• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Aune Selland Heggebø

Started by Kagain, August 15, 2019, 09:28:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Kanskje lurt å lese seg helt ned i tråden før en siterer og svarer. Jeg svarte akkurat på det dette.

Jeg konkluderer ikke.
Jeg har flere minutter å basere skepsisen min på enn gårsdagens kamp.
Og jeg håper selvsagt at jeg tar feil.

Men er det noen som har den store troen her? Legg til side håp. Virkelig tro?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, jeg tror han blir god om han får tillit. Med tillit mener jeg stadig noen innhopp, lenger og lenger, etterhvert noen starter osv. Slik som talenter ofte blir utviklet. Jeg begrunner det med at han alltid har scoret mye mål, i mange år på rad, og at han også klarte seg meget godt i det lille oppholdet han hadde i Nest.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Nixon on September 02, 2019, 13:43:26 PMKanskje lurt å lese seg helt ned i tråden før en siterer og svarer. Jeg svarte akkurat på det dette.

Jeg konkluderer ikke.
Jeg har flere minutter å basere skepsisen min på enn gårsdagens kamp.
Og jeg håper selvsagt at jeg tar feil.

Men er det noen som har den store troen her? Legg til side håp. Virkelig tro?
ebø har vel cirka 80 minutter spilletid for Brann. 20 i går, så 45 i en treningskamp og 80 i en cupkamp i fjor. Så det er jo uansett tynt grunnlag.

Jeg tror Heggebø har potensialet til å bli en toppspiss i Eliteserien. Han er stor, sterk, klok og målfarlig. Han har også bra bevegelighet. De egenskapene alene kan være nok. Så har man fart og teknikk på toppen av det som kan løfte en spiller til det helt store. Der har jeg vært usikker, men både for Brann 2 og ikke minst i nest syns jeg det så ut som han har tatt solide steg bare det siste året på begge områder. Og i fjor hadde han jo tatt solide steg fra før der.

Han er et større talent enn Barmen var iallefall. Om han blir en toppspiss avhenger jo samtidig av Brann. De har iallefall ingenting å tape på å dyrke ham litt denne høsten.

Finfin respons

Han minna meg om den unge Karadas i spillestilen. Og han var jo et funn da..
Kanskje.

Gulløl

Quote from: Finfin respons on September 04, 2019, 01:10:02 AMHan minna meg om den unge Karadas i spillestilen. Og han var jo et funn da..
Og så minner han om en del unge spillere i Brann opp gjennom tidene  som ikke var et funn 😉.
Men la oss håpe og være optimist og at han her slår til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

BT skriver en haug av kritiske saker om Branns manglende talentsatsing, men med en gang Heggebø kommer inn for Berisha fisker de etter konflikt.

https://www.bt.no/sport/i/lAXKyy/berisha-om-aa-bli-byttet-ut-den-saa-jeg-ikke-komme

Hypersmarte Berisha klarer selvfølgelig å kritisere byttet uten å gjøre det direkte. Ingen som gjennomskuer det.

Spelaren

Berisha er rett og slett pressedum.
Gå av.

Lasaron

Aune Heggebø er en liten stråle av glede i mørket. Han symboliserer et svakt håp for fremtiden.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Spelaren on September 16, 2019, 16:46:49 PMBerisha er rett og slett pressedum.

Kanskje "pressehåndteringstreningen" til Brann ikke har funket så godt på han. At han er for sta til å la seg indoktrinere?

 

Lasaron

Jeg ser veldig få intervjuer, men så lenge Berisha starter svarene sine med andre ord enn "Nei.." så kan han si hva han vil for min del.
Tren på langskudd

Lasaron

Nå har jeg lest saken om Berisha sin reaksjon på byttet. Det er en ikke-sak.
Tren på langskudd

Kagain

Ja, enig der. Men det er jo alltid greit å få fyrt seg opp litt da.

Finfin respons

Aldri har sjansen vært større for å spille fra start som i dag.
Kanskje.

krakra

Syns det er interessant det Heggebø sier til Beann.no. Når fysikken ikke er på plass må han være smartere. Er viktig poeng for hvorfor det er viktig at unge spillere får kamper i sekken tidlig. Når fysikken ikke er helt på plass må de lære seg andre triks. Når fysikken da etterhvert kommer har de flere strenger å spille på.

Syns allerede nå det har vært verdt å hente Heggebø hjem. Særlig dagens kamp tror jeg var veldig lærerik. Han hadde ikke en stor kamp, men man ser at han er en smart spiss. Allerede bedre spilleforståelse enn Bamba. Mangler endel teknikk. Bare å terpe, men fysikk, målteft og spilleforståelse er et bra register det.

Nixon

Han hadde en grei første omgang der han er involvert i en del. En elendig andre omgang der han nesten ikke er borti ballen den halvtimen han spiller. Sikkert god læring, men at Heggebø skal få jevnlig spilletid på et Brannlag som forhåpentligvis skal kjempe i toppen i årene fremover? Da snakker vi utvikling...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, endelig snakker vi utvikling 🙂. Jeg har sett mer urealistiske ting skje, som for eksempel at Acosta starter som dm 😉.
Tren på langskudd

Spelaren

Når ingenting fungerer taktisk, spesielt i det offensive, er det på grensen til mobbing å bruke unge spisser. Det hadde vært spennende å sjå talenter på banen tidligere i Nilsens karriere, i kamper der det allerede var opparbeidet en solid ledelse.
Gå av.

Lasaron

"Kan ikkje ant enn klaga," som de sier. Det er da langt bedre at talenter brukes sent enn aldri. Heggebø var aldri dårligere enn mange andre utpå der, hverken blant brann- eller haugesundspillere. Klart dette er utviklende.
Tren på langskudd

Spelaren

Heggebø fikk fint lite til, og Facebook-avstemmingen som gav ham bb fikk gamlingen to seter bortenfor til å skjelle ut halve feltet.
Gå av.

Nixon

He he, det var tydelig at folk gledet seg over at Heggebø fikk starte. Mest jubel da navnene ble lest opp og banens beste i avstemningen. Greit nok det, det var jo ikke akkurat slik at de andre på laget utmerket seg veldig heller. Kanskje burde Kristiansen fått prisen for viljen til å utfordre og taklingen sin i siste liten da Haugesund var nesten alene med Opdal. Men uten å skåre mål vil nok det aldri skje at en venstreback får den prisen!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Kristiansen og Opdal var våre beste.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Ser på utnevnelsen som et greit signal til ledelsen om at vi setter pris på at ungdom får sjansen.

pidre

Quote from: krakra on September 22, 2019, 00:17:06 AMAllerede bedre spilleforståelse enn Bamba.

Klart enig, noe annet hadde overrasket.
Saludar a los monos!

pidre

La oss nå bruke Heggebø som spiss neste 3-4 sesongene, da får vi også svaret på om han blir en topp TL-spiss.
Saludar a los monos!

Nixon

Heggebø lånes nok en gang ut til Øygarden. Greit det, han virker å være sist i køen av de offensive spillerne. Tipper det er starten på slutten for hans tid i Brann.
Rød makt på Hansa

Corran

Med de som er inne pr i dag og det de har vist fram så er det nok mer fruktbart for ham å få kamptrening på et litt høyere nivå en 2 laget som kanskje ikke kommer til å spille kamper på en god stund
Ser også de har en avtal om å hente ham tilbake på kort varsel om det skulle bli skader og de har behov for ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Jeg mistenker at du nok har rett, Nixon. Ser for meg en slags Lorentzen-utvikling for Aune. Spiller greit nok, men blir solgt unna og roter rundt på forskjellige nivå. Mehnert og Hustad ligger vel bak Bamba for tiden, så med mindre noe skjer med dem så spiller sikkert Heggebø ut sesongen i Øygarden. Kanskje han får en like god scoringsstatistikk som krepsefiskeren fikk i Nest Sotra?

Finfin respons

Altså, denne Aune kan få en spennende utvikling hvis han øker reportearet sitt. Tenk en Aune som utvikler seg til å bli "dobbelt så god"* som han er idag. Ikke umulig, men da må han utvikle seg. I så fall blir han en spiller som hører hjemme i en bedre liga enn Obos!

*målt i Nm.
Kanskje.

Gulløl

Løfter tråden. Har forlenget med Brann ut 2023.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

Heggebø har et lite overtak på Bamba i spisskampen ser det ut for en lekmann fra sidelinjen som BA uttrykker det. Og Ingebrigtsen skryter av den 19 år gamle fremadstormende lokale spissen.

Klipp fra BA:
Lenge før alvoret faktisk starter banker bergenseren inn mål på trening. For en lekmann fra sidelinjen ser Heggebø ut til å ha et lite overtak på Daouda Bamba (26) i spisskampen. - Hvem som har vært best av dem? Det er vanskelig å svare på, de er jo så ulike. De har vært veldig gode begge to. Aune har overrasket positivt. Han har hatt en veldig ålreit utvikling i denne perioden. Han har et voldsomt potensial og han er villig til å legge i potten det som trengs for å bli god, sier Brann-trener Kåre Ingebrigtsen. I fjor var den unge bergenseren på lån til 1. divisjonsklubben Øygarden. Her ble han den tenåringen i skandinavisk toppfotball som spilte mest i 2020. - Vi så ting av ham i Øygarden som vi trenger. Det var aldri tvil om at han skulle tilbake, men så har han overrasket meg positivt. Han har vært enda bedre enn jeg hadde trodd, gjentar Brann-treneren. Åtte mål og fire målgivende for et nedrykkslag lar seg høre. Med kontrakt ut 2021 og konkrete bud på ham fra Tromsø, sto Heggebø og Brann overfor et veiskille i fjor høst. - At Brann var så klare på at de ikke ville selge, var en av grunnene til at jeg valgte å forlenge. Det ga meg tro på at de faktisk ville satse på meg. Selv om jeg fikk med meg interessen, var Brann alltid førstevalget om jeg så at det var muligheter her. Og det gjorde jeg, sier 19-åringen som nylig forlenget til ut 2023.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Vi er i en situasjon nå uten all verdens press på resultater. Vi skal bygge lag. Gull i 2022 eller 2023. Så lenge Bamba ikke forlenger mener jeg han skal vise seg soleklart bedre enn Heggebø for å starte. Er han bare marginalt bedre, mener jeg han skal benkes, og så satser vi på Heggebø.
Tren på langskudd

Gulløl

March 20, 2021, 13:27:47 PM #132 Last Edit: March 20, 2021, 13:29:41 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on March 20, 2021, 12:41:37 PMVi er i en situasjon nå uten all verdens press på resultater. Vi skal bygge lag. Gull i 2022 eller 2023. Så lenge Bamba ikke forlenger mener jeg han skal vise seg soleklart bedre enn Heggebø for å starte. Er han bare marginalt bedre, mener jeg han skal benkes, og så satser vi på Heggebø.
Helt enig. Men har en følelse av at Bamba fort kan finne på å forlenge med et nytt år om relativt kort tid i forhold til at klubben nå legger press på han. Det er gambling med fremtiden og inntekten til han og familien om han skal vente til etter sesongen og se hvor attraktiv han da er i markedet. Både Heggebø og en eventuelt ny spiss kan fort komme foran han i køen i forhold til spilletid gjennom denne sesongen om han bare går ut kontrakten. Så Bamba må tenke grundig gjennom om han da i det hele tatt er noe særlig attraktiv for de sikre lønnsutbetalende klubbene som kan betale mer enn de 2 millionene som Brann betaler i lønn i dag etter eventuelt lite spilletid denne sesongen. Han har vel familie og rådgivere som kan hjelpe han med å ta et klokt valg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Hvor dårlig er Heggebø, eller hvor dårlig synes trønderen at han er, når han får tilnærmet null spilleminutter i de fire første kampene samtidig som laget skriker etter et alternativ på topp. Noen som har vært på treninger og har sett hvordan han presterer der?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg skjønner at spørsmålet kommer, men tror ikke han er så dårlig som det ser ut som. Trenere er rare. Av og til bestemmer de seg bare for at noen skal ha klippekort uansett. Uheldig for oss har KI delt det ut til Bamba og Forren. De er de første han skriver opp.
Tren på langskudd

Nixon

Greit nok at trenere har sine favorittspillere, men tviler sterkt på at Heggebø storspiller og bøtter inn mål på trening uten å få mer spilletid enn det han får.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on May 21, 2021, 06:34:38 AMGreit nok at trenere har sine favorittspillere, men tviler sterkt på at Heggebø storspiller og bøtter inn mål på trening uten å få mer spilletid enn det han får.

Han gjør sikkert ikke det. Kanskje en mellomting? Det er ikke sikkert Bamba heller storspiller og bøtter inn mål på trening.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Hvor alvorlig er skaden hans?

krakra

August 16, 2021, 06:57:49 AM #138 Last Edit: August 16, 2021, 07:02:33 AM by krakra
Fantastisk kamp av Heggebø. Sedvanlig stygg scoring, men det var noen pene detaljer utpå der i tillegg til den vanlige harde jobbingen. Tror vi er styrket på spissplass. Blir gøy når Finne er klar. Wassberg er god, men ingen særlig trussel i boksen. Skaffet vel frisparket han scoret på selv med et utypisk raid. Feiret mer på Taylor og Pedersens scoringer enn sin egen.

Lasaron

Jeg tror han er i ferd med å ta dette nivået også.
Tren på langskudd

Fusentast

Uten sammenligning for øvrig, men jeg mener han har elementer av Haaland i seg. Enormt sterk og vanskelig å stoppe reglementert når har kommer i fart, kan bli et skikkelig beist for Brann fremover.
I don't think you can the rules!

Gulløl

For en glød, for en vilje og for en løpskraft. Og en spiller som elsker Brann i hele sin utstråling på banen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

tintin

Se på Aune, speller som en konge...
Et skikkelig mål-Mons mål🤩🤩

Intel

Er sp deilig p se han tar ta og Taylor treffer på ett innlegg. Brann rykker aldri ned om de fortsetter med denne mentaliteten

Corran

Quote from: Intel on August 21, 2021, 19:59:17 PMEr sp deilig p se han tar ta og Taylor treffer på ett innlegg. Brann rykker aldri ned om de fortsetter med denne mentaliteten
Jo når den mentaliteten ikke er nok til å vinne kamper så gjør de det

Men herlig innstilling og jobbing av Heggebø
Mangler litt men jobbingen og krigingen hans gjør opp for mye
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Kanskje.

Lasaron

Gi den unge mannen et bedre kontraktstilbud. Forleng nå!
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on September 11, 2021, 18:58:58 PMGi den unge mannen et bedre kontraktstilbud. Forleng nå!

Han har kontrakt ut 2023, kan nok vente til etter sesongen.
Gå av.

Belfort

Quote from: Spelaren on September 11, 2021, 19:14:11 PM
Quote from: Lasaron on September 11, 2021, 18:58:58 PMGi den unge mannen et bedre kontraktstilbud. Forleng nå!

Han har kontrakt ut 2023, kan nok vente til etter sesongen.

Blir nok hentet av Molde snart

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up