• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Horneland

Started by Kagain, August 30, 2021, 12:25:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Jeg ser enkelte forumbrukere har etterspurt denne tråden, og siden jeg har en historikk på å sette i gang lite gjennomtenkte tråder tar jeg på meg skylden for dette nå også.

Som jeg sikkert skrev i den "forrige treneren etter..." tråden så er det få ting her i verden som er sikre. Blant disse er: Døden, skatter og at fotballklubber før eller senere bytter hovedtrenere. Hvor lenge Horneland får holde på i Bergen er usikkert, men mannen har jo et godt omdømme på seg fra Haugalandet og har gjort det greit i møte med pressen i Bergen (i alle fall sammenlignet med en del av de andre som har vært i mediene)

Så, alternativer per starten av September 2018

Ønsket av mange, men muligens noe usannsynlig:

Kjetil Knutsen - Har fått Glimt til å herje. Kjøper inn spillere som ikke helt har fått det til i andre klubber, men klarer å få mange av dem til å yte så godt at de kan selges for gode penger. Har en offensiv spillestill og kan kreve tilpasning og tillit over tid for å få det til.

Mer sannsynlige:

Morten Røssland - Står for en offensiv stil med Åsane. Har ikke fått forsøke seg på høyere nivå enn OBOS. Antageligvis interessert (muligens mindre interessert når Brann er nede i OBOS)

Eirik Bakke - Gir seg etter sesongen med Sogndal. Ikke erfaring fra høyere nivå enn OBOS. Kulturbygger ifølge avtroppende daglig leder ("or oss har Eirik vært en lagutvikler av dimensjoner. Han har bygget en god spillergruppe og en solid kultur over tid.")

Noe mer kontroversielle:

Arne Sandstø - Flere her inne har uttrykt skepsis til han. Det har blitt brukt begrep som kjedelig, defensiv fotball. Har gjort noen særegne signeringer under sin tid i Jerv. Klubben ligger per 30.08.2021 på 2. plass, men har scoret 28 mål og sluppet inn 26.

Steffen Landro - Gjorde underverker med Nest/Sotra i sin tid, men datt gjennom på Sandnes Ulf-

For the Memes:

Tom Nordlie


Nixon

Mange tar det som en selvfølge at Horneland ikke får fortsette som hovedtrener dersom Brann rykker ned.
Jeg tror ikke det er så enkelt.
Rød makt på Hansa

krakra

August 30, 2021, 12:34:55 PM #2 Last Edit: August 30, 2021, 12:37:17 PM by krakra
Tar det overhodet ikke for gitt. Det ville vært veldig typisk Brann. Det tror jeg er kroken på døra for "prosjekt ung og offensiv". Jeg syns det er rart å sette en klar og tydelig strategi og så bare hente en trener som er "dyktig" uten å kople denne dyktigheten til prosjektet.

pidre

Kulturbyggar Eirik Bakke - javel, han har jo ein viss historikk frå tida i England, inkludert fyllakjøring. Rekdal kalla han for alkis - men den var vel litt drøy.
Saludar a los monos!

pidre

Kjetil Knutsen er absolutt innanfor rekkevidde, han er ledig neste år. Alt ligg egentlig til rette for han, og større utfordring får vel neppe.
Saludar a los monos!

ZsoltKorcsmar

KK trenger faktisk ikke være helt urealistisk:

- Familiesituasjon. Familie i Bergen, gigantisk pluss å komme hem.

- Lønn. Selv med fete bonuser i Bodø er Brann og Bergen betydelig større en Glimt og Bodø. En grunnlønn på et par millioner er trolig mer enn i Glimt.

- Virker som en type som trigges veldig av utfordringer, bygge klubb, prosessen. Som bergenser sitter han nok garantert med ideer/tanker rundt det som skjer i hjembyen. Å komme hem og være den som får ut det uforløste potensialet og hever klubben mot toppen kan være en utfordring som trigger. Uttalte vel tidligere i år at Brann er den klubben i Norge med størst potensiale.

- Usikker på om det er negativt eller positivt (trolig lite å si): Han ble vel kastet på dør av brann for mange herrens år siden (10-12 år siden). Han slår meg ikke som en bitter/langsint type, men ofte skjer en av to ting (grovt forenklet); 1)man vil tilbake og motbevise, eller 2) alle broer brent - dere hadde muligheten

KK topper også min ønskeliste, men spesielt to ting jeg er «usikker» på:

- Historien sier at det er vanskeligere å lykkes i Brann enn andre klubber. Økt press, bla bla. Trenere som er genierklært andre steder fremstår som idioter her. Les Steinar Nilsen, Norling, KI. Selv KK trenger tid. Å endre brann skjer ikke over natten. Det bør være et 3-5 års perspektiv med suksess før den tid som bonus. Det gikk trått i starten med Glimt også før det brått snudde. Spådd på sisteplass før fjorårssesongen.

- Hvor viktig er teamet rundt? Dette er kraftig undervurdert. Treneren står i spot-lighten, men KK viser hele tiden til teamet og «vi». Er det KK som er geniet? Eller er det teamet i Bodø som sammen utfyller hverandre perfekt? Er KK like god sammen med Helge Haugen, Horneland, Dan Riisnes og Manu Torres? Veldig usikker.

Husker intervju med Patrick Berg og Saltnes i fjor når de fortalte om nye fysisk treneren og de ekstreme kravene. En fetttprosentmaskin som var ekstremt streng de stadig måtte måles på. Berg hadde hatt mye strand/sommer-kropp muskler i overkropp som han pent fikk beskjed om å få bort. Han måtte ned 4-5 kg fra et tilsynelatende «lett» utgangspunkt for å kunne forflytte seg nok var beskjeden, var først skeptisk, men ble en helt ny spiller i etterkant.

Er hele teamet som en pakkeløsning en mulighet? Tror mange tenker løsningen er å hente en person, så endres alt. Er jo ikke sånn. I en hvilken som helst bransje så kan man ikke bare hente en toppleder med gode resultater fra lignende jobb og tenke at da vil automatisk alle piler peke opp. Vedkommende har hatt en hel ledergruppe rundt seg som sammen har skapt suksess, inn i et nytt team er det ingen garanti for at suksessen gjentas.


baggenGBG

Bakke gir seg i Sogndal etter sesongen, klar for nye utfordringer sier han.....

Spelaren

Eg vil ikkje ha Bakke til Brann. Trenger ikkje det comeBakket.
Gå av.

krakra

I Glimt var den største utfordringen å få spillere som trente for mye og feil til å trene rett og å få av det siste lille valpefettet på godt trente spillere.

I Brann er utfordringen å lære spillerne at de ikke kan drikke seg drita fulle på Brann Stadion midt i sesongen.

Litt annen virkelighet, men både KK og Røssland kjenner nok godt til det og får dermed ikke noe kultursjokk hvis de kommer hit. Det tror jeg er viktig.

Kagain

Quote from: pidre on August 30, 2021, 12:47:57 PMKulturbyggar Eirik Bakke - javel, han har jo ein viss historikk frå tida i England, inkludert fyllakjøring. Rekdal kalla han for alkis - men den var vel litt drøy.

Da vil han jo gli rett inn :) (Too soon?)

Men det var altså det daglig leder sa om Bakke da han ga seg (eller ble han tvunget til å gi seg? Ifølge nettavisene var han gråtkvalt da han ble intervjuet om dette.)

krakra

Når det gjelder Knutsen så er det klart at han kan trenge tid på å bygge en stall, kultur og en kompetanse i teamet som er rustet for å gjøre Brann til et topplag med unge spillere og offensiv fotball. Glimt  lå nok et stykke foran Brann der allerede da han kom. Men han har bygd opp en respekt som sikkert vil kjøpe ham en del tid. Se bare på hvor mange som var rasende fordi Kåre Ingebrigtsen fikk sparken etter sin totalfiasko. Og det er jo en trener som aldri har vist at han kan gjøre det Brann trenger. KK bør ha et mye bedre utgangspunkt enn KI. Jeg tror også at KK er en sterk ledertype som er i stand til å ta tak på flere fronter.

Røssland blir en lightversjon av KK. Rent fotballfaglig så står han neppe noe tilbake, men i forhold til å bygge klubb, team og lag så har han ikke den samme erfaringen eller den samme pondusen som KK, selv om han har gjort en like god jobb, om ikke bedre, med dette i Åsane som det KK gjorde. Han vil nok ha litt større behov for en sterk sportssjef.

Så har man Eirik Bakke, som har ledet prosjektet med å fornye og forynge Sogndal. Nesten akkurat som Brann prøver på. Han har ikke lyktes helt, men heller ikke mislyktes fullstendig. Fundamentet er bra, og de har produsert mange gode fotballspillere. Men de har ikke bygd et lag som presterer i henhold til eller til og med over forventningene og forutsetningene. Det er veldig typisk at Brann går for Bakke. En litt mindre råspennende type enn Røssland, men som samtidig har erfaring fra Brann og "kjenner klubben.

Heller Bakke enn Horneland, men jeg får litt en sånn "utviklingsklubb"-feeling på ham. At vi blir en klubb som produserer mange gode spillere, men aldri helt løfter prestasjonene som lag til forventet nivå.


esp123

Behandlingen av Kristoffer Valsvik tilsier at det ikke vil være mye takhøyde med Eirik Bakke. Og utifra de Sogndal-supporterne jeg føler med Twitter tyder det på at Bakke ofte velger trauste og hardtarbeidende typer.

Og hvis noen skulle fortalt med at treneren Eirik Bakke ble valgt for å skape en treningskultur for 15 år siden hadde jeg ledd rått.


Lasaron

Godt innlegg av madjaren.

Det at KK kan trigges av å få det til med Brann? Absolutt. Det tror jeg er underkommunisert.

Når det gjelder apparatet rundt, så kan det absolutt tenkes at noen av de vi har nå ikke er gode nok. Men vi kan jo ikke skifte ut alle på en gang. Da må i så fall KK vurdere det sammen med Nagel underveis. Skifte ut etter som kontrakter går ut.
Tren på langskudd

Superjack

KK er ekstremt flink på å gi spillerne klare arbeidsoppgaver.
Han kjører ikke stort fokus på resultater.

Han får spillerne til å bli gode på arbeidsoppgavene sine, i laget. Det resulterer i gode resultater.
Han er også veldig tro mot å kjøre så faste oppgaver på spillerne sine, som mulig.

Brann har etter 2018 sesongen mer og mer blitt et virrvarr av spillere, formasjoner og konstellasjoner. På jakt etter ett resultat. Har ikke fungert.

Håper Jimmi får tak i KK.
Alle andre blir på et vis 2. best.
Brannsupporter.

Nixon

Hva med Landro som vel var forumfavoritten her foran både Røssland og Knutsen da Nilsen-debatten gikk som høyest høsten 2019. Er han helt utelukket fordi han gikk på en bommert i Sandnes? Dette skjer jo med alle trenere før eller siden. Er han blitt en dårligere trener siden sist, eller kan ha fått erfaring som kan være til det bedre?

Men kan jo lett hevde at eneste grunnen til at Røssland virker så ufeilbarlig, er at han ikke har prøvd seg i noen høyere eller mer profilert klubb enn Åsane.
Rød makt på Hansa

krakra

Landro bør fortsatt være aktuell, bak KK og Røssland, men foran Horneland, men samtidig som Røssland har overbevist i Åsane, og Landro gikk på en smell Sandnes Ulf så er situasjonen i Brann en ganske annen enn i 2019. Da hadde man nettopp tatt medalje etter at man ledet serien fram til sommeren året før. Det var et visst fundament der. Etter KIs herjeringer er jo klubben mer eller mindre i ruiner. Sannsynligvis rykker vi ned, det er nada spillestil eller noe å bygge videre. Alt må bygges fra grunnen av. Da spørs det om en storkjefta og utålmodig Landro er rett mann. Hadde mye heller sett ham i Brann i 2019.

Fusentast

Vi MÅ slutte å snakke om Kjetil Knutsen, kan kommer ikke til gå til Brann under noen som helst omstendighet! Når han er ferdig i Bodø er han klar for større oppgaver enn en skakkkjørt klubb med brukket rygg og skandalisert rykte. Vi må nok akseptere en lokal løsning som Landro, Røssland eller lignende.
I don't think you can the rules!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 30, 2021, 13:47:37 PMHeller Bakke enn Horneland, men jeg får litt en sånn "utviklingsklubb"-feeling på ham. At vi blir en klubb som produserer mange gode spillere, men aldri helt løfter prestasjonene som lag til forventet nivå.



Utviklingsklubb er strengt tatt et steg over der vi er nå, og jeg tror at på lang sikt er det Brann trenger et stabilt fundament og en god kultur hvor spillere er seriøse og blir bedre av å komme hit. Så om Bakke er rette mannen for dette, så sier jeg ja takk, så kan en som klarer pushe laget steget videre ta over når basen er på plass.

Superjack

KK for alt det er verdt. Han er troverdig for mange unge spillere, og ikke så unge, som ønsker å oppnå noe.

Her er det bare å legge seg på skamløs frierjakt Jimmi.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Fusentast on August 30, 2021, 15:36:45 PMVi MÅ slutte å snakke om Kjetil Knutsen, kan kommer ikke til gå til Brann under noen som helst omstendighet! Når han er ferdig i Bodø er han klar for større oppgaver enn en skakkkjørt klubb med brukket rygg og skandalisert rykte. Vi må nok akseptere en lokal løsning som Landro, Røssland eller lignende.

Ikke helt enig her.
Tror KK er litt som LAN. Om Branm ringer så tar han telefonen og hører godt etter.
Brannsupporter.

Lasaron

Har du scrollet deg nedover vg.no sin forside i løpet av de siste dekaminuttene eller så? Opp med hånden de som kvapp litt da de så bildet av Per Joar Hansen med overskriften: "Overtar krise-klubb: -Enkelt valg"
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Superjack on August 30, 2021, 20:56:46 PM
Quote from: Fusentast on August 30, 2021, 15:36:45 PMVi MÅ slutte å snakke om Kjetil Knutsen, kan kommer ikke til gå til Brann under noen som helst omstendighet! Når han er ferdig i Bodø er han klar for større oppgaver enn en skakkkjørt klubb med brukket rygg og skandalisert rykte. Vi må nok akseptere en lokal løsning som Landro, Røssland eller lignende.

Ikke helt enig her.
Tror KK er litt som LAN. Om Branm ringer så tar han telefonen og hører godt etter.

Enig; utfordring, potensiale, heimby, familie og ein stor bunke dollers - eit tibod han ikkje kan seie nei til. Trur absolutt KK er innan rekkevidde.

 
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Lasaron on September 02, 2021, 13:53:49 PMHar du scrollet deg nedover vg.no sin forside i løpet av de siste dekaminuttene eller så? Opp med hånden de som kvapp litt da de så bildet av Per Joar Hansen med overskriften: "Overtar krise-klubb: -Enkelt valg"
Per Joar Hansen altså - det ville toppa alt. 
Saludar a los monos!

Brannfakkel

Jeg har sansen for Horneland. Direkte i talemåte og spillestil trives jeg godt med, dog kan den kan oppfattes noe defensiv for enkelete. For meg trenger ikke fotball være ballbesittende og ekstremt offensiv. Så lenge man tar mulighetene man får og spiller direkte fotball, så synes jeg det er underholdende. Så kan man selvsagt diskutere hvorvidt Brann bør være en klubb som dominerer alle kamper osv, men tenker det er noe tåpelig når man ligger i bunnen på tabellen med klar margin.

Når det gjelder treneren etter Horneland, så liker jeg tanken av Bakke. Jeg tror han på lengre sikt kan være et godt alternativt. Han har såvidt meg bekjent hatt stort fokus på yngre spillere i Sogndal, dog uten veldig imponerende resultater rent sportslig. Jeg tenker likevel at Bakke er en trener som potensielt kunne blomstret sammen med Branns potensiale og ressurser. Han vil få mye større handlingsrom og ressurser i Brann enn Sogndal. At han uttaler at han ønsker "nye utfordringar" i tillegg, så tenker jeg han er høyaktuell for Brann dersom de bestemmer seg for å bytte ut Horneland som hovedtrener.

Skulle Brann bytte ut Horneland etter nåværende sesong, så håper jeg likevel at Horneland blir værende i trenerteamet. Jeg tror han fortsatt har mye å bidra med i Brann!

Jeg liker forøvrig også tanken på å flytte Hassan og Karadas nærmere A-laget, men jeg er redd for at man ikke får særlig effekt av dette. Jeg tror de gjør en utmerket jobb i Brann 2 og juniorlaget allerede som kan vise seg å bli svært verdifull i fremtiden. Hvorvidt de har mye å bidra med mot A-laget, annet enn spillererfaring, er jeg noe usikker på. Ingenting hadde gjort meg gladere enn om Hassan og Karadas hadde ført Brann til suksess, men hvorvidt det er realistisk, tja?

Pete05

Hver trener «krever» sine løsninger både av system og spillere. Det er utrolig interessant å vurdere trenere som gjør det bra i en klubb for deretter å misse fullstendig i neste. Ta vår egen Horneland som gjorde det ok i Haugesund men misset totalt i RBK. Minner litt om Manchester United med Ferguesson og Moyes. Hverken Moyes eller Horneland er dårlige trenere men ingen av dem presterer uten helt spesielle vilkår (riktignok på hvert sitt nivå...).

Og nettopp derfor er Horneland en mismatch med det Brann behøver nå. Han burde vært erstattet i dette vinduet når Kåre gikk og beholdt en rolle som assistent. Hvorfor lykkes Horneland i Haugesund? Lokale unge spillere som aldri stilte spørsmål ved verken trener, system eller taktikk. Litt militært. Når han kom til RBK med etablerte «stjerner» som visste sine styrker (og sikkert svakheter) så nytter ikke et slikt regime. Psykologen Horneland er kanskje ikke hans sterkeste side?

I Brann har vi nå en liten blanding av dette, med noen yngre som nok følger jovialt alt som sies, noen eldre/erfarne som «tenker» selv og kanskje en liten miks av begge. Nå er situasjonen prekær og det kan kanskje samle gjengen noe mer men aldri i verden om det går over tid. Så Horneland må ut senest etter sesongen skal vi ha noen sjanse fremover.

Hvem som best kan løse Branns trener utfordringen (og som er realistisk) vet jeg ikke men det er endel kriterier som skal på plass. Alle lag kan ikke spille offensiv, fremoverrettet ball. Hva har vi av mannskap og hva kan vi få ut av dem?

Horneland gjør endel merkelig plasseringer, også bytter, av spillere på banen, ikke alle begrunnet i skader, selv midt i kamp. Alt for mange bytter posisjon også under han (unødvendig mener jeg). Han har ikke det laget som han trenger for å skape noe.

La oss håpe at Jimmi er på jobb sammen med styret (ha-ha) og gir oss en positive overraskelse til vinteren. Trener må være på plass før preseason starter.

krakra

Haugesund var vel allerede på et ganske bra nivå da Horneland tok over, var de ikke?

Pete05

Quote from: Lissabon on September 05, 2021, 14:39:23 PMBrann skriver : "Til kampen er det 14 spillere i troppen. Brann har 12 spillere som enten er skadet, på landslagssamling, spiller kamp med Brann 2 eller ikke er i tropp. "

eller ikke er i tropp


eller ikke er i tropp   , dette skremmer meg. Er det noen som ikke er skadet/syk/ på landslag som IKKE ER I TROPP ?

Er det lngvarige straffereaksjoner mot Rasmussen dette ? Stalinmetoder, barnehagemetoder ?

Er klubbens beste pasningsspiller i dypfryseboksen ennå er det bare å degradere Horneland umiddelbart og hente ny trener.

Da setter han SEG SELV foran klubben. Da skal han ri prinsipper til en kostnad av 25 millioner.

Sane Skaanes skadet ? Rasmussen i dypfryseboksen ?    jaja OBOS blir spennende

Både Rasmussen og Sane skadet. Tror det gjelder Skaanes også. Så galt er det ikke

krakra

Horneland sier at han helst vil være assistent neste år. Det tror jeg er lurt. Da blr nok veien være veldig kort for Røssland. Dessverre tror jeg Bakke står høyt på Branns liste. Det er ingen gode grunner til å gå for Bakke foran Røssland, men det er noe dårlige som er klassisk Brann å gå for.

Huff

Brochmanns er jo en representant for styrets fotballkompetanse som trolig følger Røssland meget tett. Skal ikke se bort fra at Åsane trenerens kandidatur allerede er brennhett på Stadion.

Nixon

Skal vi helt se vekk fra risikoen det er med en trener som tar et nivåsprang på denne måten? Det er nok av eksempler på at det ikke går bra.

Jeg sier ikke at Røssland ikke kan bli trener i Brann. Mulig han til slutt blir den beste kandidaten. Men alt virker så rosenrødt og nærmest garantert suksess. Det er jo langt fra sannheten. Og et av minusene med Røssland er manglende erfaring med en klubb som Brann, etter min mening.
Rød makt på Hansa

esp123

September 05, 2021, 19:39:22 PM #30 Last Edit: September 05, 2021, 19:41:18 PM by esp123
Det er ikke et utpreget nivåsprang fra 1. divisjon til Eliteserien. Hvor mange av dagens Eliteserietrenere hadde Eliteserieerfaring før de tok over klubben de er i? Gullvinnerne de siste to (mest sannsynlig tre) sesongene hadde for eksempel ingen Eliteserie-erfaring før de tok over.

Branns mest suksessrike trenere siste 20 årene hadde heller ingen Eliteserieerfaring før de tok over Brann.

Nixon

Klart det er et stort nivåsprang til Brann. Større til Brann enn mange andre klubber i Eliteserien. Det handler ikke bare om det sportslige, men hele pakken.

Men jeg sier ikke at det ikke kan gå bra. Men det er en risiko der som man ikke skal bare late som ikke eksisterer.
Rød makt på Hansa

esp123

September 05, 2021, 19:54:15 PM #32 Last Edit: September 05, 2021, 19:58:40 PM by esp123
Røssland har ledererfaring fra Forsvaret (og næringslivet) og har lang trenererfaring. Han er ikke en 30-åring som nettopp har blitt trener.

Og selvfølgelig er det ingen garantier. Det er det heller ikke med Eirik Bakke eller noe andre.

Trenerjobber ender altfor ofte opp hos tidligere spillere. Det er ikke noe som tilsier at spillere skal ha noe større forutsetninger enn andre for å bli gode trenere.



Nixon

Quote from: esp123 on September 05, 2021, 19:39:22 PMGullvinnerne de siste to (mest sannsynlig tre) sesongene hadde for eksempel ingen Eliteserie-erfaring før de tok over.


Begge var assistenter i sine klubber før de tok over. De kom ikke rett inn som hovedtrenere. Så ikke en helt reell sammenligning.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: esp123 on September 05, 2021, 19:54:15 PMRøssland har ledererfaring fra Forsvaret (og næringslivet) og har lang trenererfaring. Han er ikke en 30-åring som nettopp har blitt trener.

Nei, og derfor er jeg ikke like skeptisk som om han hadde vært en novise i faget som bokstavlig talt bare hadde ett par gode år i sekken.
Rød makt på Hansa

Leffen

Etter å ha sett kampen og Ballspark-sendingen i dag er jeg ganske overbevist om at Bakke allerede har muntlig avtale om å overta. Bare en følelse såklart. Men en sterk en!

Et valg å falle i Tornerose-søvn av såklart...

esp123

September 05, 2021, 20:00:30 PM #36 Last Edit: September 05, 2021, 20:08:46 PM by esp123
Quote from: Nixon on September 05, 2021, 19:56:36 PM
Quote from: esp123 on September 05, 2021, 19:39:22 PMGullvinnerne de siste to (mest sannsynlig tre) sesongene hadde for eksempel ingen Eliteserie-erfaring før de tok over.


Begge var assistenter i sine klubber før de tok over. De kom ikke rett inn som hovedtrenere. Så ikke en helt reell sammenligning.

Kjetil Knutsen kom inn etter en sesong i OBOS som assistent. Og hadde uansett personlighetene til å gå rett inn som hovedtrener. Som også Røssland virker å ha.

Jeg blir personlig ekstremt skuffet hvis Eirik Bakke tar over. Han har levert resultater tilsvarende Røssland, men med en vesentlige større klubb. Og spillestil (og lederstil) virker å være milevis unna det jeg står for og ønsker å se for Brann.


Lasaron

Fra og med Kjetil Rekdal i 2005 er det ganske mange trenere som har tatt gull med sitt første eliteserielag, eller noe i den duren.
Tren på langskudd

Finfin respons

Bakke er mye mer kynisk i stilen enn LAN.
Tenk litt på det, Brann.
Kanskje.

fortune

Bakke er kynisk, kjedelig og neppe riktig mann ved roret dersom man skal ha noe som ligner på toppidrettskultur i sportsklubben..
First is first, second is nothing

krakra

September 05, 2021, 20:22:53 PM #40 Last Edit: September 05, 2021, 20:26:46 PM by krakra
Hva er det verste som kan skje? At man ligger suverent sist i Eliteserien med en seier på 14 kamper og at disiplinen glipper så mye at halve troppen, inkludert hele lederkvartetten, bestemmer seg for å bryte seg inn på Stadion for å ha nach seks dager før en livsviktig kamp?

Eller at man rykker ned og ligger på nedre halvdel i OBOS-ligaen etter ti kamper med det som må være tidenes dyreste OBOS-stall med klar margin?

Erfaring kan være så mangt. Å jobbet tett på Brann som hovedtrener i OBOS-ligaen, kjenne klubben og kjenne Bergen er jo en erfaring det og. Noen vil kanskje si at KI og Norling hadde vært tjent med den erfaringen.

Grunnen til at jeg tror Bakke står høyt på listen til Brann er at de virker å gjøre veldig overfladiske vurderinger. Bakke har erfaring fra å lede en ung tropp, han har erfaring med å fornye en stall, han har erfaring fra Brann og til og med erfaring fra Premier League. Hva han står for i forhold til spillestil og lederstil og hvilken fotballfaglig kompetanse han har er nok mindre viktig. (Eventuelt så er de ikke kapable til å vurdere det) Bare å si at han er villig til å tilpasse seg, så er det i boks.

fortune

Quote from: krakra on September 05, 2021, 20:22:53 PMHva er det verste som kan skje? At man ligger suverent sist i Eliteserien med en seier på 14 kamper og at disiplinen glipper så mye at halve troppen, inkludert hele lederkvartetten, bestemmer seg for å bryte seg inn på Stadion for å ha nach seks dager før en livsviktig kamp?

Akkurat innbruddet slipper man nok med Bakke, siden han selv er med og har adgangskodene..
First is first, second is nothing

Superjack

Brannsupporter.


krakra

Sann mine ord: Bakke blir ny hovedtrener. Han blir presentert av dansken som begrunner valget med at Bakke har fornyet og forynget Sogndal og solgt flere unge spillere til større klubber, oppnådd kvalikk og spilt god fotball(det stemmer ikke, men de kommer til å si det). Så vil man legge til at han har vært kaptein i Brann, kjenner klubben godt og vet hva han går til. Det er ekstremt forutsigbart.


Jeg håper jeg tar feil, men dette er en helt åpenbar Brannkandidat.

Det sagt. Jeg er ikke kategorisk negativ til Bakke. Han HAR forynget Sogndal-stallen noe voldsomt og de ligger nå på kvalikk med et lag der hovedtyngden av laget er under 24 år. De spilte tidvis svært god fotball i fjor og hadde en periode midt i sesongen hvor de var nesten ustoppelige med et svært ungt lag. Så han har åpenbart noen gode egenskaper og virker god til å jobbe med unge spillere. Han er i mine øyne en bedre kandidat for dette prosjektet enn Kåre Ingebrigtsen var. Den meningen baserer jeg på mitt inntrykk av KI da han ble ansatt. Men Røssland er en råere lagbygger, og langt bedre på å utvikle spillestil. Han ledet nyopprykkede, unge og ressurssvake Åsane til en sensasjonell femteplass i fjor. Så mistet han over halve laget, og i den vanskelige andresesongen så framstår de like solide som i fjor. Veldig rart å forbi ham og gå for en annen OBOS-trener.

SK

September 06, 2021, 01:40:00 AM #45 Last Edit: September 06, 2021, 01:45:53 AM by SK
Hvis Bakke kommer inn som hovedtrener gir jeg opp. Mannen som har gjort Sogndal til et stabilt OBOS-lag.

Da ser jeg heller at Horneland fortsetter.

Lasaron

Vi vet iallfall at det er en form for kontakt mellom KK og Brann. KK var på kampen i går, sammen med Peddien og Biggen.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on September 06, 2021, 05:37:57 AMVi vet iallfall at det er en form for kontakt mellom KK og Brann. KK var på kampen i går, sammen med Peddien og Biggen.

He he, dette er halmstrå. Knutsen er hjemme hos familien i spillepausen og går på Stadion for å se Brann. Det gjorde Lars Arne Nilsen også. Begge for å se hver sin konkurrent i serien. Tror ikke det betyr verken mer kontakt enn vanlig eller at Knutsen er mer aktuell for Brann.

Har man tenkt på at en ny trener i Brann kommer til å bli "belemret" med Horneland som assistent? Kan det være en brems for aktuelle kandidater? Alternativet er at Brann må betale ut nok en person fra klubben for det siste året i kontrakten. Sitter nok langt inne.
Rød makt på Hansa

Fusentast

Det er helt urealistisk at Kjetil Knudsen vil overta en klubb som ligger i OBOS, til det har han alt for store ambisjoner. Hvorfor skulle han ville gå fra en klubb som kjemper i toppen i Eliteserien og spiller i Europa? Han har helt sikkert ambisjoner som trener, og disse finner han ikke i Brann i overskuelig fremtid.
I don't think you can the rules!

esp123

Quote from: krakra on September 05, 2021, 23:37:51 PMSann mine ord: Bakke blir ny hovedtrener. Han blir presentert av dansken som begrunner valget med at Bakke har fornyet og forynget Sogndal og solgt flere unge spillere til større klubber, oppnådd kvalikk og spilt god fotball(det stemmer ikke, men de kommer til å si det). Så vil man legge til at han har vært kaptein i Brann, kjenner klubben godt og vet hva han går til. Det er ekstremt forutsigbart.


Jeg håper jeg tar feil, men dette er en helt åpenbar Brannkandidat.

Det sagt. Jeg er ikke kategorisk negativ til Bakke. Han HAR forynget Sogndal-stallen noe voldsomt og de ligger nå på kvalikk med et lag der hovedtyngden av laget er under 24 år. De spilte tidvis svært god fotball i fjor og hadde en periode midt i sesongen hvor de var nesten ustoppelige med et svært ungt lag. Så han har åpenbart noen gode egenskaper og virker god til å jobbe med unge spillere. Han er i mine øyne en bedre kandidat for dette prosjektet enn Kåre Ingebrigtsen var. Den meningen baserer jeg på mitt inntrykk av KI da han ble ansatt. Men Røssland er en råere lagbygger, og langt bedre på å utvikle spillestil. Han ledet nyopprykkede, unge og ressurssvake Åsane til en sensasjonell femteplass i fjor. Så mistet han over halve laget, og i den vanskelige andresesongen så framstår de like solide som i fjor. Veldig rart å forbi ham og gå for en annen OBOS-trener.

Er det Eirik Bakke som har fornyet stallen, eller er det Håvard Flo?

Go Up