• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 20/21

Started by Lasaron, October 08, 2020, 17:25:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Quote from: krakra on May 10, 2021, 10:42:50 AMVirker som en mer eller mindre perfekt spillertype, men jeg er også skeptisk til hva slags nivå han holder.

Vi så vel i går at Kristiansen ikke er noe fullverdig stopperalternativ.

Dette med nivå er definitivt et ankepunkt for dette kjøpet. Mannen er også 31 år gammel, så det skal i så fall bli spennende å se hvor lang kontrakt og hvilken lønn Brann har gitt han.

Når det er sagt så er han visst 191 cm i følge enkelte kilder, og kom til Glimt som høyreving, men ble omskolert til stopper pga. høyde. Kvalitetsmessig fra glansperioden hans i Glimt kan vi også legge merke til da han gikk fra Glimt var RBK på jakt etter han, men han stakk til Frankrike i stedet.

Så om han har spilt ving så forventer jeg litt fart. Håper at det er litt spenst koblet på kroppshøyden hans også. Det var noen andre som nevnt at det var en annen knallgod kar fra Senegal som kom samtidig, Papa Alioune Ndiaye eller bare Badou Ndiaye. Han gikk visst til Tyrkien, spilte der i noen sesonger før han gikk til Stoke og etterhvert ble lånt tilbake til Tyrkien...

Spelaren

Med andre ord, en gammel hit som var meget god for 7-8 år siden. Kjøpt inn fordi trener Kåre husker ham fra glansdagene, og neppe en som er speidet i særlig grad. Hvordan man speider på en som rusler rundt i Senegal er jo en annen sak - men dette er en rar signering.
Gå av.

opplett

Om ikke annet så begynner vi i hvert fall å få en del kule etternavn på laget..

Simba, Sané, Delaveris, Wolfe osv.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Quote from: Spelaren on May 10, 2021, 11:15:46 AMMed andre ord, en gammel hit som var meget god for 7-8 år siden. Kjøpt inn fordi trener Kåre husker ham fra glansdagene, og neppe en som er speidet i særlig grad. Hvordan man speider på en som rusler rundt i Senegal er jo en annen sak - men dette er en rar signering.

Nå skal det sies at trønderen hentet Vieux til Oostende i 2019. Så han har litt nyere info enn fra perioden i Glimt.
Rød makt på Hansa

Corran

Tommy Knarvik sier at det er en meget god signering i BA i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Han sier vel først og fremst at mannen var meget god før.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on May 10, 2021, 13:51:02 PMHan sier vel først og fremst at mannen var meget god før.
Og at han uansett tror det er en god signering

"Det faktum at Sané har vært uten klubb siden i fjor sommer bekymrer ikke den tidligere midtbanespilleren veldig.

- Den pakken der ... Sané har såpass mye ved seg at han kommer til å bli en god stopper for Brann uansett. Rosenborg lå jo langflate etter ham for noen år siden."

Og KI mener heller ikke det er gambling og om det er det så er det med en stor oppside
https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/kare-mener-stopper-signeringen-ikke-er-gamling/s/5-8-1608945

Mener han skal være i god fysisk form men at mai i alle fall går før han er kampklar
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

- I form vil han være den beste midtstopperen i Norge, sier trønderen om Vieux. Det skal visstnok være liten økonomisk risiko her med prestasjonsbasert kontrakt ut sesongen, så det er vel greit å gi dette et forsøk.
Rød makt på Hansa

Leffen

RBK lå langflate etter han i 2015 ja. Jeez. Tar ikke Kåres spin om at han kommer til å bli så jævlig god. Han har fortsatt ikke spilt siden 2019 og vi trenger en stopper nå. Han skal være klar i juni? Aldri i verden

krakra

Hadde vi ikke vært for at alle andre stopperalternativene også er usikre kort, så hadde det vært helt uproblematisk.
Men jeg tillater meg å være ganske så positiv. En spillertype vi skriker etter i alle fall.

krakra

Quote from: Leffen on May 10, 2021, 15:28:28 PMRBK lå langflate etter han i 2015 ja. Jeez. Tar ikke Kåres spin om at han kommer til å bli så jævlig god. Han har fortsatt ikke spilt siden 2019 og vi trenger en stopper nå. Han skal være klar i juni? Aldri i verden
Tviler på at han er i dårligere fysisk forfatning enn Forren var i fjor.

Huff

Med tanke på rælet vi er blitt linket til i dette vinduet så er jeg jeg faktisk lettet over at vi ender opp med denne formen for gambling.

Jeg kjøper KIs argumentasjon om at dette kan bli ligaens beste stopper. Spørsmålet er hvor lettrent han er, eventuell skadehistorikk og motivasjonen. Håpet er at han har ikke har stor nok grunnlønn til at han blir rik, men at lønnen er prestasjonsbasert. Et annet positivt aspekt er at dette er en type som nok kan spille sammen med Kolskogen. Hvis det er riktig at han også er en ledertype er Kinder Überraschungs-effekten total. Treffer vi på alt her kan vi ha snublet over en klassestopper som har 3-4 år igjen som en dominerende stopper i Eliteserien.

Dette slår neppe til, men når man lider såpass at man følger dette dritet her må man nesten ta gledene på forskudd. Frykten er at han er her kun for å klemme de siste grunkene ut av pengeposen til en klubb før karrieren er over, og at han ikke trenger å prestere for å heve høy lønn.

PS. La den verdensvante, og gatesmarte spåkonen Per Over ta kontakten med Sjøfartsdirektoratet denne gangen. To kasser rom og en kasse sherry som vedlegg til anmodningen, og sjøfartsbyråkratene sender Sané til Bergen før 16 mai -uten karantene. 

Gepard

Totalt sjanseløs signering.

Nok en gang fremstår Brann som amatører på overgangsfronten. Henter spillere basert på enkeltpersoners kjennskap\telefonlister.

Skulle det hentes noe nå, måtte det jo være noen som kunne komt inn med en gang og gjort en jobb, men her henter man altså en som ikke har spilt på 1.5 år. Hva er poenget ??

Selger Løfgren for lommerusk, har ikke erstatter klar, henter vill gambling.

Savnet etter en sportssjef som har en eller annen slags minimum av plan er så enormt at man vet ikke man skal le\gråte


Spelaren

Gå av.

Churchill

Jeg har, I motsetning til mange surmager her inne, trua på at dette blir virkelig bra.
...we shall never surrender.

fortune

Quote from: Churchill on May 10, 2021, 17:48:03 PMJeg har, I motsetning til mange surmager her inne, trua på at dette blir virkelig bra.

Når da? Slutten av mai eller slutten av oktober?
First is first, second is nothing

Gulløl

May 10, 2021, 21:19:54 PM #1466 Last Edit: May 10, 2021, 21:23:21 PM by Gulløl
Sivert Heltne Nilsen rykket ned med Waasland-Beveren på lørdag, en klubb som neppe har råd til å beholde han etter nedrykket. Brann trenger absolutt en SJEF på midtbanen som kan ta tak i det, blir langt dyrere med et nedrykk enn å bruke noen millioner på å hente Sivert. "Sønnen" har en kjæreste som studerer i Bergen og er sikkert motivert for å komme om klubbene går i forhandlinger og blir enige. Natt til torsdag stenger overgangsvinduet så om Brann jobber raskt og effektivt døgnet rundt så kanskje .......

Klipp fra BA i ettermiddag:
Jeg er lettet over at vi har fått på plass en stopper nå. Det gjør helt klart ting bedre for oss, sier Ingebrigtsen.
Jakter dere flere forsterkninger?
Så lenge vinduet er åpent, så er det åpent, sier trønderen og smiler lurt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Larsendos

Det jobbes med en stor signering.

Lasaron

Henter vi Sønnen vil det bety mange poeng i pluss.
Tren på langskudd

Gepard

Sivert Heltne hadde reddet dette laget fra nedrykk, Huseklepp sine ideer om at talentene ikke har godt av en gledrebikkje i laget er så langt ute på bondelandet at vet ikke hva...

haak

SHN er akkurat det Brann trenger nå. Vil piske opp innsats og intensiteten i laget.
Ble kjøpt av Waasland-Beveren for ca 4,5 mill, men siden de rykket ned kan det jo være at de ønsker å selge.
Glem alt gammelt grums, for her er det viktigere å berge plassen for et nedrykk koster mye mer enn overgangssummen.
 

Gulløl

May 11, 2021, 09:40:27 AM #1471 Last Edit: May 11, 2021, 09:55:52 AM by Gulløl
Quote from: haak on May 11, 2021, 08:52:59 AMSHN er akkurat det Brann trenger nå. Vil piske opp innsats og intensiteten i laget.
Ble kjøpt av Waasland-Beveren for ca 4,5 mill, men siden de rykket ned kan det jo være at de ønsker å selge.
Glem alt gammelt grums, for her er det viktigere å berge plassen for et nedrykk koster mye mer enn overgangssummen.
Gode muligheter at de er interessert i å selge om de får de 4,5 millionene tilbake. Dette var den dyreste spilleren de noen gang har hentet, og klubben må nok stramme inn etter nedrykket. Godt mulig at Sivert også har en klausul i kontrakten om å få gå om det ble nedrykk. Kan ikke tenke meg at Sivert etter nedrykket ivrer så veldig å fortsette i denne klubben som holder til i den vesle bygdebyen Beeveren med kun 48 000 innbyggere.
Sivert kommer nok trolig uansett til å være en del i Bergen de neste ukene siden kjæresten førebur seg til eksamen. Lån i sommerpausen i Belgia som akkurat har startet med opsjon på kjøp er også en mulighet siden tiden er knapp til vinduet stenger natt til torsdag.
Vil Brann skaffe pengene til overgangssum for Sivert klarer de det. Ganske lenge siden Mohn eller noen andre stor-formuende i Bergen stilte opp for Brann. Styreformann Birger Grevstad har de rette kontaktene for å få dette på plass om han vil. Et nedrykk vil koste veldig dyrt. Høsten 2014 hadde tv2 en artikkelen om at et nedrykk vil koste Brann 30 millioner, blir nok ikke mindre denne gang. Sivert blir en forsikring lang på vei for å unngå det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Laget skriker etter litt muskler. Sane og Sønnen vil hjelpe enormt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Gå av.

Gulløl

Quote from: Larsendos on May 10, 2021, 21:23:52 PMDet jobbes med en stor signering.
Er du seriøs kan du gi oss litt mer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Odion Ighalo kommer for endelig å gjøre opp for seg. Skal danne radarpar med Morten "vår mann" Moldskred.
Gå av.

Kagain

Quote from: Lasaron on May 10, 2021, 21:24:49 PMHenter vi Sønnen vil det bety mange poeng i pluss.

Det er lov å håpe, men det hjalp jo ikke Waasland-Beveren da. Jeg vet at han er en utrolig destruktiv kraft, men da må taktikken legges opp slik at denne kraften blir brukt på en god måte. Kanskje man kan gi KI sparken og få LAN tilbake? Siden det var en slik suksess forrige gang?

Jeg har sagt det før og jeg gjentar med glede meg selv, men det jeg husker best fra SHN sin tid i Brann var de siste delen hvor han av en eller annen grunn ikke dominerte så mye. Da leverte han uendelig med støttepasning på tvers og bakover og var en garantist for at om han fikk ballen så stoppet bevegelsen for resten av Brann-laget opp mens SHN sto og spant for å tenke seg om hvor han skulle sende ballen. Som regel gikk den bakover igjen.

Quote from: Gulløl on May 11, 2021, 11:05:15 AM
Quote from: Larsendos on May 10, 2021, 21:23:52 PMDet jobbes med en stor signering.
Er du seriøs kan du gi oss litt mer.

Flere muligheter til å vri dette:

Stor som i en meget god (og dyr) spiller:

Kanskje de betaler en ublu pris på å få Myhre til Brann på onsdag? Ikke sikkert han er så god, men han kan garantert koste masse penger om man skal tro på Fagermo

Stor som i kroppsvekt:

Der har man jo litt å velge mellom. Man kan aldri få nok keepere, so kanskje det er en engelsk pai-etende gigant som Wayne Shaw vi snakker om? Han er jo bare 49 år, så da kan man få litt sårt tiltrengt rutine i en ellers ung stall.

Eller hva med Adebayo "The beast" Akinfenwa? Noen mente  jo at man burde få litt mer muskler inn i stallen, og da er det vel få som kan matche Akinfenwa?  39 år er ingen alder i en så ung stall som det Brann har.

Stor som i omdømme:

Usain Bolt har jo tidligere fått prøvd seg litt som spiss. Mannen er høy og kjapp. God mann. Riktignok så insisterer han i 2019 på at han skulle droppe fotballsatsingen og bli musikkprodusent i stedet, men kanskje han har latt seg lokke av Brann - Nordens paradis?

Stor som i høy:

Om man søker i Football Manager får man flere som er høyere enn de jeg nevner nå, men dette er da aktive spillere i 2021.

Keepere: Kristof Van Hout eller Simon Bloch Jørgensen (begge 208 cm), evt. Thomas Holy (206 cm)

Utspillere: Yang Changpeng (205 cm), Lacina Traore (203 cm, men klubbløs) er begge spisser. Abdoul Bâ (203 cm) og Aleksandar Vukotic (201 cm, spiller for Waasland Beveren) er stoppere. Tips: Bare søk etter norske resultater. Du kan spesifisere søkespråket ditt i Innstillinger

Kalidou Sidibé (2 meter) og Ayo Simon Okosun (en smågutt på bare 197 cm) er midtbanealternativ.

Huff

Hentes både Sane og SHN får i alle fall Brann den defensive styrken og lederegenskapene de skriker etter. Da kan Kåre glemme å få tid og tålmodighet, og jeg vil videre forvente at det satses på både Wolfe og Kolskogen i førsteellveren.

Samtidig vil et slikt inntog gjøre det interessant å se hvordan de løser spillerkabalen. Kan Horn Myre bekle en indreløperrolle, eller får en da langt fra det beste ut av han? Betyr dette at en har vraket 4-3-3, eller blir Oslo-gutten vår nye Vevatne? Hva i all videste verden skal Brann med både Daniel Pedersen og Kristoffer Barmen hvis det kommer to nye sentrale midtbanespillere inn? En slik  overgang vil jo ta forlengingen med Barmen fra det rare til det totalt parodiske.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Ah, så det var KEEPER vi var ute etter. Vi hadde jo bare tre fra før. Og ingen ledere ute på banen. Men ny KEEPER skal vi ha.

Jeg spør igjen: Hvor er sportssjefen?
Tren på langskudd

krakra

Er ikke et ekte vintervindu uten en ny keeper

Gulløl

Klart vi skal ha keeper. Men nå er det en landslagskeeper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

En kjeks, et nervevrak og en pensjonist.  Mtp. hvor mange keepere Brann har prøvd å hente/lånt de siste par årene, selv med sportssjef i rekkene, så er vel ikke dette noen stor bombe.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Falkman

Aldri et vindu uten en ny keeper ( eller to).

Han er vel bedre enn de vi har, men det er jo på ingen måte den posisjonen jeg ville prioritert å forsterke. Og nå må nesten en av dem vi dem vi allerede har ut.

Gulløl

May 11, 2021, 15:17:52 PM #1485 Last Edit: May 11, 2021, 15:23:27 PM by Gulløl
På lån står det. Om det ikke eventuelt er opsjon på kjøp, har det da så stor hensikt ?

Ser nå at Groningen har hatt opsjon på kjøp med Djurgården så da er det vel håp om at Brann også forsøker å få det til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Larsendos on May 10, 2021, 21:23:52 PMDet jobbes med en stor signering.

Var dette med referanse til Bråtveit på lån eller noe annet?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Larsendos

May 11, 2021, 15:36:08 PM #1487 Last Edit: May 11, 2021, 15:37:48 PM by Larsendos
Quote from: Billy Elliott on May 11, 2021, 15:28:20 PM
Quote from: Larsendos on May 10, 2021, 21:23:52 PMDet jobbes med en stor signering.

Var dette med referanse til Bråtveit på lån eller noe annet?
Det var Bråtveit.

Bråtveit
Myhre Kolskogen Forren Kristiansen
Strand Pedersen Barmen
Taylor
Bamba Simba

(Opdal, Holmen, Tveita, Grøgaard, Delavaris, Skaanes, Heggebø, Rasmussen, Wolfe, Blomberg, Wassberg)

Nixon

Som en langsiktig prosjekt og en sjanse som Brann må gripe nå er jeg positiv til. Fin alder, Opdal synger bokstavlig talt på siste verset, Pettersen er fortsatt usikker som en skadefri førstekeeper og han tredje er et tapsprosjekt. Så dette kan bli et langt og lykkelig ekteskap. Så får det heller våge seg at vi kan stille et halvt lag med målvakter i en periode. Men da må det være en reell sjanse for at han blir.

Rød makt på Hansa

fortune

Klassisk Brann å løse et problem man egentlig ikke har, når det samtidig er flust med andre problemer i spillerstallen. Men nå er jo Vibecke sportssjef, så kanskje Bråtveit er nevøen til Kjerpeseth eller noe..
First is first, second is nothing

Giles

Bråtveit er en bra signering. Men det løser ikke problemene andre steder. Får håpe det skjer noe mer.


Nixon

Hvorfor kaller de han en nødløsning? Det er som, flere nevner, ikke der vi sliter mest.
Rød makt på Hansa

Crispo 2

Per Pettersen 1960-1964

Gulløl

Quote from: Nixon on May 11, 2021, 16:15:57 PMHvorfor kaller de han en nødløsning? Det er som, flere nevner, ikke der vi sliter mest.
Totalt malplassert overskrift det der.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 11, 2021, 16:57:51 PM #1495 Last Edit: May 11, 2021, 17:16:44 PM by Gulløl
Bråtveit er vel ikke mindre aktuell selv om det ikke var mulig å avbryte låneavtalen med Groningen, eller hva tror dere ?
Ellers helt akseptabelt å klare seg med Opdal til 30 juni, kun 50 dager til.
Kan nevnes at kontrakten med Djurgården utløper 30. november 2022. Brann sitt ønske er kanskje lån ut dette året og opsjon på kjøp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 11, 2021, 17:23:01 PM #1496 Last Edit: May 11, 2021, 17:44:36 PM by Gulløl
- Jeg kan bekrefte at han blir i Groningen ut låneperioden, sier agent Tore Pedersen til VG.

VG skriver også at Groningen kun har to kamper igjen av sesongen. Når jeg sjekker terminlisten er de to kampene 13 mai og 16 mai. Groningen burde vært grei og avgitt han i de to siste kampene, de har vel en bra tredjekeeper går jeg ut fra. Groningen ligger på en uinteressant 7 plass, kan ikke falle på tabellen uansett resultat i de to siste kampene, i beste fall kan de komme seg opp til 6 plass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Quote from: kabelmann on May 11, 2021, 15:07:09 PMEn kjeks, et nervevrak og en pensjonist.
Vi er tross alt Brann!
Saludar a los monos!

Gepard

For en enorm suppe de koker der oppe i Idrettsveien.

Falkman

Quote from: Gulløl on May 11, 2021, 17:23:01 PM- Jeg kan bekrefte at han blir i Groningen ut låneperioden, sier agent Tore Pedersen til VG.

VG skriver også at Groningen kun har to kamper igjen av sesongen. Når jeg sjekker terminlisten er de to kampene 13 mai og 16 mai. Groningen burde vært grei og avgitt han i de to siste kampene, de har vel en bra tredjekeeper går jeg ut fra. Groningen ligger på en uinteressant 7 plass, kan ikke falle på tabellen uansett resultat i de to siste kampene, i beste fall kan de komme seg opp til 6 plass.

Men sesongen deres er ikke over etter de to kampene. Lagene som ender på 5. til 8.plass spiller et playoff om den siste plassen i EL. Så de har minst to kamper til. Kanskje 4.

Go Up