• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Stabæk, 21.07.19, kl 18:00

Started by Lasaron, July 19, 2019, 08:44:54 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Gå av.

krakra

Nå herjer vi. Bamba storspiller. Fortjener et mål.

pidre

Saludar a los monos!

krakra

July 21, 2019, 18:28:36 PM #53 Last Edit: July 21, 2019, 18:31:57 PM by krakra
Dette laget bør starte neste kamp også. Vi fikk et solid løft etter at Strand kom inn.

Edit: Rom for endringer i Forsvaret. Vito skal inn når han er frisk, mens syn Løvgren bør få sjansen. Backene imponerer ikke og vi bør lete etter en mer spillende keeper.

Kai-Olai

Hvorfor går vi ikke for 3-0? Her kunne en spilt på seg verdifull selvtillit offensivt.

Sier seg jo selv hvor skoen trykker når vi har spilt en halv sesong, og Wormgoor er toppscorer med 4 mål.

ACHTUNG

LAN slutter å angripe og slipper Stabæk inn i kampen. Tulling!

Spelaren

Quote from: ACHTUNG on July 21, 2019, 18:41:48 PMLAN slutter å angripe og slipper Stabæk inn i kampen. Tulling!

Til hans forsvar tror eg det sitter litt i dette laget at sånt skjer.
Gå av.

ACHTUNG

Elendig av Brann, elendig av LAN. Hvorfor slutter han å angripe?

Superjack

2 omgang en a de beste omgangene til Brann i år. Presset høyt, presset Stabæk til feil. 3. målet mangler, men det var ikke å legge seg bakpå i dag. Morro
Brannsupporter.

Kai-Olai

Var det en tåre i øyekroken til Daniel Braaten etter kampslutt? Herlig type!

krakra

Ok kamp, men glimt av et stort potensiale. Strand inn for Løkberg så er det bare å fortsette med samme gjengen fra midtbanen og opp. Mye potensiale der. Forsvaret har jeg litt mindre sansen for. Ser fortsatt ikke hvorfor det var så viktig å forlenge med Kristiansen. Tar gjerne noen unge lovende inn for både Teniste og Kristiansen. Og prøv Løfgren med Vito.

ACHTUNG

Meget bra offensivt, søppel i enkelte situasjoner defensivt. Acosta - Rismark er en dårlig kombo.

Spelaren

Gå av.

ACHTUNG

Opdal var god, men en sak lurer jeg på og det er hvorfor han slipper inn så mange mål mellom bena? Kan han gjøre noe med teknikken? Ned med et kne, istedenfor å møte hjulbeint?

Billy Elliott

God andreomgang totalt sett, det skal sies, men det er noe herlig LANsk over dette. Han får akkurat det han trenger. Alltid. Ikke mer, ikke mindre.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Henki

Veldig godt med tre poeng, og da 1-0-scoringen kom virket det som at laget klarte å slippe seg litt mer løs. Jeg synes vi var gode i andre omgang. Irriterende med reduseringsmålet og vi kunne ha risikert å få ett til i fleisen. Men det hadde vi ikke fortjent. Var vi forresten heldige i den situasjonen der Opdal og Boli koliderer? Skulle det vært straffe?
Ballen skal fremover!

Lasaron

Tren på langskudd

Henki

Quote from: Nixon on July 21, 2019, 15:42:37 PM
Quote from: blobby winters on July 20, 2019, 14:44:07 PMSesongen er over.

Må bare spørre: Har du partoutkort og går fast på Stadion? Mulig jeg tar feil, men mitt inntrykk er at mange som har denne innstillingen ikke går fast på hjemmekampene, av ulike årsaker. Da er det jo lett å lene seg tilbake og si at det ikke spiller noen rolle om vi taper noen ekstra kamper resten av sesongen. Andre som bruker tid og penger på klubben annenhver helg deler gjerne ikke denne oppfatningen.


Jeg har også sittet med følelsen av at sesongen på mange vis er over. Men siden jeg er lettlurt og kronisk plaget av å være Brannsupporter, så stiller jeg jo selvsagt i høst også.
Ballen skal fremover!

Corran

Fremdeles dårlig fotball av Brann, men bedring var det. Ser folk kaller Bamba for fotball dum, men det er mye farligere med ham som spiss enn noen av de andre. Han fordelte jo ballen bra et par ganger og.
Det var i alle fall forbedring i det offensive i dag.
Minuset var at dette må ha vært en av de dårligste motstanderne vi har møtt hjemme i år
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Har det vært seriekamper i Eliteserien på stadion med færre reellt oppmøtte tilskuere på 2000-tallet?

Husker Skars siste hjemmekamp, 0-0 tror jeg det var mot Hønefoss, da var det og ekstremt glissent, men i dag må det vel ha vært noe ala 4-5000 som møtte opp?

Forøvrig en relativt uderholdende kamp, sjansemessig jevnt, men vi var likevel klart best, og i perioden fra 1-0 til 2-1 synes jeg Brann er gode, spillende og offensive. Brann med Bamba er forøvrig uhyre med underholdende enn Brann uten Bamba.


Spelaren

Brann har klart å være dørgendes kjedelig med Bamba også. Hans første år i klubben har vært helt middels, og karakteristisk nok ble hans tidligere klubb bedre enn oss etter at me svei av altfor mange millioner på ham. Han har stort sett vært opp og ned, tidvis for ego og med tro på egne ferdigheter, svidd av enorme sjanser og sløst uten like (ble vel bekreftet av et fotballanalysebyrå tidligere i sommer?) og framstår i hvert fall for meg som feil spiller til den rollen Nilsen ønsker. Men eg vet ærlig talt ikkje hvem som er riktige spillere i fremre rekker, for laget som helhet begeistrer lite offensivt. Toppscoreren vår er fortatt Vito?
Gå av.

Corran

En kan vel ikke si at Bamba har fått nok kamper på rad, og da gjerne med samme offensive spillere rundt seg, til at en kan felle en endelig dom over ham.
De siste gangene han har fått spille (fra start og innhopp) føler jeg at Brann er farligere enn uten ham.
Berisha som spiss havner for ofte ute på kanten.
Synes også at det begynner å se ut som om Bamba og Berisha og også Bamba og Komsen begynner å få noen relasjoner så håper de får et par kamper til sammen.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Huff on July 21, 2019, 20:47:05 PMHar det vært seriekamper i Eliteserien på stadion med færre reellt oppmøtte tilskuere på 2000-tallet?

Jeg satt og tenkte på det jeg også. Det var merkbart vanskelig å få skikkelig stemning med så glisne tribuner. Men med tanke på at det var ferietid, mye som skjedde nede i sentrum og ikke minst dårlige resultater i det siste var det ikke uventet.
Rød makt på Hansa

Nixon

Som flere andre har kommentert ble det merkbart bedre med Strand inn for Løkberg. Jeg skjønner ikke helt hva Løkberg kan gjøre som ikke Strand kan gjøre. Og så kan man plusse på det Strand gjør som Løkberg ikke får til. Løkberg skal ha for innsats, men han tilfører ikke mye fremover på banen etter min mening. Skal Brann kvitte seg med spillere etter sesongen bør Løkberg stå først i køen med midtbanespillere.

Men hvor gode var Brann egentlig i denne kampen og hvor dårlige var Stabæk? Jeg syns vi til tider spilte bra, men fikk ikke vi det ganske lett? Jeg er redd for at vi kan la oss lure litt og at vi kommer til å slite skikkelig i de to vanskelige bortekampene som kommer.

PS! Hvor var Haugen i dag? Skadet eller vraket?
Rød makt på Hansa

Corran

De største sjansene i første omgang kom etter at Løkberg vant ballen så han tilførte litt
Syntes dette var en av hans beste kamper etter at sesongen startet. Men han har ikke så mye sluttprodukt.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: Huff on July 21, 2019, 20:47:05 PMForøvrig en relativt uderholdende kamp, sjansemessig jevnt, men vi var likevel klart best, og i perioden fra 1-0 til 2-1 synes jeg Brann er gode, spillende og offensive. Brann med Bamba er forøvrig uhyre med underholdende enn Brann uten Bamba.



Var det Brann som plutselig fikk troen og spilte med mer glede og selvsikkerhet etter 1-0 eller luft som gikk ut av Stabekk ballong?
Jeg håper på det første og vi så et lite tegn på at Brann snart kan bli et spennende underholdene lag som skaper målsjanser

Lasaron

Kjekt med seier igjen, i noe som kan betraktes som en sekspoengskamp. Hadde Stabæk vunnet hadde de vært fem poeng bak oss med en kamp mindre spilt. Nå er de akterutseilt i forhold til oss. Kjipt med det baklengsmålet, fordi jeg tror vi sårt trenger en litt forløsende seier. Denne var forknytt, igjen. Strand Branns beste. Yttis var brukbar. Klassemål av Berisha, brasiliansk.
Tren på langskudd

Superjack

Syntes Rismark var god, samme med Orda og RYJ, men siste hadde et par grusomme feilpasninger der han etterpå ruste opp for å ta "igjen" og skapte ekstremt farlige overgangsmuligheter for Stabæk.

Håper for nesten av sesongen at Ordagix forblir sentral, at RYJ forblir indreløper og at Berisha - Bamba - Koms får utdelt klippekort på topp.

Brannsupporter.

Lasaron

Rismark var grei i går. Han er jo en type stopper jeg liker, som evner å ta med seg ballen oppover i banen og skape litt furore. Men han er så inderlig treig.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Henki on July 21, 2019, 20:16:52 PMVeldig godt med tre poeng, og da 1-0-scoringen kom virket det som at laget klarte å slippe seg litt mer løs. Jeg synes vi var gode i andre omgang. Irriterende med reduseringsmålet og vi kunne ha risikert å få ett til i fleisen. Men det hadde vi ikke fortjent. Var vi forresten heldige i den situasjonen der Opdal og Boli koliderer? Skulle det vært straffe?

Jeg mener Oppdal fistet til ballen først, så den var kosjer. Derav 6 på babørs.
Kanskje.

Corran

Quote from: Superjack on July 22, 2019, 10:35:36 AMSyntes Rismark var god, samme med Orda og RYJ, men siste hadde et par grusomme feilpasninger der han etterpå ruste opp for å ta "igjen" og skapte ekstremt farlige overgangsmuligheter for Stabæk.

Håper for nesten av sesongen at Ordagix forblir sentral, at RYJ forblir indreløper og at Berisha - Bamba - Koms får utdelt klippekort på topp.


Enig med siste avsnitt, men ikke ang Rismark. Han er treg og han selger seg innimellom eller kommer av en eller annen grunn "feil" inn i dueller så han plutselig er lurt vekk. Han kan også være treg opp i mannen sin.
På målet til Stabekk så er han akkurat litt for langt i fra når han dekker opp for pasning og angriper får rom til å tre balle igjennom (og for å gjøre det helt klart så var Acosta veldig dårlig (sov) mot Braaten på målet)
Mot Shamrock og hadde han noen rare innvolveringer ved målene.
Eg kjenner ikke at jeg slapper av når han spiller.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up