• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2020

Started by Gulløl, October 28, 2019, 11:15:23 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

October 28, 2019, 11:15:23 AM Last Edit: October 28, 2019, 11:52:43 AM by Gulløl
Brann skal i denne uken begynne å selge partoutkort for neste sesong. Det er foreløpig få eller ingen nye positive faktorer å finne som vil virke positivt inn på salget i forhold til samme tid i fjor. Derimot er det dessverre flere negative faktorer som trolig vil virke inn som vil redusere salget betydelig i forhold til denne sesongen om de ikke blir kompensert med "nyheter" fremover som kan skape entusiasme og ny tro. Her er noen av de negative faktorene:

1.   Et stadig mer likegyldig publikum som skylder på at Brann spiller kjedelig fotball.

2.   Svake resultater siden i fjor sommer både i serie, cup og i Europa.

3.   Brann er blitt middelshavsfarer i høst, 7 plass på tabellen pr. i dag.

4.   Brann har neppe stort spillerom økonomisk til å styrke stallen, trolig blir det få nye spillere inn. Forsvarsbauten og kapteinen Wormgoor er enda ikke erstattet.

5.   I de siste hjemmekampene i høst har omtrent halvparten av partoutkorteierne latt være å møte på kamper de har betalt for å se. Mange av de omtrent 3500 vil vil lete etter grunner til hvorfor de skal fornye neste år. Vil Brann overbevise de og gi de grunner nok ?

6.   Et omdiskutert flytting av Store Stå som har gjort at en del av den harde kjerne på øvre Frydenbø signaliserer at de trolig sier takk for seg som langvarige partoutkorteier. Noe av misnøyen går ut på at rabatten de får fra Brann ved å flytte er for lav.

7.   Publikum vil ha god angrepsfotball og mye mål på Stadion men Brann har bare scoret 11 mål på 12 hjemmekamper i år. Faktisk må en helt ned til bunnen av fjerde nivå for å finne lag i norsk fotball som har scoret like lite eller mindre enn Brann på hjemmebane i år.

8.   Lars Arne Nilsen begynner å bli alvorlig omdiskutert. Kommentatorfelt og leserinnlegg tyder nå på at det er en overvekt for at han bør gå. "Flokken" som LAN kaller oss har gitt klare innspill, men lytter LAN ?


I år har Brann solgt ca.7100 partoutkort. Om det ikke blir opptil flere positive faktorer inn mot 2020 sesongen som enda ikke er kjent tror jeg at Brann får en kraftig svikt i partoutkortsalget og dermed inntektene.
Siden «gullet kom hem» har det dårligste salget av partoutkort vært til 2015 sesongen i Obos med 5200 solgte. Det nest dårligste året har vært 2016 sesongen med 6424 solgte. Jeg tror Brann til 2020 sesongen vil selge et antall mellom nivået i de to årene. Langt fra sikkert at 6000 passeres slik utsiktene nå ser ut.

Statistikk solgte partoutkort siste 13 år:

2019: ca.7100
2018: 6640
2017: 7130
2016: 6424
2015: 5200
2014: 6 700
2013: 7 000
2012: 8 200
2011: 8 000
2010: 10 196
2009: 11 700
2008: 13 020
2007: 13 065
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Når det åpne salget starter vil de reklamere stolt med at det aldri har vært lettere å få gode plasser på partoutkort.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Lurer på om publikumsoppmøtet i går skremte ledelsen. Lurer på hvor få som fornyer partoutkortet sitt denne uken.
Tren på langskudd

Miller

Quote from: Lasaron on October 29, 2019, 09:08:05 AMLurer på om publikumsoppmøtet i går skremte ledelsen. Lurer på hvor få som fornyer partoutkortet sitt denne uken.

Neida, det var jo en mandagskamp. Folk var fortsatt på hytten grunnet fint vær :)

Lasaron

Ja, det er nok det de forteller seg selv. Det var mandag.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on October 29, 2019, 09:08:05 AMLurer på om publikumsoppmøtet i går skremte ledelsen.

De er oppgående menensker, så regner med at de følger med på antall fremmøte med stigende uro. Og det samme med partoutkortsalget i dagene som kommer. Men tviler på at de er veldig nært å ta i bruk sitt mest drastiske virkemiddel.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Du er litt på gli nå, Nixon 🙂
Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

October 29, 2019, 15:18:55 PM #8 Last Edit: October 29, 2019, 18:51:47 PM by Gulløl
I går opplevde jeg at det var så stille på Stadion at det var mulig å høre tydelig hva beskjeder spillerne gav til hverandre og ordrene fra LAN på motsatt side. Det har jeg ikke opplevd siden 80-tallet da det stod Patrick og Vesta Hygea på brystet til spillerne og det var nedrykksbonanza.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

SK

Greit at LAN bidrar til at folk mister engasjementet, men det er ikke utelukkende det. Det svake fremmøtet henger også sammen med at Brann har absolutt null å spille for med en del kamper igjen, og da er det ikke spesielt forlokkende å stå og fryse en mørk kveld oppe på Stadion.

Hva folk gjør inn mot neste år og fornyelse, betyr langt mer.

Nixon

Quote from: Lasaron on October 29, 2019, 18:17:05 PM
Quote from: Nixon on October 29, 2019, 14:28:49 PM
Quote from: Lasaron on October 29, 2019, 14:17:57 PMDu er litt på gli nå, Nixon 🙂

I forhold til hva?

I forhold til hvor trygt LAN sitter.

Vet ikke helt hvordan det kunne tolkes veldig annerledes i forhold til det jeg har skrevet tidligere. For selv om Nilsen selvsagt er litt nærmere å få sparken for hver dag som går, så er det slik jeg ser det fortsatt ingenting som tyder på at han ikke er trener når sesongen 2020 sparkes i gang.

Men det kan selvsagt endre seg. Skulle det vise seg at fornyingsprosenten for partoutkortene blir katastrofalt dårlig kan en endring tvinge seg frem. Men det kommer til å sitte svært langt inne.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Men hvordan i all vide verden kan det fortsatt sitte svært langt inne, når vi ser utviklingen uke for uke for uke? Jeg forstår det ikke. Jeg godtar ikke forklaringen som går ut på hvor mye han betydde før. Utviklingen har vært dårlig over lang tid nå. Hvor er Åshild Samnøy?
Tren på langskudd

Spelaren

Styret ser nok litt mer langsiktig på det, og har større tålmodighet enn oss. Det er ikkje mer enn året siden Nilsen ledet oss til vår andre medalje etter gullet, så det sitter nok ganske langt inne å foreta seg noe. Og for all del, kanskje dette er smekken i trynet klubben, Nilsen og co trengte før de skjerpet seg kommende vinter? Selvsagt er det utrolig lite sannsynlig, og eg tror ikkje Nilsen vil finne tonen med dagens stall neste år heller, men styret må ha den ekstra biten tålmodighet siden de tross alt styrer. Eg kan jo smekke til med en "kong Gud" neste vår om me står med 8-0-0 på de første kampene og mange mål :)  .

Men eg fornyer ikkje mitt voksenkort, faderens kort og barnekortet eg disponerer ved denne korsvei. Har råd til å vente til våren...
Gå av.

Kagain


Christian

Konkrete løsninger kommer de ikkje inn på. Schultz er intervjuet og svarer i generelle vendinger om tilskuersvikt og at de tar det på alvor. Så er det noen supportere som lurer på om de skal fortsette å ha partoukort.

Billy Elliott

Jeg har i alle fall informert klubben om at mitt kort ikke blir fornyet med mindre det gjøres spillestilendringer. De får gjøre med den informasjonen som de vil.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Tipper de diskuterte eventuelle kampanjer, pauseunderholdning, promotering, "produktet," pakkeløsninger etc.
Tren på langskudd

fortune

De burde kjøre Alex Alexander som pauseunderholdning igjen! Stor suksess sist
First is first, second is nothing

Corran

De har flyttet store står og mener dette vil gjøre det mer attraktivt å gå på stadion.

Btw i følge ham jeg mailet med i Brann vil det også bli innført restriksjoner på tifo når store stå flytter.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Quote from: Billy Elliott on October 30, 2019, 12:23:18 PMJeg har i alle fall informert klubben om at mitt kort ikke blir fornyet med mindre det gjøres spillestilendringer. De får gjøre med den informasjonen som de vil.

Du er ikke den eneste.

Nixon

Quote from: Corran on October 30, 2019, 12:43:32 PMDe har flyttet store står og mener dette vil gjøre det mer attraktivt å gå på stadion.

Helt siden denne flytting kom på agendaen har Brann gjentatte ganger kommet med dette mantraet: "Publikumsundersøkelsen viser at stemningen er den viktigste faktoren for totalopplevelsen til alle som går på Stadion". Og det er klart at alle ønsker å oppleve god stemning, men å tro at det er den viktigste grunnen til at folk faktisk gidder å bruke tid og penger på å gå på Stadion? Det er i beste fall naivt.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Huff on October 30, 2019, 12:43:59 PM
Quote from: Billy Elliott on October 30, 2019, 12:23:18 PMJeg har i alle fall informert klubben om at mitt kort ikke blir fornyet med mindre det gjøres spillestilendringer. De får gjøre med den informasjonen som de vil.

Du er ikke den eneste.

Det skal bli spennende å se hvor mange som boikotter partoutkortsalget denne høsten. Jeg var med på det da Skarsfjord fikk sin famøse kontraktsforlengelse, men er ikke helt der nå.
Rød makt på Hansa

esp123

Quote from: Nixon on October 30, 2019, 12:52:08 PM
Quote from: Corran on October 30, 2019, 12:43:32 PMDe har flyttet store står og mener dette vil gjøre det mer attraktivt å gå på stadion.

Helt siden denne flytting kom på agendaen har Brann gjentatte ganger kommet med dette mantraet: "Publikumsundersøkelsen viser at stemningen er den viktigste faktoren for totalopplevelsen til alle som går på Stadion". Og det er klart at alle ønsker å oppleve god stemning, men å tro at det er den viktigste grunnen til at folk faktisk gidder å bruke tid og penger på å gå på Stadion? Det er i beste fall naivt.

Ja, og hva er god stemning? Tror den jevne stadiongåer bryr seg lite om hvor mye lyd det kommer fra Bataljonen. Det er god stemning når Brann Stadion er fullsatt.

Hvis norske lag noen gang skal oppleve jevnlig fullsatte stadion igjen, så må de tenkte helt nytt hva gjelder billettpriser. Hvorfor skal en fotballkamp koste 3-400 kroner?


Lasaron

Det kan godt tenkes det med stemning er riktig, men alt henger sammen med alt. Når det spilles god fotball bidrar det ofte til god stemning. Hovedproblemet her er jo at ledelsen åpenbart nekter å ta tak i løsningen på problemet, de vil bare flikke på ting som hjelper lite.
Tren på langskudd

Corran

Ingen kommer pga at noen hundre (på veldig gode dager) lager stemmning. De kommer for å oppleve den generelle gode stemningen på stadion når brann spiller bra/underholdende
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg er blitt gjort oppmerksom på at prisøkningen på partoutkortet mitt ikke er så stor som jeg trodde. Jeg betalte ikke 3300 kr i år, men 3600 kr. Økningen er da bare på 50 kr, ikke 350 kr.
Tren på langskudd

Yngve

Quote from: SK on October 29, 2019, 19:08:17 PMGreit at LAN bidrar til at folk mister engasjementet, men det er ikke utelukkende det. Det svake fremmøtet henger også sammen med at Brann har absolutt null å spille for med en del kamper igjen, og da er det ikke spesielt forlokkende å stå og fryse en mørk kveld oppe på Stadion.

Hva folk gjør inn mot neste år og fornyelse, betyr langt mer.

Samstundes, hadde Brann levert underhaldande fotball stort sett heile tida og vist at dei vil gje det folk betalar for, underhaldning og spaning, trur eg det både hadde kome flere folk på kvar kamp og det hadde vore større interesse for å fornya partoutkorta til neste år.

Eg kjem truleg til å fornya sjølv, men det er jo ikkje for at eg har so veldig lyst til det..

fortune

Har syngende og stående supportere som ikke er så glade i forsangere, megafoner og å «sitte ned om man hater lag x» funnet et nytt samlingssted?

Spør for en venn
First is first, second is nothing

DumboMumbo

Branns magi på 80 og 90 tallet var alle skandalene og at de aldri vannt noe. I 2019 er magien helt borte. Motivasjonen min på 90 tallet var aldri å gå på Stadion for å se god fotball. Det var jo for å være en del av noe stort som alle var opptatt av. I dag snakker folk om defensiv fotball og at man får en "at dere gidder gå på Stadion" kommentar. Før var det status å gå på kamp, mens det i dag fremstår som meningsløst. Tidene har endret seg.

Nixon

Quote from: DumboMumbo on October 31, 2019, 11:21:15 AMI dag snakker folk om defensiv fotball og at man får en "at dere gidder gå på Stadion" kommentar. Før var det status å gå på kamp, mens det i dag fremstår som meningsløst. Tidene har endret seg.

Jeg lurer på om vi i 2020, i tillegg til flyskam, kjøttskam og annet vi bør skamme oss over, også kommer til å få Brannskam som greie. Vi forteller ikke til naboen hvor vi skal. Vi går av et stopp før eller etter på Bybanen. Skjerf og drakt skjules til vi har øyekontakt med Stadion. Ingen tar med ungene sine for ingen liker å se ungene sine lide. Og ingen oppdateringer på sosiale medier.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Dette er ganske vanlig allerede. På Åråsen nylig, var det ganske mange maskerte tilskuere tilstede.
Gå av.

Nixon

Ja, det er sant. Og man kunne jo se at de hadde det vondt og var skamfulle så utagerende som de var...
Rød makt på Hansa

DumboMumbo

Quote from: esp123 on October 30, 2019, 14:22:39 PMHvis norske lag noen gang skal oppleve jevnlig fullsatte stadion igjen, så må de tenkte helt nytt hva gjelder billettpriser. Hvorfor skal en fotballkamp koste 3-400 kroner?



Herlighet jeg er lei dette argumentet. Hvordan kan det være for dyrt når 5000 kjøper billett som de ikke en gang  gidder å bruke.
Skal man ta noen grep så må det være å få de som har billett til faktisk å også komme på Stadion.

Lasaron

Her har begge rett. Klart pris spiller en rolle for mange, i alle fall når man er i en sånn skal-skalikke-situasjon. Særlig med tanke på partoutkort.

Samtidig viser jo det elendige oppmøte til partoutkortinnehavere at prisendring langt ifra er nok.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: DumboMumbo on October 31, 2019, 23:25:31 PMHvordan kan det være for dyrt når 5000 kjøper billett som de ikke en gang  gidder å bruke.

Når partoutkortet er kjøpt og betalt høsten 2018 er det ikke et veldig stort økonomisk offer å ikke gå på kamp høsten 2019. Men det kan sitte mye lenger inne å kjøpe seg nytt partoutkort i år enn det var i fjor.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Noe som er greit å vite i forbindelse med partoutkort og kommende sesong. Det foreløpige utkastet for 2020 sier:
- Seriestart 15/3.
- Midtukerunde 29/4 - ellers kun helg.
- Spillefri tre siste helger i juni og to første i juli.
- Serieavslutning 29/11.

At det ikke spilles seriekamper i de fem ukene rett i forkant av at jeg og mange andre reiser på ferie er lite gunstig. For meg personlig som sannsynligvis reiser på ferie utenlands i tre uker fra midten av juli blir det åtte uker uten kamper på Stadion. Enda en grunn for at partoutkort er lite aktuelt for meg neste år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Christian

Snodig at ikkje pausen legges i fellesferien, men der er vel diverse landslagsdatoer og denslags inne i bildet her.

SKBCPH

Det har kommet forandringer i terminlisten, skjedde for et par uker siden.

* Seriestart utsettes tre uker, til første helg i april.

* Det legges opp til spillefri i Eliteserien under gruppespillet i EM. Seriespillet tas opp igjen når cupspillet starter og Eliteserien vil da bli spilt på hviledager i EM.

* Cupfinalen flyttes frem til siste helg i oktober, mens kvartfinalene i NM flyttes tilbake til helg. Dette for å gi bedre flyt i gjennomføringen.

* Seriespillet avsluttes siste helg i november.

https://www.fotball.no/globalassets/turneringer/hovedterminliste-2020-oppdatert.pdf
- Vi har den treneren vi har.

Henki

https://www.facebook.com/sportsklubbenbrann/posts/10156640424136709

Den siste posten på Branns facebooksider fremstår som en perfekt oppfordring til å ikke fornye partoukortet. Det er lenge siden jeg har sett et klarere tegn på at Brann tar støtten fra publikum som en selvfølge.
Ballen skal fremover!

Superjack

Quote from: Henki on November 01, 2019, 20:49:07 PMhttps://www.facebook.com/sportsklubbenbrann/posts/10156640424136709

Den siste posten på Branns facebooksider fremstår som en perfekt oppfordring til å ikke fornye partoukortet. Det er lenge siden jeg har sett et klarere tegn på at Brann tar støtten fra publikum som en selvfølge.

Oi den var arrogant.
Brannsupporter.

Billy Elliott

Quote from: Henki on November 01, 2019, 20:49:07 PMhttps://www.facebook.com/sportsklubbenbrann/posts/10156640424136709

Den siste posten på Branns facebooksider fremstår som en perfekt oppfordring til å ikke fornye partoukortet. Det er lenge siden jeg har sett et klarere tegn på at Brann tar støtten fra publikum som en selvfølge.

Mildt sagt bekymringsverdig at slik slipper gjennom. Hvem har godkjent denne? Men det forteller kanskje litt om hvordan de som styrer og steller der oppe ser situasjonen. Vibekke holdt vel på å plumpe uti med noe lignende på en Ballspark-sending for et par uker siden.

Men det er klart, når klubben mener det er supporternes feil at det går dårlig, så er det kanskje ikke så rart at man ikke ser noe behov for å endre hverken trener, spillestil eller noe annet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

fortune

November 01, 2019, 22:25:32 PM #42 Last Edit: November 01, 2019, 22:27:53 PM by fortune
Dette var pinlige greier og klubben får virkelig passet påskrevet i kommentatorfeltet under. Spennende om de har tatt den helt ut og sendt den til trykk i morgendagens BT!

Edit: Er blitt artikkel i BT allerede:
https://www.bt.no/sport/i/MRXEA0/kraftige-reaksjoner-etter-brann-innlegg-latterlig

«Brann-leder Camilla Schutz gjør det klart at klubben på ingen måte har hatt som hensikt å fornærme noen.

- Dette har vært et forsøk på å være litt vittig en fredag. Vi har overhodet ikke et ønske om å støte noen. Kommunikasjon kan tolkes ulikt. Vi beklager om noen har følt seg støtt, sier Schutz.»
First is first, second is nothing

Lasaron

Det var ikke provoserende. Det var noe annet. Det var en bekreftelse på det jeg allerede "visste." At de ikke tar situasjonen på alvor. De har åpenbart tenkt i de baner at løsningen er å forbedre kampproduktet. Hva som skjer etter kampen. Totalopplevelsen. Og ekte supportere kommer ikke med kritikk, tydeligvis.
Tren på langskudd

Henki

November 01, 2019, 22:57:14 PM #44 Last Edit: November 02, 2019, 19:01:26 PM by Henki
Quote from: Lasaron on November 01, 2019, 22:45:04 PMDet var ikke provoserende. Det var noe annet. Det var en bekreftelse på det jeg allerede "visste." At de ikke tar situasjonen på alvor. De har åpenbart tenkt i de baner at løsningen er å forbedre kampproduktet. Hva som skjer etter kampen. Totalopplevelsen. Og ekte supportere kommer ikke med kritikk, tydeligvis.

Fokus ligger i hvert fall, hvis vi skal stole på det som står i BT, på tilbudet til supporterne etter kampen. Hva i alle dager det måtte innebære? Skal vi bæres på gullstol ut, kjøres hjem, eller takkes personlig av LAN hver og en av oss?
Ballen skal fremover!

Spelaren

Det var ikkje provoserende, bare utrolig tonedøvt. Sorry Brann, men dere har absolutt null injurierende kraft - og framstår som et tidsfordriv det er lettere og lettere å nedprioritere.

Å være vittig i sosiale medier krever kløkt, sjarm og selvironi - samt evner til å gripe fatt i noe dagsaktuelt og gjerne lage en meme av det. Eksempelvis skryte over "tidenes korteste pølsekøer!"...
Gå av.

Lasaron

Kanskje de etter kampslutt skal bruke storskjermene til å vise flotte fjellandskap slik at savnet av hytten ikke blir så stort.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Spelaren on November 01, 2019, 23:12:19 PMÅ være vittig i sosiale medier krever kløkt, sjarm og selvironi - samt evner til å gripe fatt i noe dagsaktuelt og gjerne lage en meme av det. Eksempelvis skryte over "tidenes korteste pølsekøer!"...

"Dere vet dere har ventet på det. Guttene på banen er klar til å gjøre sitt, er guttene og jentene på tribunene klar til pølsefest? Tidenes korteste pølsekøer venter på Brann stadion!"

DumboMumbo

Er det noen av dere som har kjøpt partoutkort på Brann Stadion for å bli underholdt av fin fotball ?


Spelaren

Quote from: DumboMumbo on November 02, 2019, 06:52:41 AMEr det noen av dere som har kjøpt partoutkort på Brann Stadion for å bli underholdt av fin fotball ?



Å bli underholdt, ihvertfall. Eg kan tåle noen knepne seire og poengtap sålenge det jobbes beinhardt og det tidvis kommet en storseier som virkelig sliter ut stemmebåndene.

Nå er det jo ingenting som stemmer lengre.
Gå av.

Go Up