• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Mjøndalen, fredag 05 juli kl 19.00 (runde 14)

Started by Gulløl, July 03, 2019, 12:43:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Det er kamp om to dager mot klubben Brann "alltid" taper mot. Fredags kamp og helgestart på Brann Stadion må vel være perfekt. Her mener jeg at Brann bør starte med samme laget som mot Molde bortsett fra at Gilli erstatter Teniste. Og backene mer fremskutt enn mot Molde slik at det blir et offensivt lag i 3 - 5 - 3. Men selvfølgelig kan Brann i perioder i kampen når det er behov for det spille 5 - 3 - 2 slik som mot Molde. Altså justere etter behov.

Brann trenger flere kamper i 3 - 5 - 2 før det sitter skikkelig men dette er en spennende formasjon som bør passe bedre til Brann sin spillerstall. Mjøndalen kampen er en mulighet å utvikle det videre. Rismark gir laget både pasningsfot fra de bakre rekker og hodestyrke på corner. Vito får mer styre spillet i midten der bak når han er sentralt i banen. Barmen gir verdifull hodestyrke på en av indreløperplassene og blir verdifull på oppspill, innlegg og corner. Og ikke minst Berisha får hjelp av Strand på topp og blir ikke løpende der alene.

Her er 3 - 5 - 2 formasjonen:
                         Opdal
                 Acosta - Wormgoor - Rismark
       Gilli - Ordagic - Jenssen - Barmen - Kristiansen
                         Strand - Berisha



Her er 5 - 3 - 2 formasjonen som bare delvis bør brukes i denne kampen:                        
                            Opdal
Gilli - Acosta - Wormgoor - Rismark - Kristiansen
             Ordagic - Jenssen - Barmen
                        Strand - Berisha

   

Jokere på benken: Haugen, Løkberg og Koomson.                
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Helt enig i at vi bør fortsette med 352, men hjemme mot Mjøndalen må selvsagt Bamba inn igjen som en av de to på topp.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

3-5-2, Berisha og Barmen! På topp.

Midten Kristiansen-Strand-RYJ-Haugen-Gilli
Barnebarnet-Vito-Acosta

Så der er oppstillingen som vil gi hodebry for Laget med styggeste draktfargen i landet.

Kan Brann stå høyt og variere med gode baller mot Barmen både fra Haugen, Acosta og Vito.
Strand og Veton er gode ballvinnere for nedfallsfrukten og alternativene for løp fra indreløper Strand er gode. Samtidig er det hodestyrke i bokd på innlegg fra Gilli eller Strand.

Brannsupporter.

Kagain

Om de skal ha noe høyreist på topp kan det kanskje være en idé at man har Hustad på benken (eller klar fra start). Han kan både springe, heade og slåss påstår han så...

Billy Elliott

Kampdag med strålende sol og fri i morgen. Bør være attraktivt for mange, men er det neppe likevel.

Håper på følgende:
Opdal
Acosta - Vito - Eggen
Strand - Ordagic - RYJ - Barmen - Gilli
Bamba - Berisha

Nå må det angripes (ATTACK! ATTACK! ATTACK!), ellers begynner murringen igjen. LAN tar utfordringen på strak arm, og uttaler følgende til BT: - Det pleier ikke bli så veldig underholdende eller veldig morsomt. Sånn er det, men det er ikke så farlig.

Jaja, så ble det med håpet denne gangen og...sees på Staddaen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Mer god reklame for dagens kamp:

Sju mål på sju hjemmekamper, lav risiko og underholdningsverdi gjør at spørsmålet som stilles i Bergen nå er: Hvor lenge kan Brann leve med å være det minst dårlige laget på Stadion?, skriver Eurosport.

I saken intervjuer de både Pamer og LAN. Førstnevnte mener det voksende gapet i vektleggingen av underholdning mellom treneren og publikum er "kjempealvorlig", men LAN på sin side uttaler følgende på spørsmål om ikke laget bør bli mer offensiv i tilnærmingen:

- Jeg syns vi har vært veldig naive og romantiske og spilt med altfor stor risiko. Å slippe inn fire mål mot Ranheim... jeg tenker heller at vi må få fundamentet på plass igjen slik vi gjør når vi er på vårt beste, både defensivt og offensivt. Akkurat nå er det tilbake til ABC.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gud

Koomson utelatt fra kamptroppen. Faen så irritert LAN må være på Gilbert.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: Gud on July 05, 2019, 15:20:20 PMKoomson utelatt fra kamptroppen. Faen så irritert LAN må være på Gilbert.

Sist avgjorde jo han heime så dette var rart.
Gå av.

Superjack

Brannsupporter.

pidre

Saludar a los monos!

Billy Elliott

Sykt at vi starter med Petter Strand som spiss hjemme mot Mjøndalen.

Jeg kommer nok til å møte opp i dag også, men kjenner det sitter lengre og lengre inne. Dørstokkmilen begynner å bli farlig lang.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Gå av.

Serez

Med fare for å jinxe så har jeg troen i dag. Likte tendensene vi viste mot Molde

pidre

Saludar a los monos!

Serez

Frisk åpning. En straffe og to tvilsomme offside dømminger mot oss og en mulig straffe til Mjøndalen og.

pidre

Vanskelig når Mjøndalen ligger så lavt og kompakt. Det er oppskriften det, på Stadion.
Saludar a los monos!

Spelaren

Branns angrepsspill er som vanlig totalt uten plan og mening så snart man nærmer seg motstanders 16.
Gå av.

Serez

Vanskelig å se hvordan vi skal klare å ta flere poeng enn Molde når en sammenligner hvor flinke Molde var på å tre seg gjennom Branns forsvar mot hvor mye vi sliter mot Mjøndalens forsvar. Spillestilen er ikke så ulik..

pidre

Saludar a los monos!

Spelaren

En ny elendig omgang av Brann. Grusomt kjedelig, som vanlig. Himmel og hav så Nilsen får meg til å hate dette her...
Gå av.

ACHTUNG

Hva holder egentlig LAN  på med? Og spillerne, de er jo helt ute av sync! Berisha har elendig presisjon, ødelegger flere angrep.

fortune

Folk begynte å gå fra Z-feltet etter en halvtime, så blir neppe mange tilskuere fremover om det ikke gjøres noe drastisk.
First is first, second is nothing

ACHTUNG


Serez

Haugen inn har hevet laget betraktelig. Har troen på seier nå!

Spelaren

Den vanlige sommerduppen, bare at nå går det frå middels til svakt.
Gå av.


Spelaren

Gå av.

pidre

Nei, når Mjøndalen legger seg så langt bak blir det vanskelig. Vi har for dårlige spillere. Bl.a. Kristiansen og Gilli som roter vekk alt offensivt. Alt. Hvor var Barmen forresten?

Koomson og Bamba snakker jeg ikke om engang.
Saludar a los monos!

Spelaren

Gå av.

Brann_ruler

LAN må ut. Eneste han kan er å lage et elendig lag passe bra. Er så kjedelig å se brann at det er helt for J.... Finnes ingen plan offensivt. Og de med x-faktor blir skviset ut.

Tenkte faktisk på Mjøndalen mål for å få treneren fortere ut, når jeg tenkte tanken lurte jeg på hva f... jeg holder på med. Men nå er vi så elendig at det er en lidelse å se brann.

LAN har fått kjøpt mer eller mindre alt han vil, og vi er fremdeles der at vi kun kan forsvare oss og håpe på ett dødballmål.

LAN UT!!

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Billy Elliott

LAN ønsket seg to ting før denne kampen; at vi skulle bli mindre romantiske og mindre naiv. Jeg føler han kun fikk det første ønsket innvilget.

Dette var omtrent like romantisk som diaré, men det er fremdeles naivt. Det er rett og slett jævlig naivt å tro at han kan fortsette spille slik defensiv drittfotball uten å få sparken.

Altså...Strand som spiss!? Karadas-trekket igjen!? Og dette hjemme mot en dumpekandidat. Gå av.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

opplett

LAN har fått Brann til å bli en toppklubb, men det er gøyere å se maling tørke. Gi meg heller litt Hawaii. Fotball som får det bergenske folket til å forelske seg på nytt med Brann, er fotball hvor hjertet pumper fordi mål scores og kamper lever.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Morkel

Quote from: Brann_ruler on July 05, 2019, 20:01:28 PMEr så kjedelig å se brann at det er helt for J.... Finnes ingen plan offensivt.

Jeg er delvis uenig. Det er FOR mye plan og for mange krav. LAN må la spillerne få mer offensiv frihet og få lov å utfolde seg mer. Han ønsker at spillet skal gå i visse mønstre, men de funker ikke. Slipp spillet fri de siste 20 meterne foran motstandernes mål og la spillerne få lov å blomstre på det de er gode på.

Etableringsspillet funker egentlig ganske bra i dag. Man klarer å spille seg inn bak et lavtliggende Mjøndalen flere ganger, det er også flere anledninger spillere står inni boksen med ballen, men der stopper det helt opp.
Hvor er løpene? Hvor er tempoet? Hvor er bevegelsen?

LAN snakker jo stadig vekk om å skape bevegelse i motstandernes forsvar, men det nytter jo ikke når det ikke kommer noen løp.

bernu

Bye bye LAN.
Nok er nok.
Jeg orker ikke mer av den antifotballen din.....
HANSA - Z

haak

Gjør fysisk vondt å se Brann nå.
Nå skriker laget etter endringer. Skummelt for Brann og få supporterne mot seg.

pidre

Vito, Acosta, Rismark, Haugen, RYJ, Ordagic, Strand og Berisha holder medaljekvalitet - resten i beste fall middels ES-nivå. Svensken vet jeg riktignok ikke nok om - mulig comming man.

Det er ikke nok ferdigheter i verken laget, eller troppen.

Vi mangler totalt gode kanter og en spiss.
Saludar a los monos!


Utmedsnolken

Haugen snudde nesten kampen alene. Var høyt og lavt i 30min. Må rett inn på laget
"og der snubler Sæternes igjen"

SK


Henki

Vanskelig å finne noe positivt å ta med seg fra denne kampen her. Men når man starter en hjemmekamp mot Mjøndalen, som var fryktelig svake, med fem forsvarspillere, kan man kanskje ikke forvente mer.

LAN er for redd for å tape til at han tør å prøve å vinne. Da blir det kjedelig.
Ballen skal fremover!

Henki

Ballen skal fremover!

Morkel

Quote from: Henki on July 05, 2019, 21:26:26 PMVanskelig å finne noe positivt å ta med seg fra denne kampen her. Men når man starter en hjemmekamp mot Mjøndalen, som var fryktelig svake, med fem forsvarspillere, kan man kanskje ikke forvente mer.

LAN er for redd for å tape til at han tør å prøve å vinne. Da blir det kjedelig.

Jeg er enig i at det er en trist, trist kamp. Men vi må fortsatt se på hvor det lugger. Man dominerer egentlig banespillet totalt. Man ruller ballen fint og forflytter seg fint defensivt og i midtbanen. Men i siste tredjedel så svikter alt. Man slutter rett og slett å spille når man kommer inn mot boksen.

Det er ikke ofte jeg synes kommentatorene til Eurosport er helt spot on. Men dagens kommentator sa det fint: "Det er ikke lett å ha ballen i Brann. Det er jo ingen bevegelse."

Og dette er først og fremst et problem når man kommer inn i et lavtliggende forsvar.

Jeg synes egentlig indreløperne til Brann gjør en god jobb. Ordagic og Haugen er friske. Strand tar jeg med i denne sammenhengen, for han blir jo som en offensiv midt i dag. Men vingene står stille. Berisha prøver, men det blir jo håpløst. Det er jo ingen spiss i Brann som har lykkes i Brann de siste 4 årene og det sier jo sitt.

Jeg er prinsipielt fan av hvordan LAN bygger opp laget fra bunnen, men han må utvikle seg på det offensive. Og det må han gjøre fort.  Jeg har snakket om Sarri før, og jeg gjentar det. Han sier: Jeg trener ikke laget de siste tretti meterne foran motstanderes mål. Der må de slippe seg løs og være kreative. Han har riktignok bedre spillere å jobbe med enn i Brann, men likevel autonomi er viktig også for fotballspillere. 

Huff

Quote from: Morkel on July 05, 2019, 22:15:18 PMJeg er prinsipielt fan av hvordan LAN bygger opp laget fra bunnen, men han må utvikle seg på det offensive. Og det må han gjøre fort. 

Tror du LAN vil la spillerne slippe seg løs? Han er trolig den mest firkantede treneren i Norden. Det skjer ikke.

Billy Elliott

Engen scoret i dag seks mål på hjemmebane. Det er kun ett mindre enn Brann har scoret på alle sine åtte (!) hjemmekamper denne sesongen. God natt. Gå av.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Tren på langskudd

Morkel

Quote from: Huff on July 05, 2019, 22:58:55 PM
Quote from: Morkel on July 05, 2019, 22:15:18 PMJeg er prinsipielt fan av hvordan LAN bygger opp laget fra bunnen, men han må utvikle seg på det offensive. Og det må han gjøre fort. 

Tror du LAN vil la spillerne slippe seg løs? Han er trolig den mest firkantede treneren i Norden. Det skjer ikke.

Nei, haha. selvfølgelig tror jeg ikke det. Han er for fastlåst i en ide om hvordan ting bør gjøres. Jeg tror ambisjonen om rask offensiv fotball er der, men han virker litt for låst i måten man skal komme dit.

fortune

Quote from: Morkel on July 05, 2019, 22:15:18 PMJeg er enig i at det er en trist, trist kamp. Men vi må fortsatt se på hvor det lugger. Man dominerer egentlig banespillet totalt. Man ruller ballen fint og forflytter seg fint defensivt og i midtbanen. Men i siste tredjedel så svikter alt. Man slutter rett og slett å spille når man kommer inn mot boksen.

Det er ikke spesielt vanskelig å dominere banespillet så lenge motstanderen lar deg gjøre det. Når vi presses høyt klarer vi imidlertid sjelden å spille oss ut, men ender med å slå langt i retning Berisha.

Nå svikter det på siste tredjedel fordi det er der man møter motstand.
First is first, second is nothing

Superjack

For mange treføtter klarer ikke spille seg igjennom et kompakt forsvar, selv av dårlig ES standard.

Molde klarte å spille ball i hatt med Brannforsvaret. Med kjappe spillere som klarer å behandle en ball.
Brannsupporter.

Kagain

Å se denne kampen på TV ga en interessant oversikt som jeg ikke tror jeg hadde fått hadde jeg vært på Stadion i dag. Som flere andre her inne har påpekt så er EGENTLIG Brann den styrende part i kampen. Tror jeg så noe slikt som 70+% ballinnehav bli presentert som statistikk. Om Brann er den styrende part fordi Mjøndalen lar dem være det (ala Drillos) er en annen diskusjon.

Pasningene har som regel rett adresse, og det er mye småspilling i forsvaret. Men det håpløse er som mange sier den siste tredelen av banen, den som heter angrep. For det første: Strand som spiss? Han er god og alt det der, men om man skal bruke en midtbanespiller til spiss, så bruk da heller Barmen. Det er flere trenere som har forsøkt han der, og det kan godt være at hodestyrken hans kompletterer Berisha. Et klassisk tospann i angrep har fotballhistorisk sett vært en stor og sterk kar med hodestyrke, og en kjappbeint liten røver som har andre styrker. Men i bunn og grunn bør de ha en spiss til å spille spiss. Selv Karadas fra start hadde kanskje vært lurere enn det LAN gjorde her.

Men det absolutt største problemet, tror jeg, er at spillerne er drillet på at det meste skal gå gjennom midten. Men problemet er at det er ganske mange spillere på midten i denne kampen. Det blir trangt. Dermed så ender det med god tendens hvor man tar ballen frem, men det kjøres fast i motstandernes forsvar. Det går også såpass tregt at Mjøndalen som regel klarte å dra ned mange folk i forsvar mens Brann enda vurderte å sette opp spillet sitt. Resultatet er at de da spiller ballen bakover igjen.

Men i mange situasjoner så var det helt unødvendig å dra det gjennom midten. Vingene og vingbackene hadde jo vanvittig store boltrerom. I første omgang så jeg mange ganger at mens spillet var på vei gjennom midten så hadde høyresiden en eller to brannspillere som var omtrent frie siden alle Mjøndalen-folkene var på vei inn mot midten. Jeg blir vanligvis ikke videre agitert når jeg ser en kamp på TV, men det var faktisk irriterende og se at en langpasning ut til høyre der hadde skapt kaos hos Mjøndalen. Vingene hadde hatt all verdens tid til å komme seg i posisjon til å sette opp et innlegg, og spissene hadde fått rom å manøvrere seg i ettersom Mjøndalen hadde vært på jakt etter ballen.
Flere ganger var det faktisk Ruben som var lengst fremme på banen. Det er jo helt sinnsykt. Resten av laget kjører seg fast i en mølje på midten, og en forsvarer er den som er lengst fremme i angrep?!

Til sist. Opdal. Skal ikke si noe på ballstopperferdighetene hans eller reflekser eller noe, men jeg opplever litt den samme situasjon ved utspark med han som da Piotr sto i mål. Etter utspark endte ballen omtrent alltid oppe i høyre del av motstanders forsvar. Med Opdal er det akkurat det samme. Utsparkene går til høyre og utkastene (som han gjør flere av enn Piotr) havner til venstre i banen. Veldig forutsigbart.

Larsendos

Quote from: SK on July 05, 2019, 21:22:50 PMJa. Haugen inn for Barmen i neste!

Du mener at Haugen var på banen da vi hadde vår eneste målsjanse? Det var tynn suppe fra alt og alle.

Hvis jeg var på stadion i går, ville jeg prøvd å gitt Bamba og Koomson en pølsemeny og en popcornmeny hver. De må ha hatt det helt fantastisk.

SK

Så lenge Barmen ikke bidrar nevneverdig i duellspillet, er det liten grunn til å ha han innpå. Han sinker det offensive spillet når han får ballen. Da er det bedre med Haugen, som kan bidra med mer kreativitet og presise pasninger i det offensive.

Giles

Ballinnehav på egen halvdel uten press er ingen kunst. En drøm for enhver motstander.

Superjack

Quote from: SK on July 06, 2019, 12:11:18 PMSå lenge Barmen ikke bidrar nevneverdig i duellspillet, er det liten grunn til å ha han innpå. Han sinker det offensive spillet når han får ballen. Da er det bedre med Haugen, som kan bidra med mer kreativitet og presise pasninger i det offensive.

Enig med deg. Lurer på om det var en tabbe av Brann å forlenge med Barmen. Dellspiller Barmen er gull, men nå virker det som han vegrer seg for dueller eller ikke blir brukt som oppspillpunkt. Da blir det for tregt. Enig der.
Håper jeg tar feil.
Brannsupporter.

Go Up