• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Første kamp med trønder-Kåre: Brann - MIF, søndag 16/8-20 klokken 18.00

Started by Nixon, August 10, 2020, 22:45:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Borteseier, ny trener og nyslått entusiasme. Normalt sett hadde det tiltrukket seg noen ekstra tilskuere, og vi hadde fryktet myten om at dette kommer til å bli en typisk Brann-nedtur.

Kan 200-grensen redde oss? Jeg tror det.
Det er min påstand, den står på min regning og jeg er sikker.
Rød makt på Hansa

Corran

Veldig lenge mellom kampene for tiden og det tror eg e bra for Brann.
Hauge fikk nesten en uke og Kåre får nesten en uke
Stakkers LAN måtte spille 3 kamper i uken, men siden vi har spilt så mye oftere enn andre så tjener vi på det nå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on August 10, 2020, 22:53:55 PMKåre får nesten en uke

Han begynner ikke før på torsdag, så det er ikke veldig mange økter han får med laget. Men siden det vel bare er restitusjonstrening i morgen, så mister han bare onsdag som treningsdag i forhold til om han hadde startet umiddelbart.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Corran on August 10, 2020, 22:53:55 PMVeldig lenge mellom kampene for tiden og det tror eg e bra for Brann.
Hauge fikk nesten en uke og Kåre får nesten en uke
Stakkers LAN måtte spille 3 kamper i uken, men siden vi har spilt så mye oftere enn andre så tjener vi på det nå

Ja, nå er vi vel nede på at det bare er en kamp per 2 uker.
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Nixon on August 10, 2020, 22:57:43 PM
Quote from: Corran on August 10, 2020, 22:53:55 PMKåre får nesten en uke

Han begynner ikke før på torsdag, så det er ikke veldig mange økter han får med laget. Men siden det vel bare er restitusjonstrening i morgen, så mister han bare onsdag som treningsdag i forhold til om han hadde startet umiddelbart.
Skulle de ikek ha fri onsdag? Mener de sa at første treningen etter kampen var på torsdag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Jeg merker at det irriterer skikkelig at jeg ikke får gått på Stadion på søndag når Brann for første gang blir ledet av City-legenden Kåre Ingebrigtsen. Første kamp med ny trener er jo alltid litt spesielt.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Nixon on August 12, 2020, 12:33:50 PMJeg merker at det irriterer skikkelig at jeg ikke får gått på Stadion på søndag når Brann for første gang blir ledet av City-legenden Kåre Ingebrigtsen. Første kamp med ny trener er jo alltid litt spesielt.
Enig i den, men kan jo være lotteriet slår til?
Men eg har jo vunnet i det en gang så det skjer vel ikke igjen med det første
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tør jeg foreslå uttrykket sekspoengskamp? Eller er det litt tidlig i sesongen? Med seier til oss ligger vi 10 poeng foran Mjøndalen, som atpåtil ligger på kvalik. Da er på en måte løpet kjørt for Mjøndalen, vis a vis Brann. Vinner Mjøndalen er det bare fire poengs forskjell, og full kamp.
Tren på langskudd


Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Blir spennende, men tror ikke på så mange endringer fra forrige kamp egentlig.
Det kan være det er noen naturlige bytter pga slitasje/skader
Backene og Koomson er vel de som er mest usikre til dagens kamp.
Er Tveita klar spiller han.
Var vel og et par formasjonstreninger hvor Taylor ble foretrukket på kanten.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Opdal
Back - Kolskogen - Forren - Back
Haugen - Pedersen - Strand
Gilbert - Bamba - Robert

Backene til Ingebrigtsen skal ikke stå så høyt i banen som under Nilsen. Jeg er ikke sikker på hvem av back-alternativene som tjener på det.
Rød makt på Hansa

Corran

Teniste og Kristiansen er vel de som er best defensivt, men Grøgård imponerte når han kom inn mot Molde.
Tveita er god offensiv og har vel ikke fått vise seg nok fram defensivt til at jeg vil komme med noen konklusjon/dom.

Håper på Tveita og Grøgård på backene, men tror i alle fall Kristiansen starter.
Tveita vet jeg ikke om er 100% i akillesen etter  Molde kampen

Synes også det er rart om ikke Barmen starter da han var beste mann mot Molde.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Opdal
Tveita - Kolskogen - Forren - Grøgaard
Haugen - Pedersen - Strand
Koomson - Bamba - Taylor

Ungfolene på back, altså. Fint med litt foryngelse der. Forren holder stand, kamp etter kamp. Strand i favorittposisjonen sin. Barmen og Ordagic vraket. Jeg tror veien inn på laget for minst en av de er kort, da jeg er skeptisk til om Pedersen holder nivået. Koomson er klar for kamp, etter å nettopp ha blitt nybakt far.
Tren på langskudd

bernu

Kan vi endelig håpe på en trener som benker Barmen?
På tide i så fall....
HANSA - Z

SeLyren

Alle prøver å benke Barmen. Men det går ikke i lengden. Han er i 11eren innen september.

Lasaron

Ja, Barmen har en tendens til å kjempe seg inn på laget igjen, enten det er skade eller trenerskifte som setter ham ut. Blir ikke overrasket om det skjer nå også.
Tren på langskudd

krakra


Lasaron

Er det trøbbel med siden? Litt overrasket over at ingen skriver her inne, i en kamp som burde være interessant.

Litt skuffende omgang, men vi ser vel en tendens til flere inne i boks.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Bytte ut en spiss som ikke får spille og som da ikke skårer mål, mot en spiss som får spille, men som heller ikke skårer mål? Hadde han i det hele tatt blitt nevnt om han ikke var lokal?

Ellers har jo dette blitt like vanskelig som spådd. Det hadde vært bedre for Ingebrigtsen i sin første kamp å møtt et bedre lag som hadde spilt litt mer åpent.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det blir lav sol for Mjøndalen-keeperen i andre omgang. Det bør forsøkes utnyttes.

Jeg tror på en ketchup-effekt, om Brann scorer relativt tidlig.

Kolskogen og Bamba Branns beste i første?
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Nixon on August 16, 2020, 18:00:14 PMBytte ut en spiss som ikke får spille og som da ikke skårer mål, mot en spiss som får spille, men som heller ikke skårer mål? Hadde han i det hele tatt blitt nevnt om han ikke var lokal?

Ellers har jo dette blitt like vanskelig som spådd. Det hadde vært bedre for Ingebrigtsen i sin første kamp å møtt et bedre lag som hadde spilt litt mer åpent.
Det er bare å se ham f.eks. i kveld så ser du at rollen hans ikke er å score mål, men å være et oppspillspunkt og ballfordeler offensivt. En rolle han bekler utmerket og er mange nivåer over Hustad på. Hustad skulle jo erstatte Karadas. En spiss som ikke først og fremst utmerket seg som en målscorer.

Nixon

Hvorfor header ikke Bamba den ballen? Fikk han bare lave baller på ekstratreningene denne uken?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra


Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa

Henki

Ballen skal fremover!

Brynjulf

Lurer på hva Fredrik Haugen skal ta seg til om et års tid, når han ikke er Brann-spiller lenger? Hjelpe Huseklepp med å rykke ned med FK Fyllingsdalen kanskje?

krakra

Prioritet nummer 1 må være å få tak i en skikkelig kaptein. Så må en etterhvert innse at det ikke hjalp å gi Bamba full tillit heller. Drittlei av å se fyren i knestående, som om han bommet på åpent mål, når han avslutter fra idiotiske posisjoner uten å score. Eneste som står fram i dag er Grøgaard. Ellers er det tafatt.

Spelaren

Kjedelig kamp, men det var vel for mye å forvente noe framgang etter så kort tid på treningsfeltet. Triller en toer på terningen, og konstaterer at bygdelaget fra Mjøndalen igjen blir et nummer for store. Åttende tellende kamp på rad nå uten seier mot den gjengen, sist seier kom i 1992.
Gå av.

Billy Elliott

Mange svake i dag, men ingen i nærheten av Taylor. Det er bare helt dødt, men mer kan vi kanskje ikke forvente av nedrykkslaget TILs 13ende beste spiller? Koomson hadde også funnet frem den gode gamle stopp-opp-stilen sin, som ingen har savnet.

Vi har rett og slett et realt kantproblem. For all del, skyld gjerne på Bamba, men laget skaper jo ikke en dritt for han heller.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

At laget ikke skapte en dritt for Bamba i kveld er bare tull. Hva med når Koomson runder keeper og alt Bamba trenger å gjøre er å gjøre seg spillbar?

Billy Elliott

Quote from: krakra on August 16, 2020, 19:05:42 PMAt laget ikke skapte en dritt for Bamba i kveld er bare tull. Hva med når Koomson runder keeper og alt Bamba trenger å gjøre er å gjøre seg spillbar?

Hvis det er det eneste man har å vise til, så er det svært betegnende. Ikke spesielt lett å komme fri der med så mange imellom.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Det er ikke det eneste. Hvis du mener Bamba ikke fikk sjanser til å score så så du ikke kampen. En bedre, kaldere og smartere spiss enn Bamba hadde puttet tre i dag.

Å posisjonere seg riktig er jo en egenskap en spiss bør ha og som Bamba mangler.

Nixon

Quote from: Brynjulf on August 16, 2020, 18:54:12 PMLurer på hva Fredrik Haugen skal ta seg til om et års tid, når han ikke er Brann-spiller lenger?

Så ille er det ikke, men man må jo snart begynne å spørre seg om hvor "ødelagt" Haugen er etter mye skader og en spillestil som ikke har passet han under Nilsen. Nå har han i to kamper fått spille tilnærmet slik han ønsker, men har vært blant de svakeste. Han har jo potensiale til å være blant de aller beste.
Rød makt på Hansa

krakra

Det verste er uansett kapteinen. Uten så mye publikum så hører man jo spillerne utpå der, men hørte ikke Pedersen en eneste gang. Men kanskje ingen utpå der ba ham om å si noe...
Spillemessig er han jo også svak. Treig, feig og passiv.

Billy Elliott

Quote from: krakra on August 16, 2020, 19:13:12 PMDet er ikke det eneste. Hvis du mener Bamba ikke fikk sjanser til å score så så du ikke kampen. En bedre, kaldere og smartere spiss enn Bamba hadde puttet tre i dag.

Å posisjonere seg riktig er jo en egenskap en spiss bør ha og som Bamba mangler.

Vet ikke hvem av oss som ikke så kampen, men den samme kampen kan vi umulig ha sett.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Men skal man trekke frem noe positivt må det være at Strand er vår beste på midtbanen med god margin. Det bør nå være slutt på tullet at han skal spille høyreback.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Billy Elliott on August 16, 2020, 19:22:09 PM
Quote from: krakra on August 16, 2020, 19:13:12 PMDet er ikke det eneste. Hvis du mener Bamba ikke fikk sjanser til å score så så du ikke kampen. En bedre, kaldere og smartere spiss enn Bamba hadde puttet tre i dag.

Å posisjonere seg riktig er jo en egenskap en spiss bør ha og som Bamba mangler.

Vet ikke hvem av oss som ikke så kampen, men den samme kampen kan vi umulig ha sett.
7-1 i VGs sjansestatistikk. 14-4 i avslutninger. De så visst samme kamp som meg.

krakra

Quote from: Nixon on August 16, 2020, 19:23:14 PMMen skal man trekke frem noe positivt må det være at Strand er vår beste på midtbanen med god margin. Det bør nå være slutt på tullet at han skal spille høyreback.
Det mest positive syns jeg var Grøgaard som hadde både gode initiativ og noen gode innlegg. Tror nok han blir KIs foretrukne venstreback.

Billy Elliott

Quote from: krakra on August 16, 2020, 19:24:20 PM
Quote from: Billy Elliott on August 16, 2020, 19:22:09 PM
Quote from: krakra on August 16, 2020, 19:13:12 PMDet er ikke det eneste. Hvis du mener Bamba ikke fikk sjanser til å score så så du ikke kampen. En bedre, kaldere og smartere spiss enn Bamba hadde puttet tre i dag.

Å posisjonere seg riktig er jo en egenskap en spiss bør ha og som Bamba mangler.

Vet ikke hvem av oss som ikke så kampen, men den samme kampen kan vi umulig ha sett.
7-1 i VGs sjansestatistikk. 14-4 i avslutninger. De så visst samme kamp som meg.

Meningsløse tall for vår diskusjon enn så lenge de ikke sier noe om hvor store sjansene var, hvem som skapte dem og hvem som fikk dem.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Hvis det hadde vært sånn at Brann skapte mange sjanser og ingen av dem var gode sjanser for spissen vår så sier det jo litt om spissen. Posisjonering og bevegelser. Men han fikk gode nok avslutningsmuligheter til å score. Hadde han vært smartere hadde han fått enda flere.

Skålevik i gammelt 2018-slag hadde scoret et bra i dag.

Giles

Bamba mangler teft og har dårlige avslutningsegenskaper. Det er det ingen tvil om.
Det mest positive er at Brann har 4 poeng til nedrykk. Takket være flaksekampen i Molde.
Og de som tror det blir enklere mot Stabæk neste helg tar feil.
Det blir en svett høst.

krakra

Uten å henge meg for mye på hvor dårlig Haugen var, så merket jeg at han trakk mer og mer ut på kanten. Det likte neppe Ingebrigtsen. Det han har fast mest om er at spillerne må være lojale til rollene sine og spesifikt at indreløperne må være indreløpere og ikke kantspillere.

krakra

Quote from: Giles on August 16, 2020, 19:38:45 PMBamba mangler teft og har dårlige avslutningsegenskaper. Det er det ingen tvil om.
Det mest positive er at Brann har 4 poeng til nedrykk. Takket være flaksekampen i Molde.
Og de som tror det blir enklere mot Stabæk neste helg tar feil.
Det blir en svett høst.
Vi slår Stabæk og havner ikke i nedrykksstriden. Det er forresten ni poeng til nedrykk. Fem til kvalik.

Lasaron

Utrolig skuffende resultat. Men Brann malte og malte på, jeg tror det er lite som skal til før det løsner, Bamba inkludert.

Haugen og Koomson veldig svake. Strand god i andre. Grøgaard med ok kamp.

Pedersen, ja. Brann har et kapteinsproblem. Dessuten virker han å ikke være en god nok spiller heller. Han er ganske god på langpasninger, og brukbar trussel på dødball. Lite ellers. Jeg var ganske fornøyd med hvordan Ordagic løste den rollen i fjor, og var komfortabel med å satse på ham i den posisjonen i år. Var mot å hente Pedersen. Det kan godt være at både Haugen og Barmen vil løse den rollen bedre også, under KI.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Giles on August 16, 2020, 19:38:45 PMBamba mangler teft og har dårlige avslutningsegenskaper. Det er det ingen tvil om.

På en annen side skaper han mange av sjansene sine mye selv. Jeg vet ikke om alternativene på benken i det hele tatt vil komme til sjanser uten å få det servert. Synes vi har kommet merkbart mindre til sjanser når Hustad har kommet inn.

Men på ett eller annet tidspunkt må man jo prøve noe annet.
Rød makt på Hansa

Go Up