• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 20/21

Started by Lasaron, October 08, 2020, 17:25:31 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

ZsoltKorcsmar

Quote from: krakra on January 07, 2021, 15:36:53 PMhttps://www.nidaros.no/bud-og-stor-interesse-for-rbk-spiller-kan-forsvinne-til-utlandet/s/5-113-154161?session=df6334cc-b75e-4381-be17-ed426843e7cc&access=granted&access=granted

Brann skal være interessert i Hovland. Tipper vi er interessert i Reginiussen også, og at en av dem ender opp i Brann før sesongen. Da havner Kolskogen fort på benken.

Det har vært tydelig lenge. Forren og Hovland er duoen om KI bestemmer. Kolskogen er «sliten», må avlastes og kan muligens stables på beina til noen tidligere cuprunder om han er heldig.

Kolskogen blir bankers tredjevalg, og Løfgren veies og finnes for lett for troppen.

Hører med til historien at Forren var halvveis avskilter av Molde siste tiden, svakere og svakere prestasjoner. Fløt på rutinen/navnet. Samme med Hovland. RBK-fansen har rivd seg mye i håret av han den siste tiden. Over toppen. Treg, ikke tøff nok i duellene, tapt mange avgjørende dueller og RBK har fått nok.

Blir mer og mer klart for meg at KI's misjon er å ødelegge Brann. Legge om til kunstgress, hente en haug gamlinger som er dyre i drift osv

krakra

Jeg mener forresten, helt oppriktig, at hvis styret får forelagt et kjøp av Even Hovland, så bør de først si nei og deretter be om Soltvedts oppsigelse.

SKBCPH

Quote from: krakra on January 07, 2021, 15:49:16 PMJeg mener forresten, helt oppriktig, at hvis styret får forelagt et kjøp av Even Hovland, så bør de først si nei og deretter be om Soltvedts oppsigelse.

Signerer den.
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Hvem stiller på årsmøtet og stiller som styreformannkandidat med ny sportssjef og Mannsverk i kofferten?  Jeg stemmer på denne.

Dette begynner å bli en vits. Hovland????

Brannsupporter.

Nixon

Hustad og Mehnert er uønsket av trønderen og skal ha fått beskjed om at de kan finne seg nye klubber. Det applauderes!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Hovland og Reginiussen skal være uaktuelt.
Tren på langskudd

Nixon

Var det bare storm i Kolskogen-vannglasset?
Rød makt på Hansa

Crispo 2

Quote from: Nixon on January 07, 2021, 17:41:21 PMVar det bare storm i Kolskogen-vannglasset?

der er det alltid storm.
Per Pettersen 1960-1964

Churchill

Forren og Kolskogen blir førstevalgene neste år. Ut med Acosta og inn med Hovland som tredjevalg.
...we shall never surrender.

krakra

Jeg tror Lasaron luftet sitt eget synspunkt Nidaros har vist seg å ha gode kilder i RBK før og KI ønsket å forlenge med Fjoluson, så han er iallefall ikke fremmed for to eldre, dyre stoppere.

krakra

Quote from: Churchill on January 07, 2021, 18:51:11 PMForren og Kolskogen blir førstevalgene neste år. Ut med Acosta og inn med Hovland som tredjevalg.
Haha!

Tror du Brann hadde hentet en 32-åring på millionlønn for å være backup? Tror du Hovland hadde gått fra RBK for å være tredjevalg i Brann? At han hadde godtatt en lønn under millionen? Hvis Brann virkelig har vist interesse for Hovland har det ikke vært for at han skal være tredjevalg.

Lasaron

Quote from: krakra on January 07, 2021, 18:52:08 PMJeg tror Lasaron luftet sitt eget synspunkt Nidaros har vist seg å ha gode kilder i RBK før og KI ønsket å forlenge med Fjoluson, så han er iallefall ikke fremmed for to eldre, dyre stoppere.

Riktig. Om annet så hadde siste bokstav i denne setningen: "Hovland og Reginiussen skal være uaktuelt." vært byttet ut med l.
Tren på langskudd

Churchill

Quote from: krakra on January 07, 2021, 18:53:34 PM
Quote from: Churchill on January 07, 2021, 18:51:11 PMForren og Kolskogen blir førstevalgene neste år. Ut med Acosta og inn med Hovland som tredjevalg.
Haha!

Tror du Brann hadde hentet en 32-åring på millionlønn for å være backup? Tror du Hovland hadde gått fra RBK for å være tredjevalg i Brann? At han hadde godtatt en lønn under millionen? Hvis Brann virkelig har vist interesse for Hovland har det ikke vært for at han skal være tredjevalg.
...we shall never surrender.

Superjack

Inn med Hovland og Helland? Og inn med Kunstgress?
 

Kan jo bli morro 2021 sesong😂
Brannsupporter.

Kagain

Det er en annen episk RBK-duo det spekuleres i nå.

https://direkte.vg.no/fotball/news/rbk-duo-oensket-av-brann.ex10bL0cS?utm_source=vgfront&utm_content=row-4

Pål-André Helland og Gjermund Åsen

Så ingen Kolskogen-utfordrere der, ser det ut som.

Superjack

Quote from: Kagain on January 07, 2021, 21:06:17 PMDet er en annen episk RBK-duo det spekuleres i nå.

https://direkte.vg.no/fotball/news/rbk-duo-oensket-av-brann.ex10bL0cS?utm_source=vgfront&utm_content=row-4

Pål-André Helland og Gjermund Åsen

Så ingen Kolskogen-utfordrere der, ser det ut som.

Skjer mye iallefall
Brannsupporter.

Lasaron

Det er så fin alder på de på ryktebørsen. Her er det fremtid og håp.
Tren på langskudd

Gulløl

VG:

I tillegg er Daouda Bamba, troppens mest verdifulle salgsobjekt, til salgs dersom det skulle komme interessante bud.


https://www.vg.no/sport/fotball/i/M36J5E/ingebrigtsens-brannsalg-fem-spillere-er-uoensket
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Lasaron on January 07, 2021, 22:03:51 PMDet er så fin alder på de på ryktebørsen. Her er det fremtid og håp.
Bærer solid preg av at det skal satses ungt og for framtiden her ja. Jeg er overbevist om at Brann kommer til å hente en stopper på over 30 år også. Kan vi få et vindu der snittalderen på de som hentes blir over 30 år?

Huff

Kåre kommer til å få ture fram akkurat som han vil innenfor de stramme økonomiske rammene på stadion.

Sånn går det med et svakt styre og en sportssjef som ser sin rolle som ikke å være sportssjef. Tipper resten der oppe ligger seg på rygg de også, forført av trønderens imponerende CV.

ZsoltKorcsmar

Helland er blant ligaens beste når han er skadefri. Problemet er at han aldri er skadefri. I tillegg hater han kunstgress og tåler dårlig det underlaget.

Åsen har noe å fare med. Har talt for han tidligere, men bare dersom RBK gir han bort for å frigjøre lønnsmidler. Ikke en krone i overgangssum for en såpass «gammel» spiller. Tror han kan bli en fin indreløper med Strand. Løpssterk, og har en del av egenskapene vi mistet når Haugen dro. Bra fot, ser åpninger etc.

Ser ellers at VIF lukter på Kabran, som jeg også har lansert. Har litt sansen for han..

Nixon

Dersom trønderen må hente noen trøndere for å føle seg mer hjemme og gjøre en bedre jobb, så får det bare bli sånn!
Rød makt på Hansa

ostraume

Åsen trenger ikke være dum, men Helland kan vi umulig hente. Vi er tross alt Brann, men den skadehistorikken der må da være for drøy selv for oss?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Quote from: krakra on January 07, 2021, 22:16:38 PM
Quote from: Lasaron on January 07, 2021, 22:03:51 PMDet er så fin alder på de på ryktebørsen. Her er det fremtid og håp.
Bærer solid preg av at det skal satses ungt og for framtiden her ja. Jeg er overbevist om at Brann kommer til å hente en stopper på over 30 år også. Kan vi få et vindu der snittalderen på de som hentes blir over 30 år?

Ja. Det var skuffende at Åsen ikke en gang er 30 før sesongen starter, så her bør man kompensere med å kjøpe en veteranstopper. Kanskje Wæhler er villig til å snøre på seg skoene igjen? Roar Strand spiller jo fremdeles for Melhus, så det er kanskje et annet alternativ. Brann bør satse på erfaring.

Nixon

Quote from: ostraume on January 08, 2021, 08:33:00 AMÅsen trenger ikke være dum,

Det var vel en viss positivitet for Åsen da Brann, sammen med kompisene Løkberg og Barnebarnet, prøvde å hente han foran 2019-sesongen. Var han rett og slett ikke god nok i barteklubben, eller var det andre omstendigheter?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Opdal
Tveita - Hovland - Forren - Kristiansen
Åsen - Pedersen - Strand
Helland - Bamba - Taylor

Benk: Holmen, Kolskogen, Grøgaard, Rasmussen, Ordagic, Barmen, Heggebø,
Tren på langskudd

Billy Elliott

RBK-veldedighet ved å avlaste dem for sine høyt gasjerte eldrehjemspasienter, og tillegg kunstgress! Kåre-regimet nærmer seg alt jeg fryktet og mer.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Quote from: Billy Elliott on January 08, 2021, 09:30:53 AMRBK-veldedighet ved å avlaste dem for sine høyt gasjerte eldrehjemspasienter, og tillegg kunstgress! Kåre-regimet nærmer seg alt jeg fryktet og mer.

Om KI og de gjør dette så skal det bli interessant. Spesielt om de smeller til med noen panzerlønninger til folkene, og kanskje ikke blir kvitt en del av de andre godt lønnede spillerne på 30+. Selv om jeg harselerte med det i forrige melding så tenker jeg at vi får se hva som skjer før vi er for bombastiske i våre uttalelser. Kan hende at KI i likhet med LAN sier noe og gjør noe helt annet.

SKBCPH

https://www.vg.no/sport/fotball/i/lE4WKL/opplysninger-til-vg-brann-med-millionbud-paa-heltne-nilsen

Ingen skal si det er kjedelig å heie på Brann om dagen, i det minste...

Brann har i følge VG lagt inn et bud på én million kroner for Sønnen.
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Kan vi få liveoverføring fra Ballsparkgjengen fra forhandlingene på personlige betingelser? Når Soltvedt må akseptere lønnskrav som er vesentlig høyere enn lønnen som han ikke aksepterte da Sivert ble sur og gikk???

Og Bøyum spørre hvorfor det var greit nå, og ikke da det stod om seriegull?


Brannsupporter.

esp123

Nilsen har tre årskontrakt med Elfsborg (og er kaptein vel), så det antas at Elfsborg vil kreve flere millioner.

Heltne Nilsen blir tredve år til neste år, og kommer nok ikke til å kreve noe dårligere vilkår i Brann enn han har i Elfsborg.

Men det er klart, med disse spillerne Brann er linket til, så bør man kunne forvente umiddelbare resultater. Man henter ikke Heltne Nilsen og Hovland for å bygge suksess om noen år.

krakra

Skjønner jo at de ikke ville la POL speide for nye a-lagsspillere lenger når hele strategien er å hente spillere som enten har vært her før, som KI har trent før eller som er godt kjente i Eliteserien fra før. Trenger ikke en speider da.

Jeg trodde vi skulle fornye jeg. Satse ungt. Var det bare prat? Igjen?


SKBCPH

Quote from: Superjack on January 08, 2021, 12:35:47 PMKan vi få liveoverføring fra Ballsparkgjengen fra forhandlingene på personlige betingelser? Når Soltvedt må akseptere lønnskrav som er vesentlig høyere enn lønnen som han ikke aksepterte da Sivert ble sur og gikk???

Og Bøyum spørre hvorfor det var greit nå, og ikke da det stod om seriegull?




Jeg tror ikke Soltvedt er smart nok til å forstå ironien i dette, dessverre...
- Vi har den treneren vi har.

Kagain

Jeg skal jo være med på at Sønnen gjorde det godt i sin sentrale rolle i LAN sin 4-3-3. Interessant om det er i den retningen KI også går.

Men det er kjekt å se at det er litt fart i overgangsryktene. Det var jo ikke så mange av disse før sesongen...

Nixon

Passer Sønnen inn hos trønderen da? Tunnelsyn som hindret offensive løsninger og stort sett bare sikre pasninger i alt annet i lengderetning. Ellers husker jeg helt feil nå?
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: krakra on January 08, 2021, 12:41:01 PMSkjønner jo at de ikke ville la POL speide for nye a-lagsspillere lenger når hele strategien er å hente spillere som enten har vært her før, som KI har trent før eller som er godt kjente i Eliteserien fra før. Trenger ikke en speider da.

Jeg trodde vi skulle fornye jeg. Satse ungt. Var det bare prat? Igjen?



Et meget godt poeng der, Krakra. Faktisk flere veldig gode poeng. Det er jo ikke akkurat ukjente og uslipte diamanter som har blitt linket til Brann i dette overgangsvinduet. Til og med jeg kunne ha speidet frem disse folkene. ja, jeg lurer på om Bestemoren til Stoffi faktisk også kunne fått det til.

Det som er interessant er at det som Brann sliter med nå er mange høyt gasjerte og godt voksne fotballspillere. De har for mange spillere i stallen som det er, og de (inkl. Soltvedt) har skissert ganske nylig i en artikkel om overganger at de ideelt ser for seg 15-16 etablerte spillere og 4-5 sultne ungfoler om jeg husker rett. Og nå står de med 24 spillere, hvorav minst 5 av dem er spillere som er høyt gasjerte og ikke så aktuelle for laget.

Huff

Quote from: Nixon on January 08, 2021, 12:43:11 PMPasser Sønnen inn hos trønderen da? Tunnelsyn som hindret offensive løsninger og stort sett bare sikre pasninger i alt annet i lengderetning. Ellers husker jeg helt feil nå?

Slik jeg husker det gikk alt langs bakken stort sett til siden og bakover, men siste sesong hadde han ganske gode crossballer ut på kantene. Jeg husker og SHN som en spiller som hele tiden var i utvikling, så det er og mulig han er bedre nå. Hvis en defensiv terrier som SHN gjør det mulig for de resterende midtbanespillerne å jobbe mer fremover så kan vel en ren defensiv forsterkning uansett forsterke angrepet, er positiv til spillertypen. Men, dersom en og skulle hentet Helland og Aasen begynner fortsettelsen av SK Geriatri for alvor å ta form. Begynner å bli skremmende mange nevnte overgangsobjekter som er i en alder der de kan forventes å bli dårligere.

Jeg hadde ikke troen på KIs prosjekt, og jo lenger tid som går jo mindre troen får jeg.

krakra

Quote from: Nixon on January 08, 2021, 12:43:11 PMPasser Sønnen inn hos trønderen da? Tunnelsyn som hindret offensive løsninger og stort sett bare sikre pasninger i alt annet i lengderetning. Ellers husker jeg helt feil nå?
Annan fungerte iallefall rimelig bra under Eggen, som jo KI henter all sin "filosofi" fra, og han var mye av det samme som SHN. Bare mye bedre da.

Nixon

Jeg er helt enig at det virker lettvint å se på de spillerne som Brann gjør nå. Men akkurat de sentrale midtbanen er vel en posisjon der man ikke gambler med noe veldig urutinert. Han som spiller der bør ta rollen med en gang og spille så mange minutter som mulig i løpet av sesongen. Trønderduoen blir noe helt annet.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on January 08, 2021, 12:56:51 PMJeg er helt enig at det virker lettvint å se på de spillerne som Brann gjør nå. Men akkurat de sentrale midtbanen er vel en posisjon der man ikke gambler med noe veldig urutinert. Han som spiller der bør ta rollen med en gang og spille så mange minutter som mulig i løpet av sesongen. Trønderduoen blir noe helt annet.

Dette har jeg hørt om keeper, forsvar og nå midtbane. Til og med spiss. Da er det ikke mange plasser igjen hvor man kan "gamble" på noe veldig urutinert.

esp123

January 08, 2021, 13:06:59 PM #440 Last Edit: January 08, 2021, 13:13:48 PM by esp123
Samtidig er sentral midtbane en posisjon der snittalderen er relativt høy. Brann har ingen unge spillere som kan gå inn å få spilletid der neste sesong. En sentral midtbane bestående av (en skadeforfulgt) Daniel Pedersen (29) og Sivert Heltne Nilsen (30), ispedd Petter Strand (27) og Kristoffer Barmen (28) bygger man ikke noe langsiktig med.

Hadde jeg vært Brann hadde jeg begynte med å få oversikt over Obos-ligaen ihvertfall. Der kan man finne talent. Senest i sommer hentet Bodø/Glimt Elias Hagen fra Grorud som fikk jevnlig spilletid i høst, og som helst sikkert er tenkt til å erstatte Patrick Berg når han forsvinner.  Grorud solgte også Leo Cornic til Djurgården etter sesongen. 


Nixon

Quote from: krakra on January 08, 2021, 13:01:15 PM
Quote from: Nixon on January 08, 2021, 12:56:51 PMJeg er helt enig at det virker lettvint å se på de spillerne som Brann gjør nå. Men akkurat de sentrale midtbanen er vel en posisjon der man ikke gambler med noe veldig urutinert. Han som spiller der bør ta rollen med en gang og spille så mange minutter som mulig i løpet av sesongen. Trønderduoen blir noe helt annet.

Dette har jeg hørt om keeper, forsvar og nå midtbane. Til og med spiss. Da er det ikke mange plasser igjen hvor man kan "gamble" på noe veldig urutinert.

Det ante meg at det ville komme slike innsigelser. Men det kommer jo også an på hvilke andre spillere som er i klubben. Den aktuelle posisjonen er et stort problem for Brann og trønderen akkurat nå. Og da leter man gjerne etter en trygg løsning. Og det er bare plass til én spiller her. Andre ganger er situasjonen annerledes der man har en gruppe som skal bekle posisjonene. Den urutinerte kan gjerne ble hentet for å bli førstevalg om han virker god nok, men man har andre spillere å falle tilbake på dersom det ikke fungerer med en gang. Slik er det ikke i denne posisjonen etter min mening.
Rød makt på Hansa

krakra

Vi får se. Jeg kjenner lusa på gangen. Disse forsvarsinnlegene for å hente spillere på slutten av sin karriere har jeg lest før. I en rekke forskjellige posisjoner. Men her er jeg helt sikkert, signalene er tydelige. Brann kommer ikke til å satse ungt neste år. Det var et spill for galleriet. Tomprat, som vanlig. Det kommer ikke til å være i nærheten. Mine tips for Branns "ungdomssatsing" neste år er følgende:

1. Brann kommer til å ha et av de tre eldste lagene i Eliteseriene. Målt etter gjennomsnittsalder på førsteelveren
2. Brann kommer i over 25/30 kamper til å starte med minst 9/11 spillere som er over 23 år, og 7/11 som er over 25 år.

Hvis SHN er den eneste "eldre" spilleren Brann henter, sammen med flere andre unge, lovende spillere så støtter jeg signeringen helt, men det meste tyder på at profilen på Branns signeringer vinteren 2021 kommer til å være godt kjente spillere rundt 30 år.

esp123

Brann har mer enn gode nok "trygge" løsninger i den posisjonen.

Med Strand (2,4 mill i lønn), Barmen (1,7 mill i lønn), Pedersen (helt sikkert ikke mindre enn Strand og Barmen) og Heltne Nilsen vil Brann ha fire spillere med lønn tilsvarende en spiller som starter samtlige kamper.

fortune

January 08, 2021, 13:27:04 PM #444 Last Edit: January 08, 2021, 13:29:36 PM by fortune
Noen som vet hva som egentlig skjedde da Sønnen forlot oss?

Jeg tror ikke på den offisielle versjonen om at brann-supporteren Heltne Nilsen absolutt ønsket å forsøke superliga når klubben lå an til seriegull.
First is first, second is nothing

Nixon

Quote from: krakra on January 08, 2021, 13:14:48 PMHvis SHN er den eneste "eldre" spilleren Brann henter, sammen med flere andre unge, lovende spillere så støtter jeg signeringen helt, men det meste tyder på at profilen på Branns signeringer vinteren 2021 kommer til å være godt kjente spillere rundt 30 år.

Dette er for så vidt mitt utgangspunkt også, jeg snakker isolert om denne overgangen. Og jeg er heller ikke sikker på om Sønnen er rett spiller. Men det har ingenting med alder å gjøre. For øvrig, basert på alle ryktene, er det ingen grunn til å tro på en veldig foryngelse eller forbedring av stallen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: esp123 on January 08, 2021, 13:19:14 PMBrann har mer enn gode nok "trygge" løsninger i den posisjonen.

Trygg er ikke i denne sammenheng det samme som godt nok.
Rød makt på Hansa

krakra

Og når Brann sier at de gjør én ting og gjør det motsatte så betyr det enten at de lyver med vilje og viten, eller at de faktisk ikke er i stand til å drive etter en bestemt strategi i mer enn to sekunder før det sklir ut. Begge deler er jo temmelig bekymringsverdig. Man kan være uenig om hvilken strategi Brann bør styre etter, men at de bør ha en eller annen strategi og at denne bør følges sånn nogenlunde er vel alle enig i? Alle er vel også enig i at Brann bør være ærlig med supportere og omgivelser?

Lasaron

Jeg vil ha foryngelse og alt det der. Har skrevet om det tusen ganger, senest i dag.

Men Sønnen er jeg utelukkende positiv til å hente. Han er vel aldri skadet, og forsvarer alderen bedre enn mange andre som er nevnt.

Med ham på laget i fjor, hadde vi aldri havnet i sumpen.

Det forbauser meg at ingen har omtalt det viktigste han vil tilføre, nemlig en som går foran. Det trenger Brann totalt.  Med Sønnen på laget vil vi ikke bare bli direkte forsterket, men han vil heve resten av laget også. Han skal rett inn som kaptein. Jeg sier JA!
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Superjack on January 08, 2021, 12:35:47 PMKan vi få liveoverføring fra Ballsparkgjengen fra forhandlingene på personlige betingelser? Når Soltvedt må akseptere lønnskrav som er vesentlig høyere enn lønnen som han ikke aksepterte da Sivert ble sur og gikk???

Og Bøyum spørre hvorfor det var greit nå, og ikke da det stod om seriegull?




Betimelig. Og morsomt.
Tren på langskudd

Go Up