• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Molde, 6.10.19, 20:00, Brann stadion

Started by Ninja-Bob, October 05, 2019, 15:05:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ninja-Bob

Her manglar det kamptråd og eg er ikkje særleg skikka til å sette den i gang, men pokker heller, nokon må vel gjere grovarbeidet.

Så, ja. Brann skal ta imot serieleiaren i morgon kveld. Skal ein våge å håpe på eit mirakel?

Forslag til lag (har mista oversikten over kven som er skada, så lite engasjert er eg for tida):

                       Opdal

Teniste Rismark Wormgoor Kristiansen

                      Barmen
    RYJ                                       Grøgis


Koomson        Bambi             Berisha

Superjack

Hvem er egentlig ute, og hvem er tilgjengelig?

Acosta får fortsette sentralt, RYJ og Barmen på hver sin indreløper
Koms fortsetter på venstre, Gilli på høyre, Bamba på topp.

Berisha kan få hvile
Brannsupporter.

Gulløl

Lurer bare på en ting. Er varmekablene slått på eller blir det skøyteglatt i kveld. Brann har undervurdert og bommet på dette senest i fjor. Var ute og kjørte for en time siden, da var det minus 1 grader i lavereliggende strøk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

Med faderen utenbys, velger sønnen å sitte i sofaen i kveld framfor 5-6 varmegrader og tre baklengs. Får håpe den heldige ånd hviler over Stadion og sikrer en etterlengtet seier.

I verste fall minimeres sjansene for trøndergull.
Gå av.

Spelaren

Forhåndssalget passerte 9000 i dag, melder Brann.no.

Her er en av grunnene til å gå på kamp:
For første gang siden årets første hjemmekamp blir det en flomlyskamp. Det markeres med lysshow, og inn på spillelisten har vi fått Hjerteslags hit, Kong Oscars Gate. Den spilles alltid i minuttene før innmarsj, men denne gangen med et tilhørende lysshow.

Wow.
Gå av.

Nixon

Fin uke uten kamptråd. Greit å slippe så tenke så alt for mye på kampen mot de som vinner serien i år. For tror neppe at Brann kommer til å klare å gjøre noe med akkurat det.

Men klart. Det ble jo en liten opptur når det skal være lysshow før kampen...
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Jeg kjenner uironisk på at jeg gleder meg. Det er nå det snur nemlig.
Kanskje.


krakra

Med fravær av medaljekamp, Eliteseriens dårligste angrep på hjemmebane, aldrende lag, ingen profiler og ingen talenter så tror fortsatt Brann at fristelsene fra hytten er hovedårsaken til at folk ikke kommer på kamp.

Falkman

Sikkert motiverende for Grøgaard å bli vraket
( som den eneste) etter kampen sist.

Spelaren

Gå av.

krakra

Ni minutter spilt og Berisha har slått oppgitt ut med armene mot medspillerne fire ganger allerede.

Spelaren

Quote from: krakra on October 06, 2019, 19:11:17 PMNi minutter spilt og Berisha har slått oppgitt ut med armene mot medspillerne fire ganger allerede.

Hvis man noengang trenger det motsatte av en kaptein, så...  8)
Gå av.

Spelaren

Koomson er helt ute av det i kveld. Ubesluttsom hver gang han får ballen.
Gå av.

Spelaren

HVA I ALL VERDEN er det Barmen driver med? Er det rart dette laget scorer så lite??
Gå av.

ACHTUNG

LAN har bare blitt mer og mer fotballdum, han må se at denne kampen skriker etter Bamba fra start.

SK

October 06, 2019, 20:10:51 PM #17 Last Edit: October 06, 2019, 20:15:24 PM by SK
Med det laget vi har for tiden skriker enhver kamp etter Bamba fra start. Han var i fint driv før karantenen - å ikke bruke det som er sånn cirka vår eneste offensive trussel er direkte absurd fra LAN.

ACHTUNG


Serez

Virker utrolig merkelig at vårt første bytte er Grøgaard etter 90 min

Spelaren

Quote from: Serez on October 06, 2019, 20:46:43 PMVirker utrolig merkelig at vårt første bytte er Grøgaard etter 90 min

Veldig LAN.
Gå av.

krakra

October 06, 2019, 20:48:20 PM #21 Last Edit: October 06, 2019, 20:52:42 PM by krakra
Var vel ikke riktig kampbilde for å gjøre bytter.

Serez

Vi må vel være på bunnen når det kommer til antall bytter, ikke rart vi sliter med skadeproblemer.

SK

October 06, 2019, 20:52:11 PM #23 Last Edit: October 06, 2019, 20:54:56 PM by SK
Tredje kamp på rad uten scoring, og Bamba blir på benken kampen ut.

Edit: Fjerde kamp på rad uten scoring inkludert denne.

krakra

October 06, 2019, 20:54:48 PM #24 Last Edit: October 06, 2019, 20:56:28 PM by krakra
Quote from: Serez on October 06, 2019, 20:51:27 PMVi må vel være på bunnen når det kommer til antall bytter, ikke rart vi sliter med skadeproblemer.

Den underliggende årsaken for alle problemene med LAN: Han er feig.

Spillestil, manglende talentsatsing, bytter osv osv. handler om at han er feig. Når laget fungerer passe bra så ser han ikke mulighet til å gjøre justeringer som løfter oss. Istedenfor ser han faren for å ødelegge det som funker. Så gjør han ingenting. Når ting ikke fungerer endrer han derimot hele tiden.

Manglende bytter og rullering har vært en gjentakende problem i våre gode perioder.

Superjack

Og hvem skulle ut?

Måtte vært Berisha. Han jobber på, men det finnes jo ikke skummelt med han i nærheten av ball. Må være minst målfarlige angriperen i landets to øverste divisjoner.

Men det blir ikke LAN ball uten en spiss som først og fremst er forsvarsspiller.

Nå har Brann klart seg ok mot RBK, og mot et Molde som prøver å spille fotball.
Jeg er overnevist om at når Brann igjen møter lag som delvis parkerer buss, eller som er mer motiverte til å jobbe og duellere, så taper de igjen.

For vinne kamper er faktisk umulig når det ikke evnes å score mål.
Brannsupporter.

Finfin respons

Dette var et VELDIG tydelig signal til Bamba om ett eller annet.

Men syns Brann gjør en formidabel kamp bortsett fra målet som ikke ville inn da..
Kanskje.

krakra

Formidabel etter hvilke standarder? Fremstod vi som en gullkandidat i dag? Som en klar medaljefavoritt? Jeg syns vi fremstod som en middelmådighet der viljen er vår soleklare styrke. Det var en jevn kamp der Molde hadde en dårlig dag på jobben. Men glimtvis viste de hvor enkelt de kan spille oss ut.

Sammenlignet med høsten i år er det imidlertid et klart steg opp.

Deler forresten ikke den samme entusiasmen for DM-Acosta som kommentator. Ja, han vinner masse dueller, takler så det suser og treffer på flere pasninger. Så en bra kamp. Men han posisjonerer seg langt ifra like godt som SHN. Han styrer ingenting og er for udisiplinert. Han er riktignok ny i rollen, men det skal mye til for at han er en permanent løsning av høy klasse på DM.

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Hva skal man si etter en slik kamp? Mye bedre enn fryktet, men det er jo likevel ikke veldig bra. Utrolig mye slurvefeil gjennom hele kampen ødelegger mye av mitt inntrykk av kampen i alle fall.

Men ikke verst av Teniste som har vært svak i halvannen sesong å komme til våre to største sjanser. Kanskje det er håp likevel.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on October 06, 2019, 21:12:49 PMmen det skal mye til for at han er en permanent løsning av høy klasse på DM.

Ordagic blir førstevalget i den rollen til neste år.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on October 06, 2019, 21:38:41 PMHva skal man si etter en slik kamp? Mye bedre enn fryktet, men det er jo likevel ikke veldig bra. Utrolig mye slurvefeil gjennom hele kampen ødelegger mye av mitt inntrykk av kampen i alle fall.

Men ikke verst av Teniste som har vært svak i halvannen sesong å komme til våre to største sjanser. Kanskje det er håp likevel.
Sier litt om angrepsspillet vårt. Hadde Berisha en eneste avslutning fra innenfor sekstenmeter i dag?

ACHTUNG

Bamba skulle startet kampen, det hadde enhver trener med det rett instinktet skjønt var riktig. Bamba er en sulten ulv og hadde garantert kjørt på i 110 fra start av og gitt Molde mye større problemer. Jeg kommer til å droppe Stadion resten av sesongen, tilliten til LAN er fullstendig borte, han må bort.

Superjack

Quote from: krakra on October 06, 2019, 21:45:06 PM
Quote from: Nixon on October 06, 2019, 21:38:41 PMHva skal man si etter en slik kamp? Mye bedre enn fryktet, men det er jo likevel ikke veldig bra. Utrolig mye slurvefeil gjennom hele kampen ødelegger mye av mitt inntrykk av kampen i alle fall.

Men ikke verst av Teniste som har vært svak i halvannen sesong å komme til våre to største sjanser. Kanskje det er håp likevel.
Sier litt om angrepsspillet vårt. Hadde Berisha en eneste avslutning fra innenfor sekstenmeter i dag?

Synest Berisha er mest lyd og lite innhold. Hvor skal han egentlig være når Brann ligger i angrep?
Brannsupporter.

krakra

Så en gang der RYJ slo ballen ut mot kanten. Både Gilli og Berisha jaget den. Gilli kunne lett tatt den, og Berisha kunne plassert seg i boksen. Berisha er ofte dypt og ute på kantene. Ufarlige posisjoner. Samtidig klager han mye på medspillere som ikke beveger eller plasserer seg som han vil.

Syns han var langt bedre plassert, og bevegde seg mye farligere, i starten av sesongen da. Så han har kanskje gått litt for lenge på LANs spisskole.

Nixon

Apropos bytter og Bamba. Han fikk jo instrukser og gjorde seg klar på benken ca 10 minutter før slutt, men byttet kom aldri. Jeg vil vel tro at Nilsen utsatte byttet fordi Brann kjørte kampen og presset akkurat da.
Rød makt på Hansa

Eivind

Var det færre på stadion idag enn sist? Under 5000 oppmøte?

Henki

Ballen skal fremover!

Giles

God innsats, men dårlig rytme og pasninger i hytt og vær. Dog flere treff enn vanlig.
Ser ikke ut som disse spillerne skjønner hverandre i det hele tatt.
Fornyelse på banen og på benken.

SK

LAN uttaler at Bamba ikke har virket klar basert på det han har vist på trening, og at han har vært ute i 6 uker. Videre sier han at Bamba blir nødt til å slåss seg inn på laget igjen.

Corran

Nå sier det sikekrt mest om hva vi er blitt vant til fra Brann men denne kampen var et steg i riktig retning. Var bra spill til tider og det hadde ikke vært ufortjent om de vant.
Og etter Acosta kom inn på DM så virker de tryggere defensivt og begynner å tørre å slippe seg litt mer løs.
Er litt småfornøyd med Brann i dag.

MEN det som irriterte meg mest i dag var kor dårlig store stå er blitt. Og de begynner å ligne mer og mer på kanari fansen og andre tåpelige supporter gjenger vi alltid har slengt dritt om og forundrer meg ikke om at neste år så lurer de inn en tromme også.
Megafon innførte de for å bruke når det var mye folk og støy så folk skulle høre oppsanger, men det var jo knapt nok folk der så hvorfor bruke den? Og det ser så teit ut med to overivrige oppsangere som står med ryggen til kampen i 90 minutter.
Skal ikke forundre meg om de har liste over hvilke sanger som skal synges når for spontaniteten virker helt død.    
Og hvorfor i helvete er det nødvendig å vifte med flaggene mens spillet pågår????

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Zolkan

October 06, 2019, 22:45:32 PM #41 Last Edit: October 06, 2019, 22:56:32 PM by Zolkan
.

1908


Lasaron

Gilli slo vel flere gode cornere enn resten av laget har gjort i hele sesongen. Nesten.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: 1908 on October 06, 2019, 23:19:21 PMEkte feighet har et navn.. LAN.............

Merkelig konklusjon i en kamp der Brann angrep helt til dommeren blåste av kampen.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Defensivt bytte, med Grøgaard inn, istedenfor Bamba, som skulle ha vært satt inn lenge før? Kaller du det vågalt og offensivt, Nixon? LAN ville sikre uavgjort, som den nitriste trenergnieren han har blitt.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on October 07, 2019, 07:46:50 AMDefensivt bytte, med Grøgaard inn, istedenfor Bamba, som skulle ha vært satt inn lenge før? Kaller du det vågalt og offensivt, Nixon? LAN ville sikre uavgjort, som den nitriste trenergnieren han har blitt.

Så det var enten "ekte feighet" eller "vågalt og offensivt"? Er det valgene etter kampen i går? Jeg hadde helt glemt fargekoden her på forumet. Svart og hvit...

Jeg etterlyste også Bamba inn mot slutten i går fra tribuneplass. Men samtidig så jeg et Brannlag som angrep gjennom hele kampen og det var ikke noe tegn at Nilsen strupet den delen av spillet de siste minuttene. Han kunne, og har tidligere, vært mye mer kynisk og feig mot en såpass god motstander som Molde. Så jeg syns det er litt urimelig å komme med "Ekte feighet har et navn" etter kampen i går.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: SK on October 06, 2019, 22:29:12 PMLAN uttaler at Bamba ikke har virket klar basert på det han har vist på trening, og at han har vært ute i 6 uker. Videre sier han at Bamba blir nødt til å slåss seg inn på laget igjen.

Så gøy, vi er tilbake der...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Merkelige greier. Greit nok at han er kamprusten, men ingen grunn til at han ikke skal være topp motivert og ha gode treninger.
Rød makt på Hansa

Henki

Selvsagt blir det alt for svart-hvitt å snakke i kategoriske vendinger. Men, LAN gjorde ett bytte i går. Da satt han innpå en back på midtbanen. På det tidspunktet hadde en spiss stått klar for å byttes inn en stund. Det er jo litt typisk LAN det da, og nok en gang gikk Brann målløs av banen. Så kritikerne har kanskje et poeng?
Ballen skal fremover!

Go Up