• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Horneland

Started by Kagain, August 30, 2021, 12:25:09 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Så begge er enige med alle, altså. Interessant.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on November 30, 2022, 18:14:16 PMSå begge er enige med alle, altså. Interessant.

Jeg har hørt mer overraskende ting enn at Monsamjelden snakke om hvor vanskelig det er å vinne gull med ungfoler. Det kunne vi allerede si basert på hva han gjorde på overgangsfronten i sin Brann-tid...

Lasaron

Jeg ser nå at jeg blingset når jeg lette etter rett tråd. Denne tråden er feil. Beklager. Skulle i Eirik Horneland-tråden.
Tren på langskudd

Nixon

Lurer på hva det snakkes som mellom Nagel og Horneland når dialogen er "tett og fin". Men BT kan uansett melde at det jobbes med å forlenge kontrakten til Horneland. Kan ikke tenke meg at de forhandlingene blir så vanskelige. Så treneren etter Horneland ser ut til å bli Horneland.
Rød makt på Hansa

krakra

Helt naturlig å forlenge, men trenger ikke være mer enn ett år til

osoerli

Eller naturleg å sjå korleis det går i eliteserien 1 år
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Ja, derfor bør den bare forlenges med ett år.

fortune

Jeg har nok mindre sansen for Horneland enn mange andre, men vi kan jo ikke ha en trener på utgående kontrakt, så det må forlenges. Håper på ett år, tipper to, og frykter mer..
First is first, second is nothing

osoerli

Viktigare å forlenga med Huseklepp
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: krakra on January 17, 2023, 15:09:11 PMJa, derfor bør den bare forlenges med ett år.

Hornis har kontrakt ut 2023, me kan fint venta til august med å forlenga med 1 år
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Å la trenere gå på oppsigelse er sjeldent en god løsning. Det siste året sikrer dem kompensasjon hvis de skulle sies opp.

esp123


Superjack

Bare å forlenge, om Horneland selv er positiv. Å ha personer som i utgangspunktet ønskes videre, på utgående kontrakt, er ikke noe god ide.

Om han får 1, 2 eller 3 år er egentlig ikke så viktig, siden trenere sitter til de må gå av. Det som er viktig er at de får en ok avtale om hvordan det avsluttes. Type 1 år lønn er vel vanlig.

Brannsupporter.

Nixon

Både Horneland og Huseklepp har forlenget. Begge ut 2025.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ok. Noen som vet hvor lenge Fakiri har kontrakt?
Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa


Lasaron

En av de soleklare jobbene til en sportssjef er å alltid ha aktuelle kandidater til å ta over trenerjobben. Man vet aldri når en hovedtrener plutselig ikke er det lenger.

Nå hører vi at Horneland var ønsket i Midtjylland, men takket nei. Det betyr likevel at han er attraktiv nok til at det kan dukke opp andre klubber som tilbyr jobb, eller forbund.

Jeg er jo skrudd sammen slik at jeg tror det er en stor fordel å ha en trener som kjenner byen, laget og lynnet mer enn bittelitt. Således har jo Brann allerede spennende kandidater i klubben. Jeg tenker på Fakiri, Huse og Karadas. Så har vi jo Røssland. KK. Morten Kalvenes.

Det må være noen som kan opprettholde kulturen som ser ut til å ha blitt bra. Og som står for offensiv fotball, og er veldig opptatt av å utvikle spillere.
Tren på langskudd

Superjack

Bare en soleklar kandidat å ta dette bygget videre.

KK

Så sånn er det med den saken.
Brannsupporter.

Corran

For meg seiler Fakiri med Huseklepp som assistent fram som et klart alternativ
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Når hadde vi sist en trener som var etterspurt av andre klubber?
Jeg har ikke fasiten, men noe sier meg at svaret er null.
På denne siden av OL i Moskva i alle fall.
Rød makt på Hansa

Superjack

Å være trener i Brann er vel stort sett en karrieredrepende øvelse...  Siste trener som jeg kommer på ble hentet av noen fra Brann var Teitur til Lyn i 1990.
Brannsupporter.

kabelmann

Bare steng denne tråden og kast nøkkelen. Horneland er det beste som har hendt Brann siden... noensinne.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kagain

Hehe. Det sies at det kun er to ting i livet som er sikkert; døden og skatt. Men jeg tror man kan legge til en tredje ting også; at fotballtrenere før eller siden får sparken. Var det ikke Tennfjord som fikk livstidskontrakt med Brann? Tror ikke Horneland er en Dario Gradi, Wenger eller Ferguson for å si det slik...

Corran

Kanskje det er Horneland som blir snappet i sommervinduet
Tidenes dyreste Brann salg (i dobbel forstand)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: kabelmann on May 03, 2023, 20:27:30 PMBare steng denne tråden og kast nøkkelen. Horneland er det beste som har hendt Brann siden... noensinne.

Lite av det som drives med oppe i Idrettsveien om dagen kan kritiseres, men det er vel ikke mange årene siden et lignende innlegget kunne blitt skrevet om LAN her inne, etter hans seier på Lerkendal en maidag i 2018.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

kabelmann

Mulig du har rett i det, men jeg kan ikke huske den samme gleden over hvordan Brann spilte seg opp etter forrige nedrykk, hvordan de påfølgende sesong bare dundret på med sin offensive gladfotball uavhengig av motstander osv. Personlig har jeg en helt annen glede av Brann nå enn da. 2016-Brann hadde også flere profiler enn 2023-Brann. Usikker på om LAN hadde fått til sølv med dagens stall.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

esp123

For min del var LAN aldri (så) morsomt. Gøy med gullkamp i 18, men fotballen var nitrist.

Corran

Som sagt Med LAN kunne en gå misfornøyd hem etter seier
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

I 2016 presterte Brann å ta sølv selv om de var laget som skjøt minst av alle i hele Eliteserien.

Finfin respons

Dårlig hukommelse på forumet. Brann hadde da vitterlig Radlinger i 2018, og spilte seg ut bakfra som en annen Dyngeland&co. De var dronninger av Rammo. Barmen var årets bredeste indreløper.

Jeg satt på stadion etpar kamper, og hørte halve gubbeveldet få panikk og rope på "få ballen vekk!!!". Mye nesten-infarkt med det småspillet der bak.

De spilte faktisk høytrykksfotball. De vant kampene. Ofte knepent. Skålevik herjet litt. Og Helge Haugen var assistent. Så ja. Det var en fantastisk tid med burning på brystet til LAN. Vi hadde det da gøy med fotballen. Den våren.

I alle fall frem til angsten kom og Brann skulle frykte seg til gull.
7 keepere. Braut scoret. Sivert gikk. Gamst gampet. Bamba benket. Og to katastrofale vinduer ble avløst av forsøk på a) spillestilomlegging til underholdende fotball og påfølgende b)forenkling.

Frem til kampene på Åsane Arena i vinter har jeg tenkt slik. At det vi gjorde i 2018 var ganske bra.

Men nå er den skalaen sprengt.
Kanskje.

Superjack

Finfin har rett hukommelse.
Etter 2017 så utvikler LAN til et Brannlag som på
mange måter fremstod som dagens. Slik jeg husker.

Skikkelig høytrykksfotball, og lag på lag ble malt i senk.

Forskjellen på
LAN vs Horneland/Huseklepp var spesielt etter kampen mot Brauten. Da skulle Brann knyte igjen sekken og sikre defensiv trygghet i «Rammo» straks en ledelse var på plass.

Frykten for å tape og å slippe inn mål tok livet av LAN sitt prosjekt, sammen med frykten for spillere under 30.

Brannsupporter.

pidre

Enig med siste talere, rett skal være rett. Det var mye bra med LAN, i den første tiden når vi spilte høytrykksfotball.   
Saludar a los monos!

Christian

Quote from: pidre on May 04, 2023, 11:36:03 AMEnig med siste talere, rett skal være rett. Det var mye bra med LAN, i den første tiden når vi spilte høytrykksfotball.   
Bra vi er flere som evner å huske det gode med LAN. Ja, det ble traurig etterhvert, men i den perioden var det virkelig bra og ikke ulikt det vi ser i dag.

Lasaron

Den hjemmeseieren mot Tromsø i 2018, som ble nevnt over her, den var enorm. Maktdemonstrasjon. Og det var utrolig gøy med Radlinger. Men spillerlogistikken var rotten allerede på den tiden, så det var nesten dømt til å gå nedover.
Tren på langskudd

esp123

Jeg er oppriktig sjokkert over virkelighetsoppfatnigen her! I 2017 var det OK, men i de andre sesongene kom vi aldri over 45 mål. Som sagt, sølvet tok vi med å skyte minst i hele Eliteserien. 42 mål på 30 kamper!! Å spille spiss under LAN var det verste karrierevalget man kunne ta.

I 2019 scorte vi 32 mål på 30 kamper! Og han beholdte jobben!

Når alt kommer til alt er det hver sin personlige mening, men jeg syns det var helt sykt kjedelig. Veldig lite risiko. Et spill bygget opp rundt å slå lange baller på Kristoffer Barmen. Møtte man lag som la seg lavt i banen var set forferdelig og se på. Så langt fra min fotballfilosofi som man kommer.




krakra

Brann var knallgode i det høye presset, og i frispillingsfasen, i 2018. Men vi slet mot etablert forsvar og var rimelig primitive i det vi gjorde med ballen lengre fram på banen. Det vi holder på med i dag er noe helt annet. Å spille ut Glimt på Aspmyra og RBK på Lerkendal var vi aldri i nærheten av. Ikke på denne måten.

Corran

Brann hadde fantastisk trykk og presset utrolig bra og samlet.
Men det var mye støttepasninger når en hadde balle. Og å sammenligne Radlinger med Dyngeland er ikke snilt mot Dyngeland. Ja Radlinger var bra men langt fra like presis som Dyngeland.
en annen ting var at Brann var kyniske og scoret de så la de seg trygt i rammen og red av motstanderne som kom til lite sjanser for Brann var så kompakte.
Et tidlig mål til Brann betydde veldig mye forsvarspill og mange støttepasninger.
Jeg støttet LAN lenge og tenkte at han hadde fokusert på det defensive og gjort det enkelt og kom til å videreutvikle det offensive men det skjedde aldri
Han kom inn som en redningsmann og fikk oss opp og tok oss til sølv men da var det han hadde å bidra med over
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Vi husker alle saken om at Hornis til en viss grad er ettertraktet i andre klubber.

Om nå Jan Jønsson tar over kvinnelaget og gjør det bra, samtidig med at Hornis forsvinner eller eventuelt gjør det dårlig, da vil svensken være en som naturlig diskuteres.
Tren på langskudd

pidre

LAN var forresten på tribunen i går.....
Saludar a los monos!

Lasaron

Ja, så det. Han er jo Brannfan.
Tren på langskudd

Lasaron

Ronny Deila tar over Club Brugge.
Tren på langskudd

Superjack

Kjetil Knutsen til Ajax?

Om det skjer, kan Horneland ende i Bodø?

Uansett så har det jo vært interesse for Hornis i skandinavia.

Om han skulle slutte. I et prosjekt som fortsatt er på opptur. Hvem kunne kommet inn?
Fortsette med dagens pressfotball og 4-3-3? Og ta samme ledelse i klubb og på felt?
Brannsupporter.

Lasaron

Kanskje de kjører internt opprykk med Kalvenes?
Tren på langskudd

esp123

Kalvenes slår meg ikke som en med samme pondusen som Knutsen.

pidre

Det Hornis har oppnådd er veldig bra, men tenker ein god del kred også skal til Huseklepp og Hassan.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: esp123 on June 03, 2023, 15:57:20 PMKalvenes slår meg ikke som en med samme pondusen som Knutsen.

Han blir vel med Knudsen der han går.
Og Horneland vil ikke være på noe toppliste om en Glimt-jobb. Han er ikke der.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tror Horneland har et reelt håp om å vinne serien med Brann, videre at han tror det er mye gøyere enn å være i Bodø, og derfor ikke vil dit.
Tren på langskudd

Corran

Eg tror litt av suksessen til Horneland i Brann er hvem han har omgitt seg med.
Han er veldig dyktig men har fått inn noen som styrker ham de rette plassene.

Og jeg tror om Horneland stakk så ville vi fått interne opprykk med Hassan og Huse
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Kan hende at trenere som Geir Bakke eller noe kan være aktuell for Brann om Horneland går. Tviler dog på at Horneland blir tilbydd noe i Glimt om KK skulle fare til Nederland. Om ikke Kalvenes blir med KK så er det ikke utenkelig at han får et internt opprykk (for å fortsette det gode arbeidet).

Go Up