• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger Vinteren 21/22

Started by Kagain, September 01, 2021, 15:12:04 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Quote from: Lasaron on January 21, 2022, 17:33:49 PMOm Sønnen er sentral, med Kniksen og Rasmussen som indreløpere, så tror jeg det blir mye kreativt boltrerom for indreløperne.

Kommentar til Hatleking: Det er bedre om et talent må slite benken til fordel for en 30-åring som er mye bedre, enn til fordel for en 30-åring som knapt er bedre.

Ikkje for Haaland. Poenget her er at eg trur at Haaland då ikkje treng å slite benken i like stor grad. Det aller viktigaste for Brann no er å rykke opp. Om Brann meiner at det er nok å hente ein som Moberg for å realisere det, så er det økonomisk lurt. Igjen: Moberg har fått skryt for seriøsiteten og bidrag i treningsmiljøet i Glimt. Treng ikkje vere dumt det. Så tvilar eg på at Moberg blir f.eks. kasta innpå i ein avgjort kamp kontra Haaland. Men om Brann stanger imot og treng duellstyrke i motstanders boks blir det fort Moberg.

Lasaron

Lissabon: Hva med om han sentrer til indreløperne? Er det greit?
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Hatleking on January 21, 2022, 17:44:05 PM
Quote from: Lasaron on January 21, 2022, 17:33:49 PMOm Sønnen er sentral, med Kniksen og Rasmussen som indreløpere, så tror jeg det blir mye kreativt boltrerom for indreløperne.

Kommentar til Hatleking: Det er bedre om et talent må slite benken til fordel for en 30-åring som er mye bedre, enn til fordel for en 30-åring som knapt er bedre.

Ikkje for Haaland. Poenget her er at eg trur at Haaland då ikkje treng å slite benken i like stor grad. Det aller viktigaste for Brann no er å rykke opp. Om Brann meiner at det er nok å hente ein som Moberg for å realisere det, så er det økonomisk lurt. Igjen: Moberg har fått skryt for seriøsiteten og bidrag i treningsmiljøet i Glimt. Treng ikkje vere dumt det. Så tvilar eg på at Moberg blir f.eks. kasta innpå i ein avgjort kamp kontra Haaland. Men om Brann stanger imot og treng duellstyrke i motstanders boks blir det fort Moberg.

Nå spør jeg fordi jeg ikke vet: Av skikkelig gode spillere, når de var unge, ble de bare hevet innpå når kampene var avgjorte?
Tren på langskudd

esp123

Blir Heltne Nilsen skadet/suspendert så mangler vi fysikk på midten (regner i utgangspunktet ikke med Pedersen). Moberg gir oss ferdigheter vi ikke har eller i stallen. Itillegg er Moberg svært anvendelig. Hvor mange slike spillertyper er villig til å komme til Brann i OBOS for å sitte på benken som backup? Ett års kontrakt tilsier at dette er en midlertidig OBOS-løsning. Hadde KK vært her kan jeg garantere at Moberg hadde blitt hentet....

Lasaron

La oss si at Moberg ikke kommer, og at Sønnen blir ute en kamp eller flere. Hva er da alternativene? Pedersen så klart, når han er skadefri, noe han ikke alltid er. Felix, og så sette Blomberg inn på backen - noe som sannsynligvis vil fungere fint. I Obos, med sine ferdigheter og fotballintelligens, vil også Ruben Kristiansen fungere der. Mathias Rasmussen også, og så kan Skaanes gå inn som indreløper.

Mange bra alternativ altså.

Men om Pedersen forsvinner, så er det ok om Moberg kommer på en ettårskontrakt.
Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Lasaron on January 21, 2022, 17:46:14 PM
Quote from: Hatleking on January 21, 2022, 17:44:05 PM
Quote from: Lasaron on January 21, 2022, 17:33:49 PMOm Sønnen er sentral, med Kniksen og Rasmussen som indreløpere, så tror jeg det blir mye kreativt boltrerom for indreløperne.

Kommentar til Hatleking: Det er bedre om et talent må slite benken til fordel for en 30-åring som er mye bedre, enn til fordel for en 30-åring som knapt er bedre.

Ikkje for Haaland. Poenget her er at eg trur at Haaland då ikkje treng å slite benken i like stor grad. Det aller viktigaste for Brann no er å rykke opp. Om Brann meiner at det er nok å hente ein som Moberg for å realisere det, så er det økonomisk lurt. Igjen: Moberg har fått skryt for seriøsiteten og bidrag i treningsmiljøet i Glimt. Treng ikkje vere dumt det. Så tvilar eg på at Moberg blir f.eks. kasta innpå i ein avgjort kamp kontra Haaland. Men om Brann stanger imot og treng duellstyrke i motstanders boks blir det fort Moberg.

Nå spør jeg fordi jeg ikke vet: Av skikkelig gode spillere, når de var unge, ble de bare hevet innpå når kampene var avgjorte?

Nei, men det var eit eksempel. Moberg har sjølvsagt andre eigenskapar og ferdigheiter enn Haaland og kan nok prioriterast i spesielle tilfelle, men om Haaland blir sett på som klar av trenarteamet er det vel liten grunn til at han skal hamne bak i køen der. Tvilar på at Huseklepp ønskjer seg noko slikt.

Hatleking

Quote from: Lasaron on January 21, 2022, 17:50:43 PMLa oss si at Moberg ikke kommer, og at Sønnen blir ute en kamp eller flere. Hva er da alternativene? Pedersen så klart, når han er skadefri, noe han ikke alltid er. Felix, og så sette Blomberg inn på backen - noe som sannsynligvis vil fungere fint. I Obos, med sine ferdigheter og fotballintelligens, vil også Ruben Kristiansen fungere der. Mathias Rasmussen også, og så kan Skaanes gå inn som indreløper.

Mange bra alternativ altså.

Men om Pedersen forsvinner, så er det ok om Moberg kommer på en ettårskontrakt.

Viss Kristiansen som defensivt anker blir ett på som eit bra alternativ, er det iallfall signal på at noko manglar. Trenarteamet har vel tydeleg signalisert at Felix blir back, og då blir han nok back. Rasmussen kan nok gjere ein grei jobb, det er ei rolle han har løyst før. Men det blir ganske annleis enn Heltne Nilsen.

krakra

Jeg skjønner ikke at noen fortsatt prøver seg på at å hente inn en 30-åring ikke går ut over talenter i samme posisjon. Det er åpenbart ikke riktig, så da får man heller argumentere for hvorfor det er verdt å skyve et talent bak i køen for en spiller som Moberg.

Og det høres jo ut ut som han nesten ikke skal spille i det hele tatt. Det stemmer selvfølgelig heller ikke. Han kommer ikke til Brann for å være seriøs på trening, få noen innhopp og være backup for Heltne Nilsen. Er han frisk, så spiller han nok mye. Kanskje han skyver Niklas bak i køen også.

esp123

January 21, 2022, 18:28:51 PM #709 Last Edit: January 21, 2022, 18:34:49 PM by esp123
Jeg tipper Moberg blir backup for Heltne Nilsen, i tillegg til en jokerrolle fra benken når Brann presser og trenger mer trøkk i boksen. Han har helt andre ferdigheter enn alle midtbanetalentene vi har. Jensen Wassberg og Haaland kommer aldri til å spille samtidig som indreløpere. Ihvertfall ikke fra start.

Jeg er ikke enig i premisset om at talenter blir flyttet bak i køen. Jeg mener Moberg går inn i en helt egen rolle, man kan sammenligne den litt med Azar Karadas. Han har et unikt ferdighetsregister, og kan i tillegg spille stopper og spiss.

krakra

Med forbehold om at han holder seg skadefri så tipper jeg at Moberg spiller minst 2/3 av årets kamper og at under halvparten av kampene han spiller blir som anker.

Lasaron

Jeg stoler ikke på Horneland angående Moberg. Han kan lett komme til å skyve Kniklas bak i køen, og det er helt talentløst  - både i bokstavelig og overført betydning.

Håper virkelig dette betyr at Pedersen er på vei ut.

Dog, når overgangen først skjer, er 200 000 kr en akseptabel pris.

Jeg ser for meg LAN-argumentasjon opp og i mente. At midtbanen består av Pedersen - Sønnen - Moberg. Det vil_ikke_være bra.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Lissabon on January 21, 2022, 19:03:58 PMHvorfor skal de tenke forsvar og defensiv taktikk mot Grorud og andre "møkkalag", hvor er det de tror de blir presset ? i Plankebyen ? Bekkestua ? Håpløst


Det kan jo tenkes de blir litt presset når de går opp til 1-0, si 2-0.
Tren på langskudd

Huff

Jeg er skeptisk til denne overgangen, og skeptisk til Horneland. Men, det er ikke automatikk i at det å hente en eldre spiller som er tiltenkt spilletid går ut over talentene. Moberg kan eksempelvis skyve Daniel Pedersen ut av elleveren.

Det kan og tenkes at blokken Nilsen-Moberg gjør det mer sannsynlig at Horneland tør å bruke talenter foran eller bak disse to. Jfr Kolskogen og Wolfe bak, eller Haaland foran.

esp123

January 21, 2022, 19:21:35 PM #714 Last Edit: January 21, 2022, 19:23:23 PM by esp123
Moberg er også relativt målfarlig. Sist han spilte OBOS så scorte han 9 mål.

Jeg tenker at han gir fysikk i begge bokser skulle det være nødvendig. Et viktig supplement til de ferdighetene de har i troppen. Jeg tror førstevalget på midten fremdeles blir Rasmussen-Heltne Nilsen-Wassberg.

Jose Arrogantio

Om Moberg skyver en helt annen spillertype bakover i køen (Wassberg) så er problemene større enn Moberg inn eller ikke. Da har man faktisk en trener som ikke aner hvordan midtbanen skal spille, eller som uansett bare ville kastet Wassberg inn i situasjoner han ikke hadde hatt noe valg (eksempel LAN). Såpass tiltro har jeg til Horneland at jeg tror Moberg vil konkurrere med spillere mer lik ham i stallen, og per i dag er det vel ikke mest talenter dette gjelder.

Superjack

Quote from: Jose Arrogantio on January 21, 2022, 20:33:43 PMOm Moberg skyver en helt annen spillertype bakover i køen (Wassberg) så er problemene større enn Moberg inn eller ikke. Da har man faktisk en trener som ikke aner hvordan midtbanen skal spille, eller som uansett bare ville kastet Wassberg inn i situasjoner han ikke hadde hatt noe valg (eksempel LAN). Såpass tiltro har jeg til Horneland at jeg tror Moberg vil konkurrere med spillere mer lik ham i stallen, og per i dag er det vel ikke mest talenter dette gjelder.

Jeg tror også det. Tror Nilsen og Kniklas er mer eller mindre bankers i laget, gitt at de presterer.
Moberg tar fort rollen som motsatt indreløper, eller en som kan settes innpå siste 30 om når Brann behøver muskler og kraft inn.
Brannsupporter.

Lasaron

Tipper Kniklas ryker på benken etter én dårlig kamp, mens de eldre tåler mange dårlige kamper uten å benkes.

Jeg tipper det. Jeg tipper det. Jeg tipper det.
Tren på langskudd

Pete05

Horneland var vel ganske tydelig på at det var mye talent og ungt i troppen og at den måtte balanseres. Men han flytter rundt på spillere og det kanskje ikke helt optimalt.

Moberg inn gir rutine og tyngde men ikke så mye annet og fremstår litt gammelmodig.

Eneste spørsmålet som kan forsvare en slik signering er at de regner med at kanskje flere enn Taylor forsvinner? Pedersen, Rasmussen?

Billy Elliott

Quote from: Kagain on January 21, 2022, 14:16:42 PMOm jeg husker riktig er Simba også høyrebent, så han kan man ikke bruke på venstresiden.

Du husker ikke riktig. Simba er veldig venstrebent.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

January 21, 2022, 23:10:57 PM #720 Last Edit: January 21, 2022, 23:12:49 PM by krakra
Quote from: Pyton on January 21, 2022, 21:24:01 PMHorneland var vel ganske tydelig på at det var mye talent og ungt i troppen og at den måtte balanseres. Men han flytter rundt på spillere og det kanskje ikke helt optimalt.

Moberg inn gir rutine og tyngde men ikke så mye annet og fremstår litt gammelmodig.

Eneste spørsmålet som kan forsvare en slik signering er at de regner med at kanskje flere enn Taylor forsvinner? Pedersen, Rasmussen?
Skulle ønske man kunne få inn noen med både erfaring og kvalitet. Hvis ikke Moberg skal skyve noen talenter ut av laget, så blir han jo en ny erfaren benkesliter. Hvis tanken er at Rasmussen og og Kniklas skal spille, så skal altså Skaanes, Pedersen og Moberg være på benken? Og så tror man at det ikke skyver Haaland bak fordi de er ulike spillertyper? Det gjør jo at Haaland ikke får plass på benken i det hele tatt, og dermed ikke kan hives innpå uavhengig av kampbilde.

Hove, Kristiansen, Johansen og Hustad på benken i tillegg så begynner det å bli ganske mange 25+-spillere som -ikke- er i førsteelveren.

Er Moberg en utpreget leder forresten? Hører han er seriøs i treningsarbeidet, men vi har jo sånne typer fra før. Vi har mange av dem blant de unge. Heggebø er ekstrem der. Trenger noen som kan heve stemmen og ta litt for seg. Og løfte laget.


Jose Arrogantio

Quote from: krakra on January 21, 2022, 23:10:57 PM
Quote from: Pyton on January 21, 2022, 21:24:01 PMHorneland var vel ganske tydelig på at det var mye talent og ungt i troppen og at den måtte balanseres. Men han flytter rundt på spillere og det kanskje ikke helt optimalt.

Moberg inn gir rutine og tyngde men ikke så mye annet og fremstår litt gammelmodig.

Eneste spørsmålet som kan forsvare en slik signering er at de regner med at kanskje flere enn Taylor forsvinner? Pedersen, Rasmussen?
Skulle ønske man kunne få inn noen med både erfaring og kvalitet. Hvis ikke Moberg skal skyve noen talenter ut av laget, så blir han jo en ny erfaren benkesliter. Hvis tanken er at Rasmussen og og Kniklas skal spille, så skal altså Skaanes, Pedersen og Moberg være på benken? Og så tror man at det ikke skyver Haaland bak fordi de er ulike spillertyper? Det gjør jo at Haaland ikke får plass på benken i det hele tatt, og dermed ikke kan hives innpå uavhengig av kampbilde.

Hove, Kristiansen, Johansen og Hustad på benken i tillegg så begynner det å bli ganske mange 25+-spillere som -ikke- er i førsteelveren.

Er Moberg en utpreget leder forresten? Hører han er seriøs i treningsarbeidet, men vi har jo sånne typer fra før. Vi har mange av dem blant de unge. Heggebø er ekstrem der. Trenger noen som kan heve stemmen og ta litt for seg. Og løfte laget.

I fjor fikk ungdom sitte på benken foran eldre spillere (for eksempel Wassberg foran Skaanes) så ikke automatikk at man må ha alle de tre på benken. Kan fort bli at Pedersen eller Skaanes forsvinner lengre bak og ikke vil være på benken. Så sant Horneland har troen på de unge. Hvis han ikke har det spiller det uansett liten rolle hvor de sitter, ungdom de ikke tror på får sjelden meningsfulle sjanser uansett hvor de sitter.


Jose Arrogantio

Klart rutine kommer med alderen, er som å si man ikke blir mer erfaren av mer erfaring. Rutine og klokhet er to forskjellige ting.

esp123

Quote from: Lissabon on January 22, 2022, 09:04:06 AMÅ være gammel er ingen kvalitet.

Rutine er ikke noe som kommer med alderen.

Noen er født rutinert nesten, de der er veldig klok som junior. Moberg har ingen fart i nærheten av aksepetabelt nivå, han er overhodet ikke i nærheten på teknikk, han er ikke hurtig. Hva er han egentlig ? sterk + god på hode ? Hvor ofte skal Brann ligge i forsvar da, i OBOS ? Skal de pumpe primitive baller in i feltet mot Bryne ? Meningsløs overgang, trolig svært svært skadelig for talentene.

Mobergovergangen er derfor den tristeste jeg kommer på siden 1988 da teiteutur henter en som het noe sånt som Soleim eller Solheim som aldri scoret, var treg og ukjent.


Det som er litt morsomt er at din store helt, Kjetil Knutsen, er en veldig stor fan av Vegard Leikvoll Moberg. Har hentet han tre ganger! Med KK som Brann-trener i OBOS hadde Brann garantert hentet Moberg.

Superjack

Virker som vi kan ønske Moberg velkommen.

Uansett, lokal kar med tydelige styrker.
Kanskje han ikke er gull som åpenbart styrker Brann sitt lag direkte, men han er kanskje en viktig og god inspirator for de yngre.

Siden det sies av Pamer at han er en type som Barmen så kanskje en Barmen med bedre vaner i forhold til trening og idrett?
Brannsupporter.

Billy Elliott

Pedersen på vei bort, ifølge Horneland sitert i BT.

Da gir Moberg inn mer mening.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hatleking

Quote from: Billy Elliott on January 22, 2022, 13:39:06 PMPedersen på vei bort, ifølge Horneland sitert i BT.

Da gir Moberg inn mer mening.

Pedersen kunne ein vel ikkje rekne med noko særleg uansett denne sesongen, så Moberg inn for Pedersen høyrast veldig bra ut.

Lasaron

Da er Moberg godkjent. Det er en fare å få en_for_ung stall også. Lokal, billig, ettårskontrakt. Har prestert på et høyere nivå enn Pedersen, hvis vi ser på klubber og plassering. Han spilte jo mye for Glimt i deres sølvsesong.
Tren på langskudd

Giles

Quote from: Lissabon on January 22, 2022, 12:29:14 PMLa oss si Sønnen blir skadet før en kamp i Fredrikstad.

Da håper jeg Rasmussen-Niklas-Pedersen starter så kan Haaland avløse Niklas mens Moberg kommer inn de siste 15 for Pedersen.

Dette er ikke livsfarlig. Frykten for nesten alle lag henger igjen fra LAN-tiden. I LANs første kamp må vi være ærlige, Follo rundspilte Brann mesteparten av kampen. Frykten for uovervinnelige Follo tok overhånd, flaksen gav 2-1 seier.

Når man har grunninnstilling at allt er farlig og alle er "Barcelona" er det håpløst.

Bodø/Glimt har som grunninnstilling å kjøre over Roma.

Eggen prediket å angripe og lage vansker for motstanderen også når man ledet.   "Vi leder mot Bate Borisov så da må jo jo angripe for å holde dem unna".

Hvis motstanderen viser seg å være "Barcelonaaktig" kan man sette in en defensiv en, ikke vedta flere timer før kampen at vi må være forsiktige, ihvertfall ikke nede i OBOS.

Balanse i STALLEN er greit, balanse på banen er oppskrytt, man kan fint ha 3 offensive midtbanespillere.


Her sier du mye fornuftig. En kommer ingen vei uten tro på og utvikling av egne ferdigheter. Det var mye rart og mye flaks under LAN i OBOS. Men de rykket opp og da blir alt annet uviktig.

krakra

Mistenker at Horneland var mindre fornøyd med Pedersen i nachspill-saken enn han ga uttrykk for utad. Så ble han skadet igjen. Så han var nok øverst på lista over spillere Brann ville ha ut av de med kontrakt.

Lasaron

I BA sier Pedersen at han skal langt. Må vente på visum. Kaller det et eventyr. Snakker vi emirat- og sjeikeland? Eller det fjerne østen? Uansett, her lukter det en relativt hyggelig overgangssum.
Tren på langskudd

Superjack

Tror krakra er inne på noe. Pedersens standing hos Horneland etter at han ikke stod frem og tok ansvar som kaptein i Nach skandalen, og kanskje spesielt i etterdønningene er nok ikke den beste.

Og i det lyser at Pedersen skal bort så er det mer forståelig med Moberg inn. 

Pedersen er også ganske høyt på historiens flopper i Brann.
Store forventninger, overhodet ikke innfridd.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Lasaron on January 22, 2022, 15:03:28 PMI BA sier Pedersen at han skal langt. Må vente på visum. Kaller det et eventyr. Snakker vi emirat- og sjeikeland? Eller det fjerne østen? Uansett, her lukter det en relativt hyggelig overgangssum.

Visum, lukter Kina
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Superjack on January 22, 2022, 15:28:58 PM
Quote from: Lasaron on January 22, 2022, 15:03:28 PMI BA sier Pedersen at han skal langt. Må vente på visum. Kaller det et eventyr. Snakker vi emirat- og sjeikeland? Eller det fjerne østen? Uansett, her lukter det en relativt hyggelig overgangssum.

Visum, lukter Kina

Og det lukter mer et hyggelig tilskudd til danskens pensjonsfond enn en hyggelig overgangssum.
Rød makt på Hansa

krakra

Visum kan jo være hvor som helst utenfor Europa. Middelmådige, eldre spillere fra Eliteserien lukter først og fremst USA, men det kan jo være Asia også.

Gulløl

January 22, 2022, 15:49:21 PM #736 Last Edit: January 22, 2022, 15:54:31 PM by Gulløl
Tipper null i overgangssum for Pedersen. Brann er nok veldig fornøyd med å bli kvitt en av de dyreste lønnede spillerne som ikke har prestert godt nok og har vært veldig skadeforfulgt. Dette har nok vært jobbet med en stund av Brann og agenten hans, å tilby han gratis i markedet har nok vært en avgjørende faktor for å få dette eventyret til for han. Godt jobbet av Brann, klarer de også å få Holmen bort selv med null i overgangssum skal jeg applaudere det også, tipper det kan være en kinesisk klubb som kan være interessert i en kjempehøy keeper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: Huff on January 21, 2022, 19:20:13 PMDet kan og tenkes at blokken Nilsen-Moberg gjør det mer sannsynlig at Horneland tør å bruke talenter foran eller bak disse to. Jfr Kolskogen og Wolfe bak, eller Haaland foran.

Kanskje. Men det må ikke være slik.
Kanskje.

Lasaron

Quote from: Superjack on January 22, 2022, 15:28:27 PMPedersen er også ganske høyt på historiens flopper i Brann.
Store forventninger

Store forventninger? Ikke hos meg.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: krakra on January 22, 2022, 14:37:42 PMMistenker at Horneland var mindre fornøyd med Pedersen i nachspill-saken enn han ga uttrykk for utad. Så ble han skadet igjen. Så han var nok øverst på lista over spillere Brann ville ha ut av de med kontrakt.

Ja, der er du nok inne på noe. Ikke akkurat kapteinsoppførelsen i den saken fra kapteinen vår.

Har vi telling på hvor mange som overlevde festen? Kolskogen, Rasmussen, Wolfe og Holmen er her fortsatt. Er rett og slett resten rensket vekk? (og de to første var vel og de to første som forlot festen)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SK

Er Pedersen tidenes dårligste kaptein i Brann? Erik Mjelde sitt navn dukker opp i hodet mitt, men etter hvordan Pedersen håndterte nachspielfadesen setter jeg han som verre.

Glad vi blir kvitt han.

Superjack

Quote from: Lasaron on January 22, 2022, 16:30:37 PM
Quote from: Superjack on January 22, 2022, 15:28:27 PMPedersen er også ganske høyt på historiens flopper i Brann.
Store forventninger

Store forventninger? Ikke hos meg.

Jeg trodde Brann hadde hentet gull hos LSK, mannen som skulle styre midtbanen til Brann

Fremstod veik, kjip og dårlig.
I nachskandalen står han frem som den veikeste kapteinen noen sinne.

At han ikke sa nok er nok den kvelden, og atpåtil vegrer for å stå frem og insistere på å renvaske de uskyldige og legge seg paddeflat.

Ut, bort, vekk.
Kjeks.

Sikkert hyggelig fyr, men for meg fremstår han som en av tidenes flopper.
Brannsupporter.

Kagain

January 22, 2022, 17:50:35 PM #742 Last Edit: January 22, 2022, 17:52:11 PM by Kagain
Japp. Da ser det som andre har pekt på ut som Pedersen er på vei ut. Med mindre den nye klubben er mindre risikovillig enn Brann på potensielt skadde spillere. Jeg ser BA spør han som følger:

" Hvordan tror du at du vil bli husket i Brann og Bergen?

- Jeg blir nok husket som en som var mye skadet, dessverre. Det har vært veldig frusterende, og det har satt en demper på oppholdet mitt der. Men jeg har nytt hvert eneste sekund i byen og klubben, selv om fjoråret var forferdelig for både meg og klubben"

Så Pedersen ut. En mann som skulle ta spillet litt videre fra den primitive LAN-stilen til noe litt mer spillende i ankerrollen.

Moberg inn er ikke noe som får meg til å omkomme av begeistring. Men i det minste var han billig: BA melder om en pris på 200 000 NOK

https://www.ba.no/moberg-har-bestatt-den-medisinske-testen/s/5-8-1800117

Men for meg tyder dette på at Brann sikter seg ut mot den klassiske gamle kjipaballen. Og i motsetning til enkelte andre her tror jeg ikke Horneland lar Moberg sitte på benken.

Jeg ser at i en annen artikkel mener BA at Moberg skal erstatte Strand. Så det er som indreløper de ser han for seg. Altså, Barmen-type indreløper.

fortune

Det er vanskelig å evaluere Branns signeringer så lenge vi ikke aner hvordan de tenker å spille. Vi vet at de skal spille 433 og ha en moderne møtende midtspiss og sannsynligvis et anker som er bedre defensivt enn offensivt. Men vet vi egentlig så mye mer?

Fjoråret fremstod planløst fra start til slutt og omtrent den eneste fellesnevneren offensivt var at man gav ballen til Taylor så ofte man kunne og at høyrevingen trakk inn tidlig. Defensivt forsøkte man høy linje og press i noen kamper, men la seg lavt med mye folk bak ballen i andre.
First is first, second is nothing

Larsendos

Nachspielsaken til side:
Vi tok 15 poeng på de 12 kampene Pedersen startet, og 11 poeng på de 18 kampene han ikke startet.
Han var viktig på banen, men dessverre for mye skadet.

Falkman

Quote from: ostraume on January 22, 2022, 16:42:52 PM
Quote from: krakra on January 22, 2022, 14:37:42 PMMistenker at Horneland var mindre fornøyd med Pedersen i nachspill-saken enn han ga uttrykk for utad. Så ble han skadet igjen. Så han var nok øverst på lista over spillere Brann ville ha ut av de med kontrakt.

Ja, der er du nok inne på noe. Ikke akkurat kapteinsoppførelsen i den saken fra kapteinen vår.

Har vi telling på hvor mange som overlevde festen? Kolskogen, Rasmussen, Wolfe og Holmen er her fortsatt. Er rett og slett resten rensket vekk? (og de to første var vel og de to første som forlot festen)

Heltne og Pettersen var på fest.  Med Pedersen ute har vi kvittet oss med halvparten av dem som var der.

De som er igjen nå, kan alle gjøre nytte for seg, foruten Holmen. ( Pettersen i grenseland)

Giles

Det drives bra på Grorud, Brann skal få kjørt seg der også.

krakra

Quote from: Larsendos on January 23, 2022, 08:06:59 AMNachspielsaken til side:
Vi tok 15 poeng på de 12 kampene Pedersen startet, og 11 poeng på de 18 kampene han ikke startet.
Han var viktig på banen, men dessverre for mye skadet.
Hjalp å være spilleklar i perioden etter at Horneland tok over, og skadet i starten av sesongen.

Middelmådig spiller, mye skadet og svak kaptein. Det er ikke bare nachspillet som viste Pedersen "lederegenskaper". Han var ikke å se etter kampen der LAN fikk sparken, ei heller etter nedrykket. Selv om han ikke spilte sistnevnte, så var han kaptein på et lag som rykket ned. Hadde en tendens til å forsvinne når ting gikk dårlig.

Brann har uttalt at det er viktig at spillerne er tilgjengelig. Helst skal de være tilgjengelig i 90% av kampene. De, sammen med oppførselen rundt nachspill-saken veier nok tungt når han får gå gratis. I tillegg har vi en del midtbanespillere, og Pedersen måtte først og fremst kjempet om en plass på benken.

Huff

Etter å ha sett Ballsparks frokost-tv synes jeg det er tre interessante ting som kommer frem i forhold til overganger.

Det minst interessante, og ikke spesielt nye er at Taylor tilsynelatende kjører sin egen gå sakte-aksjon på trening. Ikke bra, men dessverre ikke overraskende at en tyr til slike midler for å bli solgt. 

Mer interessant er det at Brann trolig får betalt for Daniel Pedersen. Jeg går ut fra at vi ikke snakker astronomiske summer, men jeg vil tro at vi i så fall snakker minst like mye som de usle 200.000 vi betalte for Moberg. Jeg vil og anta at en sparer en del penger på å erstatte dansken med osingen rent økonomisk, vil tro sistnevnte har vesentlig lavere lønn.

Så nevnes det at det er interesse rundt Rasmussen. Utover det at det er interesse er det ingenting konkret, men jeg har hele tiden ansett det som sannsynlig at sørlendingen er relativt attraktiv på overgangsmarkedet. Forsvinner Rasmussen mener jeg at Brann bør erstatte fyren. Han har ferdigheter vi ikke har mye av i stallen allerede, og selv om det er mulig Håland har mye av det samme er det i overkant risikabelt å legge en slik byrde på så unge skuldre i en opprykkssesong.


krakra

Ja, det var visst «drøyt» å si at Taylor kom til å bli sur hvis han ikke ble solgt, men det er i gang allerede.

Go Up