• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg - Brann. Kamptidspunkt: Usikkert

Started by Nixon, November 20, 2020, 10:48:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Ja, Blomberg har vært frisk på backen/kanten.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: Spelaren on November 24, 2020, 20:02:47 PMTror eg bare fortsetter med husarbeid også i andre omgang.

Sluttet du å vaske?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

Ubegripelig å bruke Hustad på topp slik kampbildet er per nå. Mehnert er kanskje svakere, men en må da ha en raks fyr på topp.

Nixon

Det skal jo ikke være mulig å måtte redde ballen på strek to ganger på noen sekunder. Kaos!
Rød makt på Hansa

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Herlig kamp med et klassisk 3-2 resultat. Blir ikke bedre enn dette!

Så få det heller våge seg at jeg tapte noen kroner på oddsen. Det er det verdt med god margin!!:)
Rød makt på Hansa

Giles

Et bedriftslag vinner mot et annet. Mye dårlig spill og merkelig svake enkeltprestasjoner. Pasninger på tre meter ser umulige ut, uforståelig.
Fullt mulig å rykke ned med denne gjengen.

Huff

Dette kan vel best beskrives som den første Brann-kampen på lenge som var gøyere enn husarbeid.

Spelaren

1-3 tar eg på min kappe. Var en viktig Cyberpunk-video på youtube som bare måtte sees. 2-3 skjedde mens eg var dypt i oppvasken igjen.
Gå av.

Kagain

Quote from: Spelaren on November 24, 2020, 21:01:39 PM1-3 tar eg på min kappe. Var en viktig Cyberpunk-video på youtube som bare måtte sees. 2-3 skjedde mens eg var dypt i oppvasken igjen.

Det er godt du tar ansvar, Spelaren. Da viser du at du har lært og ikke vil gjøre samme feil neste gang...

Gulløl

Årets Brann oppmuntring etter mye motgang : )
Nå er selvtilliten såpass på plass i laget at det bør bli seier mot Aalesund også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Eg har sett noen repriser nå, og er det lov å si at dommeren(e) skarret og sannsynligvis hadde teksten til nystemten på blokken sin? To situasjoner som med de nye reglene er straffbar hands og straffe, og en situasjon der ballen kanskje var inne?

Kjærkomne poeng, var det nå. Kanskje eg takker ja om det skulle ramle inn en sms med billettilbud søndag.
Gå av.

Lasaron

Jeg var så lut lei elendige resultater at når konen ønsket min assistanse som sjåfør og lignende for ærender i Åsane, så grep jeg sjansen og droppet kampen. Utrolig ulikt meg. Så da måtte selvsagt Brann pøse på med mål, mens jeg satt utenfor KappAhl og ventet.

Kjekt med seier. Men ballen er rund, cup er cup, og alt det der. Viktige tre poeng, absolutt, men dette kan fort snu. Typisk Brann å nettopp vinne denne, og så gjøre det elendig igjen mot bunnlagene.

Ekstra kjekt at Bamba scorte.
Tren på langskudd

Corran

Fy faen det var deilig. Viktige poeng, marginene på vår side og hele 3 mål ble scoret.

Var jo litt vaklende i starten, men det er jo som forventet og KI sa jo før kampen at det er viktig å ri av de første 15-20 og så ta tak i kampen og utnytte sjansene en da får.
Deilig også å se at Brann turte å angripe etter målene. Så ble det litt kaos på slutten, men slitne ben og kropper er lov det når det gikk som det gikk.

Ellers fikk jeg positive vibber før kampen når jeg så at KI gikk tilbake til 4-2-3-1 (eller hva en skal kalle det). Denne ble brukt et par kamper av KI i starten og det var vel sist Brann spilte bra.
Da var det vel en kamp Haugen hadde 10'er rollen og en Taylor hadde den.
Og med det Taylor viste i dag så bør han fortsette å være i start elleveren.
Svendsen syntes jeg var mye bedre i dag enn tidligere og la merke til at han vant et par løpedueller før pause. Scoringen hans var også vakker så han har fra og med i dag fått en ny sjanse hos meg.

Blomberg som jeg ikke har syntes var så imponerende i innhoppene han fikk må jeg også trekke fram. At han viste seg fram offensivt var jo som forventet etter forhåndsomtalene, men syntes også han var ok+ defensivt. Vil ikke si at han er svakere der enn alternativene. Gleder meg til å se mer av ham.

Dessverre tror jeg Kolskogen får seg noen kamper på benken nå om ikke en av de to andre blir skadet. Og det er jo morsomt at Løfgren og Kolskogen ikke kan spille sammen siden begge er høyrebente men 2 venstrebente går greit? Men nå skal det også sies at de to gamlingene spilte meget bra i dag og fult ut forsvarte sine plasser i startelleveren.

Er også forfriskende med Brann trener og spesielt assistent som er aktive på sidelinjen og roper mye både til spillere og til dommer.

Men så vet vi jo alle at det er typisk Brann å slå et topplag borte for i neste runde tape for bunnlag hjemme.

PS så det var en som mente det var gavepakke fra dommer at Barmen fikk frispark nå han ga en spiller en albue. Dommeren gjorde helt rett for rbk spiller går ikke etter ballen men går i spiller for å ta ham noe som fører til at Barmen kommer i ubalanse og dermed kanskje kommer litt borti motspiller. Helt riktig dømt av dommer

PSS Når det gjelder de 2 handsene er jeg ikke sikker på den første. Den andre er soleklar, men den første er jeg meget usikker på og helt umulig å bedømme ut fra de bildene en så på tv. Lurer på om ballen treffer på høyre side av kroppen først. Slik bildene var på tv ville jeg ikke blitt veldig hissig om ikke Brann fikk straffe i lignende situasjon     
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Leffen

Dette var stort!

RBK skulle faktisk hatt to (i hvert fall en) straffe, og det var tre tabber som førte til målene sånn jeg så det. Såpass ærlig må man være. Spillet i starten av andre omgang bar dog prov om noe meget bedre! Var veldig redd for Aafk-kampen men ikke nå lenger. Spillerne har vært så nervøse i det siste. Tror denne kampen kommer til å gi en enorm selvtillitsboost. 5-0 på lørdag!

Morkel

Brann var veldig heldig med dommeren i denne kampen. Det er også tabber i fleng hos RBK.

Likevel er opplever jeg ikke resultatet som blodig urettferdig sånn alt i alt. Det er en oppløftende kamp av Brann.

Hvis man tar vekk de første og siste 10-15 minuttene så er Brann stort sett det beste laget. I perioder sliter faktisk RBK med å etablere noe spill. Som er ganske imponerende med tanke med at man spiller med temposvake Forren og Fjoluson bak.

Henki

Quote from: Morkel on November 25, 2020, 08:00:59 AMHvis man tar vekk de første og siste 10-15 minuttene så er Brann stort sett det beste laget. I perioder sliter faktisk RBK med å etablere noe spill. Som er ganske imponerende med tanke med at man spiller med temposvake Forren og Fjoluson bak.

Jeg sitter med de samme tankene selv. Fra ca. minutt 20 til ca. minutt 70 synes jeg det var Brann som var best. Og vi kunne ha scoret flere mål enn det vi gjorde. Så det var ikke bare Brann som var heldig i går.
Ballen skal fremover!

Corran

Noe av det eg likte best var at de fortsatte å angripe på 3-0
Så begynte rbk å slå langt og Brann ble slitne og rbk kom inn igjen i kampen.
En må jo også huske at noen av rbk spillerne fikk seg en treningskamp forrige uke så de var litt mer i kampform enn Brann som forholder seg til regler og protokoller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Det vart seier - som venta :) men det overraska meg at vi var så gode. 

Vil trekke fram Taylor og Blomberg - veldig spennande. Ellers har Grøgård stabilsert seg på eit bra nivå, og Svendsen viser at han har kvaliteter. Bamba var betre enn eg kan hugse, og han vann attpåtil duellar.

   
 
Saludar a los monos!

ostraume

Det er så merkelig med Bamba. Målet hans er jo langt fra ferdigscoret, to fine touch, kraft og fart og en nydelig avslutning. Braut-stil på det der. Han lager riktig flotte mål, med fin teknikk og kroppskontroll, mens andre ganger ser han ekstremt klønete ut.

Ellers enig i at Blomberg så meget spennende ut. Den farten hans kan bli et enormt våpen.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Blomberg var gøy å se i går. Virket ikke på nivå tidlig i kampen, men ut over kampen så stod han frem som trygg og offensiv.

Slik spillere blir bedre. Må prøve nivået for å kunne ta nivået.
Tror det var siste vi så av Tveita fra start i år.
Brannsupporter.

krakra

Kombinasjonen av fart og innleggsfot er veldig spennende. Det har vi ikke hatt i Brann siden Vindheim, og han var ikke like rask. I tillegg klarte han seg greit bakover. Noen svimle situasjoner, men det er mang en høyreback som har slitt med Ceide.

Han ser også ut til å ha tatt med seg noe av Åsane-mentaliteten. Det så man med Kolskogen også. Han kom til Brann fra Åsane uten frykt eller respekt. Virker som det er en solid kultur i Åsane.

Kampen i går var bare et eksempel på hvor viktig mentalitet er. Vi har en stall som er god når de får litt selvtillit.

Go Up