• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sarpsborg 08 - Brann, torsdag 02 juli kl 20.30 (runde 5)

Started by Gulløl, June 29, 2020, 12:16:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

LAN kommer til å være trener i Brann til evig tid. 1 målsjanse, 1 mål, 1-0. Perfekt kamp i hans øyne.

Vi har i det minste en ny Per Ove.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Dritkjedelig. Og bytter. Selvfølgelig gamle menn. Kolskogen er ikke å satse på en unggutt, han er desidert best.

Men ikke at A - laget til Brann skal utvikle....


Ikke noe glede annet enn en seier og den smakte ikke noe særlig
Brannsupporter.

Huff

Griseflaks i første kombinert med glitrende prestasjoner fra Kolskogen og Ahamada.

Vellykket dreping av kampen i andre. Feighet + dommerhjelp = seier.

krakra

Kjente pulsen stige på slutten. Digg å kjenne at man fortsatt bryr seg. Feig andreomgang. Noen vil kanskje kalle den "klok", men vi møtte Eliteseriens bunnlag og en skulle nesten tro det var Glimt eller Molde vi spilte mot.

Fint å se Kolskogen herje. Viktig for Forren å ha en skikkelig forsvarssjef med seg så han kan spille på seg form og trygghet. Ali fikk en bra kamp, selv om han må lære seg å vurdere ballbaner.

bernu

3 poeng - Hurra
Spillet - Herregud
Taktikken - Herregud

Blir stygt mot BodøGlimt.....
HANSA - Z

Nixon

Jeg gleder meg til den gangen vi vinner etter å ha spilt godt i store deler av kampen. Blir litt matt etter sånne kamper som i kveld. Er glad for seier. Men ikke av prestasjonen.

Det som også er foruroligende er at vi ser ut til å være sårbare for skader for tiden. Folk kan ikke starte, og det blir ikke minst en god del bytter underveis. Det gir ikke veldig stort håp om at vi får en veldig god stigning i kampene fremover.
Rød makt på Hansa

Superjack

Om ikke Forren kommer seg i form og hever seg, så blir det med denne sesongen. For om Kolskogen fortsetter som nå, så tar han sjefsrollen neste sesong.

Mannen vokser fra kamp til kamp. Morro
Brannsupporter.

Corran

Kjempe gøy med Kolskogen. Meget god kamp

Ellers var førsteomgangen møkk bortsett fra Gilbert sitt vakre mål. Gjør det meste riktig men får en dårlig touch men da er Teniste våken og stikker den pent videre.
Liker også at det ser ut til at Gilbert tør å prøve igjen. Har savnet det lenge nå, men virker bedre og bedre. Og 3 mål etter 5 kamper er vel ok for en kant? Fortsetter han med det snittet så blir det ca 18 på en sesong (noe jeg tviler sterkt på).

Andre omgangen stort sett litt bedre og litt mer kontroll, men tror det og skyldes S08 ikke helt taklet mål i mot. De tok seg litt sammen på slutten og da skapte de litt trøbbel igjen.

Og når jeg så kampen så tenkte jeg at Strand er fryktelig dårlig og må være dagens dårligste men det var før Gilli kom inn. Han kan de bare plassere på tribunen heretter. Var aldri hjelpsom hjemover og bare flaks at ikke 08 utnyttet rommene på hans side bedre. Han bare småjogget og så allikevel trøttest ut av alle etter kampen. Provoserte meg.

Men tilbake til Strand. Han beviste vel at han ikke er først i køen av indreløpere heller for dette var dårligere enn Barmen, Ordagic og Haugen.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Corran on July 02, 2020, 22:19:42 PMMen tilbake til Strand. Han beviste vel at han ikke er først i køen av indreløpere heller for dette var dårligere enn Barmen, Ordagic og Haugen.
Første kamp som indreløper i serien i år, han må få mer tid i posisjonen, vi vet hva han kan. Var ihvertfall den som løp mest på midten i dag og dekket store rom.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Løper mye og feil samt han gjør mye feil
Nei pr nå sist i køen etter min mening og da uten å ha vært kjempe imponert over konkurentene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Leffen

Positivt: Kolskogen + 3 poeng. De offensive får jo nesten ikke sjansen til å vise seg.

Forferdelig å se at LAN legger hele laget på 16-meteren i store deler av andre omgang. Føles hele tiden som det er marginer som gjør at S08 ikke kommer seg til stor sjanse. Og de burde hatt klar straffe ja. Når han gjør dette mot bunnlaget, er jeg mildt sagt spent på hva han går for mot BG. De er et lag som evner å tråkle seg gjennom rammer. Det kan bli stygt.

Corran

At Acosta kom inn for Barmen var et helt nødvendig bytte.
At han ble satt inn som en tredje midtstopper var unødvendig. Han kunne godt ha lagt litt høyere som en DM
Brann ble meget stramme og fine i boksen og hadde kontroll på denne måten men om de hadde fått en eller to i fleisen hadde de ikke hatt en sjanse til å legge om slik at de kunne putte flere.
Det er den gjennomgående fornøydheten med et mål foran som irriterer meg mest.
Den gangen LAN tok over så måtte han stramme inn det defensive og begynne der og da var det greit at de kriget til seg og forsvarte til seg poengene. Men nå det defensive satt og Brann skulle utvikle det offensive så ser det ut som om det defensive spillet og det å forsvare seg til poeng sitter så godt i ryggmargen at de defaulter til det med en gang de leder eller har uavgjort mot et bra lag (finne enkelt kamper som er unntak).
Det er jo blitt sånn at en håper Brann ikke scorer for tidlig for da vet en at det gjerne blir en forsvarskamp etter det og sannsynlighet for at det kommer en i fleisen er større enn om en scorer sent.
Og dette ser en at LAN ikke klarer å endre i tillegg til at han ikke evner å finne spillere (spesielt backer) som kan utvikle spillet videre.
Dette er blent hovedgrunnene til at LAN må gå om han ikke nå klarer å løse denne koden. Og det er ingenting som tyder på at det er bedring i vente
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ninja-Bob

Til posten over: langt på veg enig i ein del av det du skriv, var derfor Strand på høgreback gjorde meg glad. Trur at løpskrafta og presisjonen hans på sitt beste er det som skal til for å spele høgtrykksfotball.

Go Up