• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde-Brann søndag 30.06 kl 20:00

Started by ACHTUNG, June 25, 2019, 19:03:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Molde er ute av cupen, Brann må fly til Trondheim og spille cupkamp mot Ranheim onsdag, noe som i  utgangspuktet bør bety at Molde har en liten fordel. I tillegg til at Molde ikke har noe respekt for Brann, etter skandaløse opptredener fra Bergenslaget, spesielt på Røkkeløkka, er det en del som taler for at det bør bli 3 enkle poeng til Molde. Dersom Ranheim - Brann går til ekstraomganger, er det ikke bra, men om Brann vinner mot Ranheim etter 90 spilte minutter, samtiidg som de får tatt noen bytter med 20-30 minutter igjen av ordinær tid, på spillere som trenger det, så kan det oppgjøret telle positivt inn og være en del av en flytsone, som Brann kan ha kommet inn i. Seier mot Sogndal, seier mot LSK, seier mot Ranheim og seier mot .......

Jeg lukter for øvrig uavgjort i Molde og jeg tror LAN kommer til å kjøre samme startellever mot Molde som mot Ranheim, med Strand og Yttergaard inn for Haugen og Barmen.

Kagain

Jeg vet at Molde ikke lenger har Haaland, men jeg er fremdeles redd for at de kommer til å daske Brann så hardt at laget får seg en skikkelig knekk.

ACHTUNG

Får Brann juling på søndag, da henger LAN i en ekstremt tynn tråd. Jeg tror ikke han står i fare med et knepent tap.

Spelaren

Quote from: ACHTUNG on June 27, 2019, 10:07:44 AMFår Brann juling på søndag, da henger LAN i en ekstremt tynn tråd. Jeg tror ikke han står i fare med et knepent tap.

Tviler... Tror heller en unormalt svak publikums- og sponsortekke må til for å signalisere at interessen er døendes. Akkurat nå er partoutkortsalget ganske bra, gode medie og sponsorpenger likeså.

Med tommere og tommere tribuner og kjedelige kamper vil det nok skje noe etterhvert.
Gå av.

Billy Elliott

Er jo litt utgjort at i omtrent den eneste kampen denne sesongen hvor vi kommer til å få bakrom å spille i, så må Bamba, spilleren som mest av alle er avhengig av rom for å fungere, bli hjemme.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on June 29, 2019, 15:49:22 PMEr jo litt utgjort at i omtrent den eneste kampen denne sesongen hvor vi kommer til å få bakrom å spille i, så må Bamba, spilleren som mest av alle er avhengig av rom for å fungere, bli hjemme.
Akkurat det er surrealistisk. Dette kunne vært kampen for han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Sikkert greit å sleppe å ha 6-0 på CV-en.
Gå av.

Superjack

Bamba er ikke med. Hvem starter?
Tipper følgende:

Gilli - Veton - Koms
Strand-RYJ-Orda
Kristiansen-Vito-Acosta-Tenis

Eller blir det Barmen for Strand og Strand på kant?
Brannsupporter.

Lasaron

Har forumet vært nede? Uansett et godkjent resultat.
Tren på langskudd

Nixon

Griseheldige Brann. God Opdal. Overraske vellykket med Strand på topp. Løkberg bommet igjen. Snytt for straffe på slutten?

Det er så mye som kunne blitt diskutert om kampen. Men føler at det er gårsdagens nytt!:)
Rød makt på Hansa

Giles

Må gi spillerne kred for holdning og innsats. Overspilt men kunne også vunnet.

Spelaren

Griseflaks + fabelaktig Opdal. Løkberg svikter igjen, kanskje straffe på slutten.
Gå av.

Nixon

For nøyaktig ett år siden i dag lå vi under 0-4 til pause mot Molde på Stadion. En merkedag altså. Og Brann har ikke vært helt den samme klubben etterpå.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Litt sånn typisk LAN. Etter å ha møtt massiv kritikk i uken som var, trengte han desperat et resultat. Får ett poeng, men kunne faktisk flakset seg til tre også. Videre humper toget, kritikken har stilnet. For nå. Nå skal Pamer, Doddo, Bergersen og Osdal alle bruke uken på å skrive om hvor fantastisk Opdal er. Glemt er Ranheim, Bamba og det faktum at det fort kunne, og kanskje burde, stått 3-, 4- eller kanskje 5-0 allerede ved pause på Røkkeløkken. 
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Christian

Heldig? Ja. God? Det òg. Da har Brann fått tilbake ett av de tre poengene Ranheim stjal på Stadion. Det jevner seg jo ut, blir vi fortalt.

Serez

Når vi ikke ble spilt inn i egen 16 meter synes jeg kampen var god. Mye bedre spill på høyre kant med høye vingbacker versus komsoon. Molde rundspilte oss i førsteomgang, men andreomgang var adskillig jevnere. Kunne fint vunnet på slutten, akkurat som Molde lett kunne ha ledet med flere mål til pause.


Men på bortebane mot serielederen synes jeg angrepsspillet viste tendenser. Litt for mye langt til tider, men når vi blir presset så dypt ned konstant er det ikke bare enkelt heller. Opdal var strålende igjen. Acosta er dessverre en kløne innenfor 16 meter. Rismarck virker som en solid erstatning for Vito om han blir solgt i sommer. Litt for høy feilprosent enda men om han får den ned så vil han kunne sette spill i gang veldig bra.


Men organiseringen til forsvarspillet var svak. Det var det jeg synes var verst. Gode enkeltprestasjoner gjorde i blant at vi brøt, men vi virker mye mer som et kollektiv når vi er oppe i banen og presser enn når vi har 10 mann innen 20 meter fra mål. Veldig avventende og molde tredde seg gjennom gang på gang. Skal vi spille med fem bak når vi ikke har ballen må vi være vanskeligere å tre seg gjennom enn hva Molde viste i går, for vi så ut som rundbøyer til tider.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on July 01, 2019, 07:16:28 AMVidere humper toget, kritikken har stilnet. For nå.

For nå, ja. Men entusiasmen fra i går er definitivt ferskvare og Nilsen kommer ikke til å leve lenge på den dersom resultatene svikter i de neste kampene.
Rød makt på Hansa

ostraume

Greit å se at det går an å skape store sjanser selv om motstander prøver å parkere bussen. Molde kom seg inn bak forsvarsleddet mange ganger...det hadde jo vært koselig om dette var noe vi fikk til også, heller en å spille på fot hele tiden.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman

Tyder godt for keeperstanden i eliteserien, jfr  prestasjonene til ligaens dårligste i går.

Go Up