• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kaptein 2020

Started by Corran, November 13, 2019, 15:38:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

Ok å starte en tråd ang dette?

Jeg ser flere lanserer/snakker om Haugen som kaptein, men har han det i seg? Er han blitt voksen nok?

For meg så virker han ikke som den rette. Han er en av de som kan ha mest negativt kroppspråk på banen. Han er blitt bedre enn han var, men ikke nok etter min mening.
Og er han en ledertype i garderoben?

Men så skal jeg komme opp med alternativer og da stopper det litt opp da det jaggu ikke er mange spillere i Brann som lyser lederskikkelser.
Eneste som er soleklar er Acosta. Han har gått foran i høst og han virker som en ledertype. Men er det i mot ham at han ikke snakker Norsk? Og alder tilsier at han ikke har mange åren igjen i Brann

Neste som virker som en ledertype er Oppdal. årets beste spiller, men med den alderen som han har så er det jo ikke meningen at han skal være første valg som keeper. Så det alene bør eliminere ham.

De to neste som jeg kan tro har det i seg er RYJ og Strand. Strand er kanskje litt fersk i stallen og RYJ må ta store steg for å bli fast på laget.
De to siste der er litt nødløsninger i hodet mitt.

Konklusjonen min er at det ikke er noen soleklare valg som kaptein neste år.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Det kommer litt an på hva en anser som viktig. Haugen og Acosta er jo helt forskjellige typer, med helt forskjellige egenskaper både som personer og spillere. Haugen er vår viktigste signalspiller offensivt. Laget er som natt og dag med eller uten ham i form på banen. Han har og sprer, i mine øyne, en offensiv og framoverrettet holdning der mange andre blir feige og forsiktige. Acosta er vår viktigste lagspiller når det kommer til trøkk og duellkraft. En spiller som går og drar resten meg seg i krigen. Jeg er usikker på begges posisjon i stallen, men Haugen er jo sammen med Barmen den fremste kontinuitetsbæreren.

Opdal er en bra ledertype, men det er mildt sagt usikkert hvor lenge han vil holde og om han vil være på samme nivå neste år. Han har vært opp og ned både i Brann(periode 1) og Start. Høyt toppnivå og lavt bunnivå. Dessuten er jeg skeptisk til å ha en kaptein som stort sett befinner seg i egen femmeter. Spillet skal jo ideelt sett foregå helt på andre siden av banen. RYJ ser jeg ikke på som en ledertype på noen måte. Anonym både som person og spiller. Og langt fra god nok.

Jeg syns Haugen er det klareste kapteinsemnen i dagens stall. Han har vokst veldig som type og har de siste årene vært en som står fram i motgang(i motsetning til dagens kaptein), som er en signalspiller og som er uredd utad i media. Men det er jo usikkert hvordan han er i gruppa. Hvis ikke han er aktuelt tror jeg den nye kapteinen må hentes utenfra.

SKBCPH

Jeg kan se for meg Barmen vokse enormt i en sånn rolle. Han er ikke et klart kapteinsemne pt, men tror det kunne kledd han. Dessuten er han trolig den spilleren som kommer til å være i klubben lengst. Jeg ser ikke for meg han forlate klubben, noensinne, og han kommer til å være den fremste kontinuitetsbæreren i mange, mange sesonger fremover.
- Vi har den treneren vi har.

krakra

Quote from: SKBCPH on November 13, 2019, 15:58:32 PMJeg kan se for meg Barmen vokse enormt i en sånn rolle. Han er ikke et klart kapteinsemne pt, men tror det kunne kledd han. Dessuten er han trolig den spilleren som kommer til å være i klubben lengst. Jeg ser ikke for meg han forlate klubben, noensinne, og han kommer til å være den fremste kontinuitetsbæreren i mange, mange sesonger fremover.
rsmålet der er jo hvor lang fotballkarrieren hans er. Han har vært mye ute i år igjen, men blir litt usikker på om nakken har vært hovedårsaken.

Dessuten slår Barmen meg litt som en "gir faen"-type. En som liker å spille liksom, men som ikke er superkeen på masse ansvar. Bare de vibbene han gir meg.

Lasaron

Jeg syns ikke høy alder er et minus. Så lenge de er fast på laget er det i mine øyne et pluss.

Enig i at det skal noe ekstra til for at keeper skal være kaptein.
Tren på langskudd

Miller

Etter min mening skriker laget etter en Kaptein med stor K, men det vil vi aldri få med LAN. Haugen er absolutt et bra alternativ så lenge LAN er trener.

Savner en Martin Andresen type

Gulløl

November 13, 2019, 19:31:31 PM #6 Last Edit: November 13, 2019, 19:35:35 PM by Gulløl
Quote from: Miller on November 13, 2019, 17:55:28 PMEtter min mening skriker laget etter en Kaptein med stor K, men det vil vi aldri få med LAN. Haugen er absolutt et bra alternativ så lenge LAN er trener.

Savner en Martin Andresen type
Enig. Og kapteinen bør være sentralt i banen enten på DM eller midtstopper. Acosta kunne vært en kandidat men det med språk, beskjedenhet utenom banen og ikke minst det at han ikke takler og liker det med media noe særlig gjør han nok uaktuell.
Det er nok at hovedtreneren har et anstrengt forhold til media om ikke kapteinen også skal ha det. Vito har taklet det med media på en god måte.
Henter Brann Jakob Glesnes bør han være en høyaktuell kandidat som kaptein. Han har nå tre år bak seg som kaptein i Strømsgodset. Om han er en god nok spiller for et Brann som skal og bør kjempe helt i toppen er en annen diskusjon.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det er ingen perfekte kandidater i 2020-stallen per dags dato. Ingen som både kan forsvare en fast plass udiskutabelt, som har kroppsspråk, autoritet og karisma. Kanskje Haugen kan vokse inn i rollen?
Gå av.

Lasaron

Så god LAN er til å organisere det defensive er Glesnes mer enn god nok. Vi slipper jo inn lite mål med Eggen.
Tren på langskudd

Lasaron

Pamer snakker opp Haugen som kapteinsemne i dagens BT. Jeg syns det er ok å bruke Acosta som kaptein i neste kamp, i Wormgoors fravær, i kraft av at han er visekaptein. Til neste sesong rangerer jeg derimot Haugen foran Acosta. Det samme med en eventuell Glesnes. I utgangspunktet er jeg skeptisk til at en nykommer skal gå rett inn som kaptein. På den andre siden har nyere historie vist at det absolutt kan fungere. Men Haugen først.
Tren på langskudd

Corran

Som sagt er jeg skeptisk til Haugen og føler ikke han er rett mann. Han er også en som har dårlig kroppsspråk når det butter litt i mot.
Og ser en vekk fra siste kampen så er det en god stund siden sist han gjorde jevnt over gode kamper.

Men så var det mangel på alternativer da?

Det kommer jo også litt an på hvordan den som skal bli kaptein er i garderobe og på treningsfeltet noe som er vanskelig å uttale seg om for oss.











In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Med tanke på Haugens lederegenskaper synes jeg at Pamer legger vel stort vekt på et enkelt sitat og at Haugen har kommet spillesugen inn som et friskt pust nå på slutten når det andre spillerne nok er preget av høstens motgang. Det siste skulle egentlig bare mangle. Det blir en litt lettvint konklusjon. Det er sannsynligvis en grunn til at han ikke har vært veldig mye nevnt som en fremtidig kaptein for klubben. Som f.eks. Grønner ble.

Når det er sagt kan det være mye hans eget valg, at han ikke har hatt veldig store ambisjoner om å bli kaptein, og det er strengt tatt ikke mange andre i dagens stall som er mer naturlige kapteinsemner enn Haugen etter Vito. Et kapteinsbind kan gi Haugen den siste pondusen han trenger til å også bli en sterk stemme i garderoben. På banen tror jeg ikke det vil bli et problem.

Men liker Nilsen å ha kapteinen sin i midtforsvaret? Ser at han i Hødd brukte vår gamle venn Fredrik Klock som kaptein.
Rød makt på Hansa

Corran

Da ender vi vel opp med Eggen Rismark som kaptein
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Da blir det godfot altså...

Finfin respons

Jeg er enig med vår mann i København. Barmen.

Fordi han er fotballklok, håndterer medgang og motgang bra, han er en balanserende spiller med godt blikk for taktikk og kollektiv situasjonsforståelse, har lederegenskaper og virker som en omtenksom og samlende fyr. Jeg tror også han er en menneskekjenner.

I tillegg:
han er for bluss, han han har vært i klubben siden han var 10 år, han er en av de beste på banen, han har spilt i samtlige posisjoner (keeper?), og en far med legendestatus på en måte.

Og dette er det viktigste:
Han har trenerens tillit og tillit til treneren. Dette er jo noe jeg bare tror da. Det sier seg selv at dette er avgjørende, uavhengig av hvem som er trener og hvem som er kaptein, at de spiller i det samme orkesteret og med samme noter, i takt. Reqiem av Gabriel Faure. En dødsmesse, full av brann og skjærsild.

Berisha ville nok gjerne vært kaptein og har en kaptein i magen (magefølelse jeg har), men han er ikke samlende i troppen selv om han er en kriger.

Oppdal har alles tillit, et super hyper mega naturlig kapteinsvalg. Ordagic er vel en kapteinsjoker, samme med Kristiansen.
Kanskje.

Kai-Olai

Hva om Amer tar like store steg i vinter som han gjorde forrige vinter? Har han det i seg?

alxz

Vi ender vel opp med Bjarte Haugsdal som kaptein.

Superjack

Quote from: alxz on November 20, 2019, 23:29:51 PMVi ender vel opp med Bjarte Haugsdal som kaptein.

Om det er slikt vi henter inn før sesongen 2020 så lukter det litt Brann under Teitur 2002.... Nedadgående kurve, lite penger og hente lokale spillere.

Brannsupporter.

Lasaron

Så vidt eg fekk med meg var Kristoffer Barmen kaptein i denne første kampen. Då er vel han ein av dei aktuelle. Så veit vi at Haugen, Strand, Opdal og Acosta ikkje spelte.
Tren på langskudd

Corran

Acosta kan jo ikke være sjef i forsvaret så da kan han vel heller ikke være kaptein?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Sak i BT i dag om kven som kanskje vert kaptein. Dei dreg fram Barmen og Ordagic, som begge har bore kapteinsbindet i vinter, samt Opdal og Pedersen som dei ser på som naturlege kandidatar. I tillegg nevner dei den ukjende stopparen vi ikkje har henta enno.

Haugen er blitt diskutert her inne, men utfrå denne saken er han neppe aktuell. Acosta har vore visekaptein i mange år, men er heller ikkje nevnt i saka.
Tren på langskudd

Nixon

Hvem var kaptein på lørdag? Det la jeg ikke merke til.
Rød makt på Hansa

krakra

Barmen og Ordagic hadde vel en omgang hver.

Gulløl

Quote from: Nixon on February 17, 2020, 10:06:50 AMHvem var kaptein på lørdag? Det la jeg ikke merke til.
Barmen.

Tror vi ender opp med Pedersen når serien starter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Holder også en knapp på Pedersen av de som er i klubben nå. Dersom han holder seg skadefri og fortsetter slik han har gjort kommer han til å ta den ankerrollen og spille fast. De andre på midten er ikke garantert så mye spilletid da de er flere som kjemper om de samme posisjonene.

Men Barmen hadde jo vært litt kult da. Jeg og mange andre har jo avskrevet han mange ganger i forhold til spilletid, men skulle han bli fast på laget kan han like gjerne bli kaptein for min del.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Viss Barmen i år heldt seg skadefri, og er fast på laget heile tida, då trur eg det går mot legendestatus.
Tren på langskudd

SKBCPH

Jeg er bombesikker på at Barmen blir en legende uansett, men kapteinsbindet vil selvsagt bidra ytterligere til det. Håper han lever opp til min FM19-save, der han får kapteinsbindet omtrent nå, og blir i klubben helt til han ligger opp som 36-åring, som spilleren med flest kamper óg mål for Sportsklubben i historien. :-D
- Vi har den treneren vi har.

Giles

Barmen har mentaliteten det skal han virkelig ha. Om han har ferdighetene til å forsvare en startplass gjennom sesongen er mer tvilsomt. Men jeg går for Barmen. Tøff i hodet, ikke A4, bergenser og en av få som jeg tror vil vokse med bindet på armen.

Superjack

Quote from: SKBCPH on February 17, 2020, 12:51:29 PMJeg er bombesikker på at Barmen blir en legende uansett, men kapteinsbindet vil selvsagt bidra ytterligere til det. Håper han lever opp til min FM19-save, der han får kapteinsbindet omtrent nå, og blir i klubben helt til han ligger opp som 36-åring, som spilleren med flest kamper óg mål for Sportsklubben i historien. :-D

Ikke utenkelig.
Samtidig er han typen som kan legge opp som 29 åring og starter bar, fordi han har lyst til det.

Brannsupporter.

SKBCPH

Jeg hadde isåfall blitt stamgjest. :)
- Vi har den treneren vi har.

Nixon

Quote from: SKBCPH on February 17, 2020, 12:51:29 PMJeg er bombesikker på at Barmen blir en legende uansett, men kapteinsbindet vil selvsagt bidra ytterligere til det. Håper han lever opp til min FM19-save, der han får kapteinsbindet omtrent nå, og blir i klubben helt til han ligger opp som 36-åring, som spilleren med flest kamper óg mål for Sportsklubben i historien. :-D

Det som kanskje gjør at Barmen ikke blir noe mer en en kultfigur hos et relativt lite mindretall er at han ikke kommer til å være i nærheten av å skåre flest mål for Brann. Han blir veldig ofte usynlig på banen selv om han gjør gode kamper, og da blir det vanskelig å bli en skikkelig klubblegende.
Rød makt på Hansa

Gulløl

February 18, 2020, 10:45:54 AM #31 Last Edit: February 18, 2020, 10:50:23 AM by Gulløl
Navnet sier seg selv: "Barmen Bar".
Spesialitet: Øl i alle varianter.
Happy Hour: 24/7.
Hver mandag: Gratis inngang for de med stiv nakke.
Hver tirsdag: Barmen Army aften.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

BA melder at Daniel Pedersen blir kaptein. Er nok et forventet valg hos de fleste. Håper han viser gode lederegenskaper og klinker inn noen langskudd.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up