• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ranheim - Brann 04.08.19 kl 18:00

Started by Superjack, July 24, 2019, 20:39:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pidre

Saludar a los monos!

Spelaren

Forseelse er det jo, uansett om det er strengt.
Gå av.

Spelaren

Quote from: Lasaron on August 04, 2019, 17:53:10 PMSpørsmålet melder seg: Er Berisha tidenes beste i Brann til å konstruere straffer? Ikke filme, men konstruere. Ellers er det voldsomt hvor opptatt kommentator er av varmen. Jeg gikk nettopp inn og sjekket. 18 grader. Jaja.

Han gjør det sonen var ekspert på på midtbanen, bare inni boksen.
Gå av.

Lasaron

Han har vel skaffet oss tre straffer det er blitt mål av. Da har han på en måte syv målgivende.
Tren på langskudd

Nixon

Håper de ikke kødder det til nå med formasjonsbytte.
Rød makt på Hansa

Henki

Huseklepp med en del interessante betraktninger om LAN, spillestil, tilskuersvikt, i TV2s eliteseriestudio. Steffen Iversen konkluderer med at Brann-publikummet krever gull hver sesong, og i hvert fall etter et par seire.
Ballen skal fremover!

ACHTUNG

Feige LAN. Her han alle muligheter til å forbedre målforskjellen, så kjører han buss i hele andre omgang. Det er dette mange Brannfans er lei av. Feigt!!!!

Eivind

August 04, 2019, 18:48:01 PM #57 Last Edit: August 04, 2019, 18:56:59 PM by Eivind
Nok en drepende kjedelig forestilling. Vi vinner, flott nok, men det er som alltid som å se maling tørke.

Tenk så kjekt å hatt en unggutt man i det minste kunne hevet innpå på slutten. Nei takke meg til Gilli.

Skal selvfølgelig ikke være for negativ når man vinner 3-0 borte men det er vel bare slik det har blitt. Får prøve å f tilbake positive Brannøyne fremover.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on August 04, 2019, 18:44:05 PMFeige LAN. Her han alle muligheter til å forbedre målforskjellen, så kjører han buss i hele andre omgang. Det er dette mange Brannfans er lei av. Feigt!!!!

Tja, jeg har sett verre busser enn dette. Og jeg vet ikke helt om jeg er enig at det hadde vært «alle muligheter» for mange flere skåringen. Ingenting av det som har skjedd tidligere i sesongen tydet på det.

Men nå ble målforskjellen litt bedre i alle fall!:)
Rød makt på Hansa

Spelaren

Gå av.

ACHTUNG

Glimrende kontring av Bamba og Gilbert!

Lasaron

Endelig følelsen av å være sikker på å vinne underveis. Endelig punkterer vi kampen. 3-0! Flott!

Etter exiten i Eire snakket noen om nedrykk. Nå har vi slått to dumpekandidater og kan droppe det, heldigvis. Objektivt sett er vi fortsatt med i medaljekampen.
Tren på langskudd

Superjack

Solid, Brann som vi kjenner dem under LAN.

Og i tillegg:
Mål av Bamba
Mål på skudd
Straffe
Komson scoring
Scoring på kontring.

Bra levert. Kampgjennomføring - terningkast 5
Underholdning - terningkast 4

Brannsupporter.

krakra

Mål og målgivende av fotballdumme Bamba

nero

Fullt fortjent seier. Godt gjennomført bortekamp. Håpløst å sutre over denne kampen.
Lions led by donkeys.

Superjack

Quote from: krakra on August 04, 2019, 19:03:17 PMMål og målgivende av fotballdumme Bamba

Kanskje han har spist smart i håvve pillare siden sist?
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: nero on August 04, 2019, 19:03:53 PMFullt fortjent seier. Godt gjennomført bortekamp. Håpløst å sutre over denne kampen.

Ja, man må jo se litt på resten av sesongen og sette kampen i kontekst med det. Etter min mening kunne man ikke forvente noe særlig bedre enn dette.
Rød makt på Hansa

Morkel

Ordagic spilte ikke de to første kampene mot Ranheim. Jeg håper LAN innser dette nå, at vi må spille med et duellsterkt anker som balanserer midtbanen.

Eivind

Joda selvfølgelig er resultatet strålende, spesielt sesongen tatt i betraktning. Det jeg reagerer på er mentaliteten vi nok en gang kommer på banen med i 2.omg.

Vi går ikke for å punktere kampen men ønsker å ro inn 2-0. Soltvedt sa det selv i pausen. Og det kunne fort ha straffet seg, heldigvis møtte vi et rævdårlig lag som gjorde sin svakeste kamp for sesongen.

Lasaron

Nå får vi se om spådommen min slår til. Deler LAN ut klippekort til gjengen som startet siden vi vant komfortabelt?
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: krakra on August 04, 2019, 19:03:17 PMMål og målgivende av fotballdumme Bamba

Det er nesten som man glemmer alle de ørten gangene han har rotet seg inn i noe pga overdreven tro på egne ferdigheter, der bedre plasserte spillere står og venter.
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on August 04, 2019, 19:36:29 PM
Quote from: krakra on August 04, 2019, 19:03:17 PMMål og målgivende av fotballdumme Bamba

Det er nesten som man glemmer alle de ørten gangene han har rotet seg inn i noe pga overdreven tro på egne ferdigheter, der bedre plasserte spillere står og venter.
Heller en spiller som roter seg inn i noe pga overdreven tro på egne ferdigheter, scorer ett og legger opp til ett annet, enn en spiller som er i avslutningsposisjon og heller slår en støttepasning.

krakra

Ellers en bunnsolid defensivt kamp, men offensivt berges inntrykket av en voldsom effektivitet. Fem avslutninger mot Eliteseriens mest gavmilde motstander er ikke noe å rope hurra for.

Finfin respons

Quote from: Superjack on August 04, 2019, 19:06:25 PM
Quote from: krakra on August 04, 2019, 19:03:17 PMMål og målgivende av fotballdumme Bamba

Kanskje han har spist smart i håvve pillare siden sist?

Jeg hørte Berisha rope: legg deg mellom dem! In between!
Blant annet.

Tror Bamba får mye coaching på posisjonering i førstepresset. Var varierende idag også, men kanskje bedre enn sist, får man vel si.
Kanskje.

Superjack

Quote from: Lasaron on August 04, 2019, 19:28:12 PMNå får vi se om spådommen min slår til. Deler LAN ut klippekort til gjengen som startet siden vi vant komfortabelt?

«Det lønner seg å være på laget når de vinner» LAN bud. Nå har vel Brann vunnet ganske mange ganger med trioen Berisha, Bamba.

Håper på mer av det vi så i dag, og jeg likte vrien med Barmen, for spesielt i starten var siden med Barmen, Berisha og Bamba farlig.

Brannsupporter.

nero

Quote from: Eivind on August 04, 2019, 19:12:17 PMJoda selvfølgelig er resultatet strålende, spesielt sesongen tatt i betraktning. Det jeg reagerer på er mentaliteten vi nok en gang kommer på banen med i 2.omg.

Vi går ikke for å punktere kampen men ønsker å ro inn 2-0. Soltvedt sa det selv i pausen. Og det kunne fort ha straffet seg, heldigvis møtte vi et rævdårlig lag som gjorde sin svakeste kamp for sesongen.
Uenig. Planen var nok å legge seg bakpå og vente på kontringsmulighetene. Som kom.
Lions led by donkeys.

Kagain

Ellers hederlig av Berisha at når kampen er over og straffesituasjonen blir diskutert, så velger han å støtte motstandernes stopper på at det ikke var straffe

https://www.vg.no/sport/fotball/i/GGeRlm/bamba-og-brann-tok-ranheim-revansje-jeg-vet-ikke-hvorfor-han-doemte-straffespark

"Nei. Jeg vet ikke hvorfor han dømte straffespark. Jeg så at Furu kom mot meg. Jeg var redd for at han skulle tråkke på meg, så jeg hoppet unna. Så - plutselig - dømte han straffe. Jeg var ikke helt med på den. Jeg mener det ikke var straffe, men jeg har ikke sett den på nytt, sier Berisha til VG"

Spelaren

Quote from: Kagain on August 05, 2019, 06:34:48 AMEllers hederlig av Berisha at når kampen er over og straffesituasjonen blir diskutert, så velger han å støtte motstandernes stopper på at det ikke var straffe

https://www.vg.no/sport/fotball/i/GGeRlm/bamba-og-brann-tok-ranheim-revansje-jeg-vet-ikke-hvorfor-han-doemte-straffespark

"Nei. Jeg vet ikke hvorfor han dømte straffespark. Jeg så at Furu kom mot meg. Jeg var redd for at han skulle tråkke på meg, så jeg hoppet unna. Så - plutselig - dømte han straffe. Jeg var ikke helt med på den. Jeg mener det ikke var straffe, men jeg har ikke sett den på nytt, sier Berisha til VG"

Tror dette er et sjeldent tilfelle av at en spiss tar feil om egen situasjon innen 16. Veldig beskjeden kontakt, men nok til å kvalifisere som en forseelse. Dommer var i hvert fall 100% klar, også etter kampen.
Gå av.

Lasaron

Ja, man skal jo ikke måtte hoppe vekk for ikke å bli tatt, etter regelboka.
Tren på langskudd

pidre

August 05, 2019, 11:03:12 AM #79 Last Edit: August 05, 2019, 11:06:42 AM by pidre
Quote from: Finfin respons on August 04, 2019, 22:08:32 PM
Quote from: Superjack on August 04, 2019, 19:06:25 PM
Quote from: krakra on August 04, 2019, 19:03:17 PMMål og målgivende av fotballdumme Bamba

Kanskje han har spist smart i håvve pillare siden sist?

Jeg hørte Berisha rope: legg deg mellom dem! In between!
Blant annet.

Tror Bamba får mye coaching på posisjonering i førstepresset. Var varierende idag også, men kanskje bedre enn sist, får man vel si.

Hehe, mulig noe av coachingen trenger inn.

Målet var bra, men ikke så mye smartness over verken over det eller assisten. På 3-0 målet ble han perfekt spilt fri av Gilli og jeg trodde han skulle sette fart mot målet - men så lemper han ballen over mot Koms. Gilbert kom veldig skrått inn mot mål, men putter mellom beina på keeper - litt heldig der.     
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on August 05, 2019, 11:03:12 AMMålet var bra, men ikke så mye smartness   

Jeg ser ikke helt hvorfor "mye smartness" blandes inn i en sånn skåring slik at summen bare blir "bra". Etter min mening var målet hans fra tilnærmet øverste hylle og mye mer enn bare "bra". Han venter ut forsvaret, finner rom og skyter knallhardt og velplassert. Det kan ikke gjøres særlig mye bedre enn det. Og da kan det være så lite smart det bare vil.
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Bortsett fra to litt svake halvklareringspasningsforsøk så syns jeg Ruben K var knallgod. Han gjorde ganske mye bra defensivt og ok offensivt. Så det var ok.
Kanskje.

pidre

August 06, 2019, 07:42:06 AM #82 Last Edit: August 06, 2019, 08:04:36 AM by pidre
Quote from: Nixon on August 05, 2019, 11:48:26 AM
Quote from: pidre on August 05, 2019, 11:03:12 AMMålet var bra, men ikke så mye smartness   

Jeg ser ikke helt hvorfor "mye smartness" blandes inn i en sånn skåring slik at summen bare blir "bra". Etter min mening var målet hans fra tilnærmet øverste hylle og mye mer enn bare "bra". Han venter ut forsvaret, finner rom og skyter knallhardt og velplassert. Det kan ikke gjøres særlig mye bedre enn det. Og da kan det være så lite smart det bare vil.

Du tar en DEL av en setning ut av sin sammenheng, og gjør noe greie ut av det. Mye fritid? Well done, hvilken polemiker! Du har selvsagt helt helt helt rett - i alt, som vanlig. Hyll. Sånn. 
Saludar a los monos!

Finfin respons

Quote from: pidre on August 06, 2019, 07:42:06 AM
Quote from: Nixon on August 05, 2019, 11:48:26 AM
Quote from: pidre on August 05, 2019, 11:03:12 AMMålet var bra, men ikke så mye smartness   

Jeg ser ikke helt hvorfor "mye smartness" blandes inn i en sånn skåring slik at summen bare blir "bra". Etter min mening var målet hans fra tilnærmet øverste hylle og mye mer enn bare "bra". Han venter ut forsvaret, finner rom og skyter knallhardt og velplassert. Det kan ikke gjøres særlig mye bedre enn det. Og da kan det være så lite smart det bare vil.

Du tar en DEL av en setning ut av sin sammenheng, og gjør noe greie ut av det. Mye fritid? Well done, hvilken polemiker! Du har selvsagt helt helt helt rett - i alt, som vanlig. Hyll. Sånn. 

Jeg tenkte, når Bamba begynte å vemte ut forvaret foeut for målet: Å Nei, nå tar han en Koomson. Og jeg tok sorgen helt unødvendig på forskudd.

Så scoret han, for meg helt uventet, og et ganske utypisk Brannmål vil jeg tro. Mye Vito, headinger, straffer og dødballer, få skudd ut av ingenting etter at Vega dro. Må si jeg hadde helt glemt at sånn kan og skal gode spisser gjøre.

Så uten at jeg vet hva smartness er, og uten polemikk mot noen, må jeg si at det var et flott gjennomført mål (selv om forsvareren ikke evnet å dekke målet).

Jeg hadde altså glemt grunnbetydningen av spisskompetanse i alt mitt syt om førstepress. Så kudos til Bamba, som nå når jeg har sett kampen en gang til virkelig gjorde et mye bedre førstepress enn jeg har sett tidligere
Kanskje.

Go Up