• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2021

Started by Nixon, December 09, 2020, 22:22:32 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

fortune

Sannsynligvis fordi han er hentet til en rolle som passer som hånd i hanske, mens han spilte ving i Start. Håper vi fortsetter med å hente spillere som passer inn, vi har fremdeles for mange i stallen som ikke trives i Kåres 433. Bamba forsvinner i det minste snart, Forren er sannsynligvis inne i sin siste sesong og Barmen har 4,5 år igjen..
First is first, second is nothing

Kagain

Quote from: Corran on June 01, 2021, 11:46:56 AMBrann hadde ikke en grei midtbane og det var mange spørsmålstegn ved den. De har et par spillere de gamblet litt på pga oppsiden om det lykkes.
Barmen [...]

Pedersen er også litt usikker med tanke på skader og at han ikke har tatt sjefsrollen.
Rasmussen var så ute av det i fjor og starten av året i år at han måtte man tenke backup for.
Skaanes er en løpsmaskin og tror de gikk for ham pga at de ikke fikk andre de prøvde seg på. En grei lokal backup som ikke er for dyr.
FHM tor jeg de hadde gitt opp, men var for interesant til å si nei til når han pluteselig ble tilgjenglig igjen.

På midtstopper plass hadde de satt seg i en sutuasjon der de trengte 2 stoppere. Og de fikk sikkert litt panikk også når forsvaret var så på tur i treningskampene.[...]

Stallen er nå mye mer balansert enn tidligere og en har et par bra alternativer på alle plasser.

Kniksen jr er helt uprøvd på topp nivå og stallen skal ikke balanseres etter ham. Nå er det gode alternativer og Wassberg jr kan få være med på benken og få sine innhopp uten at Brann har gjort seg avhengig av at han skal slå til, Det er null press på ham. Men de må finne plass til at han får sine innhopp og utvikler seg.

 

Barmen har ikke vist seg fra sin beste side i år, og vi var bekymret for han allerede i fjor med tanke på at han så ut til å ha mistet mye hodestyrke. Men han var i stallen, og kunne brukes. Jeg har ikke tenkt å si noe om den lange kontrakten hans. Nevnte Acosta fikk også en tre-årig kontrakt i 2019

https://www.brann.no/nyheter/acosta-tar-tre-nye-ar-i-brann

At han ble muggen av å være på benken irriterte meg, og det var derfor det på sitt vis var greit at de sendte han på dør. De hadde også en midstopper på vei inn igjen i Brann (Löfgren) slik at det var en naturlig utskifting. Det var slik jeg så på det. Jeg håpte jo også at KI skulle ombestemme seg når de ikke fikk noe napp på svensken, eller i det minste gi han litt tid. Johansen har tidligere vært erklært uønsket, men han klarte å kjempe seg inn. Til slutt ga Brann bare bort Löfgren for en slikk og ingenting.

Det som var merkelig med han var at han forlenget kontrakten sin på starten av 2020, og så prompte sendt på lån. Det er det mulig å anta at Soltvedt enten hadde troen på han eller de håpte at de skulle tyne litt penger ut av skrotten hans.

https://www.brann.no/nyheter/forlenger-kontrakten--og-gar-pa-utlan

For ikke å snakke om da KI begynte å sette forsvaret og hadde Skeie i tankene. Så bestemmer han seg for å legge opp 30.03.

https://www.tv2.no/a/13918857/

Flere pekte på at med tanke på at Brann var en komplisert vanskelig situasjon så var det mest på spissplass det brant. Bamba hadde virket helt ute av det. Noen av oss tok også til orde for at det burde være sjanse for Heggebø til å komme seg inn. Spesielt etter at Brann kvittet seg med Mehnert (18. jan 2021, https://www.nettavisen.no/sport/brann-selger-spiss-til-ranheim/s/12-95-3424076140) og Hustad (26. feb 2021, https://www.nettavisen.no/sport/brann-selger-spiss-til-ranheim/s/12-95-3424076140) var klar for utlån til Sandnes Ulf

Det ble enda mer klart den 26. mars 2021 da Bamba bestemte seg for å forlate Brann.

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2021/kommer-med-nadelos-bamba-dom-na-sitter-brann-med-klover-to_sto8194141/story.shtml

Det var også tatt til orde for at Brann måtte få inn noen nye vinger, selv om Simba var klar ganske tidlig.

Ja, Svendsen virket helt ute en stund, men det virket ikke på meg som det folk var bekymret for var  mangel på midtbanespillere hos Brann. De visste jo at midtbanen til Brann var fylt av gode ballspillere som bare ikke helt fikk det til. Grøgaard var jo også et alternativ som indreløper, og jeg opplevde at med Wolfe på vei tilbake mente man at Wolfe kunne få backen og så kunne Grøgaard være et alternativ til midtbanen.

Derfor slo det meg at Brann plutselig begynte å sikle etter en dyr spiller som SHN at de ikke helt hadde et mål. Men her forstår jeg at jeg var i mindretall.

Dette med Skaanes er et eksempel på det som jeg tenker på med tilfeldig spillerlogistikk. Billig, lokal, og grei nok. Jeg hadde kanskje forventet at Brann også skulle hente tilbake Krepsefiskeren eller Yaw Eystein av mye den samme grunnen. Nettopp fordi at Brann ikke dristet til å følge opp sine bevingede ord om unge spillere med at de kunne få sjansen som en backupløsning. Det smaker i det hele tatt for mye av hvordan jeg spiller Football Manager. Stallene mine blir alltid for store, med en masse greie nok alternativ. Jeg forventet ikke og forventer fremdeles ikke at Kniklas blir fast inventar på midtbanen denne sesongen, men etter Skaanes og det forventet jeg det i enda mindre grad. Tipper at Brann gjør som originalt var planen, låner han ut. Jeg mener at han hadde gjort seg som en innbytter. Så

Quote from: fortune on June 01, 2021, 12:08:14 PMForsåvidt en god oppsummering av hva Kåre har sagt og gjort, men dersom man tar bort «sagt»-delen er tråden ganske klar:

- Barmen er ikke god nok i noen av rollene i Kåres 433

- Kåre ønsket ikke Løfgren, uvisst hvorfor

- Kåre ønsker minst ett rutinert og ett ungt alternativ per posisjon. Det virker å være en nokså fair kamp på alle plasser.


Det er som du sier ikke tatt opp noe stopperalternativ fra utviklingsavdelingen, sannsynligvis er de ikke gode nok.

Det er interessant at KI sin 4-3-3 ikke har plass til Barmen, en hodesterk type med litt pasningsfot. Men igjen, det er vel derfor det er KI sin 4-3-3 og ikke LAN sin. Selv om KI merkelig nok kunne få plass til andre spillere av det slaget LAN likte (Sønnen).

Dette med en rutinert(R), en ung(U) spiller er god logistikk.

Spiss:

Bamba (R), Rasmussen (R) og Heggebø (U)

Vinger:

Taylor (R), Delaveris (R*, hvor asterisk betyr at han er fremdeles ung, men regnes som rutionert av meg pga at han har spilt på høyere nivå tidligere og levert), Simba (U), Wolfe(U*, her betyr asterisk at han er en backup for en backup om det blir for gale)

Midtbane:

Barmen (R), Strand (R), Skaanes(R), Pedersen (R), Rasmussen(R*, asterisk fordi at han har spilt mest lengre fremme), Grøgaard (R*, asterisk fordi han egentlig er back men har spilt litt indreløper i Brann) Kniklas (U) og etterhvert FHM(U).

Backer: Kristiansen(R), Grøgaard(R), Tveita(R) Blomberg(U), Wolfe(U)

Stoppere: Forren (R), Gerson Krogh (R), Yaya (R), Kolskogen (U*, asterisk fordi han er ung etter KI sin smak), KRistiansen (R*, asterisk fordi han er en nødløsning der)

Keepere: Opdal (R), EHJ (R), Pettersen(U*, asterisk pga at han ikke er rutinert der, selv om alderen tilsier at han burde hatt mer rutine)

Lasaron

Da er det offisielt at Robert Taylor er tatt ut til EM. Såvidt jeg kan forstå er han da utilgjengelig i minst fire kamper.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on June 01, 2021, 20:49:41 PMDa er det offisielt at Robert Taylor er tatt ut til EM. Såvidt jeg kan forstå er han da utilgjengelig i minst fire kamper.
Minst to Brann-kamper, mot Sarpsborg og Odd. Dersom Finland går videre fra gruppespillet ryker flere kamper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Lasaron on June 01, 2021, 20:49:41 PMDa er det offisielt at Robert Taylor er tatt ut til EM. Såvidt jeg kan forstå er han da utilgjengelig i minst fire kamper.
Nei det er vel minst 2
Gruppespillet er ferdig 20.06 (i følge BA emn så et annet sted 21.06) og da spiller Brann mot Odd. mellom nå og da er det kun kamp mot S08 13.06.
Mulig Haugesundkampen 24.06 kommer litt tidlig?
Går de videre til 8 dels finale så blir det 4 kamper.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SKBCPH

Det kan vel være at han må i karantene når han kommer hjem igjen fra EM? Så strenge Norge har vært på det så tar jeg det som en selvfølge.
- Vi har den treneren vi har.

Nixon

Er det noen penger i dette for Brann? Mener å huske at UEFA betaler kompensasjon til klubber som må frigi spillere.

Vi kommer uansett til å savne finnen som hadde to viktige bidrag til seieren på søndag. Kanskje trønderen skal gi Filip tillit på kanten. Godset-kampen viste at det skjer ting når noen utfordrer og ikke bare spiller på det trygge.
Rød makt på Hansa

Christian

Quote from: Nixon on June 02, 2021, 08:43:07 AMEr det noen penger i dette for Brann? Mener å huske at UEFA betaler kompensasjon til klubber som må frigi spillere.

Vi kommer uansett til å savne finnen som hadde to viktige bidrag til seieren på søndag. Kanskje trønderen skal gi Filip tillit på kanten. Godset-kampen viste at det skjer ting når noen utfordrer og ikke bare spiller på det trygge.
BT skriver at det er kommer inn ca. 1 mill, men at den skal deles med Tromsø.

Lasaron

Usikker på hvilken tråd, men det gjelder den nye assistenttreneren. Det ser ut til at han bare skal være tilknyttet A-laget. Altså, mer ressurser til A-laget siden Tom Mangersnes også var i Akademiet. Hvor tar de det fra? Akademiet? Noe annet? Pengene, altså.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on June 07, 2021, 15:46:43 PMUsikker på hvilken tråd, men det gjelder den nye assistenttreneren. Det ser ut til at han bare skal være tilknyttet A-laget. Altså, mer ressurser til A-laget siden Tom Mangersnes også var i Akademiet. Hvor tar de det fra? Akademiet? Noe annet? Pengene, altså.

Jeg syns det er interessant at alle som hjelper til får tittel assistenttrenere, men greit nok. Det er da denne Andrea Loberto det er snakk om. Jeg ser at BA i sin artikkel peker på følgende spennende faktum:

"Loberto har tidligere jobbet med Ingebrigtsen i Rosenborg og med trenerkollegaen Eirik Horneland i Haugesund. Italieneren har erfaring fra en rekke norske klubber og har vært hovedtrener i Fredrikstad"

https://www.ba.no/brann-ansetter-ny-assistenttrener/s/5-8-1627988

"Han kommer inn i en assistentrolle og skal ha ansvar for analyse, men han vil også være delaktig på treningsfeltet. Der vil han jobbe med utviklingen av laget, men også tett med oppfølgingen og utviklingen av enkeltspillere"

Kan det tenkes at KI med det han sier om utviklingen av laget også tenker som en del av Brannakademiet?

Lasaron

David Wolfe er syk. Ute på ubestemt tid. Minst to uker.
Tren på langskudd

Superjack

Leste artikkelen. Hørtes huff ut. Spinalprøve kan gi ganske seriøse ettervirkninger, sett det selv i nær familie med flere uker ute av drift etterpå.  Ønsker han god bedring
Brannsupporter.

Corran

Virkelig synd og dårlig timing.
Kunne fått enda mer spilletid neste 2 kampene hvor Taylor er i EM
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Sarpsborg med småstygt tap i kveld, og Godset med styggestygt tap. Bra for oss.
Tren på langskudd

Huff

Solid Sandefjord-seier mot Viking i dag. Dette begynner å se ut som en sesong der en fort må ta godt over poenget i snitt for å berge plassen. Jeg tror Brann må ta 35-40 poeng for å unngå kvalik.

Henki

Denne sesongen ender med nedrykk. Den bør også ende med en inkvisisjon innad i Brann.
Ballen skal fremover!

Brann_ruler

Brann er i oppløsning. At laget har vært varierende og til tider elendig har man kunnet levd med. Men når engasjementet forsvinner er klubben død.

Nytter ikke gå for treneren. Først må alt skrotet som styrer skuten vekk.


Lasaron

Quote from: Brann_ruler on June 20, 2021, 18:59:45 PMBrann er i oppløsning. At laget har vært varierende og til tider elendig har man kunnet levd med. Men når engasjementet forsvinner er klubben død.

Nytter ikke gå for treneren. Først må alt skrotet som styrer skuten vekk.



Er det VJ du tenker på? Flere? Så hvis hun/de forsvinner så klarer vi oss? Da vil KI begynne å være en god trener?
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Lasaron on June 20, 2021, 20:07:07 PM
Quote from: Brann_ruler on June 20, 2021, 18:59:45 PMBrann er i oppløsning. At laget har vært varierende og til tider elendig har man kunnet levd med. Men når engasjementet forsvinner er klubben død.

Nytter ikke gå for treneren. Først må alt skrotet som styrer skuten vekk.



Er det VJ du tenker på? Flere? Så hvis hun/de forsvinner så klarer vi oss? Da vil KI begynne å være en god trener?

Sikkert ikke, men da vil man forhåpentligvis ansette noen kompetente mennesker til å håndtere det sportslige fremover. Nå tas det elendige og risikable beslutninger på løpende bånd.
First is first, second is nothing

krakra

Man har ansatt en sportssjef, så jeg tviler på at å sparke daglig leder vil påvirke de sportslige avgjørelsene. Daglig leder skal ikke ta sportslige avgjørelser.

fortune

Daglig leder både ansetter, støtter og sier opp sportslige ledere, så det kunne hjulpet mye.

Spesielt når man gir sportslig leder fyken for å redde sitt eget skinn, overtar rollen noen måneder med katastrofale beslutninger og til slutt ansetter en ny sportssjef som også representerer enorm risiko.

Det fikser naturligvis ikke Branns problemer over natten, men kan kanskje forhindre at det til stadighet skapes nye problemer og på sikt sørge for at Brann presterer omtrent som man burde kunne forvente utifra økonomiske forutsetninger.
First is first, second is nothing

krakra

Det skal være styret som ansetter og sier opp sportssjefen. Hvis Brann har delegert dette til daglig leder, så er det en struktursvikt.

Sparkingen av Soltvedt var åpenbart en korrekt avgjørelse. Vi hadde ikke vært i en bedre situasjon med Soltvedt som sportssjef hele forrige vindu.

fortune

Quote from: krakra on June 20, 2021, 21:16:16 PMDet skal være styret som ansetter og sier opp sportssjefen. Hvis Brann har delegert dette til daglig leder, så er det en struktursvikt.

Sparkingen av Soltvedt var åpenbart en korrekt avgjørelse. Vi hadde ikke vært i en bedre situasjon med Soltvedt som sportssjef hele forrige vindu.

Dristig påstand så lenge hele stopperkatastrofen med Løfgren og de to erstatterne oppstod etter at Soltvedt hadde forlatt skuten. Man kan godt si at avgjørelsen var rett, men timingen var elendig. Det eneste argumentet man kan se for tidspunktet var at vi skulle få nytt styre og et Vibecke skulle redde seg selv.

Jeg vil ikke si at det er struktursvikt at daglig leder ansetter ansetter og avsetter sportssjef, så lenge styret gjør det samme med treneren. Da blir trenere i praksis øverste leder og ansvarlig for det sportslige og sportssjefen en sparringspartner og fasilitator. Litt gammeldags kanskje, men nokså vanlig innen toppfotball.
First is first, second is nothing

krakra

June 20, 2021, 21:37:13 PM #373 Last Edit: June 20, 2021, 21:39:52 PM by krakra
Dristig? Soltvedt prøvde jo aktivt å selge Løfgren selv. Han mente til og med at han hadde godtatt et bud, som så vidt jeg forstår var enda lavere enn det Brann til slutt fikk. Tror du han hadde erstattere på blokken som han ikke delte med resten

Jeg er 99% sikker på at Brann hadde solgt Løfgren med Soltvedt som sportssjef, og jeg tror ikke de hadde vært noe bedre rustet for å finne en erstatter.

fortune

Tro-diskusjon er ikke særlig givende, så vi kan like gjerne legge den død. Men jeg tror for
min del knapt nok man hadde funnet en daglig leder eller sportssjef, Soltvedt inkludert, som hadde signert to stoppere uten medisinsk test. Spesielt når den ene var skadet og den andre ikke hadde spilt kamper siden 2019..
First is first, second is nothing

Nixon

Jeg tror også Soltvedt hadde solgt svensken. Noe i den saken er ikke personavhengig. Men jeg tror også at det langvarige vakuumet som ble etter at Soltvedt nærmest gikk på dagen, har fått negative konsekvenser for jobben med å styrke stallen i det siste vinduet.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on June 20, 2021, 21:46:53 PMJeg tror også Soltvedt hadde solgt svensken. Noe i den saken er ikke personavhengig. Men jeg tror også at det langvarige vakuumet som ble etter at Soltvedt nærmest gikk på dagen, har fått negative konsekvenser for jobben med å styrke stallen i det siste vinduet.

Ja, denne tror jeg 100% på. Å ha en sportssjef på vakt er kritisk og i årets Covid situasjon og skremmende tynn stall på stopperplass er det rett og slett på nivå hån av daglig leder å ikke tro at det er en veldig tung, krevende og ekstremt viktig jobb.

Vi ser hvordan det har gått så langt.
Barmen har fått kontrakt karrieren ut og er blitt stopperalternativet.
Og dem som kommer inn ser ut å komme skadet, utrent og mest sannsynlig i tide til at Obosligaen er sikret.
Og om noen måtte lure, ja jeg er sur.
Brannsupporter.

DumboMumbo

Det vi ser nå er etter min mening resultatet av en generell nedadgående trend. Brann taper stadig terreng i folks bevissthet, interessen er betydelig mindre enn på 80 og 90 tallet. Brann er i ferd med å bli som Engen, en klubb for menigheten, der mannen i gaten bryr seg null og niks.

Den klønete famlingen i ledelsen der de har prøvd å takle (no pun intended) og endre denne utviklingen har nå forplantet seg i hele organisasjonen.

Brann har ikke klart å omstille seg fra å være hele Bergens og hele Hordalands klubb til å bli en menighetsklubb.

osoerli

Brann er lett å score på og lett å forsvare seg mot. Det blir nedrykk GARANTERT!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Quote from: osoerli on June 21, 2021, 06:51:16 AMBrann er lett å score på og lett å forsvare seg mot. Det blir nedrykk GARANTERT!

Vi har 4 poeng etter 9 kampar. Det er drøyt, men eg erkjenner ikkje nedrykk enno. Først vil eg sjå kva Jimmi fikser i sommarvindauge.
Saludar a los monos!


Spelaren

Nå kan man tortureres heime såvel som borte. BDSM, ta deg ei skillingsbolle, Brann er tilbake.
Gå av.

Spelaren

Eg hadde akkurat klart å glemme at Brann har en danske på veg inn som også skal ha sluttpakke sammen med resten av gjengen. Gøy.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on June 24, 2021, 19:32:35 PMEg hadde akkurat klart å glemme at Brann har en danske på veg inn som også skal ha sluttpakke sammen med resten av gjengen. Gøy.

Riktig. For etter at han har overbevist styret om sin strategi, beskrevet i en annen tråd, og det likevel går til helsikke, så må selvsagt Nagel gå også. Dette blir stygt.
Tren på langskudd

Nixon

https://www.tv2.no/sport/14083373/

Brann vil forsterke seg ut av krisen, sier styreleder.
Rød makt på Hansa

krakra

La meg se i krystallkulen.

* Brann henter en spiss som skal skyte Brann til ny kontrakt. Dette er et stort navn. Kommentarfeltene blir glade
* Spissen scorer et flott mål i sin første kamp
* Spissen scorer ikke flere mål i løpet av sesongen.
*Brann rykker ned. Johannessen får sparken. Styret annonserer at de skal rett opp. Det sportslige budsjettet skal skånes. Norling fredes. De har troen på ta det skal løsne i OBOS-ligaen. Vi har jo en stall som er mer enn god nok til å rykke opp.
* Brann får en elendig start. Etter ti kamper er vi på endre halvdel av OBOS-ligaen
* Brann sparker Kåre Ingebrigtsen, etter at vi har blitt knust av Sandnes Ulf og Steffen Landro, og leter etter en OBOS-ekspert som kan få laget rett opp. Det blir ikke Røssland, for han og Åsane har fått en forrykende start på sin første Eliteseriesesong og ligger på medaljeplass.
* OBOS-eksperten forkaster ungdomssatsingen, får inn noen krigere og sikrer opprykket med et nødskrik. Styret syns dette er en fantastisk prestasjon og gir ham en fireårskontrakt.


* Alle er enige om at det var ungdomssatsingen som førte til nedrykket, og at dette bør man ikke prøve på igjen.

krakra

Skal sies at Grevstad på ingen måte freder KI, for å si det forsiktig. Men Grevstad er jo en litt mer direkte taler enn mange andre styreledere.

Superjack

Quote from: krakra on June 25, 2021, 18:04:43 PMLa meg se i krystallkulen.

* Brann henter en spiss som skal skyte Brann til ny kontrakt. Dette er et stort navn. Kommentarfeltene blir glade
* Spissen scorer et flott mål i sin første kamp
* Spissen scorer ikke flere mål i løpet av sesongen.
*Brann rykker ned. Johannessen får sparken. Styret annonserer at de skal rett opp. Det sportslige budsjettet skal skånes. Norling fredes. De har troen på ta det skal løsne i OBOS-ligaen. Vi har jo en stall som er mer enn god nok til å rykke opp.
* Brann får en elendig start. Etter ti kamper er vi på endre halvdel av OBOS-ligaen
* Brann sparker Kåre Ingebrigtsen, etter at vi har blitt knust av Sandnes Ulf og Steffen Landro, og leter etter en OBOS-ekspert som kan få laget rett opp. Det blir ikke Røssland, for han og Åsane har fått en forrykende start på sin første Eliteseriesesong og ligger på medaljeplass.
* OBOS-eksperten forkaster ungdomssatsingen, får inn noen krigere og sikrer opprykket med et nødskrik. Styret syns dette er en fantastisk prestasjon og gir ham en fireårskontrakt.


* Alle er enige om at det var ungdomssatsingen som førte til nedrykket, og at dette bør man ikke prøve på igjen.

Skal ikke se bort fra det scenarioet nei...
Brannsupporter.

Lasaron

Scenarioet til Krakra er så likt det med Norling at han blander inn Norling sitt navn.
Tren på langskudd

Lasaron

Foreløpig ser det ut til at min spådom blir riktig. KI får beholde jobben, Nagel overbeviser styret om at god spillerlogistikk skal redde oss.

Hvem vil til Brann nå? Som er gode nok til å heve laget, og som samtidig lever greit med 1.divisjonsspill neste år? Kanskje Sivert Heltne Nilsen.

Forøvrig må det i så tilfelle bli korttidskontrakter ut året og/eller lån ut året. Som fort kan bety mindre spilletid på noen eller mange av disse: Blomberg, Kolskogen, Wolfe, Delaveris, Kniklas, Simba og Heggebø. Enten vi da rykker ned eller ikke, så er utgangspunktet for neste sesong elendig. Da sitter vi med en dårlig trener, og en gjeng fotballspillere som har stagnert.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: krakra on June 25, 2021, 18:04:43 PM* Alle er enige om at det var ungdomssatsingen som førte til nedrykket, og at dette bør man ikke prøve på igjen.

De har allrede begynt å berede grunnen for dette. I den artikkelen som ble sitert forteller de nemlig dette om problemet i Brann

"Hva gjør at Ingebrigtsen fortsatt er trener med statistikken han har?

Det er fordi vi har gjort en bestilling og at vi har et lag som kanskje ikke er godt nok med den offensive spillestilen. Så får vi akseptere at vi ligger der vi ligger. "

Det er visst den godeste Jimmi som svarer der. Som flere har pekt på er det ikke nødvendigvis laget som er problemet, men snarere at det ikke er noe plan for hvordan de skal arbeide som lag. Jeg var en av de som var positive til KI, men når dette er problemet så er det kanskje på sin plass å gjøre en ny vurdering. Og den tilsier at KI ikke har fått til det han prøver på. Jeg tror heller ikke dette utelukkende er spillerne sin skyld.

I samme artikkel fortelle de dette om sparkingen av LAN

"Da Brann sparket Lars Arne Nilsen midtveis i 2020-sesongen, var årsaken at han ikke hadde innfridd styrets forventninger om å spille attraktiv fotball og utvikle unge spillere."

Dette er jo noe som forsåvidt er korrekt. Men KI har ikke kommet så langt videre på dette arbeidet.

Superjack

Hverken Blomberg eller Kolskogen har gjort seg bort. Ja de har gjort feil, ja de har store områder for forbedring. Men derfor må de fortsette å spille. Men som i 2014 får de dårlige på dårlige opplevelser, og de som skal være ledere og stå frem er nok enten kjeks(Pedersen), Kjeks og over middagshøyden (Forren) og alt for opptatt av å vise seg frem selv (Bamba).

Ny midtbanesjef og en meget meget god spiss, som kommer fordi de vil være med på prosjekt gjenreise Brann. Ikke bare fordi at de får mye betalt i en leieperiode.

Er jo totalt utealistisk, men en Joshua King ville kunne være en slik. Lov å sprenge lønspolitikken for slikt.
Brannsupporter.

gladiporno

Jeg tror Brann har blinket ut Heltne og Børven. Begge vil være naturlige spillertyper å hente for Brann i den krisen de er i nå. At begge er lokale/semilokale og trolig up for graps gjør nok ikke interessen mindre. Så er spørsmålet om Heltne vil til Brann etter den litt uforståelig kritikken han fikk fra Kåre Ingebrigtsen etter at overgangen til Brann gikk i vasken i vinter.

Også vil jeg tro at Nagelen vil komme opp med en spiller eller to. Han ønsker selvfølgelig å vise at han duger på det området som skal være hans spisskompetanse. Jeg tror imidlertid at Biggen og Vikken vil ta mer eierskap i det kommende overgangsvinduet, og at de i større grad enn tidligere vil bestemme seg for hvem som kommer inn stadionportene 1. august.


Kagain

Quote from: gladiporno on June 26, 2021, 11:57:20 AMJeg tror Brann har blinket ut Heltne og Børven. Begge vil være naturlige spillertyper å hente for Brann i den krisen de er i nå. At begge er lokale/semilokale og trolig up for graps gjør nok ikke interessen mindre. Så er spørsmålet om Heltne vil til Brann etter den litt uforståelig kritikken han fikk fra Kåre Ingebrigtsen etter at overgangen til Brann gikk i vasken i vinter.


Jeg frykter at du har rett. Skuffende at det som må til er spillere som allerede har forlatt Brann. Og den ene av dem var ikke engang en suksess i Brann. Den andre er en destruktiv kraft som man må gå tilbake til gamle taktikker for å kunne utnytte.

Uff.

nero

June 26, 2021, 13:43:20 PM #394 Last Edit: June 26, 2021, 13:46:05 PM by nero
Hva er den greien Brann har med å kjøpe/hente tilbake eks-spillere? Jfr Skaanes, Sønnen, Børven etc Har de virkelig så dårlig oversikt at det er det eneste de greier å komme opp med?

I tillegg har vi også en fetisj for langtidsskadde spillere. Når vi legger til kjøp av spillere som ikke har spilt kamper på to år, så er det ikke rart at ingen blir imponert over spillerlogistikken vår. For å toppe det hele har vi ansatt en dansk totalflopp som sportssjef, altså mannen som skal finne nytt gull på et vanskelig spillermarked. Det vil nok gå kjempebra.
Lions led by donkeys.

krakra

June 26, 2021, 14:12:04 PM #395 Last Edit: June 26, 2021, 14:14:28 PM by krakra
Ja, man har altså ansatt en totalfiasko som hovedtrener. Kanskje den største trenerfiaskoen i Brann noen sinne.

Istedenfor å kvitte seg med denne treneren, så setter man altså den nyansatte sportssjefen, hvis sportssjefshistorikk er å være en fiasko i Danmark, til å finne forsterkninger til ham, bare noen uker etter at han kom til Bergen for første gang.

Så klør man seg i hodet over at ting går dårlig. Hoster frem noe "hvis man ikke gjør feil, gjør man ingenting, men vi jobber knallhardt" og syter over utålmodige supportere som ødelegger klubben.

I Brann er det hardt arbeid og tålmodighet som er nøkkelordene for suksess. Ting som kompetanse, handlekraft, dømmekraft, teft osv. er tydeligvis oppfattet som humbug. Det slår dem liksom ikke at grunnen til at ting går til helvete til tross for all denne harde jobben er at de ikke vet hva de driver med, noe som fører til dårlige avgjørelser. Det handler bare om å gå dem mer tid til å jobbe hardt.

gladiporno

Quote from: nero on June 26, 2021, 13:43:20 PMHva er den greien Brann har med å kjøpe/hente tilbake eks-spillere? Jfr Skaanes, Sønnen, Børven etc Har de virkelig så dårlig oversikt at det er det eneste de greier å komme opp med?

I tillegg har vi også en fetisj for langtidsskadde spillere. Når vi legger til kjøp av spillere som ikke har spilt kamper på to år, så er det ikke rart at ingen blir imponert over spillerlogistikken vår. For å toppe det hele har vi ansatt en dansk totalflopp som sportssjef, altså mannen som skal finne nytt gull på et vanskelig spillermarked. Det vil nok gå kjempebra.

Nå spekulerer jeg bare at de vil forsøke seg på Heltne og Børven. Ikke sikkert det skjer, men jeg tror det vil være naturlig.

Ellers er det greit å huske at Branns sportslige avdelingen ble svekket da sportssjefen ble avskjediget på et svært merkelig tidspunkt uten erstatter på plass og speideren tok over jobben til David Eklund som overvåket barne- og ungdomsfotballen i Hordaland. Per i dag har Brann på papiret verken speider eller sportssjef.

Spelaren

"Jobbe hardt" er en skikkelig dum floskel. Jobb heller smart og kompetent.
Gå av.

SK

Hardt arbeid er de fleste steder en grunnleggende forutsetning for å lykkes skikkelig, og å være blant de beste. Men det holder jo ikke som eneste kriterie, hjelper ikke nevneverdig hvis man er udugelig.

Jose Arrogantio

Quote from: nero on June 26, 2021, 13:43:20 PMHva er den greien Brann har med å kjøpe/hente tilbake eks-spillere? Jfr Skaanes, Sønnen, Børven etc Har de virkelig så dårlig oversikt at det er det eneste de greier å komme opp med?

I tillegg har vi også en fetisj for langtidsskadde spillere. Når vi legger til kjøp av spillere som ikke har spilt kamper på to år, så er det ikke rart at ingen blir imponert over spillerlogistikken vår. For å toppe det hele har vi ansatt en dansk totalflopp som sportssjef, altså mannen som skal finne nytt gull på et vanskelig spillermarked. Det vil nok gå kjempebra.

Fordi Brann ikke tror på å utvikle spillere, og tror at store navn er det som er nøkkelen til suksess, så har de lagt opp til en logistikk for trener og spillere inn der de går etter spillere/trenere som har et visst navn i norsk fotball. Graden de passer inn i spillestilen/formasjonen kommer i andre rekke, se for eksempel Yttergaard Jenssen. Da er det naturlig at man henter inn den type spillere vi henter inn: spillere som vi kjenner og som har prestert for oss tidligere, og spillere som har gått fra eliteserien til utlandet, og er villig til å komme tilbake enten fordi de sliter med spilletid, sliter med skader, eller er på hell i karrieren.

Go Up