• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Aune Selland Heggebø

Started by Kagain, August 15, 2019, 09:28:49 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Kanskje lurt å lese seg helt ned i tråden før en siterer og svarer. Jeg svarte akkurat på det dette.

Jeg konkluderer ikke.
Jeg har flere minutter å basere skepsisen min på enn gårsdagens kamp.
Og jeg håper selvsagt at jeg tar feil.

Men er det noen som har den store troen her? Legg til side håp. Virkelig tro?
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Ja, jeg tror han blir god om han får tillit. Med tillit mener jeg stadig noen innhopp, lenger og lenger, etterhvert noen starter osv. Slik som talenter ofte blir utviklet. Jeg begrunner det med at han alltid har scoret mye mål, i mange år på rad, og at han også klarte seg meget godt i det lille oppholdet han hadde i Nest.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

krakra

Quote from: Nixon on September 02, 2019, 13:43:26 PMKanskje lurt å lese seg helt ned i tråden før en siterer og svarer. Jeg svarte akkurat på det dette.

Jeg konkluderer ikke.
Jeg har flere minutter å basere skepsisen min på enn gårsdagens kamp.
Og jeg håper selvsagt at jeg tar feil.

Men er det noen som har den store troen her? Legg til side håp. Virkelig tro?
ebø har vel cirka 80 minutter spilletid for Brann. 20 i går, så 45 i en treningskamp og 80 i en cupkamp i fjor. Så det er jo uansett tynt grunnlag.

Jeg tror Heggebø har potensialet til å bli en toppspiss i Eliteserien. Han er stor, sterk, klok og målfarlig. Han har også bra bevegelighet. De egenskapene alene kan være nok. Så har man fart og teknikk på toppen av det som kan løfte en spiller til det helt store. Der har jeg vært usikker, men både for Brann 2 og ikke minst i nest syns jeg det så ut som han har tatt solide steg bare det siste året på begge områder. Og i fjor hadde han jo tatt solide steg fra før der.

Han er et større talent enn Barmen var iallefall. Om han blir en toppspiss avhenger jo samtidig av Brann. De har iallefall ingenting å tape på å dyrke ham litt denne høsten.

Finfin respons

Han minna meg om den unge Karadas i spillestilen. Og han var jo et funn da..
Kanskje.

Gulløl

Quote from: Finfin respons on September 04, 2019, 01:10:02 AMHan minna meg om den unge Karadas i spillestilen. Og han var jo et funn da..
Og så minner han om en del unge spillere i Brann opp gjennom tidene  som ikke var et funn 😉.
Men la oss håpe og være optimist og at han her slår til.
Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

krakra

BT skriver en haug av kritiske saker om Branns manglende talentsatsing, men med en gang Heggebø kommer inn for Berisha fisker de etter konflikt.

https://www.bt.no/sport/i/lAXKyy/berisha-om-aa-bli-byttet-ut-den-saa-jeg-ikke-komme

Hypersmarte Berisha klarer selvfølgelig å kritisere byttet uten å gjøre det direkte. Ingen som gjennomskuer det.

Spelaren

Berisha er rett og slett pressedum.
Legg ned Kina / Kinen.

Lasaron

Aune Heggebø er en liten stråle av glede i mørket. Han symboliserer et svakt håp for fremtiden.

Kagain

Quote from: Spelaren on September 16, 2019, 16:46:49 PMBerisha er rett og slett pressedum.

Kanskje "pressehåndteringstreningen" til Brann ikke har funket så godt på han. At han er for sta til å la seg indoktrinere?

Lasaron

Jeg ser veldig få intervjuer, men så lenge Berisha starter svarene sine med andre ord enn "Nei.." så kan han si hva han vil for min del.

Lasaron

Nå har jeg lest saken om Berisha sin reaksjon på byttet. Det er en ikke-sak.

Kagain

Ja, enig der. Men det er jo alltid greit å få fyrt seg opp litt da.

Finfin respons

Aldri har sjansen vært større for å spille fra start som i dag.
Kanskje.

krakra

Syns det er interessant det Heggebø sier til Beann.no. Når fysikken ikke er på plass må han være smartere. Er viktig poeng for hvorfor det er viktig at unge spillere får kamper i sekken tidlig. Når fysikken ikke er helt på plass må de lære seg andre triks. Når fysikken da etterhvert kommer har de flere strenger å spille på.

Syns allerede nå det har vært verdt å hente Heggebø hjem. Særlig dagens kamp tror jeg var veldig lærerik. Han hadde ikke en stor kamp, men man ser at han er en smart spiss. Allerede bedre spilleforståelse enn Bamba. Mangler endel teknikk. Bare å terpe, men fysikk, målteft og spilleforståelse er et bra register det.

Nixon

Han hadde en grei første omgang der han er involvert i en del. En elendig andre omgang der han nesten ikke er borti ballen den halvtimen han spiller. Sikkert god læring, men at Heggebø skal få jevnlig spilletid på et Brannlag som forhåpentligvis skal kjempe i toppen i årene fremover? Da snakker vi utvikling...
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Ja, endelig snakker vi utvikling 🙂. Jeg har sett mer urealistiske ting skje, som for eksempel at Acosta starter som dm 😉.

Spelaren

Når ingenting fungerer taktisk, spesielt i det offensive, er det på grensen til mobbing å bruke unge spisser. Det hadde vært spennende å sjå talenter på banen tidligere i Nilsens karriere, i kamper der det allerede var opparbeidet en solid ledelse.
Legg ned Kina / Kinen.

Lasaron

"Kan ikkje ant enn klaga," som de sier. Det er da langt bedre at talenter brukes sent enn aldri. Heggebø var aldri dårligere enn mange andre utpå der, hverken blant brann- eller haugesundspillere. Klart dette er utviklende.

Spelaren

Heggebø fikk fint lite til, og Facebook-avstemmingen som gav ham bb fikk gamlingen to seter bortenfor til å skjelle ut halve feltet.
Legg ned Kina / Kinen.

Nixon

He he, det var tydelig at folk gledet seg over at Heggebø fikk starte. Mest jubel da navnene ble lest opp og banens beste i avstemningen. Greit nok det, det var jo ikke akkurat slik at de andre på laget utmerket seg veldig heller. Kanskje burde Kristiansen fått prisen for viljen til å utfordre og taklingen sin i siste liten da Haugesund var nesten alene med Opdal. Men uten å skåre mål vil nok det aldri skje at en venstreback får den prisen!
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Kristiansen og Opdal var våre beste.

Jose Arrogantio

Ser på utnevnelsen som et greit signal til ledelsen om at vi setter pris på at ungdom får sjansen.

pidre

Quote from: krakra on September 22, 2019, 00:17:06 AMAllerede bedre spilleforståelse enn Bamba.

Klart enig, noe annet hadde overrasket.
Saludar a los monos!

pidre

La oss nå bruke Heggebø som spiss neste 3-4 sesongene, da får vi også svaret på om han blir en topp TL-spiss.
Saludar a los monos!

Go Up