• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Niklas Jensen Wassberg

Started by Lasaron, February 19, 2021, 10:33:23 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Da kan vi telle ned. Det er bebudet en avklaring før oppstart 9. januar.
Tren på langskudd

Nixon

January 02, 2023, 15:46:04 PM #151 Last Edit: January 02, 2023, 15:50:14 PM by Nixon
Jeg aner en indre kamp mellom ønske om ny kontrakt og en «hva sa jeg»...
Rød makt på Hansa

Superjack

Kanskje han går for en god slump penger til Danmark og en god videresalgsklausul?
Kanskje han går til Bodø og Larsen kommer i retur + penger?
Kanskje han blir i Bergen på en lang kontrakt?

Ser for meg at spørsmålene blir lest opp i brødrene Dal stil. (Serien som gikk på NRK på 70 og 80 tallet for dem som ikke skulle vite hvem det er :-) )
Brannsupporter.

fortune

Quote from: Superjack on January 02, 2023, 17:57:11 PMKanskje han går for en god slump penger til Danmark og en god videresalgsklausul?
Kanskje han går til Bodø og Larsen kommer i retur + penger?
Kanskje han blir i Bergen på en lang kontrakt?

Ser for meg at spørsmålene blir lest opp i brødrene Dal stil. (Serien som gikk på NRK på 70 og 80 tallet for dem som ikke skulle vite hvem det er :-) )

Alle disse alternativene er ok, selv om vi selvfølgelig håper på lang kontrakt og muligens et salg om et år eller to. Du nevner imidlertid ikke det virkelig dårlige alternativet, at Kniklas blir i Brann uten å signere kontrakt og signerer som bosman i juli. Da kan Brann maksimalt håpe på et par-tre millioner i vederlag for å la ham dra et halvår før kontrakten går ut.
First is first, second is nothing


Lasaron

Hadde jeg bestemt, hadde han føket rett opp i lønnsadelen i klubben ved ny kontrakt.

At han ikke blir tilbudt det, er dårlig dømmekraft, med det talentet han har.
Tren på langskudd

Optimist

Quote from: Lasaron on January 03, 2023, 22:27:33 PMHadde jeg bestemt, hadde han føket rett opp i lønnsadelen i klubben ved ny kontrakt.

At han ikke blir tilbudt det, er dårlig dømmekraft, med det talentet han har.

Lang kontrakt hadde han sikkert ikke signert uansett. Er ikke det like greit å ikke bruke unødvendig mye i lønnspenger da? Så lenge han er fornøyd med kontrakten vel og merke.
Kokende idiot

Nixon

https://www.ba.no/niklas-jensen-wassberg-er-svart-nare-en-ny-brann-kontrakt/s/5-8-2116052

BA er av samme oppfatning som BT og melder at det bare gjenstår «små detaljer». Så dette går nok veien.
Rød makt på Hansa

krakra

Blir det en treårskontrakt er det veldig bra. Litt mer kjølig til en toårskontrakt. Det forutsetter et skikkelig ES-gjennombrudd på første forsøk hvis vi skal håpe på de store pengene, men det er jo bedre enn ingenting.

Optimist

Quote from: krakra on January 03, 2023, 23:04:01 PMBlir det en treårskontrakt er det veldig bra. Litt mer kjølig til en toårskontrakt. Det forutsetter et skikkelig ES-gjennombrudd på første forsøk hvis vi skal håpe på de store pengene, men det er jo bedre enn ingenting.

Magefølelsen min sier ut 2024. Hadde vært gull med ut 2025! Hvis han da hadde fått en god sesong i 2023, snakker vi solid markedsverdi med 2 år igjen på kontrakten.
Drømmescenario da 😃
Kokende idiot

esp123

Bare jeg som syns det spesielt med alt dette maset om kontraktslengde? Hvis han har troen på egne ferdigheter så blir jo det ikke noe problem å komme seg ut hvis det er målet?

Det virker litt... defensivt.

krakra

Ligger nok en skepsis til Brann som utviklingsarena der. Forståelig i så fall.

Lasaron

Quote from: Optimist on January 03, 2023, 22:43:09 PM
Quote from: Lasaron on January 03, 2023, 22:27:33 PMHadde jeg bestemt, hadde han føket rett opp i lønnsadelen i klubben ved ny kontrakt.

At han ikke blir tilbudt det, er dårlig dømmekraft, med det talentet han har.

Lang kontrakt hadde han sikkert ikke signert uansett. Er ikke det like greit å ikke bruke unødvendig mye i lønnspenger da? Så lenge han er fornøyd med kontrakten vel og merke.

Det jeg skrev forutsetter at lønnstilbudet gjør at han ikke vil skrive lang kontrakt. Hvis det er slik at han ikke tar en lang kontrakt uansett, tar jeg selvsagt feil.

Slik denne sagaen har utviklet seg, syns jeg kontrakt ut 2024 er enormt mye bedre enn ingenting, fordi jeg har så lyst til å se han i Branndrakt minst en sesong til. Dog blir det litt skuffende. Kontrakt ut 2025 vil være veldig bra.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: krakra on January 04, 2023, 00:28:15 AMLigger nok en skepsis til Brann som utviklingsarena der. Forståelig i så fall.

Hva legger du egentlig i det? At Kniklas ikke får spilletid? Det er vel ingenting som tyder på at det kommer til å være noe problem? Eller at trenerne er for dumme eller ligaen er for dårlig eller at treningsanlegget er for elendig? Det er jo "lett"; dersom du herjer i Eliteserien som ung spiller så går du til en større liga. Kniklas har helt klart potensiale til det.

Så jeg skjønner ikke helt bekymringen i akkurat Kniklas sitt tilfelle.

Og av alle talentene fra regionen som har forsvunnet utenlands i tenårene så er det vel ingen som egentlig har blitt til noe særlig? (her må du gjerne arrestere meg, det hadde jo vært gøy med en statusoppdatering på disse som jeg har glemt navnet på)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

January 04, 2023, 10:34:50 AM #164 Last Edit: January 04, 2023, 10:37:58 AM by krakra
Jeg legger selvfølgelig i det at Brann er historisk veldig dårlige på spillerutvikling. Veldig dårlige. Og selv om vi har begynt å gi litt spilletid til unge spillere, så betyr ikke det at vi er noen topp3, topp5 eller i det hele tatt topp10-klubb i Norge når det gjelder spillerutvikling.

For Kniklas' del hadde nok det sportslig rasjonelt beste valget vært å gå til en annen norsk klubb, som Molde, Glimt eller VIF.

Lasaron

At Brann er historisk dårlig på å utvikle spillere generelt, og talenter spesielt: Klart det teller med i beregningen når Kniklas vurderer diverse kontraktstilbud. Hvor mye det teller, vet vi ikke. Men klart det teller.

Tren på langskudd

Huff

Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 10:46:54 AMAt Brann er historisk dårlig på å utvikle spillere generelt, og talenter spesielt: Klart det teller med i beregningen når Kniklas vurderer diverse kontraktstilbud. Hvor mye det teller, vet vi ikke. Men klart det teller.



Dette sier seg selv. Selv om mange av de lokale talentene gjerne drømmer om å spille på stadion er de nok klar over klubbens katastrofale historikk på spillerutvikling. Er de ikke dette har nok samtlige større talenter en bråte av formelle og uformelle rådgivere som gir beskjed. Brann er vel allment kjent som en talentkirkegård.

krakra

Hvis en tenker at de fleste talenter ikke har godt av å reise ut av landet til store akademier i tenårene, og også tenker at Brann har vært en veldig dårlig utviklingsarena, så er det jo ikke så rart at få bergenske talenter har slått til.

De som har slått til er i hovedsak spillere som ikke har vært i Branns a-stall, eller som bare har vært der en kort periode, og som har utviklet seg i andre norske klubber.

Lasaron

Det som har vært typisk Brann, under mange trenere, er at om for eksempel en 19-åring og en 27-åring har tre svake kamper på rad, så er sjansen for at 27-åringen får fortsette å starte mye større, enn for 19-åringen.

Tren på langskudd

ostraume

Quote from: krakra on January 04, 2023, 10:34:50 AMJeg legger selvfølgelig i det at Brann er historisk veldig dårlige på spillerutvikling. Veldig dårlige. Og selv om vi har begynt å gi litt spilletid til unge spillere, så betyr ikke det at vi er noen topp3, topp5 eller i det hele tatt topp10-klubb i Norge når det gjelder spillerutvikling.


Jajo, mulig det. Skulle bare ønske du var litt mer konkret på hva som er galt i klubben på dette punktet og på hvilken måte det påvirker Kniklas.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Ostraume: Jeg tipper at om både Kniklas og Rasmussen har tre svake kamper på rad, så tenker Kniklas at da er det typisk at han blir benket mens Rasmussen får starte videre.

For det vil være typisk Brann.

Og om da Skaanes starter neste i stedet for Kniklas, og gjør en kjempekamp, så kan det plutselig bli en rekke kamper på benken.
Tren på langskudd

ostraume

Frykt for spilletid, altså? Ja, det kan jo tenkes. Jeg synes nok ikke det er noe særlig som tyder på at Kniklas får problemer med det, men hvem vet hva de tenker.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on January 04, 2023, 12:37:20 PM
Quote from: krakra on January 04, 2023, 10:34:50 AMJeg legger selvfølgelig i det at Brann er historisk veldig dårlige på spillerutvikling. Veldig dårlige. Og selv om vi har begynt å gi litt spilletid til unge spillere, så betyr ikke det at vi er noen topp3, topp5 eller i det hele tatt topp10-klubb i Norge når det gjelder spillerutvikling.


Jajo, mulig det. Skulle bare ønske du var litt mer konkret på hva som er galt i klubben på dette punktet og på hvilken måte det påvirker Kniklas.


Det som er galt er at Brann ikke utvikler toppspillere. Vi har utviklet én norsk landslagsspiller de siste ti årene og ikke hatt noen store salg til utlandet siden samme Huseklepp. Vi har hatt en rekke spillere som har vært ansett som svært lovende både fra Bergen, Norge og andre deler av verden og så og si alle har enten stagnert eller hatt en negativ utvikling etter at de kom til Brann.

At Brann er en dårlig utviklingsarena påvirker Kniklas ved at han får en dårligere utvikling av å være i Brann enn han ville fått i en klubb som er bedre på spillerutvikling. Han risikerer at utviklingen stopper helt opp.

fortune

Spilletid er ett element, trenerteamets evne til å utvikle spillere et annet. Horneland har vel ikke allverden å vise til på det området og de andre er relativt umeritterte, så har full forståelse for at Kniklas ønsker begrenset kontraktslengde.
First is first, second is nothing

Lasaron

La meg illustrere på en annen måte, hva som kan være grunnen til at Kniklas vegrer seg litt.

Jeg så noen Glimt-kamper i fjor, og var forbauset over at Wembangono fikk starte kamp etter kamp etter kamp, med samme instruks. Det var tusen ganger at han startet på dribleraid fra sin venstre backposisjon, og gikk seg fast nærmere midtsirkelen, som førte til balltap og brudd i mot. Når det gjelder den konkrete spilleren, så var mitt inntrykk at Kjetil Knutsen faktisk gikk for langt i tillitten.

Men du verden for en CV Knutsen har på å utvikle spillere og lag.

Om Kniklas prøver seg på noen dribleraid i en kamp, og mislykkes hver gang, så er det typisk at det bærer rett på benken. Noe mange som følger Brann vil være enig i. Og i hvert fall om han holder på som Wembangono.

Kniklas ser at klubber og trenere er forskjellige på dette, og at Brann i beste fall er et godt stykke "bak" klubber som for eksempel Vålerengen og Glimt.
Tren på langskudd

krakra

Hvis Wassberg skriver en 2 eller 3-årskontrakt er det et signal på at han har en viss tro på det nye prosjektet til Brann, og at Brann kan være en god utviklingsarena, men samtidig en viss skepsis også. Som er naturlig og fornuftig.

Hadde Brann fortsatt lagt til LAN-linjen hadde han neppe forlenget i det hele tatt. Hadde vi vært like gode på spillerutvikling som Molde, Glimt eller VIF så hadde det neppe vært noe problem å få en kontraktslengde på 4-5 år.

Det Brann gjorde i fjor var lovende, men det var ekvivalenten til en unggutt som imponerer i treningskampene. De viste potensiale, og vilje, men ikke mer enn det. Om de får det til, eller faller gjennom, i Eliteserien og over tid er et ubesvart spørsmål det historikken taler i klubbens disfavør. 

esp123

January 04, 2023, 13:35:57 PM #176 Last Edit: January 04, 2023, 13:38:49 PM by esp123
Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 13:05:37 PMLa meg illustrere på en annen måte, hva som kan være grunnen til at Kniklas vegrer seg litt.

Jeg så noen Glimt-kamper i fjor, og var forbauset over at Wembangono fikk starte kamp etter kamp etter kamp, med samme instruks. Det var tusen ganger at han startet på dribleraid fra sin venstre backposisjon, og gikk seg fast nærmere midtsirkelen, som førte til balltap og brudd i mot. Når det gjelder den konkrete spilleren, så var mitt inntrykk at Kjetil Knutsen faktisk gikk for langt i tillitten.

Men du verden for en CV Knutsen har på å utvikle spillere og lag.

Om Kniklas prøver seg på noen dribleraid i en kamp, og mislykkes hver gang, så er det typisk at det bærer rett på benken. Noe mange som følger Brann vil være enig i. Og i hvert fall om han holder på som Wembangono.

Kniklas ser at klubber og trenere er forskjellige på dette, og at Brann i beste fall er et godt stykke "bak" klubber som for eksempel Vålerengen og Glimt.

Nå spiller det inn her at Glimt har hatt særdeles dårlig dekning på venstreback. Og forsvarsspillere som tar av press er viktig for Glimt sitt spill.

Wembangomo er også eldre enn Rasmussen. Ref. eksemplet ditt over.

Og det er ingenting som tyder på at situasjonen er slik du beskriver nå. Wassberg har fått plenty med spilletid. Selv om han har hatt en svært skade- og sykdomsplaget sesong.
 

Superjack

Om jeg ikke husker helt feil så trodde Bt på at Wolfe ble signert på en kortere forlening. Endte opp med en lang kontrakt.
Kan jo fort skje med Kniklas også, at de ikke har all info rett i Bt.

Brannsupporter.

Lasaron

Quote from: esp123 on January 04, 2023, 13:35:57 PM
Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 13:05:37 PMLa meg illustrere på en annen måte, hva som kan være grunnen til at Kniklas vegrer seg litt.

Jeg så noen Glimt-kamper i fjor, og var forbauset over at Wembangono fikk starte kamp etter kamp etter kamp, med samme instruks. Det var tusen ganger at han startet på dribleraid fra sin venstre backposisjon, og gikk seg fast nærmere midtsirkelen, som førte til balltap og brudd i mot. Når det gjelder den konkrete spilleren, så var mitt inntrykk at Kjetil Knutsen faktisk gikk for langt i tillitten.

Men du verden for en CV Knutsen har på å utvikle spillere og lag.

Om Kniklas prøver seg på noen dribleraid i en kamp, og mislykkes hver gang, så er det typisk at det bærer rett på benken. Noe mange som følger Brann vil være enig i. Og i hvert fall om han holder på som Wembangono.

Kniklas ser at klubber og trenere er forskjellige på dette, og at Brann i beste fall er et godt stykke "bak" klubber som for eksempel Vålerengen og Glimt.

Nå spiller det inn her at Glimt har hatt særdeles dårlig dekning på venstreback. Og forsvarsspillere som tar av press er viktig for Glimt sitt spill.

Wembangomo er også eldre enn Rasmussen. Ref. eksemplet ditt over.

Og det er ingenting som tyder på at situasjonen er slik du beskriver nå. Wassberg har fått plenty med spilletid. Selv om han har hatt en svært skade- og sykdomsplaget sesong.
 

Mulig det var et dårlig eksempel, da. Men mitt bestemte inntrykk over tid i Brann, er at eldre spillere tåler flere dårlige kamper enn yngre spillere. Deler du det inntrykket?
Tren på langskudd

esp123

January 04, 2023, 14:00:04 PM #179 Last Edit: January 04, 2023, 14:02:24 PM by esp123
Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 13:50:49 PM
Quote from: esp123 on January 04, 2023, 13:35:57 PM
Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 13:05:37 PMLa meg illustrere på en annen måte, hva som kan være grunnen til at Kniklas vegrer seg litt.

Jeg så noen Glimt-kamper i fjor, og var forbauset over at Wembangono fikk starte kamp etter kamp etter kamp, med samme instruks. Det var tusen ganger at han startet på dribleraid fra sin venstre backposisjon, og gikk seg fast nærmere midtsirkelen, som førte til balltap og brudd i mot. Når det gjelder den konkrete spilleren, så var mitt inntrykk at Kjetil Knutsen faktisk gikk for langt i tillitten.

Men du verden for en CV Knutsen har på å utvikle spillere og lag.

Om Kniklas prøver seg på noen dribleraid i en kamp, og mislykkes hver gang, så er det typisk at det bærer rett på benken. Noe mange som følger Brann vil være enig i. Og i hvert fall om han holder på som Wembangono.

Kniklas ser at klubber og trenere er forskjellige på dette, og at Brann i beste fall er et godt stykke "bak" klubber som for eksempel Vålerengen og Glimt.

Nå spiller det inn her at Glimt har hatt særdeles dårlig dekning på venstreback. Og forsvarsspillere som tar av press er viktig for Glimt sitt spill.

Wembangomo er også eldre enn Rasmussen. Ref. eksemplet ditt over.

Og det er ingenting som tyder på at situasjonen er slik du beskriver nå. Wassberg har fått plenty med spilletid. Selv om han har hatt en svært skade- og sykdomsplaget sesong.
 

Mulig det var et dårlig eksempel, da. Men mitt bestemte inntrykk over tid i Brann, er at eldre spillere tåler flere dårlige kamper enn yngre spillere. Deler du det inntrykket?

Under LAN var det inntrykket. Under Horneland vil jeg ikke konkludere med det.

Heggebø er et godt eksempel. Flere som mente at han burde vrakes (inkludert deg, hvis jeg husker rett), men Horneland sto (stort sett) last og brast med sin spiss.

krakra

Quote from: Superjack on January 04, 2023, 13:45:43 PMOm jeg ikke husker helt feil så trodde Bt på at Wolfe ble signert på en kortere forlening. Endte opp med en lang kontrakt.
Kan jo fort skje med Kniklas også, at de ikke har all info rett i Bt.


Spørsmålet er hva en legger i lange og korte kontrakter. Wolfe signerte en treårskontrakt i 2020, som jeg mener er i kategorien "ikke lang". Så skrev han, noe uventet, under på en femårskontrakt året etterpå. Den siste mener jeg var uventet også for BT, så hvis de har sagt noe om kontraktslengde på en framtidig kontrakt for Wolfe så må det vel ha vært den første?

Lasaron

Quote from: esp123 on January 04, 2023, 14:00:04 PM
Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 13:50:49 PM
Quote from: esp123 on January 04, 2023, 13:35:57 PM
Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 13:05:37 PMLa meg illustrere på en annen måte, hva som kan være grunnen til at Kniklas vegrer seg litt.

Jeg så noen Glimt-kamper i fjor, og var forbauset over at Wembangono fikk starte kamp etter kamp etter kamp, med samme instruks. Det var tusen ganger at han startet på dribleraid fra sin venstre backposisjon, og gikk seg fast nærmere midtsirkelen, som førte til balltap og brudd i mot. Når det gjelder den konkrete spilleren, så var mitt inntrykk at Kjetil Knutsen faktisk gikk for langt i tillitten.

Men du verden for en CV Knutsen har på å utvikle spillere og lag.

Om Kniklas prøver seg på noen dribleraid i en kamp, og mislykkes hver gang, så er det typisk at det bærer rett på benken. Noe mange som følger Brann vil være enig i. Og i hvert fall om han holder på som Wembangono.

Kniklas ser at klubber og trenere er forskjellige på dette, og at Brann i beste fall er et godt stykke "bak" klubber som for eksempel Vålerengen og Glimt.

Nå spiller det inn her at Glimt har hatt særdeles dårlig dekning på venstreback. Og forsvarsspillere som tar av press er viktig for Glimt sitt spill.

Wembangomo er også eldre enn Rasmussen. Ref. eksemplet ditt over.

Og det er ingenting som tyder på at situasjonen er slik du beskriver nå. Wassberg har fått plenty med spilletid. Selv om han har hatt en svært skade- og sykdomsplaget sesong.
 

Mulig det var et dårlig eksempel, da. Men mitt bestemte inntrykk over tid i Brann, er at eldre spillere tåler flere dårlige kamper enn yngre spillere. Deler du det inntrykket?

Under LAN var det inntrykket. Under Horneland vil jeg ikke konkludere med det.

Heggebø er et godt eksempel. Flere som mente at han burde vrakes (inkludert deg, hvis jeg husker rett), men Horneland sto (stort sett) last og brast med sin spiss.

Det stemmer at Heggebø fikk starte mens jeg mente han burde benkes. Og det stemmer at det er bedre under Hornis enn LAN. Men sammenligner vi f eks Børsting og Blomberg, så er vi der. Kanskje Kniklas gjør seg noen tanker om det?
Tren på langskudd

krakra

Det handler ikke bare om spilletid, men om kompetanse, kultur og fasiliteter også. Brann har i en årrekke hatt blant Eliteseriens dårligste treningsfasiliteter og så sent som i 2021 så brukte man toppspillerutvikler-rollen til å få finansiert en ekstra fysisk trener og "faglig leder av akademiet"-rollen for å få finansiert en analyseansvarlig. Den gjennomsyrende fraværende satsingen på spillerutvikling i alle ledd på a-laget har naturligvis bidratt til at vi ligger veldig langt bak de beste klubbene. Vil si at avstanden fra Molde, Glimt og VIF til Brann er større når det kommer til spillerutvikling enn på noe annet området.

I fjor gjorde man grep og fylte rollen som toppspillerutvikler med en reell toppspillerutvikler og faglig leder av akademiet med en reell faglig leder av akademiet. Man ansatte også en assistenttrener som har et sterkt engasjement for spillerutvikler. Men ingen av disse er enere i sine felt. De kommer ikke inn og løfter Brann opp i toppsjiktet av norske utviklingsklubber. Det er folk som trolig må bruke flere år på å bygge opp kompetanse sammen før vi kan ha noe håp om å nærme oss klubber som VIF, Glimt og Molde.

På fasilitetsbiten jobbes det også godt, men ingenting er bestemt og det er ingenting som tyder på at vi får tipp topp treningsfasiliteter før sommeren.

Så vi ligger naturligvis et godt stykke bak de aller beste ennå. Klarer vi imidlertid å løfte oss opp til et middels nivå, som nok er det beste vi kan håpe på, så kan sjansene for spilletid og muligheten til å bo hjemme med et solid nettverk rundt seg veie opp for kvalitetsforskjellen i selve spillerutviklingstilbudet i Brann vs. Molde, Glimt og VIF. Men det er ikke sikkert vi klarer å komme oss opp på middels nivå heller.

esp123

Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 14:10:58 PM
Quote from: esp123 on January 04, 2023, 14:00:04 PM
Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 13:50:49 PM
Quote from: esp123 on January 04, 2023, 13:35:57 PM
Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 13:05:37 PMLa meg illustrere på en annen måte, hva som kan være grunnen til at Kniklas vegrer seg litt.

Jeg så noen Glimt-kamper i fjor, og var forbauset over at Wembangono fikk starte kamp etter kamp etter kamp, med samme instruks. Det var tusen ganger at han startet på dribleraid fra sin venstre backposisjon, og gikk seg fast nærmere midtsirkelen, som førte til balltap og brudd i mot. Når det gjelder den konkrete spilleren, så var mitt inntrykk at Kjetil Knutsen faktisk gikk for langt i tillitten.

Men du verden for en CV Knutsen har på å utvikle spillere og lag.

Om Kniklas prøver seg på noen dribleraid i en kamp, og mislykkes hver gang, så er det typisk at det bærer rett på benken. Noe mange som følger Brann vil være enig i. Og i hvert fall om han holder på som Wembangono.

Kniklas ser at klubber og trenere er forskjellige på dette, og at Brann i beste fall er et godt stykke "bak" klubber som for eksempel Vålerengen og Glimt.

Nå spiller det inn her at Glimt har hatt særdeles dårlig dekning på venstreback. Og forsvarsspillere som tar av press er viktig for Glimt sitt spill.

Wembangomo er også eldre enn Rasmussen. Ref. eksemplet ditt over.

Og det er ingenting som tyder på at situasjonen er slik du beskriver nå. Wassberg har fått plenty med spilletid. Selv om han har hatt en svært skade- og sykdomsplaget sesong.
 

Mulig det var et dårlig eksempel, da. Men mitt bestemte inntrykk over tid i Brann, er at eldre spillere tåler flere dårlige kamper enn yngre spillere. Deler du det inntrykket?

Under LAN var det inntrykket. Under Horneland vil jeg ikke konkludere med det.

Heggebø er et godt eksempel. Flere som mente at han burde vrakes (inkludert deg, hvis jeg husker rett), men Horneland sto (stort sett) last og brast med sin spiss.

Det stemmer at Heggebø fikk starte mens jeg mente han burde benkes. Og det stemmer at det er bedre under Hornis enn LAN. Men sammenligner vi f eks Børsting og Blomberg, så er vi der. Kanskje Kniklas gjør seg noen tanker om det?

Jeg mener å basere det på Børsting/Blomberg er tynt. Relativt jevngode, der Børsting var mye mer disiplinert. Hvis Kniklas er skeptisk pga. det vil jeg karakterisere det som spesielt. All den tid han har fått flere signaler på at han kommer til å bli satset på.

Jeg vil minne om at Wassberg (17) spilte viktige kamper fra start mot slutten av 2021-sesongen. Inkludert kvalik-kamper. Aldri i verden at det hadde skjedd under LAN.

Blomberg var god som innbytter (som regel med svært gode arbeidsbetingelser mot slitne semi-proffer), men hadde svakere kamper når han startet. Og det er vel egentlig det eneste eksempelet. Blomberg er heller ikke spesielt ung lenger.

fortune

Er egentlig Heggebø et særlig godt eksempel da? Heggebø var riktignok ikke helt stjerne, men vi hadde jo heller ikke et godt alternativ til den tidligere Bjarg-spilleren. Finne fungerte best fra 60 minutter og utover og laget som helhet fungerte ikke særlig godt med Finne fra start.

Jeg mener at Hornelands evne og vilje til å prioritere talent foran erfaring fremdeles er helt åpen.
First is first, second is nothing

Lasaron

Ok. Er Kniklas teit, da? Som ikke vil forlenge med en normalt lang kontrakt? Om så er tilfelle? Er det slik at man ikke forstår ham?
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 15:50:50 PMOk. Er Kniklas teit, da? Som ikke vil forlenge med en normalt lang kontrakt? Om så er tilfelle? Er det slik at man ikke forstår ham?

Som Brann supporter så er det jo lett å tenke at alle som blir tilbudt en kontrakt bør takke ja og bare være takknemlig.
Men til spørsmålet, det er ikke teit om han f.eks. signerer på en marginalt lenger kontrakt enn han har i dag, om det er det han og hans team mener er rett, i forhold til mange faktorer. Der disse faktorene går på hva som er best for Kniklas, og ikke hva som er best for Brann.

Brannsupporter.

esp123

Quote from: Lasaron on January 04, 2023, 15:50:50 PMOk. Er Kniklas teit, da? Som ikke vil forlenge med en normalt lang kontrakt? Om så er tilfelle? Er det slik at man ikke forstår ham?
Nei, men det kan jo være andre mål med en kort kontrakt. Å enkelt komme seg ut i Europa for eksempel. Eller større makt i lønnsforhandlinger senere. Det siste mener jeg bestemt kan løses på andre måter med klausuler. Det er også ikke uvanlig at man signerer ny kontrakt med spillere selv om de sitter på en lang kontrakt. Man er jo interessert i holde gode spillere fornøyde.

Lasaron

Tirsdag fikk vi nyheten om at Kniklas er svært nær ny kontrakt. Vel, nå er det fredag, siste "arbeidsdag" før oppstart. Fortsatt ingen signatur. Jeg er gammel nok til å huske Gent Le Mans Agreement.
Tren på langskudd

gladiporno

Quote from: Lasaron on January 06, 2023, 07:43:59 AMTirsdag fikk vi nyheten om at Kniklas er svært nær ny kontrakt. Vel, nå er det fredag, siste "arbeidsdag" før oppstart. Fortsatt ingen signatur. Jeg er gammel nok til å huske Gent Le Mans Agreement.

Brann har i de siste par sesongene begynt å tegne kontrakter i helgene også (f. eks. Daniel Pedersen). Det kan fort skje noe før mandag selv om vi ikke skulle få høre noe i dag.

Norlings Hund 2

Nå er det fortsatt mange måneder igjen til han er bosmann, så det er liten grunn til å få panikk riktig enda.

gladiporno

Quote from: Norlings Hund 2 on January 06, 2023, 09:36:43 AMNå er det fortsatt mange måneder igjen til han er bosmann, så det er liten grunn til å få panikk riktig enda.

Han har tidligere sagt at han ønsker en avklaring før treningen starter opp igjen. Det skjer på mandag.

esp123

BT og BA må jo få skrevet ferdig Wassberg-sakene først ;)

krakra

BT melder at kontrakten skal være undertegnet og at Brann vil presentere nyheten i morgen. Dreier seg trolig om en avtale ut 2024

Lasaron

De skal ha for å dra det ut. Endelig bekreftelse først i morgen, altså?

Ut 2024 er enormt mye bedre enn ingenting.
Tren på langskudd

Nixon

Ut 2024 er mye langdryg fuzz for veldig lite. Hadde trodd det i alle fall skulle bli to nye år.
Rød makt på Hansa

Gulløl

January 08, 2023, 23:28:42 PM #196 Last Edit: January 08, 2023, 23:45:53 PM by Gulløl
Ut 2024 er som forventet. Wassberg & Co har nok fått det akkurat som de ville i forhold til kontraktslengde. Brann sitt utgangspunkt for forhandlingene fra starten av tror jeg var ut 2026 slik som klubben klarte med Wolfe. Neste skanse og prutningsmonn ut 2025 har de nok heller ikke fått til over den lange forhandlingstiden. Wassberg & Co har sittet med bukta og begge endene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Uenig med vinklingen i Bt, der det bare er om å få solgt ut så fort som mulig. Og at det er nesten eneste argument for å forlenge.

Niks fokus på at Kniklas kan bli sentral i å få Brann tilbake i toppen av norsk fotball.

Joda, med rett utvikling blir nok Kniklas solgt ut. Men om han på veien bidrar 2-3 sesonger på et Brann i toppen av norsk fotball, så tviler jeg på at det skader hans muligheter. Kanskje tvert om.

Om det er forlenget med 1 år så tror jeg det også har mye med at team Wassberg vil se at utviklingen til unge Kniklas blir rett i Brann.
Brannsupporter.

krakra

January 09, 2023, 10:14:40 AM #198 Last Edit: January 09, 2023, 10:21:15 AM by krakra
Quote from: Nixon on January 08, 2023, 21:39:14 PMUt 2024 er mye langdryg fuzz for veldig lite. Hadde trodd det i alle fall skulle bli to nye år.
Jeg mistenker at de som har sittet i forhandlingene har opplevd det som litt mindre fuzz enn de utenfor. De siktet på å komme i mål innen treningene skulle starte opp igjen, og det målet nådde de. Det er først og fremst BT som har hypet opp dramatikken. Skulle nesten tro at kontrakten gikk ut ved nyttår.

Fordelen for Brann og Wassberg med denne forlengelsen er at de får ro og trygghet i visshet om at han spiller hele sesongen i Brann med mindre det kommer et veldig godt tilbud.
Kontraktslengden indikerer, som nevnt før, at Wassberg-leiren er positive til, men ikke helt overbevist, om "nye Brann" og spillerutviklingen her. Forhåpentligvis blir de helt overbevist i løpet av sesongen, mens Wassberg spiller bra, men ikke så bra at interessen fra utlandet blir for stor.

Nå har Brann også bekreftet avtalen.

Spelaren

"Nye Brann" har litt å bevise før kontraktslengdene blir så lange som me håper på. Greit å få dette i stand nå.
Gå av.

Go Up