• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 20/21

Started by Lasaron, October 08, 2020, 17:25:31 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Dette er ikke en signering som gir ståpels...

Samtidig liker jeg at vi har begynt å handle inn typer som passer inn i en ønsket spillestil, og ikke «navn». Mindre entusiasme ved signering, men kanskje bedre langsiktig effekt.

Men, jeg er også bekymret over et litt «lettvekter» lag uten tydelige ledere.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Er Skaanes spilleren de jaktet "som er for god for eliteserien"? Skeptisk, er neppe en spiller som forsterker laget og løfter Brann nærmere en medaljestrid. Sikkert en billig løsning for Brann siden han selv ivrer såpass etter å komme tilbake. Brann sprenger neppe banken i forhold til overgangssum eller lønn. Ser han hadde skattbar inntekt i 2019 på litt over 800k i Start. Men han får være velkommen, at han er Bergens gutt og helt sikkert vil blø for drakten er positivt. Så får han prøve å motbevise oss skeptikere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jepp, vi mangler fortsatt ledertyper, virker det som. Vi hår håpe, som andre har påpekt, at noen kan ta steg som ledertyper. Det er jo ikke umulig.
Tren på langskudd

Gepard

Det stinker obos 2022 herfra til himmelen. Dette laget mangler totalt ledertyper, og det hentes inn den en lettvekteren (bokstavelig talt)etter den andre, alt skal være "ungt å spennende" Hvis KI får til noe annet enn bunnkamp med denne stallen er det et mirakel og ekstremt imponerende håndtverk. Litt facinerende blir det også at den stallen som bygges opp nå er langt mer en KG-stall enn en gresstall. Spillere med frekvens og lette i kroppen.


krakra

Jeg tror dette kan være den beste stallen Brann har stilt med siden gullet. Det er et ungt og sultent lag med mye tempo, løpskraft og ferdigheter med ball. Jeg registrerer at det rundt Brann ikke er så mye entusiasme rundt å bygge og utvikle noe på egenhånd, her skal man kjøpe inn alt selv om det har gitt fiasko på fiasko. Se på Glimt, igjen. Hvem er lederne der? Hvor var disse lederne for et par år siden? De har dyrket fram ledertyper som Saltnes og Berg selv. Det tror jeg Brann også kan gjøre.

Dette blir bra det.

esp123

Ofte skapes ledere av ansvar. Tror Brann kan overraske i år! Og Daniel Pedersen, Vegard Forren, Håkon Opdal og Kristoffer Barmen er ledere. Robert Taylor fikk bindet mot Glimt og tok ansvar mot slutten av forrige sesong. Jeg vil ikke si dette laget er helt uten ledere.

Nixon

Vi trenger en ekstra spiss etter min mening. Og så begynner dette å bli bra med spillere som kan spille trenerens foretrukne fotball. Det skjer ikke hvert år for å si det sånn.

Jeg er ikke veldig redd for manglende ledertyper. Det er ikke det som i hovedsak har vært problemet de siste par årene. Vi var ustabile med Sønnen også. Dansken er en bedre leder enn han får kreditt for. Finnen responderte bra på å være kaptein mot Glimt. Og jeg tror også at flere andre vil heve seg.
Rød makt på Hansa

ZsoltKorcsmar

Quote from: Gulløl on March 01, 2021, 13:51:47 PMEr Skaanes spilleren de jaktet "som er for god for eliteserien"? Skeptisk, er neppe en spiller som forsterker laget og løfter Brann nærmere en medaljestrid. Sikkert en billig løsning for Brann siden han selv ivrer såpass etter å komme tilbake. Brann sprenger neppe banken i forhold til overgangssum eller lønn. Ser han hadde skattbar inntekt i 2019 på litt over 800k i Start. Men han får være velkommen, at han er Bergens gutt og helt sikkert vil blø for drakten er positivt. Så får han prøve å motbevise oss skeptikere.

Dette er nok ikke førstevalget nei. Tipper han har vært et stykke ned på listen, bak flere i kategorien «for god for eliteserien». Her har nok diverse andre røket/forhandlinger gått i stå, og så har man hatt Skaanes som en «bankers» nødløsning, tror jeg.

Kjenner jeg er litt delt her. Liker i utgangspunktet Skaanes. Han var jo en liten virvelvind til tider, voldsom frekvens/løpskraft, og bra trøkk i spillet. Dessverre lite sluttprodukt, rett og slett litt «feig» i enkelte valg, spilte ofte trygt. Kan ha vært LAN-innstruks, og jeg har ikke sett han mye i Start-drakten. KI er jo klinkende klar på at vi skal tørre mer, ta mer risiko etc. Taylor eksempelvis har jo blomstret grunnet dette.

Dyrket som indreløper så tror jeg kan kan bli god. Velger feks Skaanes 10/10 ganger over Barmen som indreløper slik vi har tenkt å spille nå.

Det «negative»:

-Mathias Rasmussen. Rasmussen er nesten 3 år yngre og blir fort ofret om Skaanes skal spille. Strand virker bankers. Delaveris og Taylor blir nok kantene, med Simba som tredjevalg. Rasmussen skal være hakket bedre enn Skaanes på overblikk, pasninger, driv/teknikk (selv om Skaanes har kvaliteter her også) mens Skaanes er mer fotrapp og har større løpskapasitet. Selvfølgelig trenger vi en viss bredde, men er Skaanes en betydelig oppgradering av Rasmussen? Usikker.

-De to unge lovende som imponerer på trening Ødegaard var vel 14-15 når han debuterte. Wassberg Kniksen fyller 17 om få måneder. Om de er så spennende som rapporter fra treningsfeltet tilsier; hvorfor ikke gi de sjansen. Er en 26 år gammel Skaanes betydelig bedre? Han bør være noe bedre, men nok til at han bør holde Kniksen utenfor laget? Hvor mange flere poeng sanker vi med Skaanes kontra Wassberg Kniksen? Han imponerte stort i sin første seniorkamp, attpåtil mot regjerende seriemestre.

Feks Vebjørn Hoff fra Odd er en ting, men er Skaanes spilleren som skal holde disse utenfor? Mer skeptisk. Om det ikke er spiller som hever oss betraktelig tror jeg vi hadde klart oss fint med Strand, Rasmussen, Wassberg Kniksen og Grøgaard som alternativer på indreløperplass. Barmen som potet/backup.

krakra

Quote from: esp123 on March 01, 2021, 14:35:33 PMOfte skapes ledere av ansvar. Tror Brann kan overraske i år! Og Daniel Pedersen, Vegard Forren, Håkon Opdal og Kristoffer Barmen er ledere. Robert Taylor fikk bindet mot Glimt og tok ansvar mot slutten av forrige sesong. Jeg vil ikke si dette laget er helt uten ledere.
Jeg tror det kan være lederemner blant ungguttene også. Både Kolskogen og Wolfe er klare typer.

krakra

Quote from: ZsoltKorcsmar on March 01, 2021, 14:39:59 PM
Quote from: Gulløl on March 01, 2021, 13:51:47 PMEr Skaanes spilleren de jaktet "som er for god for eliteserien"? Skeptisk, er neppe en spiller som forsterker laget og løfter Brann nærmere en medaljestrid. Sikkert en billig løsning for Brann siden han selv ivrer såpass etter å komme tilbake. Brann sprenger neppe banken i forhold til overgangssum eller lønn. Ser han hadde skattbar inntekt i 2019 på litt over 800k i Start. Men han får være velkommen, at han er Bergens gutt og helt sikkert vil blø for drakten er positivt. Så får han prøve å motbevise oss skeptikere.

Dette er nok ikke førstevalget nei. Tipper han har vært et stykke ned på listen, bak flere i kategorien «for god for eliteserien». Her har nok diverse andre røket/forhandlinger gått i stå, og så har man hatt Skaanes som en «bankers» nødløsning, tror jeg.

Kjenner jeg er litt delt her. Liker i utgangspunktet Skaanes. Han var jo en liten virvelvind til tider, voldsom frekvens/løpskraft, og bra trøkk i spillet. Dessverre lite sluttprodukt, rett og slett litt «feig» i enkelte valg, spilte ofte trygt. Kan ha vært LAN-innstruks, og jeg har ikke sett han mye i Start-drakten. KI er jo klinkende klar på at vi skal tørre mer, ta mer risiko etc. Taylor eksempelvis har jo blomstret grunnet dette.

Dyrket som indreløper så tror jeg kan kan bli god. Velger feks Skaanes 10/10 ganger over Barmen som indreløper slik vi har tenkt å spille nå.

Det «negative»:

-Mathias Rasmussen. Rasmussen er nesten 3 år yngre og blir fort ofret om Skaanes skal spille. Strand virker bankers. Delaveris og Taylor blir nok kantene, med Simba som tredjevalg. Rasmussen skal være hakket bedre enn Skaanes på overblikk, pasninger, driv/teknikk (selv om Skaanes har kvaliteter her også) mens Skaanes er mer fotrapp og har større løpskapasitet. Selvfølgelig trenger vi en viss bredde, men er Skaanes en betydelig oppgradering av Rasmussen? Usikker.

-De to unge lovende som imponerer på trening Ødegaard var vel 14-15 når han debuterte. Wassberg Kniksen fyller 17 om få måneder. Om de er så spennende som rapporter fra treningsfeltet tilsier; hvorfor ikke gi de sjansen. Er en 26 år gammel Skaanes betydelig bedre? Han bør være noe bedre, men nok til at han bør holde Kniksen utenfor laget? Hvor mange flere poeng sanker vi med Skaanes kontra Wassberg Kniksen? Han imponerte stort i sin første seniorkamp, attpåtil mot regjerende seriemestre.

Feks Vebjørn Hoff fra Odd er en ting, men er Skaanes spilleren som skal holde disse utenfor? Mer skeptisk. Om det ikke er spiller som hever oss betraktelig tror jeg vi hadde klart oss fint med Strand, Rasmussen, Wassberg Kniksen og Grøgaard som alternativer på indreløperplass. Barmen som potet/backup.
Jeg tror ikke Skaanes kommer til å stå i veien for at Kniksen jr får sjansen. At en 16-åring skal inn som førstevalg på midtbanen hadde nok blitt litt for mye, og KI er åpenbart ikke fornøyd med de andre alternativene.

Nixon

Trenger man egentlig en skrikhals, og så peke på han som en leder? At laget jobber sammen, og at spillerne viser med handling at dette ønsker de å være med på, virker for meg viktigere enn å ha en skrikhals på banen.
Rød makt på Hansa

Giles

Skaanes er god og er en rollespiller. Høy intensitet og bra offensiv gjennombruddskraft. Gjør alltid jobben hjemover. Skreddersydd for indreløperrollen. Har også målpotensiale.

esp123

Quote from: krakra on March 01, 2021, 14:49:36 PM
Quote from: esp123 on March 01, 2021, 14:35:33 PMOfte skapes ledere av ansvar. Tror Brann kan overraske i år! Og Daniel Pedersen, Vegard Forren, Håkon Opdal og Kristoffer Barmen er ledere. Robert Taylor fikk bindet mot Glimt og tok ansvar mot slutten av forrige sesong. Jeg vil ikke si dette laget er helt uten ledere.
Jeg tror det kan være lederemner blant ungguttene også. Både Kolskogen og Wolfe er klare typer.
Absolutt. Lederegenskaper er noe som vokser frem over tid med ansvar, erfaring og selvtillit.

Lasaron

Skaanes inn og Ordagic ut? Greit nok. Skaanes er to år yngre, lokal, og ikke kjeks. Men jeg hadde stor sans for Ordagic når han var i form.

Tren på langskudd

krakra

Absurd hvis Brann har valgt ny sportssjef en uke etter at den gamle fikk fyken, få dager før nytt styre skal velges. Høres lite troverdig ut, men en vet aldri med Brann.

Lasaron

Jeg skal ikke protestere om det blir Bjarne Berntsen, han virker som en ok kandidat.

Jeg foretrekker at det blir en som vi ikke vet at egentlig heier på en annen toppklubb i Norge, selv om jeg har foreslått både Thomas Berntsen og Jostein Flo.
Tren på langskudd

fortune

Jeg kan ikke forstå at noen kan være negative til signeringen av Skaanes. Vi snakker tross alt om en spiller som:
- Holder ok eliteserienivå
- Passer veldig godt i måten vi spiller på
- Er lokal
- Kommer inn som spiller nummer 2 som passer vår indreløperrolle (ifølge Ingebrigtsen) og vi skal bruke 2 av disse til enhver tid.

Man kan selvsagt ønske seg at vi fikk inn en bedre indreløper enn Skaanes, men strengt tatt burde bergenseren vært hentet selv om denne spilleren allerede var på plass. Tre passende indreløpere på to posisjoner er egentlig et minimum med tanke på hvor fysisk krevende rollen er. Skaanes er heller ikke særlig dyr i drift og ser ut til å finansieres ved at Ordagic drar til Sandefjord.

En signering som imidlertid fremstår som stadig merkelige er Rasmussen. Har knapt vist noe som helst av kvalitet, passer tilsynelatende ikke perfekt i noen av 433-rollene og klubben har hentet to nye vinger etter Rasmussen.
First is first, second is nothing

Lasaron

Quote from: fortune on March 01, 2021, 18:00:00 PMEn signering som imidlertid fremstår som stadig merkelige er Rasmussen. Har knapt vist noe som helst av kvalitet, passer tilsynelatende ikke perfekt i noen av 433-rollene og klubben har hentet to nye vinger etter Rasmussen.

Rasmussen var utrolig skuffende. Nå sies det at han var plaget av skade, og det gir mening, for så treig han var kan han umulig ha vært når han slo gjennom. Nå er han skadefri, og fortsatt ganske ung. I KI sin 4-3-3 er han aktuell både som indreløper og ving. Dessuten har han spilt en del back i karrieren. For tidlig å avskrive.
Tren på langskudd

fortune

Aktuell flere steder, men samtidig trekkes han ikke frem som noe klart indreløperalternativ av Ingebrigtsen og vi har vel hentet inn to nye høyrekanter..

Jeg er selvfølgelig ikke i en posisjon til å avskrive Rasmussen, men ting kan tyde på at han ikke ses på som et veldig godt alternativ i noen av posisjonene av Ingebrigtsen.
First is first, second is nothing

Lasaron

Det har du nok rett i. Kanskje dette er førsteelleveren KI har i hodet sitt nå?

Opdal
Blomberg - Kolskogen - Forren - Wolfe
Skaanes - Pedersen - Strand
Delaveris - Bamba - Taylor

I så fall vil følgende personer, akkurat nå, være svært nær en startplass: Holmen, Tveita, Løfgren, Grøgaard, Barmen, Heggebø og snart Rasmussen.

Vi er i ferd med å få en mye yngre stall, som kan trene mye mer, og der det er god konkurranse om plassene.
Tren på langskudd

Gulløl

March 01, 2021, 19:17:51 PM #1120 Last Edit: March 01, 2021, 19:31:27 PM by Gulløl
Nesten enig. Er Holmen kommet opp på et nivå omtrent jevnt med Opdal går han nok foran Opdal. Tipper han er høyaktuell for en startplass og er nå i en perfekt keeperalder med sine 28 år. Keeperplassen må fornyes noe KI er fullt klar over. Opdal blir 39 år til sommeren.
Tror ellers KI har Løfgren foran Kolskogen i hodet sitt akkurat nå, noe som også ble antydet i Ballspark podden i dag.

                                        Holmen(28)
Blomberg(20)   -   Løfgren(23)   -   Forren(33)   -   Wolfe(18)
          Skaanes(25)   -   Pedersen(28)   -   Strand(26)
        Delaveris(20)     -     Bamba(25)     -     Taylor(26)

Snittalder på laget blir da 24,73 år. I en artikkel NRK hadde i august i fjor hadde B/G nest lavest snittalder med 24,71.
https://www.nrk.no/nordland/ung-alder-hos-fotballaget-bodo_glimt-kan-vaere-fordel-i-tett-eliteserien-program-1.15109271
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ZsoltKorcsmar

Quote from: Lasaron on March 01, 2021, 18:35:03 PMDet har du nok rett i. Kanskje dette er førsteelleveren KI har i hodet sitt nå?

Opdal
Blomberg - Kolskogen - Forren - Wolfe
Skaanes - Pedersen - Strand
Delaveris - Bamba - Taylor

I så fall vil følgende personer, akkurat nå, være svært nær en startplass: Holmen, Tveita, Løfgren, Grøgaard, Barmen, Heggebø og snart Rasmussen.

Vi er i ferd med å få en mye yngre stall, som kan trene mye mer, og der det er god konkurranse om plassene.

Ikke glem Simba. Han er hentet fordi han har en del kvaliteter vi ikke har mye av fra før (tilsynelatende ekstrem fart og god/uredd en mot en). I tillegg er han vel eneste kanten med venstrefot, noe som er viktig for Kåre.

Uprøvd og sikkert veldig uferdig, men han kommer nok til å spille en del/pushe Taylor og Delaveris mtp spilletid!

Lasaron

Jeg glemte ikke Simba. Jeg vurderte ham som å være blant dem som akkurat nå er lengst fra en plass i startelleveren. Så kan jeg selvsagt ta feil.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: fortune on March 01, 2021, 18:23:30 PMJeg er selvfølgelig ikke i en posisjon til å avskrive Rasmussen, men ting kan tyde på at han ikke ses på som et veldig godt alternativ i noen av posisjonene av Ingebrigtsen.

Jeg har ikke fulgt KI som trener i så stor grad, men hvordan er han på å omskolere spillere? Det kan hende at han, med så mange flere veddeløpshester, tenker på at spissen skal holde og omfordele ballen. Så kan Strand, Skaanes, Simba, Delaveris eller Taylor ta løpene frem mot mål. Er det mulig at Rasmussen kan være en god tilbaketrukket ballfordelende spiss?

Kagain

Ellers er det interessant å se hvilken hylle BA "vet" at Brann har vært og snusket på før de endte med Skaanes. De nevner "BA vet at klubben har vist seriøs interesse for Aalesunds Simen Bolkan Nordli og Vålerengas Felix Horn Myhre".

https://www.ba.no/skaanes-er-klar-for-brann-retur-har-savnet-alt-med-bergen-og-klubben/s/5-8-1560764

Felix Horn Myhre mener jeg at jeg har nevnt tidligere, og det er synd at han ikke kom til Brann, men slik er nå en gang verden så langt.

De kan også fortelle at Ordagic fremdeles er aktuell for Sandefjord.

https://www.ba.no/fa-siste-nytt-fra-sporten/s/5-8-1215908?p=lc-2177378-6239-bergensavisen

Gulløl

March 01, 2021, 23:17:04 PM #1125 Last Edit: March 01, 2021, 23:18:41 PM by Gulløl
Quote from: Kagain on March 01, 2021, 23:04:12 PMDe kan også fortelle at Ordagic fremdeles er aktuell for Sandefjord.
Ganske snart klar for Sandefjord.

Klipp fra BT:
Amer Ordagic er svært nær å bli Sandefjord-spiller. Det får BT opplyst, og det bekreftes av spillerens agent, Sanel Pajic. - Amer skal til Sandefjord i morgen (tirsdag) og vi skal se på en avtale der, sier Pajic.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 03, 2021, 12:12:30 PM #1126 Last Edit: March 03, 2021, 12:22:37 PM by Gulløl
Når Kaspar Skaanes overraskende kommer inn når Amer Ordagic går ut (snart klar for Sandefjord) er det vel ikke umulig at Brann kan overraske litt igjen med at Sondre Liseth(23) kan komme inn for Erlend Hustad. For Brann trenger vel tre spissalternativer med forskjellige egenskaper i en lang sesong som de eventuelt kan få med å komplettere med unge lokale Liseth.  Om han er god nok for Brann kan selvfølgelig diskuteres, selv er jeg usikker. Brann har vært interessert i han før som vi vet og gitt spilleren kontraktstilbud (des.2018) men da sa spilleren nei. Nå har han to sesonger i eliteserien på baken så han føler seg kanskje klar for å konkurrere om en spissplass i Brann. Er Brann interessert bør de handle raskt, eller kan han fort være klar for klubben i nabobyen i sør.

Klipp fra BT:
Sondre Liseth (23) kan havne i Haugesund.
BT får bekreftet at rogalandsklubben har vist konkret interesse for Mjøndalen-spissen. - Det vil jeg ikke kommentere, sier Haugesunds daglige leder, Eirik Opedal. I 2018 sa Liseth nei til Brann og valgte Mjøndalen for å få spilletid. Der har han vært sentral for laget som overlevde i Eliteserien i fjor. Liseths Mjøndalen-kontrakt varer bare ut året, noe som har bidratt til interesse rundt ham i overgangsvinduet. I fjor ble det fire mål på Liseth i Eliteserien, for laget som scoret klart færrest mål (26 på 30 kamper). Verken Mjøndalens sportssjef, André Nevstad, eller Liseths agent, Mikail Adampour, har besvart BTs henvendelser.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Liseth kunne blitt interessant. Men jeg har fremdeles et håp om at den enda yngre og lokale Heggebø får prøvd seg skikkelig dette året. MEn om Liseth aksepterer å komme til Brann og konkurrere med Bamba og Heggebø kan det bli bra. Om Liseth kommer til Brann og krever plass i førsteelleveren tenker jeg at det kanskje kan være på sin plass å se etter andre og sterkere alternativ.

Corran

Skal en satse på Heggebø bør han være alternativ nummer 2 og starte å kjempe med Bamba om plassen.
De to er nok og i de få krisetilfellene ingen av dem er tilgjengelig så får andre vikariere eller en unggutt få sjansen.
Om de to ikke viser seg gode nok så må en kjøpe et klart førstevalg i sommer og da her en også bedre oversikt over økonomi og Corona restriksjoner.
Å bruker penger på et 2-3 valg nå som ikke er god nok til å være klart førstevalg er bare tull p.t
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Corran on March 03, 2021, 13:55:53 PMSkal en satse på Heggebø bør han være alternativ nummer 2 og starte å kjempe med Bamba om plassen.
De to er nok og i de få krisetilfellene ingen av dem er tilgjengelig så får andre vikariere eller en unggutt få sjansen.
Om de to ikke viser seg gode nok så må en kjøpe et klart førstevalg i sommer og da her en også bedre oversikt over økonomi og Corona restriksjoner.
Å bruker penger på et 2-3 valg nå som ikke er god nok til å være klart førstevalg er bare tull p.t

Ved nærmere ettertanke er jeg enig der. Det beste er om de to får kjempe med hverandre for å bli førstevalget, og så kan det suppleres med en ungfole om det går tråkigt.

Jeg må jo si at det jeg har savnet mest hos Brann har vært en god ving. Nå har de fått tak i Delaveris og Simba, samt en Skaanes som kan hoppe inn på vingen om nøden blir stor.

Om Brann nå skal bruke penger på noe bør det være en spiss de har troen på, et ubestridt førstevalg. Ikke bare noe som er litt bedre enn Bamba. Så får Heggebø være utfordrer sammen med Bamba. Men jeg er usikker på om Brann bør slå til med enda store investeringer enda. 

SKBCPH

https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/bomben-hamsik-pa-vag-till-ifk-goteborg/

Her burde jo Brann være på ball. Hamsik er vel akkurat den terrieren Kåre ønsker på midtbanen? :-D
- Vi har den treneren vi har.

Kagain

Quote from: SKBCPH on March 05, 2021, 11:26:35 AMhttps://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/bomben-hamsik-pa-vag-till-ifk-goteborg/

Her burde jo Brann være på ball. Hamsik er vel akkurat den terrieren Kåre ønsker på midtbanen? :-D

En spiller med lang Serie A/B erfaring burde jo være tipp topp. Jeg vet ikke noe om Hamsik, så hvilke kvaliteter han har er jeg usikker på. Mistenker dog at IFK (er det "blå-vitt" de kaller seg) har litt mer å gi i lønn enn Brann...

Norlings Hund 2

"Grunnen til eventuelle sjokkovergangen skal være at Hamsik ønsker kamptrening før sommerens fotball-EM."

- det er på ingen måte lønn som er i fokus der.

Falkman

Hamsik er jo tidenes mestscorende Napoli-spiller i serie A, og de har jo hatt noen ok spillere opp igjennom tidene, Maradona er f.eks nummer 2 på den listen. Holdt absolutt absolutt verdensklasse i en årrekke, mulig et par år i Kina har endret litt på det, men det virker jo uansett som et scoop for IFK. Hvis det blir noe av da, vel og merke.

Supertzar

Quote from: Falkman on March 06, 2021, 14:39:44 PMHamsik er jo tidenes mestscorende Napoli-spiller i serie A, og de har jo hatt noen ok spillere opp igjennom tidene, Maradona er f.eks nummer 2 på den listen. Holdt absolutt absolutt verdensklasse i en årrekke, mulig et par år i Kina har endret litt på det, men det virker jo uansett som et scoop for IFK. Hvis det blir noe av da, vel og merke.

Veldig nære no, landa i Sverige og alt. 100 000 svenske i mnd får han i følge Fotbolltransfers.com.

SKBCPH

Mindre enn flere av Brann-spillerne med andre ord.

Skulle gjerne sett han i Brann-drakt, selv om det bare hadde vært i noen måneder.

Bajen og AIK fikk tilbud om å hente han også, så det virker som at apparatet rundt Hamsik kun så på Allsvenskan som aktuelt, selv om vinduet er åpent i Norge også.
- Vi har den treneren vi har.

Kagain

Quote from: SKBCPH on March 08, 2021, 13:11:26 PMMindre enn flere av Brann-spillerne med andre ord.

Skulle gjerne sett han i Brann-drakt, selv om det bare hadde vært i noen måneder.

Bajen og AIK fikk tilbud om å hente han også, så det virker som at apparatet rundt Hamsik kun så på Allsvenskan som aktuelt, selv om vinduet er åpent i Norge også.

Det forteller jo en hel del om statusen norsk tippeliga har i utlandet for tiden. Den er sett på som mindre attraktiv for å vise seg frem, og heller ikke attraktiv slik MLS var mot slutten av Pelé sin karriere, eller kinesisk liga er i dag, da det var et godt sted for en fotballspiller til å ta de siste årene sine mot en ublu lønn.

Lasaron

Herman Ræstad er gått til Bjarg.
Tren på langskudd

fortune

Uten at jeg kjenner detaljene er det kanskje større sannsynlighet for at allsvenskan gjennomføres som planlagt enn hva tilfellet er for Tippeligaen? Isåfall er valget enkelt for en Hamsik som utelukkede spiller for å komme i form til EM
First is first, second is nothing

Kagain

Quote from: fortune on March 09, 2021, 10:48:11 AMUten at jeg kjenner detaljene er det kanskje større sannsynlighet for at allsvenskan gjennomføres som planlagt enn hva tilfellet er for Tippeligaen? Isåfall er valget enkelt for en Hamsik som utelukkede spiller for å komme i form til EM

Ja, ikke vet jeg. Vi kan i alle fall spekulere i det da Norge generelt sett har vært litt mer tilbakeholdne enn Sverige på en del ting rundt Covid-19, deriblant kamper og slikt.

Nixon

Tror det er større sjanse for at seriestart blir utsatt enn at den ikke blir det.
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 13, 2021, 12:04:42 PM #1141 Last Edit: March 13, 2021, 12:12:47 PM by Gulløl
Honda eller Bony ? Er de interessert i å gå til Allsvenskan som det ser ut til er det ikke umulig at Brann også kan friste for en av spillerne om tilbudet er det rette. Men for å få det til må Brann ha sponsorhjelp.
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-efter-hamsik-nu-kan-honda-och-bony-ocksa-hamna-i-allsvenskan/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Eg er skeptisk til å la klubben bli en rekreasjonsarena for gamle stjerner. Det krever litt å ta inn stjerner i et forholdsvis sindig, norsk kollektiv, og eg tror effekten av det har en vel så stor nedside som oppside.
Gå av.

Kagain

Quote from: Gulløl on March 13, 2021, 12:04:42 PMHonda eller Bony ? Er de interessert i å gå til Allsvenskan som det ser ut til er det ikke umulig at Brann også kan friste for en av spillerne om tilbudet er det rette. Men for å få det til må Brann ha sponsorhjelp.
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-efter-hamsik-nu-kan-honda-och-bony-ocksa-hamna-i-allsvenskan/

Det hadde sikkert vært morsomt å se Honda i rød drakt, men er usikre på hvor gode tilskudd de vil være med tanke på lønn og mulige stjernefakter...

Lasaron

Vebjørn Hoff klar for Rosenborg. Synd det, Finfin Respons.
Tren på langskudd

Nixon

Overgangsvinduet fryses fra 24. mars til 17. april, for så å være åpent til 30. april. Det vil si at vinduet er åpent de to siste ukene frem mot seriestart. Den seriestarten som er per nå i alle fall.
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 18, 2021, 15:21:54 PM #1146 Last Edit: March 18, 2021, 15:32:22 PM by Gulløl
Da kan det bli Bamba exit i vår eller sommer. Dette betyr nok at Brann for tiden jobber på høygear med å sondere kandidater som kan erstatte Bamba. Men hvilke kandidater kan være aktuelle og hvilke type spiss ønsker Brann da å hente inn i forhold til KI sin spillestil ?
At det er lite penger disponibelt bør vel være et av utgangspunktene. Tipper Brann allerede jobber med en liste som det er kommet navn på. Mest trolig blir det seriestart i juni så kanskje det er spisser som blir Bosman 30.06 som kan være aktuelle.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Hva med om Brann henter Noa..... Neida, bare tuller ;)
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Gulløl on March 18, 2021, 15:21:54 PMDa kan det bli Bamba exit i vår eller sommer. Dette betyr nok at Brann for tiden jobber på høygear med å sondere kandidater som kan erstatte Bamba. Men hvilke kandidater kan være aktuelle og hvilke type spiss ønsker Brann da å hente inn i forhold til KI sin spillestil ?
At det er lite penger disponibelt bør vel være et av utgangspunktene. Tipper Brann allerede jobber med en liste som det er kommet navn på. Mest trolig blir det seriestart i juni så kanskje det er spisser som blir Bosman 30.06 som kan være aktuelle.

Ser nesten for meg at de jobber hardest på å finne en kjøper til Bamba.

Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Superjack on March 18, 2021, 17:41:55 PMSer nesten for meg at de jobber hardest på å finne en kjøper til Bamba.



Ja, av og til virker det som Brann ikke klarer å ha to tanker i hodet samtidig... Nå skal de først kvitte seg med han, for så å tenke seg til hva de skal gjøre med pengene etter at han er vekke.

Hadde jeg vært i Brann hadde jeg laget meg flere alternativer. Først ville jeg ha lagt meg en plan over spillestilen til klubben, og så tenkt på hvilken spisstype som var ønsket.

Plan A: Brann får igjen det de betalte for Bamba - Hvilke spisser av den typen Brann har lyst på er mulig å få tak i da?

Plan B: Brann får mellom 1 - 3 millioner for spissen. Hvilke aktuelle spisser har man da?

Plan C: Brann får 0 - 1 million for Bamba. Hva er da tilgjengelig på markedet. Ville det være klokt å se på lån av lovende spisser fremfor kjøp av eget da?

Go Up