• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2021

Started by Nixon, December 09, 2020, 22:22:32 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

Quote from: krakra on August 22, 2021, 16:11:21 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 22, 2021, 15:45:21 PM
Quote from: krakra on August 22, 2021, 14:00:27 PMRasmussen mente jo at han ikke hadde gjort noe galt. Nå var alle med på det?

Prøver å beskytte en venn, slik jeg ser det.
Ja, sikkert greit det. Han har i alle fall erkjent at han var der. Litt mer tomt når folk som ikke engang hadde ryggrad til å innrømme at de var der skal ut å være så lei seg.

Alle 12 var med på at jentene skulle være med , sier Rasmussen.
Er det kritikk av narrativet om Barmen som initiativtaker?

Veldig fair intervju i alle fall.
Kanskje.

krakra

Quote from: SK on August 22, 2021, 16:20:03 PMJa. Viser det seg at Pedersen var  til stede er det jo en skandale. Da har han ikke bare vært med og ikke gjort en innsats for å stoppe det. Han har også tatt null ansvar i ettertid og nektet å svare om det i motsetning til andre som Rasmussen. Nå vet vi jo ikke dette enda så vi får se.

Ellers, Dagbladet er en avis jeg aldri frekventerer men er litt overrasket over å se at den godeste Sæther fortsatt holder stand, den totale udugeligheten hans tatt i betraktning.
Det som imidlertid er mer overraskende er at det er folk som faktisk leser det han skriver. Dette vet man at er bortkastet tid.

Det er i alle fall påfallende hvor mange ganger han og Sivert har blitt spurt om de var der, av journalister som nok vet veldig godt hvem som var der.

krakra

Quote from: Finfin respons on August 22, 2021, 16:22:23 PM
Quote from: krakra on August 22, 2021, 16:11:21 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 22, 2021, 15:45:21 PM
Quote from: krakra on August 22, 2021, 14:00:27 PMRasmussen mente jo at han ikke hadde gjort noe galt. Nå var alle med på det?

Prøver å beskytte en venn, slik jeg ser det.
Ja, sikkert greit det. Han har i alle fall erkjent at han var der. Litt mer tomt når folk som ikke engang hadde ryggrad til å innrømme at de var der skal ut å være så lei seg.

Alle 12 var med på at jentene skulle være med , sier Rasmussen.
Er det kritikk av narrativet om Barmen som initiativtaker?

Veldig fair intervju i alle fall.
Jeg kan nok begrense min begeistring for spillere som står fram med "vi var alle med på det" etter at brikken har falt og straffen er delt ut. Det har vært tydelig lenge at Andersen og Barmen var pekt ut som "verstingene" både av Brann og av omgivelsene. De andre deltakerne har hatt nok av muligheter til å stå fram og si at det ikke var noen pådriver. At alle tolv var like ille, og har det samme ansvaret. Det gjorde de ikke. Det betyr enten at de var for feige, eller at de ikke har skjønt alvoret og trodde at dette bare ville blåse over. Selv om Rasmussen erkjente at han var der, så har han ikke sagt noe annet enn at han ikke mente at han selv gjorde noe galt fordi han gikk så tidlig.

Man må nok legge dette bak seg etter hvert, men Horneland og co har tydeligvis en stor jobb med å bygge karakter i denne gruppa. Det hjelper ikke akkurat at daglig leder forsøkte å legge saken død, for så å nekte for at det var det hun gjorde og skyve skylden over på media. Ikke noe strålende eksempel til etterfølgelse der. Horneland er vel den eneste som kommer ut av denne saken med æren i behold, og det handler nesten mer om hvordan man har oppført seg i etterkant enn selve nachspielet. Pinlig og patetisk rett og slett.

Finfin respons

Quote from: Atlet Orvanger on August 22, 2021, 13:14:14 PM
Quote from: Finfin respons on August 22, 2021, 12:06:18 PMJeg tar sirkus tittel og fest med Miller og Kvisvik og Trude og Hermann Friele og personligheter hver dag over blodseriøs toppidrettskultur ala langrennsgutta.
Det ene er kjedelig, det andre er gøy.

Det er en åpenbar dikotomi.

Gi oss resultater og titler så klarer vi fint lage fest selv - helt uten Trude og Hermann.

Det tror jeg er umulig å unngå.
Kanskje.

Finfin respons

Quote from: krakra on August 22, 2021, 16:33:37 PM
Quote from: Finfin respons on August 22, 2021, 16:22:23 PM
Quote from: krakra on August 22, 2021, 16:11:21 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 22, 2021, 15:45:21 PM
Quote from: krakra on August 22, 2021, 14:00:27 PMRasmussen mente jo at han ikke hadde gjort noe galt. Nå var alle med på det?

Prøver å beskytte en venn, slik jeg ser det.
Ja, sikkert greit det. Han har i alle fall erkjent at han var der. Litt mer tomt når folk som ikke engang hadde ryggrad til å innrømme at de var der skal ut å være så lei seg.

Alle 12 var med på at jentene skulle være med , sier Rasmussen.
Er det kritikk av narrativet om Barmen som initiativtaker?

Veldig fair intervju i alle fall.
Jeg kan nok begrense min begeistring for spillere som står fram med "vi var alle med på det" etter at brikken har falt og straffen er delt ut. Det har vært tydelig lenge at Andersen og Barmen var pekt ut som "verstingene" både av Brann og av omgivelsene. De andre deltakerne har hatt nok av muligheter til å stå fram og si at det ikke var noen pådriver. At alle tolv var like ille, og har det samme ansvaret. Det gjorde de ikke. Det betyr enten at de var for feige, eller at de ikke har skjønt alvoret og trodde at dette bare ville blåse over. Selv om Rasmussen erkjente at han var der, så har han ikke sagt noe annet enn at han ikke mente at han selv gjorde noe galt fordi han gikk så tidlig.

Man må nok legge dette bak seg etter hvert, men Horneland og co har tydeligvis en stor jobb med å bygge karakter i denne gruppa. Det hjelper ikke akkurat at daglig leder forsøkte å legge saken død, for så å nekte for at det var det hun gjorde og skyve skylden over på media. Ikke noe strålende eksempel til etterfølgelse der. Horneland er vel den eneste som kommer ut av denne saken med æren i behold, og det handler nesten mer om hvordan man har oppført seg i etterkant enn selve nachspielet. Pinlig og patetisk rett og slett.

Jeg vil bare presisere at jeg er veldig spesifikk med hvordan jeg ordlegger meg. Sitatet fra Rasmussen er ikke som overskriften i BA eller innlegget til Krakra. "det", som kan bety alt.

 Jeg forstod intervjuet presiserende, slik at alle var med på at jentene kunne bli med opp på stadion, og at akkurat det var alle 12 sitt ansvar. Der stopper Rasmussen.


Dvs. Det ble lagt til: Det var noe med at jentene lot seg friste av å få bli med opp på selveste "stadion"? Spørs om det er et sjekketriks som har blitt brukt før??
Kanskje.

haak

Vi må minimum vinne 6 kamper til, kanskje 7. Hjemmekampene mot Haugesund, Stabæk, Viking og Sarpsborg 08 + borte mot TIL og Mjøndalen og Sandefjord. Alfheim og Consto er ikke akkurat favoritt baner. Hjemme mot RBK, Molde og Glimt ren bonus om vi får poeng. Borte mot VIF sjanseløst. Det blir tøft å kare til oss nok poeng.

Spelaren

Ikkje leser eg dagbladet, og du må holde en pistol til hodet mitt for at eg skal lese hva Esten O måtte ha skriblet ned i dyp rus.
Gå av.

Corran

Som SK ble jeg svært overasket over å se at Esten O fremdeles får spalteplass.
Han er møkk dårlig journalist og skulle ikke fått en spalte mm i noe medie
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

For å leke litt djevelens advokat her. Det er alltid gøy. Jeg tenker på disse spillerne som tidlig stod frem sammenlignet med de som ikke har stått frem. Kan det være at man tillegger førstnevnte gruppe egenskaper de kanskje ikke har?

Kan det være at de mer avslørte seg enn at de stod frem som angrende syndere? At det handler mer om å bli overrumplet av pressen den første skandaledagen, enn at de skal være slike kjernekarer som hadde en klar tanke bak innrømmelsen. Outet ikke Rasmussen Kolskogen? Tyder kanskje på at det var lite gjennomtenkt, og at han ikke skjønte alvoret. Har de angret etterpå? Andre spillere fikk summet seg litt, og tok en annen avgjørelse som den første gruppen kanskje også ville tatt om de hadde fått tenkt seg litt om.

Jeg tenker at de to gruppene kanskje ikke er så veldig ulike. Kanskje det handler mer om hvem som traff på pressen først, hvem pressen ville snakke med først og hvem som klarte å ha flere tanker i hodet samtidig.

Mye kanskje her. Men helt utenkelig?
Rød makt på Hansa

Intel

Quote from: Nixon on August 23, 2021, 07:28:15 AMFor å leke litt djevelens advokat her. Det er alltid gøy. Jeg tenker på disse spillerne som tidlig stod frem sammenlignet med de som ikke har stått frem. Kan det være at man tillegger førstnevnte gruppe egenskaper de kanskje ikke har?

Kan det være at de mer avslørte seg enn at de stod frem som angrende syndere? At det handler mer om å bli overrumplet av pressen den første skandaledagen, enn at de skal være slike kjernekarer som hadde en klar tanke bak innrømmelsen. Outet ikke Rasmussen Kolskogen? Tyder kanskje på at det var lite gjennomtenkt, og at han ikke skjønte alvoret. Har de angret etterpå? Andre spillere fikk summet seg litt, og tok en annen avgjørelse som den første gruppen kanskje også ville tatt om de hadde fått tenkt seg litt om.

Jeg tenker at de to gruppene kanskje ikke er så veldig ulike. Kanskje det handler mer om hvem som traff på pressen først, hvem pressen ville snakke med først og hvem som klarte å ha flere tanker i hodet samtidig.

Mye kanskje her. Men helt utenkelig?

Enig. Hadde vært interresant hvordan det hadde utviklet seg om alle spillerne hadde sagt : Ingen kommentar og Vibeke hadde sagt: Dette er en intern personal sak vi holder det internt. Kommer med en redegjørelse innen x antall dager når vi har fått kontroll på situasjonen.

Hadde nok blitt like mye kok;-)

Nixon

BA på nettet nå der Opdal sier: "Vil ha innrømmelser på bordet: - Vi kan ikke ha det sånn."

Får ikke lest saken, men det er vel tydelig at det kanskje ikke blir ro i spillergruppen før alle navnene er kommet ut. Og som jeg har skrevet tidligere: Det er spillergruppens ve og vel som der det viktigste her. Det er deres behov som betyr noe, ikke hva andre andre ønsker av navn. Så nå håper jeg at dette ikke drar ut, men at spillerne snart kan bli enige om at navnene skal på bordet.
Rød makt på Hansa

krakra

Det verste som kan skje er jo at det drar så langt ut at mediene bestemmer seg for å publisere listen selv.

Lasaron

Det kan tenkes at noen av de som var på nachspielet, noen av de seks, tidlig var ute og løy til familie og venner om at de ikke var med, mens de fortsatt trodde det ville gå over relativt fort. Og at de dermed vil miste ansikt overfor familie og venner når listen publiseres.

Det er lett å sitte på utsiden og synse, men det at Opdal er ute nå og nærmest krever at det må skje, tyder på at det må skje. Jeg tipper mediene toppen venter ut dagen.
Tren på langskudd

krakra

August 23, 2021, 08:55:26 AM #1663 Last Edit: August 23, 2021, 09:00:17 AM by krakra
Quote from: Nixon on August 23, 2021, 07:58:38 AMBA på nettet nå der Opdal sier: "Vil ha innrømmelser på bordet: - Vi kan ikke ha det sånn."

Får ikke lest saken, men det er vel tydelig at det kanskje ikke blir ro i spillergruppen før alle navnene er kommet ut. Og som jeg har skrevet tidligere: Det er spillergruppens ve og vel som der det viktigste her. Det er deres behov som betyr noe, ikke hva andre andre ønsker av navn. Så nå håper jeg at dette ikke drar ut, men at spillerne snart kan bli enige om at navnene skal på bordet.
Jeg er ikke imponert over at de som har stått fram. Jeg mener det er en selvfølge. Det er underlig at man snakker om "ville rykter som ikke stemmer", men samtidig er det mange sentrale spillere som ikke tørr å stå fram. Det gir jo grunnlag for spekulasjon og mistenksomhet. Hvorfor er de så redde for å stå fram? Hva er det som er så farlig? Har de gjort ting de ikke kan stå inne for? Har de gjort ting som kan få konsekvenser for dem? Har de løyet for folk?

Trenger ikke 100 år i kommunikasjonsbransjen for å vite at hemmelighold ikke er nøkkelen til å drepe rykter i alle fall. Det gir jo grunn til å mistenke at sannheten er verre enn ryktene.


krakra

Quote from: Nixon on August 23, 2021, 07:58:38 AMBA på nettet nå der Opdal sier: "Vil ha innrømmelser på bordet: - Vi kan ikke ha det sånn."

Får ikke lest saken, men det er vel tydelig at det kanskje ikke blir ro i spillergruppen før alle navnene er kommet ut. Og som jeg har skrevet tidligere: Det er spillergruppens ve og vel som der det viktigste her. Det er deres behov som betyr noe, ikke hva andre andre ønsker av navn. Så nå håper jeg at dette ikke drar ut, men at spillerne snart kan bli enige om at navnene skal på bordet.
Han sier vel, kort oppsummert, at første steg mot å gjenreise tilliten og forholdet til de rundt Brann er å være åpne og komme med en uttalelse. Han påpeker samtidig at dette bare er første steg og at man ikke er ferdig med saken bare ved å uttale seg og si unnskyld.

Så påpekes det at han ikke var på festen selv.

Spelaren

Hemmelighold og nedyssing av saker fungerer bare dersom man har mediene og pressekorpset i lommen, noe som er så langt fra realitetene i Brann som det går an å komme. BT, BA og hele gjengen med akkreditering vet, det er null sjanse for at denne informasjonen ikkje har spredd seg til en rekke redaksjoner som sitter med fingeren over "publiser"-knappen. For meg personlig er det ikkje så viktig, men saken har så definitivt vakt nasjonal interesse at det ikkje kommer til å bli ro bare Brann sitter stille i båten. Skulle Brann-spillerne fortsatt tie, kan det jo være at det kommer flere historier man ikkje ønsker skal sjå dagens lys, men som mediene har snappet opp her og der.
Gå av.

SK

Opdal åpenbart irritert på de av gruppen som holder igjen slik at det enda ikke er kommet noen uttalelse. Respekt til denne mannen.

ZsoltKorcsmar

August 23, 2021, 10:33:54 AM #1667 Last Edit: August 23, 2021, 10:35:43 AM by ZsoltKorcsmar
Quote from: SK on August 23, 2021, 10:10:25 AMOpdal åpenbart irritert på de av gruppen som holder igjen slik at det enda ikke er kommet noen uttalelse. Respekt til denne mannen.

Ja, men samtidig er nok dette med å skape splid i gruppen. Er jo tydelig at det er enkelte som ikke har lett for å gå ut med informasjon her.

Tviler på at Opdal har en høy stjerne i deres bok når han til stadighet er ute og krever at kortene legges på bordet.

Trolig noen som bare var der 1-2 timer, tok det rolig og stakk hjem som ikke vil assosieres med/settes i bås med verstingene, da dette kan påvirke videre karriere. Kan føles urettferdig for enkelte. Dette løses jo som foreslått tidligere med en kunngjøring som sier noe om tidspunkter man deltok etc, og ikke bare 12 navn.

Alternativt er det kanskje noen flere som har noe å skjule. Kanskje er det løyet til partnere/familie etc og at det er grums der som enkelte ikke vil ha frem i dagens lys. Kanskje andre har gjort mye av det samme som Barmen og Andersen, men at de evnet å forlate scenen 1-2 tidligere enn de seneste?

Uansett må ikke dette drøye stort lengre. De får legge kortene på bordet, bli ferdig med saken og komme seg videre som en samlet gjeng.

SK

Opdal gjør det rette. Hvis dette skaper splid i gruppen er det fordi det er folk med feile holdninger der. Det er ikke Opdal sin skyld, som tydeligvis har et genuint ønske om å rydde opp i rotet mer enn visse andre.

krakra

Når man ser hvor mange "på tide å gå videre", "slutt å grav", "støtte laget 100% uansett"-kommentarer det er alt, så skjønner man hvorfor det har fått vokse fram en ukultur i Brann. Det er rett og slett for mange som er veldig ukomfortable med å ta et skikkelig oppgjør. Man vil bare at alt skal være kos og klem og griper enhver anledning til å tro at alt ordner seg av seg selv.

Både nachspielet og oppførselen fra Brann i etterkant viser at det er mye galt med den klubben. At spillerne skal stå fram handler ikke om at offentligheten har noe behov for å vite hvem som var der. Jeg syns ikke BT eller BA trenger å skrive det. Det handler om at de skal få stå for det de har gjort. Som man forventer at voksne folk gjør. I tillegg handler det om å ta hensyn for uskyldige lagkamerater.

Hvis det blir ubehagelig for dem å stå fram så er det en direkte konsekvens av egne handlinger. Det er greit å lære når man nærmer seg 30 år. Handlinger har konsekvenser.

Pete05

Det er klart dette må på bordet - og helst i går. Kommer ikke til å bli ro i troppen før alle navn er ute. Det er tydelig at både Opdal og Kristiansen tok sterk avstand og var tydelig på at de ikke vil bli assosiert med gjengen på nachspiel. Dette tyder på splittelse i troppen og da sliter vi big time med det sportslige også.

Det beste er at alle står frem så kjapt som overhodet mulig, uten at de trenger å forklare alle detaljer fra festen. Da vil nok pressen, fans og sponsorer kunne starte prosessen med å legge saken bak seg. Men så gjenstår selvfølgelig de med mer familiære utfordringer i dette.

Lurer litt på om klubben også er tøff nok til å stå i dette fremover. Kan vi ha en spiller med lederrolle som har vært med på noe sånt?

Lasaron

Quote from: krakra on August 23, 2021, 10:59:37 AMHvis det blir ubehagelig for dem å stå fram så er det en direkte konsekvens av egne handlinger. Det er greit å lære når man nærmer seg 30 år. Handlinger har konsekvenser.

Klar tale!

De styggeste ryktene er knyttet til enkeltpersoner som ikke er i klubben lenger. Hvis eksempelvis Blomberg og Skaanes var med på nachspielet, og vi får vite det, så kommer ikke de til å få pes for ting som de klubbløse fikk. Garantert! Hvis for eksempel Sønnen og Pedersen var med, så kommer de til å høste kritikk fordi de skal være ledertyper, men heller ikke de vil bli satt i bås med verstingene. Jeg mener det ikke er grunn til å tro at folk skal sette noen av de gjenværende i bås med verstingene.
Tren på langskudd

Hera

Nå kan jeg ikke fatte at noen i det hele tatt kunne tro at Kristiansen var med på dette. Jeg mistenker at Nettavisen har lest en spøk, og gått fem på.

Uansett er det klart at de må stå frem! Jeg har ingen respekt for de som gjemmer seg bak uskyldige lagkompiser. Det er flaut! Om de var der i en halvtime eller hele natten, spiller egentlig ingen rolle. Det er elendig lagånd!
Og om det viser seg at noen av de "dette tar vi som et lag"-folkene var med, mener jeg at det bør få konsekvenser!

Heia Opdal!

Nixon

Quote from: Lasaron on August 23, 2021, 11:45:02 AMHvis for eksempel Sønnen og Pedersen var med, så kommer de til å høste kritikk fordi de skal være ledertyper, men heller ikke de vil bli satt i bås med verstingene.

De kan neppe heller risikere å miste kapteinsbindet og visekapteinsbindet (som Sønnen ser ut til å ha overtatt fra Barmen) resten av denne sesongen. Det har ikke blitt noe endring på den statusen i de to kampene etter skandalen selv om klubben har full oversikt. Horneland kan ikke be de om å stå frem, og så straffe de for det dersom de følger oppfordringen.
Rød makt på Hansa

krakra

Vel, hvis det ikke kommer noe snart så har enten minst en av dem satt seg i mot at spillerne skal stå fram, eller så er ikke de to i stand til å få resten med seg. På samme måte som de enten ikke klarte, eller ikke ønsket, å stoppe nachspielet. Det ser jo ikke så bra ut.

Hera

Quote from: Nixon on August 23, 2021, 13:25:58 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2021, 11:45:02 AMHvis for eksempel Sønnen og Pedersen var med, så kommer de til å høste kritikk fordi de skal være ledertyper, men heller ikke de vil bli satt i bås med verstingene.

De kan neppe heller risikere å miste kapteinsbindet og visekapteinsbindet (som Sønnen ser ut til å ha overtatt fra Barmen) resten av denne sesongen. Det har ikke blitt noe endring på den statusen i de to kampene etter skandalen selv om klubben har full oversikt. Horneland kan ikke be de om å stå frem, og så straffe de for det dersom de følger oppfordringen.

På den annen side.. Dersom Pedersen var tilstede er det umulig å ta kapteinsbindet FØR han eventuelt står frem. Hadde han mistet det i de to kampene som har vært, hadde jo Horneland kastet ham under bussen.
Derfor mener jeg at det er en straff som kan innføres om det viser seg at han var der!

Nixon

Quote from: Hera on August 23, 2021, 13:33:13 PM
Quote from: Nixon on August 23, 2021, 13:25:58 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2021, 11:45:02 AMHvis for eksempel Sønnen og Pedersen var med, så kommer de til å høste kritikk fordi de skal være ledertyper, men heller ikke de vil bli satt i bås med verstingene.

De kan neppe heller risikere å miste kapteinsbindet og visekapteinsbindet (som Sønnen ser ut til å ha overtatt fra Barmen) resten av denne sesongen. Det har ikke blitt noe endring på den statusen i de to kampene etter skandalen selv om klubben har full oversikt. Horneland kan ikke be de om å stå frem, og så straffe de for det dersom de følger oppfordringen.

På den annen side.. Dersom Pedersen var tilstede er det umulig å ta kapteinsbindet FØR han eventuelt står frem. Hadde han mistet det i de to kampene som har vært, hadde jo Horneland kastet ham under bussen.
Derfor mener jeg at det er en straff som kan innføres om det viser seg at han var der!


Nå er utgangspunktet mitt at både Pedersen og Sønnen er med. Og innvendingen din er grei dersom bare Pedersen var involvert. Jeg tenkte på det selv. Men det er meningsløst å gi Sønnen bindet som blir ledig etter Barmen, for så å trekke det tilbake.
Rød makt på Hansa

Hera

Quote from: Nixon on August 23, 2021, 13:45:31 PM
Quote from: Hera on August 23, 2021, 13:33:13 PM
Quote from: Nixon on August 23, 2021, 13:25:58 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2021, 11:45:02 AMHvis for eksempel Sønnen og Pedersen var med, så kommer de til å høste kritikk fordi de skal være ledertyper, men heller ikke de vil bli satt i bås med verstingene.

De kan neppe heller risikere å miste kapteinsbindet og visekapteinsbindet (som Sønnen ser ut til å ha overtatt fra Barmen) resten av denne sesongen. Det har ikke blitt noe endring på den statusen i de to kampene etter skandalen selv om klubben har full oversikt. Horneland kan ikke be de om å stå frem, og så straffe de for det dersom de følger oppfordringen.

På den annen side.. Dersom Pedersen var tilstede er det umulig å ta kapteinsbindet FØR han eventuelt står frem. Hadde han mistet det i de to kampene som har vært, hadde jo Horneland kastet ham under bussen.
Derfor mener jeg at det er en straff som kan innføres om det viser seg at han var der!


Nå er utgangspunktet mitt at både Pedersen og Sønnen er med. Og innvendingen din er grei dersom bare Pedersen var involvert. Jeg tenkte på det selv. Men det er meningsløst å gi Sønnen bindet som blir ledig etter Barmen, for så å trekke det tilbake.

Gi det til Opdal. Han fremstår jo som en tydelig leder. Og har båret det før.
Det er ikke ideelt med en keeper som kaptein, men det er bedre med en edruelig keeper enn spillere som så langt ikke viser ryggrad. Forutsatt at de var med, selvsagt.

krakra

Opdal. Tilsynelatende den eneste av disse såkalte lederne som ikke var på festen.

Pete05

Jeg tror mye veies opp mot den sportslige utfordringen som Brann har nå. Det jobbes med ryggen mot veggen for å berge plassen og det vil bli for «strengt» om SHN og Pedersen skulle få noen straff nå som går utover det sportslige. Sorry, jeg tror kynismen ligger i veggene fremdeles og noen opprydning og klare taler for lite praktiske konsekvenser uten den skriftlige advarselen som er sendt ut.

Men jeg er redd for dette internt i spillergruppa og hvordan status egentlig er der. Når Opdal går så sterkt ut som han gjør tyder det på at «noen» ikke lenger ønsker å være kategori mistenkt. Vil de respektere en spiller som da nekter å stå frem og renvaske dem? Om det skulle vise seg å være Pedersen og/eller SHN som har svart svært ullent på spørsmål om de har deltatt.

SK

Viser det seg at Pedersen var med kan jeg ikke skjønne at han kan beholde bindet. Andre har nevnt at denne unnlatelsen av å stå frem i ettertid nærmer seg verre enn deltakelse på selve nachspielet. Det er noe voldsomt ynkelig og feigt å ikke gå ut og ta ansvar nå. Og vitner om at enkelte ikke er klare for å ta de holdningsendringene som er helt nødvendige nå. Rasmussen skal ha kreds for at han ikke er redd for å uttale seg, men samtidig var det ikke mye selvkritikk å spore der.

Opdal som kaptein ut året!

Nixon

Jeg tror som sagt ikke at det skjer basert på det som har skjedd i de to siste kampene. Men etter sesongen kan det selvsagt bli annerledes.
Rød makt på Hansa

Nixon

Og da kan Pallesen lett bli kaptein. Etter å ha forlenget kontrakten.
Rød makt på Hansa

SK

August 23, 2021, 14:06:08 PM #1683 Last Edit: August 23, 2021, 14:08:58 PM by SK
Quote from: Nixon on August 23, 2021, 13:56:37 PMJeg tror som sagt ikke at det skjer basert på det som har skjedd i de to siste kampene. Men etter sesongen kan det selvsagt bli annerledes.

Nei det kan godt hende (selv om også jeg tenker her at det kunne være litt tidlig å gjøre noe med allerede for da er jo Pedersen outet av Horneland).

Men i så fall er jo det en sak i seg selv. Hypotetisk: Hvilken klubb med respekt for seg selv kan ha en kaptein som ikke bare har så dårlig dømmekraft at han deltar på et slikt arrangement, men som heller ikke har bidratt til å stoppe det, og som attpåtil ikke tar ansvar i ettertid heller? Legg til at en eventuelt annen lederskikkelse i stallen også muligens har deltatt og forholder seg taus.
Er i så fall dette en klubb man forbinder med å ta tak i ukultur og virkelig mene det når man snakker om holdningsendringer? Er jo en fallitterklæring hele opplegget.

Hera

Quote from: SK on August 23, 2021, 14:06:08 PM
Quote from: Nixon on August 23, 2021, 13:56:37 PMJeg tror som sagt ikke at det skjer basert på det som har skjedd i de to siste kampene. Men etter sesongen kan det selvsagt bli annerledes.

Nei det kan godt hende (selv om også jeg tenker her at det kunne være litt tidlig å gjøre noe med allerede for da er jo Pedersen outet av Horneland).

Men i så fall er jo det en sak i seg selv. Hypotetisk: Hvilken klubb med respekt for seg selv kan ha en kaptein som ikke bare har så dårlig dømmekraft at han deltar på et slikt arrangement, men som heller ikke har bidratt til å stoppe det, og som attpåtil ikke tar ansvar i ettertid heller? Legg til at en eventuelt annen lederskikkelse i stallen også muligens har deltatt og forholder seg taus.
Er i så fall dette en klubb man forbinder med å ta tak i ukultur og virkelig mene det når man snakker om holdningsendringer? Er jo en fallitterklæring hele opplegget.

For meg er det helt uforståelig!
En kaptein skal jo være et forbilde. Det er ingenting med uken som har gått som gjør at jeg ser på Pedersen eller Sønnen som forbilder.

Dersom de faktisk har latt blant annet Kristiansen bli utsatt for usanne rykter for å redde seg selv.. Da er de i mine øyne ikke forbilder. Eller lagkompiser.

Lar Brann det passere blir skuffelsen enda større enn den alt er

krakra

Pedersen bør være ferdig i Brann hvis han var på festen når han ikke har turt å stå fram i ettertid. Jeg mistet mye respekt for ham og de andre "lederne" i Brann etter VIF-kampen i fjor da alle sammen stakk av. Jeg vet at det var en forklaring der om at "ingen i media hadde bedt om intervju", men ekte ledere forstår at man ikke bare stikker av i en sånn situasjon, selv om ingen ber dem om å bli der. Det samme gjaldt Johannessen og Soltvedt. Det var et klart prov på at Brann mangler lede i alle ledd. Og dette har blitt bekrefter gang på gang siden, og virker blitt trykket i trynet vårt de siste ukene.

Heltne Nilsen er ei fin kjeftsmelle på banen, men hvordan er han utenfor? Virker jo egentlig som en ganske sky type. Er han i det hele tatt interessert i en kapteinsrolle, eller passer han best som en kjeftsmelle i kamp og trening, som slipper for mye "utenomsportslig" ansvar?

Knudsen slår meg faktisk som det største kapteinsemnet nå. Så lenge han forsvarer en plass på laget. En mentalitet som smitter over på lagkameratene, ledertype som bruker kjeften og god karisma og medietekke utenfor banen.

esp123

Er det noe som tilsier at Pedersen var på festen?

krakra

To ting:

1. På Ballspark-sendingen etter sparkingen(?) påpekte Pamer at det er sentrale, og erfarne spillere som var på nachspielet og som har fått flere anledninger til å stå fram uten at de har gjort det.

2. Hver gang Pedersen og Heltne Nilsen blir intervjuet om saken blir de spurt om de var der. Av folk som sannsynligvis vet hva svaret er.

esp123

Men samtidig er han en av de som ønskerå publisere listen? Hvorfor sier han det ikke bare nå da, hvis han var der?

SK

Han har fått gjentatte muligheter til å si at han var der selv, hvis han var det. Evt. avkrefte det.

Kommer det frem noe sted at Pedersen er for å publisere listen?


Brannfan23

Jeg synes de får heller avsløre seg selv etter sesongen, som vil ende opp med nedrykk. Da blir det kanske lettere å kvitte seg med de ukulturen. Jeg tipper mangen vil dra fra Brann når klubben ender opp i Obos-ligaen.

Brynjulf

De uansvarlige Brannspillerne, som uforståelig nok fremdeles er under kontrakt med SåpeKokeriet Brann, har sittet i møte i hele dag.



https://www.youtube.com/watch?v=hS_J6C6rZiQ



Lurer på om de blir enige til slutt!

fortune

Quote from: krakra on August 23, 2021, 14:48:32 PMTo ting:

1. På Ballspark-sendingen etter sparkingen(?) påpekte Pamer at det er sentrale, og erfarne spillere som var på nachspielet og som har fått flere anledninger til å stå fram uten at de har gjort det.

2. Hver gang Pedersen og Heltne Nilsen blir intervjuet om saken blir de spurt om de var der. Av folk som sannsynligvis vet hva svaret er.


I dagens Ballspark hinter Pamer igjen om at noen av lederne i klubben var på nachspielet og spør om det bør få konsekvenser for deres lederskap. Siden vi vet at Opdal ikke var der er det nok Pedersen han refererer til, hvordan skulle det ellers få konsekvens for spillerens lederskap.
First is first, second is nothing

Nixon

Svaret på Pamers spørsmål var for øvrig samstemt i gjengen at det ikke kom til å få flere konsekvenser for noen av spillerne. Eller at det burde få flere konsekvenser ut over den straffen som de allerede har fått.
Rød makt på Hansa

krakra

Det er forskjell på å ta fra noen kapteinsbindet som straff, og det å revurdere om de er skikket til å være kaptein. Jeg regner med at Horneland vil ha så lite styr og kaos som mulig, og derfor vil det neppe få konsekvenser på kort sikt, men når ny langsiktig kaptein skal velges etter sesongen tror jeg verken deltakelse på nachspielet, eller manglende vilje til å stå fram i etterkant, teller særlig positivt. Uansett trener.

SK

Quote from: Nixon on August 23, 2021, 20:11:34 PMSvaret på Pamers spørsmål var for øvrig samstemt i gjengen at det ikke kom til å få flere konsekvenser for noen av spillerne. Eller at det burde få flere konsekvenser ut over den straffen som de allerede har fått.

Straff? De har jo ikke fått noen straff.
Ingen ytterligere konsekvenser for lederskikkelser, og jeg sliter med å tro på om man egentlig har vilje til å ta tak i ukulturen og det amatørmessige på en ordentlig måte. Er vel ikke slik at absolutt alt har handlet om at Barmen og Forren var i klubben.

krakra

August 23, 2021, 20:28:05 PM #1697 Last Edit: August 23, 2021, 20:32:28 PM by krakra
Dette hadde jo vært interessant å sette opp en liste over hvem som var såkalte "ledere" i forkant av dette nachspielet, og sett på hvor mange av dem som var der. På min liste er det trolig snakk om fem av seks. Og da tenker jeg ikke på typer som Taylor og Strand som ledertyper, selv om KI testet det ut. Ikke Kristiansen heller, selv om han er gammel og har lite hår.

For det er jo tydeligvis ikke snakk om at man manglet ledere som stoppet det hele. Snarere tvert i mot. Det krydde tydeligvis av ledere på det nachet.

Dette omtales likevel som "dårlige valg". Det er ikke snakk om dårlige valg. Det er snakk om holdninger og verdier. For pokker, det spekuleres jo i at grunnen til at de siste seks ikke vil stå fram er at de har løyet til sine bedre halvdeler om egen deltakelse på nachet, nærmest med forståelse for at det er vanskelig. Men hvis det virkelig er tilfellet så snakker jo tvers i gjennom pill råtne folk. Slikt må lukes vekk.

Pete05

Da kom listen med de som deltok i egen pressemelding:
Daniel Pedersen, Sivert Heltne Nilsen, Markus Olsen Pettersen, Mathias Rasmussen, David Møller Wolfe, Ole Martin Kolskogen, Thomas Grøgaard, Eirik Holmen Johansen og Lars Krogh Gerson

https://www.brann.no/nyheter/uttalelse-fra-spillere-i-sportsklubben-brann

krakra

På tide!

Jeg skjønner egentlig ikke hva slags rykter de vil tilbakevise. Jeg har ikke hørt et eneste rykte om noen av disse spillerne. Alle spillerne jeg har hørt rykter om er ute av klubben og mitt inntrykk har hele tiden vært at de dro det lengre enn alle andre.

Go Up