• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2021

Started by Nixon, December 09, 2020, 22:22:32 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Styremøtet er ikke over, så kanskje ryker det flere.

Intel

Hvorfor idag?
Tror man kan se langt etter listen med navn og hva de har gjort de resterende som var med på nachspielet.


fortune

Der ryker neppe flere, Barmen var helt fra starten den som med størst sannsynlighet ville få fyken, siden Forren allerede var dratt. Andersen får nok fortsette fordi det var første overtredelse, mens det ikke finnes noen vei tilbake for festorganisatoren Barmen.

Det er i det minste ingen tvil om at avskjedigelse av Barmen er en forutsetning for å bygge toppidrettskultur på Kniksens Plass.
First is first, second is nothing

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/pressemelding-oppsigelse-og-skriftlige-advarsler-i-brann

Brann har i tillegg til sparkingen av Barmen og termineringen av kontrakten med Andersen (etter hans eget ønske skriver de), gitt de ti andre spillere en alvorlig skriftlig advarsel.
Rød makt på Hansa

krakra

De ti andre? Betyr det at Forren ikke var på nachet i det hele tatt?

krakra

Eller ser ut som Andersen fikk skriftlig advarsel før han «valgte» å si opp?

Nixon

Quote from: krakra on August 20, 2021, 16:28:19 PMDe ti andre? Betyr det at Forren ikke var på nachet i det hele tatt?

Nei, nederst i saken står det:

Sportsklubben Brann ble den 11. august enige med spiller Vegard Forren om å avslutte arbeidsforholdet. Forren var også til stede på det aktuelle nachspielet på Brann Stadion.

Lurte litt på det jeg også. Men kanskje han mottar etterlønn og er på en måte inne i systemet?

Edit. Eller at Andersen er blant de ti. Mer sannsynlig.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: krakra on August 20, 2021, 16:29:16 PMEller ser ut som Andersen fikk skriftlig advarsel før han «valgte» å si opp?

Ja
Tren på langskudd

krakra

Dette er bra det. Riktig reaksjon. Uformelt bør alle de ti få beskjed om at de for øyeblikket ikke ligger an til nye kontrakter, men at de med god innsats og mentalitet kan gjøre seg fortjent til det. Så forteller de hvem de er, og saken kan legges død.

Spelaren

Quote from: krakra on August 20, 2021, 16:28:19 PMDe ti andre? Betyr det at Forren ikke var på nachet i det hele tatt?

Stod jo så i pressemeldingen.
Gå av.

Intel

Kommer det liste over navn no tror dere?

Kagain

Akk ja. Tror ikke blodtørsten helt er slukket enda hos enkelte.

Når det gjelder denne "sparkingen" så er det jo slik at siden fotballspillere er midlertidig ansatte og ikke selv kan si opp kontrakten sin har de særskilt stillingsvern. Så jeg mistenker at mye av tiden på styremøtene har gått med på å forhandle med dem om solide sluttpakker.  

Pete05

Quote from: krakra on August 20, 2021, 16:33:18 PMDette er bra det. Riktig reaksjon. Uformelt bør alle de ti få beskjed om at de for øyeblikket ikke ligger an til nye kontrakter, men at de med god innsats og mentalitet kan gjøre seg fortjent til det. Så forteller de hvem de er, og saken kan legges død.

Håper du har rett, endelig en god ide og avslutning på dette tullet.

La oss håpe det blir like mye folk og meldinger på kamp-trådene.

krakra

Det outet jaggu meg Vibeke Forren også. Ikke verst.

Hera

Quote from: krakra on August 20, 2021, 17:10:43 PMDet outet jaggu meg Vibeke Forren også. Ikke verst.

Vibeke var uvanlig sterk og tydelig i dag!

Intel

Quote from: Hera on August 20, 2021, 17:13:33 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 17:10:43 PMDet outet jaggu meg Vibeke Forren også. Ikke verst.

Vibeke var uvanlig sterk og tydelig i dag!
Den outingen kan gjøre at hun fort får Elden på nakken.
Så ut av de tolv får Barmen sparken. Flott med en kaptein som sier dette skal vi ta kollektivt.

Nixon

Quote from: Intel on August 20, 2021, 17:19:27 PMDen outingen kan gjøre at hun fort får Elden på nakken.

Hun sa ingenting som ikke Forren allerede har sagt.
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: Intel on August 20, 2021, 17:19:27 PM
Quote from: Hera on August 20, 2021, 17:13:33 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 17:10:43 PMDet outet jaggu meg Vibeke Forren også. Ikke verst.

Vibeke var uvanlig sterk og tydelig i dag!
Den outingen kan gjøre at hun fort får Elden på nakken.
Så ut av de tolv får Barmen sparken. Flott med en kaptein som sier dette skal vi ta kollektivt.

Nå er det jo ikke Branns kaptein som bestemmer i klubben heldigvis. At Barmen måtte gå var uungåelig når han er festorganisator med minst en skriftlig advarsel for festing på rullebladet fra før. Ryktebørsen har naturligvis enda mer info om bergenseren, så om klubben har fått bekreftet noe av dette har Barmen en ytterst svak sak.

Tilbake i klubben kommer han naturligvis aldri, heldigvis.
First is first, second is nothing

krakra

Quote from: Intel on August 20, 2021, 17:19:27 PM
Quote from: Hera on August 20, 2021, 17:13:33 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 17:10:43 PMDet outet jaggu meg Vibeke Forren også. Ikke verst.

Vibeke var uvanlig sterk og tydelig i dag!
Den outingen kan gjøre at hun fort får Elden på nakken.
Så ut av de tolv får Barmen sparken. Flott med en kaptein som sier dette skal vi ta kollektivt.
For hva? Sa hun noe som ikke er sant?

krakra

Quote from: Nixon on August 20, 2021, 17:23:37 PM
Quote from: Intel on August 20, 2021, 17:19:27 PMDen outingen kan gjøre at hun fort får Elden på nakken.

Hun sa ingenting som ikke Forren allerede har sagt.
Det er heller ikke ulovlig å opplyse om at noen er under etterforskning?

tintin

Ho sa at ingen Brann-spillere var mistenkt av politiet, forren var også på nach.. ikke helt ordrett men omtrent sånn

krakra

Ja, hun sa at det er Forren. Så lenge det er sant, så ser jeg ikke hva Elden skal gjøre med det. Annet enn å sutre litt.


Intel

Quote from: krakra on August 20, 2021, 17:32:18 PMJa, hun sa at det er Forren. Så lenge det er sant, så ser jeg ikke hva Elden skal gjøre med det. Annet enn å sutre litt.


Hun offentliggjør en mistenkt som har saker på seg fra før av. Men dine meninger er jo helt .....

krakra

Quote from: Intel on August 20, 2021, 17:33:50 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 17:32:18 PMJa, hun sa at det er Forren. Så lenge det er sant, så ser jeg ikke hva Elden skal gjøre med det. Annet enn å sutre litt.


Hun offentliggjør en mistenkt som har saker på seg fra før av. Men dine meninger er jo helt .....
Og hvilken lov bryter hun da? Hva konkret, rent juridisk, skal Elden ta henne på?

Hera

Quote from: krakra on August 20, 2021, 17:34:37 PM
Quote from: Intel on August 20, 2021, 17:33:50 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 17:32:18 PMJa, hun sa at det er Forren. Så lenge det er sant, så ser jeg ikke hva Elden skal gjøre med det. Annet enn å sutre litt.


Hun offentliggjør en mistenkt som har saker på seg fra før av. Men dine meninger er jo helt .....
Og hvilken lov bryter hun da? Hva konkret, rent juridisk, skal Elden ta henne på?


Hun nevnte heller aldri navn! Hun sa bare at de som har fått advarsel, samt Barmen og Andersen ikke er mistenkte. Alt annet ville være å kaste egne spillere under bussen.

Nå snakker Barmen sin advokat. Hadde ikke dette vært så ulidelig trist (og alvorlig), hadde jeg hentet popcorn

Nixon

Altså. Brann har tidligere sagt at verken Andersen eller Barmen var mistenkt for noe straffbart, da de ikke var med på kamp og trening. Og Forren har tidligere bekreftet at han var med på etterfesten på Stadion.

Så det er ikke veldig mye nytt her. Vi tok det jo alle som en selvfølge at det ikke gjaldt noen av de andre ni spillerne, som ikke var tatt ut av trening og kamp.
Rød makt på Hansa

Leffen

Birger Grevstad = en dritings Joe Biden

Spelaren

Quote from: Leffen on August 20, 2021, 17:39:24 PMBirger Grevstad = en dritings Joe Biden

Birger tar da spørsmål.
Gå av.

krakra

VJ er som alltid sterk når hun har alt klart for seg, men hun surrer underveis i prosesser. Ikke bare denne. I dag var hun imidlertid sterk, og det var nok helt bevisst at hun outet Forren.  For å beskytte de andre spillerne fra spekulasjoner.

Nå er det også tryggere for dem å si hvem de var.

Pete05

Klubben sparker Barmen, løser Andersen fra kontrakten og fremdeles får ikke de 9 siste fingern ut? De har fått en advarsel og burde snarest melde dette. Her lukter det at klubben skal skjule noen spillere som burde vite bedre. Sorry, ikke helt fornøyd ennå gitt. På tide at de som ikke var tilstede går ut og tar avstand. Skal denne spillertroppen stå samlet etterpå?

krakra

Quote from: Pyton on August 20, 2021, 17:42:24 PMKlubben sparker Barmen, løser Andersen fra kontrakten og fremdeles får ikke de 9 siste fingern ut? De har fått en advarsel og burde snarest melde dette. Her lukter det at klubben skal skjule noen spillere som burde vite bedre. Sorry, ikke helt fornøyd ennå gitt. På tide at de som ikke var tilstede går ut og tar avstand. Skal denne spillertroppen stå samlet etterpå?

Det vil nok skje på mandag. Denne seansen gjorde det trolig lettere å stå fram.

Nixon

På en annen side. De har fått en advarsel av klubben, og Brann bekreftet at de ikke vil gjøre noe mer med disse ni spillerne. Det er ikke sikkert at det blir lettere for gruppen å bli enig nå.
Rød makt på Hansa

Churchill

Forren er ute.

Barmen er ute

Anderssen har selv valgt å terminere kontrakten

9 spillere har fått en kraftig, skriftlig advarsel.

Klubben har snudd alle stener. Jeg tror ikke det er noe humbug i det arbeidet som er gjort og de konklusjonene som er truffet.

Kan vi nå slutte å snakke om alt som muligens har skjedd på denne famøse festen?

Men du verden Grevstad; du trenger medietrening! Det lyser ikke akkurat autoritet av styrelederen når han står på podiet. VJ er bare marginalt bedre.
...we shall never surrender.

Churchill

Quote from: Nixon on August 20, 2021, 17:46:03 PMPå en annen side. De har fått en advarsel av klubben, og Brann bekreftet at de ikke vil gjøre noe mer med disse ni spillerne. Det er ikke sikkert at det blir lettere for gruppen å bli enig nå.

Det bør det jo bli. Det er bare å publisere en liste med navn. Ferdig med den.
...we shall never surrender.

Leffen

Quote from: Spelaren on August 20, 2021, 17:40:05 PM
Quote from: Leffen on August 20, 2021, 17:39:24 PMBirger Grevstad = en dritings Joe Biden

Birger tar da spørsmål.

Men han er jo heeeeelt håpløs i alle intervjuer. Han bare maser om hvor flinke alle er, hvor mye mas denne situasjonen er og "nå må vi legge dette bak oss snart"

Huff

Nå får faen meg spillerne sto frem, så kan vi gå videre.

krakra

Jeg mener at Pamer har forklart at grunnen til at BT ikke selv har publisert navnet på spillerne er at de kunne bli mistenkt for overgrepet. Nå som Johannessen gjorde det klart at ingen av dem er under etterforskning så kommer det vel fort en ny vurdering?

Så de får kjappe seg.

Superjack

Quote from: Intel on August 20, 2021, 17:19:27 PM
Quote from: Hera on August 20, 2021, 17:13:33 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 17:10:43 PMDet outet jaggu meg Vibeke Forren også. Ikke verst.

Vibeke var uvanlig sterk og tydelig i dag!
Den outingen kan gjøre at hun fort får Elden på nakken.
Så ut av de tolv får Barmen sparken. Flott med en kaptein som sier dette skal vi ta kollektivt.

Eller svakt av en kaptein som vet han har gjort totalt uakseptable valg kjører resten av gjengen fremfor seg.

Tror faktisk utfallet for Barmen i klubben kunne vært anderledes om Barmen hadde lagt alle kort på bordet umiddelbart og sagt swg skyldig på alle punkter.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:03:26 PMJeg mener at Pamer har forklart at grunnen til at BT ikke selv har publisert navnet på spillerne er at de kunne bli mistenkt for overgrepet. Nå som Johannessen gjorde det klart at ingen av dem er under etterforskning så kommer det vel fort en ny vurdering?

Så de får kjappe seg.

Vibeke sa det vel ganske greit hvem det var.
Brannsupporter.

Pete05

Quote from: Leffen on August 20, 2021, 17:56:19 PM
Quote from: Spelaren on August 20, 2021, 17:40:05 PM
Quote from: Leffen on August 20, 2021, 17:39:24 PMBirger Grevstad = en dritings Joe Biden

Birger tar da spørsmål.

Men han er jo heeeeelt håpløs i alle intervjuer. Han bare maser om hvor flinke alle er, hvor mye mas denne situasjonen er og "nå må vi legge dette bak oss snart"

Han maser om at vi skal legge det bak oss hele tiden og se fremover. Sikkert fornuftig men det gir ingen troverdighet. Når det hele tiden er snakk om «legge bak oss» så vil de ikke at det graves mer. Hørte BT også nå skulle se fremover. Men saken blir ikke lagt død før spillere har stått frem. Og hva skjer hvis det blir en rettsak med den som er mistenkt? Da kommer alt frem og det skal helst stemme. Skulle det være noe der som ikke stemmer må både styret og adm gå - langt vekk. Så historien må stemme. Det er ikke slingringsmonn her

krakra

Quote from: Superjack on August 20, 2021, 18:05:13 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:03:26 PMJeg mener at Pamer har forklart at grunnen til at BT ikke selv har publisert navnet på spillerne er at de kunne bli mistenkt for overgrepet. Nå som Johannessen gjorde det klart at ingen av dem er under etterforskning så kommer det vel fort en ny vurdering?

Så de får kjappe seg.

Vibeke sa det vel ganske greit hvem det var.

Jeg tenkte på de tolv. Så lenge det ikke var klart hvem som var under etterforskning ville alle tolv være mistenkt dersom navnene kom ut. Derfor har ikke BT publisert navnene. Den situasjonen er jo endret nå.

Intel

Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:06:48 PM
Quote from: Superjack on August 20, 2021, 18:05:13 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:03:26 PMJeg mener at Pamer har forklart at grunnen til at BT ikke selv har publisert navnet på spillerne er at de kunne bli mistenkt for overgrepet. Nå som Johannessen gjorde det klart at ingen av dem er under etterforskning så kommer det vel fort en ny vurdering?

Så de får kjappe seg.

Vibeke sa det vel ganske greit hvem det var.

Jeg tenkte på de tolv. Så lenge det ikke var klart hvem som var under etterforskning ville alle tolv være mistenkt dersom navnene kom ut. Derfor har ikke BT publisert navnene. Den situasjonen er jo endret nå.
Er det egentlig lov?

krakra

Quote from: Intel on August 20, 2021, 18:07:43 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:06:48 PM
Quote from: Superjack on August 20, 2021, 18:05:13 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:03:26 PMJeg mener at Pamer har forklart at grunnen til at BT ikke selv har publisert navnet på spillerne er at de kunne bli mistenkt for overgrepet. Nå som Johannessen gjorde det klart at ingen av dem er under etterforskning så kommer det vel fort en ny vurdering?

Så de får kjappe seg.

Vibeke sa det vel ganske greit hvem det var.

Jeg tenkte på de tolv. Så lenge det ikke var klart hvem som var under etterforskning ville alle tolv være mistenkt dersom navnene kom ut. Derfor har ikke BT publisert navnene. Den situasjonen er jo endret nå.
Er det egentlig lov?
Hvilken lov bryter det eventuelt med? The bro code?

Leffen

Første seks minutter av dagsrevyen handlet om saken. Sier litt om hvor stor den har blitt. Har vel aldri skjedd at noe Brann-relatert har vært så mye omtalt? Selv gullet blekner (prøver ikke å si at dette er noe positivt altså, så det er heelt klart)

Intel

August 20, 2021, 18:15:39 PM #1594 Last Edit: August 20, 2021, 18:24:03 PM by Intel
Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:08:41 PM
Quote from: Intel on August 20, 2021, 18:07:43 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:06:48 PM
Quote from: Superjack on August 20, 2021, 18:05:13 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:03:26 PMJeg mener at Pamer har forklart at grunnen til at BT ikke selv har publisert navnet på spillerne er at de kunne bli mistenkt for overgrepet. Nå som Johannessen gjorde det klart at ingen av dem er under etterforskning så kommer det vel fort en ny vurdering?

Så de får kjappe seg.

Vibeke sa det vel ganske greit hvem det var.

Jeg tenkte på de tolv. Så lenge det ikke var klart hvem som var under etterforskning ville alle tolv være mistenkt dersom navnene kom ut. Derfor har ikke BT publisert navnene. Den situasjonen er jo endret nå.
Er det egentlig lov?
Hvilken lov bryter det eventuelt med? The bro code?
Eg spør du svarer usaklig flott viser nok engang din sanne natur. Der er jo det jeg spør om. Politiet har ikke gått ut med vedkommende men Vibeke sier det? 
Les 3.4.2
https://www.advokatforeningen.no/globalassets/3665/politiets_og_forsvarernes_forhold_til_mediene_under_etterforskning_av_straffesaker.pdf

Ref politiets retningslinjer iht mistenkte.

krakra

Quote from: Intel on August 20, 2021, 18:15:39 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:08:41 PM
Quote from: Intel on August 20, 2021, 18:07:43 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:06:48 PM
Quote from: Superjack on August 20, 2021, 18:05:13 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 18:03:26 PMJeg mener at Pamer har forklart at grunnen til at BT ikke selv har publisert navnet på spillerne er at de kunne bli mistenkt for overgrepet. Nå som Johannessen gjorde det klart at ingen av dem er under etterforskning så kommer det vel fort en ny vurdering?

Så de får kjappe seg.

Vibeke sa det vel ganske greit hvem det var.

Jeg tenkte på de tolv. Så lenge det ikke var klart hvem som var under etterforskning ville alle tolv være mistenkt dersom navnene kom ut. Derfor har ikke BT publisert navnene. Den situasjonen er jo endret nå.
Er det egentlig lov?
Hvilken lov bryter det eventuelt med? The bro code?
Eg spør du svarer usaklig flott viser nok engang din sanne natur. Der er jo det jeg spør om. Politiet har ikke gått ut med vedkommende men Vibeke sier det? 
Ja, det er lov. Man risikerer kun straff hvis det ikke stemmer eller ikke kan bevises. Eventuelt en smekk på fingrene av PFU.

Vibeke vet selvsagt hvem som er under etterforskning.

ostraume

VJ har heller ikke sagt hvem som er under etterforskning. Hun har bare sagt hvem det ikke gjelder. Da er det 7 gjester og en eksspiller igjen, og en av disse må det altså være. Alle vet jo hvem det er så klart, men vedkommende er ikke identifisert av VJ.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hairway to steaven

VJ har tatt mange dårlige avgjørelser. Men i dag fighter hun for sjelen til Brann, og er beinhard. Sterkt!

Mr. Styreleder derimot... Jeg håper han er bedre i styremøtene enn han er på pressekonferanser.

Jose Arrogantio

Det jeg ønsker å se fra Brann videre er at man går videre fra straffe ukultur og ser på hva man trenger for å bygge en god vinnerkultur og gjør tydelige steg mot det. Dette vil være en lengre prosess selvsagt, men håper ikke klubben ser seg fornøyd med å straffe spillerne, rehabilitering trengs også.

Lasaron

Quote from: Hairway to steaven on August 20, 2021, 19:35:59 PMVJ har tatt mange dårlige avgjørelser. Men i dag fighter hun for sjelen til Brann, og er beinhard. Sterkt!

Mr. Styreleder derimot... Jeg håper han er bedre i styremøtene enn han er på pressekonferanser.

Det tror jeg nok han er.
Tren på langskudd

Go Up