• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2021

Started by Nixon, January 06, 2021, 12:33:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Formasjonen er byttet

1-1! Brann minst like gode som Glimt så langt i andreomgang.

Lasaron

Noen må si til kommentatorene at det er Vidar Bahus som er trollmannen fra Os.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: krakra on April 25, 2021, 10:52:30 AMpappa.

Du tenker at det burde tilføre en ny dimensjon i spillet siden nevnes? Men spøk til side. Jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til at Strand er en som typisk gjemmer seg. Men er det i så fall veldig bevisst, eller er det mer fordi det er dårlig samhandling og de ikke helt vet hvor de skal løpe?
Rød makt på Hansa

Nixon

Fra hederlig tap, til litt mindre hederlig tap. Snakk om kollaps!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, det var nesten hederlig. Enig med kommentatorene i at resultatet er litt flatterende.

Fint at Blomberg og Wolfe fikk spille hele kampen. Slik utvikler de seg.

Rasmussen, kan han løpe?

Tren på langskudd

Corran

Pedersen er ikke god nok til å være DM i tillegg til at han er for kjeks.
Han mangler det som SHN var god på og han er heller ikke god på det som SHN var dårlig på.
Brann ser bedre ut når de legger om til 4-2-3-1 og bruker Barmen og Strand som DM sammen defensivt og Barmen bakerst i det offensive.

Så her må enten Brann/KI se på stallen og innse at det enten må spilles 4-2-3-1 eller så må det inn en ny mann. Forsvaret er ikke god nok heller til å støtte DM.
I stallen pr i dag så ser jeg at en kanskje kunne testet Grøgaard i DM rollen om en insisterer på 4-3-3 og ikke får inn noen.

Midtbanen i dag med Pedersen, Gørgård, Strand og Skaanes (og Taylor) må være den gråeste, kjedeligste midtbanen Brann noen gang har stilt med.
Skaanes gikk fra Brann som greit stallfyll og forsvant til Start hvor han aldri tok noen nye steg og skal nå være i første elleveren til Brann?
Strand og Skaanes bør i beste fall sloss om en plass.
 

Backene Blomberg og Wolfe er ikke god nok defensiv pr i dag og ikke gode nok offensivt til å veie opp for svakhetene defensivt. Så kanskje ikke optimalt å spille med begge to samtidig når alvoret starter? Men om en satser på disse to og har troen på dem og de skal spille så må en også regne med noen baklengs ekstra. Begge er til tider rundingsbøyer og veldig svake i å plassere seg.  Dette er også en grunn til å spille 4-2-3-1 da de to defensive midtbanespillerne kan være mer støtte for backene.

Og hvorfor i alle dager blir det ikke i en treningskamp gjort bytter tidligere?

Men kampen i dag var i alle fall et steg riktig vei i forhold til Sogndal kampen (så ikke åsane kampen)uten at det sier så veldig mye


Er begynt å bli meget skeptisk til denne sesongen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Tror Ruben Kristiansen er bankers på dette laget fra første seriekamp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Grøgaard har tempo i beina, kondis, taklingsvilje og grei teknikk. I dagens stall kan han faktisk prøves ut sentralt.
Tren på langskudd

Giles

Grøgaard kan med fordel prøves som en av to sentrale. Har bedre pasningsfot enn Barmen. Begge kan om muligheten byr seg ende opp i motstanders 16 meter samtidig som de har kondisjon til returløp.

Gulløl

Quote from: Giles on April 26, 2021, 14:50:55 PMGrøgaard kan med fordel prøves som en av to sentrale. Har bedre pasningsfot enn Barmen. Begge kan om muligheten byr seg ende opp i motstanders 16 meter samtidig som de har kondisjon til returløp.
Er positiv til å prøve han der. Men har han virkelig bedre pasningsfot en Barmen noe som er viktig i denne rollen ? Er i tvil om det stemmer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tror Barmen er best på pasninger. Men jeg tror Grøgaard trengs på banen. Han er en av de med mest løpskraft og størst taklingsvilje. Det trenger vi på dette lederløse laget.
Tren på langskudd

Corran

Om det er ønskelig med 4-3-3 så ville jeg prøvd Grøgaard i DM rollen.
Av de som er "aktuelle" er han den med best taklingskraft (hadde et par bra mot b/g) og virker som han har bra nok løpskvalitet. Omskoler ham til en ny sønnen.
I stallen pr i dag er det han jeg har størst tro på i den rollen. Mer enn vår danske kjeks


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

April 28, 2021, 09:07:27 AM #212 Last Edit: April 28, 2021, 09:10:34 AM by Gulløl
Nest siste treningskamp i ettermiddag. Nå må et lag settes, ikke tid mer for omfattende rullering. For eksempel må keepervalget tas så en av keeperne får 2x90 minutter i kroppen før det braker løs.
Kjører ikke Kåre på med 4-2-3-1 i dag bør han kåres til årets stabeis og settes i gapestokk på Torgallmenningen. Dette er en formasjon som kan skaffe noen poeng i den tøffe sesongstarten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Var vel ikke omfattende rulering i forrige kamp. Virket som det var den tenkte start elveren til seriestart selv om den var trist som faen.
Helt enig at i de 2 neste kampene må de gå for 4-2-3-1 og det mener jeg uavhengig av om dansken er klar eller ikke.
Eneste jeg kan akseptere (som om jeg har så mye å si) er å prøve ut Grøgaard som DM i 4-3-3 om de absolutt må kjøre den formasjonen.
Gi ham tillit og beskjed om å være sjef og se hvordan han takler det.
Andre alternativer (inkludert dansken) vil ikke fungere.

Men ser helst at Brann med dagens stall kjører 4-2-3-1
Og da gjerne med Grøgaard og strand/Barmen som de to dype

Ikke missforstå meg jeg tror ikke Grøgaard er blitt en veldig god spiller men han har egenskaper jeg tror kan fungere i den rollen og jeg misstenker at han er den beste de har i stallen til disse rollene.

Kommer Pedersen inn igjen vil jeg gjerne se ham og Grøgaard som to dype og ikke Pedersen som ren DM for han er rett og slett ikke god nok. Han har vel en god kamp i den rollen og det var vel mot et eller annet svensk lag i oppkjøringen i fjor

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Branns lagoppstilling (etter draktnummer):

24 Markus Olsen Pettersen
2 Ole Didrik Blomberg
3 Vegard Forren
4 Ole Martin Kolskogen
5 Thomas Grøgaard
9 Petter Strand
11 Daouda Bamba
15 Kasper Skaanes
16 Robert Taylor
18 David Møller Wolfe
29 Kristoffer Barmen

Benken:
12 Eirik Holmen Johansen
7 Mathias Rasmussen
17 Filip Delaveris
19 Jon-Helge Tveita
20 Aune Heggebø
21 Ruben Kristiansen
25 Niklas Jensen Wassberg
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Kan se ut som at KI ikke har tatt keepervalget helt enda siden Olsen Pettersen får sjansen. Holmen Johansen er vel planen at kommer inn i andre omgang .

Ellers kun en forandring blant utespillerne med Barmen inn for Pedersen.

Og da er det store spørsmålet om det blir 4 - 2 - 3 - 1. Slik kanskje:

                    Olsen Pettersen
Blomberg - Kolskogen - Forren - Wolfe
                   Strand - Barmen
         Skaanes - Taylor - Grøgaard
                          Bamba

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Pettersen skal spille hele kampen mener jeg. Johansen spilte hele Åsane-kampen.

Nixon

Dette laget skriker etter noen gode kanter.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: krakra on April 28, 2021, 14:41:43 PMPettersen skal spille hele kampen mener jeg. Johansen spilte hele Åsane-kampen.
Frem til ulykkesfuglen fikk ballen i ansiktet. Nå har Holmen en god sjanse til å spille seg inn på laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Hvor finner jeg en god live-oppdatering ?
Tren på langskudd

krakra

Brann åpner passivt og Forren gir vekk scoring. 1-0

Lasaron

Ser nå at BA har en oppdatering inne på selve ba.no. Ikke på BA live altså.

Og at Ulf leder fortjent. Hm.
Tren på langskudd

krakra

2-0! Strålende pasning, Forren parkert.

SKBCPH

Satser på tredje bølge og trenings- og kampforbud snarlig...
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

April 28, 2021, 15:24:29 PM #224 Last Edit: April 28, 2021, 15:28:14 PM by Gulløl
Og Bamba begynner med faktaene sine allerede etter 19 min. I tillegg er ballmottaket og pasningskvaliteten elendig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

April 28, 2021, 15:47:26 PM #225 Last Edit: April 28, 2021, 15:50:28 PM by esp123
Pen gåll. Ellers er Forren en belastning å ha på laget defensivt. Og Petter Strand gir akkurat så lite beskyttelse til forsvaret som man skulle trodd på forhånd.

Og så må jeg igjen spekulere i om de er overtrent. Det ser veldig seigt ut.

Gulløl

Forren var bedre i fjor vår når han var utrent  og 7 kg tyngre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Hver baklengs gjør at man gruer seg litt mer til seriestart. Er det noe som helst forventning igjen hos noen?
Rød makt på Hansa

Henki

April 28, 2021, 16:00:39 PM #228 Last Edit: April 28, 2021, 16:04:09 PM by Henki
Quote from: Nixon on April 28, 2021, 15:52:51 PMHver baklengs gjør at man gruer seg litt mer til seriestart. Er det noe som helst forventning igjen hos noen?

Tror vi bare må innse at denne sesongen blir blytung. Brann fremstår som en klubb komplett uten styring og plan. Fra topp til bunn og fra garderobe via administrasjon til styrerommet. Soltvedt og Johannessen lot LAN få lov til å ha hjemme-alene-fest ett år for lenge. Resultatet er en klubb som må renskes og renoveres fra kjeller til tak. Jobben KI fikk kan sammenlignes med å skulle snu et tankskip som går for full maskin. Kanskje er han ikke en gang rette mannen til å styre skuten.
Jeg kommer ikke på flere metaforer for å beskrive det som ser klink ut som nedrykksstrid, men at det er der vi kommer til å havne i år er jeg helt sikker på.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Nå kjører vi kampen. Merkelig hvor ujevne vi er.
Rød makt på Hansa

esp123

Bra andreomgang. Meget gode innhopp av Delaveris, Kristiansen og Rasmussen.

Gulløl

Kristiansen spilte som en konge. Virker raskere enn Kolskogen i returspurtene. Synes han også skal få prøve seg mot Åsane på midtstopperplass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Men Forren var smått skandaløst treig i returspurtene. Også svært dårlig forflytningsevne ellers. Det kostet oss to mål idag, i tillegg gir han vekk et mål med å miste ballen i farlig posisjon.

Han er enorm offensivt, men han er en stor belastning defensivt når vi står så høyt i banen.

Hadde jeg spilt mot Brann så hadde jeg slått baller bak ryggen til Forren.

Nixon

De som spilte på midten og fremover da Brann overkjører Ulf i andre, må få sjansen fra start på søndag. Jeg vil spesielt spesielt se Filip fra start.
Rød makt på Hansa

krakra

April 28, 2021, 17:15:17 PM #235 Last Edit: April 28, 2021, 17:16:58 PM by krakra
Kolskogen trenger en reset. Virker litt ute av det. Mangler besluttsomheten han hadde i fjor. Syns Huseklepp var vel streng med Wollfe. Det var noen slappe pasninger, men det var det over hele linja. Han hadde også noen gode innlegg. Blomberg på motsatt back var veldig god i dag.

Ellers ble det etter hvert en oppløftende kamp. Tre mål til Sandnes Ulf var rimelig flatterende. Ene målet er en personlig svikt, og det tredje så ut som offside. Ellers skapte de ikke så veldig mye. Vi kjørte fullstendig over dem i andre omgang, og burde kanskje hatt enda flere mål. Høyresiden så solid ut, Kniklas gjorde en grei jobb der han også, venstresiden ble farlig når Delvaris kom inn. Helt annen innstilling i andre omgang. Det var en helt annen besluttsomhet, som gjorde at de kom seirende ut av de fleste 50/50-dueller.

Dessverre er Bamba også ute av det. Som vanlig får en nesten si. Veldig lei fyren. Rart at de prøvde å forlenge med ham.

Gulløl

Wolfe sa etter kampen at han var veldig sliten på slutten av første omgang. Både han og Kolskogen er unge gutter som sikkert har merket de store treningsdosene i oppkjøringen ekstra godt og trenger nok ekstra tid før det løsner. Forren er også langt fra formen, mulig han trenger å roe ned treningen for å komme i form han også. Blomberg og Kristiansen er de forsvarsspillerne som er i klart best form for tiden.
Mulig Bamba også er stinn av trening, han begynte oppkjøringen en del senere enn de andre spillerne i stallen og er kanskje ikke i form før i juni. Bamba sliter i tillegg med det samme problemet som i fjor, sin mentale ustabilitet og elendige kroppsspråk som må være frustrerende å oppleve av medspillere og treningsapparat. I dag var Bamba blant de som gjorde den dårligste prestasjonen, han trenger absolutt ikke vise frustrasjon over medspillere når ballmottaket er nesten fraværende og han sentrer til en "usynlig spiller" noen meter unna rett foran mål.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg aner en svak fremgang fra kamp til kamp. Det er positivt.
Tren på langskudd

Nixon

Kan det være at vi kan bli litt lurt av motstanderen? Hvor gode er OBOS-middelhavsfareren Ulf egentlig? Det var påtagelig hvor overlegne Brann var i store deler av andre omgang.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg så ikke kampen, og har ikke helt plukket det opp. Hvilke formasjon(er) ble benyttet?
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on April 29, 2021, 06:50:16 AMJeg så ikke kampen, og har ikke helt plukket det opp. Hvilke formasjon(er) ble benyttet?
Kun 4 - 2 - 3 -1  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Gulløl on April 29, 2021, 07:56:34 AM
Quote from: Lasaron on April 29, 2021, 06:50:16 AMJeg så ikke kampen, og har ikke helt plukket det opp. Hvilke formasjon(er) ble benyttet?
Kun 4 - 2 - 3 -1  :)

Ok. Da tror jeg vi kan gå ut fra at det blir satset på fremover. Foreløpig ser da min foretrukne startellever slik ut:

Keeper
Blomberg - stopper - stopper - Grøgaard
Strand - Barmen
Skaanes - Taylor - Delaveris
Spiss

Mange spørsmålstegn her, altså. Jeg ønsker den keeperen som sprer mest trygghet der bak. Jeg ønsker også det stopperparet som pr dags dato er best defensivt. Da ser det ut til at det står mellom Kolskogen, Forren og Kristiansen.

Jeg liker at Wolfe har fått spille mye i oppkjøringen. Jeg tror dog det er klokt at han starter serien som squadspiller.

Delaveris virker frisk, men bør kanskje fortsatt matches litt forsiktig? Bare 60 minutt mot Åsane, kanskje?

Bamba vs Heggebø. Usikker. Dermed bør vel Heggebø starte siden han er fremtiden? Så kan Bamba med friske bein komme inn mot slitne stoppere?

Var Rasmussen god mot Ulf? I hvilken posisjon?
Tren på langskudd

Giles

Quote from: Lasaron on April 29, 2021, 08:09:09 AM
Quote from: Gulløl on April 29, 2021, 07:56:34 AM
Quote from: Lasaron on April 29, 2021, 06:50:16 AMJeg så ikke kampen, og har ikke helt plukket det opp. Hvilke formasjon(er) ble benyttet?
Kun 4 - 2 - 3 -1  :)

Ok. Da tror jeg vi kan gå ut fra at det blir satset på fremover. Foreløpig ser da min foretrukne startellever slik ut:

Keeper
Blomberg - stopper - stopper - Grøgaard
Strand - Barmen
Skaanes - Taylor - Delaveris
Spiss

Mange spørsmålstegn her, altså. Jeg ønsker den keeperen som sprer mest trygghet der bak. Jeg ønsker også det stopperparet som pr dags dato er best defensivt. Da ser det ut til at det står mellom Kolskogen, Forren og Kristiansen.

Jeg liker at Wolfe har fått spille mye i oppkjøringen. Jeg tror dog det er klokt at han starter serien som squadspiller.

Delaveris virker frisk, men bør kanskje fortsatt matches litt forsiktig? Bare 60 minutt mot Åsane, kanskje?

Bamba vs Heggebø. Usikker. Dermed bør vel Heggebø starte siden han er fremtiden? Så kan Bamba med friske bein komme inn mot slitne stoppere?

Var Rasmussen god mot Ulf? I hvilken posisjon?
Bra analyse, Grøgaard må spille nå, midtstopperne er krise, men jeg ville valgt Kolskogen og Kristiansen om ingen kommer inn.
Bamba fortjener ikke plass, så like godt at Heggebø får sjansen. Han er bedre i press, bedre i lufta, bedre bevegelser og bedre avslutningsteknikk. Men det bør komme inn en spiss også.
Rasmussen kan spille sittende med Barmen om han har kondis nok. Han er kreativ og kan passere ledd om nødvendig.

Lasaron

Kanskje Kristiansen bør spille hele kampen mot Åsane som stopper? Og Kolskogen og Forren få en omgang hver?
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Giles on April 29, 2021, 08:34:14 AMBamba fortjener ikke plass, så like godt at Heggebø får sjansen. Han er bedre i press, bedre i lufta, bedre bevegelser og bedre avslutningsteknikk. Men det bør komme inn en spiss også.

Vanskelig avgjørelse. Heggebø bør starte en treningskamp nå for å få vist seg skikkelig frem. Men syns han var helt usynlig da han kom inn mot Ulf. Rundt Bamba skjer det i alle fall ofte noe. Skulle også ønske det kom inn en spiller som gjorde dette spørsmålet helt overflødig.
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 29, 2021, 09:22:20 AM #245 Last Edit: April 29, 2021, 09:25:57 AM by Gulløl
Spiller Brann videre med 4 - 2 - 3 -1 som de trolig gjør har Brann bra dekning med Barmen-Strand-Rasmussen til de to defensive midtbanerollene, Grøgaard kan også være spennende å prøve i posisjonen på sikt. Rasmussen hadde et innhopp i posisjonen i går og var også med å bidrog når Brann spilte ut Sandnes Ulf, han har en større kreativitet enn de to andre og kan være med å åpne forsvar spesielt der Brann presser for mål på slutten av kamper. Barmen bør helt klart kunne ta lederrollen på midten og ta enda mer ansvar.

Høres spennende ut med Kolskogen og Kristiansen på midtstopperplass men tror ikke KI går for det. Kolskogen virker ut av form for tiden og noe  overtrent(slik som Wolfe også ser ut til å være). Om Kristiansen skal spille midtstopper(som han ikke er vant til) i de første seriekampene trenger han rutinerte Forren ved siden av seg. Det løsner nok for Kolskogen formmessig etter den tøffe treningsperioden bare han får litt tid på seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 29, 2021, 09:36:37 AM #246 Last Edit: April 29, 2021, 09:52:46 AM by Gulløl
Quote from: Nixon on April 29, 2021, 09:11:49 AMVanskelig avgjørelse. Heggebø bør starte en treningskamp nå for å få vist seg skikkelig frem. Men syns han var helt usynlig da han kom inn mot Ulf. Rundt Bamba skjer det i alle fall ofte noe. Skulle også ønske det kom inn en spiller som gjorde dette spørsmålet helt overflødig.
Brann har ledige lønnsmidler til en eller to spillere har de sagt. En god nok bosman-spiss (om han finnes) bør intensiveres å finne i dette overgangsvinduet. Får Brann et bud på 500 000 kr for Bamba i dette vinduet er det bare å selge om de samtidig klarer å erstatte han med en brukbar spiss. Kanskje det er mulig å få en spiss på lån ut sesongen ? Bamba på billigsalg vil også frigjøre en god del lønnsmidler.
Bamba fungerer dårlig med mye tankekjør og stress rundt at han må prestere og score mål. Nå vet han at kontrakten snart går ut og han MÅ score en del mål og vise seg frem for å ta neste steg i karrieren som han beskriver det. En meget lite gunstig situasjon for både spiller og Brann som har han som førstevalg på spissplass. At han ikke setter laget foran seg selv som Brann spiller kommer ikke til å skje, han klarer heller ikke ofte vise så mye positivt kroppsspråk når medspillere scorer. Tror vårsesongen blir noe av det svakeste Bamba har vist i Brann drakt om han blir, bare vent å se.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Gulløl on April 29, 2021, 09:22:20 AMOm Kristiansen skal spille midtstopper(som han ikke er vant til) i de første seriekampene trenger han rutinerte Forren ved siden av seg. Det løsner nok for Kolskogen formmessig etter den tøffe treningsperioden bare han får litt tid på seg.


Nå avslører jeg kanskje hvor lite peiling jeg har på fotball. Forren har bred erfaring, helt klart. Men hvor rutinert spiller han? Hvor mye er det egentlig å lære av å spille ved siden av ham?

Ta Azar Karadas som et annet eksempel. Av ham kunne man lære råskap i boksene, men neppe så mye mer. Husker dere tiden der han "alltid" ble hevet innpå på slutten når vi skulle jage mål? Og at han for det meste bare laget frispark slik at motstanderne kunne hale ut tiden? Var det rutinert av ham? Nei. Det er ikke slik at gammel = rutinert.

Kanskje Forren har rutine som Kolskogen kan lære av, men jeg personlig har til gode å legge merke til det. Er det rutinert å stille seg sidelengs når motstander skal skyte, for eksempel? Nei.
Tren på langskudd

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/her-er-laget-som-starter-generalproven-mot-asane

Laget mot Åsane. Er nok svært likt det som blir startellever i seriestarten. Men tipper Kolskogen starter da i stedet for Kristiansen.

Branns lagoppstilling (etter draktnummer):

1 Håkon Opdal
2 Ole Didrik Blomberg
3 Vegard Forren
5 Thomas Grøgaard
9 Petter Strand
11 Daouda Bamba
15 Kasper Skaanes
16 Robert Taylor
17 Filip Delaveris
21 Ruben Kristiansen
29 Kristoffer Barmen

Benken:
12 Eirik Holmen Johansen
4 Ole Martin Kolskogen
7 Mathias Rasmussen
18 David Møller Wolfe
19 Jon-Helge Tveita
20 Aune Heggebø
25 Niklas Jensen Wassberg

Det har forøvrig bare vært Åsane som har solgt billetter til sine supportere da det fortsatt ikke er lov med bortesupportere. Så jeg går som forkledd oransjesupporter, så her gjelder det å oppføre seg!:)
Rød makt på Hansa

Kagain

Ser på live-overføringen fra BA nå. Det er jo imponerende at de har klart å mikke opp to av tre, ulempen er at det er han som leder showet som ikke har en fungerende mikrofon...

Go Up