• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Horneland

Started by Kagain, August 30, 2021, 12:25:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

esp123

November 02, 2021, 13:33:06 PM #250 Last Edit: November 02, 2021, 13:36:37 PM by esp123
Helt enig. Gresset kommer til å være en hemsko så lenge det spilles fotball fra mars til november/desember.


krakra

Få inn en god trener og en høykomptetent sportssjef, så er jeg med på å skifte til underlaget hvis de mener det er nødvendig.

Superjack

Quote from: Lissabon on November 05, 2021, 09:02:23 AMFantastiske KK. Hadde han vært trener ville Brann kjempet om gull.

Blomberg,Wolfe og Wassberg-Jensen ville vært verdifulle juveler. Wolfe kanskje på landslaget, kanskje Rasmussen også. Wassberg-Jensen fast på U-21 vil jeg anta.

Tribunene ville vært fulle, laget ville scoret mange mål, Finne ville spilt spiss, ikke ving.

Ikke sikker på om han hadde fått gjennomslag i Brann sin ledelse og spillergruppe for det som han krever om han hadde kommer inn f.eks 2 år siden, når LAN burde gått av.

Nå er det nok annerledes, for med resultatene oppnådd i Glimt så vil det ikke være opposisjon til hva han ber om, om han skulle komme nå.
Og da hadde igjen klubben blitt trenerstyrt, ikke basert på en egen verdi og sportsplan.

Brannsupporter.

fortune

Quote from: Superjack on November 05, 2021, 10:02:24 AMOg da hadde igjen klubben blitt trenerstyrt, ikke basert på en egen verdi og sportsplan.

Tja, det avhenger jo helt av hvorvidt Knutsens filosofi og strategier passer med klubbens eksisterende verdi og sportsplan. Og det er ekstremt vanskelig for oss på utsiden å vurdere siden klubben ikke har fremstått med noen plan siden Bruun-Hanssen erstattet Ludvigsen.

De beste trenerne styrer som de vil innenfor klubbens definerte rammer, både i små og store klubber. Klopp, Knutsen, Røssland og Pep gjør det på denne måten, uten å få lov til å diktere absolutt alt slik LAN gjorde.
First is first, second is nothing

krakra

Quote from: fortune on November 05, 2021, 10:10:41 AM
Quote from: Superjack on November 05, 2021, 10:02:24 AMOg da hadde igjen klubben blitt trenerstyrt, ikke basert på en egen verdi og sportsplan.

Tja, det avhenger jo helt av hvorvidt Knutsens filosofi og strategier passer med klubbens eksisterende verdi og sportsplan. Og det er ekstremt vanskelig for oss på utsiden å vurdere siden klubben ikke har fremstått med noen plan siden Bruun-Hanssen erstattet Ludvigsen.

De beste trenerne styrer som de vil innenfor klubbens definerte rammer, både i små og store klubber. Klopp, Knutsen, Røssland og Pep gjør det på denne måten, uten å få lov til å diktere absolutt alt slik LAN gjorde.
n er i ferd med å rykke ned for andre gang på under ti år. Gjør de det står de med flere nedrykk de siste ti årene enn seriegull de siste femti.

Kanskje nåværende sportsplan og verdigrunnlag, hvis noe slikt eksisterer, har hadde godt av en KK-justering.

Ut ifra det Brann har sagt utad, og det man ser av KK i Glimt så virker det som han passer deres strategi ganske bra. I alle fall deres "strategy of the week".

Superjack

Quote from: krakra on November 05, 2021, 10:16:28 AM
Quote from: fortune on November 05, 2021, 10:10:41 AM
Quote from: Superjack on November 05, 2021, 10:02:24 AMOg da hadde igjen klubben blitt trenerstyrt, ikke basert på en egen verdi og sportsplan.

Tja, det avhenger jo helt av hvorvidt Knutsens filosofi og strategier passer med klubbens eksisterende verdi og sportsplan. Og det er ekstremt vanskelig for oss på utsiden å vurdere siden klubben ikke har fremstått med noen plan siden Bruun-Hanssen erstattet Ludvigsen.

De beste trenerne styrer som de vil innenfor klubbens definerte rammer, både i små og store klubber. Klopp, Knutsen, Røssland og Pep gjør det på denne måten, uten å få lov til å diktere absolutt alt slik LAN gjorde.
n er i ferd med å rykke ned for andre gang på under ti år. Gjør de det står de med flere nedrykk de siste ti årene enn seriegull de siste femti.

Kanskje nåværende sportsplan og verdigrunnlag, hvis noe slikt eksisterer, har hadde godt av en KK-justering.

Ut ifra det Brann har sagt utad, og det man ser av KK i Glimt så virker det som han passer deres strategi ganske bra. I alle fall deres "strategy of the week".

Jeg tror KK kunne vært essensiell i en utarbeidelse av en verdi og sportsplan. Tror faktisk ikke Brann har en, og har de en så er den ekstremt lite kommunisert og virker å fungere veldig dårlig.

Men det kan ikke bli slik at en person som KK hadde kommet inn, fått styre klubben etter egen plan, uten å forankre noe som en helhet. Og den dagen han slutter eller får sparken så er det på bar bakke igjen.

Brannsupporter.

Henki

Vi må vel være så ærlig å si nå at KK kan velge og vrake blant langt mer attraktive jobber enn trenerjobben i Brann. Samtidig er det jo sånn at x-faktoren her er Brann er klubben fra hjemstedet hans og det er her familien bor. Det gjør at man i hvert fall kan klamre seg til et håp. Det som derimot virker åpenbart er at skulle han ende opp som Branntrener så vil det være en avgjørelse tatt med hjertet, for du verden så mye bedre jobbtilbud han vil få enn jobben i Brann.
Ballen skal fremover!

Spelaren

KK har vist seg som en trener som likesågodt kan få et temmelig bra tilbud fra en utenlandsk klubb - og skulle det gå på tverke er pensjonen sikret og vel så det. En eller annen gang trur eg han havner her, men ikkje nå.
Gå av.

Nixon

En eller annen gang vil han få sparken eller drar på grunn av "uenighet om veien videre" eller hva pokker de sukrer det med. Da trapper han ned i Brann!;)
Rød makt på Hansa

Superjack

Jaja. Jeg var en av dem som mente det var rett å ansette KI og at 2020 sesongen da kunne reddes.
Jeg kan legge meg langpaddeflat og si det var direkte feil og at Brann heller skulle fått en "caretaker" ut sesongen og gått all-in for KK.

Veldig spent på hvilke alternativer de jobber med oppe på Stadion, for så lenge Horleland er så klinke klar på at det ikke er han så må de jobbe med alternativer.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Superjack on November 05, 2021, 13:08:32 PMog at Brann heller skulle fått en "caretaker" ut sesongen og gått all-in for KK.

Ingenting tyder på at det hadde vært et alternativ. Knutsen hadde ikke forlatt Glimt for å ta over Brann uansett hvor mye all-in Brann hadde gått.
Rød makt på Hansa

krakra

Det ryktes at Kjetil Knutsen blir ny manager for Norwich. Da kan vi vel en gang for alle stryke ham fra listen. Jeg håper det kommer en diskusjon om hvorfor Knutsen aldri var aktuell for Brann tidligere. Var det fordi hans egenskaper og kvaliteter fra så ukjent at det var urimelig at Brann skulle plukke det opp? Var de godt kjente, men Brann får for inkompetente? Eller styrte man unna ham nettopp på grunn av hans egenskaper? Anders Pamer driver støtt og stadig og hinter om at Kjetil Knutsen er så kravstor at det er folk i Branns organisasjon som rett og slett ikke ønsker ham.

Så kan man jo ta en seriøs titt på hans suksessfulle arvtaker i Åsane.

Lasaron

Ja, tar han over Norwich i dag, så skal Brann gi tilbud til Røssland i morgen.

Men jeg er 98% sikker på at de fortsatt vurderer Horneland. Dessverre.
Tren på langskudd

Hatleking

Det at Knutsen potensielt går til utlandet no var vel ikkje veldig overraskande. På ein meir positiv side så er det vel fort vi som er mest aktuell om opphaldet utanlands ikkje skulle gå så bra (utan at eg ønskjer det for hans del sjølvsagt). Elles einig - la oss gå for Røssland no. Ser ikkje veldig mange opplagte kandidatar gitt at Horneland likevel helst vil vere assistent.

Nixon

Er det noen konkrete rykter utenom at han figurerer på noen bookingsider?
Rød makt på Hansa

krakra

November 08, 2021, 16:26:01 PM #265 Last Edit: November 08, 2021, 16:30:06 PM by krakra
Slike oddssettinger kommer jo sjeldent fra intet.

Når man hører dagens Ballspark-podcast, så er det merkelig at Brann og Bergen har fått dette ryktet på seg for å være så kravstore og utålmodige. For det snakkes om en enorm støtte til Horneland i Bergen og at han har imponert så mye. Doddo er nesten grinete for at noen kritiserer Horneland i chatten og stiller spørsmål om hvor mye han har å tilføye. Hva er det Horneland har gjort? Han har ledet Brann til 14 poeng på 12 kamper. Som selvfølgelig er ekstremt mye bedre enn de sju poengene på fjorten kamper som hans forgjenger(som også ble hyllet av Ballspark-gjengen, i likhet med hans forgjenger, og forgjengeren før der igjen), men vi snakker ikke akkurat om "Branns Kjetil Knutsen" her. Samme med den nye sportssjefen. Konsensus virker å være at han er en solid fyr. Selv om han ikke har gjort så mye solid ennå.

Mitt inntrykk er at det er få i norsk toppfotball som er enklere å imponere enn Branns omgivelser, i starten. Så blir man mer og mer idiot jeg lengre tid det går. Nå er jo "alle" enig i at LAN ødela Brann med sin manglende vilje til å satse på unge spillere. Men det var ikke særlig enkelt å få gjennomslag for dette synet før 2019-sesongen, selv om tendensen hadde vært klar i 3,5 år.

Jeg lurer også på om det bare er meg som stusser på at Erik Huseklepp, som ble presset ut av Brann av Lars Arne Nilsen og tatt inn i varmen i Haugesund av Eirik Horneland, skal sitte å snakke om forskjellene mellom de to? Uten at det nevnes at det er en forhistorie der? For det er jo spillere som har spilt under Horneland som har et litt annet syn på hans "personalbehandling" enn det Huseklepp har. Bodø/Glimts nye superspiss for eksempel.

Lasaron

Mitt inntrykk er at så snart en trener har avlevert et par gode figurer i media, så er de fredet hos veldig mange.
Tren på langskudd

Superjack

Brann har et totalt ufortjent dårlig rykte med å sparke trenere.
Noe som henger igjen fra det gale 80 tall.
Etter det har Brann vært i overkant tålmodig med middelmådigheter.

Brann har utenom 2006-2007 og kanskje 2016 og 18 sesongene kronisk underprestert i forhold til klubbens størrelse og budsjett.

Trenere skulle nok heller blitt skiftet oftere enn sjeldnere.



Brannsupporter.

krakra

Ikke bare Brann, men hele Brann-miljøet med media og supportere med. Det virker, som de sier i podcasten, som at "byen"(i den grad det er noe særlig Brann-engasjement i Bergen lenger) er Horneland-frelst.

Uten at han egentlig har gjort noe som tilsier at han er mer enn en ok trener.

Superjack

Horneland var del av KI sitt fiaskoprosjekt. Brann har ikke imponert etterpå heller. Men noe bedre ser de ut.

Egentlig mer positiv til at Horneland tar laget gjennom Obos enn å fortsette om de blir i ES.

Tror han har mer enn nok til å stable sammen en god Obosgjeng. og kanskje rett. Så kan Brann lete etter den som skal være hovedtrener frem til sommern 2022
Brannsupporter.

Lasaron

Quote from: Superjack on November 08, 2021, 18:51:20 PMHorneland var del av KI sitt fiaskoprosjekt. Brann har ikke imponert etterpå heller. Men noe bedre ser de ut.

Egentlig mer positiv til at Horneland tar laget gjennom Obos enn å fortsette om de blir i ES.

Tror han har mer enn nok til å stable sammen en god Obosgjeng. og kanskje rett. Så kan Brann lete etter den som skal være hovedtrener frem til sommern 2022

Nei.
Tren på langskudd

Pete05

Quote from: Superjack on November 08, 2021, 18:51:20 PMHorneland var del av KI sitt fiaskoprosjekt. Brann har ikke imponert etterpå heller. Men noe bedre ser de ut.

Egentlig mer positiv til at Horneland tar laget gjennom Obos enn å fortsette om de blir i ES.

Tror han har mer enn nok til å stable sammen en god Obosgjeng. og kanskje rett. Så kan Brann lete etter den som skal være hovedtrener frem til sommern 2022

Det er vel litt vanskelig å sammenligne Hornelands innsats målt opp mot KI? Det kom omtrent et helt nytt lag i sommer. Som burde være vesentlig mer robust enn vårens lag. Så spørsmålet er om Horneland har fått så mye mer ut av dette laget enn KI ville ha gjort.

Corran

KK går vel neppe til Norwich selv om ryktene/spekulasjonene i England vil at han skal være aktuell.
Når de har lagt merke til ham i Norwich så har helt sikkert andre også lagt merke til ham. Og så lenge de er med i e-cup så kan han koste på seg å gjøre seg litt kostbar.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Quote from: Superjack on November 08, 2021, 18:51:20 PMHorneland var del av KI sitt fiaskoprosjekt. Brann har ikke imponert etterpå heller. Men noe bedre ser de ut.

Egentlig mer positiv til at Horneland tar laget gjennom Obos enn å fortsette om de blir i ES.

Tror han har mer enn nok til å stable sammen en god Obosgjeng. og kanskje rett. Så kan Brann lete etter den som skal være hovedtrener frem til sommern 2022

Det kreves da langt mer av en trener å skape et lag som blir topp 2 i OBOS enn det kreves for å bli nummer 13 i eliteserien. Og det å hente inn trenere midt i sesongen har vi vel stort sett dårlige erfaringer med? Lan lyktes riktignok, men med en ekstremt enkel fotball.
First is first, second is nothing

Nixon

Quote from: Corran on November 08, 2021, 22:13:33 PMKK går vel neppe til Norwich selv om ryktene/spekulasjonene i England vil at han skal være aktuell.

Etter at TV2 behandlet ryktene som en kuriositet i sportssendingene i kveld, så tolker jeg det som at det kanskje ikke er så mye hold i ryktene. Som rettighetshavere hadde de gjort mye mer ut av dette dersom det hadde vært noe som helst konkret.
Rød makt på Hansa

Superjack

At KK kommer på favorittlisten til bookingselskaper når nye managere skal ansettes i PL, så betyr det at mange har fått øynene opp for hva han har fått til. Kan nok fint få seg et godt betalt utenlandseventyr, om han vil.

Tror ikke KK gir seg i Glimt før tidligst etter at de er ute av Europa. Og det kan fort bli kamper over nyttår på dem. Om de vinner siste to i Conference leage er det garantert.

KK har vel også nevnt tidliger at han forholder seg til forpliktelsene sine, og kontrakten med Glimt er til sommeren.

Brannsupporter.

nero

Vet ikke om dette er rett tråd, men er det noen som husker detaljene i KKs Brannkarrierre og hva som egentlig skjedde da han forlot klubben? Ville også satt pris på en kort oppfrisking av hans CV før Glimt dvs tiden i Åsane... Ble han sparket TO ganger av RBH?
Lions led by donkeys.

Nixon

https://www.nrk.no/vestland/nytt-trenerbrak-i-brann-1.6617729

Står noe her. Han ble fratatt arbeidsoppgavene av Nilsen ved nyttår 2009 og fikk først nye arbeidsoppgaver rett før sommeren. Han har vel i andre intervju snakket om perioden på nærmere et halvt år der han kom på jobb hver dag uten å ha noe å gjøre.
Rød makt på Hansa

krakra

I Åsane mener jeg å huske at Knutsen selv mente at RBH var sentral og at det skyldtes at han ønsket mer spilletid for sin sønn. Så kan det virke som det er litt mer balansert og at klubb og trener nok ikke var vel helt enige om ambisjonsnivået. KK ville satse mot opprykk, mens Åsane egentlig bare ville være en OBOS-ligaklubb som lot lokale unggutter få spilletid. Han fikk jo ikke sparken heller, men kontrakten løp ut og ble ikke forlenget.

Nå ble det jo ikke så mye yngre og mer lokalt med Mjelde da, og så rykket man ned i tillegg.

pidre

Quote from: Corran on November 08, 2021, 22:13:33 PMKK går vel neppe til Norwich selv om ryktene/spekulasjonene i England vil at han skal være aktuell.
Når de har lagt merke til ham i Norwich så har helt sikkert andre også lagt merke til ham. Og så lenge de er med i e-cup så kan han koste på seg å gjøre seg litt kostbar.



Tenker Norwich kan passe KK bra, og at han går om det kjem eit tilbod.
Saludar a los monos!

krakra

Det er jo bittert hvis han går til RBK. Da burde Brann også hatt sjanse. Men det virker ikke som Brann har en veldig sterk posisjon i fotball-Norge. For å si det mildt. Jeg tror de oppfattes som enda mer inkompetente utenfor Bergen enn i Bergen. Så er jeg usikker på om de har/utstråler en reell vilje om å bli et seriøst topplag. Det kommer drypp fra Bergenspressen til tider som tilsier at man ikke har det.

pidre

Quote from: Lissabon on November 09, 2021, 09:25:25 AMMed Horneland rykker de aldri opp. Med Horneland blir det som før veldig kjedelig.

Nei, Horneland vil ta oss rett opp igjen, og vi spiller bra fotball.
Saludar a los monos!

Superjack

Forstår ikke hverken dette med å signere eller sage Horneland enda.

Horneland var flink i Haugesund og en ettertraktet fotballmann. Han endte opp i RBK i en rolle han spesifikt sa han ikke ville ha, og lyktes ikke.

Han er nå i en rolle i Brann som han har tatt p.g.a. omstendighetene, men uttalt at han egentlig ikke er ute etter.

Om det er mulig å hente KK, så er han åpenbare førstevalget. Selv om det må ventes til sommeren 2022 (om KK signaliserer til Jimmien f.eks at han vil hjem til Bergen).
Jeg tror Brann har like stor mulighet å hente KK som RBK, fordi han har hjertet med Brann, også utalt i media tidligere.

Om det ikke blir KK så mener jeg Horneland er en kandidat. Og klart Horneland er i stand til å trene denne klubben opp igjen. Tror sentrallinjen med Pallesen/Kolskogen, Nilsen og Heggebø, med Horneland som leder kan bli bra.


Jeg er ikke Røssland frelst. Litt med han som med Landro. Fått til ting med lite ressurser, men er det nok?
Og hva vil egentlig SK Brann, altså daglig leder og styret?
Vil de ha en sterk trener, eller vil de ikke ha sterke personligheter som utfordrer dem eller posisjonen de har?

Om det siste er det de ønsker så må det være en sterk filosofi og agenda satt av andre enn treneren. Det ser jeg ikke at klubben har.











Brannsupporter.

Jose Arrogantio

Quote from: Lissabon on November 09, 2021, 16:49:44 PMRBK jakter :

Kim Bergstrand/Thomas Lagerløf, Kjetil Knutsen og Jens Gustafsson

Brann ?.

Eirik Bakke, Røssland, og en danske ingen har hørt om.

Jose Arrogantio

Tror Knutsen drar til utlandet før RBK. Eller Brann.

Superjack

Quote from: Jose Arrogantio on November 10, 2021, 04:36:30 AMTror Knutsen drar til utlandet før RBK. Eller Brann.

Det tror faktisk jeg også.

Samtidig blir jeg ikke overrasket om KK ikke blir spurt, for dagens regime vet at de da må spille andrefiolin.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Superjack on November 10, 2021, 09:30:02 AMSamtidig blir jeg ikke overrasket om KK ikke blir spurt, for dagens regime vet at de da må spille andrefiolin.

Dette har vært en forum-gjenganger i mange år. Helt fra da RBH regjerte. Men stemmer det? Har Brann gjennomgående ansatt pushovers?
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on November 10, 2021, 09:49:50 AM
Quote from: Superjack on November 10, 2021, 09:30:02 AMSamtidig blir jeg ikke overrasket om KK ikke blir spurt, for dagens regime vet at de da må spille andrefiolin.

Dette har vært en forum-gjenganger i mange år. Helt fra da RBH regjerte. Men stemmer det? Har Brann gjennomgående ansatt pushovers?

Var Norling en sterk trener som satte tydelige krav til dem rundt seg, ledere så vel som spillere og sportssjef?
Nilsen ble også en push-over når han ba for sin videre eksistens, satte ikke krav eller gikk.
Den gode treenighet som var bestevenner, der endte både Nilsen og Soltvedt i unåde
KI har tydeligvis ikke satt sterke krav.

Selvfølgelig bare antagelser, men det virker som mange er redd en sterk trener.
Også A. Pamer i Bt. er redd for en sterk trener og en såkalt trenerstyrt klubb.
 
Men hvorfor er vi så redd for en trenerstyrt klubb? Og er det nødvendigvis negativt? Om Brann vet hva de ansetter og hva vedkommende står for så er vel det viktigst?
Det er vel avhengig av modellen til klubben og rollen til treneren?

RBK var ekstremt trenerstyrt og arven der sitter igjen fortsatt. Eggen og hans 4-3-3 er blitt en norm. Men det var trenerstyrt i utgangspunktet.
Glimt i dag, kan man si annet enn at det er trenerstyrt?
Eller i store utland, United var ekstremt ledet av en mann ved navn Ferguson - igjen, hvem ledet?
Arsenal under Wenger? Hvem la om på alt. Spillerlogistikk, treningsfasiliteter osv osv


Brannsupporter.

krakra

Virker som det er svake folk i alle ledd, som er fornøyde så lenge de får holde på med sitt og det ikke stilles for høye krav til dem.

Nixon

Quote from: Superjack on November 10, 2021, 10:25:33 AMNilsen ble også en push-over når han ba for sin videre eksistens, satte ikke krav eller gikk.

Dette er jo et godt eksempel på at styrken i stor grad kommer fra resultatene. Nilsen var svekket på slutten, men da det gikk bra hadde han sannsynligvis mye større innflytelse, og klubben var mer trenerstyrt. Det samme gjelder for de andre eksemplene. Suksessen definerte i stor grad hvor mye klubben var trenerstyrt eller ikke.
Rød makt på Hansa

esp123

Men nå har vi en annen sportslig leder. Kan det forandre situasjonen?


Og appropos Horneland - denne oversikten her er helt sinnsyk: https://twitter.com/heborres/status/1458168315369738240/photo/1

Horneland har gjort en utmerket jobb. Han er på ingen måte min favoritt til jobben og står for en annen fotball enn det jeg ønsker fra en Brann-trener, men at Brann har blitt merkbart forbedret etter hans inntreden i jobben er klart. Brann slipper til lite og skaper mer enn motstanderen i de fleste kamper. Så er det dette med å sette ballen i mål, og ikke gi vekk baklengsmål med personlig tabber. Det er vanskelig for Horneland å gardere seg mot, men hadde Brann hatt litt mer marginer med istedenfor enormt med marginer mot, så hadde vi snakket om mirakelmannen Horneland.

krakra

November 10, 2021, 10:55:47 AM #291 Last Edit: November 10, 2021, 10:57:23 AM by krakra
En sportssjef som først og fremst har fått skryt for sin lojalitet til sine ledere?

Jeg er enig i at Horneland har gjort en god jobb som vikar. Vi har blitt merkbart bedre, selv om det ikke skulle så mye til. Men det er forskjell på å være vikar og å være permanent hovedtrener.

Og vi vet ikke om han vil. Det eneste han har sagt er at han ikke vil. Hvis det stemmer så er han uaktuell.

Kagain

Quote from: Lissabon on November 09, 2021, 20:24:55 PMBrann bør "sprenge banken" for å hente KK. Uansett.

Alternativet er : Mange år med kollosal RBK-dominans, 150 mill i salgsinntekter for RBK og dødvann for Brann.

Tilby : Ekstrem lønn, avtale om å gå hvorsomhelst-nårsomhelst-uten-kompensasjon og fritt-leide.

Tar RBK ham er det slutten for norsk fotball.

Det må jo sies å være suverent lite bra løsning om han får en panzerlønn og avtale om gratis hvor og når. La oss se for oss at KK kom til Brann i starten av neste sesong med en slik kontrakt. Som med Glimt går det litt trått i starten, VJ og Jimmien føler at de må ha noe å vise til med tanke på hvor mye penger de har spyttet i den potten. Eventuelt at de ikke aksepterer at KK kjører shower (slik som det ser ut i Bodø i dag). Samtidig, oppe i bartelandet har RBK fått en eller annen svenske med gode resultater fra Sverige som gjør en Norling. De ser seg nødt til å sparke han, og så begynne de å sikle etter KK igjen. Da kan de jo kanskje prøve å lokke KK. Gi han et greit tilbud og han takker ja pga alt det jeg har nevnt. Da er det er voldsomt tap for Brann. De kunne like gjerne ha solgt en unggutt for en vanlig sum for den prisen der.

Superjack

November 10, 2021, 11:41:59 AM #293 Last Edit: November 10, 2021, 11:45:52 AM by Superjack
Quote from: krakra on November 10, 2021, 10:55:47 AMEn sportssjef som først og fremst har fått skryt for sin lojalitet til sine ledere?

Jeg er enig i at Horneland har gjort en god jobb som vikar. Vi har blitt merkbart bedre, selv om det ikke skulle så mye til. Men det er forskjell på å være vikar og å være permanent hovedtrener.

Og vi vet ikke om han vil. Det eneste han har sagt er at han ikke vil. Hvis det stemmer så er han uaktuell.

Enig.

Horneland har spesifikt uttalt at han aldri ville ha RBK trenerjobben. Han skulle være assistent til Hjulmand. Hjulmand kom ikke, og ingen andre kandidater heller. Horneland lot seg presse til en jobb han ikke ville ha.

Brann må for all del ikke presse Horneland inn i en rolle han ikke vil ha. Han har tatt på seg rollen for å hjelpe sin arbeidsgiver i en situasjon nå etter at KI måtte gå. Flott. Men han ble ansatt med premiss å være assistent til en hovedtrener KI, og alt virker som det er det han ønsker videre også.

Brannsupporter.

Superjack

Brannsupporter.

Nixon

Jeg har en gnagende følelse av at vi ikke har hørt det siste om Bakke og Brann. Han la selv ballen effektiv død og sikret både seg selv og Horneland arbeidsro. Men det skal ikke mye til for å sette en død ball i bevegelse igjen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Eirik Bakke er samme hylle som Morten Røssland, la oss være enige om det. Så hva er plusser og minuser med de, målt opp mot hverandre?

I forhold til budsjett og mønsterbruk har Bakke hatt langt bedre forutsetninger, men knapt bedre resultater.

Bakke har en betydelig fortid i Brann, mens Røssland har betydelig bedre kjennskap til Bergen etc. Det er så pass lenge siden Bakke var hos oss, at betydningen er svekket.

Bakke har jo hatt en ekstremt mye bedre fotballkarriere enn Røssland, og har vel plukket opp ett og annet.

Bakke har brukt flere unge enn Røssland.

Røssland står for en mer utviklende spillestil, og (etter mitt syn) mer underholdende spillestil.

Spillestil, samt resultater og utvikling av spillere målt opp mot rammebetingelser, gjør at jeg rangerer Røssland langt over Bakke.
Tren på langskudd

Superjack

Ser Knutsen er aktuell i RBK, krav han har i følge Adresseavisen:
Adresseavisen skriver videre at Knutsen angivelig skal ha tre argumenter eller krav til en eventuell kontrakt i Rosenborg:

En lengre avtale, fort opp mot fem år, for å bygge lag
Vil ha med seg assistenttrener Morten Kalvenes
Knutsens familie bor i Bergen. En arbeidsdag i Trondheim fører Knutsen et stykke nærmere, noe som visstnok skal veie ganske tungt.

Alle disse kravene bør Brann også kunne oppfylle. Spesielt siste punkt er interessant.
Brannsupporter.


Superjack

Ikke noe nytt eller sjokkerende. Horneland har sagt dette hele veien.

Betyr også at Jimmien nok har jobbet med dette en god stund allerede.
Brannsupporter.

Go Up