• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sin mediehåndtering fremover

Started by Gulløl, July 02, 2019, 11:41:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

July 02, 2019, 11:41:26 AM Last Edit: July 02, 2019, 11:59:02 AM by Gulløl
Gorm Natlandsmyr har sluttet som mediesjef i Brann i mai. Da er det vel riktig å åpne en ny tråd. Brann og spillerne sitt forhold til media er også ganske aktuelt for tiden. Hvordan skal Brann organisere seg på mediesiden fremover og har klubben kontroll og en god plan på området kan en spørre seg.

Nå er Janne Håland på Brann sin hjemmeside oppført som mediesjef en plass og på en annen plass som medieansvarlig. Går ut fra at stillingen til Håland er midlertidig og at Brann ikke skal ha mediesjef, eller tar jeg feil ?

Hvordan skal det store trøkket fra media rundt Brann håndteres i fremtiden på en fornuftig og balansert måte ? Det har vært et kraftig frislipp i media med Koomson og Bamba sine krumspring i det siste noe som nok delvis har med at Gorm sluttet i mai og at ansvarsområder ikke er helt på plass enda virker det som.

Fra 1. august begynner Thomas Brakstad i jobb hos Brann med tittel «Medie- og Kommunikasjonsansvarleg». Ser i en BA artikkel når Brakstad fikk jobben at Camilla Schutz som er kommersiell leder i Brann skal være Brakstads nærmeste sjef. Står også at medie- og kommunikasjonsansvarlig skal ha ansvar for Branns redaksjonelle kommunikasjon og redaksjonelle innhold. For meg høres dette ut i hovedsak som en journalist jobb og en som skal drifte hjemmesiden og ikke en som sortere på hvilke typer intervjuer spillerne skal gjøre og når de kan gjøre det. Gorm har vært tett opp rundt media og spillerne både på treninger og kamper i LAN sin tid, kan absolutt diskuteres om det er riktig også.

Går ut fra at Brann har en god plan og god strategi på området og at ting ikke faller mellom to stoler og at ansvar blir plassert slik at det fungerer. For mange kokker og for mye søl er ikke akkurat bra.

Link til VG sin artikkel fra i dag:
https://www.vg.no/sport/fotball/i/vQVzEV/tidligere-mediesjef-ut-mot-brann-spillere?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Håper man går en annen vei enn Gorm, som har vært viktig for å drepe interessen for Brann med sin «samkjøring av kommunikasjon» iallefall

Alonso Solis

Quote from: krakra on July 02, 2019, 20:08:32 PMHåper man går en annen vei enn Gorm, som har vært viktig for å drepe interessen for Brann med sin «samkjøring av kommunikasjon» iallefall

Jeg vil tro at det er bestemt av andre autoriteter enn Nattlandsmyr, og den politikken ser jeg for meg vili vedvare så lenge vi har samme hovedtrener.

Kagain

Quote from: Alonso Solis on July 04, 2019, 18:09:19 PMJeg vil tro at det er bestemt av andre autoriteter enn Nattlandsmyr, og den politikken ser jeg for meg vili vedvare så lenge vi har samme hovedtrener.

Men har ikke denne striglingen vært kritisert fra før LAN ble trener? Mener å huske at flere pekte på at "dagens spillere"  var mer profesjonelle, men også mer kjedelige. Kan selvsagt være at jeg husker helt og horribelt feil.

Huff

Jeg er ekstremt negativ til det meste somforegår på stadion for tide, men Branns kjappe fordømmelse av Bambas ugjerning er utmerket mediehåndtering.


En kan selvsagt si at det bare skulle mangle, men vi som er Brann-supportere, og har sett hvordan en del andre Eliteserielag opererer vet at dette er langt fra selvsagt.

Kagain

Det som jeg syns er enda viktigere er at denne "fordømmelsen" er gjort på en hederlig måte uten bruk av for mange adjektiver og invektiver.

Go Up