• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Haugesund - Brann - 24.06.21 kl 18:00

Started by Nixon, June 21, 2021, 21:28:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Jeg forventer at BA og BT krever treners avgang på avisenes forsider i morgen. Dette går ikke, fortsetter dette går det mot en sesong der vi aldri er i nærheten av kvalik. En totalt uspennende sesong der vi forlengst er rykket ned når ting spisser seg til.

osoerli

Gult til Kåre. Han får rødt frå meg
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on June 24, 2021, 17:11:05 PMVille ikke Moonga kunne hatt et større repertoar og valgmuligheter dersom han hadde spilt på venstrekanten?

Synes i hvert fall han kunne fått prøvd seg der etter hvert som det ble klart at det ikke fungerte for ham på høyrekanten i dag.

Billy Elliott

Da er Kåre ferdig. Noen annen konklusjon er faktisk ikke mulig å komme til, med mindre man er fornøyd med nedrykk.

BA kan rydde forsiden til flyruter i retning Værnes i morgen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

Vi evner ikkje holde ballen i laget, då vert det tungt.
Saludar a los monos!

Billy Elliott

Quote from: Jose Arrogantio on June 24, 2021, 18:54:09 PM
Quote from: Nixon on June 24, 2021, 18:50:21 PMSkuffende hvordan vi slipper inn det målet. Skal ikke være lov for to spillere å komme seg gjennom midten på den måten når vi har så mange spillere bak ballen.

Overlever trønderen dette? Jeg ville satt penger på at han er trener i neste kamp om jeg måtte vedde på noe.

KI får nok noen tap til på seg før han eventuelt sparkes ja.

Fullstendig meningsløst i så fall. Etter noen kamper til vil det mest sannsynlig være for sent å gjøre noe som helst. Da kan man like gjerne la være og spare noen kroner på sluttpakken, OBOS blir det uansett.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Jose Arrogantio

Quote from: Billy Elliott on June 24, 2021, 19:10:16 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 24, 2021, 18:54:09 PM
Quote from: Nixon on June 24, 2021, 18:50:21 PMSkuffende hvordan vi slipper inn det målet. Skal ikke være lov for to spillere å komme seg gjennom midten på den måten når vi har så mange spillere bak ballen.

Overlever trønderen dette? Jeg ville satt penger på at han er trener i neste kamp om jeg måtte vedde på noe.

KI får nok noen tap til på seg før han eventuelt sparkes ja.

Fullstendig meningsløst i så fall. Etter noen kamper til vil det mest sannsynlig være for sent å gjøre noe som helst. Da kan man like gjerne la være og spare noen kroner på sluttpakken, OBOS blir det uansett.

Brann pleier å holde på trenere akkurat litt lengre enn de burde. Skarsfjord fikk forlengelse når alle andre ville ha ham vekk. Norling fikk holde på til vi var halvveis på tabellen i OBOS. LAN ble fredet tross dalende resultater over en lengre periode og manglende tillit blant spillergruppen. Det mest typiske som skjer nå er at KI får noen flere kamper til på seg, før han sparkes og blir erstattet av en trener som står for rent defensiv og kjedelig fotball siden "det offensive ikke fungerte".

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on June 24, 2021, 19:25:56 PM
Quote from: Billy Elliott on June 24, 2021, 19:10:16 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 24, 2021, 18:54:09 PM
Quote from: Nixon on June 24, 2021, 18:50:21 PMSkuffende hvordan vi slipper inn det målet. Skal ikke være lov for to spillere å komme seg gjennom midten på den måten når vi har så mange spillere bak ballen.

Overlever trønderen dette? Jeg ville satt penger på at han er trener i neste kamp om jeg måtte vedde på noe.

KI får nok noen tap til på seg før han eventuelt sparkes ja.

Fullstendig meningsløst i så fall. Etter noen kamper til vil det mest sannsynlig være for sent å gjøre noe som helst. Da kan man like gjerne la være og spare noen kroner på sluttpakken, OBOS blir det uansett.

Brann pleier å holde på trenere akkurat litt lengre enn de burde. Skarsfjord fikk forlengelse når alle andre ville ha ham vekk. Norling fikk holde på til vi var halvveis på tabellen i OBOS. LAN ble fredet tross dalende resultater over en lengre periode og manglende tillit blant spillergruppen. Det mest typiske som skjer nå er at KI får noen flere kamper til på seg, før han sparkes og blir erstattet av en trener som står for rent defensiv og kjedelig fotball siden "det offensive ikke fungerte".
Trenere og sportssjefer. Likevel er ryktet av Brann er for utålmodige.

Lasaron

Ja, de tre forrige trenersparkingene kom alle for sent. Det gjør den fjerde også. Det er vel en dynamikk i det, og en manglende vilje til å lære av historie og erfaring.

De som sitter i admin og styret kjenner jo alle detaljer, og vet således mer enn mannen i gata. De har et mye bedre beslutningsgrunnlag. Likevel venter de alltid for lenge.

Og så har vi en god del av bermen som tidlig får sansen for treneren gjennom media, og dermed er treneren beskyttet. Da er det alltid spillerne sin feil når det går dårlig. Da får vi utsagn som "Skift spillerne i stedet" eller "det går jo ikke an å få resultater med den troppen" etc. Utsagn som strider mot all fornuft og empiri i nuet, nær og fjern fortid.
Tren på langskudd

Spelaren

Ja, argumentet om at det er spillerne som er hovedproblemet er tynt. Nilsen tok Brann til sølv med et tilsvarende mannskap som det Norling rykket ned med.
Gå av.

Lasaron

Slike saklige innvendinger bryr de seg ikke om, de som liker treneren som person.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on June 24, 2021, 20:40:22 PMJa, argumentet om at det er spillerne som er hovedproblemet er tynt. Nilsen tok Brann til sølv med et tilsvarende mannskap som det Norling rykket ned med.

Og spillerne som er "hovedproblemet" blir gjerne plutselig gode når de finner ny klubb mens erstatterne vi henter går fra godt tilskudd til stallen til å spille som "et hovedproblem" omtrent over natten. Brann gjør spillere dårlige, ikke omvendt.

Go Up