• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Treneren etter Horneland

Started by Kagain, August 30, 2021, 12:25:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

nero

Quote from: ZsoltKorcsmar on August 02, 2024, 09:51:17 AMHelt enig, synes ikke trenerteamet kan fullroses nok. Jeg har fulgt Brann tett i 25 år, og vi har aldri hatt en sånn situasjon som vi har nå tidligere. Det vi har nå, er det vi har drømt om i alle år når vi har sett andre lag rundt oss som lykkes.

Mjelde-årene var jo et luftslott der vi med Hardball og Mohn-penger hentet en haug etablerte spillere ned millionlønn, og vi hadde vel sikkert 10-15 landslagsspillere på den tiden.

Etter det har vi hentet store navn (Steinar Nilsen, Norling, Ingebrigtsen), mindre store navn (Skarsfjord, LAN) men det har bare blitt rør. Dårlige resultater, kjedelig spill osv.

Nå har i hatt 3 solide år. Da kan vi snakke om en kultur som har satt seg. Smadret alle rekorder i OBOS 2022, sølvmedalje, cupgull og høyest toppnivå i ligaen i fjor - og nå igjen hevder vi oss i toppen, selv om vi er noen knepp bak der vi var i fjor.

De få områdene som ikke er optimale p.t (noe lite satsning unge talenter, lyskeskader) er bare flisespikkeri. Gruer meg allerede til den dagen Horneland er utbrent eller går til annen klubb, for jeg vet hva som da med all sannsynlighet skjer.

Det vi har nå er ingen selvfølge, og det er ikke lett å få til. Sarpsborg, Godset, Rosenborg osv drømmer om å være der vi er i dag. De klubbene jobber steinhardt på feltet hver dag for å ta igjen forspranget, men det er tydeligvis noe med måten vi gjør ting på som rett og slett bare er hakket bedre. De hadde nok betalt dyrt for å kjenne hemmeligheten rundt hva vi gjør.  

I tillegg har vi dette ned at spillere plutselig blomstrer hos oss. Vi har hentet middelmådige spillere fra andre klubber som blomstrer - det er prov på en klubb som jobber ekstremt godt. Vi trenger ikke hente en ving for 10 millioner, vi kan heller hente en halv-ung Ulrik Mathisen på billigsalg, som Lillestrøm veide og fant for lett. Så herjer samme spillere mot klubben han forlot i etterkant. Mange slike eksempler i laget.

Det er helt nydelig å være på denne siden, hvor det er slik at vi styrer og vinner de fleste kampene. Måtte det bare vare!

100% enig.

Horneland er ikke perfekt, han har sine svakheter, men han har greid noe helt unikt; han har innført en profesjonell kultur og riktige holdninger i Brann. Det har ærlig talt aldri vært tilfellet i Brann før så lenge jeg har fulgt klubben. Det har vært så mye klovning på og utenfor banen opp gjennom årene at vi burde takke høyere makter hver dag for det regimet vi har på Stadion nå. Kalvenes & co skal ha sin del av æren, men jeg tror dette først og fremst skyldes Hornelands innsats. Så hos meg har han i hvert fall ekstremt mye å gå på før jeg blir med i et hylekor mot ham.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: nero on August 02, 2024, 12:09:50 PM
Quote from: ZsoltKorcsmar on August 02, 2024, 09:51:17 AMHelt enig, synes ikke trenerteamet kan fullroses nok. Jeg har fulgt Brann tett i 25 år, og vi har aldri hatt en sånn situasjon som vi har nå tidligere. Det vi har nå, er det vi har drømt om i alle år når vi har sett andre lag rundt oss som lykkes.

Mjelde-årene var jo et luftslott der vi med Hardball og Mohn-penger hentet en haug etablerte spillere ned millionlønn, og vi hadde vel sikkert 10-15 landslagsspillere på den tiden.

Etter det har vi hentet store navn (Steinar Nilsen, Norling, Ingebrigtsen), mindre store navn (Skarsfjord, LAN) men det har bare blitt rør. Dårlige resultater, kjedelig spill osv.

Nå har i hatt 3 solide år. Da kan vi snakke om en kultur som har satt seg. Smadret alle rekorder i OBOS 2022, sølvmedalje, cupgull og høyest toppnivå i ligaen i fjor - og nå igjen hevder vi oss i toppen, selv om vi er noen knepp bak der vi var i fjor.

De få områdene som ikke er optimale p.t (noe lite satsning unge talenter, lyskeskader) er bare flisespikkeri. Gruer meg allerede til den dagen Horneland er utbrent eller går til annen klubb, for jeg vet hva som da med all sannsynlighet skjer.

Det vi har nå er ingen selvfølge, og det er ikke lett å få til. Sarpsborg, Godset, Rosenborg osv drømmer om å være der vi er i dag. De klubbene jobber steinhardt på feltet hver dag for å ta igjen forspranget, men det er tydeligvis noe med måten vi gjør ting på som rett og slett bare er hakket bedre. De hadde nok betalt dyrt for å kjenne hemmeligheten rundt hva vi gjør. 

I tillegg har vi dette ned at spillere plutselig blomstrer hos oss. Vi har hentet middelmådige spillere fra andre klubber som blomstrer - det er prov på en klubb som jobber ekstremt godt. Vi trenger ikke hente en ving for 10 millioner, vi kan heller hente en halv-ung Ulrik Mathisen på billigsalg, som Lillestrøm veide og fant for lett. Så herjer samme spillere mot klubben han forlot i etterkant. Mange slike eksempler i laget.

Det er helt nydelig å være på denne siden, hvor det er slik at vi styrer og vinner de fleste kampene. Måtte det bare vare!

100% enig.

Horneland er ikke perfekt, han har sine svakheter, men han har greid noe helt unikt; han har innført en profesjonell kultur og riktige holdninger i Brann. Det har ærlig talt aldri vært tilfellet i Brann før så lenge jeg har fulgt klubben. Det har vært så mye klovning på og utenfor banen opp gjennom årene at vi burde takke høyere makter hver dag for det regimet vi har på Stadion nå. Kalvenes & co skal ha sin del av æren, men jeg tror dette først og fremst skyldes Hornelands innsats. Så hos meg har han i hvert fall ekstremt mye å gå på før jeg blir med i et hylekor mot ham.
LAN ble jo hyller for å gjøre akkurat dette.

nero

Quote from: krakra on August 02, 2024, 12:11:42 PM

100% enig.

Han ble kanskje hyllet for det av noen, men greide han det i praksis? Horneland har beviselig greid det, etter min oppfatning i hvert fall.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: nero on August 02, 2024, 12:22:22 PM
Quote from: krakra on August 02, 2024, 12:11:42 PM

100% enig.

Han ble kanskje hyllet for det av noen, men greide han det i praksis? Horneland har beviselig greid det, etter min oppfatning i hvert fall.
Ja, i starten gjorde han jo det. Så raknet det etter hvert. Derfor man bør være forsiktig med å hylle trenere etter en ganske kortvarig suksessflyt.

Corran

For meg er Horneland en fantastisk bra Brann trener fram til nå.
Ja jeg er veldig uenige med en del ting, men samtidig så har han en ok forklaring på noe, mens annet er litt mer fjernt for meg.
Men sånn vil det være uansett trener en har. Det vil alltid være valg en er uenige med og laguttak som kan framstå litt merkelige.

Det jeg liker med Horneland er at han har fått mye ut av en del spillere og noen spillere har blomstret veldig under hans ledelse.
Han har også satt sammen et lag med en del lokale spillere og mye lokale trenere.
Og ikke minst de spiller/prøver å spille en underholdende fotball.
Det gås også sjelden for å sikre resultat, men en jager et mål til.

I tillegg så liker jeg at han er opptatt av at Brann skal framstå med god sportsånd og ikke drive med usportslige ting som uthaling av tid o.l.

Og han har en meget fin personlighet og er en fryd å se på sidelinjen.
Han skal også ha mye ære for å være den som sto fram i nachspiel skandalen

Når alt det er sagt så er det klart at fotball er ferskvare og han må levere.
I det øyeblikk de negative tingene blir i flertall eller utviklingen stopper så er det klart at klokken tikker.
Men etter min mening er vi et godt stykke derfra.
Så skal det sies at han nå har fått en god utfordring som han skal få litt tid på, men som kan være definerende på hans jobb som trener her. Klarer han å bygge opp igjen selv om en av hans grunnstener sviktet og forsvant?

Og bare så det er sagt jeg mener ikke han er messias, men han skal ha ære for det han har gjort som er det beste siden Mjelde som fikk mye hjelp av penger så trener prestasjonen er bedre nå mener jeg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Wombat

August 02, 2024, 13:16:07 PM #1205 Last Edit: August 02, 2024, 13:19:31 PM by Wombat
Quote from: Corran on August 02, 2024, 13:00:44 PMFor meg er Horneland en fantastisk bra Brann trener fram til nå.
Ja jeg er veldig uenige med en del ting, men samtidig så har han en ok forklaring på noe, mens annet er litt mer fjernt for meg.
Men sånn vil det være uansett trener en har. Det vil alltid være valg en er uenige med og laguttak som kan framstå litt merkelige.

Det jeg liker med Horneland er at han har fått mye ut av en del spillere og noen spillere har blomstret veldig under hans ledelse.
Han har også satt sammen et lag med en del lokale spillere og mye lokale trenere.
Og ikke minst de spiller/prøver å spille en underholdende fotball.
Det gås også sjelden for å sikre resultat, men en jager et mål til.

I tillegg så liker jeg at han er opptatt av at Brann skal framstå med god sportsånd og ikke drive med usportslige ting som uthaling av tid o.l.

Og han har en meget fin personlighet og er en fryd å se på sidelinjen.
Han skal også ha mye ære for å være den som sto fram i nachspiel skandalen

Når alt det er sagt så er det klart at fotball er ferskvare og han må levere.
I det øyeblikk de negative tingene blir i flertall eller utviklingen stopper så er det klart at klokken tikker.
Men etter min mening er vi et godt stykke derfra.
Så skal det sies at han nå har fått en god utfordring som han skal få litt tid på, men som kan være definerende på hans jobb som trener her. Klarer han å bygge opp igjen selv om en av hans grunnstener sviktet og forsvant?

Og bare så det er sagt jeg mener ikke han er messias, men han skal ha ære for det han har gjort som er det beste siden Mjelde som fikk mye hjelp av penger så trener prestasjonen er bedre nå mener jeg

Som jeg har skrevet ved flere anledninger, jeg har bare stor respekt for hva han har utrettet og hva han har stått/står for

Men vi må kunne snakke om tydelige svakheter som etterhvert begynner å gjøre seg gjeldende. Og det merkelige er at de kunne vært unngått med enkle grep fra H sin side.

F.eks hvordan vi etterhvert i mange kamper har stått uten særlige alternativer ved skader osv, kunne vært enkelt løst ved å la spillere som Helland, Hellan, og andre få sine 10-15 minutter her og der. Vi så igår hva (en nå skadet) Hellan faktisk var kapabel til uten noen grunnlag. Hvorfor har ikke han blitt byttet inn i kamper? Helland samme, aldri gjort seg bort når han har fått sjansen. Denne uviljen er et svakhetstegne som kanskje ikke er enorm i dag, men som vil bli det i et aldrende og skadeutsatt SKB.

Og jeg har nå oppfattelsen av at veldig mange, inkludert de som "heier" på han, ikke er spesielt imponerte over innbyttepolitikk generelt, laguttak som virker merkelige innimellom og som man må forklare med at han ikke har tillitt til spillere som har blitt kjøpt inn dyrt og fått få sjanser. Så har han sine forklaringer på alt, som du skriver, men som deg biter jeg ikke på alt dessverre. Hadde vært så mye enklere om jeg gjorde

Og la oss ikke glemme, den sportslige bibelen vår, sportsplanen som har omtrent blitt torpedert med han. Det er ikke bra!

Så ok, vi gjorde en ok prestasjon igår, mot et lag utenfor sesong, og som i sesong nok ikke er spesielt sterkt. Siste ES kamp var ikke bra, om nå Godset kampen går i samme spor som de siste har gjort i ES, hva da? Og etter det? Hvor lenge skal vi se på at vi virker å ha stagnert noe, for om ikke det blir et oppsving nå så kan vi vel fastslå at vi gjør det, stagnere, selv om laget klarer å motivere seg til ok prestasjoner i E-cup?

Uansett, synes jeg det er viktig å adressere svakheter og problemer i klubben, uansett hvem som blir kritisert/stilt spørsmål om, inkludert Horneland. Han er en ansatt, hverken mer eller mindre, hvor lenge han er det vet ingen av oss. Jeg personlig håper vi kan skilles før det er absolutt nødvendig, da vil respekten for han være inntakt, og klubben ha et sunt positivt fundament som ny trener kan forholde seg til
Don't bang the drum like monkeys do

ZsoltKorcsmar

August 02, 2024, 14:05:48 PM #1206 Last Edit: August 02, 2024, 14:08:05 PM by ZsoltKorcsmar
Kan gå med på at det var en del likt med LAN. Han kom også inn i et kaos og ryddet opp, gjorde ting mer profesjonelt og ville bygge en god treningskultur. Deler nok mange tanker som Horneland der.

Den gigantiske forskjellen slik jeg ser det er dog at LAN var mye mer kynisk rundt resultater. Der var det kun poengene som gjaldt, og ikke det å utvikle spillet. For min del var det det som gjorde at jeg etter en tid mistet troen på LAN prosjektet. Han var riktig mann på riktig sted når det kom til å rydde opp etter Norling og få oss opp igjen, men så hadde han lite å bidra med etter det.

LAN sin filosofi virket slik: Lag et potte-tett forsvar, ekstremt vanskelig å score på - så justerer vi det offensive etter hvem vi møter. Han fikk inn Acosta, Wormgoor, Teniste, Kristiansen. Solide, lojale spillere som tettet igjen bak.

Det offensive ble mer lagt opp etter motstander. Noen kamper var det Barmen ut på kant, lange oppspill mot Barmen, stuss i bakrom - knokkelkamp og håpe det gikk bra. Andre kamper skulle vi prøve å spille langs bakken. Doble på kant, kontre etc.

Jeg gikk ofte med følelsen av at vi overpresterte. Litt som Viking nå, som egentlig ikke er spesielt gode, men som ofte vipper tette kamper i sin favør. Vi var egentlig kun best defensivt under LAN, offensivt var vi middels fordi vi varierte så mye - og derav aldri fikk kontinuitet og skikkelig utvikling/trening på en spillestil. LAN la opp kampplanen etter hvem vi møtte, slå langt en kamp, ikke langt den neste osv. Karre til seg 3 poeng hjemme, og mure igjen på bortebane i håp om 1 poeng der.

Sprudlet ofte lite offensivt, men så pirket Barmen inn nedfallsfrukten etter corner eller lignende.

Det er det jeg aldri har sett tidligere i Brann, at Horneland og trenerteamet nå er så ekstremt lojale til måten vi spiller på. Vi driter i hvem vi møter, de siste årene har det vært sånn at vi går på banen og skal spille brannfotball. Om det er borte mot Molde eller Glimt eller hjemme mot KFUM har ikke noe å si. Vi har stort sett mest ballbesittelse både borte og hjemme, og ser ofte ut som hjemmelag selv når vi er borte. I strupen på alle, med null respekt. Under LAN og andre trenere var det ofte glissent på stadion på tross av bra med poeng. Det er nå snudd - og vi knuser alle tilskuertall.

Fokuset ligger på prestasjonen. Vi tapte? Surt. Men vi hadde mest ball, flest avslutninger, vant mest dueller, skapte mest. Vi ser forbi resultat og fokuserer på utvikling. Det elsker jeg at vi nå gjør. Det er dette RBK med fler drømmer om, men ung, spennende trener med kul CV er ikke garanti for at de får det til.

Så der ser jeg en enorm forskjell. Under Mjelde fryktet motstanderne oss, bare synet av Helstad og Andresen gjorde at forsvaret falt ned i egen 16-meter.
Under LAN var det soliditet og knokkelkamp, under Horneland er det fokus på å gå ut og styre kamper, gå i strupen på motstander og at beste måte å forsvare en ledelse på er å score enda flere mål.

Selvfølgelig varer ingenting evig, men når vi nå i beste brannperioden på evigheter skal lete etter og poengtere feil bare for å en gang i fremtiden muligens kunne si «told you so» når han får fyken - så syntes jeg det blir meningsløst.

Det lugger litt nå, men jeg har ståltro på prosjektet. Vi er fortsatt stort sett bedre enn motstander alle kamper, selv om vi ikke er like knusende overlegen som i fjor - så tror og håper jeg det snur utover høsten.

ZsoltKorcsmar

Så oppsummert så tenker jeg at en eventuell erstatter av Horneland har svært liten potensiell oppside (ja vi kunne kanskje hatt noen poeng ekstra poeng, kanskje brukt litt flere ungdommer, kanskje hatt litt færre skader), men en potensiell gigantisk nedside (vi har sett hva Norling og KI presterte).

Jeg ser kun en annen trener i Eliteserien som jeg i det hele tatt ville vurdert som minst like god som Horneland , og det er totalt urealistisk. Han blir i Bodø eller forsvinner til en stor klubb i utlandet.

Gode trenere vokser ikke på trær, og jeg ville eksempelvis ikke hatt Johansson i RBK eller Moe i Molde, mener dagens trener overgår de begge. RBK letet langt om lenge før de fikk inn Svensken, så det å finne gode trenere er ikke lett.

Vi får bare nyte suksessen vi har om dagen.

Corran

Quote from: Wombat on August 02, 2024, 13:16:07 PMOg la oss ikke glemme, den sportslige bibelen vår, sportsplanen som har omtrent blitt torpedert med han. Det er ikke bra!

Jeg kuttet vekk mye siden det var dette jeg ville ta opp og hater alt for lange meldinger (stor synder selv ofte)
Beklager om det ble feil at jeg gjorde det.

Så til saken
Jeg ser ofte at folk snakker om at Brann/Horneland ikke følger sportsplanen og som du sier her at sportsplanen omtrent er blitt torpedert. Når folk sier sånn så tar jeg det litt for god fisk, men tenkte jeg skulle sjekke opp i den og se hva Horneland har torpedert

https://www.brann.no/nyheter/medlemsmotet-oppsummert-her-er-branns-sportsplan/Brann_Sportsplan.pdf

Verdier: Disse vil jeg påstå at er opprettholdt så det suser.
Mao har ikke torpedert noe eller gått mot den

Strategi: Dette punktet er det bestått på. Det står i plannen at det skal UTVIKLES unge spillere til høyere nivå og det har en gjort. At det er for få inne på laget etter noens/manges mening ødelegger ikke at det faktisk er utviklet spillere til høyere nivå. Men greit, en kan debattere denne
Fremoverrettet fotball og lokale spillere dekkes inn veldig bra og konkurransedyktige har de vært denne perioden

På dette punktet har heller ikke Horneland torpedert noe men en kan diskutere om dette med å utvikle unge spillere er bra nok

Klubens Mål:
Her er det et punkt som sikkert kan diskuteres, men å påstå at det er torpedert er vel å ta litt hardt i.
Punktet jeg tenker på er det å utvikle salgbare og attraktive spillere.
Jeg vil påstå at dette punktet er opprettholdt når spillerne våre jaktes av utenlandske lag og B/G og Molde er ute etter talentene våre

MIN Konklusjon på dette punktet er at ingenting er torpedert her og en følger sportsplanen

Trenere/Trenerteam:
Dette er vanskelig å sette en dom på, men for meg sett utenfra så virker det som om disse punktene er godt innenfor det som faktisk er.

Min konklusjon på dette punktet er bestått

Spillerstall:
Her er det også gjerne et par punkter til diskusjon men fremdeles vil jeg ikke bruke ord som torpedert.
De jeg mener vi ikke er helt i mål på er Tilgjengelighet. Det er for mye skader, men om en teller opp i % hvor mange som i snitt er tilgjengelig så kan det være en når 90% over en sesong.
Spillertroppens verdi er også noe en kan diskutere om er sikret, men ikke Horneland sitt ansvar alene

Min konklusjon er at det totalt sett er bra nok i følge disse punktene, men dette med skader må en snart få skikk på.
Men ser samtidig at med mer og mer kamper og mer og mer intensivt spill så er dette noe som skjer i mange klubber rundt omkring.

Sammensetning av stall:
De har 16 førstelagspillere som alle kan starte kamper.
De har 4-6 utviklingsspillere og disse er primært fra eget akademi
Om disse 4-6 får nok innhopp til å få muligheten til å komme inn på a-laget er vel det største ankepunktet her tenker jeg.

Spillerlogistikk:
Tja Ikke Horneland som kan få skylden på de punktene her som ikke er bra nok.
Intet er helt elendig men det er forbedringsmuligheter slik jeg ser det utenfra.

Kultur:
Her har Horneland i aller høyeste grad bidratt til at alle punkter sjekker av som mer enn godkjent

Så kommer noen punkter om akademi som ikke Horneland har noe med og jeg ikke føler jeg skal uttale meg for mye om.

Så min konklusjon ang sportsplanen er at denne stort sett følges veldig bra. Det er punkter som det er rom for forbedring og en skal aldri si seg fornøyd.

Nå vil jeg gjerne at du forklarer meg hvordan Horneland har omtrent torpedert denne sportsplanen.
Med såpass kraftig påstand som du kom med så må det være mer en 2-3 diskuterbare punkter for å kunne si at sportsplanen torpederes
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Corran on August 02, 2024, 14:44:26 PMSammensetning av stall:
Om disse 4-6 får nok innhopp til å få muligheten til å komme inn på a-laget er vel det største ankepunktet her tenker jeg.

Brann har 22 førstelagsspillere som alle kan starte kamper. Da har jeg ikke talt med Helland, Torsvik, Holten, Børsheim eller Klausen.

Corran

August 02, 2024, 16:34:27 PM #1210 Last Edit: August 02, 2024, 16:38:06 PM by Corran
Quote from: krakra on August 02, 2024, 16:30:05 PM

Brann har 22 førstelagsspillere som alle kan starte kamper. Da har jeg ikke talt med Helland, Torsvik, Holten, Børsheim eller Klausen.
Fremdeles ser jeg ikke at dette torpederer hele sportsplanen
Og det står ikke MAX om en skal være pirkete
Men jeg gir deg gjerne rett i de.
Stallen er vel pr nå på 27 spillere Mao litt større tropp enn en skulle ha, men igjen dette er ikke en torpedert sportsplan og med de skadene en har så er det vel helt greit med så stor stall?

krakra

Quote from: Corran on August 02, 2024, 16:34:27 PM
Quote from: krakra on August 02, 2024, 16:30:05 PM

Fremdeles ser jeg ikke at dette torpederer hele sportsplanen
Men det bryter med den.

At utviklingsspillerne ikke får spilletid henger jo sammen med antallet førstelagsspillere. Som bare blir flere og flere.

Wombat

August 03, 2024, 07:45:54 AM #1212 Last Edit: August 03, 2024, 08:45:44 AM by Wombat
Quote from: Corran on August 02, 2024, 14:44:26 PM
Quote from: Wombat on August 02, 2024, 13:16:07 PMOg la oss ikke glemme, den sportslige bibelen vår, sportsplanen som har omtrent blitt torpedert med han. Det er ikke bra!

Jeg kuttet vekk mye siden det var dette jeg ville ta opp og hater alt for lange meldinger (stor synder selv ofte)
Beklager om det ble feil at jeg gjorde det.

Så til saken
Jeg ser ofte at folk snakker om at Brann/Horneland ikke følger sportsplanen og som du sier her at sportsplanen omtrent er blitt torpedert. Når folk sier sånn så tar jeg det litt for god fisk, men tenkte jeg skulle sjekke opp i den og se hva Horneland har torpedert

https://www.brann.no/nyheter/medlemsmotet-oppsummert-her-er-branns-sportsplan/Brann_Sportsplan.pdf

Verdier: Disse vil jeg påstå at er opprettholdt så det suser.
Mao har ikke torpedert noe eller gått mot den

Strategi: Dette punktet er det bestått på. Det står i plannen at det skal UTVIKLES unge spillere til høyere nivå og det har en gjort. At det er for få inne på laget etter noens/manges mening ødelegger ikke at det faktisk er utviklet spillere til høyere nivå. Men greit, en kan debattere denne
Fremoverrettet fotball og lokale spillere dekkes inn veldig bra og konkurransedyktige har de vært denne perioden

På dette punktet har heller ikke Horneland torpedert noe men en kan diskutere om dette med å utvikle unge spillere er bra nok

Klubens Mål:
Her er det et punkt som sikkert kan diskuteres, men å påstå at det er torpedert er vel å ta litt hardt i.
Punktet jeg tenker på er det å utvikle salgbare og attraktive spillere.
Jeg vil påstå at dette punktet er opprettholdt når spillerne våre jaktes av utenlandske lag og B/G og Molde er ute etter talentene våre

MIN Konklusjon på dette punktet er at ingenting er torpedert her og en følger sportsplanen

Trenere/Trenerteam:
Dette er vanskelig å sette en dom på, men for meg sett utenfra så virker det som om disse punktene er godt innenfor det som faktisk er.

Min konklusjon på dette punktet er bestått

Spillerstall:
Her er det også gjerne et par punkter til diskusjon men fremdeles vil jeg ikke bruke ord som torpedert.
De jeg mener vi ikke er helt i mål på er Tilgjengelighet. Det er for mye skader, men om en teller opp i % hvor mange som i snitt er tilgjengelig så kan det være en når 90% over en sesong.
Spillertroppens verdi er også noe en kan diskutere om er sikret, men ikke Horneland sitt ansvar alene

Min konklusjon er at det totalt sett er bra nok i følge disse punktene, men dette med skader må en snart få skikk på.
Men ser samtidig at med mer og mer kamper og mer og mer intensivt spill så er dette noe som skjer i mange klubber rundt omkring.

Sammensetning av stall:

Spillerlogistikk:
Tja Ikke Horneland som kan få skylden på de punktene her som ikke er bra nok.
Intet er helt elendig men det er forbedringsmuligheter slik jeg ser det utenfra.

Kultur:
Her har Horneland i aller høyeste grad bidratt til at alle punkter sjekker av som mer enn godkjent

Så kommer noen punkter om akademi som ikke Horneland har noe med og jeg ikke føler jeg skal uttale meg for mye om.

Så min konklusjon ang sportsplanen er at denne stort sett følges veldig bra. Det er punkter som det er rom for forbedring og en skal aldri si seg fornøyd.

Nå vil jeg gjerne at du forklarer meg hvordan Horneland har omtrent torpedert denne sportsplanen.
Med såpass kraftig påstand som du kom med så må det være mer en 2-3 diskuterbare punkter for å kunne si at sportsplanen torpederes

Først vil jeg takke deg for arbeidet du har gjort, jeg har ikke lest den grundig, mea culpa

Og mye av det du skriver er vanskelig å argumentere imot, Krakra har nevnt et punkt, for meg personlig er utviklingsaspektet det jeg setter fingeren på. For meg betyr ikke det å utvikle å la spillere råtne bort på Brann2 når de tydelig fortjener innhopp, og få bygget rutine. Horneland viser en uvilje mot å bruke disse, det er vel noe vi generelt kan være enige om? Og det er ikke mye ulikt LAN hvordan han startet, og hvor vi er nå med tanke på akkurat dette.

Samtidig stiller jeg sterke spørsmålstegn till innkjøpsstrategi, og hvordan H "oppfører" seg med tanke på nysigneringer generelt.

Ellers er mye av det du skriver, og hvordan du oppfatter det subjektivt, og selv om jeg er enig i noen av punktene dine er jeg fundamentalt uenig i noen av dem, også subjektivt. Er torpedert et for sterkt ord? Kanskje, la oss heller si at han er svak på sportsplanen, og viser tydelig at den kommer i andre rekke når det gjelder "hans" lag. Kanskje vi kan bruke ordet motarbeider den?

Men utover det, jeg skjønner hvorfor du henger deg opp i utsagnet mitt om sportsplan, men det er en liten del av argumentasjon jeg har brukt om hva som er det potensielle problemet som få av oss pr idag tydeligvis aner

Og du, "hva sa jeg", slike øyeblikk vil det alltid være. Om H vinner CL vil du og andre komme med "hva sa vi", akkurat som enkelte vil si det om han feiler totalt... Det er bare slik det er, men å tro at det er derfor man kommer med kritikk av dagens situasjon og det som synes å være en kurve vi har opplevd før blir litt "enkelt"

Jeg fortsetter å mene at H ikke er treneren for fremtiden der han nå virker rådvill, og har gått bort fra mye av det som gjorde at vi hadde en enorm suksess sportslig (takket være han selv, den skal han ha). Jeg ser at han går litt på akkrord med seg selv nå, og som jeg har skrevet flere ganger, søker trygghet istedet for å satse og ta neste steg. Og et neste steg betyr spillerutvikling som generer salg, salg som innebærer kjøp, og et overskudd som trygger SKB i lang tid og sikrer stabilitet. Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor vi absolutt må vente til H har ført oss inn i nedrykksstrid, eller dårlige resultater over tid som de fleste trenere gjør. Vi har nå et sunt fundament sportslig takket være han, vi har en treningskultir som er ypperlig takket være han, men vi står også veldig stille nå.

En siste ting, virker som mange tenker at H er en Guardiola, med utallige suksesser bak seg. Realitetssjekk, han har ikke det, han er en habil ES trener, og ikke så mye mer enn det. Og som mange ES trenere fryktelig begrenset når det gjelder taktikk for å nevnte et punkt

Håper det ble noenlunde forståelig

Edit: Synes mange, ikke du Corran som har begrunnet saklig hvorfor du mener jeg/vi tar feil om enn subjektivt, har som jeg har skrevet tidligere en misforstått lojalitet til Horneland.

Ja, han reddet oss! Evig takknemmelig og full av respekt. Ja han har innført kultur og sportslig fremdrift til nå! Evig takknemmelig og full av respekt.
Men for meg er min lojalitet alltid bunnet opp mot klubb, aldri ansatte om det da ikke er helt tydelig at styre/ledelse er på viddene som de ofte har vært i SKBs historie (ref Soltvedt back in the days f.eks). Akkurat den biten tror jeg vi er ferdig med når man ser hvem som sitter i ledelsen (krysser fingre veldig hardt)

Corran

Grunnen til at jeg fokuserte på sportsplanen er at det er noe konkret som en mener ikke følges og som "torpederes". Skal ikke henge meg mer opp i ordbruken, men når en sier det slikt så virker det som dette er noe en gjør et stort poeng av

Så det jeg ser argumentert for av dere er at det stort sett er stallsammensetning og innkjøpspolitikk dere konkret setter fingen på som det Horneland feiler på i sportsplanen.
Argumenter som at en er uenig med mine subjektive konklusjoner er ok de men de sier jo ingenting om hva en mener som har feilet på de punktene så da tenker jeg at det kanskje ikke er noen alvorlige brudd eller kanskje ikke mener det er noen brudd på sportsplanen.

Min mening ut fra dette som sies over er at det er et par punkter vi kan diskutere ang hvor mye sportsplanen på disse punktene ikke er fulgt. Men resten er OK

Så kan vi alltids ta å diskutere disse 2-3 punktene og jeg er sikkert ikke kjempe uenig selv om jeg misstenker at jeg finner dem mindre alvorlige og bortforklare dem mer enn noen av dere andre. Men sånn er det Vi kan ikke alltid forvente å bli helt enige.

krakra

Stallsammensettingen og innkjøpspolitikken er jo noe av det aller viktigste i sportsplanen. Alt det andre er jo bare at de skal jobbe godt, ha god kultur og andre selvfølgeligheter som ikke innebærer noen vanskelige valg eller prioriteringer.

Og sportsplanen følges ikke på disse områdene. Det er enorm forskjell på 16 førstelagsspillere og 22 førstelagsspillere, og man har ikke hentet med tanke på videresalgspotensiale. Både BT og BA har antydet at dette er noe ledelsen og styret også har vært opptatt av, og gitt signaler på må bedre seg og man har jo hatt en noe yngre profil på signeringene under POL.

Corran

Om det bedrer seg nå under POL så betyr vel det at dette er et like stort sportsjef (dansken altså) problem som Horneland problem?

Og så må en jo også se litt bakenfor det som har skjedd.
Se f.eks venstre back. Der så de etter nye back og ryktene snakket om noen yngre backer og så kom Torsvik tilbake fra skade og storspilte. I det han ble skadet igjen kom Soltvedt som et litt panikk kjøp. Dermed har vi en mer i stallen en vi skulle ha.
Og skader o.l. må jo også ta litt av skylden.

Og ja vi har gjerne 6 spillere for mye i troppen, men når hele tiden 5-8 stk av disse er ute med skade og en del av disse på langtids skader.
En vet også hvor viktig det er for Horneland å ha nok gode folk på trening så nivået blir så høy som mulig så skjønner jeg at de har litt for mange i troppen.
Akademispillere vil ikke løse dette

Wombat

Quote from: Corran on August 03, 2024, 22:34:23 PMOm det bedrer seg nå under POL så betyr vel det at dette er et like stort sportsjef (dansken altså) problem som Horneland problem?

Og så må en jo også se litt bakenfor det som har skjedd.
Se f.eks venstre back. Der så de etter nye back og ryktene snakket om noen yngre backer og så kom Torsvik tilbake fra skade og storspilte. I det han ble skadet igjen kom Soltvedt som et litt panikk kjøp. Dermed har vi en mer i stallen en vi skulle ha.
Og skader o.l. må jo også ta litt av skylden.

Og ja vi har gjerne 6 spillere for mye i troppen, men når hele tiden 5-8 stk av disse er ute med skade og en del av disse på langtids skader.
En vet også hvor viktig det er for Horneland å ha nok gode folk på trening så nivået blir så høy som mulig så skjønner jeg at de har litt for mange i troppen.
Akademispillere vil ikke løse dette

Jeg utdypet vel ganske klart hva jeg var uenig med, slik jeg ser det hadde du ikke så mange punkter, og 2 av dem er jeg da fundamentalt uenig om. Vi er ikke bærekraftig økonomisk eller sportslig slik A laget legges opp til i dag, stallmessig som Krakra poengterer, og utviklingsmessig når det gjelder talenter.

Og de punktene jeg var enig med deg er som Krakra skriver selfølgeligheter, og vanskelig å argumentere imot, så skjønner ikke helt hva du savner av svar

Men fint å kunne diskutere det saklig istedet for å bli angrepet og latterliggjort for å ha en upopulær mening (som kanskje kan være rett for alt dere og jeg vet, eller feil uten at man skal måtte oppleve regelrett hets), takker for det

Corran

Med forutsetning for at Brann ikke har eller kommer til å gjøre noe rart som jeg ikke vet om så vil jeg påstå at Brann drives bærekraftig pr i dag.
Men de har ikke råd til noen store sprell på overgangsmarked og de få spillerne som kanskje kunne hanket inn noen store summer er skadet.
Så bærekraftig JO. Utsikter for å bli en rik klubb på kort sikt NEI
Og avstanden økonomisk blir ikke mindre til glimt og molde.

Og om vi sirkler tilbake til Horneland så er jeg og skeptisk til en del valg som gjøres og det at så mange blir skadet.

Men jeg vil ikke bytte ham ut enda. Det er alt for tidlig og vil etter min mening ødelegge mer enn det vil fikse.

Wombat

Quote from: Corran on August 03, 2024, 23:42:56 PMMed forutsetning for at Brann ikke har eller kommer til å gjøre noe rart som jeg ikke vet om så vil jeg påstå at Brann drives bærekraftig pr i dag.
Men de har ikke råd til noen store sprell på overgangsmarked og de få spillerne som kanskje kunne hanket inn noen store summer er skadet.
Så bærekraftig JO. Utsikter for å bli en rik klubb på kort sikt NEI
Og avstanden økonomisk blir ikke mindre til glimt og molde.

Og om vi sirkler tilbake til Horneland så er jeg og skeptisk til en del valg som gjøres og det at så mange blir skadet.

Men jeg vil ikke bytte ham ut enda. Det er alt for tidlig og vil etter min mening ødelegge mer enn det vil fikse.

Der er vi nok dundrende uenig, hvordan man kan si at Hs SKB er bærekraftig finner jeg underlig, og spesielt fra en person som deg som jeg i bunn og grunn anser som en fornuftig person med tanke på SKB generelt

Og de gjør jo sprell etter sprell, og H prøver dem gjerne i en kamp, for så å avskrive dem til det er ytterst nødvendig å bruke dem igjen. Kartum, Soltvedt, Opsahl, og sannsynligvis også Sande (på tross av at han kommer fra FKH og er bergenser. Og FKH dere, nå har vi jo kjørt mye samme overgangsstrategi som LAN hadde, foretrekke å kjøpe spillere fra ett spesifikt lag, dengang vif, nå med FKH. Og siden de er av hans skole, og han kjenner dem blir de foretrukket på tross av at noen av dem er under pari vs andre spillere (ref TP, joda, noen gode innhopp, men..) Ellers viser jo Finne/Heggebø sagaen litt av essensen til Horneland, vi har en ung spiss som burde ha fått mer tillit, kunne utviklet seg, og blitt solgt til utlandet for gode penger mens vi med god speiding kunne funnet en Meister til SKB. Men nei, Finne er absolutt førstevalget, og med noen av lagoppsettene han kommer med enda mer uforståelig da ving-spiss relasjon blir helt feil. Som skrevet til det kjedsommelig, han søker det trygge, og Finne er trygghet for han. Skrevet det, jeg håper selvfølgelig at Finne lykkes som jeg øsnker Heggebø skal det, men Hornelands prioriteringer denne sesongen sportslig og potensielt økonomisk katastrofal om vi ser isolert på disse 2

Og ingen snakker om å bli rik på kort sikt, tvert imot. Der dere drømmer om gull drømmer jeg om 3-5 sesonger med stabile prestasjoner og topp 5 plasseringer. Og mens det skjer bruke unge spillere, gjøre dem attraktive og selge. På disse årene bygger man et stabilt økonomisk og sportslig fundament, og vil da med penger i bank og en positiv bærekraftig utvikling av unge spillere kunne bli et av 3 dominerende lag i Norge mens vi spiller i Europa 2 av 3 år (minst)

Og bytte han ut nå? Jeg tror det hadde vært smart, men har ingen problemer med at han sitter enn så lenge. Jeg kan leve med status quo sportslig en stund, men forbeholder meg retten til å påpeke det når jeg vil ;)

Takk for samtalen, jeg forstår hvor du konkret "kommer fra", og håper at du også ser hva jeg mener om enn uenig pr idag

Lasaron

Det er både oppsider og nedsider med Hornis. Dette med sportsplanen og stallsammensetning er POL sitt ansvar. Hvis POL vil ha Hornis, må POL sette sammen en stall som gjør at unge spillere blir brukt uansett.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

ostraume

Denne "I told you so" er litt slitsom. Det kommer alltid noen relativt kjapt og vil ha treneren sparket. Og på et eller annet tidspunkt vil jo vedkommende få rett.

Selv tror jeg sparking av Horneland nå er skyhøy risikosport. Trolig resultat: En uforstående spillergruppe og opprør, og vi ville gjort oss til latter i Fotball-Norge.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg minner på at vi har en tråd som heter Eirik Horneland. Der vil denne diskusjonen passe utmerket.

Denne tråden er egentlig for å diskutere hvem som skal ta over for Horneland, en gang.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Wombat

Quote from: Lasaron on August 04, 2024, 08:54:22 AMJeg minner på at vi har en tråd som heter Eirik Horneland. Der vil denne diskusjonen passe utmerket.

Denne tråden er egentlig for å diskutere hvem som skal ta over for Horneland, en gang.

Vel, jeg har nå diskutert "random hollendere"... Så jeg er unnskyldt, men ser poenget ditt sånn sett. Kanskje en ide å følge på i en del andrre tråder, Opsahl f.eks der alt annet enn han diskuteres?

krakra

Quote from: ostraume on August 04, 2024, 08:41:39 AMDenne "I told you so" er litt slitsom.
Ikke noe du kunne funnet på å drive med selv ;)

Om Brann ender på 10. plass om ti år, og Horneland får sparken etter tre seriegull og fire e-cupgruppespill er ikke akkurat det noe "I told you so"-øyeblikk. Om vi ikke tar flere medaljer, ikke kommer oss til Europa og rykker ned i 2027 så er det i større grad grunnlag for å si "I told you so".

Så ikke med på at de som er kritiske automatisk får rett den dagen Horneland får sparken.

Jeg er forresten ikke så kritisk til Horneland, men kritisk til deler av de strategiske valgene som gjøres for å sikre ham så raske resultater som mulig. Så mener jeg at når man forlater den langsiktige, bærekraftige satsingen i jakt på raske resultater, så bør kravene til hovedtrener justeres deretter. En 5. plass er ikke en god nok prestasjon lenger. Det betyr ikke at han skal sparkes, men at det er under det som burde forventes når man har valgt den tilnærmingen man har valgt.

ostraume

Gode poenger og nyanseringer her, krakra.

Når det gjelder akkurat resultatmålet så tenker jeg Europakval er målet.

Og så savner jeg dette med Europa kampene når vi skal telle "voksne" spillere i troppen. Vi trenger jo folk med flere kamper og mer belastning. Får tro dette er noe som hensyntas i ny sportsplan. Forutsatt at Europa hvert år settes som mål.

Lasaron

Karadas ble nevnt noen ganger i denne tråden når han trente Brann 2 (etterpå også, forsåvidt). Dermed kan det være innenfor å løfte frem Nesselquist, dagens Brann 2-trener. Han gjør det ikke noe dårligere enn Karadas. Kanskje bedre.

Norlings Hund 2

Quote from: Lasaron on August 19, 2024, 21:19:04 PMKaradas ble nevnt noen ganger i denne tråden når han trente Brann 2 (etterpå også, forsåvidt). Dermed kan det være innenfor å løfte frem Nesselquist, dagens Brann 2-trener. Han gjør det ikke noe dårligere enn Karadas. Kanskje bedre.

En mann med en tung CV til å være kun 31 år. Brann 2 spiller ganske lik fotball som oss for tiden?

Superjack

Quote from: Norlings Hund 2 on August 20, 2024, 04:07:25 AM
Quote from: Lasaron on August 19, 2024, 21:19:04 PMKaradas ble nevnt noen ganger i denne tråden når han trente Brann 2 (etterpå også, forsåvidt). Dermed kan det være innenfor å løfte frem Nesselquist, dagens Brann 2-trener. Han gjør det ikke noe dårligere enn Karadas. Kanskje bedre.

En mann med en tung CV til å være kun 31 år. Brann 2 spiller ganske lik fotball som oss for tiden?

Til dere som eventuelt også ser Brann 2 sine treninger. Er det samme treningsmetodikk der også? I forhold til dette med å herde de unge i tilfelle det skulle være noe håp om at de får mulighet på A-laget?
Brannsupporter.

Lasaron

Tenkte nettopp på det. Brann som klubb kan gjøre lurt i å bestemme seg for å trene og spille intensivt, og hente inn nye trenere deretter. Da vil det være klokt at ungdommene på Brann 2 trener på en slik måte at overgangen til å trene med A-laget går mest mulig smertefritt.

krakra

Nesselquist har lenge vært ansett som et av de største trenertalentene i Norge. Så han bør absolutt være en kandidat. Usikker på hvilken lederstil han har kontra Horneland, men Brann 2 virker i alle fall å ha mange av de samme spillprinsippene som a-laget.

Markus Håland var jo mer eller mindre ferdig i Brann i vinter. Det var Nesselquist som overtalte ham til å bli og i år har Håland virkelig blomstret. Det er også en positivt tegn.

Syns fortsatt Karadas er en trener man bør følge tett. Nesselquist har jo en annen bakgrunn. Vært trener veldig, veldig lenge og er nok faglig sett mye sterkere. Han tok UEFAs A-lisens allerede som 22-åring, visstnok den yngste i Norge noen sinne. Han tok prolisensen for to år siden, sammen med Aksel Bergo.

Han tok over som hovedtrener for Moss som 23-åring, og i 2019 ble han hovedtrener for Strømmen i OBOS-ligaen. Det gjorde ham til verdens yngste profesjonelle hovedtrener.

Fyren er 31 år gammel og er allerede fullutdannet som trener, har seks års erfaring som hovedtrener i toppfotballen, samt et år som assistenttrener i Viking.

ostraume

Så er det et spørsmål hva vi ser etter i trener. Hva er "Brannsk" mer enn "Hornelandsk", og bør være førende prinsipper også etter Horneland.

Brann:
- ønsker å ha mye ball
- ønsker å angripe og spille underholdende
- ønsker intensiv fotball med høyt press (gegenpress)

Horneland:
- Kompromissløs Eggensk 4-3-3, uavhengig av resultat og motstander
- Alltid høyt press
- Høyintensive treninger med mulig økt risiko for skader
- Ekstremt opptatt av relasjoner (likest mulig lag, mest mulig)

Hvilke kvaliteter ser vi etter i den nye treneren? Likest mulig? Jeg si de tre punktene under "Brannsk" bør stå fast. Mens det kanskje er plass til andre nyanser på de tre siste punktene (selv om de absolutt er sentrale for Brann sin suksess).

Ser vi på trenere i Eliteserien så er Knutsen åpenbart svært lik. Men kanskje ikke så realistisk. Hva med Moesgaard i KFUM? Ticker en del bokser.

Superjack

August 20, 2024, 12:16:15 PM #1231 Last Edit: August 20, 2024, 12:18:28 PM by Superjack
Fotball er ferskvare, og trenere er det samme.

Hva som er hot og not endrer seg hele tiden.

Det Brann ikke kan ha er en kyniker i forhold til resultater eller en som ikke klarer å forholde seg til omgivelsene (klubb, presse og publikum) på en god måte.

Ønsket om å underholde og ønske om styre kampene er viktig.
Også viktig at målet i Brann sin fotball er å alltid jage det neste målet.

Altså kan ikke Brann ha typer som Kjetil Rekdal eller som vi har hatt, Tennfjord, Aabrekk, Steinar Nilsen og LAN

Holder en knapp på Huseklepp og Hassan jeg, om Horneland blir kalt opp på landslaget eller noe slikt.

Brannsupporter.

Corran

Også viktig at Brann er et lag som søker å så mye som mulig ønsker å spille sitt spill uansett motstander

Lasaron

Jeg tror Horneland potensielt vil bli en dårlig landslagstrener.

krakra

Jeg tror i alle fall Brann trenger en autoritær og kravstor ledertype. Vi har hatt de mer snille gutta i Norling og KI og det gikk meget dårlig. Bergen er en by med mange fristelser og det er fort gjort at kulturen sklir ut uten en sterk leder.

Vil også ha en som er fotballfaglig sterk og nysgjerrig. En som ser mye fotball for å lære og la seg inspirere. Som har god oversikt over ulike spillestiler og treningsmetoder. Her er det mye forskjellig blant ulike trenere. Horneland slår meg som en trener som ser veldig mye fotball, for å lære av det.

En som har høye krav til underholdning og prestasjoner, og ikke bare resultater.

En ikke viker fra sine egne grunnleggende prinsipper om spilletid hvis det butter i mot.

Og aller helst en som ser verdien av å hente og videreutvikle unge spillere.

Jeg er skeptisk til at Huse og Hassan er tøffe nok til å smelle mase og gnåle og smelle når spillerne slipper på intensitet og seriøsitet.

krakra

Og unngå enhver trener som svarer på spørsmål om Brann skal spille underholdende fotball med "Hva er underholdende fotball da?"

Nixon

https://www.ba.no/steffen-landro-utestengt-for-alvorlige-brudd-pa-gamblingreglene/s/5-8-2723653

Om den gamle forumhelten Landro ikke var ute av bilde i overskuelig fremtid fra før, så er han det nå i alle fall.
Rød makt på Hansa

Superjack

Kan jo være uskyldig. Men høres ganske suspekt ut.

Er man skyldig og legger seg langpaddeflat, så er det en ting.

Er man skyldig og lyger, i tillegg legger skyld på familie og venner, da er det bare trist. Og iallefall ikke noe i Brann.

Tenker vi beholder Horneland litt til.
Brannsupporter.

Lasaron

Maxi Luedy

Han er nevnt her før, sikkert av meg. 25 år ung, og trener for Fyllingsdalen. Han fikk litt fart på de i fjor høst, men det var for sent til å redde plassen. Men så reddet de plassen likevel, og spiller i år i en annen avdeling enn de andre. Det har gått trått i år og. Stallen tror jeg er ganske dårlig på papiret. Men har han igjen begynt å få fart i de? Syv poeng på de tre siste, og er på 12. plass. En plass bak sikker plass.

krakra

Karadas har fått litt sving på sakene i Start. 3-1-1 på de fem siste kampene nå. Fire kamper på rad uten tap.

Lasaron

Ja klarer han å beholde jobben, og redde Start fra nedrykk, har han vist litt egenskaper.

Lasaron

Tore Andre Flo er sparket i Sogndal. En som en sjelden gang er blitt nevnt i tråden her, ligger an til å ta over. Morten Kalvenes.

Kagain

Quote from: Lasaron on October 01, 2024, 08:23:45 AMTore Andre Flo er sparket i Sogndal. En som en sjelden gang er blitt nevnt i tråden her, ligger an til å ta over. Morten Kalvenes.

Skal bli spennende å følge han videre. Sogndal skulle jo ha ressurser til å holde seg i OBOS granske greit.

Go Up