• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Horneland

Started by Kagain, August 30, 2021, 12:25:09 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: Spelaren on November 19, 2021, 10:58:37 AMBTs fotballinteresserte abonnenter er i det minste henrykte. For en gjeng.

Er det kommentarene i Ballspark-trådene på Facebook? For de fleste der, er det jo nok at en trener gjør en god figur i media. Da tåler de alt, og alle som er kritiske til treneren basert på resultater etc. er idioter.

Jeg begynner å få en lei følelse av at folk som styrer og steller i Brann, også lar seg blende av gode figurer i media.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on November 19, 2021, 11:04:19 AMEr det kommentarene i Ballspark-trådene på Facebook?

Nei, det er i abo-saken til BT. Det er tydelig at Hornelands ord under nachspiel-saken i sommer, en situasjon så og si 10 av 10 foreldre ville ha visst hva de skulle ha sagt, har sjarmert den gjengen der i senk.

At resultatene på banen er middelmådige er visst ikkje så viktig, for retorikken hans var så god. Tenk så kjekt det blir nedpå tabellen i OBOS der hans alvorlige formaninger runger utover intervjusonen etter 1-1 borte mot Smaudal ESSO&Burger.
Gå av.

SK

Som forventet. Dette spådde folk ville skje allerede før Kåre fikk sparken.

Nixon

Det er jo tross alt bra da at mange er fornøyde med tanke på engasjement og billettsalg neste år. Selve ansettelsen får man jo ikke gjort noe med nå.
Rød makt på Hansa

krakra

November 19, 2021, 11:18:59 AM #454 Last Edit: November 19, 2021, 11:22:51 AM by krakra
Quote from: Spelaren on November 19, 2021, 11:13:42 AM
Quote from: Lasaron on November 19, 2021, 11:04:19 AMEr det kommentarene i Ballspark-trådene på Facebook?

Nei, det er i abo-saken til BT. Det er tydelig at Hornelands ord under nachspiel-saken i sommer, en situasjon så og si 10 av 10 foreldre ville ha visst hva de skulle ha sagt, har sjarmert den gjengen der i senk.

At resultatene på banen er middelmådige er visst ikkje så viktig, for retorikken hans var så god. Tenk så kjekt det blir nedpå tabellen i OBOS der hans alvorlige formaninger runger utover intervjusonen etter 1-1 borte mot Smaudal ESSO&Burger..
Det minner meg om barnehagen der man har "høydehopp", legger listen ned på bakken og jubler som gale når "spesielle" ungen klarer å hoppe over. (Her er Brann den "spesielle ungen", ikke Horneland). Likevel mener mange at kravene i Brann er umenneskelige.

Men dette er vel gjerne de samme som mener at den største tabben Brann har gjort de siste femti årene var å sparke Kåre Ingebrigtsen.

Churchill

Dette er da en god nyhet! Jeg tror absolutt Horneland er kapabel tilnærmet løfte oss ut av elendigheten.
...we shall never surrender.

Lasaron

Ja, Horneland passer forsåvidt greit til det nye ambisjonsnivået mitt for Brann. Jeg tenker at Haugesund- og Sandefjordsupportere i det store og hele har det kjekt som supportere. Jeg vil også ha det kjekt. Så om Brann holder eliteserienivå over tid, så skal jeg være fornøyd.

Men det er to ting som irriterer, for det er så unødvendig.

1. Morten Røssland hadde garantert sagt ja, og sannsynligvis gjort en langt bedre jobb.

2. Ledelsen, og folk, lar seg blende av at man gjør en god figur i media.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Spelaren on November 19, 2021, 10:58:37 AMKan knapt vente på de 60-70 nye midtstopperparene han skal levere.  ::)
Kan me ordne et årsmøtevedtak på å bare legge ned klubben? 2/3s flertall skal holde.

BTs fotballinteresserte abonnenter er i det minste henrykte. For en gjeng.

Jeg er en av de siste.
Ikke henrykt.
Brannsupporter.

nero

November 19, 2021, 11:49:12 AM #458 Last Edit: November 19, 2021, 11:54:55 AM by nero
Dette var skuffende. Som flere peker på: Hva har han å vise til som gjør han til den beste kandidaten? Noen medium pluss-sesonger i HFK, og et par-tre gode Brannkamper nå i høst? Og "god i media"? Dette bare bekrefter inntrykket av en klubb som driver for vær og vind, uten noen troverdig plan mht det sportslige. Og den lovede "tøffe evalueringen" kan vi nok se langt etter.
Lions led by donkeys.

Nixon

Jeg har mistet litt oversikten her. Har Brann hentet inn nye folk i trenerapparatet etter at trønderen fikk fyken? Har Horneland assistenten sin allerede i klubben i Loberto, eller kan det komme inn en ny?
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Dette var jo ansettelsen som utløste soleklart minst papirarbeid, så jeg antar det var tungen på vekstskålen.

Det ville ikke overrasket meg et sted om Bodø/Glimt nå henter Røssland som erstatter for Knutsen, og at historien gjentar seg.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Quote from: Nixon on November 19, 2021, 11:49:25 AMJeg har mistet litt oversikten her. Har Brann hentet inn nye folk i trenerapparatet etter at trønderen fikk fyken? Har Horneland assistenten sin allerede i klubben i Loberto, eller kan det komme inn en ny?
Jeg tror ikke de har hentet noen nye. Lurer på hva som skjer med Manu Torres. Han ble sykemeldt og dro hjem for lenge siden, men har ikke sett ham på Brannbenken under kamper siden da.

Lasaron

Enig med en taler over her. Denne ansettelsen viser at Brann ikke har noen retning, og ikke planlegger å få det med dagens ledelse heller. Horneland virket mest sutalaust å signere, så da gjorde de det.
Tren på langskudd

krakra

Men Jimmy sier jo at han pekte seg ut som den som var klart best egnet i henhold til klubbens egen strategi.

Så det smarteste Brann kan gjøre nå er jo å utdype. Fortelle hva det var som gjorde at Horneland er den beste kandidatene tilgjengelig innenfor klubbens strategi. Hva slags punkter i strategien treffer han særlig sterkt på? Hva ER strategien egentlig framover?

Bare å kjøre på, istedenfor å være så vage.

nero

Strategien er tydeligvis topphemmelig. Den er i hvert fall umulig å få øye på.
Lions led by donkeys.

krakra

På dagens Ballspark sier Doddo at Brann kunne fått Kjetil Knutsen hvis de hadde ventet et halvt år, da de ansatte Kåre Ingebrigtsen.


pidre

Veldig bra - så lenge KK ikke var aktuell.  
Saludar a los monos!

Giles

Horneland er en god trener. Sannsynligvis den beste Brann kunne få.
Bare å backe han opp.

Nixon

Quote from: krakra on November 19, 2021, 12:23:38 PMPå dagens Ballspark sier Doddo at Brann kunne fått Kjetil Knutsen hvis de hadde ventet et halvt år, da de ansatte Kåre Ingebrigtsen.



Hørte det. Veldig rart at dette nærmest blir sagt i en bisetning så lenge etterpå dersom dette var noe sannhet i. Man skulle jo tro at dette hadde blitt tatt tak i fra media for lenge siden. De andre fulgte jo heller ikke det opp i dag. Så merkelig.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on November 19, 2021, 12:35:34 PM
Quote from: krakra on November 19, 2021, 12:23:38 PMPå dagens Ballspark sier Doddo at Brann kunne fått Kjetil Knutsen hvis de hadde ventet et halvt år, da de ansatte Kåre Ingebrigtsen.



Hørte det. Veldig rart at dette nærmest blir sagt i en bisetning så lenge etterpå dersom dette var noe sannhet i. Man skulle jo tro at dette hadde blitt tatt tak i fra media for lenge siden. De andre fulgte jo heller ikke det opp i dag. Så merkelig.
Doddo har det jo med å forsnakke seg litt. Pamer har insinuert dette flere ganger, men sagt at det vil komme mer senere. Så mulig de har planer om å kjøre en skikkelig sak på det etter sesongen.

Billy Elliott

Meanwhile in Trondheim...

Nils Arne Eggen ønsker Knutsen velkommen: - Han må jo til Lerkendal
https://www.tv2.no/sport/14367758/
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: krakra on November 19, 2021, 12:36:57 PM
Quote from: Nixon on November 19, 2021, 12:35:34 PM
Quote from: krakra on November 19, 2021, 12:23:38 PMPå dagens Ballspark sier Doddo at Brann kunne fått Kjetil Knutsen hvis de hadde ventet et halvt år, da de ansatte Kåre Ingebrigtsen.



Hørte det. Veldig rart at dette nærmest blir sagt i en bisetning så lenge etterpå dersom dette var noe sannhet i. Man skulle jo tro at dette hadde blitt tatt tak i fra media for lenge siden. De andre fulgte jo heller ikke det opp i dag. Så merkelig.
Doddo har det jo med å forsnakke seg litt. Pamer har insinuert dette flere ganger, men sagt at det vil komme mer senere. Så mulig de har planer om å kjøre en skikkelig sak på det etter sesongen.

Kanskje. Nå vet man jo ikke hvor lenge BT har visst om dette, dersom det stemmer. Men om de har visst om det en stund så blir jo spørsmålet hvorfor dette er en bedre sak for BT etter sesongen enn for eksempel da trønderen fikk sparken? Det er jo også en fare for at noen andre medier stjeler den når det ventes så lenge. Så vi får se. Magefølelsen min sier at dette ikke er en helt solid påstand.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Billy Elliott on November 19, 2021, 12:38:21 PMMeanwhile in Trondheim...

Nils Arne Eggen ønsker Knutsen velkommen: - Han må jo til Lerkendal
https://www.tv2.no/sport/14367758/

Mange trenere har snublet i skyggen av Eggen. Krysser fingrer for at Knutsen eventuelt blir en av de!
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on November 19, 2021, 12:43:28 PM
Quote from: krakra on November 19, 2021, 12:36:57 PM
Quote from: Nixon on November 19, 2021, 12:35:34 PM
Quote from: krakra on November 19, 2021, 12:23:38 PMPå dagens Ballspark sier Doddo at Brann kunne fått Kjetil Knutsen hvis de hadde ventet et halvt år, da de ansatte Kåre Ingebrigtsen.



Hørte det. Veldig rart at dette nærmest blir sagt i en bisetning så lenge etterpå dersom dette var noe sannhet i. Man skulle jo tro at dette hadde blitt tatt tak i fra media for lenge siden. De andre fulgte jo heller ikke det opp i dag. Så merkelig.
Doddo har det jo med å forsnakke seg litt. Pamer har insinuert dette flere ganger, men sagt at det vil komme mer senere. Så mulig de har planer om å kjøre en skikkelig sak på det etter sesongen.

Kanskje. Nå vet man jo ikke hvor lenge BT har visst om dette, dersom det stemmer. Men om de har visst om det en stund så blir jo spørsmålet hvorfor dette er en bedre sak for BT etter sesongen enn for eksempel da trønderen fikk sparken? Det er jo også en fare for at noen andre medier stjeler den når det ventes så lenge. Så vi får se. Magefølelsen min sier at dette ikke er en helt solid påstand.
Det kan godt være at de ikke har noen bunnsolide kilder, men det skinner i alle fall tydelig igjennom at det er bildet de sitter med. Og når Ingebrigtsen får sparken og de ikke kontakter Knutsen før de har fått nei fra Horneland tre ganger, så er det jo etter hvert ganske tydelig at de rett og slett ikke er veldig interesserte i at Knutsen skal bli Brann-trener.

pidre

Quote from: Nixon on November 19, 2021, 12:45:15 PM
Quote from: Billy Elliott on November 19, 2021, 12:38:21 PMMeanwhile in Trondheim...

Nils Arne Eggen ønsker Knutsen velkommen: - Han må jo til Lerkendal
https://www.tv2.no/sport/14367758/

Mange trenere har snublet i skyggen av Eggen. Krysser fingrer for at Knutsen eventuelt blir en av de!

Ingen selvfølge at KK lykkes på Lerkendal.
Saludar a los monos!

krakra

Pressekonferansen med Horneland gjør meg ikke akkurat noe klokere på om Horneland faktisk VIL være hovedtrener i Brann. Eller om det bare er noe han påtar seg fordi klubben virkelig vil ha ham. Han sier at det er lojaliteten til Kåre som gjorde det vanskelig å si ja, men når han snakker om hvorfor han sa ja, så utstråler det ikke akkurat voldsom lyst til å bli hovedtrener i Brann.

krakra

Jimmy sier at han ikke har snakket med noen andre kandidater, og at Horneland har vært førstevalg hele veien. Virker som en kjempegrundig prosess. Ikke noe skinnprosess i det hele tatt.

esp123

Jeg tipper dette var billig alternativet. De har ikke råd til å både ha Horneland på kontrakt som assistent og en ny hovedtrener, eller vil prioritere pengene andre steder. Skuffende så klart, jeg tror ikke dette er treneren for å bygge Brann.

Tipper dette uansett ikke er en langsiktig løsning, men heller en for å "steady the ship". S

Nixon

Quote from: krakra on November 19, 2021, 12:47:04 PMOg når Ingebrigtsen får sparken og de ikke kontakter Knutsen før de har fått nei fra Horneland tre ganger, så er det jo etter hvert ganske tydelig at de rett og slett ikke er veldig interesserte i at Knutsen skal bli Brann-trener.

Nå sa Vibeke at dette bare var den Knutsen-samtalen som media hadde fått vite om, så vanskelig å si hvor mye det har vært tidligere. Men på en annen side så måtte vel en mer konkret henvendelse også involvert Glimt, og det hadde ikke blitt holdt hemmelig.
Rød makt på Hansa

krakra

November 19, 2021, 13:10:01 PM #479 Last Edit: November 19, 2021, 13:11:50 PM by krakra
Quote from: Nixon on November 19, 2021, 13:07:55 PM
Quote from: krakra on November 19, 2021, 12:47:04 PMOg når Ingebrigtsen får sparken og de ikke kontakter Knutsen før de har fått nei fra Horneland tre ganger, så er det jo etter hvert ganske tydelig at de rett og slett ikke er veldig interesserte i at Knutsen skal bli Brann-trener.

Nå sa Vibeke at dette bare var den Knutsen-samtalen som media hadde fått vite om, så vanskelig å si hvor mye det har vært tidligere. Men på en annen side så måtte vel en mer konkret henvendelse også involvert Glimt, og det hadde ikke blitt holdt hemmelig.
Også en merkelig greie. Jimmy sier at han ikke har snakket med noen andre trenerkandidater, mens Vibeke insinuerer at hun har snakket med flere. Virker som en rotete rollefordeling og styrker bare et annet inntrykk jeg har, at Vibeke tar stadig mer plass i det sportslige arbeidet. Tross null sportslig kompetanse. Noe vi fikk sett da hun prøvde seg som sportssjef.

BT-Vik henger seg voldsomt opp i at man har sjekket andre kandidater når Horneland var førstevalget, som om det er noe rart med det.  Det er jo helt naturlig. Jeg reagerer mer på at Jimmy sier at han ikke har snakket med andre kandidater.

Lasaron

Når jeg leser om dette i media nå, savner jeg to ting:

1. Sportslige begrunnelser for at Horneland ble valgt.

2. At journalister etterspør sportslige vurderinger for at Horneland ble valgt.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Ring Røssland nå, før Bodø/Glimt gjør det.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Ballettdanser, det der er nok litt postmaturt.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on November 21, 2021, 19:09:20 PMBallettdanser, det der er nok litt postmaturt.

Det er ingen skam å snu.

Gode ledere endrer strategi når de ser at den som er valgt ikke er den beste. Jo raskere, jo bedre.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Da endte Åsane på en meget oppegående 7. plass, med et på papiret mye dårligere lag enn de avsluttet med i fjor. Jeg har sett lite av dem i høst, men har inntrykk av at de har klart å plukke tabbene vekk fra keeper Mark Jensen. Videre tror jeg Viking er fornøyd med utviklingen til Sondre Auklend.

Det er nok mindre grad av enkeltspillere som har imponert, som det var i fjor. Jeg tror neppe det vil bli spillerflukt til eliteserien i vinter. Men Morten Røssland er virkelig kommet langt i å bygge et bra lag.
Tren på langskudd

Lasaron

Det går jo også an å nevne Steffen Landro, nå som sesongen er over. Han var et svært spennende navn før han tok over Ulf. Der gikk det tråere og tråere, helt til han fikk sparken. Så tok han over Jessheims stolthet, men klarte ikke å redde dem fra nedrykk. De åtte kampene han ledet var rekken 1-4-3. Jeg tror kanskje han er ute av bildet i overskuelig fremtid.
Tren på langskudd

Nixon

På denne tiden for to år siden, da Nilsen noe kontroversielt fikk fortsette som trener, var rangeringen hos mange Landro, Røssland og Knutsen. Så det snur fort.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Superjack

Det grunnleggende problemet er ikke treneren. Litt som med kunstgressdebatten. Det er bare enkelte fragmenter. Det er noe feil med hele Sportsklubbens Visjon, Misjon og verdier.

Hjelper ikke med det fineste panelet og malingen, når man ikke forstår hverken en byggetegning eller hva det innebærer av søknader og godkjenninger for å skape et solid hus, med alle tillatelser på plass.

Grunnsteinene for å skape suksess er ikke på plass.

Brannsupporter.

Lasaron

Milos Mijolevic er visst bare detaljer unna å bli ny Rosenborgtrener. Det betyr at en viss annen trener ikke går den veien.
Tren på langskudd

nero

December 06, 2021, 18:10:07 PM #490 Last Edit: December 06, 2021, 18:14:23 PM by nero
Bra det. Men siden vi er i den tråden vi er i:  Vi er visst såre fornøyd med den treneren vi har, så ingen grunn til å bry seg om hva andre trenere gjør....
Lions led by donkeys.

Huff

2023, tenkt scenario.

Brann er (tilbake?) i eliteserien. Jimmi har fikset hybridgress både på stadionmatten og de nye strålende treningsbanene våre.

I Bodø sitter Knutsen, og interessen fra utenlandske klubber har avtatt.

I et slikt scenario tror jeg det kan være realistisk med en Knutsen i Brann.

Uansett er jeg meget fornøyd med at han takket nei til RBK.

Superjack

Det ingen vet om telefonsamtalen Horneland / KK: KK blir i Glimt til sommeren, så kommer han til Brann. Bare ingen som får vite det enda.

:-)

Snart jul, og jeg tror på både julenissen og julinissen.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Lissabon on December 06, 2021, 19:23:40 PMJulegaven kommer i form av Knutsen ? Lojal klubbmann Horneland blir assisterend eassisterende trener.

Jepp. Da trenger ikke nissen komme med hverken sokker eller slips i år.
Brannsupporter.

kabelmann

Quote from: Lasaron on December 06, 2021, 15:55:48 PMMilos Mijolevic er visst bare detaljer unna å bli ny Rosenborgtrener. Det betyr at en viss annen trener ikke går den veien.

Det jeg er aller mest spent på er om Knutsen er en one hit wonder, eller om han klarer å gjenskape suksessen et annet sted også. Hadde vært grådig moro om han tok Brann til nye høyder, men det skjer vel neppe før han har hatt seg en ordentlig nedtur i utlandet først.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Han hadde rekordsesonger med Åsane.

kabelmann

Fair nok, men jeg tenker mer på en klubb på øverste nivå i sitt land, ev. en klubb med litt forventninger.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

pidre

KK siktar nok høgere enn Brann og RBK.
Saludar a los monos!

krakra

Ja, kommer han til Brann så er det vel etter at han har fått sparken i en eller annen utenlandsk klubb.

Corran

For KK ville det vært helt idiotisk å gå til rbk eller Brann nå. Om det er interessante tilbud fra utlandet så bør han gå for det. Gjør han suksess så får han bedre og bedre jobber.
Flopper han så tar Brann, rbk og andre glatt i mot ham til gode Norske lønninger
Går han først til rbk og flopper så stenges utlandet for ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up