• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2021

Started by Nixon, December 09, 2020, 22:22:32 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Quote from: esp123 on October 25, 2021, 20:35:49 PM
Quote from: krakra on October 25, 2021, 19:55:47 PMBåde Soltvedt og LAN sa gjentatte ganger at veien direkte på a-laget for et talent var veldig krevende og at de fleste "hadde godt" av et steg via OBOS-ligaen. Dette var deres hovedstrategi for utvikling av talenter. Den skulle Soltvedt videreføre også etter at LAN forsvant.

Men så forsvant jo Soltvedt også, så hva holdningen er nå vet jeg ikke.

Jeg er rimelig sikker på at holdningen er annerledes nå. En av grunnene til at Soltvedt måtte gå var dårlig utnyttelse av akademiet.

Erfaringen fra andre klubber som driver egen utvikling er maks 1-2 spillere opp fra yngre rekker hver sesong. Det er helt eksepsjonelt om det kommer flere. VIF har vel blitt kåret til det beste akademiet og der har Fagermo forsøkt å å bruke for mange i år - uten hell. Det er to stk og resten har fått spille på 2 laget. Det eneste unntaket er B/G men de kjøper ofte gode talenter/spillere med potensiale som passer deres spillestil (og der er de ekstremt gode).

Vi har rett og slett for mange unge nå (Kolskogen, Wolfe, Blomberg, Niklas, Heggebø, Delaveris) Alle disse kan ikke spille sammen på ett lag i ES på ett par år ennå. Heggebø har etablert seg i år mens de andre har en vei å gå. Tok ikke med Jeff (må ikke bli en ny Kolskogen) eller Felix (har faktisk 80 ES kamper (?) allerede. Men dette er spillere som vil utvikle seg gitt rette treningsmiljø og rutinerte medspillere.

Start 11 bør bestå av en solid dose med etablerte erfarne gode spillere som kan bidra for de yngre. Hvem har vi idag som passer i den kategorien? SHN er vel den eneste. Taylor er altfor ego og neppe noen inspirasjon for yngre. Bård vet jeg ikke nok om. Ruben er på vei ut. Synes han gjør en ok jobb men det er på det jevne og blir maks back-up til neste år (selv om det kanskje er sagt noen ganger før). Så laget trenger noen solide erfarne spillere som kan bære laget og treningen. Ikke undervurder det siste. Men vi mangler de typene og uten dem er det nesten bare flaks om vi skulle være så heldig å bygge et jevnt godt lag. De yngre skal spille seg frem og selges i løpet av 2-4 år mens stammen av laget skal helst bestå. Da kan vi jevnlig slippe til 2-3 nye yngre spillere hvert år og fremdeles holde et bra nivå.

Dette er et tidkrevende og komplisert prosjekt. Så må også riktig trener på plass som er inneforstått med denne tanken og skal bygge et lag/stall på dette grunnlaget. Jeg tror det spiller mindre rolle hvilken divisjon vi spillere i men det spørs om det blir et valg - her tror jeg ikke vi har så stor påvirkning ;-)

krakra

Å tilskrive Glimts suksess at de er så gode til å hente store talenter blir ganske upresist. De har først og fremst vært ekstremt dyktige til å utvikle de unge spillerne de har. I fjor hadde de Berg, Bjørkan og  Hauge og året før Evjen. Alle egenproduserte. Den suksessen gjorde dem naturligvis mer attraktive for talenter fra andre klubber, men både Botheim og Vetlesen hadde stagnert en god del før de dro til Glimt. Svensken i Eurosport kritiserte Vetlesen-signeringen fordi han ikke passet inn.

Glimts suksess ligger ikke i spillerne de henter, men hvordan de utvikler og bruker spillerne de har.

I fjor tok vel VIF bronse med sju spillere som var 22 år eller yngre som spilte regelmessig. Deres problem har alltid vært at de bygger suksessen på enkelte nøkkelspillere og ikke kollektivet. Disse nøkkelspillerne er gjerne unge og attraktive og når de forsvinner kollapser VIF.

Brann har heller ikke for mange unge spillere, men for dårlige etablerte. Man har hatt en av Eliteseriens svakeste kapteiner, to ukulturbærere på stopperplass, en nervebunt av en visekaptein og noen egoister i øverste ledd. I tillegg til en hjelpesløs trener. Hadde det vært kvalitet hos disse både mentalt og ferdighetsmessig hadde vi klart oss fint. Vi er vel på øvre halvdel i gjennomsnittsalder og nedre halvdel i bruk av unge spillere fortsatt.

Corran

At Brann skulle ha bedre av å rykke ned enn å holde seg er bare dumt.
Det finnes ingen ting som tilsier at Brann har lært av tidligere feil, og begynner de med det neste sesong kan de likså godt begynne med det i ES som i Obos.

Et nedrykk svekker merkevaren og har en for stor økonomisk bakside. Å holde seg kan føre til optimisme da siste inntrykket er ekstasen over å vunnet en kvalikk.

Det blir ikke brukt mindre eller flere ungdommer ved et nedrykk enn om de holder seg i ES.
Det er vel større fare for kjedelige og trauste signeringer i Obos enn i ES


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: krakra on October 25, 2021, 20:01:08 PMUtgangspunktet mitt er at Brann har hatt to sesonger med betydelig motgang

Ja, men mange av spillerne har ikke vært med på dette. "Halve" laget har kommet inn i år og gjort en forskjell til det bedre.

Dersom et premiss er at spillerne er så rævkjørt psykisk at de må restartes i OBOS, så kan man lett legge inn et premiss at ved å holde plassen vil svært mange av spillerne ha en følelse av at dette var de med på med avgjørende bidrag, slik at det blir en boost inn mot neste sesong. Dette er en like god teori som det motsatte.

Jeg tror ikke at det er veldig mye som skal til før dette laget kan hevde seg bra og få en god utvikling i øverste divisjon de neste par årene uten en tur ned.

Men en annen ting. Jeg tror at sjansen er større for at Horneland er trener neste år ved nedrykk enn ved at vi beholder plassen. Han vil bli ønsket videre med begrunnelse i tross alt positive tendenser, en spillergruppe som vil ha ham med videre og av økonomiske hensyn. Horneland har noe ugjort, føler ikke at han er i mål, og takker ja. Ved å beholde plassen kan han gi seg "på topp".
Rød makt på Hansa

Lasaron

I optimismens og historiens navn, vil jeg minne oss på at kampprogram vanligvis ikke har så mye å si for oss. Vi er jo "de hjelpeløses hjelper" som gjerne finner på å slå storlag.
Tren på langskudd

Nixon

Et problem i så måte er at alle storlagene har ekstremt mye å spille for. Og det begynner allerede nå på torsdag med Viking som er på sporet av en veldig etterlengtet medalje.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Typisk kamp at vi vinner.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on October 26, 2021, 07:22:46 AMTypisk kamp at vi vinner.

Som gir oss nye falske forhåpninger.
Gå av.

Pete05

Quote from: krakra on October 25, 2021, 22:50:19 PMÅ tilskrive Glimts suksess at de er så gode til å hente store talenter blir ganske upresist. De har først og fremst vært ekstremt dyktige til å utvikle de unge spillerne de har. I fjor hadde de Berg, Bjørkan og  Hauge og året før Evjen. Alle egenproduserte. Den suksessen gjorde dem naturligvis mer attraktive for talenter fra andre klubber, men både Botheim og Vetlesen hadde stagnert en god del før de dro til Glimt. Svensken i Eurosport kritiserte Vetlesen-signeringen fordi han ikke passet inn.

Glimts suksess ligger ikke i spillerne de henter, men hvordan de utvikler og bruker spillerne de har.

I fjor tok vel VIF bronse med sju spillere som var 22 år eller yngre som spilte regelmessig. Deres problem har alltid vært at de bygger suksessen på enkelte nøkkelspillere og ikke kollektivet. Disse nøkkelspillerne er gjerne unge og attraktive og når de forsvinner kollapser VIF.

Brann har heller ikke for mange unge spillere, men for dårlige etablerte. Man har hatt en av Eliteseriens svakeste kapteiner, to ukulturbærere på stopperplass, en nervebunt av en visekaptein og noen egoister i øverste ledd. I tillegg til en hjelpesløs trener. Hadde det vært kvalitet hos disse både mentalt og ferdighetsmessig hadde vi klart oss fint. Vi er vel på øvre halvdel i gjennomsnittsalder og nedre halvdel i bruk av unge spillere fortsatt.

Det er noen justeringer som må til i dette. Glimt er ekstremt gode til å finne spillere som passer i sitt system. Berg og Bjørkan er de to eneste som ikke har vært på lån til andre klubber. Hauge var utlånt og funka ikke men kom tilbake året etter og gjorde det bra. Evjen er også en meget god spiller men ikke lykkes på samme måte når han forlot B/G systemet. Så kan man spørre seg om deres system gjør spillere litt bedre enn de faktisk er siden de ikke er i nærheten av å lykkes på samme måte andre steder. Det er også en god del spillere som faktisk har forlatt Glimt (som endel av stallen/laget) og knapt vist noe (Herrem mflere). Men Glimt skal ha det at de er gode til finne spillere som passer i sitt system og at systemet tydeligvis fungerer meget bra. Botheim er vel bokstavelig talt stjerneeksemplet som var god som ung men som slet i 3-4 klubber før han fikk tillit og kamptrening hos Glimt. Men når resten av maskineriet fungerer så er det merkelig hvor "gode" enkelte spillere blir. Jeg vil gjerne se flere av Glimt spillerne lykkes andre steder før jeg endelig bestemmer meg om det er systemet eller spillerne. Gode spillere, absolutt, men spørsmålet er hvor mye systemet hjelper dem.

Når det gjelder VIF så brukte de kun 5 stk under 22 i året de ble nr 3. Dette var spillere som var etablert året før utenom Klaesson. I tillegg var det noen få som fikk korte innhopp.

Jeg tror også at vårt problem er at vi mangler en stamme av etablerte gode ES spillere som kan være grunnlaget i stallen med påfyll av yngre. Vi har selvfølgelig ikke for mange unge (dårlig formulert av meg) men vi har for mange unge som vi var avhengig av skulle levere fra dag 1. Unge bør fases inn en etter en, ikke for mange av gangen. Tror det er liten tvil om at vi har noe på gang men det enda opp ett par hakk. Dagens tropp er god for midt på treet i ES, det er jeg ganske sikker på. Nå trenger vi påfyll av noen etablerte som er gode nok for ES men ikke skal ut ved første anledning. Den stammen kan vi bygge et solid ES lag på - med riktig påfyll av yngre krefter.

krakra

October 26, 2021, 10:31:08 AM #2209 Last Edit: October 26, 2021, 10:37:51 AM by krakra
Jeg vil heller si at det er flinke til å tilpasse og utvikle spillere i sitt system. Botheim og Vetlesen er i dag helt andre spillertyper enn de var før de gikk til Glimt, og de var og er også ganske forskjellige spillertyper fra spillerne de erstattet. De utvikler også ledere, mens Brann prøver å hente dem.

Det Brann mangler er først og fremst evnen til å utvikle spillere og en spillestil. Vi har nok etablerte spillere, men de er ikke gode nok. Dette henger jo sammen med at spillere ikke utvikler seg når de kommer til Brann. Enten de er gamle eller unge. Det er unntaksvis at spillere som kommer til Brann tar nevneverdige steg. Stort sett er de bes t i starten av sine Brannkarrierer.

For å si det veldig forenklet så er Glimt lett å spille for, og vanskelig å spille i mot. Mens Brann er lett å spille mot, men vanskelig å spille for.

Dette løses ikke ved å stadig hente nye "frelsere".

Nixon

Apropos fare for nedrykk som ble diskutert her forleden. De som savner Krøvels dommedagsprofetier kan få en her fra i går:

Ser at Stabæk i grunn har et vesentlig enklere gjenstående program enn Brann. Magefølelsen endret seg dermed til 55-40-5 for hhv direkte ned, kvalik og over kvalik. Og 80-20 for nedrykk i en eventuell kvalik. Så da blir det 91% sjanse for nedrykk etter min magefølelse.
Rød makt på Hansa


Lasaron

Typisk. Han sklir vel inn seiersmålet på overtid, og slår opp strekken i samme bevegelse. Ofrer seg. Blir helt.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Nixon on October 26, 2021, 12:03:47 PMApropos fare for nedrykk som ble diskutert her forleden. De som savner Krøvels dommedagsprofetier kan få en her fra i går:

Ser at Stabæk i grunn har et vesentlig enklere gjenstående program enn Brann. Magefølelsen endret seg dermed til 55-40-5 for hhv direkte ned, kvalik og over kvalik. Og 80-20 for nedrykk i en eventuell kvalik. Så da blir det 91% sjanse for nedrykk etter min magefølelse.

Jeg synes legenden fra Joker nord er i overkant negativ til Branns sjanser i en eventuell kvalik. Jeg er ikke enormt optimistisk selv, men 80-20 i favør Obos-laget er kanskje litt voldsomt. Når det gjelder faren for direkte nedrykk frykter jeg han kanskje er optimistisk.

Stabæk skal vel møte fire lag som ikke har noe å spille for i de siste kampene. Det spørs hvor mye disse gidder å mobilisere.  Jeg frykter at Stabæk kan få noen lette seire av dette, spesielt på Nadderud, der de møter FKH og KBK (sistnevntes form tilsier at de neppe er i medaljekampen om fire runder). I vårt tilfelle er det nærmest en ulempe å møte et lag som ikke er i desperat poengjakt. I så fall blir dette laget Sarpsborg, og for vår del er det jo en fordel hvis vi kan passere dem med seier i siste serierunde.


Kagain

Quote from: Lasaron on October 27, 2021, 08:27:12 AMTypisk. Han sklir vel inn seiersmålet på overtid, og slår opp strekken i samme bevegelse. Ofrer seg. Blir helt.

...og blir kanskje kjøpt tilbake til Brann pga. av at han som den helten han var både scoret og ofret seg. Slike folk trenger Brann i OBOS. Når styret så blir konfrontert med at de gav han sparken for få måneder siden kan de si "Vel, han har lært sin lekse nå. Og er tross alt en vaskeekte bergensgutt. Vi trenger jo stoppere."

Corran

Quote from: Huff on October 27, 2021, 08:33:16 AM
Quote from: Nixon on October 26, 2021, 12:03:47 PMApropos fare for nedrykk som ble diskutert her forleden. De som savner Krøvels dommedagsprofetier kan få en her fra i går:

Ser at Stabæk i grunn har et vesentlig enklere gjenstående program enn Brann. Magefølelsen endret seg dermed til 55-40-5 for hhv direkte ned, kvalik og over kvalik. Og 80-20 for nedrykk i en eventuell kvalik. Så da blir det 91% sjanse for nedrykk etter min magefølelse.

Jeg synes legenden fra Joker nord er i overkant negativ til Branns sjanser i en eventuell kvalik. Jeg er ikke enormt optimistisk selv, men 80-20 i favør Obos-laget er kanskje litt voldsomt. Når det gjelder faren for direkte nedrykk frykter jeg han kanskje er optimistisk.

Stabæk skal vel møte fire lag som ikke har noe å spille for i de siste kampene. Det spørs hvor mye disse gidder å mobilisere.  Jeg frykter at Stabæk kan få noen lette seire av dette, spesielt på Nadderud, der de møter FKH og KBK (sistnevntes form tilsier at de neppe er i medaljekampen om fire runder). I vårt tilfelle er det nærmest en ulempe å møte et lag som ikke er i desperat poengjakt. I så fall blir dette laget Sarpsborg, og for vår del er det jo en fordel hvis vi kan passere dem med seier i siste serierunde.


Finnes det noe statistikk på dette med lag som ikke har noe å spille for?
Min magefølelse (altså ikke basert på noen form for statistikk) er at lag som ikke lengre har noe å spille for gjerne slipper seg løs og spiller med lavere skuldre

Edit: Mener ikke 100% men vel så ofte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Mjøndalen tar ledelsen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: Billy Elliott on October 27, 2021, 17:39:45 PMMjøndalen tar ledelsen.

Og så øker de til 2-0 rett etter de burde hatt rødt kort. Det er bare å begynne å se seg nedover på tabellen. Mjøndalens høstspurt er i gang.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Tromsø tar ledelsen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Sandefjord tar ledelsen. Dette begynner å ligne et mareritt!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: Billy Elliott on October 27, 2021, 18:11:06 PMSandefjord tar ledelsen. Dette begynner å ligne et mareritt!

Og så 2-0 rett etterpå! Nei, nei, nei...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

1908

Om Brann spillere blir stresset av 12.000 på tribunen, så tror jeg ikke dette er noe bedre.. Dette går sakte men sikkert til H........

Gulløl

October 27, 2021, 18:21:25 PM #2222 Last Edit: October 27, 2021, 18:23:52 PM by Gulløl
Syes det nå går fort til he.......
Sandefjord og TIL var håpet, og Mjøndalen var jo ferdig.
Sitter det en same og stikker nåler i en dukke en plass i kveld ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

3-0 til Mjøndalen! Nå redder de målforskjellen også.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Heldigvis gjør LSK jobben mot Stabæk. Dessverre er det to lag som rykker direkte ned.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: Billy Elliott on October 27, 2021, 18:22:18 PM3-0 til Mjøndalen! Nå redder de målforskjellen også.

4-0...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

1908

Mjøndalen har no bedre målforskjell enn Brann...

Gulløl

Ren sabotasje og ondskap fra Kristiansund dette. Så dårlig er ikke dette laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Slik tabellen ser ut nå så er jo kvallik drømmen...

Brannsupporter.

krakra

Plutselig er jo Odd på skuddhold. Synd forsvaret ikke gjorde jobben sin i helga.

Billy Elliott

SLUTT

På alle mulige måter. Marerittet er blitt virkelighet.

Både Sandefjord og Tromsø vinner og vinker dermed et endelig farvel til nedrykksstriden. Ikke en snøballs sjans i helvete at vi tar igjen noen av dem nå.

Men det soleklart verste er at Mjøndalen plutselig melder seg på igjen, og med sin 5-0-seier (!!!) har bedre målforskjell enn oss. Allerede på søndag kan laget som egentlig var ferdig være forbi Brann.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: krakra on October 27, 2021, 18:52:51 PMPlutselig er jo Odd på skuddhold. Synd forsvaret ikke gjorde jobben sin i helga.

Hadde vi vunnet på søndag, så kanskje, men med det kampprogrammet Odd har igjen er det utenkelig at de ikke klarer å karre seg til minst 30p. Da vil de etter alle solemerker være utenfor vår rekkevidde.

Det eneste pittelille håpet vårt nå er Sarpsborg - som vi har i internkamp, men de har jo plutselig funnet form i det siste og har også mye enklere program enn oss.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette blir et rotterace både mot Stabæk og Mjøndalen om kvalikplassen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

MPS

Quote from: Billy Elliott on October 27, 2021, 19:05:50 PM
Quote from: krakra on October 27, 2021, 18:52:51 PMPlutselig er jo Odd på skuddhold. Synd forsvaret ikke gjorde jobben sin i helga.

Hadde vi vunnet på søndag, så kanskje, men med det kampprogrammet Odd har igjen er det utenkelig at de ikke klarer å karre seg til minst 30p. Da vil de etter alle solemerker være utenfor vår rekkevidde.

Det eneste pittelille håpet vårt nå er Sarpsborg - som vi har i internkamp, men de har jo plutselig funnet form i det siste og har også mye enklere program enn oss.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette blir et rotterace både mot Stabæk og Mjøndalen om kvalikplassen.


Forventer at vi tar Sarpsborg i morgen, noe som (kanskje) hjelper dere. Problemet er Sahraoui, som har slitt med sykdom. Ekstremt viktig offensivt. Vi får håpe han starter.

Etter det, er det bare å ønske velkommen til Oslo.

Gulløl

Quote from: MPS on October 27, 2021, 19:37:53 PMForventer at vi tar Sarpsborg i morgen, noe som (kanskje) hjelper dere.
Dere har seks kamper på rad borte uten å vinne. Skal det plutselig skje i morgen ?
Sarpsborg har bare tapt en av de syv siste hjemmekampene.
Tipper HU. Men håper du får rett.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Det som er påfallende med Brann er jo at hele klubben, fra styret, via daglig leder, trenere og spillere gjennom hele sesongen har virket ganske fornøyd med jobben de gjør. Ja, de erkjenner at ting ikke har vært bra nok som en helhet, men det har vært en gjennomgang at de mener de gjør gode prestasjoner og bare mangler det siste lille. De mente de i starten av sesongen også.

Det er fint med selvtillit og at de ikke mister troen og alt det der, men jeg skulle gjerne sett at man kjente litt mer på frustrasjonen over å ikke levere.

Samtidig får jo nesten alle i Brann skryt for hvor flinke de er. Utenom Vibeke Johannessen da, som tydeligvis er den viktigste årsaken til at ting går ræva. Kåre fikk skryt, Horneland får skryt, Soltvedt fikk skryt (og det var rart at han fikk sparken når han "endelig hadde gjort de rette grepene), Jacobsen får skryt og en drøss av spillere får skryt. Denne hyllesten av Kristiansen vi ser for eksempel? Helt ordinær venstreback jo.

Er det dette som er Brannkulturen? At vi er supertilfreds med middelmådige/svake prestasjoner? Arven etter Kåre?

MPS

Quote from: Gulløl on October 27, 2021, 20:03:31 PM
Quote from: MPS on October 27, 2021, 19:37:53 PMForventer at vi tar Sarpsborg i morgen, noe som (kanskje) hjelper dere.
Dere har seks kamper på rad borte uten å vinne. Skal det plutselig skje i morgen ?
Sarpsborg har bare tapt en av de syv siste hjemmekampene.
Tipper HU. Men håper du får rett.


Her er det virkelig ingen garantier. Enga kan slå Molde borte 3-2, men også drite seg totalt ut. Det er hjemme, vi nå endelig har funnet en liten form.

Lasaron

Jeg er inne i en fase. Jeg ønsker at det fortsatt skal være gøy for meg å heie på Brann. Og så har jeg tenkt på hvordan supporterne til lag som Sandefjord, Haugesund, Odd etc. har det. Lag som ofte kommer på nedre halvdel. Som taper oftere enn de vinner, sesong etter sesong. De har det vel gøy, de og?

Jeg er lei av å være lei og misfornøyd. Jeg er lei av å være lei for at vi ikke er best. Jeg merker det ofte går ut over gleden min når vi scorer, at totalsituasjonen er så miserabel.

Jeg har fått oppleve seriegull, cupgull, og relativ suksess i Europa. Brann må ikke bli best igjen, for at jeg skal kose meg. Fra nå av skal jeg prøve å være fornøyd med litt seier og uavgjort her og der, og at vi på nytt og på nytt får spille i eliteserien. Et nedrykk innimellom hører nok med. Ender vi over midten av og til, skal det være kjempegøy.


Skal jeg gå inn for dette, og samtidig realitetsorientere meg, så skal jeg bli fornøyd med kvalik. Da møter vi et presumptivt dårligere lag, på nøytral bane. En slik kamp er sannsynlig å vinne. Og beholder vi plassen i år? Da blir det feirings!!
Tren på langskudd

Nixon

Herregud for noen resultater det var i kveld. Har ikke fulgt med, så dette var skuff! Husker dere da vi hadde spilt mange flere kamper enn de andre og bare ventet på at de andre lagene skulle utligne? Like ille er det å ha en kamp mindre spilt og at runden gikk slik den gikk. Blir ganske mye press på laget i morgen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Hvis målet er kvalik, så gikk den viktigste kampen i vår favør. Da tåler vi tap i morgen.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Corran on October 27, 2021, 17:33:27 PMFinnes det noe statistikk på dette med lag som ikke har noe å spille for?
Min magefølelse (altså ikke basert på noen form for statistikk) er at lag som ikke lengre har noe å spille for gjerne slipper seg løs og spiller med lavere skuldre

Vet ikke om noe statistikk, men det er en myte at det er slik i alle fall. Det kommer vel litt an på når man ikke har noe å spille for. Dersom hele høsten er i kjedelig ingenmannsland, tror jeg neppe at det gir særlig positivt utslag. Men et lag som har kjempet med ryggen mot veggen hele sesongen og sikrer plassen to-tre runder før slutt, kan sikkert oppleve litt eufori på banen.

Men det som også kan bli interessant for oss er om Glimt vinner serien før vi skal opp der i nest siste runde. Hva skjer da med psyken? Vil de få en 2007-Vikingkamp eller en 2007-Tromsøkamp etter at seriegullet er sikret?
Rød makt på Hansa

krakra

"Ikke noe å spille for" betyr jo gjerne lavere skuldre og lite nerver. Så det er ikke gitt at det slår negativt ut nei.

esp123

Når Glimt skal feire seriegull hjemme i Bodø i siste hjemmekamp, med flere spillere som kanskje spiller sin siste hjemmekamp for klubben. Er rimelig sikker på at de kommer til å spille på tilnærmet 100%.

1908

Jeg tror nok Glimt vil avslutte med stil hjemme i siste kamp...

Gulløl

Quote from: 1908 on October 27, 2021, 22:24:14 PMJeg tror nok Glimt vil avslutte med stil hjemme i siste kamp...
Jepp. Slik Brann også gjorde i 2007 mot Viking.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Vi har fortsatt store muligheter til å klare kvalik. I så fall vil vi møte et presumptivt dårligere lag, på nøytral bane. Dette kan utmerket godt gå bra.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on October 28, 2021, 20:04:18 PMVi har fortsatt store muligheter til å klare kvalik.

Har vi egentlig det? 4 av de siste 6 seks kampene våre er garanterte tap. Jeg ser det som minst like sannsynlig at Mjøndalen klarer kvalik som at vi gjør det.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Der rykket Sarpsborg fra med tre poeng.
Herlig runde!
Rød makt på Hansa

Larsendos

Sykt at VIF taper den etter at de tok ledelsen. Sarpsborg har uansett et altfor enkelt program igjen. Tipper vi tar 1-4p eller 13-15p i de siste kampene.

MPS

Quote from: Nixon on October 28, 2021, 20:54:18 PMDer rykket Sarpsborg fra med tre poeng.
Herlig runde!


Som vanlig, dreit vi oss ut på bortebane (utenom på Brann Stadion). Det eneste som gjelder nå, er å prestere hjemme :o

Go Up