• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Horneland

Started by Kagain, August 30, 2021, 12:25:09 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

December 07, 2021, 22:44:27 PM #500 Last Edit: December 07, 2021, 22:48:13 PM by Superjack
Knutsen gir nok beskjed etter Glimt sine gjenværende to kamper dette året.

Jeg blir faktisk IKKE overrasket om det plutselig stiller nytt trenerteam på Stadion til sommeren. Tror ikke det er sannsynlig men overrasket ville jeg ikke blitt.

Edit: Knutsen er vistnok tilbudt årslønn på 7 millioner i Glimt, høyere enn det RBK var villig å strekke seg til.


Brannsupporter.

zeta

Hei, jeg hører egentlig til Vålerenga, men vi må ha både Brann og VIF opp i toppen regelmessig for å få skikkelig kok i norsk fotball.

  Derfor er det så forsmedelig å se disse klubbene feile, de klarer ikke å legge en tilstrekkelig sportslig strategi over tid. Etter min mening må alt settes inn på å bygge kompetanse på offensiv fotball med ballen i laget. De må inn i detaljene om hvordan de skal få det til

 I Vålerenga prøvde Ronny Deila i årevis å banke Bård Finne på plass på venstrekanten. Nå fortsetter forsyne meg Horneland med å skulle gjøre Finne til kant. Dette er et prosjekt som ikke KAN lykkes fordi Finne mangler alle kvaliteter som kantspiller. Så tas Finne ut og Strand går ut på kant, enda en som ikke har EN kvalitet som kant! Ofte gjør norske trenere helt horrible vurderinger og spesielt i Brann og VIF

 En kantspiller MÅ ha noe av: sprintfart, duellstyrke, dribleferdigheter, eller en spesiell innleggsfot eller skuddbein. Finne og Strand har ingenting av dette og er  lette og veike i duellene. Derfor er de prinsipielt feil på kanten. Simba er et opplagt valg i stedet, eller den nye kniksen

 Finne er en bra måljeger. Etter min mening bør enten Strand eller Finne spille offensiv midtbane bak spissen, men begge bør ikke starte samtidig fordi laget blir for fysisk lett.

 Også midtbanespillet har trenerne store mangler på. De liker gjerne å bruke anonyme spillertyper som ikke gjør stort annet enn å løpe i mellom og strø støttepasninger. Spillerne må ha mer distinkte kvaliteter og faktisk markere seg ute på banen

 Midtbane og kantspill er det store problemet til norske trenere og spesielt i Brann og VIF

zeta

Quote from: pidre on December 07, 2021, 11:40:15 AMKK siktar nok høgere enn Brann og RBK.
Hvis KK er sitt ansvar bevisst så går han til Brann eller Vålerenga. Noen med skikkelig kompetanse må få disse klubbene opp for norsk fotballs skyld. Det er da det kan bli kok rundt norsk fotball med skikkelig mediadekning osv

Lasaron

Til Vålerengen? Det spørs hvilket ansvar han er seg bevisst.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: zeta on December 07, 2021, 22:57:39 PMI Vålerenga prøvde Ronny Deila i årevis å banke Bård Finne på plass på venstrekanten. Nå fortsetter forsyne meg Horneland med å skulle gjøre Finne til kant. Dette er et prosjekt som ikke KAN lykkes fordi Finne mangler alle kvaliteter som kantspiller. Så tas Finne ut og Strand går ut på kant, enda en som ikke har EN kvalitet som kant! Ofte gjør norske trenere helt horrible vurderinger og spesielt i Brann og VIF

Du har sikkert fulgt denne saken (og VIF) i større grad enn meg. Husker du om Deila har blitt spurt HVORFOR han insisterte på å bruke Finne som kant? Det er det største mysteriet for min del. For som du sier, han hadde ikke ferdigheter som gjorde ham til en naturlig kant da han gikk fra Brann. Jeg hører at han nå er bedre på innlegg og slikt enn da han forlot Brann, men slik jeg ser det så var det ikke innleggsferdighetene som sendte han ut i verden i utgangspunktet.

Var det slik at Finne ble kjøpt dyrt til (eller lønnet høyt av) Vålerenga, men at de allerede hadde spisser så derfor omskolerte de han?

zeta

Quote from: Kagain on December 08, 2021, 08:38:49 AM
Quote from: zeta on December 07, 2021, 22:57:39 PMI Vålerenga prøvde Ronny Deila i årevis å banke Bård Finne på plass på venstrekanten. Nå fortsetter forsyne meg Horneland med å skulle gjøre Finne til kant. Dette er et prosjekt som ikke KAN lykkes fordi Finne mangler alle kvaliteter som kantspiller. Så tas Finne ut og Strand går ut på kant, enda en som ikke har EN kvalitet som kant! Ofte gjør norske trenere helt horrible vurderinger og spesielt i Brann og VIF

Du har sikkert fulgt denne saken (og VIF) i større grad enn meg. Husker du om Deila har blitt spurt HVORFOR han insisterte på å bruke Finne som kant? Det er det største mysteriet for min del. For som du sier, han hadde ikke ferdigheter som gjorde ham til en naturlig kant da han gikk fra Brann. Jeg hører at han nå er bedre på innlegg og slikt enn da han forlot Brann, men slik jeg ser det så var det ikke innleggsferdighetene som sendte han ut i verden i utgangspunktet.

Var det slik at Finne ble kjøpt dyrt til (eller lønnet høyt av) Vålerenga, men at de allerede hadde spisser så derfor omskolerte de han?
; Trenerne gir ikke skikkelige forklaringer på sånt. Det virker som om de tenker noe slikt som at om spillerne er smarte nok kan de utføre alle oppgaver. Men jeg mener det blir helt feil, fordi hvis man skal opp i toppen må spillerne ha noe mer enn bare forståelse for rollen.

   Deila er sikkert en god trener på mye, men som andre norske trenere er han fryktelig sta og gjør av og til horrible vurderinger etter min overbevisning. Han brukte også Magnus Lekven i årevis, en spiller som ikke bidro med noe av substans. Så gikk Lekven til Odd, der har han blitt brukt som stopper, en rolle han ikke har EN kvalitet til. Han har ikke duellkraft, fart eller høyde til den rollen. Når klubber driver med slikt så får de problemer.

Kagain

Quote from: zeta on December 08, 2021, 15:44:41 PMTrenerne gir ikke skikkelige forklaringer på sånt. Det virker som om de tenker noe slikt som at om spillerne er smarte nok kan de utføre alle oppgaver. Men jeg mener det blir helt feil, fordi hvis man skal opp i toppen må spillerne ha noe mer enn bare forståelse for rollen.

   Deila er sikkert en god trener på mye, men som andre norske trenere er han fryktelig sta og gjør av og til horrible vurderinger etter min overbevisning. Han brukte også Magnus Lekven i årevis, en spiller som ikke bidro med noe av substans. Så gikk Lekven til Odd, der har han blitt brukt som stopper, en rolle han ikke har EN kvalitet til. Han har ikke duellkraft, fart eller høyde til den rollen. Når klubber driver med slikt så får de problemer.

Ja, det er det inntrykket jeg satt igjen med, men av en eller annen grunn hadde jeg forestilt meg at Deila var mer villig til å fortelle om hvorfor han gjorde som han gjorde. Ulempen med at han brukte Finne på den måten var at Brann da også kunne tenke "Vi trenger ving. Fyren er bergenser og har spilt ving i VIF. Da har han sikkert blitt godt trent i den rollen. Let's go!" i stedet for å kjøpe spillere etter ferdigheter. I brann sin stil ville det jo være ganske enkelt å se på noen av kvalitetene spillerne trenger.

Senterspiss - trenger ikke å være Kovacs-svær, men må være sterk og ta litt for seg på hodet. Lasse Nordås er jo et spennende alternativ der om Glimt lar han gå.

Vinger - Hurtighet og innleggsfot. Om de har lyst å kjøre med innovervinger vil det være kjekt med hurtighet og greie avslutningsferdigheter.

Indreløpere - Slik Brann spiller så skal de ha en enorm løpskapasitet. Der har Brann Skaanes og Strand, og det er den sorten spillere de tenker å bruke. For min del ville jeg ha lagt til en viss ferdighet uten ball og kreativitet.

Defensiv midtbanespiller - Litt som Taz fra Looney Tunes. Klikkeferdig, destruktiv. Litt hodestyrke. Kreativitet, se etter rom og slikt er ikke nødvendig.


krakra

Finne passer som midtspiss i Røsslands 4-2-3-1, med Heggebø bak seg. I Hornelands mer primitive tut og kjør-4-3-3 passer han kanskje ikke noe sted.

Superjack

Quote from: krakra on December 08, 2021, 17:00:17 PMFinne passer som midtspiss i Røsslands 4-2-3-1, med Heggebø bak seg. I Hornelands mer primitive tut og kjør-4-3-3 passer han kanskje ikke noe sted.

Hadde passet stråldende i 3-5-2 eller 4-4-2 også.

Brannsupporter.

zeta

Quote from: krakra on December 08, 2021, 17:00:17 PMFinne passer som midtspiss i Røsslands 4-2-3-1, med Heggebø bak seg. I Hornelands mer primitive tut og kjør-4-3-3 passer han kanskje ikke noe sted.
Jo, som superinnbytter. Der var han god i VIF også

zeta

Quote from: Kagain on December 08, 2021, 16:51:18 PM
Quote from: zeta on December 08, 2021, 15:44:41 PMTrenerne gir ikke skikkelige forklaringer på sånt. Det virker som om de tenker noe slikt som at om spillerne er smarte nok kan de utføre alle oppgaver. Men jeg mener det blir helt feil, fordi hvis man skal opp i toppen må spillerne ha noe mer enn bare forståelse for rollen.

   Deila er sikkert en god trener på mye, men som andre norske trenere er han fryktelig sta og gjør av og til horrible vurderinger etter min overbevisning. Han brukte også Magnus Lekven i årevis, en spiller som ikke bidro med noe av substans. Så gikk Lekven til Odd, der har han blitt brukt som stopper, en rolle han ikke har EN kvalitet til. Han har ikke duellkraft, fart eller høyde til den rollen. Når klubber driver med slikt så får de problemer.

Ja, det er det inntrykket jeg satt igjen med, men av en eller annen grunn hadde jeg forestilt meg at Deila var mer villig til å fortelle om hvorfor han gjorde som han gjorde. Ulempen med at han brukte Finne på den måten var at Brann da også kunne tenke "Vi trenger ving. Fyren er bergenser og har spilt ving i VIF. Da har han sikkert blitt godt trent i den rollen. Let's go!" i stedet for å kjøpe spillere etter ferdigheter. I brann sin stil ville det jo være ganske enkelt å se på noen av kvalitetene spillerne trenger.

Senterspiss - trenger ikke å være Kovacs-svær, men må være sterk og ta litt for seg på hodet. Lasse Nordås er jo et spennende alternativ der om Glimt lar han gå.

Vinger - Hurtighet og innleggsfot. Om de har lyst å kjøre med innovervinger vil det være kjekt med hurtighet og greie avslutningsferdigheter.

Indreløpere - Slik Brann spiller så skal de ha en enorm løpskapasitet. Der har Brann Skaanes og Strand, og det er den sorten spillere de tenker å bruke. For min del ville jeg ha lagt til en viss ferdighet uten ball og kreativitet.

Defensiv midtbanespiller - Litt som Taz fra Looney Tunes. Klikkeferdig, destruktiv. Litt hodestyrke. Kreativitet, se etter rom og slikt er ikke nødvendig.


store kjepphest er duellspillet som forsømmes stort, ikke bare av trenerne, men av fans og journalister og eksperter her i Norge

  Det handler om dueller og situasjoner over hele banen, hvem kommer ut med ballen? Dette er helt vesentlig, men får altfor lite fokus

   Det er mange typer dueller, noen krever styrke, noen høyde og tyngde, noen dueller krever fart, smidighet og teknikk. Det er veldig bra å ha spillere som er sterke på noe av dette, spesielt til rollene sine. Det er viktig å evaluere spillerne slik at man ser hva som er deres styrke og svakheter. Så kan man sette sammen et lag som utfyller hverandre. F eks hvis Skaanes, Strand og Finne spiller samtidig blir laget veldig lett fysisk, det går ikke. Men en spiller som Jensen W er god på mange situasjoner; ro til å spille der det er trangt, ferdigheter til å gjøre noe konstruktivt når motstander er nær innpå. Det typiske i Brann og Vålerenga er jo at spillere som får en mann på seg snur og spiller hjemover. Noen ganger beinflyr de hjemover med ballen med en motstander i hælene, snakk om å være redd for press!

   Norske trenere bryr seg vanligvis ikke om duellspillet, derfor får vi mange rare sammensetninger. Deila satte sammen det veikeste og treigeste laget i es. Under Fagermo er vi bare det treigeste. Så det går jo fremover..

Nixon

Steffen Landro blir med Ull/Kisa ned i 2. divisjon. Det vil si at han, som i vinter sa at han kommer til å slutte som trener dersom han ikke vinner Eliteserien "på relativt kort tid", begynner å få litt hastverk dersom han skal stå ved det utsagnet.

Noe jeg kanskje ikke tror at ha gjør. Slutter altså. Men ikke sikkert at han blir en dårligere trener av å ta seg litt bedre tid til å nå den øverste divisjonen.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: zeta on December 08, 2021, 20:15:17 PMMin store kjepphest er duellspillet som forsømmes stort, ikke bare av trenerne, men av fans og journalister og eksperter her i Norge

  Det handler om dueller og situasjoner over hele banen, hvem kommer ut med ballen? Dette er helt vesentlig, men får altfor lite fokus

   Det er mange typer dueller, noen krever styrke, noen høyde og tyngde, noen dueller krever fart, smidighet og teknikk. Det er veldig bra å ha spillere som er sterke på noe av dette, spesielt til rollene sine. Det er viktig å evaluere spillerne slik at man ser hva som er deres styrke og svakheter. Så kan man sette sammen et lag som utfyller hverandre. F eks hvis Skaanes, Strand og Finne spiller samtidig blir laget veldig lett fysisk, det går ikke. Men en spiller som Jensen W er god på mange situasjoner; ro til å spille der det er trangt, ferdigheter til å gjøre noe konstruktivt når motstander er nær innpå. Det typiske i Brann og Vålerenga er jo at spillere som får en mann på seg snur og spiller hjemover. Noen ganger beinflyr de hjemover med ballen med en motstander i hælene, snakk om å være redd for press!

   Norske trenere bryr seg vanligvis ikke om duellspillet, derfor får vi mange rare sammensetninger. Deila satte sammen det veikeste og treigeste laget i es. Under Fagermo er vi bare det treigeste. Så det går jo fremover..

Det er et godt poeng. Jeg ser også den trenden i Brann at det er en del lettvektere som flyr rundt på banen. Man kan jo anta at det er en form for overkompensasjon for kritikken som tidligere hang ved norsk fotball generelt sett, at det stort sett kun var store og sterke spillere og fokus på fysisk spill på bekostning av det litt mer lettbente og elegante tekniske spillet. F.eks. i det klassiske sitatet fra den danske landslagstreneren som kalte Norge under Drillo for "fjeldaber".

Jeg vil også anta at kunstgresset kan gjøre jobben til teknikerne noe lettere og se bedre ut.

pidre

Kan vel vente med OBOS-snakket til det eventuelt er ein realitet.

Ellers er eg tilfreds med at RBK har fått nei frå både KK og Milo. Nå er vistnok Rekdal neste på lista, altså tredjevalg (minst). Det er klart, Rekdal er ok, men ingen KK.



 



Saludar a los monos!

Lasaron

Hvis Rekdal blir trener for Rosenborg, så skjer to ting på en gang.

1. Sjansen for at de blir seriemester i 2022 øker.

2. Sjansen for at de blir seriemester tre år på rad minker.


Siden Brann uansett ikke tar seriegull neste år, så er det helt greit for meg om Rekdal blir trener for Rosenborg. Gitt at antakelsene mine er rett.
Tren på langskudd

krakra

Rekdal til RBK er fantastisk. Han hater jo RBK og trønderne hater ham. I tillegg er han en kjip fyr og trener, og kommer garantert til å bli en fiasko i Trøndelag. Full match.

Billy Elliott

Rekdal til RBK hadde faktisk vært så LOL at det nesten hadde døyvet smerten ved et nedrykk for oss fullstendig.

Meeeen, blir vel KK til slutt. Er sånn verden funker for oss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123

Quote from: krakra on December 10, 2021, 23:25:40 PMRekdal til RBK er fantastisk. Han hater jo RBK og trønderne hater ham. I tillegg er han en kjip fyr og trener, og kommer garantert til å bli en fiasko i Trøndelag. Full match.

Føler Kjetil Rekdal til RBK har litt Brian Clough til Leeds over seg, for de som har lest The Damned United.

ostraume

Quote from: esp123 on December 11, 2021, 12:03:30 PM
Quote from: krakra on December 10, 2021, 23:25:40 PMRekdal til RBK er fantastisk. Han hater jo RBK og trønderne hater ham. I tillegg er han en kjip fyr og trener, og kommer garantert til å bli en fiasko i Trøndelag. Full match.

Føler Kjetil Rekdal til RBK har litt Brian Clough til Leeds over seg, for de som har lest The Damned United.

Bare omvendt. :-) Clough kom til Leeds for å lære et drittlag (som vant) å spille pen fotball. Rekdal står for drittfotball, er en sytepave og en leder som snakker ned sine egne. Det er en drøm om han går til RBK!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

zeta

Quote from: Kagain on December 09, 2021, 15:29:08 PM
Quote from: zeta on December 08, 2021, 20:15:17 PMMin store kjepphest er duellspillet som forsømmes stort, ikke bare av trenerne, men av fans og journalister og eksperter her i Norge

  Det handler om dueller og situasjoner over hele banen, hvem kommer ut med ballen? Dette er helt vesentlig, men får altfor lite fokus

   Det er mange typer dueller, noen krever styrke, noen høyde og tyngde, noen dueller krever fart, smidighet og teknikk. Det er veldig bra å ha spillere som er sterke på noe av dette, spesielt til rollene sine. Det er viktig å evaluere spillerne slik at man ser hva som er deres styrke og svakheter. Så kan man sette sammen et lag som utfyller hverandre. F eks hvis Skaanes, Strand og Finne spiller samtidig blir laget veldig lett fysisk, det går ikke. Men en spiller som Jensen W er god på mange situasjoner; ro til å spille der det er trangt, ferdigheter til å gjøre noe konstruktivt når motstander er nær innpå. Det typiske i Brann og Vålerenga er jo at spillere som får en mann på seg snur og spiller hjemover. Noen ganger beinflyr de hjemover med ballen med en motstander i hælene, snakk om å være redd for press!

   Norske trenere bryr seg vanligvis ikke om duellspillet, derfor får vi mange rare sammensetninger. Deila satte sammen det veikeste og treigeste laget i es. Under Fagermo er vi bare det treigeste. Så det går jo fremover..

Det er et godt poeng. Jeg ser også den trenden i Brann at det er en del lettvektere som flyr rundt på banen. Man kan jo anta at det er en form for overkompensasjon for kritikken som tidligere hang ved norsk fotball generelt sett, at det stort sett kun var store og sterke spillere og fokus på fysisk spill på bekostning av det litt mer lettbente og elegante tekniske spillet. F.eks. i det klassiske sitatet fra den danske landslagstreneren som kalte Norge under Drillo for "fjeldaber".

Jeg vil også anta at kunstgresset kan gjøre jobben til teknikerne noe lettere og se bedre ut.
; Jeg tror årsaken er at vi gikk rett fra amatørfotballen til Drillo som ga opp kampen om midtbanen. Dermed fikk vi aldri en skikkelig fotballkultur. Midtbanespillere skulle bare være der, forstyrre motstanderne og kanskje levere noen snasne detaljer en gang i blant. De skulle IKKE vinne baller, føre ballen, dominere spillet.

   F eks ser vi hvordan spillere som Fredrik Haugen og Patrick Berg får masse skryt for å gjøre lite. Dette er helnorskt. Slike spillere faller umiddelbart gjennom i utlandet.

  Vi trenger mer distinkte spillere som gjør noe konkret og synlig, som å vinne baller, vinne situasjoner og dueller, føre ball fremover i stor fart, holde på ball under press, finte eller drible, skyte og skåre, slå sterke pasninger, spille godt under press. Jeg er så lei anonyme og tafatte spillere og bakoverspillet!

  Jeg har lyst til å nevne forrige gang Brann var reelt gode, da hadde de Torp som kunne gå av motstandere, vinne dueller og Austin som virkelig kunne vinne dueller

krakra

Herregud. Sist Brann var reelt gode var da vi endte på 4. plass i 2011, og ikke da vi dominerte i 2018?

zeta

Quote from: krakra on December 11, 2021, 18:51:41 PMHerregud. Sist Brann var reelt gode var da vi endte på 4. plass i 2011, og ikke da vi dominerte i 2018?
er min mening var Brann under LAN basert på å pakke laget bakover. Alle lag i Norge kan greie medalje en sesong hvis de har et par kvalitetsspillere og noen gode krigere og pakker laget bakover og hindrer eget bakrom

   Det blir noe helt annet når laget skal spille mer ball stå høyere i banen og etterlate seg bakrom. Det krever andre ferdigheter i laget.

  LAN drev med Drillofotball som absolutt ikke er veien å gå når man vil utvikle et lag og konstruktive ferdigheter. Men man kan få noen gode resultater på kort sikt

Finfin respons

December 12, 2021, 12:20:02 PM #522 Last Edit: December 12, 2021, 12:21:42 PM by Finfin respons
Feil post.

Men i dag er det etter mitt syn en slags D-dag for mange i ledelsen. Tvi tvil.
Kanskje.

Finfin respons

Nei. Finne er i alle Hornelandtråder. Så jeg poster det her likevel.

Angående diskusjonen over om denne finne i 433. Tenker vi for symmetrisk når man gjør et stort nummer av det? Finnen finner kanten, den er grei.
Finne befinner seg derimot ikke symmetrisk sett like bredt i offensivt spill.


Men. Som midtspiss sammen med Heggebø finner Finne målet for sjelden. Selv om han skyter ofte. Gladiporno påpeker i den andre hornelandtråden det enkle faktum at han er på feil kant. Det gjør ham feilposisjonert for ofte.

Min tentative statistikk sier meg:
9 av 10 skudd blir blokkert. Nr 10 gikk inn i forrige kamp, via en stopperfot. Statistisk sett måtte det jo skje, men timingen var finfin.

Og høyrekant har vi vel da egentlig ikke.

Slik er det, all den tid Simba er litt av og på.

Horneland har to valg for å fylle rommet på høyrekanten:
1. La Finne og Finnen bytte side hyppig underveis i kampen.

2. Bruke Simba.

3. Stunte Bloomberg inn igjen på laget, som vingback, noe jeg egentlig har troen på offensivt. Men da må Sivert eller en annen DM knipe igjen, og Finne må legge seg veldig dypt når laget er i rammen. Spørs om det er gidd i laget til den løpingen, og spørs om han kommer raskt nok i rett posisjon.

Jeg ville nok foretrekke en blanding av disse tre i kveldens kamp.
Kanskje.

Lasaron

NRK melder at KK nærmer seg ny kontrakt med Glimt. Det mener jeg øker sjansen for at han går til oss ved neste korsvei. Ja, med mindre han hadde gått utenlands og gjort det dårlig.
Tren på langskudd

Corran

Han skal ha blitt tilbudt 8 mill i årslønn som skal være det dobbelte av hva de best betalte trenerne pleier å få (ref rbk)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra


Superjack

Velger å håpe Hornis blir supersuksess og det ikke blir tema.

8 mill for KK hadde ikke Vibeken betalt uansett hvor mye han hadde vært tilgjengelig.
Brannsupporter.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Knutsen-soga dreg ut. Ryktast litt av kvart, også at Brann er med i biletet. Men det vil vere nesten utruleg, spesielt med tanke på at Horneland akkurat signerte ny kontrakt. Men kan ein ta seg lov til å håpe om Brann vinn i morgon?

krakra

Har Horneland signert ny kontrakt? Jeg trodde bare de var enige om at han skulle være hovedtrener ut den opprinnelige kontrakten? Kanskje de har en liten enighet om at han trekker seg tilbake hvis Knutsen eller noen av tilsvarende kaliber skulle bli tilgjengelig?

ostraume

Hadde vært en rimelig drøy tvist om en glisende Grevstad sto på Flesland lille julaften og tok i mot den bortkomne sønn Kjetil Knutsen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Kanskje KK har hatt videomøte med spillerne om at han skal bli trener for dem om de holder seg? Litt sånn motivasjonsgreie?
Tren på langskudd

pidre

Tidspunktet er bra for ein som vil ta Brann til toppen.
Saludar a los monos!

Superjack

RBK har tydeligvis hatt styremøte i dag.Koteng sier de har en klar vei fremover, men åpner for en midlertidig løsning. Høres ikke ut som KK nødvendigvis kommer nå til RBK iallefall.

Lever fint med KK i Glimt, men om han skulle gå til RBK og gi dem en boost og CL osv så er det totalt katastrofe.

Brannsupporter.

Bruiser

Det går ann å spekulere på kvifor KK enda ikkje har svart på spekulasjonane. Ingen grunn til å vente fleirfoldige dager med å signere på ny kontrakt med Glimt, skulle ikkje vere noko million-mangel på kontraktsforslaget der i gården. Også spesielt at det dreg ut med tanke på kva som skjer i Trondheim. Heilt latterleg slik dei held på der med å invitere trener under kontrakt for så å berre be han hute seg heimatt til Sverige. Det var jo ikkje særleg populært i Hammarby, og vips har ein fjerde part mista jobben og ein femte part mista treneren. For ei farse. Kan ikkje sjå at han gidd RBK i dagens forfatning.

Rikard Norling-presentasjonen vil virke som ein slapp kveld på sofaen med Netflix n'chill i forhold til det som vil utarte seg om KK dukker opp på Flesland.




Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Superjack

Quote from: ostraume on December 14, 2021, 18:59:52 PMHadde vært en rimelig drøy tvist om en glisende Grevstad sto på Flesland lille julaften og tok i mot den bortkomne sønn Kjetil Knutsen.

Da blir det iallefall ikke noe spørsmål om å kaste noen styreleder i februar her i Bergen.

Brannsupporter.

Lasaron

Nei, det skal være snickers og twist.
Tren på langskudd

Belfort

Hvorfor drøyer det med avgjørelsen til KK?

pidre

Har ikkje han kontrakt ned BG fram til sommaren?
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: Belfort on December 15, 2021, 10:29:56 AMHvorfor drøyer det med avgjørelsen til KK?

Godt spørsmål. Og man kan jo lure på sannsynligheten for at Brann skulle fått veldig positive signaler sommeren i fjor, som Pamer hinter om på Ballspark. Når Knutsen ikke kan komme med noe mer enn tåkeprat når som serien er over, så virker det rart om han skulle kommet med noe konkret midt i gullsesongen, med utsikter til CL-spill i år.
Rød makt på Hansa

ostraume

Nå som KK tilsynelatende har sagt nei til RBK, og det ikke er annonsert noen ny avtale i BG....er det bare jeg som går med et helt urealistisk håp om at han kommer hit?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

December 15, 2021, 18:32:23 PM #542 Last Edit: December 15, 2021, 18:34:18 PM by Superjack
Quote from: ostraume on December 15, 2021, 17:53:06 PMNå som KK tilsynelatende har sagt nei til RBK, og det ikke er annonsert noen ny avtale i BG....er det bare jeg som går med et helt urealistisk håp om at han kommer hit?

På Bartene sitt forum er det rykter om at Brann er i bildet....

Men uansett en gevinst at KK ikke går til RBK

Vi håper vel alle å vinne storpott i Lotto? Realismen er vel på samme nivå....
Brannsupporter.

Billy Elliott

Da blir vel fort toppen på kransekaken av dette drittåret at KK annonseres som ny RBK-trener i morgen, mens det samtidig lekkes at han ville heller tatt over Brann om vi hadde holdt oss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Hvis Knutsen faktisk var interessert i å gå til Brann hvis vi holdt plassen, så burde ikke nedrykket ha så mye å si. Han trenger jo uansett et år på å få i gang prosjektet sitt og det året kan han like gjerne ta i OBOS-ligaen. Knutsen kjenner OBOS godt, og Brann har en sterk stall som skal rykke opp. Da begynner vi 2023-sesongen i fart.

Ikke at jeg trodde på disse ryktene uansett, men divisjonsstatus i 2022 bør ikke spille så stor rolle med mindre man trodde at KK skulle inn og ta gull med oss allerede neste år.

Lasaron

Blir KK presentert som ny trener nå i julen, blir det en fin julepresang. Veldig fin. Det vil også gjøre at partoutkortsalget vil øke dramatisk.
Tren på langskudd

esp123

Men er det noe som helst realisme i dette? Det hadde selvfølgelig vært fantastisk, men hvorfor snakkes dette om nå?

Kagain

Jeg tror ikke det er realisme i KK i det hele tatt. Det som teller for han er at han har familie i Bergen.

Det som teller imot er at han:

1. Var høyt ønsket hos RBK. Gitt det som har kommet frem i media så har han altså sagt nei. Dette til en av de største klubbene i Norge, med et stort budsjett og mye å hevne.

2. Igjen, basert på medieoppslag. Han har blitt tilbudt en historisk høy lønn for å fortsette i en klubb der han har makt, har levert og vet hva han har. Jeg er usikker på om det er noen i eliteseriens historie som har fått et lignende lønnstilbud som det KK har fått (igjen, om media forteller sannheten)

3. Brann har rykket ned i OBOS. De må kutte budsjetter. De har en stall som antageligvis må skiftes ut, men de har ikke penger til å få skiftet det ut.

4. KK har vært i Brann tidligere. Klubben og han skiltes vel ikke som perlevenner. Selv om det var et annet styre så er det nok noe som sitter dypt.

5. Brann har ikke tatt noe seriøs kontakt med han. Grunnen er usikker, men det tyder jo ikke på at han kan få det slik han vil.

Men, for å hoppe fra KK til Horneland. Jeg ser at han sier at han planlegger å følge klubben ned i OBOS, men er villig til å slutte som trener om Brann-ledelsen peker på han. Men så var det dette med sluttpakker da. Spesielt siden Brann ga han lang kontrakt tidligere i høst.

https://www.nettavisen.no/sport/horneland-etter-nedrykket-hvis-noen-mener-jeg-bor-ta-ansvaret-sa-gjor-jeg-det/s/12-95-3424220204

Nixon

Lang og lang kontrakt. Ble vel utvidet med ett år fra assistentkontrakten som var ut 2022.

Men jeg skjønner ikke hvor disse Knutsen-ryktene kommer fra. Neppe troverdig at han har vinglet innom Brann som en aktuell klubb den siste tiden.
Rød makt på Hansa

esp123

Jeg trodde det var ganske definitivt når han sa til Horneland at han ikke ønsket jobben. Knutsen virker ihvertfall som en ganske ordentlig fyr, som holder ord.

Jeg tror det beste for alle er at vi forsoner oss med at Horneland kommer til å være Brann-trener i 2022. Og det er heller ikke krise.

Go Up