• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan årsmøtet gjøre vs Branns sittende styre?

Started by ACHTUNG, November 25, 2019, 13:05:57 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Årsmøtet går vel av stabelen i mars 2020, så om stoda er uendret til den tid, så er vel det den eneste muligheten Branns medlemmer har til å gjøre noe med det sittende styret ledet av Lunde, for igjen å få gjort noe både vs trener, sportslig ledelse og Branns ledelse ellers. Det var jo et ekstraordinørt møte vedrørende nye søndre langside, kan det bli kalt inn til ekstraordinært møte vedrørende stoda i Brann pr dato og vedrørende dagens sittende styre? Hvem kan kalle inn til et slikt møte og hva må til?

Jeg kaster ballen ut i luften, uten å vite om noen kan gi et konkret svar, men om noen har, så er det bare å gi lyd, for tiden er i ferd med å renne ut for Branns ve og vel, ikke bare for kommende sesong, men også for påfølgende sesonger, om ikke noe blir gjort.

Nixon

For at medlemmene skal kunne kalle inn til ekstraordinært årsmøte må det være skriftlig krav fra 1/3 av klubbens stemmeberettigete medlemmer.

Noen kan jo alltids prøve seg med å kalle inn, men tror nok at utfallet er gitt på forhånd. Det skjer ikke.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

November 25, 2019, 13:21:03 PM #2 Last Edit: November 25, 2019, 13:57:22 PM by ACHTUNG
Quote from: Nixon on November 25, 2019, 13:13:57 PMFor at medlemmene skal kunne kalle inn til ekstraordinært årsmøte må det være skriftlig krav fra 1/3 av klubbens stemmeberettigete medlemmer.

Noen kan jo alltids prøve seg med å kalle inn, men tror nok at utfallet er gitt på forhånd. Det skjer ikke.



Det var det svaret jeg søkte etter, takk for det, Nixon. Ikke svaret jeg ønsket, men likefullt, da vet man at det først blir brudulje i mars, for brudulje vil det bli, det vil garantert være flere som vil gi høylydt uttrykk og noen som vil få passet sitt påskrevet. Jeg spår høy temperatur.

Men Nixon, er det slik å forstå at det ikke er stor nok misnøye med Branns sittende styre, til at noe kan skje vs Lunde & co?

krakra

Jeg lurer jo på om det finnes noen form for sportslig strategi eller framdriftsplan som klubben styres etter? Eller tar man ting "på sparket" utifra trenerens vurderinger og bortforklaringer? Jeg tenker at det må være veldig vanskelig å styre en fotballklubb uten noen fastsatt strategi eller langsiktige målsetninger. Da vurderer man hver sesong basert på synsing om resultater og prestasjoner utifra forutsetninger. Og skal det synses om det så er jo styret faglig underlegne LAN og Soltvedt.

Dette er det jo naturlig at styret får spørsmål om på årsmøtet, er det ikke? Altså hvilke styringsverktøy har de egentlig på det sportslige. Hvilke forventninger har de gjort tydelige ovenfor avdeling sport, både på kort og lang sikt? Hvilken retninger ønsker man at klubben skal styre i retning av? Skal vi spille underholdende fotball? Skal vi utvikle spillere? Hvor skal ambisjonsnivået i en normalsesong ligge? Hvordan skal vi framstå utad?
For min del virker Brann ekstremt trenerstyrt. Man styrer til enhver tid etter de prinsipper treneren ligger til grunn. Så slenger man av og til ut noe om at man ønsker å få fram talenter, være åpne og spille god fotball, men det får jo ingen konsekvenser når man leverer til stryk på samtlige områder og da er det egentlig ikke noe man styrer etter.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on November 25, 2019, 13:21:03 PMMen Nixon, er det slik å forstå at det ikke er stor nok misnøye med Branns sittende styre, til at noe kan skje vs Lunde & co?

Nei, jeg tror ikke det. Vi må tenke på at det er ikke de som raser her på forumet eller på Ballspark som eventuelt skal kaste styret, men klubbens medlemmer. Og de er stort sett en helt annen gjeng.

Rød makt på Hansa

ACHTUNG

November 25, 2019, 14:02:06 PM #5 Last Edit: November 25, 2019, 14:06:25 PM by ACHTUNG
Men er du virkelig så sikker på at de ikke, etterhvert, har fått lignende synspunkter vedrørende uføret Brann er i? Medlemmene skal jo i utgangspunktet være et tverrsnitt av det man definerer som Brannsupportere, selv om disse nok brenner sterkere for klubben enn de fleste. Og når de brenner så mye for Brann, om de er medlemmer av tirsdagsgjengen eller ei, så vil jeg påstå at disse medlemmene ikke gjør plikten sin, ved å forsøke å gjøre det de kan for å redde en klubb i fritt fall. De kan ikke komme trekkende med svulstige og elitistiske uttalelser om at de ser på de store linjene og at de  i sum, basert på det som har blitt prestert, siden opprykket i 2015, ikke gir grunn til mistillit. Da er medlemmene medskyldige i å rævkjøre kluben og det bør eventuelle medlemmer her inne kanalisere til de Brannmedlemmene som ikke frekventerer Ballspark eller Bataljonen-forumet.

krakra

Nå er det, heldigvis, ikke alle som er like bipolare i synet på Brann som deg. Ihvertfall ikke blant de som skal styre klubben.

Spelaren

Klubbens medlemmer er i hovedsak godt voksne menn, hvorav sikkert tilnærmet 0% frekventerer dette forumet. De er sikkert ikkje fornøyd med status quo, men min gjetning er at de er godt vant med et heislag og neppe en faktor som kommer til å rokke båten sesongen etter at me ankret opp på tredjeplass. Tidligst neste sommer er Nilsen ute, dersom tabellsituasjonen er helt krise. Fortsetter vår nåværende form inn i neste sesong er det omtrent garantert...
Gå av.

ACHTUNG

Quote from: krakra on November 25, 2019, 14:04:09 PMNå er det, heldigvis, ikke alle som er like bipolare i synet på Brann som deg. Ihvertfall ikke blant de som skal styre klubben.


Jeg tror du bør passe kjeften din godt, din nisse! Jeg har sett mye av det du har lirt av deg her inne og det er ikke veldig imponerende og jeg registrerer at du har fått deg en og annen fiende. Det er ikke det minste rart, når du sender avgårde piss av det kaliberet. Og du bør sette deg inn i hva som ligger i diagnosen bipolar før du kjekker deg med terminologi, som du åpenbart ikke har innsikt nok til å kunne bruke. Alle fotballfans med hjerte for klubben, skifter humør og lynne etter resultat, det gjør forhåpentligvis også du, med mindre du er en psykopat, uten evne til å føle engasjement, glede eller sorg. Jeg går ut fra at du kanskje er medlem, i og med at du føler behov for å slå tilbake og da er det vel kanskje ikke å undres over at et handligslammet nikkedukke-styre, med en konfliktsky styrelder, som følger daglig leder i alt og ett, er satt til å styre over Brann skjebne. Men det å håpe at ikke alle befinner seg på samme idiotnivå som deg, din forbannede, ubetydelige dritt!

krakra

November 25, 2019, 14:51:14 PM #9 Last Edit: November 25, 2019, 14:56:00 PM by krakra
Bipolar lidelse er en diagnose. Å ha et bipolart syn på Brann er ikke en diagnose. Det betyr bare at to stadig skifter mellom to ekstreme ytterpunkter.
Vi snakker om et styre som har styrt Brann fra randen av konkurs, i OBOS-ligaen, til en kjøpekraftig medaljekandidat med sunn økonomi på tre år. Disse beskriver du altså som "handlingslammede nikkedukker" med en "konfliktssky styreleder" som ikke vil "redde en klubb i fritt fall" fordi de ikke har sparket treneren etter en svak sesong.

Det viser jo bare at du ikke kan tas seriøst. Ikke litt engang. Like fjernt som dine vurderinger av PL-Barmen og super-Dang. Og du må gjerne påstå at "alle med hjerte for klubben" er på samme måte, og at de som ikke er det er psykopater, men det sementerer jo bare at Brann ikke bør lytte til omgivelsene. De er, skal man tro deg, bare hysteriske, følelsesstyrte og irrasjonelle.

ACHTUNG

Quote from: krakra on November 25, 2019, 14:51:14 PMBipolar lidelse er en diagnose. Å ha et bipolart syn på Brann er ikke en diagnose. Det betyr bare at to stadig skifter mellom to ekstreme ytterpunkter.
Vi snakker om et styre som har styrt Brann fra randen av konkurs, i OBOS-ligaen, til en kjøpekraftig medaljekandidat med sunn økonomi på tre år. Disse beskriver du altså som "handlingslammede nikkedukker" med en "konfliktssky styreleder" som ikke vil "redde en klubb i fritt fall" fordi de ikke har sparket treneren etter en svak sesong.

Det viser jo bare at du ikke kan tas seriøst. Ikke litt engang. Like fjernt som dine vurderinger av PL-Barmen og super-Dang. Og du må gjerne påstå at "alle med hjerte for klubben" er på samme måte, og at de som ikke er det er psykopater, men det sementerer jo bare at Brann ikke bør lytte til omgivelsene. De er, skal man tro deg, bare hysteriske, følelsesstyrte og irrasjonelle.


Men kjære deg, din fordømte kverulant, når styreleder og styre ikke viser handlekraft og gir 100% støtte til LAN, før evulareringen er gjennomført og uavhengig av utfallet av denne, da viser det at dagens Brannstyre ikke er egnet til oppgaven. Det er langt viktigere enn å sitte på årsmøtet og få ereksjon av at de store linjene er på plass og at økonomien er sunn. For enhver idiot og biopolar eller ei, skjønner at tilskuersvikten vi nå opplever er alarmerende og det bør  også du få banket inn i den akk så tykke og resistante skallen din, lille venn.

krakra

Jeg vil ikke ha en klovn av en styreleder som kvitter seg med treneren for å fri til omgivelsene og vise "handlekraft". Det får de slite med i RBK. At Brann kommuniserer at treneren er fredet før evalueringen var dårlig dømmekraft, men det var Vibeke Johanessen som gjorde. Og "enhver idiot" vet at slike fredninger er lite verdt.

Vi har hatt slik klovnestyring før, men en ledelse og et styre som "tok grep" hver gang fansen var misfornøyd med enten trenersparkinger eller dyre spillerkjøp. Jeg skjønner at du foretrekker slik klovnestyring, men det endte til slutt med nedrykk. Nå har vi får første skikkelige skuffende sesong etter dette og da skal alle sparkes?

ACHTUNG


krakra

Det viktigste for meg er ikke at LAN forsvinner, men at vi bygger klubben rundt prinsipper som vi i dag ikke følger, som spillestil, spillerutvikling osv. Hvis LAN må byttes ut for å få til det, så bytt ham gjerne ut. Men jeg vil ikke sparke LAN bare for å sparke LAN, og ikke kaste styre bare for å kaste styret eller fordi de ikke har sparket LAN før sesongen i det hele tatt er ferdig.

ACHTUNG

November 25, 2019, 16:16:37 PM #14 Last Edit: November 25, 2019, 16:18:14 PM by ACHTUNG
Quote from: krakra on November 25, 2019, 15:23:14 PMDet viktigste for meg er ikke at LAN forsvinner, men at vi bygger klubben rundt prinsipper som vi i dag ikke følger, som spillestil, spillerutvikling osv. Hvis LAN må byttes ut for å få til det, så bytt ham gjerne ut. Men jeg vil ikke sparke LAN bare for å sparke LAN, og ikke kaste styre bare for å kaste styret eller fordi de ikke har sparket LAN før sesongen i det hele tatt er ferdig.


Fint skal det være, men baken henger ute, det er vel en passende beskrivelse på det kvasi-elitistiske, selvopphøyde forsøket ditt på å heve deg over den gemene hop og se det de med sort belte i fotball- og klubbforståelse ikke ser, DE STORE LINJENE! LAN er mer til skade enn gagn, han er ikke mannen som skal styre videre innefor de prinsippene og retningslinjene du etterlyser.

Dersom Branns medlemmer hadde gjort jobben sin, så hadde de i fellesskap felt ned Eggenske postulater, for hvordan Brann skal fremstå. Jeg tror jeg kan snakke for Brannfansen, ved å koke det ned til følgende: Offensiv angrepsfotball, både på hjemme- og bortebane, med mål om spille Eliteserie-motstandere ut i hver kamp, i tillegg til at det gis rom for artistene, de spillerne som ønsker å by på seg selv, som ønsker å underholde publikum. Dersom jeg skal lire av meg noe annet, enn å taste Krakra huden full med velfortjente digitale spark.

krakra

November 25, 2019, 16:27:05 PM #15 Last Edit: November 25, 2019, 16:29:59 PM by krakra
Det er skamfrekt å plassere hele den gemene hop i ryggen din. For deg er dine "himmel eller helvete"-rablerier jeg snakker om. Ikke den gemene hop.
At Brann ikke har tjent all verdens på å lytte til omgivelsene er derimot åpenbart. Tror du virkelig ikke "omgivelsene" er en viktig årsak til at Brann aldri har vært en stabil toppklubb?

Før man vurderer om treneren er rett mann til å styre innenfor prinsipper og retningslinjer så må man jo få disse på plass. Brann må først velge en retning, og deretter må de vurdere om personene i klubben er de rette til å styre etter disse retningene. Det er naturlig å gjøre når sesongen er over.

Hvis Brann mener at det viktigste for oss er "Offensiv angrepsfotball, både på hjemme- og bortebane, med mål om spille Eliteserie-motstandere ut i hver kamp, i tillegg til at det gis rom for artistene, de spillerne som ønsker å by på seg selv, som ønsker å underholde publikum." så må de bestemme seg for det. Så må de hente en trener og spillere som passer inn i det. Så må de stå for dette når resultatene uteblir og omgivelsene klager og krever treneren sparket. Noe som garantert vil skje.


ACHTUNG

Quote from: krakra on November 25, 2019, 16:27:05 PMDet er skamfrekt å plassere hele den gemene hop i ryggen din. For deg er dine "himmel eller helvete"-rablerier jeg snakker om. Ikke den gemene hop.
At Brann ikke har tjent all verdens på å lytte til omgivelsene er derimot åpenbart. Tror du virkelig ikke "omgivelsene" er en viktig årsak til at Brann aldri har vært en stabil toppklubb?

Før man vurderer om treneren er rett mann til å styre innenfor prinsipper og retningslinjer så må man jo få disse på plass. Brann må først velge en retning, og deretter må de vurdere om personene i klubben er de rette til å styre etter disse retningene. Det er naturlig å gjøre når sesongen er over.




Lille venn, du må lære deg at innenfor moderne toppfotball, så har man aldri god tid. Noe av det viktigste for både eksisterende og potensielt nye spillere i/til en klubb, er at det er klarhet i hvem som er hovedtrener/manager både på kort og lang sikt. Nå som LAN henger i en tynn tråd, vil det være skadelig både med hensyn til eventuell forlengelse av kontrakter med spillere man ønsker å ha med videre og ikke minst vs nye spillere, som Brann måtte ha i kikkerten, at det ikke er definert hva som skjer, om det skjer og når det skjer. Trenerspørsmålet må avklares og om konklusjonen blir at man kjører samme prosedyre videre, da får man bare ta de konsekvensene medfører. Det medfører blant annet jeg og mange med med, styrer unna Brann Stadion. Så får du bare trekke opp bipolar-kortet igjen, din gjøk.

krakra

Et par seire så er jo du i himmelen og snakker om Premier League og alt det der igjen, så jeg tror de tar dine trusler med stor ro. Søte lille deg.

ACHTUNG

Hehe, søte lille deg, den var god Kraka. Nei, du er nå en figur, det skal du ha.

Spelaren

Quote from: ACHTUNG on November 25, 2019, 17:10:49 PMHehe, søte lille deg, den var god Kraka. Nei, du er nå en figur, det skal du ha.

OK boomer.
Gå av.

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on November 25, 2019, 18:06:25 PMDet uttrykket, Spelaren, måtte jeg slå opp.
Eg og ;-)
boomer
A person from the baby boomer generation or really anyone who is older than the person using the word, usually used if said person is being annoying or talking shit about a younger generation. Sometimes used in a joking way among friends.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Lasaron on November 25, 2019, 18:06:25 PMDet uttrykket, Spelaren, måtte jeg slå opp.

Det mest traurige med det uttrykket der er at det har blitt vannet ut. Det er ikke lenger et spark mot de som var født i etterkrigsårene, men mot alle en er uenig med. Kidz (med z) bruker ok boomer mot alt, selv folk som ikke har noe med boomer-generasjonen å gjøre. Det skuffer meg at de ikke gidder å sjekke mer hva uttrykkene de bruker egentlig betyr. Det var dagens ikke-Brannrelaterte utblåsning...

SKBCPH

https://www.ba.no/debatt/debatt/meninger/na-ma-brann-rydde-i-reiret/o/5-8-1189246

Synes Trond Tystad treffer mange spikere på hodet her. Han er inne på noe jeg har sagt lenge, at det er blitt litt for mye "NHH" oppe på stadion.

De er jækla god på å drive bedrift, men Brann er en fotballklubb. Folk betaler ikke for å dra å se på en veldreven bedrift, de drar for å bli underholdt.

Det hjelper ikke å ha "sunn økonomi" og kontroll på excel-arkene når det ikke er mennesker på stadion lenger.

Et par utdrag:

"Uansett hvor dyktig daglig leder og styret er på marked, så betaler ikke næringslivet i lengden for å bli assosiert med en grå og uinteressant middelmådighet som ingen bryr seg om."

"Derfor må styreleder Eivind Lunde og daglig leder Vibeke Johannesen snarest mulig ta sin egen evaluering over tingenes tilstand. De to er meget dyktige og strategiske. Er de ærlige med seg selv så vil de se at Branns dype problemer når det gjelder de to øverste målene, starter i deres egne nære krets. Styre og administrasjon er nesten kjemisk fri for kompetanse på hovedmål nummer to, å begeistre. Og hovedmål nr. én, toppfotball."
- Vi har den treneren vi har.

ACHTUNG

Igjen, hva kan årsmøtet gjøre med det sittende styret?

Billy Elliott

Quote from: ACHTUNG on December 12, 2019, 14:28:27 PMIgjen, hva kan årsmøtet gjøre med det sittende styret?

De kan kaste dem, og velge et nytt et. Om mange nok av medlemmene ønsker det.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: ACHTUNG on December 12, 2019, 14:28:27 PMIgjen, hva kan årsmøtet gjøre med det sittende styret?

Mye, dersom det mobiliseres og nok folk som ønsker styret vekk betaler medlemskontigent. Det er i teorien ganske enkelt, men det har vel vist seg tidligere at det er veldig vanskelig å få til.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Quote from: Nixon on December 12, 2019, 14:33:48 PM
Quote from: ACHTUNG on December 12, 2019, 14:28:27 PMIgjen, hva kan årsmøtet gjøre med det sittende styret?

Mye, dersom det mobiliseres og nok folk som ønsker styret vekk betaler medlemskontigent. Det er i teorien ganske enkelt, men det har vel vist seg tidligere at det er veldig vanskelig å få til.


Takk for svar, Nixon. Dette gjelder klubben vår, Nixon og jeg håper at Krakra har respekt og forståelse nok for en dypfølt bekymring for klubbens fremtid, til at han styrer unna med sin vante trall.

Lasaron

Det er iallfall ingen som skal komme og seie at vanlege folk må halde seg unna og overlate dette til folk som har peiling. Det er berre å hugse tilbake til vinteren 2015.

For meg er det ein økonomisk prioritering å ikkje bli medlem, men kunne tenkt meg det om det var billegare.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Til ære for den beste styrelederen Brann har hatt, så kunne jeg ikke dy meg, han får plassen der Atle en gang var, på profilbildet. (Torvanger kommer tilbake, etter at styret har blitt kastet)

ACHTUNG


fortune

Finnes det noen konkrete initiativ for å få noe til å skje på årsmøtet? Tipper en del henger seg på dersom det er planer om mistillitsforslag, men da må man få vite om det før fristen for å betale kontigent går ut.
First is first, second is nothing

pidre

Saludar a los monos!

Huff

Quote from: pidre on December 13, 2019, 20:57:41 PMJa er egentlig noe Trym Aafløysk over dette.

Også måten LANs forlengelse ble presentert på fremstår i ettertid mer og mer merkelig.

Jeg synes oppriktig at det ikke virker helt som om det har gått opp for Lunde at styret vernet om LAN når han snakker med media. Det er omtrent som om han har tatt en spontan avgjørelse mot bedre vitende, og så kommer på bedre tanker mens han intervjues av BT. Hele sekvensen med begravelseskvartetten fremstår komplett parodisk. LAN ser ut som om han akkurat har fått vite at han skal henrettes samtidig som han snakker om å være ekstremt motivert.

Kontrasten mellom kroppsspråket og verbal kommunikasjon er total.

ACHTUNG

Lunde så helt fortapt ut. Tipper han er en push-over, som er lett å manipulere, for typer som Vibeke, LAN og Soltvedt. Vibeke & co kommer nok til mobilisere for å sikre at nok av "sine" medlemmer stiller på årsmøtet i 2020, de vet nok at noen og enhver kan sitte utrygt da. Det er bare å håpe at et godt og troverdig alternativ til dagens styre kommer på bordet, et alternativ der den fotballfaglige tyngden er bedre ivaretatt. For samtlige 6 i dagerns styre må bort, om det skal et skifte skal gjøres, så her må det 6 nye navn inn.

Corran

Tror styret sitter ganske trygt enda. Er vel kun du som krever styrets avgang?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Quote from: Corran on December 15, 2019, 13:04:27 PMTror styret sitter ganske trygt enda. Er vel kun du som krever styrets avgang?

Dette ble vel tatt opp på Ballspark, og konklusjonen der var vel at styret pleier å ha stålkontroll på årsmøtet, fordi deres allierte er de som pålitelig møter opp?

Jeg synes dette var en interessant konklusjon. Årsaken er at den fraksjonen jeg oppfattet at Pamer og co refererte til såvidt jeg forstår er gamlekarene, og miljøet rundt Tirsdagsgjengen. Jeg har i alle fall den oppfatning at dette er en kjernegruppering å ha på lag når årsmøtet er i gang. Det er selvsagt fullt mulig jeg misforstår, Pamer og co har nok betydelig mer peiling på dette en meg. Men uansett virker ikke denne grupperingen positiv til LAN.

Folk som Blindheim og Kjell Rune Pedersen har jo vært ute i media og vært svært negative. Sistnevnte virker fly forbannet på hvordan LAN og co har operert. Nå er det kun et fåtall som har uttalt seg etter det jeg kjenner til, men hvis uttalelsene i media reflekterer den gjengse oppfatningen i miljøet er jeg neimen ikke sikker på hvor styret skal hente støtte hos medlemmene for beslutningen som er tatt.

Mitt inntrykk er at styret finner støtte for beslutningen om å ikke sparke LAN blant et lite fåtall av de få supporterne som er igjen, men at det ikke finnes noen supportermiljøer rundt Brann, det være seg gamlekarene eller Bataljonen der ikke flertallet er negative. Blant resten av de som går på stadion har jeg inntrykk av at det overveldende massive flertallet er ekstremt negative. Ut fra det som har kommet frem i media virker det nesten som gamlekarene er blant de som er aller mest forbannet, men det betyr selvsagt ikke at de automatisk kaster styret av den grunn.

Jeg har tidligere brukt meg og han jeg sitter med som eksempel, av ca 20 partoutkortinnehavere vi snakker med er samtlige ekstremt negative, og kun en håndfull forlenger.

Corran

Eg e kjempe negativ til at ikke LAN ble sparket men mener det likefullt ikke er noen grunn til å kaste styret selv om de har fått en stygg ripe i lakken.
Jobben styret og DL har gjort med økonomien blant annet er jo solid.
Tror også tirsdagsgjengen og andre gamlekarer ikke er villige til å kaste styret på denne enkeltsaken.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

For å si det sånn; det er større sjanse for at Torvanger stiller på første hjemmekamp enn at han og andre skal klare å få dagens styret til å gå av.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Quote from: Corran on December 15, 2019, 13:04:27 PMTror styret sitter ganske trygt enda. Er vel kun du som krever styrets avgang?


Det er mange som ønsker det samme, vær trygg.

krakra

Regner med at MOD plukker unna korrupsjonsanklager her inne, selv om det kommer i sedvanlige utbrudd fra kjente klovner.

Corran

Quote from: ACHTUNG on January 07, 2020, 10:07:52 AMDet forteller meg i så fall at Brann bare kan glemme å komme på rett kjøl på mange år. Når man har Brannmedlemmer som er mer opptatt av å pisse hverandre opp etter ryggen, fremfor å sette foten ned og avsette et styre som tar avgjørelser basert på noen hule lovnader om bedre vær fra LAN, da er det mange med meg som er fristet til å gi en god faen i Brann for en langt tid fremover. Gjennomkorrupt fskap, kvasielitistiske nisser som lar seg smøre av Vibeke Johannesens godprat før årsmøtene. (har hørt at hun er rundt og snakker med medlemmer før det hele starter og mobiliserer) Dersom det er noen her inne som kommer til å innfinne seg på årsmøtet og som ikke kommer til å gå for et nytt styre, dersom det kommer opp et alternativ, da kan de bare reise til det visse helvete, da ønsker de ikke Branns beste, da lever de i en boble.
Sorry men dett
e blir rett og slett litt dumt.
Er enig med at styret burde ha kastet LAN, men med dette innlegget her så klarer jeg ikke å ta deg helt seriøst.
Styret skal jo også bedømmes etter mer enn kun denne ene saken som tross alt ikke er så graverende at det andre sittende styre har gjort viskes vekk.
De har tross alt fått Brann fra meget dårlig økonomi til ok økonomi og det selv med nedgang i partoutkort neste år.
Og nedgang i partoutkort tror jeg også har en del med flytting av SS å gjøre, noe som ikke er et styrevedtak. Dvs kombinasjon av Lan og flytting ble for mange avgjørende.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Quote from: Corran on January 07, 2020, 11:20:35 AM
Quote from: ACHTUNG on January 07, 2020, 10:07:52 AMDet forteller meg i så fall at Brann bare kan glemme å komme på rett kjøl på mange år. Når man har Brannmedlemmer som er mer opptatt av å pisse hverandre opp etter ryggen, fremfor å sette foten ned og avsette et styre som tar avgjørelser basert på noen hule lovnader om bedre vær fra LAN, da er det mange med meg som er fristet til å gi en god faen i Brann for en langt tid fremover. Gjennomkorrupt fskap, kvasielitistiske nisser som lar seg smøre av Vibeke Johannesens godprat før årsmøtene. (har hørt at hun er rundt og snakker med medlemmer før det hele starter og mobiliserer) Dersom det er noen her inne som kommer til å innfinne seg på årsmøtet og som ikke kommer til å gå for et nytt styre, dersom det kommer opp et alternativ, da kan de bare reise til det visse helvete, da ønsker de ikke Branns beste, da lever de i en boble.
Sorry men dett
e blir rett og slett litt dumt.
Er enig med at styret burde ha kastet LAN, men med dette innlegget her så klarer jeg ikke å ta deg helt seriøst.
Styret skal jo også bedømmes etter mer enn kun denne ene saken som tross alt ikke er så graverende at det andre sittende styre har gjort viskes vekk.
De har tross alt fått Brann fra meget dårlig økonomi til ok økonomi og det selv med nedgang i partoutkort neste år.
Og nedgang i partoutkort tror jeg også har en del med flytting av SS å gjøre, noe som ikke er et styrevedtak. Dvs kombinasjon av Lan og flytting ble for mange avgjørende.



At LAN og Soltvedt er i ferd med å rævkjøre Brann og at ikke styret har tatt den aksjonen enhver med litt basisinnsikt i hvordan en større fotballklubb av Branns kaliber bør ta, det kvalifiserer til diskvalifikasjon ene og alene.  Da hjelper det ikke en milimeter at tallene er hyggeligere enn tidligere, for tallene for 2020 kommer til å bli vesentlig styggere og i tillegg må Brann uansett ut med 10-12 måneders sluttpakke til LAN, når man ikke kan gjøre noe annet enn å fyre avgårde mannen, når det måtte skje, om det skjer tidlig midtveis, eller mot slutten av sesongen.

Man kan ikke være bekjent med å ha et vingeløst styre, med en styreleder som opptrer som en forskremt skolegutt, etter at den famøse avgjørelsen har blitt tatt. Lunde er Vibekes marionett, han har null og niks i en styrelederposisjon å gjøre og han og resten av styret bør få reisepass på årsmøtet, om det kommer opp et troverdig og godt alternativ. Det beste hadde selvsagt vært om Lunde hadde gitt beskjed til årsmøtet om at han ikke ønsker å fungere som styreleder i neste periode, da må man finne et alternativ og da kan det også tenkes resten av det inkompetente styret blir sjaltet ut.

Superjack

Styret har oppført seg bra. Sier ikke at de har gjort hverken gal eller rett avgjørelse, det vil tiden vise. De kunne valgt å fjerne LAN og dermed kanskje også Soltvedt. De gjorde ikke det, men sportslig ledelse har fått instrukser fra styret å jobbe etter. Yngre, mer offensiv og samtidig få resultater.
Om Soltvedt og LAN ikke får det til, så må jo grep gjøres, men LAN/Soltvedt har tydeligvis troen på at de får det til.
Om LAN leverer så gjør han jobben han er satt til og får beholde jobben, leverer han ikke så
forventer jeg at Styret sparker han.

Om ikke, så må styret gå, der er jeg enig. Men det vet vi ikke til årsmøtet i vinter.
Brannsupporter.

ACHTUNG

Quote from: Superjack on January 07, 2020, 15:26:12 PMStyret har oppført seg bra. Sier ikke at de har gjort hverken gal eller rett avgjørelse, det vil tiden vise. De kunne valgt å fjerne LAN og dermed kanskje også Soltvedt. De gjorde ikke det, men sportslig ledelse har fått instrukser fra styret å jobbe etter. Yngre, mer offensiv og samtidig få resultater.
Om Soltvedt og LAN ikke får det til, så må jo grep gjøres, men LAN/Soltvedt har tydeligvis troen på at de får det til.
Om LAN leverer så gjør han jobben han er satt til og får beholde jobben, leverer han ikke så
forventer jeg at Styret sparker han.

Om ikke, så må styret gå, der er jeg enig. Men det vet vi ikke til årsmøtet i vinter.


De har tatt en avgjørlse, som kommer til å sett Brann flere år tilbake og samtidig koste klubben flere millioner. Det er bare naive optimister som ikke innser dette. Det er poengløst å sparke liv i en død hest, prosjekt LAN er historie og det tragiske er at LAN kunne vært i gang med sluttpakken, mens Brannsupporterne kunne ha gått sesongen 2020 optimistisk i møte. Vi får se om det blir mobilisert til årsmøtet og om et godt alternativ til dagens styre kommer opp og så får vi se om hvordan det hele ender. Det blir uansett enten en midlertidig løsning fra sommeren av, når LAN har fått fyken, eller en nødløsning med et eller annet ledig trenernavn, noe som er svært uheldig, da det hadde vært milevis bedre å fått en ny start ved årsskiftet. Brann kommer ikke til å dø som klubb, men man bør belage seg på at deg ikke akkurat venter smakedager i 2020 og sesongene deretter.

Nixon

BA melder at hele styret ønsker å fortsette. Og slik stemningen er akkurat nå ser det ut som det blir et rolig årsmøte. Og det er som forventet. Det er jo et hav av tid mellom urolighetene i fjor høst og årsmøtet i mars.
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg syns det er sunt å skifte ut litt og få inn nytt blod. Uavhengig av det går bra eller dårlig. Trenger ikke skifte hele styret, men ihvertfall få inn ett nytt styremedlem. Kontinuitet er vel og bra, men hvis man overdriver det så fører det fort til stagnasjon.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on February 11, 2020, 16:47:24 PMRegner med Torvanger stiller med benkeforslag

Jeg registrerte et annet sted på internett i går at den godeste Torvanger fikk litt høyere puls da han leste at hele styret ville stille til gjenvalg, men at det helt store engasjementet generelt sett har dalt i takt med tiden.

Det som blir spennende er jo å se om han stiller på kamp i år!:)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Eg fekk nettopp mail om betaling av medlemskontigent. Eg har visst vore medlem i mange år, men ikkje alltid betalt, og då ikkje alltid hatt stemmerett.

Om eg hypotetisk sett betaler, og kjem på årsmøtet, vil eg stemme på ein alternativ kandidat til styret om det kjem eit nokonlunde seriøst forslag.
Tren på langskudd

Go Up