• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2020

Started by Gulløl, October 28, 2019, 11:15:23 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Såvidt jeg husker fikk ikke vi et veldig stort oppsving da vi erstattet Skarsfjord med Norling. Så noe fasit er det ikke på dette.
Rød makt på Hansa

Huff

Pleier Brann å ringe tidligere partoutkortinnehavere for å omvende dem å få dem til å vende tilbake eller er dette en indikasjon om at det går til helvete med partoutkortsalget?

Nixon

Quote from: Huff on February 20, 2020, 12:52:06 PMPleier Brann å ringe tidligere partoutkortinnehavere for å omvende dem å få dem til å vende tilbake eller er dette en indikasjon om at det går til helvete med partoutkortsalget?

Om det er en indikasjon eller ikke er ikke godt å si. Men det kan være en smart måte å gjøre det på. Vet at andre klubber har gjort det med stor gjenkjøpssuksess, spesielt når det har vært spillerne som har ringt.
Rød makt på Hansa

krakra

Ja, det blir jo et alternativ tre her: At Brann ikke har pleid å gjøre det, men at de har funnet ut at det kan være en god idé og derfor prøver det ut uten at det indikerer så mye. Jeg tenker jo at uansett hvor bra eller dårlig p-kortsalget går, så bør Brann ta de grepene de kan for å selge flere.

Så lenge det ikke er utsolgt da.


Corran

Det lyser vel gjennom i intervjuer o.l. at det ikke går så bra med partoutkort salget.
Vet også med sikkerhet at det er mange som ikke fornyet og da spesielt de som satt der SS ble flyttet til på Hansa
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on February 20, 2020, 13:41:03 PMVet også med sikkerhet at det er mange som ikke fornyet og da spesielt de som satt der SS ble flyttet til på Hansa

Ja, det er mitt inntrykk også. Noen ble jo sinte og ville ikke forlenge, mens det ble også et problem for noen å få gode plasser andre steder da de var en gjeng som hadde partoutkort sammen. Og da forvitret en del gjenger som ikke ville ta til takke med f.eks. seter langt ute på den nye langsiden (de to midterste feltene har høyere pris).

Men apropos den nye langsiden. Jeg snakket med en der de var tre som ble tvangsflyttet, og de måtte ta til takke med litt dårlige seter på langsiden. Å bytte plass med SS var ikke noe alternativ da de fryktet, med rette, å bli dynket ned med drikke og annet snacks når gleden eller frustrasjonen blir stor på det nye sangfeltet. Men da fristen gikk ut for gjenkjøp åpnet det seg opp mange seter på langsiden og de fikk bedre plasser høyt oppe helt inn mot midtfeltene. Gode nyheter for de, men ikke så gode nyheter for Brann dersom mange gav opp etter bare ett år på den nye langsiden.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Svikten på 30 % i salget ved nyttår er det lite som tyder på blir noe stor endring på frem til seriestart. Om Brann vinner resten av treningskampene og får et par skikkelige gode signeringer forbedrer det kanskje svikten til "bare" noe i nærheten av 25 %. Går det dårlig i resten av treningskampene og ingen spillere inn som forsterker førsteelleveren kan nok svikten øke til 35 %. Blir et inntektsvikt som vanskelig kan kompenseres uten hjelp fra Mohn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

DumboMumbo

Er vel bare å akseptere den nye virkeligheten. Der Brann nå har en annen posisjon blandt almuen.

Corran

Quote from: DumboMumbo on February 24, 2020, 05:38:59 AMEr vel bare å akseptere den nye virkeligheten. Der Brann nå har en annen posisjon blandt almuen.
Har de det historisk sett?
Før i tiden var det mange Bergensere som ikke gikk på staddaen pga at det var en doddeklubb, for lite bergensere på laget og mye de samme tingene som klages på i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DumboMumbo

Quote from: Corran on February 24, 2020, 21:48:37 PM
Quote from: DumboMumbo on February 24, 2020, 05:38:59 AMEr vel bare å akseptere den nye virkeligheten. Der Brann nå har en annen posisjon blandt almuen.
Har de det historisk sett?
Før i tiden var det mange Bergensere som ikke gikk på staddaen pga at det var en doddeklubb, for lite bergensere på laget og mye de samme tingene som klages på i dag

Mitt inntrykk er at Brann drukner i alt mellom sosmed og selvrealisering. Branns store utfordring er hvordan de skal knekke koden for å bli noe man ønsker å bli assosiert med. Før gikk hele byen på en kamp eller to i året. Nå er det de samme 7000 som går på alle kampene.

Corran

Quote from: DumboMumbo on February 26, 2020, 22:31:17 PM
Quote from: Corran on February 24, 2020, 21:48:37 PM
Quote from: DumboMumbo on February 24, 2020, 05:38:59 AMEr vel bare å akseptere den nye virkeligheten. Der Brann nå har en annen posisjon blandt almuen.
Har de det historisk sett?
Før i tiden var det mange Bergensere som ikke gikk på staddaen pga at det var en doddeklubb, for lite bergensere på laget og mye de samme tingene som klages på i dag

Mitt inntrykk er at Brann drukner i alt mellom sosmed og selvrealisering. Branns store utfordring er hvordan de skal knekke koden for å bli noe man ønsker å bli assosiert med. Før gikk hele byen på en kamp eller to i året. Nå er det de samme 7000 som går på alle kampene.
Før eg sier noe mer så må jeg spørre om hva du mener med før
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DumboMumbo

February 27, 2020, 06:00:17 AM #111 Last Edit: February 27, 2020, 06:01:48 AM by DumboMumbo
Quote from: Corran on February 26, 2020, 23:34:40 PM
Quote from: DumboMumbo on February 26, 2020, 22:31:17 PM
Quote from: Corran on February 24, 2020, 21:48:37 PM
Quote from: DumboMumbo on February 24, 2020, 05:38:59 AMEr vel bare å akseptere den nye virkeligheten. Der Brann nå har en annen posisjon blandt almuen.
Har de det historisk sett?
Før i tiden var det mange Bergensere som ikke gikk på staddaen pga at det var en doddeklubb, for lite bergensere på laget og mye de samme tingene som klages på i dag

Mitt inntrykk er at Brann drukner i alt mellom sosmed og selvrealisering. Branns store utfordring er hvordan de skal knekke koden for å bli noe man ønsker å bli assosiert med. Før gikk hele byen på en kamp eller to i året. Nå er det de samme 7000 som går på alle kampene.
Før eg sier noe mer så må jeg spørre om hva du mener med før
Dette interesse fallet begynte i årene etter seriegullet.Parallellt med den nye mediehverdagen.

Billy Elliott

Quote from: DumboMumbo on February 27, 2020, 06:00:17 AM
Quote from: Corran on February 26, 2020, 23:34:40 PM
Quote from: DumboMumbo on February 26, 2020, 22:31:17 PM
Quote from: Corran on February 24, 2020, 21:48:37 PM
Quote from: DumboMumbo on February 24, 2020, 05:38:59 AMEr vel bare å akseptere den nye virkeligheten. Der Brann nå har en annen posisjon blandt almuen.
Har de det historisk sett?
Før i tiden var det mange Bergensere som ikke gikk på staddaen pga at det var en doddeklubb, for lite bergensere på laget og mye de samme tingene som klages på i dag

Mitt inntrykk er at Brann drukner i alt mellom sosmed og selvrealisering. Branns store utfordring er hvordan de skal knekke koden for å bli noe man ønsker å bli assosiert med. Før gikk hele byen på en kamp eller to i året. Nå er det de samme 7000 som går på alle kampene.
Før eg sier noe mer så må jeg spørre om hva du mener med før
Dette interesse fallet begynte i årene etter seriegullet.Parallellt med den nye mediehverdagen.

Hvis dette virkelig var årsaken (SOME og ny mediehverdag), ville ikke man sett akkurat den samme publikumssvikten i alle vestlige land? Eller i alle fall land som generelt er veldig like oss? Men det har jo ikke skjedd i f.eks. Sverige, der har publikumstallene gått opp, til tross for at de har akkurat de samme sosiale mediene og nye mediehverdagen som oss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Quote from: DumboMumbo on February 27, 2020, 06:00:17 AM
Quote from: Corran on February 26, 2020, 23:34:40 PM
Quote from: DumboMumbo on February 26, 2020, 22:31:17 PM
Quote from: Corran on February 24, 2020, 21:48:37 PM
Quote from: DumboMumbo on February 24, 2020, 05:38:59 AMEr vel bare å akseptere den nye virkeligheten. Der Brann nå har en annen posisjon blandt almuen.
Har de det historisk sett?
Før i tiden var det mange Bergensere som ikke gikk på staddaen pga at det var en doddeklubb, for lite bergensere på laget og mye de samme tingene som klages på i dag

Mitt inntrykk er at Brann drukner i alt mellom sosmed og selvrealisering. Branns store utfordring er hvordan de skal knekke koden for å bli noe man ønsker å bli assosiert med. Før gikk hele byen på en kamp eller to i året. Nå er det de samme 7000 som går på alle kampene.
Før eg sier noe mer så må jeg spørre om hva du mener med før
Dette interesse fallet begynte i årene etter seriegullet.Parallellt med den nye mediehverdagen.
Og med før så mener jeg 70-80 og 90 tallet
Fra 2005 og utover så var det en voldsom hype fra TV2 samtidig som Brann hadde vunnet cupen i 2004 og hadde startet en "ny" satsing.
Disse faktorene og andre førte til en veldig høy interesse som dro med seg veldig mange som ikke hadde interesse før dette og som raskt mistet interessen. Var veldig mange som ikke "taklet" nedturen i 2008 og var litt mettet.
I tiden etter dette har interessen falt i takt med at Brann ikke lengre var en toppklubb og selv om de fikk en opptur etter nedrykket var mye ødelagt. Det hjalp heller ikke at TV2 først delvis mistet rettigheter og så helt mistet dem.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Pelle

Sikkert mye riktig i alt dette over.

For min egen del sank entusiasmen litt med gullet, kanskje jeg liker å holde med taperne og det er kjekt når de lykkes ?

For å føle seierens gleder må man ha ett tap en gang i blant!

Det er kanskje snart på tide med seier igjen ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Corran

Quote from: Pelle on February 27, 2020, 11:34:13 AMSikkert mye riktig i alt dette over.

For min egen del sank entusiasmen litt med gullet, kanskje jeg liker å holde med taperne og det er kjekt når de lykkes ?

For å føle seierens gleder må man ha ett tap en gang i blant!

Det er kanskje snart på tide med seier igjen ;-)
Kjenner mange som følte en litt tomhetsfølelse og mettelse etter 2007 sesongen og å gå på stadion i 2008 sesongen hjalp ikke på. Av 6 partoutkort var vi 2 igjen i 2009 sesongen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Ja. Mange ting spelte inn.

- Me vart mette
- 2008 var stor skuff
- 2009 var veldig kjedeleg
- 2010 var dårleg
- TV2 og hypen tok slutt
- Brann fortsatte å auke prisane samstundes som minifinanskrisa slo til og "produktet" vart dårlegare

Etter 2010 har høgdepunkta vore sjeldne.
Tren på langskudd

DumboMumbo

O
Quote from: Billy Elliott on February 27, 2020, 09:09:59 AM
Quote from: DumboMumbo on February 27, 2020, 06:00:17 AM
Quote from: Corran on February 26, 2020, 23:34:40 PM
Quote from: DumboMumbo on February 26, 2020, 22:31:17 PM
Quote from: Corran on February 24, 2020, 21:48:37 PM
Quote from: DumboMumbo on February 24, 2020, 05:38:59 AMEr vel bare å akseptere den nye virkeligheten. Der Brann nå har en annen posisjon blandt almuen.
Har de det historisk sett?
Før i tiden var det mange Bergensere som ikke gikk på staddaen pga at det var en doddeklubb, for lite bergensere på laget og mye de samme tingene som klages på i dag

Mitt inntrykk er at Brann drukner i alt mellom sosmed og selvrealisering. Branns store utfordring er hvordan de skal knekke koden for å bli noe man ønsker å bli assosiert med. Før gikk hele byen på en kamp eller to i året. Nå er det de samme 7000 som går på alle kampene.
Før eg sier noe mer så må jeg spørre om hva du mener med før
Dette interesse fallet begynte i årene etter seriegullet.Parallellt med den nye mediehverdagen.

Hvis dette virkelig var årsaken (SOME og ny mediehverdag), ville ikke man sett akkurat den samme publikumssvikten i alle vestlige land? Eller i alle fall land som generelt er veldig like oss? Men det har jo ikke skjedd i f.eks. Sverige, der har publikumstallene gått opp, til tross for at de har akkurat de samme sosiale mediene og nye mediehverdagen som oss.

I Sverige så har man lag som Malmø, Hammarby, AIK, Djurgården og IFK Gøteborg. Virker på meg som om alt er større og bedre, ifht norske lag.

Jeg liker å skille mellom et entusiast drevet tilbud og et premium arrangement. Ta en konkurranse i bueskyting den er 100% drevet av entusiaster blandt både arrangører og deltakere det omsettes for noen få tusen. Går man på Man U på Old Trafford  så er alt profesjonellt drevet og omsetningen er på flere millioner.
Brann beveger seg i en retning der de blir mer og mer entusiast drevet. Det er noen få som støtter godt opp om laget. Skal man tro det folk skriver her inne så virker det som om mange ser på det like mye som en plikt som en glede. "Jeg tok nå å fornyet i år også"  noen som sier det i Hammarby ?
Brann virker å ha falmet. Jeg er selv født på midten av 70-tallet og mener selv jeg har hatt pulsen bra på interessen opp gjennom årene.

DumboMumbo

Quote from: Lasaron on February 27, 2020, 19:12:36 PMJa. Mange ting spelte inn.

- Me vart mette
- 2008 var stor skuff
- 2009 var veldig kjedeleg
- 2010 var dårleg
- TV2 og hypen tok slutt
- Brann fortsatte å auke prisane samstundes som minifinanskrisa slo til og "produktet" vart dårlegare

Etter 2010 har høgdepunkta vore sjeldne.

Brann var jo den store klubben som alltid tapte cupfinaler og aldri vant serien og der det alltid var bråk i kulissene. Dette skapte nok en egen dynamikk som i dag er helt borte.

Lasaron

Og så står kanskje engelsk fotball sterkare her enn i Sverige. Samstundes har engelsk fotball dei siste åra hatt eit oppsving i kvalitet. Klart, engelsk fotball er like tilgjengeleg i Sverige som her, men tradisjonelt sett er det vel meir vanleg å ha eit lidande forhold til lag frå stader ein ikkje har tilknytning til om ein kjem i frå Noreg.
Tren på langskudd

DumboMumbo

Ja jeg tror også at folk lettere velger Netflix foran Brann enn Netflix foran Hammarby.

De underholdningsproduktene som fremstår som middels attraktivt taper nok mer til moderne media.

fortune

Det er nærmest umulig å vurdere påvirkningen fra de eksterne faktorene så lenge Brann spiller ekstremt lite underholdende fotball. Jeg elsker å se fotball live og da jeg bodde på Nymark så jeg juniorkamper og tredjedivisjon, men det var bare på Brann Stadion jeg virkelig har kjedet meg under kamp.
First is first, second is nothing

Lasaron

No må Brann snart lande på kva dei tilbyr. Eg er glad i Brann og alt det der. Likevel, eg har ein medioker økonomi, og det er ikkje Brann som er mitt veldedighetsprosjekt lzm.
Tren på langskudd

Nixon

Er det noen andre norske klubber som har kommet med alternativer for tilbakebetaling, utsettelse, donasjon o.l. til supportere med partoutkort? Eller venter alle på at det kanskje kan komme nye regler?

Jeg vil kanskje tro at dette emnet vil blusse opp når serien starter opp igjen i neste uke for tomme tribuner. Nå er folk litt i dvale, men når første hjemmekamp går på Stadion vil det bli en annen bevissthet om at her har vi betalt for noe som vi ikke får.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, noko må skje. Det er ikkje utenkeleg at eg vil gå med på eit gratis abonnement med Eurosport/dplay. Men skjer ingenting, og eg ikkje får gått på kampar, så skal eg nok ha pengane igjen.
Tren på langskudd

Gulløl

Kan ikke noen sette opp en storskjerm på Festplassen og kalle det en demonstrasjon mot et eller annet så kan alle med partoutkort få se kampene. En fint rutemønster utover som viser hvor folk kan stå  ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Fikk mail fra Brann ang. partoutkort. Her står det blant annet:

Det skal alltid lønne seg med partoutkort. Vi jobber fortløpende med å gi våre partoutkortinnehavere fordeler utover sesongen, men den aller største fordelen i år er at du vil være en av de første som slipper inn på Stadion. Når det blir og hvor mange som får delta i de første kampene med publikum vet vi ikke på nåværende tidspunkt. Vi tror det er gode muligheter for å få et begrenset antall publikum inn på Stadion, innenfor forsvarlig rammer og jobber sammen med NFF og myndighetene for å få dette til.
Som en takk for støtten til de som vil beholde sitt partoutkort i år lager vi en navnevegg. Ønsker du å støtte klubben din og samtidig få ditt navn med på "Stadion-veggen" trenger vi en bekreftelse fra deg innen 30. juni.


Jeg for min del heller nok mot at klubben får beholde pengene mine. Og denne navneveggen tipper meg over på rett side!;)
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on June 09, 2020, 15:00:12 PMFikk mail fra Brann ang. partoutkort. Her står det blant annet:

Det skal alltid lønne seg med partoutkort. Vi jobber fortløpende med å gi våre partoutkortinnehavere fordeler utover sesongen, men den aller største fordelen i år er at du vil være en av de første som slipper inn på Stadion. Når det blir og hvor mange som får delta i de første kampene med publikum vet vi ikke på nåværende tidspunkt. Vi tror det er gode muligheter for å få et begrenset antall publikum inn på Stadion, innenfor forsvarlig rammer og jobber sammen med NFF og myndighetene for å få dette til.
Som en takk for støtten til de som vil beholde sitt partoutkort i år lager vi en navnevegg. Ønsker du å støtte klubben din og samtidig få ditt navn med på "Stadion-veggen" trenger vi en bekreftelse fra deg innen 30. juni.


Jeg for min del heller nok mot at klubben får beholde pengene mine. Og denne navneveggen tipper meg over på rett side!;)

Fikk samme e-post i dag. Jeg har for lengst ansett pengene jeg betalte før nyttår, som tapt. Da er det ikke noe problem for meg å heller ta til takke med en navnevegg og en mulighet for kanskje muligens å være en av dem som får lov å gå på kamp i løpet av sommeren.

Andre får selvsagt gjøre sine egne betraktninger, men jeg lar også Brann få beholde pengene mine.
Ballen skal fremover!

Gulløl

June 09, 2020, 18:07:34 PM #128 Last Edit: June 09, 2020, 18:11:01 PM by Gulløl
Blir det gullskrift på navnveggen kjøper jeg partoutkort sporenstreks  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Får man større font hvis man har kjøpt flere partoutkort?
Gå av.

Lasaron

Då vart det til, etter at vi holdt råd, at alle tre held fram med partoutkort.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Spelaren on June 09, 2020, 22:56:44 PMFår man større font hvis man har kjøpt flere partoutkort?

Får man  v e l g e  font???
Kanskje.

Gulløl

Er det bekreftet noen plass av Brann at de 200 som ble trukket ut til første hjemmekamp ikke får være med på en ny trekning ? Eller for å si det på en annen måte at de blir prioritert under de som ikke hatt blitt trukket ut før ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on June 24, 2020, 09:17:52 AMEr det bekreftet noen plass av Brann at de 200 som ble trukket ut til første hjemmekamp ikke får være med på en ny trekning ?

https://www.brann.no/nyheter/slik-trekkes-billettene-til-kampene-pa-stadion-under-covid-19-pandemien

Svaret på det er ja. De som fikk billett til Viking-kampen er ikke med i kampen om billetter til søndag.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Men hvor lang er denne "karantenen"? Er de som ikkje er med i trekningen til RBK-kampen inne i varmen igjen mot Sandefjord? Synes det også kunne ha vært nevnt.
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on June 25, 2020, 11:39:30 AMMen hvor lang er denne "karantenen"? Er de som ikkje er med i trekningen til RBK-kampen inne i varmen igjen mot Sandefjord? Synes det også kunne ha vært nevnt.
Trolig ikke. Med gjeldende regler får 3000 av 5000 gå på kamp i år men kun en kamp hver. 2000 får null kamper. Vi får se etterhvert om reglene blir endret.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Tipper reglene blir endret såpass at alle får kommet seg på en kamp eller to. Men kjipt å måtte vente til november/desember med minusgrader og ingenting å spille om...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Forståelig om Brann for tiden selger null partoutkort for resten av sesongen. Blir dyrt pr.kamp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Crispo 2

Quote from: Nixon on June 25, 2020, 12:53:02 PMTipper reglene blir endret såpass at alle får kommet seg på en kamp eller to. Men kjipt å måtte vente til november/desember med minusgrader og ingenting å spille om...

Half fullt, halv tomt... Sater på at vi har alt å spille om da.
Per Pettersen 1960-1964

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

https://www.bt.no/sport/i/OQnA0w/brann-faar-65-millioner-kroner-fra-fansen

Nå er navnene kommet opp på veggen på de som ikke ville ha pengene tilbake for ubrukt partoutkort. Jeg syns fortsatt at det er snakk om imponerende mange.
Rød makt på Hansa

krakra

Kjipt at det plutselig dukker opp et komma når man trykker på linken

Lasaron

Da skal jeg og han ene på kampen mot Molde. Det er innenfor.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on September 29, 2020, 12:35:52 PMDa skal jeg og han ene på kampen mot Molde. Det er innenfor.
Lykket til
Håper det er kampen det snur og at det ikke blir reprise av i fjor
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Brann har en sak på bt.no nå om supporterveggen. De har et kornete bilde av hele greien, samt et litt mer nært et med et par kjente navn om man har vanket i sosiale medier eller forum hva Brann angår.

Det er i underkant av 5000 navn avbildet, og jammen fant eg mine tre partoutkortnavn representert - ca midt på veggen etter kort tids skumming.
Gå av.

Lasaron

Apropos det som står om Nystemten i saken. Jeg var jo på Stadion mot Molde, og avsynging av Nystemten var et underlig skue. Vi var faktisk 200 tilskuere der, som heier på Brann. Likevel stilte spillerne seg opp mot en tom Hansa og sang den veien. Det var patetisk, og minnet meg om da Brasil sitt landslag hadde med seg et bilde av Neymar da han var skadet.
Tren på langskudd

Corran

Fant ikke mine der, men så Sten Glen Håberg
Fikk også tilbud fra Brann om å kjøpe en kopi av veggen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Hmm. Nystemten ja.
Men stiller de seg ikke og ser opp mot Høyere Makter a.k.a. UHF TV antennen? Er det bryggeritribunen de ser mot, også kjent som De Ekte Supporterne, eliten?

Det hele er et seremonielt spørsmål om Versus Populum eller Versus Ulriken, Orientem. Det første er populistisk underholdning. Det andre er åndelig og opphøyd.

Som Gandalf sa før et håoløst slag: "på den femte dag, løft øynene og se mot øst." Det kommer ingenting godt fra vest, som vi alle vet.

Og det må jeg google. Antenne.
Kanskje.

Go Up