• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2021

Started by Nixon, December 09, 2020, 22:22:32 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Offentliggjøring av navn er nok vel så mye av interne hensyn. For å «frikjenne» de uskyldige og kanskje avfeie noen rykter. Så liker vel Horneland at man viser ryggrad og står for det man har gjort. Full åpenhet, så går man videre. (Etter sanksjoner mot de som skal ha det). Syns det er greit jeg, men har heller ikke så mye behov for listen.

fortune

Problemet mitt (og tilsynelatende mange andres) er at administrasjonen med VJ i spissen har tatt såpass mange dårlige avgjørelser de siste årene, at jeg ikke har tillit til at de tar de riktige avgjørelsene denne gang heller.

Når man bommer såpass kraftig på håndtering og beslutninger innen såpass enkle saker som kunstgress, sportssjef, Løfgren/Sané/Gerson-bravaden,  kontraktsforlengelse mot trenerens ønske på «kulturbæreren» og å legge denne skandalen død uten særlige undersøkelser, hvordan skal man da håndtere noe såpass komplekst som dette?

Foreløpig har man ikke, foruten Horneland, gjort i denne saken gjort noe som innbyr til tillit. Så nærmest uavhengig av konklusjonen her, kommer mange til å være misfornøyde med utfallet.
First is first, second is nothing

Nixon

Det er jo snakk om både navneliste og detaljer fra det som skjedde. Det trenger ikke å være alt eller ingenting. Noen ganger kan det kanskje være greit å si A uten å si B. Altså navneliste, men ikke noe mer.
Rød makt på Hansa

krakra

Det er ikke sikkert alle spillerne går med på det.

Gulløl

Spørs om det blir offentliggjøring av navn og noen liste før kampen i morgen er spilt, om spillerne i det hele tatt klarer å bli enig om en offentliggjøring. Listen vil medføre ekstra trøkk og forstyrrelser inn mot spillerne i de 34 timene som er igjen til kampstart. Når de har ventet så lenge som de nå har gjort (for lenge) kan de like godt vente til kampen er spilt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: krakra on August 20, 2021, 08:57:11 AMDet er ikke sikkert alle spillerne går med på det.

Det sier seg nesten selv at noen spillere foretrekker full åpenhet, mens andre det motsatte. Ikke umulig at det er derfor dette trekker ut. Blir kanskje en vurdering om hvilken ulempe som er størst og mest skadelig for den enkelte spiller. En spiller som føler et visst ubehag vs. en spiller som kan få familieliv og kanskje karriere ødelagt, for å trekke det til et ytterpunkt.
Rød makt på Hansa

SK

Klarer de ikke bli enige bør de spillerne som ikke deltok gå ut med navnene sine og bekrefte at de ikke var med. Så kan resten av gjengen sitte der og dulle med hverandre.
Hadde jeg vært en av de uskyldige hadde jeg ikke funnet meg i dette tøvet stort lenger.

krakra

Hvis man blir enig om å droppe å si hvem som hadde sex med hvem, skal man da droppe å fortelle hvem som dro når fordi folk som var utro er redde for å bli avslørt av kona?

Intel

August 20, 2021, 09:25:47 AM #1508 Last Edit: August 20, 2021, 10:16:31 AM by Intel
Quote from: Nixon on August 20, 2021, 09:03:21 AM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 08:57:11 AMDet er ikke sikkert alle spillerne går med på det.

Det sier seg nesten selv at noen spillere foretrekker full åpenhet, mens andre det motsatte. Ikke umulig at det er derfor dette trekker ut. Blir kanskje en vurdering om hvilken ulempe som er størst og mest skadelig for den enkelte spiller. En spiller som føler et visst ubehag vs. en spiller som kan få familieliv og kanskje karriere ødelagt, for å trekke det til et ytterpunkt.
Er vel en som har potensielt fått karrieren ødelagt så jeg hadde vært veldig usikker på om jeg ville gått ut med noe som helst. Tenk om noen har vært verre? (Da holder vi vedkommende som er under etterforskning utenfor)

Hairway to steaven

Jeg har forståelse for at dette er vanskelig for spillerne. Men det er så feigt å bruke uskyldige lagkompiser som vern mot at du selv har gjort en tabbe. Jeg tror dette er en sjanse for de som har vært med, men ikke vært de verste, til å komme seg ut av den hengemyren de har havnet i. Står de frem og viser at de angrer - tror jeg de fleste av dem vil bli tilgitt. Det vil være ubehagelig for dem, men det vil være avgjørende for å kunne legge denne saken bak seg, og for å frigjøre sine uskyldige lagkamerater for det destruktive stresset de måtte ha fra mistanken og spørsmålene fra omgivelsene.

Men tiden begynner å renne ut nå. Det bør skje kjapt om det skal kunne bidra positivt for laget sin del inn mot kampen i morgen.

Jeg var forsiktig optimist etter søndagens kamp, men denne uken har det vært lite som har gitt meg grunn til å være veldig optimistisk på klubbens vegne.

osoerli

Det ryktast at det finns eindel foto som er spredd i fotballmiljø også utanfor Brann.  At det sannsynlegvis berre var damene som fekk inndregne mobiltlf.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

SK

Ingen uttalelse fra spillerne før kampen, jf. Daniel Pedersen i BT.
Også uvisst om de 12 vil stå frem.

Klubben bør etterhvert forstå at måten dette håndteres på utad bare gjør vondt verre. Det er ikke tillitvekkende i det hele tatt.
Lite man tar i som ikke blir til dritt der oppe.

Kagain

Quote from: osoerli on August 20, 2021, 10:26:04 AMDet ryktast at det finns eindel foto som er spredd i fotballmiljø også utanfor Brann.  At det sannsynlegvis berre var damene som fekk inndregne mobiltlf.

Ja, det ryktet har jeg sett flere steder og nevnte i enkelte artikler. Jeg er som sagt ikke noe på ryktebørsen, men det er vel kommet frem i media at det var damene som fikk dratt inn mobilene. Jeg har ikke hørt om rykter om at foto er spredt utenfor Brann, men hvem vet? Det er godt mulig. Det er jo nok av ungdommer (som jo er noe yngre enn Brann-spillerne) som har sendt bilder av seg selv i mer eller mindre avkledd tilstand til andre (eksempelvis kjærester) og så angret når bildene blir spredt.

At noen i en gjeng med sørpe fulle fotballspillere kunne gjøre det samme er ikke helt utenkelig.

Lasaron

Jeg tror det er viktig med offentliggjøring for å unngå varig splittelse i troppen.

Det kan være nok med bare liste. De som gikk «tidlig nok» kan selv sørge for å si i øst og vest at de gikk tidlig. Når det da også er sant, så vil ryktebørsen frikjenne de som ikke fortjener den sterkeste fordømmelsen fra publikum. Det vil gå seg til.

Tren på langskudd

Leffen

Ingenting roer seg før denne listen kommer, når det er blitt annonsert at den skal det. Skjønner ikke hvorfor klubben/spillerne tror de skal få mer ro inn mot kampen når de utsetter dette. På tide å stikke hull på byllen!

Jeg tror situasjonen roer seg betraktelig så fort det kommer NOE informasjon. Alle parter er tjent på det.

krakra

Ser at Solberg har uttalt seg om saken. Rolleforståelse = 0 der i gården også. Håpløst.

Når det gjelder det påståtte overgrepet så blir det ofte gjentatt at her er det eventuelt bare en person som kan klandres. Er det så enkelt? Hva hvis saken hadde vært mindre alvorlig? Si at det bare hadde vært ugrei oppførsel, som VJ beskrev det(håper Brann er klar over at hvis dette går til retten så vil det bli offentlig kjent hva slags beskrivelser og info VJ satt på og ikke forstod kunne være kriminelt), hadde ingen andre enn den ugreie spilleren kunnet klandres? Har ikke de andre voksne spillerne noe ansvar for at unge jenter på deres fest ikke opplever noe ugreit? Hva med arrangøren? Denne ugreie opplevelsen ville vært en konsekvens av en fest de hadde invitert til, uten tillatelse.

Pete05

Lurer litt på om samholdet i troppen er så mye «roligere» av dette rent sportslig. Det virker litt som både Opdal og Ruben var glade for å kunne stå frem som ikke-deltagere. Samtidig har de 12 blitt oppfordret av trener om å stå frem så spørsmålet er jo også om de viser han tilstrekkelig respekt ved ikke å gjøre det.

De bidrar ihvertfall til at alle grums rykter og mistanker lever videre i beste velgående.

Intel

Quote from: krakra on August 20, 2021, 11:34:19 AMSer at Solberg har uttalt seg om saken. Rolleforståelse = 0 der i gården også. Håpløst.

Når det gjelder det påståtte overgrepet så blir det ofte gjentatt at her er det eventuelt bare en person som kan klandres. Er det så enkelt? Hva hvis saken hadde vært mindre alvorlig? Si at det bare hadde vært ugrei oppførsel, som VJ beskrev det(håper Brann er klar over at hvis dette går til retten så vil det bli offentlig kjent hva slags beskrivelser og info VJ satt på og ikke forstod kunne være kriminelt), hadde ingen andre enn den ugreie spilleren kunnet klandres? Har ikke de andre voksne spillerne noe ansvar for at unge jenter på deres fest ikke opplever noe ugreit? Hva med arrangøren? Denne ugreie opplevelsen ville vært en konsekvens av en fest de hadde invitert til, uten tillatelse.
Hvordan kan arrangørene bli klandret for dette? Feks den voldtekts saken på fotballpuben, mener du ha at fotballpuben har ett ansvar? Eller du inviterer til fest og noe gjør ett overgrep ett sted i huset så er det din feil? Hvor vil du med de spørsmålene?

krakra

Quote from: Intel on August 20, 2021, 11:38:10 AM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 11:34:19 AMSer at Solberg har uttalt seg om saken. Rolleforståelse = 0 der i gården også. Håpløst.

Når det gjelder det påståtte overgrepet så blir det ofte gjentatt at her er det eventuelt bare en person som kan klandres. Er det så enkelt? Hva hvis saken hadde vært mindre alvorlig? Si at det bare hadde vært ugrei oppførsel, som VJ beskrev det(håper Brann er klar over at hvis dette går til retten så vil det bli offentlig kjent hva slags beskrivelser og info VJ satt på og ikke forstod kunne være kriminelt), hadde ingen andre enn den ugreie spilleren kunnet klandres? Har ikke de andre voksne spillerne noe ansvar for at unge jenter på deres fest ikke opplever noe ugreit? Hva med arrangøren? Denne ugreie opplevelsen ville vært en konsekvens av en fest de hadde invitert til, uten tillatelse.
Hvordan kan arrangørene bli klandret for dette? Feks den voldtekts saken på fotballpuben, mener du ha at fotballpuben har ett ansvar? Eller du inviterer til fest og noe gjør ett overgrep ett sted i huset så er det din feil? Hvor vil du med de spørsmålene?
Skyld og skyld. Jeg ville hatt et delansvar i alle fall. Om ikke juridisk, så moralsk.

Intel

Quote from: krakra on August 20, 2021, 11:45:20 AM
Quote from: Intel on August 20, 2021, 11:38:10 AM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 11:34:19 AMSer at Solberg har uttalt seg om saken. Rolleforståelse = 0 der i gården også. Håpløst.

Når det gjelder det påståtte overgrepet så blir det ofte gjentatt at her er det eventuelt bare en person som kan klandres. Er det så enkelt? Hva hvis saken hadde vært mindre alvorlig? Si at det bare hadde vært ugrei oppførsel, som VJ beskrev det(håper Brann er klar over at hvis dette går til retten så vil det bli offentlig kjent hva slags beskrivelser og info VJ satt på og ikke forstod kunne være kriminelt), hadde ingen andre enn den ugreie spilleren kunnet klandres? Har ikke de andre voksne spillerne noe ansvar for at unge jenter på deres fest ikke opplever noe ugreit? Hva med arrangøren? Denne ugreie opplevelsen ville vært en konsekvens av en fest de hadde invitert til, uten tillatelse.
Hvordan kan arrangørene bli klandret for dette? Feks den voldtekts saken på fotballpuben, mener du ha at fotballpuben har ett ansvar? Eller du inviterer til fest og noe gjør ett overgrep ett sted i huset så er det din feil? Hvor vil du med de spørsmålene?
d og skyld. Jeg ville hatt et delansvar i alle fall. Om ikke juridisk, så moralsk.
Så da har alle på fotballpuben den kvelden ett moralsk ansvar? Merkelige utsagn på deg

krakra

Quote from: Intel on August 20, 2021, 11:54:28 AM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 11:45:20 AM
Quote from: Intel on August 20, 2021, 11:38:10 AM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 11:34:19 AMSer at Solberg har uttalt seg om saken. Rolleforståelse = 0 der i gården også. Håpløst.

Når det gjelder det påståtte overgrepet så blir det ofte gjentatt at her er det eventuelt bare en person som kan klandres. Er det så enkelt? Hva hvis saken hadde vært mindre alvorlig? Si at det bare hadde vært ugrei oppførsel, som VJ beskrev det(håper Brann er klar over at hvis dette går til retten så vil det bli offentlig kjent hva slags beskrivelser og info VJ satt på og ikke forstod kunne være kriminelt), hadde ingen andre enn den ugreie spilleren kunnet klandres? Har ikke de andre voksne spillerne noe ansvar for at unge jenter på deres fest ikke opplever noe ugreit? Hva med arrangøren? Denne ugreie opplevelsen ville vært en konsekvens av en fest de hadde invitert til, uten tillatelse.
Hvordan kan arrangørene bli klandret for dette? Feks den voldtekts saken på fotballpuben, mener du ha at fotballpuben har ett ansvar? Eller du inviterer til fest og noe gjør ett overgrep ett sted i huset så er det din feil? Hvor vil du med de spørsmålene?
d og skyld. Jeg ville hatt et delansvar i alle fall. Om ikke juridisk, så moralsk.
Så da har alle på fotballpuben den kvelden ett moralsk ansvar? Merkelige utsagn på deg
Nei, det syns jeg ikke er så logisk. Men Fotballpuben kan ha det.

Billy Elliott

Quote from: Nixon on August 20, 2021, 08:52:12 AMDet er jo snakk om både navneliste og detaljer fra det som skjedde. Det trenger ikke å være alt eller ingenting. Noen ganger kan det kanskje være greit å si A uten å si B. Altså navneliste, men ikke noe mer.

Hvis man kun slipper en liste med 12 navn uten noe videre forklaring om hvem som har gjort hva, så vil jo en del som (mest sannsynlig) ikke gjorde noe spesielt klanderverdig (foruten å delta) likevel bli koblet til helt forderdelige rykter. Skjønner godt at de det eventuelt gjelder ikke er så keen på det.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Billy Elliott on August 20, 2021, 12:02:32 PM
Quote from: Nixon on August 20, 2021, 08:52:12 AMDet er jo snakk om både navneliste og detaljer fra det som skjedde. Det trenger ikke å være alt eller ingenting. Noen ganger kan det kanskje være greit å si A uten å si B. Altså navneliste, men ikke noe mer.

Hvis man kun slipper en liste med 12 navn uten noe videre forklaring om hvem som har gjort hva, så vil jo en del som (mest sannsynlig) ikke gjorde noe spesielt klanderverdig (foruten å delta) likevel bli koblet til helt forderdelige rykter. Skjønner godt at de det eventuelt gjelder ikke er så keen på det.

Ja, som nevnt over har jeg full forståelse for det. Dette trekker ut, så det er tydelig uenighet. Så kanskje dette kan være et slags kompromiss.
Rød makt på Hansa

Spelaren

En rolig 11-0 seier borte mot Strømsgodset får oss opp på kvalik etter denne runden, forutsatt at Stabæk - Mjøndalen ender uavgjort med mindre enn ni mål til hvert lag.

Den gamle godset-dødaren Helstad er sårt savnet, kanskje Brann-spillerne bør finne fram Helstad-trusene sine? Og holde dem på?
Gå av.

Intel

Quote from: Nixon on August 20, 2021, 12:08:26 PM
Quote from: Billy Elliott on August 20, 2021, 12:02:32 PM
Quote from: Nixon on August 20, 2021, 08:52:12 AMDet er jo snakk om både navneliste og detaljer fra det som skjedde. Det trenger ikke å være alt eller ingenting. Noen ganger kan det kanskje være greit å si A uten å si B. Altså navneliste, men ikke noe mer.

Hvis man kun slipper en liste med 12 navn uten noe videre forklaring om hvem som har gjort hva, så vil jo en del som (mest sannsynlig) ikke gjorde noe spesielt klanderverdig (foruten å delta) likevel bli koblet til helt forderdelige rykter. Skjønner godt at de det eventuelt gjelder ikke er så keen på det.

Ja, som nevnt over har jeg full forståelse for det. Dette trekker ut, så det er tydelig uenighet. Så kanskje dette kan være et slags kompromiss.
Tenker her er det alt eller ingenting er nok derfor det drar ut. Skal iniativ takeren sparkes? Skal dør åpneren sparkes? Skal de som gikk full kl 0300 sparkes? SKal de som event ryddet og var full som gikk kl 0400 sparkes? De som potensielt organiserte middagen? Hva med de?
Kapteinen sa vel onsdag at laget skulle ta dette som en kollektiv straff. Slik det er no er det ikke noe kollektiv kan man si

Fusentast

Dersom en slik uttalelse fra spillerne skal ha noen som helst poeng må den være helt transparent på hva som faktisk har skjedd på dette nachspielet - uten filter - slik at omverden kan forstå hva som faktisk har foregått og slik at det kan bli slutt på alle uriktige rykter som florerer.

Spillerne må stå til rette for det de har gjort og ta konsekvensene for dette. Noen har nok vært mer aktive og involverte enn andre, spesielt med tanke på planlegging og organisering, og disse bør naturligvis få den kraftigste reaksjonen.

I don't think you can the rules!

Churchill

Hvem som har hatt sex med hvem? Mener folk her inne virkelig at spillerne skal fortelle hvorvidt de har hatt sex med noen på denne festen? Det har vi da absolutt ingenting med! Jeg betrakter dette som en fylleskandale, hvor det muligens har foregått ett seksuelt overgrep. Dette behandles for tiden av politiet, og så vidt jeg kan skjønne har de en mistenkt og denne er alt ute av klubben.

Vi trenger ikke og har ikke krav på å vite nøyaktig hva som er foregått. Som supportere mener jeg vi får forholde oss til at det har vært et alvorlig brudd på Branns alkoholbestemmelser.  At flere spillere har vært med, at festen er planlagt og at stadion er benyttet som festarena.

Resten har vi ingenting med.
...we shall never surrender.

SK

Vi snakker her om jenter i alder tenårene, inne på klubbens område. Oppsigelsesgrunn alene. Så jo, det er relevant. Uten at vi trenger alt av detaljer.

Nixon

Quote from: Intel on August 20, 2021, 13:02:40 PM
Quote from: Nixon on August 20, 2021, 12:08:26 PM
Quote from: Billy Elliott on August 20, 2021, 12:02:32 PM
Quote from: Nixon on August 20, 2021, 08:52:12 AMDet er jo snakk om både navneliste og detaljer fra det som skjedde. Det trenger ikke å være alt eller ingenting. Noen ganger kan det kanskje være greit å si A uten å si B. Altså navneliste, men ikke noe mer.

Hvis man kun slipper en liste med 12 navn uten noe videre forklaring om hvem som har gjort hva, så vil jo en del som (mest sannsynlig) ikke gjorde noe spesielt klanderverdig (foruten å delta) likevel bli koblet til helt forderdelige rykter. Skjønner godt at de det eventuelt gjelder ikke er så keen på det.

Ja, som nevnt over har jeg full forståelse for det. Dette trekker ut, så det er tydelig uenighet. Så kanskje dette kan være et slags kompromiss.
Tenker her er det alt eller ingenting er nok derfor det drar ut. Skal iniativ takeren sparkes? Skal dør åpneren sparkes? Skal de som gikk full kl 0300 sparkes? SKal de som event ryddet og var full som gikk kl 0400 sparkes? De som potensielt organiserte middagen? Hva med de?

Hææ, å komme med den listen har da ingenting å gjøre med hvem som eventuelt blir sparket. Brann har denne infoen allerede.
Rød makt på Hansa

Churchill

Hvorfor er det relevant?
...we shall never surrender.

SK

Som nevnt, det er isolert en oppsigelsesgrunn og dermed høyst relevant.
Ser man større på det så er det mange som ikke er interessert i å holde med en klubb som ansetter, beholder og forsvarer bunnslam. Slike spillere har ingenting i SK Brann å gjøre.

krakra

At spillere bruker Brann Stadion som lokale for å ligge med tenåringsjenter er selvfølgelig uakseptabelt og som SK er inne på en isolert oppsigelsesgrunn i seg selv. Jeg trenger ikke vite hvem det er så lenge jeg vet at klubben slår knallhardt ned på det. Problemet her er at jeg ikke har tillit til at klubben slår ned på det.

SK

Quote from: krakra on August 20, 2021, 13:33:42 PMAt spillere bruker Brann Stadion som lokale for å ligge med tenåringsjenter er selvfølgelig uakseptabelt og som SK er inne på en isolert oppsigelsesgrunn i seg selv. Jeg trenger ikke vite hvem det er så lenge jeg vet at klubben slår knallhardt ned på det. Problemet her er at jeg ikke har tillit til at klubben slår ned på det.

Ja, egentlig det jeg mente. Har ikke behov for at de går ut med navn og situasjonsbeskrivelse i detalj i media, så lenge jeg føler meg trygg på at det blir slått knallhardt ned på. Og heller ikke jeg er der at jeg føler meg trygg på at klubben faktisk ordner skikkelig opp.
Uskyldige spillere blir for tiden dratt med i dragsuget av dette også. Noe som også er et moment.

Fusentast

Quote from: Churchill on August 20, 2021, 13:23:04 PMHvem som har hatt sex med hvem? Mener folk her inne virkelig at spillerne skal fortelle hvorvidt de har hatt sex med noen på denne festen? Det har vi da absolutt ingenting med! Jeg betrakter dette som en fylleskandale, hvor det muligens har foregått ett seksuelt overgrep. Dette behandles for tiden av politiet, og så vidt jeg kan skjønne har de en mistenkt og denne er alt ute av klubben.

Vi trenger ikke og har ikke krav på å vite nøyaktig hva som er foregått. Som supportere mener jeg vi får forholde oss til at det har vært et alvorlig brudd på Branns alkoholbestemmelser.  At flere spillere har vært med, at festen er planlagt og at stadion er benyttet som festarena.

Resten har vi ingenting med.

Trenger ikke å avsløre hvem som har gjort hva, men detaljer om alt som har foregått mener jeg bør komme frem for at dette skal ha noen verdi.
I don't think you can the rules!

pidre

Ok, eg var der - tok taxi heim i tre-tida. Var stupfull. Beklager til alle, det var veldig dumt.

Skal ikkje skje igjen, og vil blø for klubben. Håper fansen og klubben kan tilgje meg. Er inneforstått med at eg kan straffast, og at kontrakten kan terminerast.

Puhhh - godt å få sagt det.
Saludar a los monos!

Intel

Quote from: pidre on August 20, 2021, 13:46:03 PMOk, eg var der - tok taxi heim i tre-tida. Var stupfull. Beklager til alle, det var veldig dumt.

Skal ikkje skje igjen, og vil blø for klubben. Håper fansen og klubben kan tilgje meg. Er inneforstått med at eg kan straffast, og at kontrakten kan terminerast.

Puhhh - godt å få sagt det.

Burde hatt ett signatur felt så kan du stille på trening og levere det ut..

Hairway to steaven

Dette tror jeg vil være nok til at vi kan begynne å komme videre.

- Hvem som var der.
- Hvor lenge de var der (dette kan overvåkningskameraene bekrefte)
- Bekrefte at de ikke har brukt ulovlige rusmidler.

Sistnevnte er det nok ikke noen vil svare "ja" på, uansett skyld. Men jeg vil i alle fall se spillerne se oss i øynene og benekte det, i motsetning til hva Mikkel Andersen gjorde på sin "pressekonferanse".

Churchill

Nå må dere ta dere sammen. Ikke la dere drive av at dere har et personlig behov for å få vite om ryktene dere har hør, stemmer eller ikke.

Jeg tviler sterkt på at det er oppsigelsesgrunn i seg selv at en fotballspiller har sex med en tenåringsjente, vel å merke hvis denne er over seksuell lavalder. I så fall ligger store deler av fotballnorge tynt an. At vedkommende eventuelt er gift, eller har kjæreste, endrer ingenting ved dette. Denne problemstillingen eies i såfall av vedkommende og hans kone. Dette får de gjøre opp om. Vi har ingenting med slik sak å gjøre, selv om vi kan synes det er uanstendig og avskyelig, eller hvordan dere enn vil karakterisere dette.

At den seksuelle kontakten har skjedd inne på klubbens lokaler, gjør at klubben som arbeidsgiver muligens kan hevde at det er et brudd på arbeidskontrakten. Vel å merke hvis det er en handling som helt åpenbart strider mot reglement, tilsettingskontrakt eller klubbens etiske verdier.

Forson dere med at ryktene om sex og leik inne på stadion er et blindspor i denne saken, drevet frem av samme eller usanne rykter. Kjernen i saken er selve fyllefesten i sel selv. Hvorvidt den har vært gjenomført med overlegg og forsett, om det er en engangsforeteelse eller en godt innarbeidet rutine blant spillerne osv. i tillegg er det av interesse å vite hvem som var med og hvem som ikke var med. Hvem som planla festen og hvem som foresto logistikken.

Prøv å se på dette med litt saklige øyne. Klubben kan i saken ikke legge vekt på hva enkelte supportere mener om seksualmoral eller at mange har lyst til å få tilfredsstilt sin nysgjerrighet, eventuelt få  bekreftet rykter de har hørt.
...we shall never surrender.

Churchill

Quote from: Hairway to steaven on August 20, 2021, 14:01:31 PMDette tror jeg vil være nok til at vi kan begynne å komme videre.

- Hvem som var der.
- Hvor lenge de var der (dette kan overvåkningskameraene bekrefte)
- Bekrefte at de ikke har brukt ulovlige rusmidler.

Sistnevnte er det nok ikke noen vil svare "ja" på, uansett skyld. Men jeg vil i alle fall se spillerne se oss i øynene og benekte det, i motsetning til hva Mikkel Andersen gjorde på sin "pressekonferanse".


Veldig bra! Rent og ryddig!
...we shall never surrender.

krakra

August 20, 2021, 14:10:48 PM #1539 Last Edit: August 20, 2021, 14:24:51 PM by krakra
At en fotballspiller har sex med en tenåringsjente er ikke oppsigelsesgrunn. At han bruker Brann Stadion til dette kan være det. Er det snakk om høy aldersforskjell, fyll og utroskap er det skjerpende. Er det snakk om gjentatte ganger og planlagt i tillegg er nok oppsigelse mer eller mindre uunngåelig.

Det er klart det har noe å si om vedkommende er gift.

Nå har det vært såpass mange arbeidslivsjurister som har uttalt seg at jeg ikke helt forstår hvorfor noen tror det må konkrete brudd på kontrakten til for å sies opp

Dette er ikke en lek. Det er ikke snakk om moralisme. Det er snakk om omdømme og inntekter her. Brann risikerer et skikkelig omdømmetap og tap av millioner i inntekter på lengre sikt. Det er alvorlig. Ingen lek. Ikke «supporteres seksualmoral» eller «nysgjerrighet».

Fusentast

Det er jo nettopp for å komme ryktespredningen til livs at de bør fortelle hva som faktisk foregikk på dette famøse nachspielet. Jeg mener det vil være helt avgjørende at den fullstendige sannheten kommer på bordet, Bergen må få vite hvor ille det står til med vurderingsevnen hos disse personene og de må stå for det som har skjedd. Det er ingen grunn til å avsløre hvilke spillere som har gjort hva, hatt sex med hvem etc., men jeg tror de involverte gjør svært lurt i å komme på banen med en usminket og ærlig versjon av kvelden.
I don't think you can the rules!

Churchill

Quote from: krakra on August 20, 2021, 14:10:48 PMDet er klart det har noe å si om vedkommende er gift

Har Brann noe med det? Har fansen noe med det?

En sånn moralistisk dyneløfting, har ingenting for seg!

Klart det er morsomt å vite og klart det sier noe om spillerens moral. Men hvis en klubb har en notorisk målscorer som er like notorisk utro mot kona, så er det jo ikke noe klubben eller fansen får gjort noe med. Vi ville synes han var en drittsekk kanskje, men det skulle tatt seg ut om han fikk sparken i klubben for at han var utro mot kona. Det har ingenting med arbeidsforholdet å gjøre.
...we shall never surrender.

krakra

August 20, 2021, 14:46:53 PM #1542 Last Edit: August 20, 2021, 14:51:21 PM by krakra
Ja, når de bedrar sine koner inne på Brann Stadion så har Brann noe med det. Hvis de vil være totale rasshøl uten at klubben skal bry seg får de finne andre lokaler.

Når Brann-ansatte rasshøl begår sine rasshøl-akitiviter inne på Brann Stadion så knytter de klubben til denne rasshøl-aktiviteten. Brann blir da en rasshølklubb.

Noen sponsorer og supportere, ønsker ikke å assosisere seg med rasshøl. Brann ønsker derfor ikke å være en rasshøl-klubb.

Churchill

Quote from: Fusentast on August 20, 2021, 14:15:26 PMDet er jo nettopp for å komme ryktespredningen til livs at de bør fortelle hva som faktisk foregikk på dette famøse nachspielet. Jeg mener det vil være helt avgjørende at den fullstendige sannheten kommer på bordet, Bergen må få vite hvor ille det står til med vurderingsevnen hos disse personene og de må stå for det som har skjedd. Det er ingen grunn til å avsløre hvilke spillere som har gjort hva, hatt sex med hvem etc., men jeg tror de involverte gjør svært lurt i å komme på banen med en usminket og ærlig versjon av kvelden.

Og du mener at det er en god måte å komme ryktene til livs på? Det eneste det vil medføre er nye rykter og diskusjoner rundt om han snakker sant eller ikke.

Eneste formålet med en sånn «redegjørelse» er at dere får tilfredsstilt nysgjerrigheten deres. Intet annet.
...we shall never surrender.

Churchill

Quote from: krakra on August 20, 2021, 14:46:53 PMJa, når de bedrar sine koner inne på Brann Stadion så har Brann noe med det. Hvis de vil være totale rasshøl uten at klubben skal bry seg får de finne andre lokaler.

Som jeg har sagt før, det KAN være et brudd på arbeidskontrakten, klubbens vedtekter eller verdigrunnlag, at det skjedde inne på klubbens lokaler. I det minste bør klubben gjøre det klart for spillerne at Brann Stadion ikke er en arene for utroskap.
...we shall never surrender.

krakra

Quote from: Churchill on August 20, 2021, 14:50:45 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 14:46:53 PMJa, når de bedrar sine koner inne på Brann Stadion så har Brann noe med det. Hvis de vil være totale rasshøl uten at klubben skal bry seg får de finne andre lokaler.

Som jeg har sagt før, det KAN være et brudd på arbeidskontrakten, klubbens vedtekter eller verdigrunnlag, at det skjedde inne på klubbens lokaler. I det minste bør klubben gjøre det klart for spillerne at Brann Stadion ikke er en arene for utroskap.
Du forstår ikke hva du snakker om. Brudd på arbeidskontrakten er ingen forutsetning for å bli sagt opp. En arbeidskontrakt kan ikke ta for seg alle tenkelige scenarioer en spiller må UNNGÅ for å ikke bli sparket.

Her snakker vi sannsynligvis et omdømmetap som kan koste Brann millioner. Skjønner du det? Det gir grunnlag for oppsigelse.

Hadde en av spillerne tatt med seg kona inn på Stadion for en hyrdestund etter en bytur hadde vi IKKE snakket om noe omdømmetap.

Derfor betyr det noe hvem de har sex med, også.

Churchill

Quote from: krakra on August 20, 2021, 14:54:53 PM
Quote from: Churchill on August 20, 2021, 14:50:45 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 14:46:53 PMJa, når de bedrar sine koner inne på Brann Stadion så har Brann noe med det. Hvis de vil være totale rasshøl uten at klubben skal bry seg får de finne andre lokaler.

Som jeg har sagt før, det KAN være et brudd på arbeidskontrakten, klubbens vedtekter eller verdigrunnlag, at det skjedde inne på klubbens lokaler. I det minste bør klubben gjøre det klart for spillerne at Brann Stadion ikke er en arene for utroskap.
Du forstår ikke hva du snakker om. Brudd på arbeidskontrakten er ingen forutsetning for å bli sagt opp. En arbeidskontrakt kan ikke ta for seg alle tenkelige scenarioer en spiller må UNNGÅ for å ikke bli sparket.

Her snakker vi sannsynligvis et omdømmetap som kan koste Brann millioner. Skjønner du det? Det gir grunnlag for oppsigelse.

Hadde en av spillerne tatt med seg kona inn på Stadion for en hyrdestund etter en bytur hadde vi IKKE snakket om noe omdømmetap.

Derfor betyr det noe hvem de har sex med, også.


Les hva jeg skriver og forsøk en gang til å forstå hva det er som står der.

Det er for så vidt ikke spillerens forhold til klubben, jeg forsøker å male et bilde av, men hva vi som utenforståendes trenger og har rett til å vite.

Jeg er enig i at Brann må ha en annen innsikt i denne saken, slik den nå står. Men jeg minner om at enhver oppsigelse av kontrakt må være saklig begrunnet. Å vise til omdømmetap, er ikke nok i seg selv.
...we shall never surrender.

Churchill

Og tro meg, jeg forstår og vet hva jeg snakker om.
...we shall never surrender.

krakra

August 20, 2021, 15:06:01 PM #1548 Last Edit: August 20, 2021, 15:10:52 PM by krakra
Quote from: Churchill on August 20, 2021, 15:02:35 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 14:54:53 PM
Quote from: Churchill on August 20, 2021, 14:50:45 PM
Quote from: krakra on August 20, 2021, 14:46:53 PMJa, når de bedrar sine koner inne på Brann Stadion så har Brann noe med det. Hvis de vil være totale rasshøl uten at klubben skal bry seg får de finne andre lokaler.

Som jeg har sagt før, det KAN være et brudd på arbeidskontrakten, klubbens vedtekter eller verdigrunnlag, at det skjedde inne på klubbens lokaler. I det minste bør klubben gjøre det klart for spillerne at Brann Stadion ikke er en arene for utroskap.
Du forstår ikke hva du snakker om. Brudd på arbeidskontrakten er ingen forutsetning for å bli sagt opp. En arbeidskontrakt kan ikke ta for seg alle tenkelige scenarioer en spiller må UNNGÅ for å ikke bli sparket.

Her snakker vi sannsynligvis et omdømmetap som kan koste Brann millioner. Skjønner du det? Det gir grunnlag for oppsigelse.

Hadde en av spillerne tatt med seg kona inn på Stadion for en hyrdestund etter en bytur hadde vi IKKE snakket om noe omdømmetap.

Derfor betyr det noe hvem de har sex med, også.


Les hva jeg skriver og forsøk en gang til å forstå hva det er som står der.

Det er for så vidt ikke spillerens forhold til klubben, jeg forsøker å male et bilde av, men hva vi som utenforståendes trenger og har rett til å vite.

Jeg er enig i at Brann må ha en annen innsikt i denne saken, slik den nå står. Men jeg minner om at enhver oppsigelse av kontrakt må være saklig begrunnet. Å vise til omdømmetap, er ikke nok i seg selv.
Å bringe klubben i vanry kan være grunnlag for oppsigelse. Og det mangler jo ikke på konkrete regelbrudd å vise til heller. I en normal bedrift ville flere av spillerne fått sparken.

Det jeg reagerte på er påstanden om at alder på jentene, alder på spillerne og hvorvidt de var gift ikke hadde noe å si for klubben. Det har det og det kan være en del av oppsigelsesgrunnlaget.

Når det gjelder informasjonsbehovet for omgivelsene så handler det jo om hva som skal til for å berge omdømme og gjenvinne tillit og troverdighet. Et omdømmetap er svært kostbart.


Og det var Barmen sparket.

Churchill

Jeg orker ikke å forfølge denne lengre.
...we shall never surrender.

Go Up