• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

SK Brann Kvinner

Started by osoerli, September 25, 2019, 16:47:32 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Leffen

Var på kampen i går. Uvant terreng med et lag med full kontroll og en offensiv plan. Redisch Kvamme er klasse! Håper dere i Bergen får mobilisert til helgen

Nixon

Fem på landslaget. Mener å huske at Brann (det ordentlige Brann) hadde fem i ett eller flere laguttak i storhetstiden med Helstad, Andresen, JGS, Opdal og PVM. Det var tider det!
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Quote from: Nixon on March 24, 2022, 14:50:43 PMFem på landslaget. Mener å huske at Brann (det ordentlige Brann) hadde fem i ett eller flere laguttak i storhetstiden med Helstad, Andresen, JGS, Opdal og PVM. Det var tider det!

Ja, det var vel til og med landskamper der alle fem var på banen samtidig også om jeg ikke husker feil. Helt surrealistisk å tenke tilbake på...
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Brann vant mot Rosenborg. Det er å glede seg over at Brann har et kjempegodt damelag

4 strake seire og toppen av serien.

Og når Horneland skal byttes ut, så bør man kanskje se til egen klubb? Og da mener jeg ikke assistenten til Horneland....
Brannsupporter.

Superjack

Brann leder serien.

Faktisk veldig glad Brann har et damelag om dagen.
Brannsupporter.

Nixon

https://www.brann.no/nyheter/pressemelding-fotballfesten-pa-stadion-er-avlyst

Det blir ikke kamp mot VIF på Stadion i sommer med sannsynligvis publikumsrekord i Toppserien. Oslolaget nekter å spille på stadiongresset. Noe de er i sin fulle rett til. Men noget feigt.
Rød makt på Hansa

Superjack

Sportslig veldig forståelig at Vif sier nei.
Omdømmemessig så skyter jo Vifdamene seg selv i foten.
Brannsupporter.

Spelaren

Vålerengen sier de fikk en henvendelse i januar som de takket nei til. Ville det overraske meg om Brann har oversett dette?
Gå av.

krakra

  Begrunnelsen er altså at de heller vil spille på kunstgress. Dette er jo en kamp på sommeren, da banen vår er rimelig god, så en "gøyal" begrunnelse. Alle skjønner vel den egentlige grunnen.

Superjack

Quote from: krakra on April 28, 2022, 15:25:33 PMBegrunnelsen er altså at de heller vil spille på kunstgress. Dette er jo en kamp på sommeren, da banen vår er rimelig god, så en "gøyal" begrunnelse. Alle skjønner vel den egentlige grunnen.

Skulle man stille med stor backing og passende bannere til disse pysete damene i Oslo? Det ville vi garantert gnidd inn om det var snakk om herrefotball
Brannsupporter.

Spelaren

"Ekte vare > Plast" om man vil kaste en granat inn i debatten
Gå av.

Lasaron

Ah, det tok noen sekunder før jeg skjønte at den faktisk tilførte noe nytt i debatten. Fiffig, Spelaren. Fiffig.
Tren på langskudd

Gulløl

April 29, 2022, 13:55:36 PM #212 Last Edit: April 29, 2022, 13:57:42 PM by Gulløl
Her må fornuften seire. Engen har fått enorm kritikk og blitt latterliggjort. Mulig å ro seg noenlunde tørrskodd i land enda om de snur.

BA:
Ny dialog mellom Brann og Vålerenga.
Vålerengas Jens August Dalsegg bekrefter over NRK at det er ny dialog mellom klubbene om kampen
mellom Brann og Vålerenga i Toppserien 5. juni.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Ifølge BT har det nå ordnet seg da engen har fått gras å trene på før kampen.
Gå av.

Nixon

Først er de feige som ikke ville stille opp.
Og nå er de feige som lar seg presse til kamp.

:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Engen kan få lov til å trene på Paddemyren.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Har noen i det hele tatt sett på hvor mange kamper Brann skal spille på Stadiongresset i juni??

Før folk hisser seg unødig opp.

Brann skal med den nevnte kampen til Brann damer spille hele 1! kamp i juni på Stadion.

Når gresset er grønnest i juni og det er mest naturlig å bedrive uteidretten fotball så går det hele 1 serierunde i Obos. Brann spiller borte.

Brannsupporter.

krakra

Tror det er sånn cirka én person som ser noe særlig problem med at damene spiller på Stadion i juni. Hvis man ser vekk i fra folk fra Oslo da.

Spelaren

Ærlig talt - dette er jo knapt en ekstra belastning, tatt i betraktning hvor lite herrelaget skal spille der. Vi vet du har en rolle å spille, men dosér det nå utover litt da.
Gå av.

kabelmann

Hvis det er én damekamp i juni som ødelegger opprykket til herrelaget så fortjener ikke sistnevnte bedre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Kanskje de kan bytte Stadion? Herrelaget kan spille på Stemmemyren og damene på Stadion. Gutta ser jo ut til å trives godt på disse kjipe breddeanleggene med kunstgress, mens de får skjelven hver gang de skal spille foran mer enn 4000 tilskuere.

Gulløl

April 30, 2022, 07:48:45 AM #221 Last Edit: April 30, 2022, 07:50:40 AM by Gulløl
Quote from: Lissabon on April 30, 2022, 07:18:44 AMNy anledning for plastfolket til å hovere
Plastfolket og plastdukfolket, er dette samme gjeng, liksom? Det unevnelige folket.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Jeg var ute på damekampen tidligere i dag. Man kan sikkert si mye om den øverste divisjonen og utviklingen der. Men det er definitivt ikke en divisjon der alle kan slå alle...
Rød makt på Hansa

Nixon

Kommer Bayern München til å bli skuffet når de oppdager at Alexander Straus ikke er tysk?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on May 15, 2022, 20:27:26 PMJeg var ute på damekampen tidligere i dag. Man kan sikkert si mye om den øverste divisjonen og utviklingen der. Men det er definitivt ikke en divisjon der alle kan slå alle...
Men det er den divisjon der (nesten) alle kan slå Riise, og det er også gøy.

Lasaron

Quote from: Nixon on May 19, 2022, 16:32:39 PMKommer Bayern München til å bli skuffet når de oppdager at Alexander Straus ikke er tysk?

LOL
Tren på langskudd

fortune

Jeg er tilhenger av å holde herre- og damefotballen relativt adskilt, men om vi kan få Lewandowski i bytte mot Straus er jeg villig til å revurdere standpunktet
First is first, second is nothing

Nixon

Jeg var på rekord-kampen i dag, og det var riktig så gøy med god stemning på tribunen og mye kjentfolk. Og selvsagt seier. Men det må sies at man må jenke litt på hva man irriterer seg over av det som skjer på banen. Utrolig mye slurv, feilpasninger og merkelige valg med ballen. Og det gjaldt begge lag. Trodde ærlig talt en toppkamp skulle ha bedre kvalitet enn dette. Så opplevelsen som helhet var bedre enn selve kampen etter min mening.
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg syns det var en bra kamp jeg.

Merker meg dog at det er en del jeg kjenner som jeg kjenner som uinteressert i både Brann, fotball og damefotball (og Sandviken i fjor), som er opptatte av å vise at de var der og at de syns det var helt fantastisk.

Zolkan

Jeg ble faktisk positivt overrasket over nivået. Synes spesielt Brann til tider leverte et bra og presis pasningsspill. Og det trykkes til i taklingene.

opplett

Quote from: krakra on June 05, 2022, 20:08:50 PMJeg syns det var en bra kamp jeg.

Merker meg dog at det er en del jeg kjenner som jeg kjenner som uinteressert i både Brann, fotball og damefotball (og Sandviken i fjor), som er opptatte av å vise at de var der og at de syns det var helt fantastisk.

Det var helt sikkert mange som var i samme båt som de i dag. Men jeg tenker det er en vanvittig seier i seg selv at disse folkene bare er på en kvinnekamp.

Vi er inne i en tid hvor kvinnefotballen faktisk får litt avisartikler og omtale i media, og folk er mer bevisste på at også kvinnene spiller toppfotball. Det er utrolig kjekt å se at så mange var på stadion i dag, samme hvilken grunn. Veldig mange har fått et første møte med profesjonell kvinnefotball, og ikke minst har mange unge jenter fått nye helter, forbilder og drømmer i dag.

Det må feires!
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

MPS

Dere kan gjerne vinne hver jentekamp, så lenge vi fortsetter å vinne hver herrekamp ;D

Gulløl

Quote from: MPS on June 05, 2022, 20:47:34 PMDere kan gjerne vinne hver jentekamp, så lenge vi fortsetter å vinne hver herrekamp ;D
Neste år bytter vi divisjon så da får Engen herrene ikke den muligheten da heller.

Rykker ned med Fagermooo ..... rykker ned med Fagermooooo ......
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

MPS

Quote from: Gulløl on June 05, 2022, 21:16:25 PM
Quote from: MPS on June 05, 2022, 20:47:34 PMDere kan gjerne vinne hver jentekamp, så lenge vi fortsetter å vinne hver herrekamp ;D
Neste år bytter vi divisjon så da får Engen herrene ikke den muligheten da heller.

Rykker ned med Fagermooo ..... rykker ned med Fagermooooo ......

Selv om vi presterer ræva for tiden, tipper jeg at du ikke tror på det selv en gang. Er nok større  sjanse for at dere ikke rykker opp, enn at vi rykker ned. Det sagt, tar gjerne et par oppgjør mot dere i ES 2023.

Lasaron

Quote from: MPS on June 05, 2022, 21:23:51 PM
Quote from: Gulløl on June 05, 2022, 21:16:25 PM
Quote from: MPS on June 05, 2022, 20:47:34 PMDere kan gjerne vinne hver jentekamp, så lenge vi fortsetter å vinne hver herrekamp ;D
Neste år bytter vi divisjon så da får Engen herrene ikke den muligheten da heller.

Rykker ned med Fagermooo ..... rykker ned med Fagermooooo ......

Selv om vi presterer ræva for tiden, tipper jeg at du ikke tror på det selv en gang. Er nok større  sjanse for at dere ikke rykker opp, enn at vi rykker ned. Det sagt, tar gjerne et par oppgjør mot dere i ES 2023.

Minner litt om hvordan vi tenkte i 2014....
Tren på langskudd

opplett

Quote from: MPS on June 05, 2022, 21:23:51 PM
Quote from: Gulløl on June 05, 2022, 21:16:25 PM
Quote from: MPS on June 05, 2022, 20:47:34 PMDere kan gjerne vinne hver jentekamp, så lenge vi fortsetter å vinne hver herrekamp ;D
Neste år bytter vi divisjon så da får Engen herrene ikke den muligheten da heller.

Rykker ned med Fagermooo ..... rykker ned med Fagermooooo ......

Selv om vi presterer ræva for tiden, tipper jeg at du ikke tror på det selv en gang. Er nok større  sjanse for at dere ikke rykker opp, enn at vi rykker ned. Det sagt, tar gjerne et par oppgjør mot dere i ES 2023.

Famous last words.

Vi vet.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

MPS

Quote from: Lasaron on June 05, 2022, 21:42:42 PM
Quote from: MPS on June 05, 2022, 21:23:51 PM
Quote from: Gulløl on June 05, 2022, 21:16:25 PM
Quote from: MPS on June 05, 2022, 20:47:34 PMDere kan gjerne vinne hver jentekamp, så lenge vi fortsetter å vinne hver herrekamp ;D
Neste år bytter vi divisjon så da får Engen herrene ikke den muligheten da heller.

Rykker ned med Fagermooo ..... rykker ned med Fagermooooo ......

Selv om vi presterer ræva for tiden, tipper jeg at du ikke tror på det selv en gang. Er nok større  sjanse for at dere ikke rykker opp, enn at vi rykker ned. Det sagt, tar gjerne et par oppgjør mot dere i ES 2023.

Minner litt om hvordan vi tenkte i 2014....
te author=opplett link=msg=586630 date=1654462112]
Quote from: MPS on June 05, 2022, 21:23:51 PM
Quote from: Gulløl on June 05, 2022, 21:16:25 PM
Quote from: MPS on June 05, 2022, 20:47:34 PMDere kan gjerne vinne hver jentekamp, så lenge vi fortsetter å vinne hver herrekamp ;D
Neste år bytter vi divisjon så da får Engen herrene ikke den muligheten da heller.

Rykker ned med Fagermooo ..... rykker ned med Fagermooooo ......

Selv om vi presterer ræva for tiden, tipper jeg at du ikke tror på det selv en gang. Er nok større  sjanse for at dere ikke rykker opp, enn at vi rykker ned. Det sagt, tar gjerne et par oppgjør mot dere i ES 2023.

Famous last words.

Vi vet.
[/quote]


Greit nok, men Engas lag ER faktisk altfor godt til å rykke ned. Det er umulig med denne stallen. Skjer det, skal jeg komme inn hit, legge meg flat, og dere skal få le. Kom dere opp, så vi får noen Engaseiere igjen.

Gulløl

Quote from: MPS on June 05, 2022, 22:02:43 PMGreit nok, men Engas lag ER faktisk altfor godt til å rykke ned. Det er umulig med denne stallen. Skjer det, skal jeg komme inn hit, legge meg flat, og dere skal få le. Kom dere opp, så vi får noen Engaseiere igjen.
Engen er kun to poeng fra kvalikplassen som Brann kjenner så godt til. Vi og snakket om det umulige.
Fire av fem lag under Engen på tabellen har mindre kamper spilt, altså her er det bunnstrid vi snakker om.
Siste fem kamper for Engen viser fire tap, en uavgjort og ingen seire. Elendig trend og form altså.
Engen spillerne kjenner nok styggen på ryggen. Tror Gamle-Erik kommer og tar dere !!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Zolkan on June 05, 2022, 20:19:47 PMJeg ble faktisk positivt overrasket over nivået. Synes spesielt Brann til tider leverte et bra og presis pasningsspill. Og det trykkes til i taklingene.

Det var absolutt en kamp med intensitet og gode taklinger, og det var spenning hele veien inn. Så ingenting å si på underholdningen. Men det var en god del flere enkle feil enn på en herrekamp, flere enn jeg hadde trodd. Og poenget mitt var at man bør kanskje senke forventningene litt. For damene blir i det store og hele behandlet annerledes enn mennene fra tribunen. Når OBOS-Brann spiller er man supporter med store bokstaver: "KOM IGJEN!! DET ER EN ENKEL PASNING!!!". Vi lar spillerne få høre det. Den eneste gangen jeg hørte det i går var fra meg selv da jeg glemte meg litt!;)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: MPS on June 05, 2022, 22:02:43 PMGreit nok, men Engas lag ER faktisk altfor godt til å rykke ned.

Det minner meg om oss i 2014 og 2021.
Tren på langskudd

Superjack

Vålerengen - kvinner rykker ikke ned . De kommer sannsynligvis til å komme på 2. plass i grunnserien, og delta i sluttspillet med de 4 beste kvinnelagene.

Kjekt med mye folk i går, men fotballen var av en sort som LAN ville fått våte drømmer av.
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Nixon on June 06, 2022, 07:28:35 AMNår OBOS-Brann spiller er man supporter med store bokstaver: "KOM IGJEN!! DET ER EN ENKEL PASNING!!!". Vi lar spillerne få høre det. Den eneste gangen jeg hørte det i går var fra meg selv da jeg glemte meg litt!;)

Denne fikk meg til å le godt her.
Ser deg (vel en anonym supporter) for meg komme med et utbrudd og så ta deg litt i det og se deg litt nervøst om.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

MPS

Quote from: Lasaron on June 06, 2022, 08:40:21 AM
Quote from: MPS on June 05, 2022, 22:02:43 PMGreit nok, men Engas lag ER faktisk altfor godt til å rykke ned.

Det minner meg om oss i 2014 og 2021.

Joda, men jeg mener vi har en noe bedre stall, enn dere hadde de årene. Dere kan gjerne være uenige. Jeg tror dere er mere bekymret enn meg. Problemet er jo at 2022 ser ut til å bli en søplesesong uansett. Siden dette er en tråd for jentefotball, jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Gratulerer med seieren. Er de en del av økonomien til herrene? Rosenborg gikk jo for fusjon. Enga og Lillestrøm har droppet det. Jentefotball er jo en ren utgiftspost. De genererer ikke penger, og snart skal de ha likelønn, ellers blir det trøbbel i media. Likestilling vet du. Hente penger, de ikke har tjent eller fortjener. Håper for deres del at det er to økonomiavdelinger.

Corran

Quote from: MPS on June 06, 2022, 17:47:13 PM
Quote from: Lasaron on June 06, 2022, 08:40:21 AM
Quote from: MPS on June 05, 2022, 22:02:43 PMGreit nok, men Engas lag ER faktisk altfor godt til å rykke ned.

Det minner meg om oss i 2014 og 2021.

Joda, men jeg mener vi har en noe bedre stall, enn dere hadde de årene. Dere kan gjerne være uenige. Jeg tror dere er mere bekymret enn meg. Problemet er jo at 2022 ser ut til å bli en søplesesong uansett.

Om du tror vi er bekymret for at vif skal rykke ned tar du skammelig feil.
Men vi vet av erfaring at når de rundt og i klubben mener at laget er for godt til å rykke ned så kan det gå til helvete.
Om vif rykker ned er det ingen sympati å hente her i gården og ingen som feller noen tårer.
Litt skadefro latter kommer nok fra enkelte av oss mens resten bare trekker på skuldrene for det betyr ingenting.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Det måtte komme, men uventa at det vart aktualisert så raskt. Kva skjedde, Stemmemyren var den føretrukne stadion.

 
https://www.bt.no/sport/i/KzJ7kX/hun-vil-ha-brann-stadion-som-fast-hjemmebane-dette-sier-styrelederen




 
Saludar a los monos!

krakra

Jeg tror nok damene bør prøve en "hverdagskamp" på Stadion før de tar alt for mange vurderinger om hvor de bør være. Selvfølgelig er det en drøm å spille foran 10.000 tilskuere på Stadion, men det er jo ikke sånn de fleste kampene kommer til å være.

Ellers er det jo helt greit at begge lag spiller på Stadion hvis man får en matte som tåler det. Planen er vel at denne hybridmatten skal tåle at både herre- og damelaget skal spille der inne, samt at herrelaget skal kunne trene der regelmessig. 1000 brukstimer er jo langt mer enn man bruker i dag vil jeg anta.

Lasaron

Bygg billige tribuner ute på Nymark, slik som på Torgallmenningen 17. mai. 3000. Damelaget og Brann 2.

Der er løsningen.
Tren på langskudd

Nixon

Det er planlagt tribuner på en av Nymarksbanene. Men 3000 er en glemmesak. Det er det ikke plass til. Og tribuner som de på 17. mai? Det hadde blitt full utrykning fra Haukeland på første hoppesang...
Rød makt på Hansa

Gulløl

June 07, 2022, 11:30:11 AM #248 Last Edit: June 07, 2022, 12:09:37 PM by Gulløl
Så vidt jeg har fått med meg kjører herrer og damer helt adskilte budsjetter inn til videre. Arrangement kostnadene er ganske store ved å gjennomføre en kamp på Stadion med alle tribuner åpne. Om damene skal spille fast på Stadion og har f.eks. et snitt på 1000-1500 tilskuere må selvsagt kampbudsjettetene i snitt på inntekter og utgifter gå noenlunde i hopp. Må i hvert fall ikke bli sånn at et eventuelt underskudd på damekampene skal dekkes opp med overskudd på herrekampene. Noe av arrangement utgiftene er faste, andre kan reduseres ved å ha kun en tribune åpen for publikum, tipper den ene tribunen blir Fjordkraft tribunen som er mot kamera og har gode fasiliteter. Brann har for eksempel avtale med GO2 Arena som tar seg 100 % av kioskdrift, blir dyrere å drifte kun noen få kiosker på kamper enn alle kiosker på alle tribuner i forhold til innkjøp og faste kostnader med administrasjon, innkjøp, osv. På Stemmemyren går jeg ut fra at all kioskdrift er på dugnad. Godt mulig en kan få til dugnadsløsning for for både kioskdrift og andre oppgaver på Fjordkraft slik at  kamparrangementene er bærekraftige med inntekter og utgifter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

June 07, 2022, 12:34:21 PM #249 Last Edit: June 07, 2022, 12:41:29 PM by Gulløl
Brann kan ikke sammenligne seg med Rosenborg på antall brukstimer for en hybridgressbane i det hele tatt. Her må ikke Brann bomme i forventningene/budsjett om antall brukstimer og legge seg for optimistisk høyt i forhold til til klima og nedbørsmengdene .

Nedbørsmengdene mellom Trondheim og Bergen er veldig forskjellige, i kraftig disfavør Bergen. Dette er veldig vesentlig  i forhold til brukstimer en kan få ut av en slik bane.
https://scaryweather.no/2021/09/hvor-mye-det-regner-i-bergen/

Jeg vil se et nøkternt og grundig gjennomarbeidet anslag fra styret på brukstimer når dette trolig om ikke så alt lenge skal presenteres og behandles på en ekstraordinær generalforsamling. Da tenker jeg på blant annet i forhold til erfaringstall til Rosenborg, både hovedbane og treningsbane. Optimistiske anslag og rosenrød reklame på ny og lite utprøvd "hybrid-teknologi" fra leverandører skal en være forsiktig med å ta for mye hensyn til. Ut fra skriverier tidligere er det problem å finne byer med hybridgressmatter med noe i nærheten av Bergen sine nedbørsmengder.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up