• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sesongen 2020

Started by Superjack, October 26, 2019, 06:14:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Det er lenge til sesongen 2020 starter, men 2019 sesongen er ikke mer å samle på.
Så jeg starter denne tråden allerede nå.

Jeg tror mye kan skje i løpet av vinteren, men at lite faktisk skjer.
Med mindre det er skiftet trener, og det tror jeg ikke skjer, med mindre LAN selv trer tilbake, så tror jeg det blir å bygge opp mot fotball ala høyt press og en stil som laget fikk til i 2018, vårsesongen.

4-3-3
Berisha som fast spiss, Bamba er solgt.
Det kommer til å være 4 talenter i en stall på 22 spillere. Disse 4 får knapt prøve benken.

Vil publikum komme tilbake om Brann vinner kamper? 1-0 kamper? Solid men uten underholdning ut over det?

Brannsupporter.

Finfin respons

Jeg synes trådstarter burde være mer rettroende og ideologisk og vente med trådstart til han hadde et berusende budskap å smelle til med.

Men for all del. Når Brann vinner serien i 2020 så er det ikke før i 2084 at historikerne begynner med retoriske analyser av supporternes forventninger til den magiske sesongen, "slik det kom til uttrykk i Forumet". Slik sett blir det jo en stigning i bacheloroppgavene på HF i 2084. Derfor kan jo alle bare følge på nå med å skrive sinnsyke ting som gir gode innfallsvinkler til det fremtidige arbeidet.
Kanskje.

Kagain

Aha. Så trolle fremtidige studenter littegrann? Det høres ut som det kan bli en riktig festlig 2020-sesong. LA meg begynner: allerede før sesongen var Schaner og Olofinjana i kontakt med Brann vedrørende å bli en trenerduo i Brann. De var "æresgjester" på en kamp, men Schaner fikk nok da han så hvilken fotball Brann spilte. For å ruinere sitt kandidatur ble han intervjuet av lokalavisen Bergens Tidende (9. oktober 2019) hvor det sto

"Østerrikeren har nettopp sjekket ut fra hotellet i Bergen. Ved restaurantbordet sier østerrikeren at dagens Brann-spill ikke er i samsvar med klubbens DNA.

Branns arvestoff og det klubben er kjent for, er under­holdende og offensiv fotball, påpeker Scharner."

Han visste at med kritikk av klubbens sportslige ledelse på denne måten ville de ikke ta sjansen på å ansette han. Derfor ble LAN hovedtrener videre, noe som førte til at Brann tok "The double" i 2020.

Superjack

Bare å vente i spenning. Det kan bli en sesong å huske. Det ligger til rette for første spetakkelsesong siden 2014/15 😃
Brannsupporter.

Nixon

BT melder at Brann ønsker å få tilbake kjernesupporteren sin som visstnok er mann 47. Et av tiltakene vil være en ny pub mellom Hansa og den nye langsiden. Ikke umulig at det kan trekke noen flere folk, men som den konservative supporteren jeg er så håper jeg ikke at de legger alt for godt tilrette for å kunne henge der også når kampen pågår. Det vil si ingen TV-skjermer og ingen ølservering når dommeren har blåst i fløyten, for jeg tar det for gitt at det ikke blir lov til å ta med seg alkohol inn på tribunen At det blir flere som begynner å bevege på seg etter 35-40 minutter av første omgang enn nå er vel uunngåelig.
Rød makt på Hansa!

ostraume

Woho! En pils før kamp? Gode ting. Opp med humøret, President. Det er uansett så god plass på tribunen at litt bevegelse ikke er noen big deal.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Neida, litt ekstra bevegelse må man regne med. Men jeg er som sagt av den gamle skolen som liker at folk er ute på tribunen når det er kamp...;)
Rød makt på Hansa!

Gulløl

December 19, 2019, 09:38:23 AM #7 Last Edit: December 19, 2019, 09:42:15 AM by Gulløl
Hansa pils og omsorg for mann 47 år, føler meg varm i hjertet. Nå begynner brikkene virkelig å falle på plass. Lover Brann også Gulløl fast på hver kamp så løper jeg å kjøper partoutkort  : )
Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

Gulløl

December 19, 2019, 09:51:09 AM #8 Last Edit: December 19, 2019, 09:55:27 AM by Gulløl
BT, samme artikkel:
Brann har også observert at mange på Stadion bruker mobiltelefonen samtidig som de ser laget spille kamp.
- Dette må vi imøtekomme og jobbe for å utvikle den digitale kampopplevelsen. På sikt må vi gi folk mulighet til å se repriser på mobilen, delta i konkur­ranser, få fakta om spillere og andre ting, sier Schütz.

Først og fremst før alt dette må fokus før neste sesong på mobilfronten være å få enda bedre fart på mobilnettet inne på Stadion. Og så må sentrale personer i Brann forstå at det som de har observert at så mange bruker mye mobil under kamp først og fremst er at de kjeder seg og søker underholdning mens Brann spiller tversoverpasninger.
Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

Gulløl

December 19, 2019, 10:02:18 AM #9 Last Edit: December 19, 2019, 10:12:47 AM by Gulløl
Et annet klipp fra BT artikkelen:
At Brann har profiler, mener Schütz det ikke er tvil om. Når klubben er ute i ulike lokal­miljøer opplever hun at spillerne er veldig interessante. Hun nevner folk som Steffen Lie Skålevik, Kasper Skaanes, Fredrik Haugen, Azar Karadas og Håkon Opdal. Schütz mener likevel Brann må bli flinkere til å vise frem hvem spillerne er. Både i sosiale og tradisjonelle medier.
Om avdeling sport er gode nok på å vise seg frem, svarer Schütz at «det er et godt spørsmål».
- Det er et forbedrings­potensial der, mener hun.

Når tidligere og avgående spillere nevnes som profiler i Brann(tre av fem) er det vel ikke helt bra og fremtidsrettet. Håper Brann i 2020 vil ha flere profiler enn Haugen og Opdal som kan nevnes, ellers er det skralt. Vegard Leikvoll Moberg blir vel neppe enn profil om han kommer, hvem andre Brann jobber med som kan få profilstatus må gudene vite.

Nixon

Quote from: Gulløl on December 19, 2019, 09:51:09 AMBT, samme artikkel:
Brann har også observert at mange på Stadion bruker mobiltelefonen samtidig som de ser laget spille kamp.
- Dette må vi imøtekomme og jobbe for å utvikle den digitale kampopplevelsen. På sikt må vi gi folk mulighet til å se repriser på mobilen, delta i konkur­ranser, få fakta om spillere og andre ting, sier Schütz.

He he, den digitale kampopplevelsen, er det noe for mann 47? Det er jo litt ironisk at Brann observerer at folk ikke er opptatt av hovedproduktet, og så skal de gjøre det slik at folk kan bruke mobilen enda mer. Jeg synes jeg ser meldingen fra skolen til guttungen: Vi har observert at mange i klasserommet bruker mobiltelefonen samtidig som læreren underviser. Dette må vi imøtekomme og jobbe for å utvikle den digitale klasseromsopplevelsen.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Merk at denne artikkelen ikkje har kommet på nett ennå, måtte nedverdige meg innom eAvis for å lese dette.
Kanskje en bedre ting å gjøre hadde vært å pakke tribunene inn i aluminiumsfolie, slik at mobil ble ubrukelig.
Gå av.

Henki

Quote from: Gulløl on December 19, 2019, 10:02:18 AMEt annet klipp fra BT artikkelen:
At Brann har profiler, mener Schütz det ikke er tvil om. Når klubben er ute i ulike lokal­miljøer opplever hun at spillerne er veldig interessante. Hun nevner folk som Steffen Lie Skålevik, Kasper Skaanes, Fredrik Haugen, Azar Karadas og Håkon Opdal. Schütz mener likevel Brann må bli flinkere til å vise frem hvem spillerne er. Både i sosiale og tradisjonelle medier.
Om avdeling sport er gode nok på å vise seg frem, svarer Schütz at «det er et godt spørsmål».
- Det er et forbedrings­potensial der, mener hun.

Når tidligere og avgående spillere nevnes som profiler i Brann(tre av fem) er det vel ikke helt bra og fremtidsrettet. Håper Brann i 2020 vil ha flere profiler enn Haugen og Opdal som kan nevnes, ellers er det skralt. Vegard Leikvoll Moberg blir vel neppe enn profil om han kommer, hvem andre Brann jobber med som kan få profilstatus må gudene vite.

Utsagnet om profiler er jo fullstendig absurd. Vet ikke Schütz hvem som er del av Brann sin spillerstall?
Ballen skal fremover!

Nixon

Krøkkete skrevet. Hun nevner nok bare spillere som har vært der i hennes periode i klubben.
Rød makt på Hansa!

krakra

Nevner bare "lokale" spillere. Just saying.

ostraume

Og ingen unggutter. Just saying ;-)

krakra

December 19, 2019, 12:03:26 PM #16 Last Edit: December 19, 2019, 12:15:32 PM by krakra
Nei, veldig rart det der med alle ungguttene LAN har brukt.
Samtlige spillere har jo enten en historie fra Branns utviklingsavdeling eller ble hentet til Brann i ung alder.

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on December 19, 2019, 12:00:22 PMOg ingen unggutter. Just saying ;-)

Skaanes og Skålevik i en viss grad. Om ikke nå, så mens de har vært i Brann.

Lasaron

Flott at det skal fokuserast på kjernesupportaren. På tide. Vert vi nøgd, vil vi i stor grad kunne trekke med oss fleire.

Det med mobil var rart. Leggje til rette for at folk er enda meir på mobilen? Høyrer de, Bergen Kino? Legg til rette for at folk kan surfe på filmweb og imdb under filmane, då vil fleire folk komme.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

Huff

Da kan en vel konkludere med at det nå dessverre ble mindre risiko for at LAN får sparken tidlig neste år. Brann åpner med bortekamp mot RBK, hjemmekamp mot Stabæk etterfulgt av en bortekamp mot Sandefjord.

Dette skulle passe LAN perfekt. En bortekamp der ingen forventer noe, etterfulgt av en hjemmekamp mot et lag han har taket på, og så borte mot det som jeg vil anta blir ligaens svakeste lag.
Flokken har talt med føttene, tribunene står nesten tomme, gå av.

SKBCPH

December 19, 2019, 12:22:52 PM #20 Last Edit: December 19, 2019, 12:25:02 PM by SKBCPH
https://www.eurosport.no/fotball/terminlisten-2020_sto7581774/story.shtml

Terminlisten er ute!

Vi starter borte mot Rosenborg gitt! Haugesund hjemme på 16. mai, og avslutter hjemme mot Aalesund.

Edit: Beklager, så ikke at du var før meg, Huff. :-)

Lasaron

På papiret ein lett sesongavslutning. Det er bra når vi kjempar om gullet. Frekt av Eurosport å kalle Molde-Kristiansund for eit Romsdalsderby. Trur Kristiansundarane skal ha seg frabedd slikt.

Nixon

Det er vel et greit oppsett i en nedrykkssesong...
Rød makt på Hansa!

Superjack

Quote from: Nixon on December 19, 2019, 15:00:41 PMDet er vel et greit oppsett i en nedrykkssesong...

Skal man rykke ned så må man kunne tape mot alle. Er egentlig en krevende oppgave.
Brannsupporter.

pidre

December 20, 2019, 15:50:08 PM #24 Last Edit: December 20, 2019, 15:54:20 PM by pidre
Dette med kjernesupporteren og øl er ganske så tafatt tiltak. Nesten så det virker mot sin hensikt, da det stigmatiserer brannsupporteren som en øldrikkende middelaldrende mann - og hvem ønsker å bli assosiert med det? Vibeke bør heller tekke trendsettere, så kommer nok mann 47 diltende etter.

Så, hvem er det som har definisjonsmakt for hva som er trendy? Jo det er tenåringer og homoseksuelle. Ovenfor disse Vibeke, kan du sette inn støtet.

Den dagen lesbene, homsene og tenåringene strømmer til stadion, ja da fylles tribunene.
Saludar a los monos!

Lasaron

Skeptisk. Men du er inne på noko. Sinte, kvite, heterofile, middelaldrande menn er jo verste sort. Og slik er jo dei aller fleste kjernesupportere. Me bør byttast ut.

Corran

Vi hvite middelaldrende menn er blitt de nye syndebukker og mobbeoffre og får skylden for alt som er gale.
Men vi får no i det minste øl
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Nixon on December 19, 2019, 09:15:07 AMDet vil si ingen TV-skjermer og ingen ølservering når dommeren har blåst i fløyten, for jeg tar det for gitt at det ikke blir lov til å ta med seg alkohol inn på tribunen At det blir flere som begynner å bevege på seg etter 35-40 minutter av første omgang enn nå er vel uunngåelig.

Jeg var på en Gent-kamp den gangen Sollied var trener for dem. De hadde også en pub direkte i tilknytning til stadion. Været var dårlig og fotballen var kjedelig for oss som ikke hadde noen spesiell interesse for noen av lagene. Andre omgang satt vi derfor i puben og fulgte med. Det var ikke så mange som var der inne, de fleste holdt seg på tribunene. Jeg har også vært på Borussia Dortmund-kamp hvor det var lov å kjøpe øl på stadion. Det var ikke voldsomme tendenser til at folk gjorde det, men det  var heller ikke noe voldsom interesse for kampen på langsiden. En av de som var med prøve å vise engasjement, heie og bråke. Han fikk stygge blikk fra de rundt han. Jeg satt ved siden av en italiener (og konen hans) som heller ville snakke med meg enn å følge med på kampen.

Lasaron

Trenerteamet utvidast med Tom Mangersnes. Han skal først og fremst drive med analyse. Eg trur trenerteamet med dette er styrka, men er usikker.

Gulløl

December 23, 2019, 15:30:20 PM #29 Last Edit: December 23, 2019, 15:34:11 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on December 23, 2019, 14:38:20 PMTrenerteamet utvidast med Tom Mangersnes. Han skal først og fremst drive med analyse. Eg trur trenerteamet med dette er styrka, men er usikker.
Tom Mangersnes er anerkjent og er blitt nevnt som landets beste på analyse. Har også Europas høyeste trenerutdannelse. Har jevnlig hatt gode kommentarer/analyser rundt Brann i BA siste par årene som sikkert mange (også i Brann) har merket seg.
Trenerteamet er uten tvil styrket.
At han også er stril er selvfølgelig også et pluss ; )

Nixon

Aventende til om dette kommer til å få veldig mye å si neste sesong. Brann har sannsynligvis vært helt greie på analyse, og det er vel ikke vel skoen først og fremst trykker.
Rød makt på Hansa!

Belfort

Da mangler bare en fysisk trener. Brann har tidvis virket dårlig trent i år

Finfin respons

Quote from: Belfort on December 23, 2019, 19:32:00 PMDa mangler bare en fysisk trener. Brann har tidvis virket dårlig trent i år

Hehe :)
Men tror flere av de ble overtrent i år, de hadde i alle fall påfallende mange ferier plutselig..

Det ble vel sagt på en øpodd at Helge Haugen hadde ymtet forsiktig frempå at fyfoformtestresultatene var noe variable blant spillerne etter sesosngslutt.
Kanskje.

Corran

Quote from: Nixon on December 23, 2019, 19:13:12 PMAventende til om dette kommer til å få veldig mye å si neste sesong. Brann har sannsynligvis vært helt greie på analyse, og det er vel ikke vel skoen først og fremst trykker.
Dette var et av punktene på spillernes evaluering. Bedre analyse av motstandere, kamper og treninger. De har også satt opp kamera i vestlandshallen for å filme treningene i vinter.
Robert Hauge har tatt seg av analyse til nå og skal assistere med analyse, men ha mer tid på treningsfeltet.

Så spørs det om dette var et av de enkleste punktene å vise spillerne at ledelse hørte på spillerne etter evalueringen selv om de fortsatte med LAN
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Belfort on December 23, 2019, 19:32:00 PMDa mangler bare en fysisk trener. Brann har tidvis virket dårlig trent i år

Vi har Torres og Haugen til dette. Det burde holde lenge.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Ja, vi manglar ikkje trenarar på den biten. Spørsmålet er om dei er god nok.

Superjack

Quote from: Nixon on December 24, 2019, 08:17:42 AM

Vi har Torres og Haugen til dette. Det burde holde lenge.

Men hvorfor sviker Brann på høsten, sesong etter sesong?
Er det mentalt, eller er ikke våre fysiske trenere de beste?

Brannsupporter.

Gulløl

Går ut fra at Brann ser et forbedringspotensial på hvordan den fysiske treningen gjøres inn mot 2020 sesongen men de ansvarlige trenges ikke nødvendigvis skiftes ut. Det er vel justeringer her og der og detaljer som må sees på. De kan f.eks. se mot B/G sitt opplegg på fysisk trening og kanskje lære litt av et lag som var mer intensivt og som flytter beina mer og fortere enn Brann sitt lag gjorde i 2019. Rette spillertyper spiller inn her også.
Brann har de siste årene vært flink på skadeforebyggende trening men i år har det vært mye skader. Ting å analysere og gripe fatt i her også.

Spelaren

BA-sak (abo) om en trio Brann vil bytte ut. Rolantsson, Jenssen og Rismark. Ikkje meg imot.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on December 26, 2019, 16:14:02 PMBA-sak (abo) om en trio Brann vil bytte ut. Rolantsson, Jenssen og Rismark. Ikkje meg imot.

Er vel en trio som må ut, når LAN nå fortsetter.
Brannsupporter.

Danny1

Quote from: Spelaren on December 26, 2019, 16:14:02 PMBA-sak (abo) om en trio Brann vil bytte ut. Rolantsson, Jenssen og Rismark. Ikkje meg imot.
Rolantasson kan godt ta et Orlovcomeback, men han ønsker vel helst en kontrolle i 3-5-2, hvor han nok er best. Eggen og Jenssen har vært skuffende.
LAN kan bli.

Lasaron

Fin oppsummering av BT i dag, der dei omtalar 20 punkt med meir eller mindre relevans for denne sesongen. Eg bit meg merke i at BT meiner å vite at Yttis og Eggen har fått beskjed om at dei ligg langt bak i køen.

Superjack

Eggen Rismark og RYJ må vel være dem som har gjort flest og størst pasningsfeil som har gitt stygge brudd imot. Sånn type katastrofe spille.

Greit de går ut.
Brannsupporter.

krakra

January 06, 2020, 09:12:56 AM #43 Last Edit: January 06, 2020, 09:14:58 AM by krakra
Jeg tror også begge er sterke kritikere av LAN, og personligheter som fort kan påvirke resten av stallen. Eggen har vært ganske klar i uttalen om Branns spillestil, og var tett på Løkberg som falt igjennom her før han slo fult til i Viking i en rolle han ikke fikk prøve her, men som vi slet stort i. Yttergård Jenssen har flere ganger sutret over at han har blitt vraket og jeg tror nok ikke han er stor fan av den risikolave spillestilen.

Jeg merker meg også at man trolig gir opp Glesnes, mens Pamer påstår at Brann er interessert i Hanche Olsen, som nevnt i en annen tråd ville det vært vinn-vinn-vinn. Hanche Olsen er bedre, yngre og billigere. Et klart videresalgspotensiale. En mer spillende Acosta. Vi har ballspillere i Kolskogen og Løfgren. Det får greie seg.

I en annen artikkel skriver BT at Yttergård Jenssen trolig blir klar for TIL i løpet av denne uken, og at det fort kan ende med de to finnene motsatt vei. Utfordringen har vært at RYJ har en lønn som TIL ikke kan matche og at Brann trolig må dekke noe av dette. Løsningen kan da være at TIL får RYJ, vi får finnene og betaler et mellomlegg.

Berisha blir trolig solgt og avstanden mellom Viking og Brann er liten skriver Pamer, men det er usikkert om LAN setter ned foten.  Berisha er jo en av dem som ikke har ønsket LAN vekk og er nok derfor "en av få" som er viktig å beholde for treneren.

Det kan bli en spennende uke. Skulle det hele ende i RYJ og Eggen ut og Hanche Olsen og finnene inn er vi styrket og forynget ganske godt.

Nixon

Det blir absolutt noen spennende dager og uker fremover nå. Lurer på om det vil skje såpass mye at litt av optimismen kommer tilbake hos folk flest. Kanskje kommer til og med Torvanger til å stille på første seriekamp...
Rød makt på Hansa!

Huff

Quote from: Nixon on January 06, 2020, 09:31:15 AMLurer på om det vil skje såpass mye at litt av optimismen kommer tilbake hos folk flest.

Sitter du på rykter om at LAN skal overta for Delia?

Nixon

Quote from: Huff on January 06, 2020, 09:54:23 AM
Quote from: Nixon on January 06, 2020, 09:31:15 AMLurer på om det vil skje såpass mye at litt av optimismen kommer tilbake hos folk flest.

Sitter du på rykter om at LAN skal overta for Delia?

He he, da hadde jeg ikke skrevet litt av optimismen.
Rød makt på Hansa!

Gulløl

January 06, 2020, 15:00:14 PM #47 Last Edit: January 06, 2020, 15:03:54 PM by Gulløl
Quote from: krakra on January 06, 2020, 09:12:56 AMJeg merker meg også at man trolig gir opp Glesnes, mens Pamer påstår at Brann er interessert i Hanche Olsen, som nevnt i en annen tråd ville det vært vinn-vinn-vinn.
Tipper at Pamer ikke har peiling på dette. Som flittig leser her på forumet har han nok plukket det opp her siden Hanche Olsen er nevnt av et par her helt i det siste som en ønsket forsterkning. Han er ihvertfall ikke koblet opp mot Brann i noen andre kanaler og på Stadion er de tette skottene fortsatt tette i forhold til hva de jobber med av forsterkninger. Er nok et rykte kokt på en spiker dette.

Billy Elliott

Konspirasjonsteori: krakra er Pamer.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Jeg for min del lurer litt på hvor tette skott det må være for at BT ikke skal ha kunne fanget opp at Brann "har sans for" Hanche-Olsen. Altså ingen henvendelser eller tilbud, men sansen for. Neppe noen statshemmelighet...

Forøvrig har jeg savnet konspirasjons-BT-vet-ingenting-Gulløl. En stund siden sist.
Rød makt på Hansa!

krakra

Ja, det ble så stilt på den fronten at min egen "Gulløl er Gorm"-konspirasjonsteori fikk litt vind i seilene.

Giles

Finnene fra Tromsø hadde vært en oppgradering. Hanche-Olsen er mer usikkert men han er mye bedre enn Eggen, det skal sies.
Samtidig er Hanche diehard Stabæk så jeg tviler.
Berisha må ut så det håper jeg skjer.
Vil frigjøre midler og gi bedre humør  i troppen.
Så det åpenbare, kjøp et førstevalg på sentral midtbane. Ordagic er altfor spedt . Det samme med Baarmen. De er cover og ingenting annet .

Lasaron

Eg håpar framleis på at utskiftingane ikkje berre skal føre til ein yngre tropp og startellevar, men også ein meir lokal tropp og startellevar.

Gulløl

January 06, 2020, 17:33:50 PM #53 Last Edit: January 06, 2020, 17:37:42 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on January 06, 2020, 16:15:03 PMJeg for min del lurer litt på hvor tette skott det må være for at BT ikke skal ha kunne fanget opp at Brann "har sans for" Hanche-Olsen.
Fasinerende da at dette ble en av såkalte "20 saker klubben jobber med i 2020".

Nixon

Quote from: Gulløl on January 06, 2020, 17:33:50 PM
Quote from: Nixon on January 06, 2020, 16:15:03 PMJeg for min del lurer litt på hvor tette skott det må være for at BT ikke skal ha kunne fanget opp at Brann "har sans for" Hanche-Olsen.
Fasinerende da at dette ble en av såkalte "20 saker klubben jobber med i 2020".

Vel, de bruker ett punkt på hver av finnene og ett på at Vito forsvinner, så konkurransen var sannsynligvis ikke sterk fra sak 21 og 22 som falt ut...
Rød makt på Hansa!

Nixon

Rød makt på Hansa!

Lasaron

Eg fryktar at felt Z skal bli trassige og tenkje «Nei, no skal eg iallfall ikkje syngje med på det som tomsingane i Bataljonen dreg i gang.»

Er det grunnlag for slik frykt?

Corran

Quote from: Lasaron on January 09, 2020, 12:38:03 PMEg fryktar at felt Z skal bli trassige og tenkje «Nei, no skal eg iallfall ikkje syngje med på det som tomsingane i Bataljonen dreg i gang.»

Er det grunnlag for slik frykt?

Absolutt
Er jo flere på Z som flytter vekk eller ikke fornyer pga dette.
Har enda ikke truffet en fra Z feltet som er positiv til dette.

Lasaron

Er det litt barnsleg? Dei vil syngje, men berre om dei startar sjølv. Er det slik?

Nixon

Quote from: Lasaron on January 09, 2020, 13:23:59 PMEr det litt barnsleg? Dei vil syngje, men berre om dei startar sjølv. Er det slik?

Nei, så enkelt er det ikke. Vi synger jo sammen ganske ofte i løpet av en kamp, og da blir sangene startet begge steder.

Jeg tror det er ganske sammensatt. Mange har sympati med de som har blitt tvangsflyttet fra nabofeltene våre og mener at det er et for stort inngrep i forhold til hva man får tilbake. Det gir et dårlig utgangspunkt. Mange liker ikke stilen med forsangere som står med ryggen til banen, megafon og tvangstankene om at det skal synges absolutt hele tiden. En del har jo flyttet for å slippe unna dette, og nå følger sangfuglene bare etter...;)

Og det er jo litt merkelig at Brann fortsatt bruker nærhet til felt Z som et argument all en tid vår representant i Supporterutvalget (som jeg tror har ganske god innsikt i hva folk der oppe mener) var i mot flyttingen på møtene som var i forkant. Så det er mot bedre vitende.
Rød makt på Hansa!

SKBCPH

Min motstand mot flyttingen er totalt egoistisk. Jeg liker å se den mest hardbarkede fansen, med alt som følger med av flagg, bannere og andre festligheter når jeg ser Brann-kamper trygt plantet i sofaen min her i København.

Det ødelegger TV-opplevelsen litt, som på Lerkendal, der man nærmest ikke ser Kjernen i løpet av en kamp.

Men å klage på at TV-opplevelsen blir dårligere er jo litt som å banne i kirken, stadionopplevelsen er selvsagt viktigst! :)

Lasaron

Quote from: Nixon on January 09, 2020, 13:47:27 PM
Quote from: Lasaron on January 09, 2020, 13:23:59 PMEr det litt barnsleg? Dei vil syngje, men berre om dei startar sjølv. Er det slik?

Nei, så enkelt er det ikke. Vi synger jo sammen ganske ofte i løpet av en kamp, og da blir sangene startet begge steder.

Jeg tror det er ganske sammensatt. Mange har sympati med de som har blitt tvangsflyttet fra nabofeltene våre og mener at det er et for stort inngrep i forhold til hva man får tilbake. Det gir et dårlig utgangspunkt. Mange liker ikke stilen med forsangere som står med ryggen til banen, megafon og tvangstankene om at det skal synges absolutt hele tiden. En del har jo flyttet for å slippe unna dette, og nå følger sangfuglene bare etter...;)

Og det er jo litt merkelig at Brann fortsatt bruker nærhet til felt Z som et argument all en tid vår representant i Supporterutvalget (som jeg tror har ganske god innsikt i hva folk der oppe mener) var i mot flyttingen på møtene som var i forkant. Så det er mot bedre vitende.

Eg er forsåvidt einig i alle innvendingane dine. Altså, einig med Felt Z i alt du skriv som Felt Z meiner. Det beste hadde vore om heile supporterkulturen i Stadion var som Felt Z. (Ikkje ironi).

Corran

Quote from: Lasaron on January 09, 2020, 15:37:20 PM
Quote from: Nixon on January 09, 2020, 13:47:27 PM

Eg er forsåvidt einig i alle innvendingane dine. Altså, einig med Felt Z i alt du skriv som Felt Z meiner. Det beste hadde vore om heile supporterkulturen i Stadion var som Felt Z. (Ikkje ironi).
Det er jo litt derfor (deler av?) FeltZ oppsto også. Det var en del som ikke likte helt hvordan supporter utviklingen var og samtidig begynte å bli litt eldre så de fant seg heller et hjørne litt unna SS så da blir det jo litt rart at SS flytter etter.
Eg og liker litt bedre supporterkulturen som de fleste på felt Z står for og er vel fra samme generasjon som en de fleste av dem. Er vel også en del av de som var veldig aktive for 10-15 år siden som er på feltet under Z

Nixon

https://www.ba.no/sport/sk-brann/fotball/aner-ikke-hvor-jeg-spiller-i-ar/s/5-8-1213539

Flere spillere i villrede: LAN: - Ikke alle har fått høre at "jeg må ha deg med og du skal få spille".

Får ikke lest saken, men burde ikke alle spillere starte likt og med blanke ark på første trening?

Rød makt på Hansa!

krakra

Quote from: Nixon on January 15, 2020, 11:14:49 AMhttps://www.ba.no/sport/sk-brann/fotball/aner-ikke-hvor-jeg-spiller-i-ar/s/5-8-1213539

Flere spillere i villrede: LAN: - Ikke alle har fått høre at "jeg må ha deg med og du skal få spille".

Får ikke lest saken, men burde ikke alle spillere starte likt og med blanke ark på første trening?

Sånn har det jo aldri vært under LAN, og det kommer nok aldri til å bli sånn heller. Så greit å være ærlig på det.

SKBCPH

LAN: - Ikke alle har fått høre at «jeg må ha med deg og du skal få spille». Jeg er kanskje veldig ærlig og direkte, og da kan det hende at jeg signaliserer at de kan se seg om etter noe annet. Jeg gidder ikke å spille noe spill på det der, sier Nilsen.

- Han(Gilli) ønsker selv å bli rendyrket i én posisjon?

- Jojo. Dette har han sagt til meg. Spillere på 26-27 år føler at de må spille. Men det er ikke noe problem. Håndterer han ikke det, så må vi hjelpe ham med det. Gilli er en fantastisk spiller som jeg ønsker å ha, men i den rollen som jeg ønsker å bruke ham, sier Nilsen.

Synes igrunn det er fair. han er ærlig, og ser ut til å ikke ville stå i veien om de vil bort.

Christian

"Flere spillere" er kanskje å ta litt hardt i her. BA har snakket med Rismark og Gilli og nevner vel ingen andre.

Ellers er der vel rimelig sjeldent at alle spillere starter helt likt før en sesong. Tidligere prestasjoner vil jo alltid ha litt å si, i tillegg til typer og egenskaper en trener mener han trenger i laget.

Nixon

Quote from: Christian on January 15, 2020, 12:00:12 PMEllers er der vel rimelig sjeldent at alle spillere starter helt likt før en sesong. Tidligere prestasjoner vil jo alltid ha litt å si, i tillegg til typer og egenskaper en trener mener han trenger i laget.

Joda, det er klart. Men det er likevel noe som er galt når spillerne føler, dersom det stemmer,  at de ikke har en fair sjanse. Men på en annen side finnes det alltids muligheter også hos Nilsen. Se bare på Amer i fjor som vel var mer avskrevet enn både Gilli og Eggen er nå.
Rød makt på Hansa!

krakra

Orlov også.

Gilli får nok spille endel han. Han er jo backup i seks posisjoner. Men drømmen om å spille fast i én posisjon må han trolig ut av Brann for å få oppfylt.

Eggen tror jeg har små sjanser. Skuffet av både Løfgren og Kolskogen hvis de ikke danker ut trønderen. Med mindre vi ser et voldsomt løft der.  Dessuten er nok ikke Eggen noen stor fan av LAN og spillestilen hans.

ostraume

Quote from: Nixon on January 15, 2020, 13:10:05 PM
Quote from: Christian on January 15, 2020, 12:00:12 PMEllers er der vel rimelig sjeldent at alle spillere starter helt likt før en sesong. Tidligere prestasjoner vil jo alltid ha litt å si, i tillegg til typer og egenskaper en trener mener han trenger i laget.

Joda, det er klart. Men det er likevel noe som er galt når spillerne føler, dersom det stemmer,  at de ikke har en fair sjanse. Men på en annen side finnes det alltids muligheter også hos Nilsen.

Og ikke minst Opdal.

Og nå er det vel heller ikke slik at spillerne føler de ikke har en fair sjanse? Eller hva i artikkelen får deg til å tro det?

Huff

Quote from: Christian on January 15, 2020, 12:00:12 PM"Flere spillere" er kanskje å ta litt hardt i her. BA har snakket med Rismark og Gilli og nevner vel ingen andre..

Det er vel ikke gitt at ikke BA har snakket med flere som forteller samme historie uten at de vil ha det på trykk.

Nixon

Quote from: ostraume on January 15, 2020, 17:18:19 PMOg nå er det vel heller ikke slik at spillerne føler de ikke har en fair sjanse? Eller hva i artikkelen får deg til å tro det?

Dette: Ikke alle har fått høre at «jeg må ha med deg og du skal få spille». Jeg er kanskje veldig ærlig og direkte, og da kan det hende at jeg signaliserer at de kan se seg om etter noe annet.

Det kan sikkert diskuteres hvor mye man skal legge i det. Men noe motivasjonsboost er det definitivt ikke.
Rød makt på Hansa!

gladiporno

Dette er ikke noe nytt. Han har bestandig vært slik.

Lasaron

Eg veit ikkje heilt om det dannar grunnlag for ein god garderobekultur.

Superjack

Ikke uvanlig at spillere får beskjed om at de stiller bak i køen. Gilli har vel fått den beskjeden før, Ordagic fikk den beskjeden før sesongen 2019.

Vet ikke hva som er bedre: Å være ærlig og fortelle spillere at de ikke er førstevalg i noen posisjon, i utgangspunktet, men vurderes som potet, enn å holde munn, evt gi folk falske forhåpninger om å få spille?
Brannsupporter.

Lasaron

Som trenar i ein slik situasjon ville eg sagt noko slikt som dette, til alle på ein gang:

"I utgangspunktet stiller no alle likt. Prestasjonar etc på trening vil då bety svært mykje fram mot treningskampane. Samstundes meiner eg jo at nokon spelarar er betre enn andre, basert på kva som er vist tidlegare. Det vil nok spele inn om eg er i tvil. Så er det heilt vanleg i fotball at nokon utviklar seg meir enn andre og går forbi andre i kvalitet. Så her er det berre å stå på!"

krakra

Det er vel og bra hvis det er sant, men hvis du etter fire og en halv sesong som trener, med spillere som har vært med nesten hele veien, ser at noen ligger et godt stykke bak og ikke holder det nivået som trengs for å spille fast så er det helt fair å gi tydelig beskjed om det. Så får spillerne velge om de vil bytte klubb eller plukke opp hansken. Som flere har gjort.

krakra

Quote from: ostraume on January 15, 2020, 17:18:19 PM
Quote from: Nixon on January 15, 2020, 13:10:05 PM

Joda, det er klart. Men det er likevel noe som er galt når spillerne føler, dersom det stemmer,  at de ikke har en fair sjanse. Men på en annen side finnes det alltids muligheter også hos Nilsen.

Og ikke minst Opdal.

Og nå er det vel heller ikke slik at spillerne føler de ikke har en fair sjanse? Eller hva i artikkelen får deg til å tro det?
Det kan jo diskuteres om Opdal spilte seg inn eller Johansen spilte seg ut. Opdal slet jo i starten uten å havne på benken igjen etter Johansens utbrudd.
Og det er gjerne sånn at det er vanskelig å spille seg inn på et lag LAN har bestemt seg for uten skader eller flopping hos de utvalgte.

Lasaron

Amer Ordagic er friskmeld.

Lasaron

No har eg sett to lange intervju på Ballspark, med LAN og Soltvedt. Spelarane i lett oppvarming i bakgrunnen. Mi ukvalifiserte tolkning, og oppfatting av kva som blei sagt mellom linjene: Stemninga er avventande, ikkje så god som den bør vere. Kanskje det kjem seg, kanskje ikkje.

Nixon

Det sier seg selv at stemningen ikke er så god som den burde være med tanke på alt som skjedde for bare noen få uker siden. Knallstemning første treningsuken hadde jo nesten ikke vært troverdig.
Rød makt på Hansa!

ZsoltKorcsmar

Lov å drømme om noe sånt i år? Vet det er urealistisk, men men                 

Opdal

Gilli - Løfgren - Kolskogen - Kalsaas

Ordagic

Strand   Haugen

Taylor                              Ny ving?

Bamba

Begrunnelser:

-Syntes Gilli har vært meget god på back, i tillegg en del yngre enn Teniste.

-Løfgren, Kalsaas, Kolskogen: Alle tre er ansett som meget store talenter. I Stabæk, Glimt eller lignende hadde de spilt fast.

Tror de kan utfylle hverandre bra også. Løfgren er 194 høy og kan ta for seg i luften og dueller, mens Kolskogen (sett lite av han) trekkes frem som spillende og svært rask.

-Trioen på midten er lettbeint, har mye løpskraft, men er også pasningssikker og trygg med ball. Kan nok kombinere fint og skape en del. Minus med lite duellkraft.

-Ønsker en ny ving fremfor Valakari. Vi har allerede Pedersen og Barmen i backup sentralt i oppstillingen over. På kant er vel Koomson beste alternativ, men langvarig nedadgående kurve gjør at jeg håper på noe nytt.

Vet selvfølgelig at det blir Teniste (32-år), Acosta (35?) Kristiansen (32) og Eggen Rismark (30?)... men er jo lov å drømme.

Hvorfor er det egentlig sånn i brann at visst man har et kjempetalent på back som er 17 år, og en 31 åring som er 5-10% bedre, så må 31-åringen spille fast helt til han er 34 og 17 åringen har blitt 21 før 34-åringen har blitt så dårlig at man ikke har annet alternativ enn å bruke 21 åringen?

21 åringen har da mistet ekstremt mye viktig erfaring grunnet manglende tillit i viktige år (17-21 år) og blir da aldri så god som han kunne blitt...

krakra

Ser ut som Brann har med seg ganske mange U21-spillere på Sydenturen sin. Såvidt jeg har fått med meg har de med åtte U21-spillere med: Kvinge, Wolfe, Martiniussen*2, Heggebø, Kolskogen, Kalsaas og Pettersen. Kommer Valakari i tillegg er man ikke langt unna å kunne stille en hel U21-førsteelver

Pettersen
Kalsaas - Kolskogen - Martiniussen - Wolfe
         Martiniussen - xxx - Valakari
            Kvinge - Heggebø - xxx

Vingen kan jo fylles av U23-Mehnert. Mangler bare ett midtbanetalent til.

Nixon

BA har en sak i dag om at det jobbes med en formasjonsendring nede i solen der de ofrer en kantspiller og lager en ny fremskutt midtbaneposisjon som Haugen drilles inn i.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

4-3-1-2? 4-4-2 med diamant?

Haugen i ein tiarrolle kan absolutt ha noko for seg. Han er kreativ, målfarleg både inni og utanfor sekstemneteren, og god frekvens i beina.

Corran

Quote from: Lasaron on January 23, 2020, 08:31:35 AM4-3-1-2? 4-4-2 med diamant?

Haugen i ein tiarrolle kan absolutt ha noko for seg. Han er kreativ, målfarleg både inni og utanfor sekstemneteren, og god frekvens i beina.

Nei det er fremdeles en 4-3-3, men med Haugen i en friere rolle og Teniste stående høyere for å holde bredde.

Lasaron

Altså Haugen som kant i startoppstillinga, men veldig fri? Litt som Ronaldinho?

Gulløl

January 23, 2020, 10:30:51 AM #87 Last Edit: January 23, 2020, 10:34:04 AM by Gulløl
Koomson er ikke bekymret for plassen sin. Det bør han være.

Han tror ikke at Haugen vil konkurrere med ham om spilletid i 2020.
- Det var bare noe taktiske greier som treneren ville prøve ut, sier ghaneseren.

Nixon

Det hadde vært morsomt dersom dette er noe Nilsen vil prøve ut nærmest bare for syns skyld for å blidgjøre kritikerne sine. Og så har han sagt til Gilbert at "ingen fare, dette er bare noe taktiske greier, men ikke si det til noen", og så forsnakker Gilbert seg...;)
Rød makt på Hansa!

krakra

Det er jo uansett fantastisk at LAN nå har snakket om disse grepene de skulle gjøre for å bli mer offensive, som media bare måtte vente og se på. Men som spillerne ville like.
Så når de begynner å øve på det, så sier Koomson egentlig rett ut at han dette bare er noe greier LAN leker seg med, og ikke noe som kommer til å bli brukt.

Nixon

Nå skal vi vel ta det som Gilbert sier med en klype salt. Og i alle fall ikke la det bli en forumsannhet. Kanskje han ikke helt forstår omfanget av endringen, kanskje han er i fornektelse siden endringen får konsekvenser for han. Og det er vel heller ikke unaturlig at Brann vil variere med formasjonene i løpet av en hel sesong.
Rød makt på Hansa!

Falkman

Quote from: krakra on January 23, 2020, 11:34:10 AMDet er jo uansett fantastisk at LAN nå har snakket om disse grepene de skulle gjøre for å bli mer offensive, som media bare måtte vente og se på. Men som spillerne ville like.
Så når de begynner å øve på det, så sier Koomson egentlig rett ut at han dette bare er noe greier LAN leker seg med, og ikke noe som kommer til å bli brukt.

Vi kan vel kanskje  vente litt med å felle konklusjonen her? Jeg tror man må se Komsoons uttalelser i lys av at er redd for plassen sin. Men jeg kan selvsagt ta feil.

Huff

Forstår jeg dette riktig er ideen at Teniste skal være litt mer vingback enn vanlig høyreback, mens Haugen blir en blanding av kant og offensiv sentral midtbanespiller?

Dette høres jo logisk ut med tanke på hvilke spillere en har til rådighet. En kan da benytte seg både av Haugen, Strand, Ordagic og dansken i samme kamp. Haugen slår dessuten betydelig bedre innlegg enn de kantene vi har fra før av, og er mindre avhengig av å komme ned mot dødlinjen for at innleggene blir gode. Det er sikkert ikke komplett idiotisk å kunne sette innpå Gilbert mot slitne forsvarere på slutten av en kamp heller.

Jeg er mer usikker på Teniste som vingback, Gilli og LAN er vel ikke akkurat bestevenner, men i utgangspunktet tror jeg kanskje han er bedre egnet. At en av backene må stå høyere tyder og på en mer offensiv variant av 4-3-3.

At Haugen drilles i denne rollen er forøvrig interressant i lys av overgangssagaen rundt Valakari, for dette høres ut som en rolle han kunne mestret. Går ut fra at Brann nå anser finnen som tapt.

ostraume

Gilli fikk sjansen som back på tampen av sesongen i fjor, og det var jo fullstendig rundingsbøye og katastrofe. Skeptisk til mer av det.

krakra

Quote from: Falkman on January 23, 2020, 12:16:51 PM
Quote from: krakra on January 23, 2020, 11:34:10 AMDet er jo uansett fantastisk at LAN nå har snakket om disse grepene de skulle gjøre for å bli mer offensive, som media bare måtte vente og se på. Men som spillerne ville like.

Vi kan vel kanskje  vente litt med å felle konklusjonen her? Jeg tror man må se Komsoons uttalelser i lys av at er redd for plassen sin. Men jeg kan selvsagt ta feil.
Det stikker ikke så dypt, men nå har LAN gjentatte ganger bedt journalistene om å "vente til Grand Canaria" så skulle de få se hvilke spennende ting han har planlagt offensivt. Da syns jeg det er gøy at Koomson bare avfeier det som noe "taktiske greier treneren prøver".

Erifos

Har sett litt ulike innslag og bilder fra Branns treningsleir; er det bare meg eller ser den gressmatten og fasilitetene ellers ganske begrenset ut?

Gulløl

Quote from: Erifos on January 30, 2020, 12:13:19 PMHar sett litt ulike innslag og bilder fra Branns treningsleir; er det bare meg eller ser den gressmatten og fasilitetene ellers ganske begrenset ut?
Ja gressbanen er ganske middels. Ble nevnt av journalistene under Ballspark i dag og deretter gjentatt av LAN.
Men LAN sier at de har fått gjort det de skal under treningsleiren. Problemet er at det er ganske få gressbaner på Gran Canaria og belastningen stor på dei få banene som er der.

krakra

BT fortjener stor honnør for dekningen av Brann så langt i år. De sender alle kampene, de har daglige sendinger fra treningskampene og de klarer å kommunisere grepene som Brann har gjort på en helt annen måte enn Brann er i stand til. Brann har tilsynelatende tilpasset sitt forhold til BT og er nå mer åpne og positive. Det skal de også ha honnør for, og det er trolig viktig for at BT kan dekke Brann slik de har gjort.
LAN har stilt opp på podcast og Ballspark-sending og det samme har flere av spillerne, og Soltvedt. Og de snakker mer åpent om ting, selv om enkelte temaer fortsatt behandles med tåkeprat. LAN må forøvrig være mye mer aktiv foran kamera og på Podcast. Han har en syrlighet og tørrvittighet som tar seg mye bedre ut når man kan se og høre ham, enn når man bare leser hva han sier. Sistnevnte får ham ofte til å virke veldig usympatisk og grinete. Det samme inntrykket får man ikke når man ser og hører ham.

Brann har også blitt langt mer aktive på sosiale medier, både Snapchat og Instagram. Det er artig å få snutter fra treningene. Selv jeg ikke så interessert i hva de gjør på fritiden og mer ikke-sportslige ting, men det er nok mange som liker det innblikket også.

Alt i alt, så er det endel sportslige grep som en bare må avvente og se når de begynner å spille kamper og når sesongen begynner for alvor, men det er gjort noen ganske åpenlyse grep i kommunikasjonsstrategien som er veldig positivt. Både i egenkommunikasjonen og i forholdet med medier som har en større rekkevidde og som er et viktig verktøy for å skape positivitet rundt Brann. Håper Brann ser verdien av dette, og ikke faller tilbake til denne "media er en pest og en plage, men et nødvendig onde"-holdningen man har sett preg av lenge(også før LANs tid).

Pelle

^

Kjempe har åpnet opp abb på BT igjen ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Morkel

Ja, BT fortjener skryt. Ikke bare for det gode produktet de produserer nå, men også fordi de virker å få inn litt mer positive vinklinger i tillegg til kritikken.

Når det gjelder mediestrategien til Brann så er det vel en dårlig skjult hemmelighet at fokuset i salgs- og medieavdelingen i stor grad har handlet om å selge sponsorpakker og VIP-losjer. Det har virket å være lite fokus på kommunikasjon til folk som ikke er ledere i store bedrifter. Det er veldig positivt om de kan klare å skape litt engasjement igjen. Selv om den beste reklamen ville vært finspill og seriegull så klart.

haak

Jeg har også åpnet digitalt abonnement igjen.
Kjekt å følge med nå.

Gulløl

Kick-off på USF Verftet 1. april med Hjerteslag kan bli bra greier.

Nixon

https://www.ba.no/brann-treneren-apner-opp-om-fiaskoen-og-sonnens-rad/s/5-8-1223968

Nå er det selvransakelse og optimisme i alle kanaler. Det skal bli spennende å se om det bærer frukter når serien starter, og også om det kan få folk tilbake på stadionsetene.
Rød makt på Hansa!

Gulløl

BT artikkel lørdag(overskrift):

Nå skal Brann spille Liverpool-fotball

Jürgen Klopps avtrykk på Branns nye spillestil er svært tydelig.

Kagain

Det var da store ord. Men, for all del... Gegenpress trenger ikke være dumt...

1908

Noen som har merket det store fokuset på hvordan stemningen er i media? Selger ikke mer partoutkort selv om alle smiler fint på treningene...

Lasaron

Tja. God stemning no er iallfall ikkje feil.

Nixon

Nei, det blir litt vel i overkant grinebitersk, selv fra 1908, å klage på at det er for god stemning på treningsleiren.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Det er jo ikkje gulag de har reist til, så det går fint.
Gå av.

Gulløl

February 12, 2020, 13:47:13 PM #109 Last Edit: February 12, 2020, 13:55:07 PM by Gulløl
Til BA i dag sier LAN at Brann får en liten endring i spillestilen. Så vi bør  ikke forvente at han avviker noe særlig fra siste års prinsipper.

Gulløl

Gulløl

Belfort

Quote from: Gulløl on February 12, 2020, 13:47:13 PMTil BA i dag sier LAN at Brann får en liten endring i spillestilen. Så vi bør  ikke forvente at han avviker noe særlig fra siste års prinsipper.

Høres litt rart ut, all den tid styret nå forlanger underholdende fotball..

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on February 12, 2020, 13:47:13 PMTil BA i dag sier LAN at Brann får en liten endring i spillestilen. Så vi bør  ikke forvente at han avviker noe særlig fra siste års prinsipper.

17. desember gikk Vibeke Johannesen ut i BT og stilte følgende krav til LAN foran neste sesong:
"Brann-sjefen mener følgende er noe av det som må vises fra klubben:

- Mer underholdende fotball.
- Mer bruk av unge talenter.
- Bedre kommunikasjon."
(https://www.bt.no/sport/i/zG3Axr/brann-sjefen-legger-press-paa-nilsen-maa-levere-raske-resultater)

Det overrasker vel ingen at allerede i starten av februar så er større spillestilsendringer lagt på hyllen og klubben støvsugd for unge spillere det er mulig å benytte. Så er det bare å telle dagene til den nye smilende kommunikasjonsformen er byttet ut med enstavelsesgrynt og sure miner igjen.

krakra

Har ikke fått med meg at spillestilendringer er lagt på hyllen og klubben er iallefall ikke støvsugd for unge spillere det går an å bruke. Av juniorer der det både Kvinge, Heggebø, Kolskogen og Wolfe.

Nixon

Ja, det er ikke lenge siden flere aviser hadde ganske omfattende lister med endringer. Men om det blir mer underholdende er ikke godt å si, vi kan jo bare håpe.

Og så har det ligget i kortene hele veien at Nilsens jobb overlever fint med mindre endringer og færre spillminutter for de unge enn det mange både har trodd og krevd. Tipper dette blir noe som kommer til å bli tatt opp gjentatte ganger gjennom hele sesongen.
Rød makt på Hansa!

Billy Elliott

Quote from: krakra on February 12, 2020, 14:06:18 PMHar ikke fått med meg at spillestilendringer er lagt på hyllen

Jeg responderte bare på Gulløls innlegg:
"Til BA i dag sier LAN at Brann får en liten endring i spillestilen. Så vi bør  ikke forvente at han avviker noe særlig fra siste års prinsipper."

krakra

Quote from: Nixon on February 12, 2020, 14:28:14 PMJa, det er ikke lenge siden flere aviser hadde ganske omfattende lister med endringer. Men om det blir mer underholdende er ikke godt å si, vi kan jo bare håpe.

Og så har det ligget i kortene hele veien at Nilsens jobb overlever fint med mindre endringer og færre spillminutter for de unge enn det mange både har trodd og krevd. Tipper dette blir noe som kommer til å bli tatt opp gjentatte ganger gjennom hele sesongen.
Jeg tror du feilvurderer styret her. Rapportene er jo at de var mer eller mindre klare til å sparke LAN, men lot seg overbevise av hans erkjennelse av feil og motivasjon for framtiden. Hvis de da ser at det ikke bare mangler evne, men også vilje, til å gjennomføre endringer som ble lovet så tipper jeg tålmodigheten er lav. Særlig hvis man ser glisne tribuner også.

Lunde framstilles av enkelt(e) som en handlingssvak nikkedukke, men jeg har ikke helt det samme inntrykket. Jeg oppfatter han som en som ikke vil kaste en suksessfull trener etter én dårlig sesong. Men hvis  treneren lover endringer og ikke innfrir så tipper jeg han vil ta tak i det kjapt.

Det hjelper nok heller ikke LAN at Soltvedt rotet det til i Maden-saken. At sportssjefen som har bundet seg så tett til LAN svekker sin egen posisjon senker nok også terskelen for å sparke LAN.

Nixon

Jeg sier ikke at Nilsen overlever alt. Bare at mange forventer mye mer enn det som Nilsen helt fint kommer til å overleve med. Ser jo at det diskuteres i den andre tråden om hva som er akseptabelt eller ikke. Det kommer som sagt til å bli mer av det.

Slik jeg ser det kommer talentbruk ikke til å felle Nilsen nesten uansett. Tomme tribuner derimot er et språk som styret forstår.
Rød makt på Hansa!

krakra

Hvis Brann spiller like kjedelig som i fjor, og med like lite talenter som i fjor, men får marginene på sin side og berger en tredjeplass, eller en fjerdeplass, så tipper jeg LAN får sparken. Hvis LAN vi ser et par unge gjennombrudd, spiller god offensiv fotball og lander en fjerdeplass tror jeg LAN fortsetter. Selv med glisne tribuner.

Lasaron

Ein kan sei at han i vår må levere på ein slik måte at dei fleste av oss ser ganske lyst på hausten og 2021.

Nixon

Quote from: krakra on February 12, 2020, 16:19:22 PMHvis Brann spiller like kjedelig som i fjor, og med like lite talenter som i fjor, men får marginene på sin side og berger en tredjeplass, eller en fjerdeplass, så tipper jeg LAN får sparken. Hvis LAN vi ser et par unge gjennombrudd, spiller god offensiv fotball og lander en fjerdeplass tror jeg LAN fortsetter. Selv med glisne tribuner.

Det der er skreddersøm på høyt nivå. Hva med å spille god offensiv fotball uten noe særlig med talenter og lander en fjerdeplass?
Rød makt på Hansa!

1908

Kampen på Lørdag blir spennende.. Da møter vi god motstand. Så får vi se om LAN parkerer bussen igjen...

Tom C

Quote from: krakra on February 12, 2020, 16:19:22 PMHvis Brann spiller like kjedelig som i fjor, og med like lite talenter som i fjor, men får marginene på sin side og berger en tredjeplass, eller en fjerdeplass, så tipper jeg LAN får sparken. Hvis LAN vi ser et par unge gjennombrudd, spiller god offensiv fotball og lander en fjerdeplass tror jeg LAN fortsetter. Selv med glisne tribuner.

Dersom vi spiller god offensiv fotball med flere unge gjennombrudd, vil det ikke bli glisne tribuner, så den er jo grei.
Sånn som jeg kjenner LAN, er dog sjansen for at dette vil inntreffe nærmere 0 %.
Aldri mer Obos....

1908

Gulløl

Quote from: 1908 on February 23, 2020, 13:26:58 PMhttps://www.bt.no/sport/i/zGyz3O/sist-sesong-havnet-brann-paa-9-plass-lars-arne-nilsen-mener-laget-er

LAN forbreder seg på en dårlig sesong.. Da hjelper det å snakke ned det man har...
Dårligere lag en det som gav enn 9 plass i fjor ?? Hvordan skal Brann nå klare å selge partoutkort etter denne oppdateringen fra LAN ? Tipper markedsavdelingen ble glade.

Gulløl

March 02, 2020, 22:39:15 PM #126 Last Edit: March 02, 2020, 22:46:30 PM by Gulløl
Klipp fra BA:
I neste uke skal Brann på treningsleir til Spania. - Utgangspunktet i dag er at kampleiren går som normalt. Men vi vurderer situasjonen frem mot avreise. Det sier Branns sportssjef, Rune Soltvedt, til BA.
11. mars setter Brann etter planen kurs mot spanske Marbella. I ti dager skal de gjøre unna de siste forberedelsene før seriestart 5. april. I Europa og i Asia har koronaviruset påvirket en rekke idrettsarrangement.
- Vi tar forholdsregler i tråd med det Folkehelseinstituttet anbefaler. I tillegg har vi dialog med Norsk toppfotball, sier Soltvedt. I Italia har en rekke fotballkamper blitt utsatt på grunn av utbruddet av koronaviruset, men foreløpig er ikke Spania spesielt hardt rammet. Brann følger situasjonen nøye.
- Utgangspunktet i dag er at kampleiren går som normalt. Men vi vurderer situasjonen frem mot avreise 11. mars, sier Soltvedt

ZsoltKorcsmar

Noen som vet mer angående skadesituasjon? Tenker da spesielt på Strand, Haugen og nyinnkjøpte Tveita.

Syns det er svært lite info fra brann sin side her, med mindre jeg overser noe:

-Strand: Finner en artikkel fra januar som sier at han trener med ball, men at det er «en stund» til han er tilbake for fullt.

-Haugen: Finner lite

-Tveita: Når han ble signert gikk brann ut og sa noe sånt som «det er en risiko, han har vært skadet lenge, men vi har god tro på at han blir frisk igjen(!)». Hva betyr dette? Er han klar om en måned? 6 mnd? Muligens om to år?

I toppslag er disse svært viktige og kan ha mye å si for endelig tabellplassering, får håpe de kommer til hektene snart..

Gulløl

March 03, 2020, 20:54:08 PM #128 Last Edit: March 03, 2020, 21:00:45 PM by Gulløl
BA har en oppdatering av skadesituasjonen i kveld:

- LAN er litt bekymret for Koomson siden de ikke har så mange kantalternativ. I går slo han opp igjen en strekk i leggen, usikkert hvor lenge han er ute.
- Daouda Bamba er frisk etter sykdom, men ble spart.
- Opdal, Haugen og Teniste har småskader. LAN ikke bekymret.

Ingen ting om Strand og Tveita. Enig i at Brann eller media kunne gitt en status her også, hvilke trening de holder på med og en prognose omtrent når de er tilbake.

gladiporno

Quote from: Gulløl on March 03, 2020, 20:54:08 PMBA har en oppdatering av skadesituasjonen i kveld:

- LAN er litt bekymret for Koomson. I går slo han opp igjen en strekk i leggen.
- Daouda Bamba er frisk etter sykdom, men ble spart.
- Opdal, Haugen og Teniste har småskader. LAN ikke bekymret.

Ingen ting om Strand og Tveita. Enig i at Brann eller media kunne gitt en status her også, hvilke trening de holder på med og en prognose omtrent når de er tilbake.

Vedr. Tveita ble det nevnt på Ballspark at han er ventet å være spilleklar i mai. Vet ikke om de gjetter.

Gulløl

March 03, 2020, 21:14:59 PM #130 Last Edit: March 03, 2020, 21:19:26 PM by Gulløl
Om ikke Strand har fått noe tilbakeslag tipper jeg han får litt spilletid i Marbella når det er naturgress igjen. Han kunne jo trene litt med ball på Gran Canaria for 3-4 uker siden. Tror ikke Brann tar noen sjanser med han nå som de er på kunstgress og heller skynder seg langsomt. Målet er nok at han skal være disponibel for en startellever ved seriestart om 33 dager.

Lasaron

Det er innanfor realismens rammer at sesongen vert utsatt eller avlyst, på grunn av Corona.

Spelaren

Quote from: Lasaron on March 05, 2020, 09:08:40 AMDet er innanfor realismens rammer at sesongen vert utsatt eller avlyst, på grunn av Corona.

Brann var tidlig ute og sørget for at det blir godt armslag til alle som gidder å komme på kamp. Jaja, sett bort fra det nye trekkplasteret vårt på keeperplassen...
Gå av.

Huff

Quote from: Lasaron on March 05, 2020, 09:08:40 AMDet er innanfor realismens rammer at sesongen vert utsatt eller avlyst, på grunn av Corona.

Utsatt ja, men neppe avlyst. Har ingen tro på at en epedemi stopper Eliteserien, i verste fall blir det spill for tomme tribuner, og i så fall kan jeg ikke annet enn å berømme meg selv for å velge 2020 som sesongen der jeg ikke fornyet.

Spelaren

Finner ingen betingelser hos verken Brann eller billettselger annet enn "kjøpte partoutkort refunderes ikke". Føler en refusjon hadde vært på plass ved mye avlysninger, men uten en fyldig T&C er det vanskelig å fastslå.
Gå av.

gladiporno

Slik det ser ut nå tror jeg sesongstarten blir utsatt.

Norge har allerede dobbelt over så mange smittede som Taiwan, som ligger en liten dam over selve episenteret for virusutbruddet. Ganske imponerende.

Gulløl

March 05, 2020, 19:54:42 PM #136 Last Edit: March 05, 2020, 19:57:18 PM by Gulløl
Quote from: gladiporno on March 05, 2020, 19:39:24 PMNorge har allerede dobbelt over så mange smittede som Taiwan, som ligger en liten dam over selve episenteret for virusutbruddet. Ganske imponerende.
Kan kanskje ha med å gjøre at Norge har bedre rutiner og testprosedyrer enn Taiwan og fanger opp flere av tilfellene av smittede.

gladiporno

March 05, 2020, 20:00:57 PM #137 Last Edit: March 05, 2020, 20:06:33 PM by gladiporno
Quote from: Gulløl on March 05, 2020, 19:54:42 PM
Quote from: gladiporno on March 05, 2020, 19:39:24 PMNorge har allerede dobbelt over så mange smittede som Taiwan, som ligger en liten dam over selve episenteret for virusutbruddet. Ganske imponerende.
Kan kanskje ha med å gjøre at Norge har bedre testprosedyrer enn Taiwan og fanger opp flere av tilfellene.

Det tror jeg faktisk ikke. Taiwanske sykehus er i verdenstoppen, og det er absolutt ingenting som tyder på at de sliter med å fange opp smittetilfeller.

Faktisk det motsatte. De var ekstrem føre var. Allerede i desember da de første ryktene om Corona kom stanset de flygninger fra Hubei-provinsen til Taiwan, i tillegg til at det ble gjennomført temperatursjekk av reisende fra flere provinser i Kina + oppfølginger av folk som har vært i kontakt med smittede.

Smitteberedskapen deres har rett og slett vært ekstrem god.

1908

De fleste som er smittet i Norge har forbindelser med Italia. Regner med det går nedover snart..

Spelaren

Quote from: 1908 on March 05, 2020, 20:04:10 PMDe fleste som er smittet i Norge har forbindelser med Italia. Regner med det går nedover snart..

Når folk i karantene går på gymmen og nærbutikken, så vettkje eg helt. Hadde kineserne gjort noe sånt, så vipps - rett i laogai.
Gå av.

gladiporno

Quote from: 1908 on March 05, 2020, 20:04:10 PMDe fleste som er smittet i Norge har forbindelser med Italia. Regner med det går nedover snart..

I Norge lever de fleste tilsynelatende som normalt. Hvor lurt det er kan diskuteres, men det fører trolig til mer spredning.

1908

Det skjer ikke meg mentaliteten i Norge er jo stor tydeligvis.. Hadde folk gjort som de fikk beskjed om, så hadde ting kanskje vært annerledes..

Lasaron

Så langt har forsesongen vore så som så. Det er dog positivt at Kolskogen ser ut til å vere foran Eggen i køen, det overraskar meg. Samstundes vil det ikkje overraske meg om dette snur til seriestart.

Corran

Quote from: Lasaron on March 06, 2020, 17:03:23 PMSå langt har forsesongen vore så som så. Det er dog positivt at Kolskogen ser ut til å vere foran Eggen i køen, det overraskar meg. Samstundes vil det ikkje overraske meg om dette snur til seriestart.
I fjor var det jo en del "overraskelser" i det som så ut til å være det laget som ble spilt inn i oppkjøringen og så var plutselig alt endret.
Så ser ikke vekk fra at du har helt rett

Lasaron

LAN er jo oppteken av liten risiko. Unge spelarar gjer gjerne fleire tabbar. Men Eggen gjer jo mange tabber og. Ein kan jo ikkje spele med ein tabbespelar berre fordi han er langt over 25 år?

Nixon

Leser i BA i dag at Acosta sin skade fra i går ikke er så alvorlig. Det er gode nyheter. En langvarig ankelskade på han hadde vært tilnærmet en katastrofe slik stallen er akkurat nå. Has og Kolskogen utfyller hverandre godt. Barnebarnet utfyller ingen.
Rød makt på Hansa!

Finfin respons

Vel. Vi såg mindre til trøkk bakfra mot etablert forsvar uten Eggen mot Helsinki. Det er ikke til å komme ifra at vi mister noe offensivt.

Men alt i alt er jeg fornøyd.
Kanskje.

Finfin respons

Ok. Haugen og Petter Strand.
Påstand:
Det er ikke plass til dem på en balansert midtbane akkurat nå.
Men det er plass til dem på kantene. Men etter 60 minutt må Taylor og Koomson komme inn, seinest.

Jeg vil se Haugen på kanten igjen. Eller som indreløper nr 3 hvis det hjelper på følelsene hans.

Mehnert vil jeg ha som spiss. Han har altfor gode løp og bevegelser i seg til å være feilplassert på banen.
Kanskje.

Giles

Haugen er ikke kantspiller, Strand kan til nød fungere hvis Koomson fortsetter trenden med å sinke angrepene. Bruker han farten sin er han selvskreven. Taylor er Branns klart beste kant.

ZsoltKorcsmar

Angående midtbanetrioen i år; her syntes jeg vi er uforskammet godt dekket. Nesten for godt egentlig.

Per nå er det ikke et «problem» da flere er skadet/halvskadet, men gitt at alle kommer tilbake i toppslag samtidig så mener jeg dette er beste trio:

Strand          Haugen

Pedersen

Jeg er i tillegg stor fan av Ordagic, og mener det nesten er 50/50 mellom han og Pedersen i den dype rollen. Var jo vår beste spiller før han ble skadet i fjor. Tror likevel Pedersens lederegenskaper foretrekkes. Mener også at Ordagic kan gjøre en tilnærmet like god jobb som Strand og Haugen i indreløperrollen. Han er vel den mest komplette midtbanemannen vi har ved at han har solide egenskaper både defensivt og offensivt.

Haugen i toppslag er uansett en garantist for målpoeng som er for god til benken. I toppslag er han god nok til å spille fast på alle lag i ES.

Litt samme med Strand; dyrkes han i drømmerollen som i indreløper og holder seg skadefri, så han han ekstremferdigheter i form av at han dekker ekstreme rom, har høy frekvens og et meget tungt og bra skudd.

På toppen av dette kommer jo Barmen. En spiller som sakte men sikkert tar små steg og blir mer og mer solid for hvert år. Vinner mange dueller, scorer en del. Er nok ikke fornøyd med å slite benk. En LAN-favoritt som sikkert holder ute Ordagic, Strand eller Haugen.

Kan fort bli litt drama i kulissene her når LAN har valgt sin «treer». Får nesten håpe noen forblir skadet, sånn at han slipper å vrake. Alternativt får Strand omskoleres til  «moderne back»som stormer i angrep gang på gang...

Gulløl

March 08, 2020, 18:00:35 PM #150 Last Edit: March 08, 2020, 18:07:56 PM by Gulløl
Quote from: ZsoltKorcsmar on March 08, 2020, 16:33:08 PMAngående midtbanetrioen i år; her syntes jeg vi er uforskammet godt dekket. Nesten for godt egentlig.
Fem alternativ til midtbanetrioen i år, i fjor var det seks alternativer. Likevel var det manko på høsten når det ble mer skadeproblemer.
Tror absolutt vi trenger den dekningen vi har, alle fem hadde mer eller mindre skadeproblemer i fjor, tilbakefall kan fort komme for to tre av dei. Heldigvis er backen Grøgaard et alternativ også.

Yngve

Quote from: ZsoltKorcsmar on March 08, 2020, 16:33:08 PMAngående midtbanetrioen i år; her syntes jeg vi er uforskammet godt dekket. Nesten for godt egentlig.

Per nå er det ikke et «problem» da flere er skadet/halvskadet,

Ergo er me ikkje for godt dekka då, eller?

Finfin respons

Det er forskjell på at spillere utmerker seg med finter (Taylor) og målpoeng (Haugen) hvis ikke kollektivet fungerer.  Brann skal ikke vinne på grunn av enkeltprestasjoner, men på grunn av et ustoppelig imponerende kollektiv.

Mitt poeng er at trioen pedersen ordagic og barmen kan danke ut spillere som er mer ekstremt gode (les: strand haugen etc) fordi "de tre trauste" er den beste trioen med den beste samhandlingen og balansen.

Da må vi begynne å se på alternativer. På kanten etc. For Haugen er for god for benken. Og det er jo egentlig Strand også når den tid kommer..
Kanskje.

Gulløl

March 09, 2020, 11:21:15 AM #153 Last Edit: March 09, 2020, 12:02:49 PM by Gulløl
Dropper også Brann å reise ned til Marbella på onsdag ? Noen klubber har foreløpig valgt å reise nedover og noen har droppet det så det blir gjort forskjellige vurderinger av risikoen. Brann sin ene motstander Start har reist nedover og den andre morstanderen B/G planlegger å reise nedover denne uken. Det er lett å la seg påvirke av mediahysteriet, går ut fra at Brann konfererer medisinsk fagpersonell på området og tar en fornuftig vurdering. Er ikke Corona faren større i Marbella enn i Bergen bør Brann reise nedover etter min mening. Å trene mye og spille kamper i en lukket treningshall som Vestlandhallen høres ihvertfall ikke så ideelt ut i forhold til smittefare og smittespredning.
I Marbella blir det nok halvtomme spillerhotel siden en del klubber ikke reiser nedover og generelt turisme er rolig nå på grunn av Corona frykt. Vil en ha lite folk rundt seg kan en slik typisk turistplass være et bra valg akkurat nå. Beskytte seg for smitte under reisen og på flyplassene kan en gjøre en del tiltak for.
Verdt å notere seg at i forhold til prosent av innbyggertall har Norge en god del mer smittede enn Spania akkurat nå.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/70GqoB/molde-dropper-treningsleir-i-marbella-rosenborg-stenger-brakka

Lasaron

Ja, men dei må også ta ein annan risikovurdering. Det kan tenkjast ting skjer medan dei er der nede, som gjer at dei vert sitjande Koronafast. Det vil dei nok helst unngå.

Spelaren

Det hadde vært et koronasjokk, for ikkje å snakke om koronaleit og koronatypisk. Koronaheldigvis blir kanskje hele koronaeliteserien koronaavlyst slik at koronanedrykket koronai koronaår koronablir koronaunngått.
Gå av.

kabelmann

Men hva vil dette koste i korona og øre?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Håper kongehuset holder seg frisk. Hadde vært leit å måtte korona ein ny konge allerede.
Gå av.

Lasaron

Gulløl

March 09, 2020, 15:30:57 PM #159 Last Edit: March 09, 2020, 15:33:18 PM by Gulløl
Tydeligvis noen fedre her. Skremmende utvikling !!

Slår alarm: Vitser med Corona-virus og Corona-øl kan ha nådd din far
https://www.nrk.no/video/20222cf4-6ca9-468e-9092-baa21b4ec41d

Norlings Hund 2

March 09, 2020, 15:44:53 PM #160 Last Edit: March 09, 2020, 15:50:54 PM by Norlings Hund 2
Fotballspillere, som skal ha god fysikk, har lite å frykte fra covid-19. Overhysteri!

Og jeg bor i Asia, så jeg har mer grunn til å frykte det enn de fleste her inne.

Gulløl

March 09, 2020, 16:05:30 PM #161 Last Edit: March 09, 2020, 16:07:43 PM by Gulløl
Klipp fra BT:
Smittefaren og spredningen av koronaviruset er blant temaene på et møte i Brann mandag. Det kan komme en avklaring fra klubben i ettermiddag.

Sportssjef i Norsk Toppfotball (NTF), Erik Solér, befinner seg selv i Marbella i disse dager. Det er nemlig NTF som organiserer kampene for de norske lagene på Marbella, sammen med en lokal arrangør.
- Det er ikke en økt risiko å være her nede. Det er ikke mer risikabelt å være i Marbella enn i Oslo, Molde eller Trondheim, sier Solér.
Han tror heller ikke at klubbene er bekymret for selve oppholdet i området, men heller reisevirksomheten.
- Det er klubbene selv som tar den endelige avgjørelsen på om de reiser eller ikke. Lagene er mer engstelige for å havne i karantene etter å ha blitt utsatt for viruset på reise til og fra Spania, sier Solér.
Han forteller samtidig at klubbene som allerede er nede i Marbella er fornøyd med oppholdet.
- Statistisk sett er nesten ingen smittet her nede i forhold til folketall. Det er ikke farlig å reise til Marbella, og de jeg har snakket med her nede opplever det som 100 prosent trygt, sier Solér.

https://www.bt.no/sport/i/OpAEGq/norsk-toppfotball-sjefen-det-er-ikke-farlig-aa-reise-til-marbella

Finfin respons

Quote from: Gulløl on March 09, 2020, 16:05:30 PMKlipp fra BT:
Smittefaren og spredningen av koronaviruset er blant temaene på et møte i Brann mandag. Det kan komme en avklaring fra klubben i ettermiddag.

Sportssjef i Norsk Toppfotball (NTF), Erik Solér, befinner seg selv i Marbella i disse dager. Det er nemlig NTF som organiserer kampene for de norske lagene på Marbella, sammen med en lokal arrangør.
- Det er ikke en økt risiko å være her nede. Det er ikke mer risikabelt å være i Marbella enn i Oslo, Molde eller Trondheim, sier Solér.
Han tror heller ikke at klubbene er bekymret for selve oppholdet i området, men heller reisevirksomheten.
- Det er klubbene selv som tar den endelige avgjørelsen på om de reiser eller ikke. Lagene er mer engstelige for å havne i karantene etter å ha blitt utsatt for viruset på reise til og fra Spania, sier Solér.
Han forteller samtidig at klubbene som allerede er nede i Marbella er fornøyd med oppholdet.
- Statistisk sett er nesten ingen smittet her nede i forhold til folketall. Det er ikke farlig å reise til Marbella, og de jeg har snakket med her nede opplever det som 100 prosent trygt, sier Solér.

https://www.bt.no/sport/i/OpAEGq/norsk-toppfotball-sjefen-det-er-ikke-farlig-aa-reise-til-marbella

Solér. Han ville jeg hørt på. Han er toppsjef.
Kanskje.

Spelaren

Solér vikarierer ofte som smittevernsekspert, har eg hørt. Bør lytte til ham, kjendiser likeså.
Gå av.

Gulløl

March 09, 2020, 16:53:00 PM #164 Last Edit: March 09, 2020, 17:00:34 PM by Gulløl
Men Solér har rett i at det statistisk sett er ganske få som er smittet i Spania i forhold til folketall.
Prosentvis er det flere i Norge. Altså mindre risiko å oppholde seg i Spania om en holder unna risikoen med transporten til og fra.

Smittede pr. i dag (i forhold til et avrundet folketall):
Spania: 673 av 47 000 000
Norge: 181 av 5 400 000

Kagain

Quote from: Gulløl on March 09, 2020, 15:30:57 PMTydeligvis noen fedre her. Skremmende utvikling !!

Slår alarm: Vitser med Corona-virus og Corona-øl kan ha nådd din far
https://www.nrk.no/video/20222cf4-6ca9-468e-9092-baa21b4ec41d

Enda mer skremmende: I Norge i dag, sånn helt i det stille, foregår det en kulturell appropriasjon. Jeg var på en konferanse i forrige uke, og den ene foredragsholderen beskrev sitt opplegg og la til "med fare for en del mum jokes". Makan til frekkhet!

Spelaren

Quote from: Gulløl on March 09, 2020, 16:53:00 PMMen Solér har rett i at det statistisk sett er ganske få som er smittet i Spania i forhold til folketall.
Prosentvis er det flere i Norge. Altså mindre risiko å oppholde seg i Spania om en holder unna risikoen med transporten til og fra.

Smittede pr. i dag (i forhold til et avrundet folketall):
Spania: 673 av 47 000 000
Norge: 181 av 5 400 000

Kjente smittede. Tallene for både Norge og Spania sin del er verdiløse rent praktisk. Dessuten er det selve reisen som er risikabel, med høyere smittefare på flyplasser og under transport.
Gå av.

Lasaron

Mannen på tv sa at tiltak for å begrense smitte kjem til å bli intensivert i Noreg etter kvart. På spørsmål om eliteserien i fotball svara han diplomatisk at gjennomføring absolutt må vurderast.

Nixon

Brann skal etter planen reise til Spania i morgen, og skal ta en avgjørelse i dag. En avgjørelse som i ettertid kan bli idiotforklart uansett hva de faller ned på. Min magefølelse er at de reiser dersom Start og Glimt også velger å dra nedover.
Rød makt på Hansa!

Ninja-Bob

Dei blir igjen heime i følge BT.

Spelaren

Gå av.

Spelaren

https://www.bt.no/innenriks/i/6j7WGL/fhi-arrangementer-med-over-500-deltakere-boer-avlyses

Folkehelseinstituttet anbefaler tomme tribuner, dersom anbefalingene deres følges opp og forlenges utover mars måned. For Brann betyr dette ekstreme tap hva billetter angår, og ettertiden vil vise om det måtte en Mohn-umental redningsaksjon til for å redde oss.

Alt dette pga en eller annen luring som måtte spise en flaggermus.  ::)
Gå av.

Corran

Er det helt sikkert at ikke seriestart blir utsatt?

Og om det går noen runder så kommer vel tv rettighetshaverne til å tjene bra og da blir vel alle publikumslagene sine hjemme kamper sendt på betaltv og ikke på gratiskanalene.

Og hva skjer med de av oss som har betalt partoutkort. Tviler på at vi har rett på eller får noen form for refusjon. Og ingen er vel så dum at de kjøper partoutkort før en vet mer så der taper en gjerne selv om det blir publikum fra første hjemmekamp

Lasaron

Dei som har kjøpt billett til landskampen får refundert.

Dei ser på om det er muleg å byte ut dei første serierundane med dei første cuprundane. Lurt. Men ingenting er avgjort for april.

Spelaren

Kanskje det blir eSport på oss i år, i stedet? Skal bare se det var genialt av Brann å satse hardt.
Gå av.

Lasaron

Det er eg interessert i, type u.

Gulløl

March 11, 2020, 15:08:00 PM #176 Last Edit: March 11, 2020, 15:11:06 PM by Gulløl
eSport på isolerte gutterom med et minimum av menneskelig kontakt blir den tryggeste sporten fremover. Her har en funnet et genialt konsept som har vært forut for sin tid.

Nixon

Rød makt på Hansa!

Lasaron

Arrangement med over 500 er no forbode ut april. Usikker på om det bare gjeldt innandørs.

Nixon

Rød makt på Hansa!

Corran

Blir muligens lite kamper for vår nye keeper
5 første serierunder utsatt
https://www.ba.no/bekreftet-sesongstarten-utsettes/s/5-8-1253309

Nixon

Treningskamper før 15. april utgår også.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Kanskje TV2 kan sende kampene frå 2007 i reprise søndagene?
Gå av.

Lasaron

Eg har eit tips til NFF. At dei for denne sesongen lempar kraftig på krava for kva som skal til for å kunne spele kampar i eliteserien. No er det A-liste med 25 spelarar på proffkontrakt + 5 amatørjuniorar på B-liste. Om dei lempar på krava og tillet at mange fleire juniorar frå klubbane kan spele kampar, kan dei kanskje gjennomføre heile serien i eit komprimert tidsrom, med mykje rullering. Det kan gå. Kanskje.

Lasaron

I tillegg til det tragiske med Korona, er det også utruleg interessant korleis det vil påverke oss som samfunn.

Til dømes: Korleis vil folk, som hevdar fotball betyr svært mykje for seg, klara seg utan noko fotball å sjå på i lange tider? Sett at dei heldt seg frisk og sånn. Vil dei sjå gamle kampar i opptak? Vil dei tråle Youtube for snasne videoar? Vil dei utvikle andre interessar og vanar? Vil dei gå på veggane? Køyr debatt.

Gulløl

March 14, 2020, 10:17:54 AM #185 Last Edit: March 14, 2020, 10:39:01 AM by Gulløl
Quote from: Lasaron on March 14, 2020, 08:26:56 AMKøyr debatt.
- Strømmetjenester vil bli brukt betraktelig mer.
- Youtube vil bli brukt mer. Klipp og gamle kamper.
- Om alle Brann sine kamper fra 2007 eventuelt blir lagt ut, interessen vil nok absolutt være der. Noen som tar ballen, tv2 ?
- Gå tur og jogging vil få en kraftig økning. Blir nok kø på de mest populære turstiene.
- Mange vil drive med opp-pussing, f.eks. male en vegg. Andre vil gå på veggen.
- Gamle treningsapparater og ergometersykler blir tatt frem i igjen fra boder og garasjer. Husk rustfjerning og smøreolje.
- Til slutt, flere enn gladiporno blir gladiporno. Noen partnere har blitt hysteriske og vil ikke mer. Ikke alle som gidder å gå i skogen og klemme et tre.

Spelaren

Me kommer til å kaste så mye mat om noen veker at Greta kommer med seilbåten sin.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on March 14, 2020, 10:47:52 AMMe kommer til å kaste så mye mat om noen veker at Greta kommer med seilbåten sin.

😂😂😂
Sant
Brannsupporter.

Finfin respons

Hele Norge rydder!
Hele Norge spiser chips!

Hele Norge burde kaste frisbee.
Kanskje.

Nixon

https://www.tv2.no/sport/11297907/

«Brann-topp: - Kan ikke utelukke konkurs

Styrelederen i Norsk Toppfotball ber regjeringen om strakstiltak for å unngå konkurser i fotballen. Branns daglige leder medgir at situasjonen er svært vanskelig.»
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Det diskuterast å droppe NM. Det er lurt. Dropp NM, tillatt 30 spelarar i A-lista, ta vekk kravet om profesjonelle kontraktar, og komprimer sesongen. Då kan det gå. Ein kan også droppe alt av landskampar og U21-landskampar og sånn. Kanskje også ta pause frå e-cup.

Serien er pulsen i fotballen. Den må vernast over alt.

Giles

Fornuftig vurdering Lasaron.

Spelaren

Vågal spådom:

Seriestarten utsettes til august, Ralf må bli her i karantene, været er overraskende bra (takk, Greta!) utover hausten. Publikum koser seg. Fulle tribuner á la etterkrigskampene, plutselig spilles det fotball over nyttår, ingen sier noe. Alle er lykkelige, norske lag i kampform er plutselig skikkelig gode i Europa. Stjerner ser "to Norway", begynner å skrive kontrakter. Først korte, deretter lange. Fem år fra nå er Brann i CL-semien, spiller på Nye Brann Stadion foran 45 000 coronaimmune Bergensere, Bård Finne er toppscorer og kaptein.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on March 16, 2020, 14:26:15 PMspiller på Nye Brann Stadion foran 45 000 coronaimmune Bergensere

Og Petter Puddefjord har logget seg på igjen!
Rød makt på Hansa!

Huff

Quote from: Spelaren on March 16, 2020, 14:26:15 PMVågal spådom:

Seriestarten utsettes til august, Ralf må bli her i karantene, været er overraskende bra (takk, Greta!) utover hausten. Publikum koser seg. Fulle tribuner á la etterkrigskampene, plutselig spilles det fotball over nyttår, ingen sier noe. Alle er lykkelige, norske lag i kampform er plutselig skikkelig gode i Europa. Stjerner ser "to Norway", begynner å skrive kontrakter. Først korte, deretter lange. Fem år fra nå er Brann i CL-semien, spiller på Nye Brann Stadion foran 45 000 coronaimmune Bergensere, Bård Finne er toppscorer og kaptein.

Jeg har og drukket litt ekstra i disse Koronatider, ikke så mye riktignok.

Finfin respons

Quote from: Spelaren on March 16, 2020, 14:26:15 PMVågal spådom:

Det blir akkurat sånn. Unntatt det med Ralf, det var jo helt useriøst.

Følelsen av å gå på stadion blir akkurat sånn som du husker det fra de første kampene du var på. Alle er glade!
Kanskje.

Nixon

Det som er litt merkelig er at dette forumet, branntråden på VGD, Ballspark på Facebook og andre digitale møteplasser burde sydet av aktivitet om utsettelse av sesongen og utsiktene til om Brann skal overleve som klubb i sin nåværende form. Men det er nesten helt stille alle steder. Er det en endelig bekreftelse på at interessen for klubben er på bunnen, eller er det naturlig da mange har andre og viktigere ting å tenke på akkurat nå?
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Quote from: Nixon on March 17, 2020, 08:36:26 AMDet som er litt merkelig er at dette forumet, branntråden på VGD, Ballspark på Facebook og andre digitale møteplasser burde sydet av aktivitet om utsettelse av sesongen og utsiktene til om Brann skal overleve som klubb i sin nåværende form. Men det er nesten helt stille alle steder. Er det en endelig bekreftelse på at interessen for klubben er på bunnen, eller er det naturlig da mange har andre og viktigere ting å tenke på akkurat nå?

Eg regner med både myndigheter og privatpersoner vil trå til for å berge det meste av klubber i landet.
Gå av.

Gulløl

March 17, 2020, 12:13:17 PM #198 Last Edit: March 17, 2020, 12:18:47 PM by Gulløl
Er litt usikker, hvilke divisjon kan Brann starte opp igjen i om de går konkurs ? Kamper mot Lyn og Frigg kan vel bli artig om det blir 3 divisjon.

Kagain

Quote from: Nixon on March 17, 2020, 08:36:26 AMDet som er litt merkelig er at dette forumet, branntråden på VGD, Ballspark på Facebook og andre digitale møteplasser burde sydet av aktivitet om utsettelse av sesongen og utsiktene til om Brann skal overleve som klubb i sin nåværende form. Men det er nesten helt stille alle steder. Er det en endelig bekreftelse på at interessen for klubben er på bunnen, eller er det naturlig da mange har andre og viktigere ting å tenke på akkurat nå?

Jeg vet ikke, men jeg er allerede litt lei av Koronaen. Det som skjer, det skjer. Også innenfor fotballen.  Hva kan man diskutere? Vi vet ikke noe om hvor lenge dette varer, hvor mye penger man kan tape, om klubbene venter å ta inn alle pengene når sesongen starter igjen og så videre. Og når jeg ikke har noe ny informasjon eller et nytt synspunkt å komme med forsøker i alle fall jeg å la være med å lage noe mer ut av det...

Corran

I Norge skjer dette før sesongen og har ikke så mye å si. Kampene starter når de starter. Og kanskje folk er litt sulteforet og har fortrengt litt mer kor elendig alt var og interessen dermed får seg et oppsving.
I utlandet og da spesielt (for de fleste her hjemme) i england så er det jo stor uvisshet om hva som skjer med resten av sesongen og hvilke følger det får for vinnere, opprykk og nedrykk

Nixon

https://www.bt.no/sport/i/AdMOoM/Brann-permitterer-ansatte-og-kutter-spillernes-lonn

Brann permitterer ansatte i akademiet, administrasjonen og klubbdriften. Spillerne får lønnskutt.

Så vil tiden vise om det er nok, eller om også spillerne må ut i permiteringer.

Rød makt på Hansa!

Nixon

Rød makt på Hansa!

Spelaren

Gå av.

Corran

Så Løkberg foreslå det samme i går på en eller annen podkast (linket her inne???)
Men der måtte jeg si meg enig med Gauseth (tror det var ham) om at det kan bli vanskelig. I så fall må vi spille ut november og starte opp igjen med andre halvdel av sesongen ut i Mars. Blir da lengre pause mellom to halvdeler av en sesong enn mellom sesongene.

Dessuten trodde jeg det var en fordel å møte europeiske lag når de var utenfor seson og vi i sesongen (Brann unntatt)

kabelmann

Foretrekker å gå på kamp i t-skjorte enn ull og dunjakke. Noen som husker Royal League? Brrrr...
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Yngve

Quote from: kabelmann on March 19, 2020, 23:04:46 PMNoen som husker Royal League?

Ja, med glede! Det er noko som absolutt burde vore innført igjen. Men med litt meir logiske reglar mtp kva anlegg som er lov å bruka.

Lasaron

Sesongen skal gå frå vår til haust. Den saken er berre heilt inormt grei. Å ha lengre pause i sesongen enn mellom sesongane er überteit. Ja til t-skjorte eller baris på stadion, nei til dunjakke.

Finfin respons

Jeg kaster meg inn i debatten:
Ja til allværsjakke, sånn generelt.

Jeg liker hvordan denne krisen blir til et spørsmål om fotballen generelt tar sjumilsteg mot Curlinggutta sin klesstil!
Kanskje.

gladiporno

Quote from: Yngve on March 20, 2020, 11:55:56 AM
Quote from: kabelmann on March 19, 2020, 23:04:46 PMNoen som husker Royal League?

Ja, med glede! Det er noko som absolutt burde vore innført igjen. Men med litt meir logiske reglar mtp kva anlegg som er lov å bruka.

Vi som reiste på noen av bortekampene husker ikke alt med glede. Det var et par kamper der hvor man frøs såpass at man mistet kontakten med livet under beltestedet.

Superjack

Det ser ikke ut som det blir eliteseriefotball i mai heller.
Med at Europa i praksis er stengt ned og og det nok blir knapt med lange feriereiser på folk er mitt forslag å sette ES på pause frem til 15 juni. Og sats på å kjøre sesongen med søndag / onsdag kamper hele sommeren. Når gresset er grønt og det er laget for fotball.

Det blir ikke noe EM og det blir ikke noe sommerferie på spilerne.

Cupen kan eventuelt starte 1. juni. Der er det lite publikum og det kan kjøres som ES, 4 første rundene gjennomføres fra 1. juni til oppstart ES. Kan bli en fin sesongoppkjøring og erstatte treningskamper.
Så kjøres de siste rundene i cupen på slutten av året i oktober og november.
Brannsupporter.

Gulløl

Plenen er klippet, stripene er på plass, mangler bare spillere og publikum. Men i juni da .........

Nixon

Oppstart av sesongen er nå planlagt til slutten av mai. Vi får krysse fingrer for det.
Rød makt på Hansa!

Superjack

https://www.vg.no/sport/fotball/i/pLj61V/klubbene-sikre-paa-400-tv-millioner-om-vi-maa-spille-lille-julaften-spiller-vi-lille-julaften

Ja, når pengene er inne i bildet så er det ikke noe problem å spille litt ekstra.....

Ingen klaging på tett program eller noe slikt.
Brannsupporter.

Gulløl

gladiporno

Samfunnet, og følgelig også sesongen, kommer til å starte opp igjen den dagen FHI ikke lenger anser overbelastning av syke på intensivavdelingene rundtom landets sykehus som en reell fare. Gjennom tiltakene ønsker de å forsinke smitten for å unngå at svært mange blir syke samtidig, ikke for å ta kverken på viruset. Den kampen har de forlengst gitt opp. En eventuell vaksine kommer tidligst en gang i 2021, sesongen kommer sannsynligvis til å starte opp lenge før viruset er borte. Når vi kommer opp i et visst antall smittede, og folk som er blitt friske, vil det ikke lenge være hensiktsmessig med å stenge ned samfunnet.

Spelaren

Tidligst i juni, tipper eg. Og det foran tomme tribuner.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on March 25, 2020, 14:34:16 PMTidligst i juni, tipper eg. Og det foran tomme tribuner.
Ikke så ulikt som mot Odd i fjor med andre ord...
Brannsupporter.

Belfort

Rimelig sikker på at FHI ikke vil ha større sammenslutninger av folk i 2020. Hvis ikke sesongen 2020 blir avlyst, så vil den gå for tomme tribuner. For Brann sin del vil det være det økonomiske som svir, stemmningsmessig og for "hjemmebane" fordel vil det ikke ha noe å si, all den tid det hadde nok ikke kommet så mye folk uansett

gladiporno

March 26, 2020, 11:54:11 AM #219 Last Edit: March 26, 2020, 11:58:19 AM by gladiporno
Quote from: Belfort on March 26, 2020, 10:09:32 AMRimelig sikker på at FHI ikke vil ha større sammenslutninger av folk i 2020. Hvis ikke sesongen 2020 blir avlyst, så vil den gå for tomme tribuner. For Brann sin del vil det være det økonomiske som svir, stemmningsmessig og for "hjemmebane" fordel vil det ikke ha noe å si, all den tid det hadde nok ikke kommet så mye folk uansett

Nja, en mellomting kan være at det tillates halvfulle tribuner, eller mindre. Stemningsmessig vil det være kjent for spillerne, men inntektstap blir problematisk.

Corran

Brann og norsk toppfotball ønsker IKKE å spilel for tomme tribuner

BTW Kan noen forklare meg, for eg e sikkert litt treg, hvorfor klubbene pr nå har så store økonomiske problemer?
Vi er inne i en tid da de ikke har inntekter uansett, heller store utgifter med treningsleire o.l.
Brann har fått inn det meste av sponsorinntekten som forfalt i januar/februar.
De taper litt på partoutkort som folk ikke kjøper i disse dager men det kan ikke være mange.
Resten av inntektene skal uansett ikke begynne å komme før 13 april (og litt før)
Så hva er det de går glipp av i disse dager?

Finfin respons

Quote from: Corran on March 26, 2020, 12:38:26 PMBrann og norsk toppfotball ønsker IKKE å spilel for tomme tribuner

BTW Kan noen forklare meg, for eg e sikkert litt treg, hvorfor klubbene pr nå har så store økonomiske problemer?
Vi er inne i en tid da de ikke har inntekter uansett, heller store utgifter med treningsleire o.l.
Brann har fått inn det meste av sponsorinntekten som forfalt i januar/februar.
De taper litt på partoutkort som folk ikke kjøper i disse dager men det kan ikke være mange.
Resten av inntektene skal uansett ikke begynne å komme før 13 april (og litt før)
Så hva er det de går glipp av i disse dager?

Du har rett. Min teori er at om tre uker er det mindre klokt å begynne å rope Wulf Wulf!
Så de gjør det nå sånn at det bygger seg opp et trykk, et medietrykk (må ikke forveksles med trykkeriet på kokstad).
Trykk henimot statlige pengedryss, innsamlingsaksjoner, evt. offentlig forståelse for permitteringer, press mot nff-pampene og så bortover.

En annen sak er at det er journalisten som spurte, og så fikk han et svar.
Forøvrig en informativ artikkel. Brann prioriterer
 1 - alle 15 hjemmekamper MÅ spilles med publikum
 2 - alle 15 hjemmekamper MÅ spilles
 Dvs: Det er bedre med utsettelser enn avlysninger, bedre med midlertidig likviditetsproblem enn permanent bortfall av inntekter. Det forklarer ideen om seriestart i september. Tomme tribuner blir sett på som en økonomisk katastrofe.
Kanskje.

Finfin respons

Jeg tror man må begynne å ta inn over seg at det ikke er særlig sannsynlig at det blir tillatt med mer enn 500 på innendørs arrangementer i 2020, så får man se hva som tillates utendørs. Kanskje max 100 eller 500 pr tribunekropp?

En annen sak er hva folk flest våger. Det er nå alment kjent at folk som Spelaren og Torvanger (av ulike grunner) ikke er supergira på å møte opp for å la seg smitte av mannen på raden bak seg som bryter eksplosivt ut i et bannskapens ord som begynner på F og som drysser et uproporsjonalt antall helvetesbringende kroneformede-parasitter* utover i samme slengen. Moralen er selvsagt at nå må vi slutte å banne.
Kanskje.

Lasaron

Til å vere så interessert og engasjert i Brann som eg ha vore, og det meir eller mindre siden starten av 90-talet, er det forsvinnande få gangar eg har drøymt om Brann. Eg trur ingen. Men i natt skjedde det.

Brann angreip frå venstre mot høgre, i raude draktar, på ei udefinerbar bortebane utan løpebane rundt. Ballen vart etter kvart slått lavt inn fra venstre, ganske kort hald. Mange var innanfor 16-meteren, men brannspelarar stod i kø for å score. Den som til slutt satte ballen i mål for Brann var ingen ringare enn Michael Helegbe.

osoerli

Quote from: Finfin respons on March 26, 2020, 13:03:10 PM.....Tomme tribuner blir sett på som en økonomisk katastrofe.
Ja her må alle kjøpa partoutkort, uansett om dei kan brukast eller ei.
Høyrer eg:
Aksjon redd Brann - Kjøp partoutkort NO!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

gladiporno

Quote from: Finfin respons on March 26, 2020, 13:05:15 PMJeg tror man må begynne å ta inn over seg at det ikke er særlig sannsynlig at det blir tillatt med mer enn 500 på innendørs arrangementer i 2020, så får man se hva som tillates utendørs. Kanskje max 100 eller 500 pr tribunekropp?

En annen sak er hva folk flest våger. Det er nå alment kjent at folk som Spelaren og Torvanger (av ulike grunner) ikke er supergira på å møte opp for å la seg smitte av mannen på raden bak seg som bryter eksplosivt ut i et bannskapens ord som begynner på F og som drysser et uproporsjonalt antall helvetesbringende kroneformede-parasitter* utover i samme slengen. Moralen er selvsagt at nå må vi slutte å banne.

Jeg er ikke spesielt bekymret for dette. Europeere flest er ganske laid back når det gjelder frykt for smittefare. Hver gang det er noenlunde fint vær ser man brudd på sosial distansering overalt. Den dagen myndighetene lar publikum slippe til på arenaen tror jeg de fleste som vil møte opp gjør det. Begrensningene er det i første rekke myndighetene som setter. Jeg tror dødstallene må opp dramatisk før det endrer seg. Det kan selvfølgelig skje.

gladiporno

Quote from: Lasaron on March 26, 2020, 14:43:46 PMTil å vere så interessert og engasjert i Brann som eg ha vore, og det meir eller mindre siden starten av 90-talet, er det forsvinnande få gangar eg har drøymt om Brann. Eg trur ingen. Men i natt skjedde det.

Brann angreip frå venstre mot høgre, i raude draktar, på ei udefinerbar bortebane utan løpebane rundt. Ballen vart etter kvart slått lavt inn fra venstre, ganske kort hald. Mange var innanfor 16-meteren, men brannspelarar stod i kø for å score. Den som til slutt satte ballen i mål for Brann var ingen ringare enn Michael Helegbe.

Helegbe huskes vel best i Brann for at han sov på gulvet på treningsleir fordi at han syntes at hotellsengene var for mye myke.
To landskamper for Ghana ifølge Wikipedia. Ikke så verst for en totalflopp i Brann.

David

Tror vi må være forberedt på at det ikke blir noe spill dette kalenderåret. Da blir det veldig interessant hvilke spillere klubbene eventuelt har til rådighet når det først starter opp igjen.

Lasaron

No kan klubbane organisere treningar igjen, men spelarane må halde ein meters avstand. Likevel, der er framgang. Dessutan, dei ni klubbane i eliteserien som har permittert spelarane sine kan ikkje organisere treningar med dei som er permittert. Brann er blant klubbane med fordel der, altså.

David

Jeg vet ikke helt hvordan det skal være mulig å avvikle en sesong uten tilskuere.

For det første, så er kamper og treninger en potensiell smittesirkel for spillere, spillernes familier, og folk de ellers omgås. Vi vet ennå ikke helt omfanget av asymptomatisk smittespredning. Om det settes opp en terminliste for en slik sesong, må vi regne med lange avbrudd hver gang det blir påvist smitte i en spillergruppe, noe vi kan regne med vil skje opptil flere ganger.

For det andre, så har jeg vansker med å se hvordan det skal være økonomisk holdbart for klubbene. Noen vil kanskje klare å fullføre en sesong på den måten, men mange vil sannsynligvis gå konkurs og trekke laget underveis i sesongen.

Om vi kommer dit at klubbene må frigi alle spillerne sine, tror jeg ikke forbundet har noe annet valg enn å si at alt legges på is for en periode, og at seriestarten skyves frem til en definert dato som er såpass langt frem i tid at klubbene får tid til å hente inn nye spillere før det starter opp.

Finfin respons

Worst case scenario #1

Akutt brå, ekstremt raskt fremskridende finanskrise og usalig blanding av deflasjon og prisstigning (stagflasjon) gjør at Spv MÅ-MÅ sette opp renter, og de må gå tilbake på avdragsfriheten. Brann klarer ikke å betjene lånene sine, og må plutselig permittere spillere. Men inntektene kommer ikke, Mohns kontantbeholdning har skrumpet inn og verdipapirene hans er brått verdiløse, og klubben har derfor ikke annet valg i juni enn å melde seg for skifteretten via Teams. Brann er konkurs.

Dette er #1 for de fleste andre klubbene er ikke så belånt, og har allerede kuttet alle kostnader og klarer seg såvidt. Ranheim overtar Brann sin plass i ligasystemet osv.

Worst case scenario #2
Dine hus og hoteller brenner.
Neida! Men noen som har noen grusomme forslag?
Kanskje.

Nixon

https://www.tv2.no/sport/11349361/

Helsedirektoratet: Neppe fotballstart før til høsten.

Det blir tidenes lengste oppkjøring med treningsgrupper på fem med to meters avstand...
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Løsningen er like enkel som den er genial:

Gå av.

gladiporno

Utrolig kjipt med tanke på Fährmann, men for Strand og Tveita er dette gull. Dersom sistnevnte ikke får tilbakefall, bør Brann forsøke å kvitte seg med én av høyrebackene.

Corran

At ikke klubbene starter en fifa serie der et vist antall spillere fra lagene spiller mot hverandre slik serien skulle gått?
Tipper det hadde vært mange som så på og.

Første uken Championship ikke ble spilt streamet Leeds en fifa kamp mot motstanderen de skulle hatt. Var på facebook og det var en del tusen som var innom der når jeg kom inn. Ble faktisk sittende å se litt på det og. Btw Leeds vant 3-1
Eurosport og TVN kunne jo slengt seg på og
Er sikker på om de gjorde det rett så kunne de også tjent noen kroner på det

Go Up