skal de da finne en som de er sikker på at ikke tar Kolskogen sin plass eller skal de finne en som er best mulig innenfor de rammene en har og dekker mest mulig av det som er behovet?

Samme om de skal ut å hente en midtbanespiller. EN henter ikke inn en spiller for å være backup for de en har. En henter en som konkurrer med de en har eller en som en ser for seg som et klart første valg. Eneste andre alternativet er en ungdom som skal få noen sjanser og skal utvikle seg eller en hjemvendt sønn som er billig og vil avslutte med å få på Brann opp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg har oppfattet at følgende er relativt vanlig: At ungdommer melder forfall til landslag de gangene de tror det er bedre for deres utvikling å trene og spille for klubben sin.

Kanskje disse landskampene ikke er kvalik-kamper, og dermed lettere å melde forfall til. Og så vil han heller følge den jevne treningshverdagen med Brann og spille kamper her.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lissabon on February 11, 2022, 07:30:30 AMStart får vel ligaens beste stopperpar nå.

https://www.eurosport.no/fotball/obos-ligaen/2020/18-ar-gammel-midtstopper-forlater-sporting-lisboa-klar-for-start_sto8777509/story.shtml

Skulle ønske Brann kunne tenke litt mer som dette. Altså, følge opp spillere som har fått en tidlig proffkarriere. Det kan hende de faller litt gjennom hos de store klubbene, men det betyr ikke at de nødvendigvis gjør det i Brann. RBK hentet Noah Jean Holm, Start hentet Frobenius, og det er sikkert noen flere av det kaliberet som kunne vurdert å komme tilbake til Brann. Dette var noe av det jeg likte med at Brann hentat Delavaris...

fortune

Quote from: Corran on February 10, 2022, 23:13:22 PMSynes det er en artig diskusjon ang talenter og bruk av disse.
Vil påstå jeg havner midt mellom de to "leirene"
Er du god nok skal du spille, men av og til må du også få spille for å bli god nok.
Og det er en balanse mellom hvor mange unge og hvor mange erfarne spillere en bør stille med. Og så har det jo litt med hvor modne de unge er og om de tar sitt ansvar.
Her kan en jo se på hva Ruben sa om at de unge nå var mer sultne enn de som har vært her tidligere

Når det gjelder stopper f.eks så må jo Brann se på situasjonen.
De har litt få med kun 3 stk spesielt siden en er skadet.
De mangler en som kan ta ballen med seg gjennom et ledd eller to og en spillende stopper.
Så når de skal ut å handle denne stopperen skal de da finne en som de er sikker på at ikke tar Kolskogen sin plass eller skal de finne en som er best mulig innenfor de rammene en har og dekker mest mulig av det som er behovet?

Samme om de skal ut å hente en midtbanespiller. EN henter ikke inn en spiller for å være backup for de en har. En henter en som konkurrer med de en har eller en som en ser for seg som et klart første valg. Eneste andre alternativet er en ungdom som skal få noen sjanser og skal utvikle seg eller en hjemvendt sønn som er billig og vil avslutte med å få på Brann opp


Men henter naturligvis en stopper som dekker mest mulig av behovet, men hvilket behov? Jeg mener Branns behov er en venstrebent stoppermakker til Kolskogen og så må treneren forsøke å utforme en detaljert beskrivelse over hvordan denne spilleren ser ut. Problemet for min del er heller at man har hentet to stoppere i Palle og Hove som strengt tatt ikke virker særlig gjennomtenkt, med unntak av at de er lokale (ish for Hove). Et annet element er at Kolskogen ikke virker spesielt trygg på å spille seg ut bakfra i Brann, men gjorde det med bravur i et mye mer risikovillig Åsane. Sier nok dessverre mye om trener og samhandling i Brann.

Angående midtbanespiller så må man gjerne hente en konkurrent til Rasmussen, men alt dette ville vært enklere dersom vi hadde klare roller på midtbanen. At vi nå øver til sesongen med Rasmussen og Moberg som indreløpere er enten et dårlig tegn for Kniklas eller nok en indikasjon på at klare roller og samhandling i faste mønstre ikke er så viktig for Horneland. For om han ville øve med en rolle som var likere Kniklas burde han startet med Skaanes, for det er vel ingen som tror at Kniklas skal dominere i boksen (f.eks. på høye innlegg) slik Moberg gjør?
First is first, second is nothing

Lasaron

Robert Taylor er nå offisielt klar for klubben i USA.
Tren på langskudd

SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.

Churchill

Start-Brann 3-1

Her må det handles. Helst etablerte spillere som vet hvor begge målene står, og hva som er viktig å få gjort foran hvert av dem.
...we shall never surrender.

krakra


Pete05

Quote from: Lissabon on February 11, 2022, 19:15:00 PM
Quote from: krakra on February 11, 2022, 19:05:28 PMBytt trener.

Ja, og amen, men hvem. Nå er det gått 8 mnd og null tegn til SAMHANDLING og spill i rom.


Faktisk enig. Husk at Horneland stod for all praktisk trening under Kåre også. «Skjev» 433 er i alle fall gal medisin. Vi får jo ingen høyreside annet enn ved rene uhell...

Huff

Helt enig med dem som er mest skremt over samhandlingen. Brann  kan for all del komme styrket ut ved å kjøpe gode spillere, men jeg tviler på at en klassestopper fikser den elendige samhandlingen mellom spiss indreløper og kant.

Start imponerte forøvrig i dag. Ballsikkert forsvarsspill kombinert med hurtig angrepsspill er digg. Man blir fort sittende å tenkt på hvor Brann hadde vært dersom en hadde ansatt Tjelmelands læremester i fjor..

Jeg avventer likevel med å være panisk, men fortsetter disse prestasjonene kommer nok panikken fort.

ostraume

Pamer ber om en midtstopper som "koster flesk". Kjent medisin fra de siste år foreskrives altså fra BT.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

Men også nødvendig, er jeg redd.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


SKBCPH

Spennende. Er ikke voldsomt imponert over antall målpoeng i karrieren. Men er jo en spiller med et godt navn i Danmark. Lurer på om han er tenkt til høyre eller venstre kant, han kan spille begge steder men er høyrefotet.
- Vi har den treneren vi har.

Nixon

Rutinert spiller med over 200 kamper for Aalborg. Men ikke spilt siden slutten av oktober. Den har vi hørt før.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg ser han har spilt mye i Superligaen for Aalborg. Det er jo bra. Men ingenting siden oktober, det er mindre bra. Vet ikke særlig om posisjon.
Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Høyreving og relativt rask er positivt, men høyrefotet og nærmest vaksinert mot å produsere målpoeng er sterkt negativt. Har dessuten slitt med spilletiden denne sesongen, kjenner at jeg er særdeles skeptisk.
First is first, second is nothing

Gulløl

Quote from: fortune on February 14, 2022, 18:29:38 PMHøyreving og relativt rask er positivt, men høyrefotet og nærmest vaksinert mot å produsere målpoeng er sterkt negativt. Har dessuten slitt med spilletiden denne sesongen, kjenner at jeg er særdeles skeptisk.
Her bør en ta i betraktning nivåforskjellen mellom dansk Superliga og norsk Obos liga. At han vil produsere mer for Brann er det vel en god mulighet for. Rutinert kar og fin alder i en Brann stall som trenger akkurat det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: fortune on February 14, 2022, 18:29:38 PMHøyreving og relativt rask er positivt, men høyrefotet og nærmest vaksinert mot å produsere målpoeng er sterkt negativt. Har dessuten slitt med spilletiden denne sesongen, kjenner at jeg er særdeles skeptisk.

Ser også at BA mener å vite at om Børsten kommer til starten av sesongen så må Brann ut med 500 000 NOK. Kontrakten hans går ut til sommeren. Jeg har ikke hørt noe om denne fyren, men man får jo håpe at det er noe å satse på. Jeg frykter jo at han anskje ikke er en spiller med voldsomme kvaliteter siden han er villig til å reise fra en proffkarriere i Danmark til OBOS. Men for all del, kan være det Brann trenger. Interessant at det oppgis ganske spredt høyde på han. Laveste bud er på 178 cm, mens høyeste er 184 cm

esp123

Jeg tror nok en spiller med mye målpoeng i Superligaen hadde vært fullstendig urealistisk i Brann sin situasjon.

krakra

February 14, 2022, 18:55:04 PM #1236 Last Edit: February 14, 2022, 19:03:30 PM by krakra
Quote from: Nixon on February 14, 2022, 17:54:43 PMRutinert spiller med over 200 kamper for Aalborg. Men ikke spilt siden slutten av oktober. Den har vi hørt før.
Skiller det seg så dramatisk fra det som pleier å være normalen for norske fotballspillere i februar? Aalborg har vel bare spilt tre kamper selv siden oktober?

Jeg må igjen ta meg i å spørre om hva folk egentlig forventer. Sliter med spilletiden? Så vidt jeg kan se spilte han samtlige av AaBs 14. første kamper denne sesongen, halvparten fra start, halvparten som innbytter. Så var han ute de siste tre. Sesongen før spilte han 19 av 22 kamper, 14 fra start. Jeg vil si at selv om han ikke er en nøkkelspiller, så har han spilt regelmessig de siste to årene. For Aalborg. Skal vi opp et hakk da, så snakker vi om folk som er fast i førsteelveren til lag som Aalborg? Til et lag i OBOS?

Når jeg ser på CVen hans og også hva han har drevet med bare siden i fjor sommer, så framstår jo dette som en spiller som egentlig er for god for Brann i OBOS. En spiller som i utgangspunktet nesten måtte vært lokal for at vi skulle ha sjans. Kan godt være at han er fullstendig feil type, at han er for glad i fest eller at han blir skadet hele året her. Men at han er for lav hylle? Da legger man lista i eventyrland.

Nixon

Quote from: esp123 on February 14, 2022, 18:48:51 PMJeg tror nok en spiller med mye målpoeng i Superligaen hadde vært fullstendig urealistisk i Brann sin situasjon.

Ja, det er klart. Hadde han også spilt 90 minutter hver uke hadde han neppe tar turen ned i OBOS.

Men nå er jo mange skeptiske til såkalte «store navn». Her har vi det som vel kan karakteriseres som et middels navn. Da kan jo vi bare bli positivt overrasket!
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on February 14, 2022, 18:55:04 PM
Quote from: Nixon on February 14, 2022, 17:54:43 PMRutinert spiller med over 200 kamper for Aalborg. Men ikke spilt siden slutten av oktober. Den har vi hørt før.
Skiller det seg så dramatisk fra det som pleier å være normalen for norske fotballspillere i februar?

Ikke i forhold til å komme i form til seriestart. Her er det et klart skille i forhold til sommervinduet. Men det er jo alltid en usikkerhet med spillere som ikke får spille i klubbene sine. Og vi har dårlig erfaring med spillere med lite spilletid før de kommer til Brann.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on February 14, 2022, 19:04:32 PM
Quote from: krakra on February 14, 2022, 18:55:04 PM
Quote from: Nixon on February 14, 2022, 17:54:43 PMRutinert spiller med over 200 kamper for Aalborg. Men ikke spilt siden slutten av oktober. Den har vi hørt før.
Skiller det seg så dramatisk fra det som pleier å være normalen for norske fotballspillere i februar?

Ikke i forhold til å komme i form til seriestart. Her er det et klart skille i forhold til sommervinduet. Men det er jo alltid en usikkerhet med spillere som ikke får spille i klubbene sine. Og vi har dårlig erfaring med spillere med lite spilletid før de kommer til Brann.
Men Superligaen har jo hatt pause, så de har ikke spilt så mange kamper siden oktober. Det var tre kamper i november han ikke spilte. Ellers så har han spilt alt for AaB denne sesongen.

Nixon

Quote from: krakra on February 14, 2022, 19:09:41 PM
Quote from: Nixon on February 14, 2022, 19:04:32 PM
Quote from: krakra on February 14, 2022, 18:55:04 PM
Quote from: Nixon on February 14, 2022, 17:54:43 PMRutinert spiller med over 200 kamper for Aalborg. Men ikke spilt siden slutten av oktober. Den har vi hørt før.
Skiller det seg så dramatisk fra det som pleier å være normalen for norske fotballspillere i februar?

Ikke i forhold til å komme i form til seriestart. Her er det et klart skille i forhold til sommervinduet. Men det er jo alltid en usikkerhet med spillere som ikke får spille i klubbene sine. Og vi har dårlig erfaring med spillere med lite spilletid før de kommer til Brann.
Men Superligaen har jo hatt pause, så de har ikke spilt så mange kamper siden oktober. Det var tre kamper i november han ikke spilte. Ellers så har han spilt alt for AaB denne sesongen.

Har de så lang pause? Ja, da blir det litt annerledes.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Uten at jeg kjenner til spilleren, så slår beskrivelsene av han meg som en slags Gilli-reprise.

Defensivt orientert ving, og en lojal arbeidshest som gjør løpejobben samvittighetsfullt, men leverer få målpoeng. Hvis jeg ikke husker helt feil så kom også vår forhenværende færøying fra Aalborg?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

En forskjell er at dansken spilte ganske nøyaktig ti ganger så mange kamper for Aalborg enn Gilli. Så han må jo ha vært en mye mer nyttig spiller. Men det er helt klart et poeng her, dersom beskrivelsen stemmer, at vi kanskje ikke trenger arbeidshesten fra en dansk klubb, men noe som kan sprudle litt mer.
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: Billy Elliott on February 14, 2022, 19:43:14 PMUten at jeg kjenner til spilleren, så slår beskrivelsene av han meg som en slags Gilli-reprise.

Defensivt orientert ving, og en lojal arbeidshest som gjør løpejobben samvittighetsfullt, men leverer få målpoeng. Hvis jeg ikke husker helt feil så kom også vår forhenværende færøying fra Aalborg?

Det er vel omtrent akkurat slik han beskrives av nettopp Gilli i BA: https://www.ba.no/danske-pa-vei-inn-stadion-porten/s/5-8-1820922

- Han løper ekstremt mye, og er en toveisspiller. Han er flink til å komme inn i boksen. Han takler mye og gir alltid hundre prosent for laget. Jeg synes det er en spennende signering, sier Rolantsson
First is first, second is nothing

Nixon

Frederik er uansett klar for Brann til sommeren. Bekreftet av BA. Men kanskje klubbene blir enige om en overgang før det.
Rød makt på Hansa

Nixon

Forøvrig hadde «Øl, kjøtt og tribunekultur» fått en ny dimensjon med både Børst og Grill på laget...
Rød makt på Hansa

nero

Quote from: Nixon on February 14, 2022, 20:13:20 PMFrederik er uansett klar for Brann til sommeren. Bekreftet av BA. Men kanskje klubbene blir enige om en overgang før det.
Ikke si at du sikter til Haugen?
Lions led by donkeys.

Churchill

Tipper Jimmys oversikt over det danske markedet tjener Brann her. Løp og kjøp!
...we shall never surrender.

Nixon

Quote from: nero on February 14, 2022, 20:30:35 PM
Quote from: Nixon on February 14, 2022, 20:13:20 PMFrederik er uansett klar for Brann til sommeren. Bekreftet av BA. Men kanskje klubbene blir enige om en overgang før det.
Ikke si at du sikter til Haugen?

Frederik Børsting.
Rød makt på Hansa

nero

Quote from: Nixon on February 14, 2022, 20:37:35 PM
Quote from: nero on February 14, 2022, 20:30:35 PM
Quote from: Nixon on February 14, 2022, 20:13:20 PMFrederik er uansett klar for Brann til sommeren. Bekreftet av BA. Men kanskje klubbene blir enige om en overgang før det.
Ikke si at du sikter til Haugen?

Frederik Børsting.

Thank you Mr. President, puster litt lettet ut nå. Fikk ikke sett navnet på denne dansken pga betalingsmur.
Lions led by donkeys.

Go Up