• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ole Didrik Blomberg

Started by krakra, September 15, 2020, 17:47:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Quote from: Lissabon on November 04, 2021, 17:59:50 PMDet bør nedlegges totalforbud mot :

Å leie ute egne unge spillere.

Å lefle med å selge noen billig.

Den billigste blir Hove, 50000,- , deretter Gerson 55000

Tenkt eksempel : Glimt vil ha Wolfe; pris 17 millioner, RBK vil ha Rasmussen, pris 15 mill, det vil skremme eventuelle beilere


Jeg syns jeg repeterer meg selv rundt dette temaet, men jeg får ta det på egen kappe. Det er veldig fint å ha ambisjoner om å skremme eventuelle beilere vekk, men faktum er at Brann vil få et lavere budsjett når de rykker ned. De har et av de største i tippeligaen, og selv om det kanskje er kontrakter for en del av spillerne hvor de går ned i lønn ved et nedrykk så er det fremdeles mye penger der. Det er ikke sikkert Brann har et valg. Når det gjelder Wolfe, Kolskogen, Blomberg og kanskje Rasmussen, så vil jeg tro at de går maksimalt for en sum rundt den som de fikk for Andreas Vindheim da de rykket ned sist. Wolfe og Blomberg er jo spillere vi håper og tror at skal klare å slå gjennom i tippeligaen, men de har ikke vist det enda i motsetning til Vindheim i 2014.

Brann kan nok dessverre ikke bestemme hva markedet skal betale, og jeg tviler på at de andre fotballklubben gir større summer for disse spillerne bare for å være grei. 

Kagain

Quote from: Lissabon on November 05, 2021, 08:55:58 AMDet er en overlevelses-strategi, skremme vekk klubber. Hadde de overlev i ES kunne de senket kravene ned til nesten realistiske summer.

I 2022 gjelder å prøve å rykke opp, ikke gå med overskudd.


Ja, jeg er med på at om Brann hadde hatt en solid økonomi så kunne de ha forsøkt på seg på å skremme vekk beilere, og ta risikoen med at spillerne kanskje kunne blitt mugne.

Men problemet er at Brann har alt annet enn en solid økonomi. De veksler mellom gul og rød sone, og i slutten av fjoråret havnet de i rød sone igjen. VJ kunne da fortelle at det var trist, men det skulle ordne seg "- Det har jeg gjort før! Men for vår del handler det uansett om å ikke bruke penger vi ikke har"

https://www.ba.no/brann-tilbake-i-rod-sone-hos-nff-dette-har-vi-gjort-for/s/5-8-1477618

Dette sa hun for nesten ett år siden (13.11.2020). Med tanke på alle de kjøpene de har gjort tviler jeg på at dette stemmer helt. Brann har jo hentet lønnsmessige sluggere som Finne og Sønnen. Tipper at Gerson heller ikke er den rimeligste spilleren i norsk eliteserie.

Derfor anser jeg det som usannsynlig at Brann kan gå for en slik strategi som du beskriver, Lissabon. Selv om det kanskje for stallen hadde vært det beste.

Spelaren

For ordens skyld er me foreløpig i gul sone, siden mai.
Gå av.

Kagain

Quote from: Spelaren on November 07, 2021, 09:47:40 AMFor ordens skyld er me foreløpig i gul sone, siden mai.

I så fall er det gode nyheter. Jeg prøvde å finne det på NFF sine sider, men jeg er åpenbart ikke god nok på det. Har du en link slik at jeg lettere kan lese meg opp på det?

Lasaron

Straffen til Blomberg var total.
Tren på langskudd

Gud

Quote from: Lasaron on December 16, 2021, 13:35:05 PMStraffen til Blomberg var total.

Var skråsikker på bom, men det var jeg strengt tatt med alle spillerne.

Nixon

https://www.ba.no/hornelands-brutale-melding-han-ma-ha-en-bratt-laringskurve/s/5-8-1798297

Både Blomberg og Horneland kan se for seg at førstnevnte blir omskolert til kant.

Fortsatt er det store målet å slå til i Brann, men det er ikke gitt at det eventuelt skjer i den posisjonen han ble hentet for å fylle. Horneland er allerede inne på tanken om å bruke ham som kant.

- Han er en god kant også, og han kan egentlig bekle alle rollene i bredden. Vi må se om vi kan utvikle backspillet hans defensivt. Skal han bli en back i Brann, må han ha en bratt læringskurve defensivt. Han er veldig god fotballspiller med mye kvalitet i spillet sitt, men vi må se litt på hvor vi kan få ut hans fulle potensial, sier Brann-treneren.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Rart ingen her inne har lansert det. Mange har jo etterlyst raske kanter. Blomberg er en rask back, med sine styrker offensivt. Det hører ikke til sjeldenhetene at slike spillere også mestrer å spille kant.
Tren på langskudd

fortune

January 24, 2022, 08:52:43 AM #58 Last Edit: January 24, 2022, 09:27:26 AM by fortune
Dersom Brann og Horneland ikke ønsker å satse på Blomberg som back, burde bergenseren for sin egen del se seg om etter en klubb og trener som har evne og vilje til å utvikle han defensivt.

Blomberg kan bli en god og moderne back, mens han som kant i moderne fotball har lite å bidra med. Det er minst 10-15 år siden anstendige kanter var breddeholder som gikk til linjen for å slå innlegg, nå er det en-mot-en-ferdigheter, innoverkanter, avslutninger og bakromstrussel som gjelder.

Det burde være vesentlig enklere å lære Blomberg å forsvare seg enn det er å lære ham alt dette andre.
First is first, second is nothing

Pete05

Quote from: fortune on January 24, 2022, 08:52:43 AMDersom Brann og Horneland ikke ønsker å satse på Blomberg som back, burde bergenseren for sin egen del se seg om etter en klubb og trener som har evne og vilje til å utvikle han defensivt.

Blomberg kan bli en god og moderne back, mens han som kant i moderne fotball har lite å bidra med. Det er minst 10-15 år siden anstendige kanter var breddeholder som gikk til linjen for å slå innlegg, nå er det en-mot-en-ferdigheter, innlverkanter, avslutninger og bakromstrussel som gjelder.

Det burde være vesentlig enklere å lære Blomberg å forsvare seg enn det er å lære ham alt dette andre.

Det begynner å gå sport i det hos enkelte trenere som skal «finne den beste» plassen spilleren - uansett hva han tidligere har gjort. Blomberg som kant og Felix som back... Det virker mer som det er om å gjøre å fylle plassene laget trenger mer enn å utvikle spillere i sine beste posisjoner. Da får man heller hente spillere i de posisjoner som mangler i stedenfor å fylle på med nye i allerede overfylte posisjoner.

krakra

Ja, dette er jo trist. Fordi man er for feig til å satse på Blomberg der han har størst potensiale, så flytter man han til en posisjon der han har langt mindre potensiale og flytter en annen, og ganske ung, spiller fra posisjonen han har størst potensiale i ned på back.

Fakiri må da klare å lære Blomberg å forsvare seg bedre på back.

Blomberg klarte seg veldig bra som back i Åsane, så at han skal trenge en voldsom bratt læringskurve for å fungere som back i Brann ser jeg ikke. Åsane har riktignok en mye bedre trener enn Brann, men likevel.

esp123

Quote from: krakra on January 24, 2022, 12:18:32 PMJa, dette er jo trist. Fordi man er for feig til å satse på Blomberg der han har størst potensiale, så flytter man han til en posisjon der han har langt mindre potensiale og flytter en annen, og ganske ung, spiller fra posisjonen han har størst potensiale i ned på back.

Fakiri må da klare å lære Blomberg å forsvare seg bedre på back.

Blomberg klarte seg veldig bra som back i Åsane, så at han skal trenge en voldsom bratt læringskurve for å fungere som back i Brann ser jeg ikke. Åsane har riktignok en mye bedre trener enn Brann, men likevel.

Blomberg spilte også back kun i et snaut år før han gikk til Brann.

Å spille back i Åsane og spille back i Brann er(var?) to forskjellige posisjoner med to forskjellige typer ferdighetskrav. Åsane spiller ekstremt ballbesittende fotball der backene gikk/går ekstremt høyt tidlig. Har lite ansvar i fasen der man spiller seg ut og spiller nesten som en ving offensivt med veldig smale kanter. Klar breddeholder offensivt. Det defensive ansvar er/var stort sett i omstilling offensivt til defensivt.

I Brann har backen mer ball også i oppspillsfasen, og Brann spiller ikke så ballbesittende fotball. I hvertfall gjorde ikke de det i Eliteserien. Det gjør at backen må ligge mer defensivt. Man spiller klarere soneforsvar, og det er større krav til defensive ferdigheter. Både en mot en og plasseringsmessig.

Så kan man diskutere hva som er best måte å spille på. Jeg foretrekker nok Åsane-stilen foran Brann-stilen. Men slik Brann spiller fotball nå, så er Horn Myhre i mine øyne en bedre back enn Blomberg. Horn Myhre er smartere, bedre defensivt og bedre med ball enn Blomberg. Blomberg er bedre en-mot-en offensivt, raskere og bedre til å skape overtall på siste tredjedel. Blomberg er fortsatt ganske ny i backrollen. Han bør ha en ganske bratt læringskurve foran seg.

Et annet "problem" for Blomberg er at Brann har en ung fremadstormende venstreback med mange av de samme styrkene som Blomberg i David Wolfe. God offensivt, god på å skape ting på siste tredjedel og best når han får en friere rolle offensivt. Wolfe er også bedre enn Blomberg på de "typiske" backferdighetene defensivt. Brann blir fort ubalansert hvis de skal spille med både Wolfe OG Blomberg som slipper seg løs offensivt. I den skjeve 4-3-3 formasjonen mener jeg også Horn Myhre gir bedre balanse offensivt.


I mine øyne vil noe slikt som dette gi den best balanserte 11'eren offensivt og defensivt:

https://www.buildlineup.com/shared/61ee99f3d998900ebe44968f

Jeg innser at Wassberg kanskje kommer til å fortsette i venstre indreløper, men jeg mener at med Finne over på venstre så vil Simba som ligger bredt skape mer rom for Wassberg offensivt.









Corran

Quote from: esp123 on January 24, 2022, 13:25:25 PM
Quote from: krakra on January 24, 2022, 12:18:32 PMJa, dette er jo trist. Fordi man er for feig til å satse på Blomberg der han har størst potensiale, så flytter man han til en posisjon der han har langt mindre potensiale og flytter en annen, og ganske ung, spiller fra posisjonen han har størst potensiale i ned på back.

Fakiri må da klare å lære Blomberg å forsvare seg bedre på back.

Blomberg klarte seg veldig bra som back i Åsane, så at han skal trenge en voldsom bratt læringskurve for å fungere som back i Brann ser jeg ikke. Åsane har riktignok en mye bedre trener enn Brann, men likevel.

Blomberg spilte også back kun i et snaut år før han gikk til Brann.

Å spille back i Åsane og spille back i Brann er(var?) to forskjellige posisjoner med to forskjellige typer ferdighetskrav. Åsane spiller ekstremt ballbesittende fotball der backene gikk/går ekstremt høyt tidlig. Har lite ansvar i fasen der man spiller seg ut og spiller nesten som en ving offensivt med veldig smale kanter. Klar breddeholder offensivt. Det defensive ansvar er/var stort sett i omstilling offensivt til defensivt.

I Brann har backen mer ball også i oppspillsfasen, og Brann spiller ikke så ballbesittende fotball. I hvertfall gjorde ikke de det i Eliteserien. Det gjør at backen må ligge mer defensivt. Man spiller klarere soneforsvar, og det er større krav til defensive ferdigheter. Både en mot en og plasseringsmessig.

Så kan man diskutere hva som er best måte å spille på. Jeg foretrekker nok Åsane-stilen foran Brann-stilen. Men slik Brann spiller fotball nå, så er Horn Myhre i mine øyne en bedre back enn Blomberg. Horn Myhre er smartere, bedre defensivt og bedre med ball enn Blomberg. Blomberg er bedre en-mot-en offensivt, raskere og bedre til å skape overtall på siste tredjedel. Blomberg er fortsatt ganske ny i backrollen. Han bør ha en ganske bratt læringskurve foran seg.

Et annet "problem" for Blomberg er at Brann har en ung fremadstormende venstreback med mange av de samme styrkene som Blomberg i David Wolfe. God offensivt, god på å skape ting på siste tredjedel og best når han får en friere rolle offensivt. Wolfe er også bedre enn Blomberg på de "typiske" backferdighetene defensivt. Brann blir fort ubalansert hvis de skal spille med både Wolfe OG Blomberg som slipper seg løs offensivt. I den skjeve 4-3-3 formasjonen mener jeg også Horn Myhre gir bedre balanse offensivt.

Skulle skrive et langt innlegg tidligere i dag men fikk aldri tid. Så kom dette innlegget og savnet (igjen) "Liker" knappen for dette var mye av det jeg ville skrive bare bedre skrevet.

Og synes det er artig at så mange her inne er helt klare på hvor spillere er best eller har best forutsetninger til å bli best når trenerne mener noe annet samt at spillerne ikke er helt sikre selv på hvor de er best. De er til og med enige med trener i mange av punktene.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Jeg syns det er artig at noen er på et diskusjonsforum og syns det er artig at andre mener noe annet enn treneren i Brann.

Corran

Quote from: krakra on January 24, 2022, 22:29:52 PMJeg syns det er artig at noen er på et diskusjonsforum og syns det er artig at andre mener noe annet enn treneren i Brann.
Men du er jo artig du
Legger igjen merke til at selv om jeg nevner trener OG spiller så er det kun trener du trekker fram
Artigt at du gjør slikt gang på gang.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Argumenter heller for ditt eget syn istedenfor å komme med slengbemerkninger om hvor teite folk er som mener noe annet enn treneren du. Ikke første gangen du gjør det.

Corran

January 25, 2022, 12:55:43 PM #66 Last Edit: January 25, 2022, 13:03:18 PM by Corran
Quote from: krakra on January 24, 2022, 23:28:33 PMArgumenter heller for ditt eget syn istedenfor å komme med slengbemerkninger om hvor teite folk er som mener noe annet enn treneren du. Ikke første gangen du gjør det.
Har da ikke sagt noen er teite har jeg vel?
Er vel ikke første gang du tilegner folk meninger de ikke har

Og IGJEN (siden du har litt vanskelig for å få alt med deg) det var ikke at man mente noe annet enn treneren på generelt grunnlag MEN at en viste mer om hvor en spiller passer best på laget (Edit og i den spillestilen/formasjonen treneren har) enn hva treneren og SPILLEREN mener.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Teite var mitt ord, basert på dine innlegg. Igjen, argumenter gjerne for ditt syn. Hvis du ikke har bedre argumenter enn at "Horneland mener jo" så er det greit det, men det er ikke noe spesielt at man på et fotballforum mener at treneren tar feil. Flere ganger har det vist seg å være tilfellet også.

Har ikke sett Myhre si at han er best eller har størst potensiale på back. Kan du lenke til hvor han sier det?

Jose Arrogantio

Det bør vel forresten tas med en klype salt hva spillerne sier i media, er nok ikke alle som har lyst til å lufte hva som lett kan tas som kritikk mot treneren foran reportere, selv om de egentlig føler de blir brukt feil.

krakra

Det samme gjelder treneren. Selv om Horneland sier at Horn Myhre skal spille back fordi det er der han er best, så kan jo sannheten være at det er der Horneland mener behovet er størst. At han ikke stoler på Blomberg.

Lasaron

Alle må spille der treneren mener at er best for laget, og det må Felix bare forholde seg til.

(Var det et vellykket forsøk på parafrasering?)
Tren på langskudd

Pete05

Quote from: Lasaron on January 25, 2022, 16:29:20 PMAlle må spille der treneren mener at er best for laget, og det må Felix bare forholde seg til.

(Var det et vellykket forsøk på parafrasering?)

Og det er helt riktig men det betyr ikke at det er den posisjonen han er best - som denne diskusjonen gikk ut på. Og spørsmålet er jo også hvorfor man da ikke henter en ny høyre back dersom den plassen er en utfordring mens det hentes midtbanespillere i fleng med ikke nødvendigvis topp kvalitet eller utviklingsmuligheter.

Lasaron

Quote from: Pyton on January 25, 2022, 16:43:41 PM
Quote from: Lasaron on January 25, 2022, 16:29:20 PMAlle må spille der treneren mener at er best for laget, og det må Felix bare forholde seg til.

(Var det et vellykket forsøk på parafrasering?)

Og det er helt riktig men det betyr ikke at det er den posisjonen han er best - som denne diskusjonen gikk ut på. Og spørsmålet er jo også hvorfor man da ikke henter en ny høyre back dersom den plassen er en utfordring mens det hentes midtbanespillere i fleng med ikke nødvendigvis topp kvalitet eller utviklingsmuligheter.

Men hentes det midtbanespillere i fleng?
Tren på langskudd

Finfin respons

January 25, 2022, 17:25:07 PM #73 Last Edit: January 25, 2022, 17:27:09 PM by Finfin respons
Jeg tror Horneland har rett i at Blomberg vil ha en bratt læringskurve som høyreback, jf de gode innleggene over om forskjellen på Brannbacker og Åsane-backer.

Så er det fint å tenke på at det utkrystalliserer seg mer info om den vage "spennende vinger" setningen til treneren.

Med innover kanter betyr det at Ole Didrik kanskje er mest aktuell som venstrekant.

Her er mitt forslag til hvordan den plassen kan bli ledig for ham:

https://www.buildlineup.com/shared/61f0228cd998900ebe449804
Kanskje.

krakra

Quote from: Finfin respons on January 25, 2022, 17:25:07 PMJeg tror Horneland har rett i at Blomberg vil ha en bratt læringskurve som høyreback, jf de gode innleggene over om forskjellen på Brannbacker og Åsane-backer.

Så er det fint å tenke på at det utkrystalliserer seg mer info om den vage "spennende vinger" setningen til treneren.

Med innover kanter betyr det at Ole Didrik kanskje er mest aktuell som venstrekant.

Her er mitt forslag til hvordan den plassen kan bli ledig for ham:

https://www.buildlineup.com/shared/61f0228cd998900ebe449804
Men spørsmålet er jo hva Blomberg skal gjøre i dette rommet. Jeg syns ikke han har ferdighetene som passer til å trekke inn i mellomrommet slik som Taylor. Jeg syns heller ikke han har ferdighetene til å utfordre så mye fra kant. Blomberg er jo best når han får komme i fart fra dypet og doble ute på kanten.

Finfin respons

Quote from: krakra on January 25, 2022, 17:45:31 PM
Quote from: Finfin respons on January 25, 2022, 17:25:07 PMJeg tror Horneland har rett i at Blomberg vil ha en bratt læringskurve som høyreback, jf de gode innleggene over om forskjellen på Brannbacker og Åsane-backer.

Så er det fint å tenke på at det utkrystalliserer seg mer info om den vage "spennende vinger" setningen til treneren.

Med innover kanter betyr det at Ole Didrik kanskje er mest aktuell som venstrekant.

Her er mitt forslag til hvordan den plassen kan bli ledig for ham:

https://www.buildlineup.com/shared/61f0228cd998900ebe449804
Men spørsmålet er jo hva Blomberg skal gjøre i dette rommet. Jeg syns ikke han har ferdighetene som passer til å trekke inn i mellomrommet slik som Taylor. Jeg syns heller ikke han har ferdighetene til å utfordre så mye fra kant. Blomberg er jo best når han får komme i fart fra dypet og doble ute på kanten.

Ikke uenig.
Det er jo en læringskurve det også. Kanskje utlån til Åsane er tingen for ham.

Men mtp spilletid og "spennende kant":
Grepet med Finne som midtspiss og Heggebø som indreløper ga meg noen nye perspektiver. Selv om det blir en helt annen type off. Indreløper enn de lette, kvikke. Forsåvidt ikke noe nytt å "ta en Rollantsson" med Blomberg, men for meg var det et lite hevreka-øyeblikk å tenke Heggebø lenger bak.  Dog, det er vel ikke aktuelt.
Kanskje.

Lasaron

Men, FinFin, hvorfor Bryne-drakter?
Tren på langskudd

Corran

Quote from: krakra on January 25, 2022, 12:59:20 PMTeite var mitt ord, basert på dine innlegg. Igjen, argumenter gjerne for ditt syn. Hvis du ikke har bedre argumenter enn at "Horneland mener jo" så er det greit det, men det er ikke noe spesielt at man på et fotballforum mener at treneren tar feil. Flere ganger har det vist seg å være tilfellet også.

Har ikke sett Myhre si at han er best eller har størst potensiale på back. Kan du lenke til hvor han sier det?
Men du sier jo jeg kommer med slengbemerkninger om at folk er teite?
Noe jeg vel ikke gjorde?
Og er ikke dette en tråd om Blomberg?
Jeg har da ikke sagt at Horn Myhre har sagt han er best eller har størst potensiale som back?
Jeg mener heller ikke at det er feil å si at en trener har feil men mener det blir feil å påstå hardnakket at treneren tar feil om hvor en spiller er best i sitt system og i alle fall når spilleren selv er enig med dette.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det du sier på slutten der, kan faktisk forkortes slik: Jeg mener ikke det er feil å si at en trener har feil, men jeg mener det er feil å si at en trener har feil.

.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on January 26, 2022, 06:52:07 AMDet du sier på slutten der, kan faktisk forkortes slik: Jeg mener ikke det er feil å si at en trener har feil, men jeg mener det er feil å si at en trener har feil.


Egentlig ikke. Jeg sier det blir feil å hardnakket påstå i denne saken at han har feil også når en vekter inn spillers uttalelser
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Kan du bare gi noen eksempler på hvordan det er akseptabelt for deg å formulere at man mener treneren tar feil uten at det blir for hardnakket? Jeg syns verken Blomberg eller Myhres uttalelser teller spesielt mye i Hornelands favør akkurat. Det er ikke noe "Ja, Horneland har 100% rett. Dette er virkelig posisjonen jeg er best i" akkurat.

pidre

Blomberg har et bra toppnivå og spissferdighter. Har dessuten i år overrasket med å være en iskald avslutter. Høyre kant posisjonen bør være hans.

I ES vil han få mer rom, noe som vil passe han godt. Er et potensielt salgsobjekt.
 
Saludar a los monos!

Lasaron

Blomberg har signert ny kontrakt, ut 2025. Det er finfint.
Tren på langskudd

Gulløl

July 19, 2023, 15:21:10 PM #83 Last Edit: July 19, 2023, 15:26:56 PM by Gulløl
Uffda enda en dårlig nyhet, det går mot operasjon for Blomberg. Det øker nok viljen og det Brann kan være villig til å betale for Mats Sande ved en eventuell overgang i sommer, altså flaks for FKH. Sande har som kjent hovedsakelig spilt høyrekant for FKH i år selv om ekspertene mener han er best som indreløper.

Klipp fra BA:
- Vi må nok ta den operasjonen på Blomberg nå. Det er ikke noen vits i å utsette det noe mer, det må bare gjøres, sukker Horneland. Det er dårlige nyheter både for spilleren og for Brann-laget. - Det ryker fort to-tre måneder eller mer for ham da, men det er kommet til et punkt der dette ikke vits i å utsette mer, slår Brann-treneren fast.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Nå har Brannapparatet ufattelig mer medisinsk peiling enn meg. Men jeg registrerer gang på gang på gang at jeg og Brann har ulik holdning til at skadde spillere spiller.

Når det gjelder cupfinalen er jeg for at de tynte noen spillere, fordi den var veldig viktig å vinne. Utover det går Brann langt utover hva jeg ville tillatt.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Lasaron on July 19, 2023, 15:25:10 PMNå har Brannapparatet ufattelig mer medisinsk peiling enn meg. Men jeg registrerer gang på gang på gang at jeg og Brann har ulik holdning til at skadde spillere spiller.

Når det gjelder cupfinalen er jeg for at de tynte noen spillere, fordi den var veldig viktig å vinne. Utover det går Brann langt utover hva jeg ville tillatt.

Det mest vanvittige er at man benyttet Blomberg mot amatørlaget Brattvåg for tre uker siden og nå må operere grunnet overbelastning. Her er det noen i medisinsk avdeling eller trenerteamet som ikke gjør en særlig god jobb..
First is first, second is nothing

Kagain

Quote from: Gulløl on July 19, 2023, 15:21:10 PMUffda enda en dårlig nyhet, det går mot operasjon for Blomberg. Det øker nok viljen og det Brann kan være villig til å betale for Mats Sande ved en eventuell overgang i sommer, altså flaks for FKH. Sande har som kjent hovedsakelig spilt høyrekant for FKH i år selv om ekspertene mener han er best som indreløper.


Jeg spekulerte i det samme i Sande-tråden. Mathisen eller Sande får nok sjansen for Blomberg, selv om jeg hadde håpet på at Kvinge eller noen andre som ikke har fått vist så mye for A-laget kunne bli prøvd.

Corran

Quote from: fortune on July 19, 2023, 15:29:43 PM
Quote from: Lasaron on July 19, 2023, 15:25:10 PMNå har Brannapparatet ufattelig mer medisinsk peiling enn meg. Men jeg registrerer gang på gang på gang at jeg og Brann har ulik holdning til at skadde spillere spiller.

Når det gjelder cupfinalen er jeg for at de tynte noen spillere, fordi den var veldig viktig å vinne. Utover det går Brann langt utover hva jeg ville tillatt.

Det mest vanvittige er at man benyttet Blomberg mot amatørlaget Brattvåg for tre uker siden og nå må operere grunnet overbelastning. Her er det noen i medisinsk avdeling eller trenerteamet som ikke gjør en særlig god jobb..
Blomberg må vel ikke operere pga overbelastning.
Han må operere pga at han har Gilmors Groin og har hatt det lenge. Dette kan en spille med men det gir mye smerter. Blomberg selv har vært med på å ta avgjørelsen om å spille så lenge det går og gjerne prøve å komme seg gjennom sesongen før han opererer. Nå sier det stopp for ham.
At han har spilt de kampene han har spilt spiller ingen rolle. Han hadde helt sikkert vært i akkurat samme situasjon nå selv om han  ikke spilte mot Brattvåg.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Pete05

Fremgangen til Blomberg etter operasjonen går ikke fullt så smertefritt som han håpet (intervju med TV2). Mistenker han er ute resten av sesongen

Kagain

Quote from: Pyton on October 02, 2023, 17:05:02 PMFremgangen til Blomberg etter operasjonen går ikke fullt så smertefritt som han håpet (intervju med TV2). Mistenker han er ute resten av sesongen

Dette høres kanskje hjerteløst ut, men jeg syns egentlig at det fint at det ikke går så smertefritt. Jeg vil for alt i verden unngå at han skryter på seg hvor bra det går, får spille noen minutter og slår opp skaden med påfølgende langt skadeopphold. Nå får han tid til å bli frisk, og det bør være vanskelig for Brann og presse han før han er komfortabel. Om han blir frisk nok til å trene etter sesongen er over betyr det også at han da ikke går 100% inn på trening for å utfordre konkurrentene. Sesongoppkjøringen pleier vanligvis ikke å være like intens til å begynne med, og da vil Blomberg få bedre tid til å trene seg opp sammen med de andre. Få litt rustvann ut av lyskene og så videre.

Go Up