• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Niklas Jensen Wassberg

Started by Lasaron, February 19, 2021, 10:33:23 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Blanding av lettelse og skuffelse.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg håper den korte kontrakten først og fremst skyldes at Team Wassberg har enorm tro på gutten allerede i vår, og ser for seg at han skal ut i Europa allerede i sommer.
Tren på langskudd

esp123

Quote from: Lasaron on January 09, 2023, 10:52:04 AMBlanding av lettelse og skuffelse.
Samme her. Litt ambivalent for å være helt ærlig. En bra sesong fra Kniklas og vi er tilbake på samme sted før neste sesong... Men målet er kanskje å selge han ila. sesongen.

For Kniklas sin del bør han gå skadefri og levere stabilt over tid før han er klar for neste steg. I mine øyne. Når han først velger Brann nå (som i følge han selv betyr så mye for han), så overrasker det meg at han ikke går for en kontrakt ut 2025.
Ihvertfall inkludere en opsjon på ett ekstra år?  

Lasaron

Det overrasker meg også. At de velger en løype som er pent nødt til å by på støy i stedet for potensielt ro.
Tren på langskudd

esp123

January 09, 2023, 11:12:41 AM #204 Last Edit: January 09, 2023, 11:18:02 AM by esp123
Ja. For han er definitivt ikke klar for en bedre liga ennå. Han har foreløpig ikke vist så mye utenom et enormt potensiale.

Samtidig kan det være at det er en felles forståelse og at klimaet er godt for en ytterligere forlengelse hvis alle parter er fornøyde.

krakra

Han ønsker nok en exit-mulighet hvis Brann viser seg å fortsatt være en dårlig utviklingsarena for unge spillere. Nå kan han presse gjennom en overgang til eksempelvis Nordsjælland, Molde, Glimt eller VIF etter årets sesong. Det kunne han ikke med kontrakt ut 2025.

esp123

January 09, 2023, 11:24:54 AM #206 Last Edit: January 09, 2023, 11:26:52 AM by esp123
Quote from: krakra on January 09, 2023, 11:18:57 AMHan ønsker nok en exit-mulighet hvis Brann viser seg å fortsatt være en dårlig utviklingsarena for unge spillere. Nå kan han presse gjennom en overgang til eksempelvis Nordsjælland, Molde, Glimt eller VIF etter årets sesong. Det kunne han ikke med kontrakt ut 2025.
Utifra det han sier vil jeg bli veldig overrasket (og ekstremt skuffet) hvis han presser igjennom en overgang til en annen norsk klubb etter sesongen.

Og hvorfor ikke inkludere en opsjon på ett ekstra år? Det er kanskje ikke lovlig i norsk fotball?

krakra

Quote from: esp123 on January 09, 2023, 11:24:54 AM
Quote from: krakra on January 09, 2023, 11:18:57 AMHan ønsker nok en exit-mulighet hvis Brann viser seg å fortsatt være en dårlig utviklingsarena for unge spillere. Nå kan han presse gjennom en overgang til eksempelvis Nordsjælland, Molde, Glimt eller VIF etter årets sesong. Det kunne han ikke med kontrakt ut 2025.
Utifra det han sier vil jeg bli veldig overrasket (og ekstremt skuffet) hvis han presser igjennom en overgang til en annen norsk klubb etter sesongen.

Og hvorfor ikke inkludere en opsjon på ett ekstra år?
Det kommer nok an på hvor god Brann viser seg å være på å utvikle ham. Kniklas ofrer ikke karrieren sin på Brann, får vi håpe.

Hva skal poenget med en opsjon være? Hvem er det som skal sitte på opsjonen?

esp123

Quote from: krakra on January 09, 2023, 11:27:10 AM
Quote from: esp123 on January 09, 2023, 11:24:54 AM
Quote from: krakra on January 09, 2023, 11:18:57 AMHan ønsker nok en exit-mulighet hvis Brann viser seg å fortsatt være en dårlig utviklingsarena for unge spillere. Nå kan han presse gjennom en overgang til eksempelvis Nordsjælland, Molde, Glimt eller VIF etter årets sesong. Det kunne han ikke med kontrakt ut 2025.
Utifra det han sier vil jeg bli veldig overrasket (og ekstremt skuffet) hvis han presser igjennom en overgang til en annen norsk klubb etter sesongen.

Og hvorfor ikke inkludere en opsjon på ett ekstra år?
Det kommer nok an på hvor god Brann viser seg å være på å utvikle ham. Kniklas ofrer ikke karrieren sin på Brann, får vi håpe.

Hva skal poenget med en opsjon være? Hvem er det som skal sitte på opsjonen?
Det er for å vise en intensjon ovenfor Brann og omgivelsene og redusere potensielt støy.

krakra

Quote from: esp123 on January 09, 2023, 11:29:14 AM
Quote from: krakra on January 09, 2023, 11:27:10 AM
Quote from: esp123 on January 09, 2023, 11:24:54 AM
Quote from: krakra on January 09, 2023, 11:18:57 AMHan ønsker nok en exit-mulighet hvis Brann viser seg å fortsatt være en dårlig utviklingsarena for unge spillere. Nå kan han presse gjennom en overgang til eksempelvis Nordsjælland, Molde, Glimt eller VIF etter årets sesong. Det kunne han ikke med kontrakt ut 2025.
Utifra det han sier vil jeg bli veldig overrasket (og ekstremt skuffet) hvis han presser igjennom en overgang til en annen norsk klubb etter sesongen.

Og hvorfor ikke inkludere en opsjon på ett ekstra år?
Det kommer nok an på hvor god Brann viser seg å være på å utvikle ham. Kniklas ofrer ikke karrieren sin på Brann, får vi håpe.

Hva skal poenget med en opsjon være? Hvem er det som skal sitte på opsjonen?
Det er for å vise en intensjon ovenfor Brann og omgivelsene og redusere potensielt støy.
En opsjon er jo ikke verdt noe med mindre den forplikter begge parter, og må nok uansett reforhandles med tanke på lønn.

Nei, nå har Brann fått en sjanse til å vise Kniklas at de er rett sted for ham å være. Så får de bare gripe den med begge hendene. Da blir det nok en ny forlenging etter sesongen, om det ikke blir et storsalg før den tid.

esp123

January 09, 2023, 11:37:58 AM #210 Last Edit: January 09, 2023, 11:55:12 AM by esp123
Kan jo struktureres på en måte som at hvis Kniklas starter over x antall kamper så blir kontrakten forlenget med ett år med en lønn på y. Men kan være jeg har spilt for mye FM (og det ville ikke overrasket meg om en slik opsjon er ulovlig i norsk fotball).

Jeg tror (håper) at intensjonen er at en forlengelse signeres etter sesongen. Slik årlige forlengelser er egentlig ikke holdbart for Brann på sikt.

Og nå er det også for Kniklas å gripe sjansen. Han må holde seg skadefri og levere stabilt. Ellers så sitter også han med vesentlig dårligere kort etter sesongen med en slik kontrakt.

Jo mer jeg tenker på det, jo dårligere er denne dealen for Brann. Brann må selge til sommeren, slik situasjonen er nå. Sjansen for de store pengene er ikke så veldig stor. Hvorfor skal da Brann satse på Kniklas? Han må prestere fra første spark.

krakra

Det er jo vanskelig nok å bli enig om lønn ut ifra en nåsituasjon, så da blir det veldig krevende å bli enig om en eventuell framtidig lønn. Kniklas kan jo spille seg opp som en nøkkelspiller for Brann. Da skal han ha topplønn. Det vil neppe Brann forplikte seg til.

Det er nok Brann som har mest å bevise. Kniklas er et internasjonalt anerkjent talent. Brann er en historisk dårlig utviklingsklubb.

esp123

January 09, 2023, 11:58:36 AM #212 Last Edit: January 09, 2023, 12:01:56 PM by esp123
Quote from: krakra on January 09, 2023, 11:53:12 AMDet er jo vanskelig nok å bli enig om lønn ut ifra en nåsituasjon, så da blir det veldig krevende å bli enig om en eventuell framtidig lønn. Kniklas kan jo spille seg opp som en nøkkelspiller for Brann. Da skal han ha topplønn. Det vil neppe Brann forplikte seg til.

Det er nok Brann som har mest å bevise. Kniklas er et internasjonalt anerkjent talent. Brann er en historisk dårlig utviklingsklubb.
Det kan være. Men Brann bør ikke la seg holde som gisler av den grunn. Nå bør det være forventninger om at Kniklas presterer på et høyt nivå, hvis Brann skal få noe som helst ut av dette.

Og på et personlig (irrasjonelt) supporterplan, så synker Kniklas i anseelse med denne kontrakten.

krakra

Klart han må prestere, men Wassberg er nok attraktiv for langt bedre klubber enn Brann selv med en dårlig sesong i år, mens Brann ikke nødvendigvis er så attraktive for Kniklas hvis han holdes på benken til fordel for Myhre og Rasmussen i år. Skulle Wassberg får en dårlig sesong, så kan jo det være et tegn på at Brann ikke er den rette klubben for ham.

Han er neppe typen som slapper av og roer ned innsatsen fordi han føler han har gode kort på hånden i forhandlinger med Brann. Kniklas er nok først og fremst opptatt av å utvikle seg.

esp123

Quote from: krakra on January 09, 2023, 12:01:31 PMKlart han må prestere, men Wassberg er nok attraktiv for langt bedre klubber enn Brann selv med en dårlig sesong i år, mens Brann ikke nødvendigvis er så attraktive for Kniklas hvis han holdes på benken til fordel for Myhre og Rasmussen i år. Skulle Wassberg får en dårlig sesong, så kan jo det være et tegn på at Brann ikke er den rette klubben for ham.

Han er neppe typen som slapper av og roer ned innsatsen fordi han føler han har gode kort på hånden i forhandlinger med Brann. Kniklas er nok først og fremst opptatt av å utvikle seg.

Det siste der tviler jeg på ingen som helst måte på, men dette øker presset på han. Nå blir det mindre ro for han, og sliter han like mye med skader og sykdom i år som ifjor, så sitter han med vesentlig dårligere kort.

Og er han klar for en bedre liga allerede i sommer? Jeg vil bli overrasket.

Jeg skjønner ikke hvorfor en slik kort kontrakt skal gagne Kniklas. Da burde han heller byttet klubb nå, hvis han ikke har troen på Brann som utviklingsklubb.

krakra

Jeg tror ikke Wassberg er så defensiv at han skriver en lang kontrakt med en usikker utviklingsklubb for å sikre seg. Han har dessuten kloke rådgivere som vet at han vil være attraktiv for bedre klubber enn Brann neste år også, dersom Brann skulle gjøre seg vanskelige i forhandlingene, eller de finner ut at Brann ikke er det rette stedet for hans utvikling.

Jeg tror Team Wassberg har troen på Brann som utviklingsklubb, men at de er usikre. Det er i så fall fornuftig. For det er lovende ting på gang nå, men Brann har likevel en historikk som en av norsk toppfotballs verste utviklingsklubber, og det kan ikke ignoreres.

esp123

Vi får se. Denne kontraktslengden vil definitivt medføre mer støy rundt Kniklas. Og spørsmålet er ikke om han er attraktiv for bedre klubber eller ei, men hvorvidt det er riktig steg å gå til en bedre klubb allerede i sommer, som må være intensjonen ved å signere en slik kontrakt?

krakra

Det kan helt klart være riktig å gå til en klubb som Nordsjælland, Molde, VIF eller Glimt etter sesongen. Det avhenger jo litt av hvor god utviklingsarena Brann viser seg å være. Det blir enklere hvis det bare er ett år igjen, enn hvis det hadde vært to eller tre år igjen.

fortune

Quote from: esp123 on January 09, 2023, 11:58:36 AM
Quote from: krakra on January 09, 2023, 11:53:12 AMDet er jo vanskelig nok å bli enig om lønn ut ifra en nåsituasjon, så da blir det veldig krevende å bli enig om en eventuell framtidig lønn. Kniklas kan jo spille seg opp som en nøkkelspiller for Brann. Da skal han ha topplønn. Det vil neppe Brann forplikte seg til.

Det er nok Brann som har mest å bevise. Kniklas er et internasjonalt anerkjent talent. Brann er en historisk dårlig utviklingsklubb.
Det kan være. Men Brann bør ikke la seg holde som gisler av den grunn. Nå bør det være forventninger om at Kniklas presterer på et høyt nivå, hvis Brann skal få noe som helst ut av dette.

Brann får jo en del ut av dette uansett. Når de aktuelle overgangsvinduene stenger om 2-3 måneder ville Kniklas sin økonomiske verdi for Brann vært et par millioner dersom han ikke signerte. Nå kan man, nærmest uavhengig av prestasjoner frem til sommeren, selge han for et tosifret antall millioner.
First is first, second is nothing

esp123

January 09, 2023, 13:07:35 PM #219 Last Edit: January 09, 2023, 13:09:57 PM by esp123
Quote from: krakra on January 09, 2023, 12:38:31 PMDet kan helt klart være riktig å gå til en klubb som Nordsjælland, Molde, VIF eller Glimt etter sesongen. Det avhenger jo litt av hvor god utviklingsarena Brann viser seg å være. Det blir enklere hvis det bare er ett år igjen, enn hvis det hadde vært to eller tre år igjen.
Men Brann kommer ikke til å la det gå til etter sesongen. De kommer til å selge i sommer. Og minst til et tosifret antall millioner. Det må jo også Kniklas skjønne og derfor være intensjonen med å signere kun to år?

Og VIF er jo aldri i verden aktuelt. Det er jo bare tull.

krakra

Quote from: esp123 on January 09, 2023, 13:07:35 PM
Quote from: krakra on January 09, 2023, 12:38:31 PMDet kan helt klart være riktig å gå til en klubb som Nordsjælland, Molde, VIF eller Glimt etter sesongen. Det avhenger jo litt av hvor god utviklingsarena Brann viser seg å være. Det blir enklere hvis det bare er ett år igjen, enn hvis det hadde vært to eller tre år igjen.
Men Brann kommer ikke til å la det gå til etter sesongen. De kommer til å selge i sommer. Og minst til et tosifret antall millioner. Det må jo også Kniklas skjønne og derfor være intensjonen med å signere kun to år?

Og VIF er jo aldri i verden aktuelt. Det er jo bare tull.
Brann bestemmer jo ikke det, og de kan jo selge uten at noen byr.

VIF er en langt bedre utviklingsklubb enn Brann.

esp123

January 09, 2023, 13:14:19 PM #221 Last Edit: January 09, 2023, 13:16:20 PM by esp123
Quote from: krakra on January 09, 2023, 13:10:50 PM
Quote from: esp123 on January 09, 2023, 13:07:35 PM
Quote from: krakra on January 09, 2023, 12:38:31 PMDet kan helt klart være riktig å gå til en klubb som Nordsjælland, Molde, VIF eller Glimt etter sesongen. Det avhenger jo litt av hvor god utviklingsarena Brann viser seg å være. Det blir enklere hvis det bare er ett år igjen, enn hvis det hadde vært to eller tre år igjen.
Men Brann kommer ikke til å la det gå til etter sesongen. De kommer til å selge i sommer. Og minst til et tosifret antall millioner. Det må jo også Kniklas skjønne og derfor være intensjonen med å signere kun to år?

Og VIF er jo aldri i verden aktuelt. Det er jo bare tull.
Brann bestemmer jo ikke det, og de kan jo selge uten at noen byr.

VIF er en langt bedre utviklingsklubb enn Brann.
Det stemmer sikkert men en spiller som sier at «Brann betyr veldig mye for meg» går jo aldri til VIF. Ikke at jeg tror VIF kan konkurrere om en spiller som Kniklas heller.

Og hvis det stemmer at det er flere vesentlige bedre klubber enn Brann henter Kniklas selv om han har en dårlig sesong, så blir det jo bud i sommer hvis Kniklas har en akseptabel vår. Og jeg antar at det er planen til Kniklas å prestere bra for Brann.

Nixon

Uker med støy, spekulasjoner og salg til sommeren. Eller en ny høst med støy og spekulasjoner om han skal forlenge.

Uansett hva som skjer blir det ikke et stille og rolig år for Niklas med kun fokus på det sportslige, med denne korte kontrakten.
Rød makt på Hansa

esp123

January 09, 2023, 13:32:34 PM #223 Last Edit: January 09, 2023, 13:35:00 PM by esp123
Quote from: fortune on January 09, 2023, 12:42:56 PM
Quote from: esp123 on January 09, 2023, 11:58:36 AM
Quote from: krakra on January 09, 2023, 11:53:12 AMDet er jo vanskelig nok å bli enig om lønn ut ifra en nåsituasjon, så da blir det veldig krevende å bli enig om en eventuell framtidig lønn. Kniklas kan jo spille seg opp som en nøkkelspiller for Brann. Da skal han ha topplønn. Det vil neppe Brann forplikte seg til.

Det er nok Brann som har mest å bevise. Kniklas er et internasjonalt anerkjent talent. Brann er en historisk dårlig utviklingsklubb.
Det kan være. Men Brann bør ikke la seg holde som gisler av den grunn. Nå bør det være forventninger om at Kniklas presterer på et høyt nivå, hvis Brann skal få noe som helst ut av dette.

Brann får jo en del ut av dette uansett. Når de aktuelle overgangsvinduene stenger om 2-3 måneder ville Kniklas sin økonomiske verdi for Brann vært et par millioner dersom han ikke signerte. Nå kan man, nærmest uavhengig av prestasjoner frem til sommeren, selge han for et tosifret antall millioner.
Joda, men de får seg et potensielt problem også. Konkurransesituasjonen på midtbanen blir spesiell nå. Skal Kniklas spille for enhver pris bare for å kunne selge han i sommer? Og hva da med Rasmussen? Det er jo ikke helt utenkelig at han også ønsker seg et salg i sommer. Skal Brann da kanskje selge 2 (viktige) midtbanespillere samtidig? Da kan jeg begynne å tro mer på tabelltipset til Pamer.

Med et ekstra år hadde alle parter fått mer ro. Og Brann (og Fyllingsdalen) hadde sett på potensielt større summer.

For Kniklas sin del håper jeg også at hans neste klubb kjøper han fordi de har troen på han. Og ikke fordi det er stort potensiale til en relativt billig penge.

krakra

January 09, 2023, 13:33:47 PM #224 Last Edit: January 09, 2023, 13:36:31 PM by krakra
Quote from: esp123 on January 09, 2023, 13:14:19 PM
Quote from: krakra on January 09, 2023, 13:10:50 PM
Quote from: esp123 on January 09, 2023, 13:07:35 PM
Quote from: krakra on January 09, 2023, 12:38:31 PMDet kan helt klart være riktig å gå til en klubb som Nordsjælland, Molde, VIF eller Glimt etter sesongen. Det avhenger jo litt av hvor god utviklingsarena Brann viser seg å være. Det blir enklere hvis det bare er ett år igjen, enn hvis det hadde vært to eller tre år igjen.
Men Brann kommer ikke til å la det gå til etter sesongen. De kommer til å selge i sommer. Og minst til et tosifret antall millioner. Det må jo også Kniklas skjønne og derfor være intensjonen med å signere kun to år?

Og VIF er jo aldri i verden aktuelt. Det er jo bare tull.
Brann bestemmer jo ikke det, og de kan jo selge uten at noen byr.

VIF er en langt bedre utviklingsklubb enn Brann.
Det stemmer sikkert men en spiller som sier at «Brann betyr veldig mye for meg» går jo aldri til VIF. Ikke at jeg tror VIF kan konkurrere om en spiller som Kniklas heller.

Og hvis det stemmer at det er flere vesentlige bedre klubber enn Brann henter Kniklas selv om han har en dårlig sesong, så blir det jo bud i sommer hvis Kniklas har en akseptabel vår. Og jeg antar at det er planen til Kniklas å prestere bra for Brann.
Det beste for alle er jo at Brann viser seg å være en perfekt match og ideell utviklingsarena for Kniklas. I så fall vil han trolig forlenge, og da kommer ikke Brann til å nekte ham det.

Hvis Brann ikke viser seg å være en god utviklingsarena for Kniklas, så tipper jeg han vil være glad for at kontrakten ikke er så lang. Og for hans del håper jeg at han driter i denne misforståtte lojaliteten om å ikke gå til en annen norsk klubb da. Det har vært ødeleggende for mange talenter at de ikke skulle gå til andre norske klubber og dermed har måttet velge mellom å bli i en dårlig utviklingsklubb som Brann, eller flytte til utlandet i ung alder. De som har gått til andre norske klubber har ofte hatt god utvikling.

Lasaron

Dette lukter fortsatt støy, og salg til sommeren. Hvis han spiller så bra som vi håper, blir det salg til sommeren, forhåpentligvis til langt over 10 mill. Da har vi fått oppleve ham litt, og får litt penger.

Kanskje cupgull, med e-cupspill til sommeren/høsten, kombinert med gode resultater i serien og god kok på tribunene, kan gjøre at han syns det er så gøy at han da forlenger ytterligere? Neppe, men ikke utenkelig.

Hornis er iallfall veldig opptatt av utvikling. Det er da noe. Og han kan jo bli flinkere på det, enn han har vært. Og han har heller ikke vært i bunnsjiktet på det. I tillegg tror og håper jeg på ytterligere framgang i flinkhet for Fakiri og Huseklepp. Det borger for ytterligere kvalitet på utviklingen til spillere og lag.
Tren på langskudd

Finfin respons

Nå når Brann har solgt næringsdelen av stadion er det bare spillersalg som er inntektskilde til evig tid. Så med tanke at det går lenge mellom Kniklasene tror jeg bare vi sier tusen takk for en flott forlengelse og masse lykke til til sommeren! For det er da det skjer før prisen går ned med at alderen går opp.
Kanskje.

Superjack

Quote from: Finfin respons on January 09, 2023, 18:33:03 PMNå når Brann har solgt næringsdelen av stadion er det bare spillersalg som er inntektskilde til evig tid. Så med tanke at det går lenge mellom Kniklasene tror jeg bare vi sier tusen takk for en flott forlengelse og masse lykke til til sommeren! For det er da det skjer før prisen går ned med at alderen går opp.

Ikke glem at det er MYE penger å hente med suksess i ES og eventuell Europadeltagelse.

Det er det som er grunnen til at Glimt satser så hardt på overgangsmarkedet.

Om leieinntekten er ca 15 mill årlig i Stadion så er det mer å hente på Congerence league plass hvert 3/4 år, om man regner med at det også er gitt gode ES plasseringer.

Brannsupporter.

esp123

Og så har man sponsorinntekter, tv-penger og billettinntekter.....

Corran

Dette er jo bare et kompromiss og utsettelse.
Her har de ikke blitt helt enige. Begge sider ser for seg et salg i sommer.
Om det ikke skjer så er det et lite skudd for baugen hos team Wassberg og gjør forhandlingene lettere neste år enn i år. Evt så mener da Team Wassberg at Brann er feil sted og får gjennom en billigere overgang neste år.
Blir han solgt i sommer er det vinn vinn for begge parter.

Og når en ser på dette spillet så kan en også forstå de som driter opp i om Brann bruker lokale talenter for de er mest interessert i penger uansett. Klubbfølelse er for de som ikke kommer seg ut.
Personlig synes jeg det er gøy om unge Bergensere slår seg fram på Brann, men tenker litt på hva vitsen er da de stikker så snart de får sjansen

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Basert på det lille unge Wassberg sa til Ballspark så hørte jeg mest at han ikke er helt sikker på at han dyrkes nok i klubben.

Han vil spille mest mulig.
Wassberg som bankers og sentral på Brann i 2023 signerer han fort en ny forlengelse til høsten.

Håper på Brannseier i cupen, Conference league til høsten, forlenger enda en sesong og går for 100 mill sommeren 2024

Brannsupporter.

Pete05

January 09, 2023, 23:54:33 PM #231 Last Edit: January 10, 2023, 00:03:39 AM by Pyton
Quote from: Superjack on January 09, 2023, 23:32:02 PMBasert på det lille unge Wassberg sa til Ballspark så hørte jeg mest at han ikke er helt sikker på at han dyrkes nok i klubben.

Han vil spille mest mulig.
Wassberg som bankers og sentral på Brann i 2023 signerer han fort en ny forlengelse til høsten.

Håper på Brannseier i cupen, Conference league til høsten, forlenger enda en sesong og går for 100 mill sommeren 2024



Unge Wassberg en stor profil for klubb og fans men ikke for sportslig utøvelse pr i dag. Helt kynisk burde han kanskje allerede vært solgt nå i vinter (etter forlengelse) slik at klubben Brann kan selge med størst mulig profitt. Hans verdi synker fortløpende med alder om han ikke skulle bli helt eksepsjonell. Det finnes mange gode dribler der ute. Nå kan han fremdeles selges som et talent. Om 1-2 år får vi maks(?) dagens pris - om vi ikke klarer Europa. Sportslig er han i kanskje nr 4 som indreløper ut fra rent sportslige kriterier. Hans navn og slekt teller ikke utenfor Bergen. På den annen side drar han pga navnet folk til stadion og skaper mediaomtale. Det hjelper på regnskapet andre veien.

Horneland var ganske tydelig på at han vil bruke det beste laget og da er neppe Niklas pt sikret startplass. Han må både holde seg skadefri og utvikle seg raskt. I praksis 2-3 mnd før det braker løs.  Så skriker mange her inne om å bruke talenter men først og fremst må Brann vinne kamper - med det beste laget tilgjengelig.

Selg talenter når vi tjener mest på dem - om de ikke klart styrker førsteelver. Det er god butikk. Når vi spiller i Europa kan vi begynne tenke annerledes.

Corran

Klart Wassberg er mer verdt neste år om han spiller fast i år og fortsetter utviklingen sin.
Og Sportslig er han ikke kanskje nummer 4. Han er 1 av 3 som konkurrerer om 2 plasser.
Indreløper plassen står mellom ham Rasmussen og FHM. Der det slik det så ut i fjor er Rasmussen som er nærmest fast plass og de to andre sloss om 1.
Men det kommer kort og skader og slitasje
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Quote from: Corran on January 10, 2023, 22:41:45 PMKlart Wassberg er mer verdt neste år om han spiller fast i år og fortsetter utviklingen sin.
Og Sportslig er han ikke kanskje nummer 4. Han er 1 av 3 som konkurrerer om 2 plasser.
Indreløper plassen står mellom ham Rasmussen og FHM. Der det slik det så ut i fjor er Rasmussen som er nærmest fast plass og de to andre sloss om 1.
Men det kommer kort og skader og slitasje


Er det så veldig klart? Ja, med fast plass i ny divisjon, så går prisen opp, det er alle enig om. Men så kommer sommeren. Hvilke steg kan han ta det neste halve året som ikke motvirkes prismessig av at han blir eldre?

Det eneste jeg ser for meg er at 1) han til høst-halvåret tar latterlige sportslige steg i forhold til sommervinduet, noe som er ganske mye å be om, eller 2) at Brann får vise ham frem på et høyere nivå, i ecupkamper fordi vi vant cupen.

Så lenge de to tingene ikke skjer vil prisen avhenge av spilletid, alderen hans og Brann sin posisjon på tabellen. (Og evt landskamp-prestasjoner).

Alt dette tyder på at Brann BØR selge til sommeren om de vil ha best mulig pris. Det finnes helt sikkert en fasit med grafer og kalkyler på slikt. Jeg lar meg korrigere.
Kanskje.

Huff

Quote from: Corran on January 10, 2023, 22:41:45 PMKlart Wassberg er mer verdt neste år om han spiller fast i år og fortsetter utviklingen sin.
Og Sportslig er han ikke kanskje nummer 4. Han er 1 av 3 som konkurrerer om 2 plasser.
Indreløper plassen står mellom ham Rasmussen og FHM. Der det slik det så ut i fjor er Rasmussen som er nærmest fast plass og de to andre sloss om 1.
Men det kommer kort og skader og slitasje


Jeg tror at FHM må være mye bedre enn Wassberg for å starte foran i køen. Overgangssummene våre rivaler får for unge spillere har neppe gått hus forbi på stadion, og en Wassberg som spiller fast og leverer er ekstremt mye mer verd enn Horn Myre.

Å ikke satse på unge spillere nå er ensbetydende med å bli fullstendig utkonkurrert. Det samme var egentlig tilfellet under LAN, da klubben tok et bevisst valg om å ikke prøve å tjene penger, men nå er summene mye større.

krakra

Jeg tror mange her og rundt Brann undervurderer Kniklas.

Det er få, om noen, andre klubber der det i det hele tatt hadde vært noe å tema å prioritere Rasmussen og Horn Myhre for Wassberg. Det hadde vært åpenbart. Og jeg er helt uenig i at Wassberg bare har vist at han kan bli god. Jeg mener Wassberg har flere gode kamper for oss. Han hadde gode kamper i Eliteserien allerede i 2021, og holder sannsynligvis høyt, om enn noe ustabilt, Eliteserie-nivå allerede.

esp123

Han har vist glimtvis veldig høyt nivå, men hovedproblemet hans er å holde seg skadefri over en lengre periode. Ergo. har han ikke kunnet levert stabile prestasjoner.

Lasaron

I den grad Hornis allerede nå i starten topper det ene laget på trening, så bør han prioritere Kniklas på det laget. Så får Felix og Rasmussen konkurrere om den andre plassen. Dette skal selvsagt kunne endre seg underveis, om Kniklas leverer stabilt mye dårligere enn de to andre jeg nevnte.
Tren på langskudd

SKBCPH

Med tanke på at Brann forhåpentligvis skal spille nærmere 40 kamper denne sesongen bør det være muligheter for at alle tre får akseptabelt med spilletid. Blir både skader, karantener og tretthet. la oss si minst 70 kamper på de to posisjonene, rundt 25 kamper hver.
- Vi har den treneren vi har.

esp123

Samtlige har kontrakt ut 2024. Det er ikke utenkelig at to av de forsvinner i sommer...

Lasaron

Trodde Felix hadde lengre kontrakt.
Tren på langskudd

esp123

Signerte 3,5 årskontrakt da han kom. Brann har satt seg i en litt kinkig situasjon med dette.

Superjack

Kniklas, Felix og Rasmussen får spille mye. Tror fort at Rasmussen kan forsvinne før Kniklas. Har en sterk formening om at det ligger en gentlemans agreement om at Rasmussen forlenget for å få mulighet å gå ved første gode mulighet.

Da blir det Kniklas og Felix, med Skaanes og Hjorteseth som backuper.




Brannsupporter.

Corran

Quote from: Finfin respons on January 10, 2023, 23:46:05 PM
Quote from: Corran on January 10, 2023, 22:41:45 PMKlart Wassberg er mer verdt neste år om han spiller fast i år og fortsetter utviklingen sin.
Og Sportslig er han ikke kanskje nummer 4. Han er 1 av 3 som konkurrerer om 2 plasser.
Indreløper plassen står mellom ham Rasmussen og FHM. Der det slik det så ut i fjor er Rasmussen som er nærmest fast plass og de to andre sloss om 1.
Men det kommer kort og skader og slitasje


Er det så veldig klart? Ja, med fast plass i ny divisjon, så går prisen opp, det er alle enig om. Men så kommer sommeren. Hvilke steg kan han ta det neste halve året som ikke motvirkes prismessig av at han blir eldre?

Det eneste jeg ser for meg er at 1) han til høst-halvåret tar latterlige sportslige steg i forhold til sommervinduet, noe som er ganske mye å be om, eller 2) at Brann får vise ham frem på et høyere nivå, i ecupkamper fordi vi vant cupen.

Så lenge de to tingene ikke skjer vil prisen avhenge av spilletid, alderen hans og Brann sin posisjon på tabellen. (Og evt landskamp-prestasjoner).

Alt dette tyder på at Brann BØR selge til sommeren om de vil ha best mulig pris. Det finnes helt sikkert en fasit med grafer og kalkyler på slikt. Jeg lar meg korrigere.
Wassberg er ikke så gammel i løpet av 2023 (eller 24 for den saks skyld) at prisen går ned pga alder. Om utviklingen stopper så kan det skje, men så lenge han utvikler seg og spiller noenlunde fast (en rotering mellom 3 spillere og 20+ kamper) så vil ikke alder ha negativ utvikling på prisen.
Gutter slutter vel å vokse mellom 14 og 16 årsalderen men mange fortsetter (saktere enn fram til16) å vokse til de er 21 og muskelmasse utvikler seg vel fram til en gutt er ca 24 år.


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SKBCPH

Rosenborg solgte nettopp en 22-åring for over 100 millioner. Alderen til Niklas har ingenting å si de neste fem sesongene så lenge han er god nok. Tror vi Brann-fans er litt miljøskadet, og jeg er redd det fortsatt sitter i veggene på stadion, og ser oss fornøyd med å selge spillere for under halvparten av summen klubber som Molde, Rosenborg og Glimt hadde godtatt for en tilsvarende spiller.
- Vi har den treneren vi har.

esp123

Absolutt. Men Tengstedt dominerte fullstendig i Eliteserien. 15 mål og 6 assist på 14 kamper er helt uhørt. I tillegg hadde han kontrakt med Rosenborg ut 2026.



SKBCPH

Tror fortsatt de hadde sagt blankt ja til 40-50 millioner for han på Stadion... Hadde vært nydelig det. Men når markedet åpenbart er villig til å betale det dobbelte så er jo det for dumt..
- Vi har den treneren vi har.

Pete05

Quote from: SKBCPH on January 12, 2023, 10:24:50 AMRosenborg solgte nettopp en 22-åring for over 100 millioner. Alderen til Niklas har ingenting å si de neste fem sesongene så lenge han er god nok. Tror vi Brann-fans er litt miljøskadet, og jeg er redd det fortsatt sitter i veggene på stadion, og ser oss fornøyd med å selge spillere for under halvparten av summen klubber som Molde, Rosenborg og Glimt hadde godtatt for en tilsvarende spiller.

Den dagen vi spiller i Europa så går prisene opp. Det er her det ligger penger. Vi trenger litt flaks med et lag/god «årgang» hvor vi både har enkeltspillere som tar store steg og laget/systemet som fungerer slik at vi får en Europa plass. Slik det er nå så har ikke Brann penger til å kjøpe seg en plass så vi er helt avhengig av en slik sesong. Så gjelder det selvfølgelig å prestere i Europa når sjansen byr seg men det er forutsetningen. Klasseskille går på de lagene som spiller i Europa som får meget godt betalt for spillet i seg selv samt at de kan omsette spillere for vesentlig større summer enn de øvrige lagene.

Derfor kan vi ikke sammenligne oss med Molde, B/G og RBK i dag. Vi trenger den Europa plassen først.

SKBCPH

Rosenborg har ikke spilt i Europa siden høsten 19, og ikke gått videre fra gruppespill siden 08. De lever nok litt på navnet enda, men dette salget tror jeg først og fremst kommer av at Tengstedt har markert seg i Eliteserien, og Eliteserien og norsk fotball er i vinden igjen. Hjelper også at han er dansk, da danske spillere generelt har vært overpriset i en god stund nå takket være ekstremt god klubbdrift i FCM, FCN og FCK.
- Vi har den treneren vi har.

esp123

January 12, 2023, 11:00:55 AM #249 Last Edit: January 12, 2023, 11:03:05 AM by esp123
Quote from: Pyton on January 12, 2023, 10:53:00 AM
Quote from: SKBCPH on January 12, 2023, 10:24:50 AMRosenborg solgte nettopp en 22-åring for over 100 millioner. Alderen til Niklas har ingenting å si de neste fem sesongene så lenge han er god nok. Tror vi Brann-fans er litt miljøskadet, og jeg er redd det fortsatt sitter i veggene på stadion, og ser oss fornøyd med å selge spillere for under halvparten av summen klubber som Molde, Rosenborg og Glimt hadde godtatt for en tilsvarende spiller.

Den dagen vi spiller i Europa så går prisene opp. Det er her det ligger penger. Vi trenger litt flaks med et lag/god «årgang» hvor vi både har enkeltspillere som tar store steg og laget/systemet som fungerer slik at vi får en Europa plass. Slik det er nå så har ikke Brann penger til å kjøpe seg en plass så vi er helt avhengig av en slik sesong. Så gjelder det selvfølgelig å prestere i Europa når sjansen byr seg men det er forutsetningen. Klasseskille går på de lagene som spiller i Europa som får meget godt betalt for spillet i seg selv samt at de kan omsette spillere for vesentlig større summer enn de øvrige lagene.

Derfor kan vi ikke sammenligne oss med Molde, B/G og RBK i dag. Vi trenger den Europa plassen først.
Dette viser seg jo gang på gang å være en myte. Du selger ikke spillere til den prisen hvis man ligger i bunnen. Men hvis Brann kjemper i riktig ende av tabellen og en (ung) offensiv spiller leverer slike tall. Så kan vi også snakke om 100 mill.

Go Up